برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on سه شنبه, 7 شهریور 1396 در همه مناطق
-
4 پسندیده شدههوالرئوف 1. ارتش سوریه و مقاومت دارند کم کم محاصره اول ریف شرقی حماه رو تنگ تر می کنند امروز مناطق (خربة البلعاس/مشرفة حويسيس/خربة أبو الطوس/خربة طويلة البلعاس) در غرب جبل الشاعر را ازاد کردند 2.همچنین تعداد دواعشی که داره از قلمون غربی به شهر ابوکمال می رن به 600 نفر میرسه که112 نفر از اون ها زن وبچه اند منتظریم با پایان عملیات انتقال به طور رسمی قلمون غربی ازاد شده اعلام بشه دیروز پایان عملیات نظامی اعلام شد اما همچنین که سید مقاومت در سخنرانی خودش به مناسبت ازادی اسیران حزب الله از چنگ هییت تحریر الشام و پایان عملیات مقاومت در جرود عرسال گفت ما اسیران خود را فراموش نمی کنیم امروز هم زمان با خروج دواعش از قلمون یکی از شروط حزب الله برای ادامه انتقال عناصر داعش تحویل پیکر دوتن از نیرو های حزب الله ویک اسیر این نیرو اعلام شد که دواعش ساعتی پیش این خواسته مقاومت را اجابت وپیکر ها واسیر حزب الله رابه نیرو های شهر السخنة تحویل داده دادند لازم به ذکره این سه رزمنده حزب الله دو ماه پیش به اشتباه وارد مناطق دواعش در بادیه شدند بعد از تیر اندازی دواعش دو رزمنده به شهادت ورزمنده سوم اسیر نیرو های تکفیری شد فیلم از بر افراشته شدن پرچم های سوریه وحزب الله و لبنان بر فراز باقی مناطق قلمون غربی رسانه ی حزب الله اسم این لحظه را (شرکاء النصر والدم) گذاشتن یعنی (شریکان درپیروزی و درخون): https://youtu.be/O0HLcvvfPbI فیلم اول خروج کاروان دواعش وفیلم دوم خروج زحمی های دواعش است: https://youtu.be/AFOjN1rkexE https://youtu.be/4A9TgEaXP3E
-
4 پسندیده شده182 تنها عکس به جا مانده از هواپیمای بال تلسکوپیک (خارج شونده ) NIAI RK-I . این طراحی از 1930 در شوروی سابق و در مرکز تحقیقات مهندسی هوا فضای لنین گراد شروع شد . ایده ی اصلی ساخت یک هواپیمای بال متغیر بود و یکی از راه های نامعمول ولی ساده ، برای رسیدن به این هدف استفاده از بال تلسکوپیک بود . در مدل اولیه NIAI RK یک پوشش پرده مانند از آلومینوم از کناره ی بدنه خارج شده و روی نیمی از بال را میپوشاند . در مدل بعدی که NIAI RK-I بود و به عنوان یک جنگنده طراحی میشد ، طراح پروژه Grigorii Ivanovich Bakshayev به سراغ پیکر بندی تاندم وینگ رفت و در این طراحی ، پوشش بال بین دو بال قرار میگرفت . تنها بال عقب دارای فلپ و ایلرون ( باله) بود . دم معمولی و بدنه به صورت یکپارچه و از آلومینوم سبک درست شده بود . قسمت تلسکوپیک به کنار بدنه متصل میشد و حالت آیرو دینامیک داشت . همچنین اسکلت هواپیما از چوب به آلیاژ سبک فولادی تغییر کرد . شخص ژوزف استالین پروژه را بسیار پسندید و اصرار داشت که قویترین موتور موجود در آن برهه که همانا مدل M-106 بود بر روی این هواپیما نصب شود . این نظر حضرت استالین به مانند دیگر دخالت های سیاسیون در امور غیر سیاسی به منزله ی ناقوس مرگ پروژه بود و باعث شد که هواپیما هیچگاه به مرحله ی تاکسی هم نرسد . زیرا خود موتور مشار الیه یک فاجعه ی به تمام معنا بود و هیچ گاه از شکست خارج نشد . طول هواپیما 8.8 m ، گستره ی بالها 8.2 m ، وزن با محموله 3,100 kg و بیشینه ی سرعت 150 km/h بود . همچنین دو توپ 20 میلی متری و دو تیربار 7.62 هم در دماغه ی هواپیما جانمایی شده بود . مدل اولیه NIAI RK :
-
3 پسندیده شدهخبرفوری ارتش ومقاومت ساعتی قبل مناطق( كسرة الفرج / وادي البويب/جديدة الحويز ) در شمال شرق شهر السخنة را ازاد کردند با پیشروی امروز تا شهر دیر الزور 66 کیلومتر مانده است
-
3 پسندیده شدهفتو کلیپ بازید کیم جونگ از کارخانه تولید موشک سوخت جامد http://www.aparat.com/v/nTXZB خوب مکان احتمالی کارخانه از روی عکس ها منتشر شده مشخص شد تصاویر با کیفیت موشک هواسانگ 13 می باشد و pukguksong 3 ظاهرا موتور برای انتقال مداری اینم موشک با بدنه کامپوزیت روسیه
-
2 پسندیده شدهمقدمه : به تقریب ، می توان گفت که تمامی مباحث ، برنامه ها و اقدامات مربوط به حوزه سیاست دفاعی ، در نهایت می بایست به زبان بودجه ترجمه شود . بعبارت بهتر ، برای بررسی میزان و حجم فعالیتهای دفاعی واحدهای سیاسی ، بودجه های دفاعی ، بهترین شاخص محسوب می شوند و هم کارنامه گذشته و همچنین نشانگر وضعت کنونی توان نظامی آنها را نشان خواهد داد . به شکل خلاصه ، بودجه دفاعی هر واحد سیاسی را می توان برمبنای تخصیص این منابع به واحدهای رزمی ، پشتیبانی / نگهداری ، زیر ساختهای عملیاتی و فیزیکی ، مدیریت دفاعی و حوزه فرماندهی مورد ارزیابی قرار داد . در سالهای پیش از این ، دولت جمهوری اسلامی ایران طبق ماده 177 لایحه برنامه پنجم ، موظف گردید تا هر ساله تا پایان برنامه نسبت به افزایش 2 درصدی سهم اعتبارات دفاعی ، پیش بینی های لازم را انجام دهد . طبق این قانون ، دولت موظف است تا برای حفظ توان تولید خطوط تولید داخلی صنعت دفاعی و همچنین تولید مواد حیاتی و قطعات کلیدی و توسعه فناوری نو ظهور ، 50 درصد اعتبارات یاد شده را اختصاص دهد . با این مقدمه مفید و مختصر ، از دریچه جذاب اعداد و ارقام ، نیم نگاهی خواهیم داشت به گذشته و حال بودجه دفاعی در دو سیستم سیاسی جداگانه در سرزمین ایران ( دوران پهلوی دوم و سپس جمهوری اسلامی ایران ) . نکته جالب اینجاست که براساس اطلاعات مندرج در منابع خارجی ، هیچ آمار موثقی در خصوص بودجه دفاعی ایران تا سال 1959 میلادی ( 1338 شمسی ) وجود نداشته و این برای یک کشور بزرگ با تهدیدات متنوع در آن زمان ، جای تعجب بسیار زیادی را ایجاد می کند . با این وصف ، برای پاسخ گویی به ابهامات و شک و تردیدهایی که در این سالها در خصوص ارتباط تخصیص بودجه دفاعی با گرایش سیاسی دولتهای برآمده پس از انقلاب اسلامی (بخصوص در سالهای پس از جنگ ) بوجود آمده ، سعی براین بوده که صرفاً براساس استناد به ارقام ، به این مساله پاسخ داده شود بخش نخست : سال 1959 و متعاقب آن ، دهه شصت میلادی رشد صعودی هزینه های دفاعی ایران در بازه زمانی 1969-1959 واحد پولی : ریال ایران ( اعداد مندرج در انتهای ستون ها ) با نگاهی مختصر به این سال ، ظاهراً شاهد یک رشد نسبتاً صعودی در افزایش هزینه های دفاعی کشور ایران هستیم . پس از اتمام جنگ دوم جهانی و خروج نیروهای اشغالگر از خاک ایران و فروکش کردن التهابات ناشی از خلع ید از پهلوی نخست و به قدرت رسیدن پهلوی دوم ، ایران بعنوان کشوری که در سالهای انتهایی جنگ ، در ردیف دولتهای متفق درآمده بوده ، بتدریج ، توانست سهمی از کمکهای نظامی کشورهای پیروز جنگ ، بویژه ایالات متحده بدست آورده و تدریجاً بازسازی محدود یگانهای نظامی خود را با کمکهای این کشور آغاز نماید . نخستین رییس دولت در این دوره ، منوچهر اقبال ( 1960-1957 ) بشمار می آمد و پس از وی به ترتیب جعفر شریف امامی ( 1961-1960) ، علی امینی ( 1962-1961) ، اسدا... علم ( 1964-1962) ، حسنعلی منصور ( 1965- 1964) در مسند قدرت قرار گرفتند . همانطور که در نمودار دیده می شود ، روند اختصاص بودجه برای بازسازی و گسترش یگانهای ارتش ، روندی صعودی بخود گرفت که این وضعیت را می توان ناشی از گسترش جنگ سرد در جهان و همسایگی ایران با قدرت نخست کمونیست آن روزها ، یعنی اتحاد جماهیر شوروی دانست . به اعتقاد برخی تحلیلگران نظامی ، ارتش ایران تا میانه های دهه شصت ، صرفاً دریافت کننده تسلیحات اهدایی ایالات متحده بشمار می آمد و تنها در انتهای این دهه بود که با افزایش توانایی اقتصادی ( سال 1969) به تدریج موفق شد تا به شکل مستقل و براساس نیازمندی های موجود ، اقدام به خرید تسلیحات نظامی ، علی الخصوص گسترش کمّی و کیفی نیروی هوایی ، زمینی و دریایی نماید . براساس اطلاعات موجود، در این دوره ، خریدهای تسلیحاتی کشور ایران از واحدهای سیاسی نظیر کانادا ( 4 فروند پرنده ترابری کاریبو ) ،فرانسه ( سامانه موشکی ضد زره آنتاک ) ، ایتالیا ( سامانه های راداری دریایی و بالگردهای سبک ) ، اتحاد شوروی ( سامانه های توپخانه ای نظیر راکت اندازهای BM-21و نفربرهای زرهی ) ، بریتانیا ( بالگرد ، شناورهای رزمی دریایی و موشکهای ضد تانک و ضد هوایی ) و سرانجام ایالات متحده ( هواپیماهای سبک ، تانک ، نفربرهای زرهی ، جتهای رزمی ، موشکهای هوا به هوا ، سامانه های هشدار دهنده راداری ، شناورهای سبک رزمی ، سامانه های میانبرد دفاع هوایی و سامانه های ضد زره ) صورت می پذیرفت . ادامه دارد ................................... پی نوشت : 1- این تاپیک برای بحث و تبادل نظر در خصوص ارتباط میان دولتها و بودجه دفاعی ایجاد شده ، در نتیجه ، کاربران موظفند تا درراستای موضوع تاپیک اظهار نظر فرمایند . 2- منابع در انتهای مطلب ذکر خواهد شد . ه.س.س.ق.ا.گ صرفاً برای میلیتاری / مترجم و مولف ، MR9
-
2 پسندیده شدهبا سلام سالها پیش شنیده بودم که تام کوپر ( نویسنده اتریشی/صرب ) که سه گانه وی در خصوص نیروی هوایی ایران بسیار مشهور هست ، تعّصب خاصی نسبت به نیروی هوایی ایران و بخصوص گردان های تامکت نیروی هوایی دارد و از کامنتهای این شخص در انجمن های مختلف در فضای مجازی می شود این مساله را بوضوح تشخیص داد ولی این یکی را تا الان ندیده بودم که علی الحساب امروز رویت شد ( داخل کادر قرمز ) با این حال انصاف نیست که یک نویسنده غیر ایرانی ، حالا باتمام نواقصی که در کتابهایش موجود هست ، تا این حد به این موضوع علاقه داشته باشد ولی در داخل کشور ، حتی در درون سلسله مراتب نیروی هوایی ، چنین توجهی به داشته های موجود و تلاش برای حفظ و نگهداری انها وجود نداشته باشد !!!!!!
-
2 پسندیده شدهسلام علیکم ورحمت ا... اتفاقاً قبل از اینکه نمودارها را تهیه کنم ، همین فکر به ذهن بنده خطور کرد ، ولی بحث بسیار مهم جستجو و بدست آوردن نرخ برابری دلار در برابر ریال ایران ( البته درست تر ، مرحوم مغفور ریال ایران ) در آن سالها بود که خوب ، هر اندازه جستجو کردم که این نرخ را به شکل دقیق و سال به سال پیدا کنم ( از دهه 30 شمسی به ترتیب تا حال حاضر ) نشد و با توجه به اتخاذ سیاستهای متناقض اقتصادی در سالهای گذشته در خصوص ارز تک نرخی یا چند نرخی ، عملاً تبدیل این ارقام به دلار میسر نشد ، چون نیاز مند مطالعه بیشتری در این حوزه بود که در حوزه تخصصی بنده (اقتصاد ) نیست . هرچند می شود این کار را با صرف وقت بیشتری (البته بطور نسبی ) انجام داد . انشا... بتدریج زمانی که نمودارها به زمان حال نزدیک تر شد ، می شود یک برآورد دقیق تر نسبت به شایعات رسانه های داخلی در خصوص کم شدن سرانه دفاعی در یک دوره خاص در اختیار داشت .
-
2 پسندیده شدهروز جمعه یحیی محمد صالح (برادرزاده علی عبدالله صالح) در گفتگو با کانال المیادین گفت سید حسن نصرالله برای حل اختلافات میان صالح و انصارالله در میدان السبعین، پا در میانی کرده است. اما یحیی صالح به چگونگی این حل اختلاف اشاره ای نکرده است. برادرزاده علی عبدالله صالح در لبنان اقامت دارد.
-
2 پسندیده شدهبازگشت ترمیناتور در تیر ماه زمانی که بشار اسد از پایگاه هوایی «حمیمیم» در لاذقیه، از تجهیزات نیروهای روسی بازدید می کرد حضور خودروی زرهی ترمیناتور نظرها را به خود جلب کرد. ترمیناتور یک خودرو زرهی مسلح می باشد که برای پشتیبانی از تانک ها طراحی و ساخته شده است. روسها دو مدل ترمیناتور را ساخته اند. تفاوت در تسلیحات، تعداد خدمه و سطح حفاظت از جمله تفاوت های موجود در دو مدل ترمیناتور ساخته شده است( BMPT و BMPT-72 ). اما نکته قابل توجه حضور یک ترمیناتور ترکیبی در سوریه است. این نمونه از شاسی ترمیناتور 1 (BMPT) بهره میگیرد و برجک رزمی آن مشابه ترمیناتور 2 ( BMPT-72 ) می باشد. در نتیجه آرایش تسلیحاتی و تعداد خدمه در ترمیناتور جدید روسها همانند ترمیناتور 1 است. وجود دو نارنجک انداز 30 میلیمتری AGS-17 در جلوی شاسی که برای استفاده نیاز به 2 خدمه دارد، تعداد کلی خدمه ترمیناتور جدید را به 5 نفر رسانده است. (فرمانده، راننده، توپچی و 2 خدمه نارنجک انداز). نسل جدید ترمیناتور که ترکیبی از دو ترمیناتور قبلی است نیروهای روسی در حال اماده سازی ترمیناتور در سوریه-در این تصویر زره های در کنار شاسی نصب شده است که به نام soft armor packages شناخته می شود. با توجه به درسهای که روسها از میدان نبرد سوریه کسب کرده اند، ترمیناتور در نمایشگاه Army-2017 نیز شاهد یک تغییر دیگر در آرایش تسلحیاتی خود بود. روسها طی نبرد سوریه متوجه شده اند. تمامی اهداف موجود در سوریه ارزش یکسانی در میدان نبرد ندارند. بسیاری از این تجهیزات همانند خودروهای تکنیکال ارزش انهدام بوسیله موشک های ضد زره را ندارند و در صورت استفاده از موشک های ضد زره برای نابودی اهداف با ارزش پایین هزینه جنگ بسیار زیاد خواهد شد. به همین منظور روسها راکت های هدایت شونده بانام Bulat را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند. این راکت هدایت شونده می تواند بر روی طیف گسترده ای از برجک های رزمی توسعه داده شده توسط روس ها نصب شود. در نتیجه در کنار موشک های ضد زره اتاکا و کورنت ، راکت های هدایت شونده Bulat از جمله تسلیحات قابل نصب بر روی ترمیناتور هستند. ترمیناتور و تانک-تی 80 یو در نمایشگاه Army-2017 روسیه-نقش اصلی خودرو زرهی ترمیناتور پشتیبانی از تانک ها درنبردهای شهری است راکت هدایت شونده Bulat درنمایشگاه Army-2017 روسیه - گفته می شود یکی از تسلیجات جدید ترمیناتور این راکت هدایت شونده است
-
2 پسندیده شدهخوب منتظر واکنش کره شمالی به رزمایش امریکا و کره جنوبی بودیم کیم جونگ اون بازیدی از صنایع شیمیایی کارخانه فیبر کربن و تولید بدنه موشک داشته و طرح موشک سه مر حله سوخت جامد هواسانگ11 رو نشان دادن همچنین موشک pukguksong 3 (موشک سوخت جامد زیر دریایی و نمونه زمین پایه اش ) سوال اصلی اینه کره شمالی چطوری موتور این موشک هارو تولید کرده قطر سجیل 1.25 متر در صورتی برای کره ای نسخه زیر دریایی پرتاب 1.1 متر و نسخه زمین پایه اش 1.4 بوده و از سیستم بهتری نسبت از سجیل برای جدا کردن مرحله اولش استفاده میکنه اگر پرژه قائمی در کار باشه ماهواربره تماما سوخت جامد 4 مرحله با مرحله اول 20 در 3.5 متر خبر مربوطه توسط خبرگزاری کره شمالی بقیه تصاویر تصویر گرفته شده از کلیپ کنسرت هواسانگ 14 مربوط 4 جولای - - خوب کره شمالی 2 سیستم سوخت جامد در رژه نشان داده بود جوچه 2017
-
2 پسندیده شدهخوب مایکل المان مقاله در مورد موتور های جدید کره شمالی نوشته واحتمال داده از شرکت اکراینی امده باشه (RD250)اکراینی ها سریعا تکذیب کردن و مایکل المان رو متهم به ارتباط داشتن با روسیه کرده البته مایکل المان چند سالی در روسیه حضور داشته پیمان کاهش موشک دور برد https://www.nytimes.com/2017/08/14/world/asia/north-korea-missiles-ukraine-factory.htmlhttps://www.nytimes.com/2017/08/14/world/asia/north-korea-missiles-ukraine-factory.html البته بعضی با این داستانش مخالفت کردن و پای مارو هم کشیدن وسط سال 2013 خبری بوده ایران وکره شمالی روی بوستر 80 تنی کار میکنند http://freebeacon.com/national-security/iran-north-korea-secretly-developing-new-long-range-rocket-booster-for-icbms/ خوب کیم جونگ اون رفته مرکز فرماندهی نیروهای استراتژیک موشکی و طرح حمله به گوام بهش نشون دادن http://www.aparat.com/v/l7y21
-
2 پسندیده شدهسلام علیکم این لینک ، پست بنده در آبان 1394 شمسی هست اگر مبنا نظریات ژئوپلیتیکی باشد ، شرایط یک مقدار متفاوت خواهد بود . تفاوتی که میان حال حاضر با دوران جنگ دوم جهانی وجود دارد ، این هست که نه ژاپن تمایلات میلیتاریستی ان زمان را داشته ( ولی دارد بسمت ان حرکت می کند ) و نه چین در دوران انحطاط خودش قرار دارد . امریکایی ها نظم موجود را می پسندند و بر ادامه ان اصرار دارند ، نظمی که در آن کره شمالی یک تهدید نیمه جدی با یک اقتصاد در هم شکست منزوی و بعنوان یک کشور سرکش نمونه ( از دید امریکایی ها ) همچنان موجودیت داشته باشد ، تا کشورهای حوزه ژئو استراتژیک شرق آسیا همچنان شبح تهدید را بالای خودشان ( در کنار چین ) ببینند و این هژمونی سیاسی ، نظامی ، فرهنگی و اقتصادی آمریکا را در شرق اسیا ( غرب اقیانوس آرام ) تضمین می کند ، جایی که استرالیا بعنوان یک سرپل نظامی همچنان در جرگه دوستان نزدیک واشنگتن مانده ، فیلیپین بعنوان پایگاه نظامی آمریکا باقی می ماند ، کشورهای جزیره ای ( مالزی / اندونزی و.... ) برای در امان ماندن از خطر اژدهای سرخ ( چین ) همچنان پیمانهای نظامی بلند مدت را با امریکایی ها می بندند ، ژاپنی ها بیشتر از گذشته اقتصاد پویای خودشان را به امریکا نزدیک می کنند ، روسها همچنان بعنوان ضعیف ترین قدرت شرق اسیا ،نقش درجه دو را ایفا کرده و در بلند مدت جلوی بلندپروازی های چینی ها نیز گرفته میشود . سطور فوق تنها یک نمای شماتیک و خلاصه شده از وضعیت منطقه فوق هست . شاید از یک نظر ، مناقشه کشورهای شرق و جنوب اسیا بر سر جزایر اسپراتلی بیشتر از قضیه کره ، قابلیت جنگ را دارد . تنها چیزی که در این مورد تقریباً غیر قابل پیش بینی و محاسبه است ، حدود حماقت تیم ترامپ / متیس و سایر همفکران انهاست ولی نکته جالب در این مساله که حتی متیس هم به حداقل شرایط یعنی ترساندن کره و نه بیشتر راضی است و وزیر امور خارجه امریکا هم بیشتر بر راه حل سیاسی تاکید دارد . استراتژی فعلی امریکایی ها ، در اسیای جنوب غربی و شرق دور بر بنیان " دفاع پیشگیرانه در عمق " قرارداده شده که نقطه اغاز آن از 1990 بوده و تا نیمه قرن جاری ادامه دارد . از سال 2004 ، کار گروه GDPR مستقر در پنتاگون سناریوهای مختلفی رابرای شبه جزیره کره طراحی کرده و ظاهراً جنگ تمام عیار در ان دیده نشده ( که اگر دیده شده بود، سالها قبل و در جریان غرق شناور رزمی کره جنوبی ، حتماً شاهد نبردی حتی محدود بین دو طرف بودیم . ) هر چند کسی از اینده خبر ندارد و باید منتظر ماند و دید . پی نوشت : در طراحی استراتژیک صحنه رزم باید دید کلان داشت و طرح منظرهای تاکتیکی تحلیلگر را قطعاً دچار اشتباه می کند ه. س. س.ق.ا.گ MR9
-
2 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهپیوست پست بالا: 4. تایگر ها در کناره فرات شهرکغانم العلی رو پس گرفتن به نظر خودم تا تایگر هاشهر المعدان که موقعیت پدافندی خوبی داره رو نگیرن این حملات سیال داعش ادامه داره وهمه می دونن این حملات برای گرفتن زمین نیست برای گرفتن تلفاته پ.ن : ضمن تشکر از دوستی که فیلم دفاع بچه ها در مقابل حمله داعش در نزدیک مرز سوریه وعراق رو اپلود کردند ولی ایشون مباحثی رو باز کردند که کلا اشتباه بود دوست من از سال 2013 به این طرف ساختار ارتش کلاسیک سوریه به پیشنهاد ما وبا مستشار های ما از یک ارتش کلاسیک به یک ارتش چریکی تغییر پیدا کرد در این منطقه داره پایگاه نظامی ساخته میشه واین حملات سیال داعشه که نمی زاره کار پایگاه تموم بشه وتمرکز نیرو ها رو می گیره مثل مقری که شهید حججی داخلش اسیر شد داخل فیلم دواعش ماشین الات راه سازی کاملا مشخص بود که نیرو ها در حال ساخت پایگاه بودند حتی در اون منطقه واین وسایلی که دیدید موقتی هستند ولی قبول دارم که حتی از استتار درست برای چادر هاهم استفاده نکردند اما در مورد لباس ها ومحافظت از جان نیرو بنده با افرادی در یگان صابرین وبعضی از اشخاص که در سوریه اموزش می دادند صحبت داشتم اونا تایید می کردند به نیرو تجهیزات درست داده میشه از جلیقه تا محافظ گردن وشانه ولی وزن این وسایل خیلی بالاست وزنی که به من گفتند از 8 تا 10 کیلو متغییره که این وزن برای نیرویی که داره چریک کار می کنه واصل چریک یعنی سرعت در تهاجم تعداد کم در مقابل تعداد بالا واین وزن اضافه اصلا قابل قبول نیست وبرای نیرو دست وپا گیره من حتی شنیدم که این دوستان می گفتن حتی حساس ترین افرادی که در جبهه هستند و داشتن این وسایل رو لازم میدونند هم نسبت به این تجهیزات که دو یا سه روز می پوشیدند زده می شدند واونو در میاروردند چون خیلی این وسایل سنگینه ونیرو رو خسته می کنه حالا حساب کنید نیرو بخواد مهمات هم با خودش همراه این لباس داشته باشه اونم توی محیط بیابانی این جوری پدر نیرو در میاد من منکر استفاده کردن نیرو از وسایل حفاظت جان نیستم درسته کیفیت جلیقه های ضد گلوله بالاست ولی خیلی سنگینه واین معیار اونو از چشم نیرو میندازه باید جلیقه های سبک تر تولید بشه برای همینه می گن جنگ سوریه درس بزرگی برای نیرو های ماست این خندقی هم که دیدید کار همون بیل های مکانیکی بچه های حشد است
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهالبته کاش اعداد به دلار بود که قابل فهم تر بود دوما قطعا بخش بسیار بزرگی از بودجه و هزینه ها صرف بنا زیرساخت های نظامی شامل پایگاه ها تاسیسات مربوط به قوا سه گانه ... بوده است که حتی تا الان مهمترین زیرساخت های نظامی ما هستند وباید به ان اشاره میشد
-
1 پسندیده شدهسامانه جاسک 2 نه فقط شبیه نسخه های چینی نیست ، شاید اصلا نسخه مشابه نداشته باشد ( کاربران با توجه به توضیحاتی که می دهم جستجو کنند ببیند مورد مشابه وجود دارد با نه ) ! اگر به تصویر بالا دقت بکنید می بیند که موشک بر عکس سیستم های مشابه ، کل طول محفظه اژدری رو پر نکرده است و تا انتهای محفظه نرفته است ! بنظر من قسمت انتها اژدر جای پیشرانه است و ما دنبال این هستیم که جاسک 2 مثل یک اژدر مسافتی چند کیلومتری را طی کند ، سپس بر روی آب آمده و موشک را شلیک کند !
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبا سلام چه زود دیر می شود .....................!!!!!! پایگاه هوایی " شاو" کارولینای جنوبی ، ایالات متحده ، بهار 1354 دوره تخصصی جت شناسایی RF-4E نشسته از راست : مهرداد بیضایی / فرامرز ترابی / حسین مددی / صف شکن ، فریدون ذوالفقاری 20 خرداد 1365( سی سال قبل از امروز ) ماجرا از زبان امیر سرتیپ دوم خلبان ، فرج ا... فرسیابی ظهر 20 خرداد 1365 ، پس از پایان کلاس زمینی ، وارد ساختمان گردان شدم .از وضعیت پرسنل متوجه شدم ، اتفاقی افتاده !!! انگار بمب در داخل ساختمان منفجر شده بود !!!! تعداد زیادی بصورت انفرادی در گوشه ای خزیده و سر به زانو گذاشته و صورتشان را گرفته بودند . خلبانان و پرسنل شعبه تفسیر عکس گردان شناسایی به مانند افراد موجی ، شوک زده به این طرف و آن طرف می رفتند . صدای هق هق گریه چند نفر را بوضوح می شنیدم . جناب ملک محمدی را در یک گوشه پیدا کردم ، شانه هایش را گرفتم و بالا آوردم و پرسیدم : ملک ، چه شده ؟؟؟؟ صورتش از اشک خیس شده بود ، با همان صورت خیس و با بغض و گریه گفت : فریدون را زدند ...... انگار ساختمان 3 طبقه گردان شناسایی که هیچ ، کل دنیا به سرم کوبیده شد .!! حقیقتاً گردان شناسایی به معنای واقعی کلمه عزادار و یتیم شده بود . فریدون ذوالفقاری ، علیرغم بیماری فشار خون ، که او را از پرواز منع می کرد ، تا آخرین لحظات ، دست از اجرای سخت ترین ماموریتها برنداشت ، و به همراه محمود اسکندری ، یکی از متهورترین خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می شد و در حقیقت نماد نیروی هوایی و ارتش بشمار می آمد و گزاف نیست که گفته شود ، 20 خرداد 1365 ، یکی از شوم ترین روزهای تاریخ ارتش ایران است . یادش گرامی و راهش پُر رهرو ........ پی نوشت : 1- یادمان باشد ، با چه کسانی هموطن هستیم ، یادمان باشد که برای حفظ این کشور از طمع دشمنان ، چه خونهایی بر زمین ریخت ، یادمان باشد ، امنیت فعلی ، ساده و ارزان بدست نیامده و یادمان باشد .................... 2- شهید سرلشکرخلبان ، فریدون ذوالفقاری
-
1 پسندیده شدهبا سلام زوج تایگر/ پانتر در برابر چرچیل دررسای برتری تانک اصلی میدان نبرد ارتشهای متفقین بر تانک های یگان های پانزر ورماخت در جنگ دوم جهانی ، کتابها ، رساله ها ، مستندها و فیلم های داستانی بسیاری تولید و یا به رشته تحریر در آمده است ، با این وصف ، مطالعه نظرات بسیارجالب یک فرمانده تانک بریتانیایی از برخورد با تانکهای آلمانی بسیار جالب توجه به نظر می رسد در جریان یک گفتگوی رسمی ، پس از تهاجم متفقین به نرماندی ، با ستوان یکم زرهی ، اندرو ویلسون ، وی ، ماهیت برخورد با یگان های رزمی ورماخت ( در اینجا لشکرهای زرهی اس اس ) را چنین تشریح می کند : سئوال : واحدهای پانزر ورماخت بیشتر از چه تانکی استفاده می کنند ؟؟ ویلسون : پانتر ، تانک پانتر براحتی از فاصله یک مایلی می تواند تانک چرچیل مارک-3 را از وسط به دو نیم کند سئوال : چرچیل چگونه می تواند به پانتر آسیب بزند ؟؟ ویلسون : تنها راه ممکن این هست که چرچیل به آرامی به پانتر نزدیک شود . وقتی به نزدیکی پانتر رسید ، تیرانداز می بایست تلاش کند تا بخش محافظ توپ را هدف قرار دهد . اگر تیرانداز خوش شانس باشد ، مهمات شلیک شده از نازک ترین قسمت زره ( بخش بالایی محل استقرار راننده ) به دورن تانک نفوذ می کند . سئوال : آیا تا به حال کسی این تاکتیک را اجرا کرده ؟؟ ویلسون : بله ، گروهبان دیویس از اسکادران C ، اما وی بلافاصله بعد از این حادثه ، تعادل روانی اش را از دست داد ، در نتیجه به سرفرماندهی فراخوانده شد تا بلحاظ روانی بهبود پیدا کند . سئوال : تانک بعدی در لیست شما ، کدام تانک است ؟؟ ویلسون : تایگر . تانک تایگر به راحتی از فاصله 1.5 مایلی ، تانک چرچیل را از وسط به دو نیم می کند . سئوال : چگونه تانک چرچیل قادر است تایگر را هدف قرار دهد ؟؟ ویلسون : فرض براین گذاشته شده که ما در 200 یاردی ، تانک دشمن را شناسایی کرده و به پریسکوپ آن شلیک می کنیم . سئوال : آیا کسی تا کنون این تاکتیک را اجرا کرده ؟؟ ویلسون : خیر پی نوشت : 1- منبع : رزم زرهی ، دکترین ، استراتژی ، تاکتیک و تاریخچه ( در حال تدوین / منتشر نشده) 2- در این وضعیت ، باید با کارگردان نسبتاً محترم فیلم " FURY" باید چه کار کرد ؟؟؟
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهاگر اجازه بدهید چون روزشماره جلو می رویم سر موقع ایشان را معرفی می کنم درضمن لینکی که قرار دادید نوشته اینجانب می باشد شهدای اف 4 روز یکم مهرماه 1359 18 - شهید سرلشکر خلبان خدابخش عشقی پور در اسفند ماه سال 1327 در اردبیل به دنیا آمد پس از پایان تحصیلات در مردادماه سال 1346 به تهران آمد و به دانشکده افسری نیروی زمنی پیوست بعد از سه سال با پایان دانشکده به درجه سواتدومی رسید چندماه بعد به دلیل علاقه به فن خلبانی از نیروی زمینی و هوایی منتقل شد و برای دوره تکمیلی به خارج از کشور سفر نمود با بازگشت به ایران بعنوان خلبان اف 4 انتخاب گردید در سال 56 دوره کابین جلوی اف 4 را گذارند و راهی پایگاه سوم شکاری گردید . یکم مهر ماه سال 1359 در قالب عملیات کمان 99 به قصد بمباران پایگاه تموز به پرواز درمی آید پس از مبمباران موفق پایگاه از مرز گذشته و آمده فرود در پایگاه می شود از اینجای داستان رو از زبان تیمسار جعفر عمادی که خودم با ایشان چند سال پیش مصاحبه کردم نقل می کنم : در نزديکي پايگاه همدان نيز خلباناني که کمبود سوخت داشتند درخواست مي کردند که زودتر فرود بيايند. من نگاهي به عقربه هاي سوخت جنگنده کردم و ديدم به دليل اين که ما در ارتفاع بالا پرواز کرديم سوخت مورد نياز را داريم تا دقايقي بر روي آسمان بمانيم که تصميم گرفتم فرصت خودم را به بقيه که سوخت کم تري دارند بدهم. پس به رادار اعلام کردم من ارتفاع لازم را دارم و مي توانم براي دقايقي در همين ارتفاع بمانم و ديرتر فرود بيايم. بلافاصله به حريم پايگاه رسيدم و شروع به گشت زني نمودم تا اين که نوبت به من رسيد. با اعلام برج مراقبت ارتفاع خود را کم کرده و آماده فرود شدم. همه چيز مرتب بود. چرخ هاي هواپيمايم ابتداي باند را لمس نمود و به محض اين که بر زمين نشستم . دو فروند هواپيماي عراقي از روبه رو ديدم که درحال نزديک شدن هستند. درست حدس زده بودم هدف آنها باند فرود پايگاه بود. دچار ترديد شده بودم که بايد چتر دم را بزنم يا نه؟ اگر از چتر دم استفاده مي کرم به علت اين که سرعت هواپيما به يکباره کم مي شد، مطمئنا به انتهاي باند نرسيده توسط ميگ هاي عراقي هدف قرار مي گرفتم. اگر اين کار را نمي کردم، سرعت هواپيما کم نمي شد و به سختي بايد آن را در انتهاي باند متوقف مي کردم. در يک لحظه تصميم خود را گرفتم و چتر دم را زدم ولي همزمان قدرت موتورها را افزايش دادم. هواپيما را تا اواسط باند به همين شکل جلو بردم و سپس به کمک کابين عقب با تمام قدرت شروع به فشار دادن پدال هاي ترمز نموديم و سرانجام موفق شديم قبل از رسيدن ميگ هاي عراقي از باند خارج شويم.در همين هنگام با خروج من از باند يک فروند فانتوم ديگر که سوخت کافي نداشت آماده فرود شد. خلبان اين هواپيما سرگرد خلبان "بهرام عشقي پور" و خلبان کابين عقب سروان خلبان "عباس اسلام نيا" بودند. آنها به محض اين که بر روي باند نشستند، ميگ ها به انتهاي باند رسيده بودند که با دستور برج مراقبت شهيد عشقي پور بلافاصله قدرت موتور را به حداکثر رساند و دوباره به پرواز درآمد. پرواز او به موقع بود چون ميگ ها از انتهاي باند شروع به بمباران کردند و به سرعت از روي باند گذشتند. آتش و دود همه جا را پر کرده بود ولي خوشبختانه به دليل بي تجربگي خلبانان عراقي، تمامي بمب ها به کنار باند برخورد کرد و آسيب جدي به باند نرسيد چون بعد از آن هم هواپيماهاي ديگر بر روي باند نشستند. ولي حادثه اي که نبايد اتفاق رخ دهد روي داد. در حين اوج گيري هر دو موتور هواپيماي آنان به دليل گردش شديد دچار واماندگي شد و آنها در شرايط اضطراري قرار گرفتند. عشقي پور و اسلام نيا مي توانستند اجکت نمايند و جان خود را نجات دهند ولي اگر اجکت مي کردند هواپيما بر روي خانه هاي مسکوني پايگاه مي افتاد. به دلیل پرواز بر فراز خانههای سازمانی پایگاه این دو خلبان شریف به جای اجکت، تصمیم به دور کردن هواپیما از منازل مسکونی میگیرند، منازلی که خانواده خود و دیگر دوستانشان در آنها زندگی میکردند و در نهایت هواپیمایشان به جای منازل سازمانی به ساختمانی نیمه کاره در پایگاه برخورد میکند.شهید عشقی پور که هدایت هواپیما را بر عهده داشت در آن لحظات آخر که میدانست کار دیگری از دستش برنمیآید، دستش را بالا می آورد و تکان میدهد. نکته شگفت آور و تأسف برانگیز این رویداد این بود که آن ساختمان نیمه کاره درست رو به روی خانه شهید عشقی پور بود و آن لحظه که او دستش را تکان داد، همسرش نظاره گر سقوط هواپیمای شوهرش بود. همسر شهید که در لحظه حادثه در آشپزخانه ی منزل خود بود، در حالی که دستان پسر بچه ی 3 سالهاش را در دست داشت از پنجره شاهد آخرین لحظات زندگی شوهر قهرمان خود بود. همسر شهید به علت اضطراب شدید چنان به دست فرزندش فشار وارد کرده بود که دست کودک از دو ناحیه شکست که به لطف خدا بعدها بهبود یافت. پس از برخورد هواپیما به ساختمان، فرزند شهید در اثر موج انفجار چند دوری به دور خود زده و سپس به زمین خورده بود و به دلیل شوک ناشی از این واقعه تا مدتها از لکنت زبان رنج میبرد. 19 - شهید سرلشکر خلبان عباس اسلامی نیا در مرداد ماه سال 1331 در خمین متولد شد و پس از اخذ دیپلم در آذرماه سال 1351 به نیروی هوایی پیوست چندی بعد برای طی دوره پیشرفته پرواز راهی آمریکا شد و پس از بازگشت بعنوان خلبان اف 4 انتخاب می شود . یکم مهر ماه سال 1359 او برای یک پرواز برنامه شده بود صبح اول وقت یکی از دوستانش متوجه می شود او نیامده به درب منزلش می رود و عباس می گوید صبح پرواز دارم صبرکنم لباس بپوشم باهم برویم دسته پروازی آنها به پرواز در می آید و در بازگشت ... 20 - شهید سرلشکر خلبان مسیح الله دین محمدی در در دی ماه سال 1342 در تهران متولد شد پس از پایان تحصیلات ما مدرک سوم متوسطه (سیکل) در بهمن ماه سال 1340 وارد نیروی هوایی گردید و به آموزش درجه داری پیوست پس از نیل به درجه گروهبانی دوره تعمیرموتور هواپیمای اف 5 را گذارند همزمان تصمیم گرفت ادامه تحصیل هم بدهد و در سال 1346 موفق به اخذ دیپلم شد سه سال بعد در سال 49 وارد دانشکده خلبانی شد و سپس جهت دوره تکمیلی پرواز به آمریکا سفر کردذ با پایان دوره به ایران بازگشت و بعنوان خلبان اف4 مشغول به خدمت شد خیلی زود مدارج ترقی را طی نمود و تبدیل به یکی از بهرتین خلبانان نیروی هوایی گردید یکم مهر ماه سال 1359 در قالب عملیات کمان 99 با موفقیت پرواز می کند بعدازظهر همین روز ماموریت می یابد در قالب یک دسته چهار فروندی ماموریت می یابد پایگاه العماره را بمباران نماید هوا در حال تاریک شدن است که چهارفروند فانتوم مسلح از باند پایگاه سوم شکاری به پرواز در می آیند ذکر این نکته ضروری است که ایشان جمعی پایگاه نهم شکاری بودند . با رسیدن به هدف موقعیت به خوبی بمباران می شود فانتوم ها مقداری ارتفاع را کاهش داده و به سمت مرز حرکت می کنند که در جاده کوت العماره مورد هدف موشک زمین به هوای دشمن قرار می گیرد و فرصت بیرون پریدن را پیدا نمی کند 21 - شهید سرلشکر خلبان غفار رامین فر در فرویدن ماه سال 1323 در قائن به دینا آمد پس از پایان تحصیلات در مردادماه سال 1343 به نیروی هوایی پیوست و برای طی دوره پیشرفته خلبانی عازم آمریکا شد با پایان دوره بعنوان خلبان اف 4 انتخاب و در پایگاه یکم شکاری مشغول به خدمت گردید چند سال بعد مجددا به آمریکا اعزام شد ودوره جنگ الکترونیک را نیز به پایان رسانید . سپس دوره کابین جلو اف 4 را طی نمود یکم مهر ماه سال 1359 در قالب عملیات کمان 99 با موفقیت پرواز می کند بعدازظهر همین روز ماموریت می یابد در قالب یک دسته چهار فروندی ماموریت می یابد پایگاه العماره را بمباران نماید هوا در حال تاریک شدن است که چهارفروند فانتوم مسلح از باند پایگاه سوم شکاری به پرواز در می آیند ذکر این نکته ضروری است که ایشان جمعی پایگاه نهم شکاری بودند . با رسیدن به هدف موقعیت به خوبی بمباران می شود فانتوم ها مقداری ارتفاع را کاهش داده و به سمت مرز حرکت می کنند که در جاده کوت العماره مورد هدف موشک زمین به هوای دشمن قرار می گیرد و فرصت بیرون پریدن را پیدا نمی کند هرگونه نقل قول و برداشت منوط به ذکر منبع می باشد
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده