برترین های انجمن

  1. gen

    gen

    Editorial Board


    • امتیاز

      12

    • تعداد محتوا

      432


  2. mjb

    mjb

    Editorial Board


    • امتیاز

      11

    • تعداد محتوا

      720


  3. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      11

    • تعداد محتوا

      9,231


  4. Crash

    Crash

    Army


    • امتیاز

      1

    • تعداد محتوا

      1,055



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 18 مرداد 1397 در همه مناطق

  1. 12 پسندیده شده
    لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم مقدمه : چیزی که همگان میبینند و ما نمیبینیم ! نمای کلی از گرداب های تشکیل شده توسط بال : http://uupload.ir/files/ncmz_fig53.jpg شرایط کوتا جوکوفسکی : اگر یک ایرفویل را تحت زاویه حمله در یک سیال غیر لزج قرار دهیم ، نقطه ی ایستا یا سکون که در زاویه حمله صفر در انتهای ایرفویل ( trailing edge ) قرار دارد ، تغییر مکان داده و به روی سطح فوقانی ایرفویل منتقل میشود . ایرفویل در زاویه حمله صفر ( دایره های قرمز نقاط ایستا یا سکون را نشان میدهند ) : http://uupload.ir/files/e5ka_frictionlift.png ایرفویل در زاویه حمله : http://uupload.ir/files/kw3_noviscosity.png در چنین شرایطی ، هوای عبوری از زیر ایرفویل برای رسیدن به نقطه ی ایستا که اکنون به روی سطح فوقانی ایرفویل نقل مکان کرده ، میبایست تغییر جهت ناگهانی به خود داده و به روی ایرفویل نقل مکان کند : http://uupload.ir/files/j9fx_noviscosity2.png چنین تغییر مسیر ناگهانی از زیر ایرفویل به روی ایرفویل بدون از تولید گرداب و پسا در یک محیط لزج ، طبق تناقض دالامبر غیر ممکن است و تنها در صورتی چنین شرایطی برقرار است که سیال را غیر لزج و سرعت هوا در انتهای ایرفویل را بی نهایت فرض کنیم . طبق شرایط کوتا جوکوفسکی ، در یک محیط لزج و با قرار دادن ایرفویل در زاویه حمله ، بجای تغییر مکان نقطه ی ایستا به روی ایرفویل و تغییر مسیر ناگهانی هوای عبوری از زیر ایرفویل به روی ایرفویل که در تنها در محیط غیر لزج امکان پذیر است ، گردابه ای توسط ایرفویل تولید میشود که نتیجا باعث باقی ماندن نقطه ی ایستا در trailing edge شده و هوای عبوری از زیر ایرفویل بدون از تغییر مسیر ناگهانی ، انتهای ایرفویل را بصورت یکنواخت ترک میکند : http://uupload.ir/files/9njh_startingvortex1.png به گرداب تولید شده در انتهای ایرفویل ، starting vortex گفته میشود . اکنون طبق تئوری کلوین ، میزان گردابه های تولید شده در یک محیط غیر لزج مقداری ثابت است . بعنوان مثال اگر در یک محیط غیر لزج 5 گرداب داشته باشیم ، این 5 گرداب بواسطه ی غیر لزج بودن سیال ، تا بی نهایت ثابت بوده و 5 گرداب باقی میمانند . این نظریه را همچنین میتوان طبق تئوری های 3 گانه هلم هولتز اثبات کرد ! تئوری اول : اگر یک خط گرداب را در یک محیط غیر لزج قرار دهیم ، قدرت گردابه ها در طول این خط ثابت باقی خواهد ماند . تئوری دوم : خط گرداب در یک محیط غیر لزج هیچگاه تمام نمیشود بلکه از لایه ای به لایه ی دیگر سیال منتقل شده و تا بی نهایت میل میکند یا اینکه خط گرداب الگویی بسته به خود بگیر ( مانند حلقه ) و گرداب ها دائما در این حلقه تکرار شوند . تئوری سوم : اگر در سیال غیر لزج از ابتدا گردابی وجود نداشته باشد و همچنین نیروی خارجی که باعث گرداب شدن سیال میشود وجود نداشته باشد ، سیال همچنان بدون گرداب باقی خواهد ماند . اکنون سوالی که مطرح میشود این است که : ایا میشود حول یک ایرفویل گرداب تولید شود ولی محیط را همچنان یک محیط غیر لزج ( تئوری کلوین ) فرض کنیم ؟ مجددا یاداور میشویم که طبق تئوری کلوین ، میزان گرداب های تولید شده در یک سیال غیر لزج مقداری ثابت است و ثابت باقی خواهد ماند . پس طبق تصاویر فوق ، بعلت اینکه اگر یک ایرفویل را در یک محیط غیر لزج در زاویه حمله قرار دهیم ، هیچ گردابه ای حول ایرفویل تولید نمیشود پس گردابه ی تولیدی حول ایرفویل در محیط غیر لزج صفر بوده و صفر باقی خواهد ماند . پس اگر بتوانیم کاری کنیم که مجموع گرداب های تولیدی در یک سیال لزج حول ایرفویل صفر شود ، توانسته ایم تئوری کلوین را در محیط لزج پیاده سازی کنیم . اکنون اگر ایرفویل را در یک محیط لزج قرار دهیم ، با تولید starting vortex در انتهای ایرفویل ( دور از ایرفویل ) که حرکتی پادساعتگرد دارد ، گردابه ی دیگری در جلوی ایرفویل به همان کمیت و کیفیت تشکیل شده که bound vortex نام دارد و حرکتی ساعتگرد دارد . این دو گردابه ی هم قدرت و خلاف جهت ، اثر همدیگر را خنثی کرده و مجددا گرداب های تولیدی حول ایرفویل در محیط لزج را صفر میکنند و تئوری کلوین که برای محیط غیر لزج صدق میکند ، در اینجا نیز مصداق عینی پیدا کرده و همچنان میتوانیم سیال دور ایرفویل را غیر لزج فرض کنیم . http://uupload.ir/files/bv5n_screenshot_۲۰۱۸۰۸۰۱-۰۵۱۲۰۷.png نکته : برای پیاده سازی تئوری کلوین حول یک ایرفویل در محیط لزج ، میبایست منحنی بسته ای حول ایرفویل و strating vortex رسم شود و شرایط درون این منحنی غیر لزج فرض شود . شرایط کوتا و گردابه تولیدی حول ایرفویل : http://uupload.ir/files/nka1_fig44.jpg نکته : bound vortex در 1/4 عرض بال ( مرکز ایرودینامیک بال ) تولید میشود . نکته : bound vortex چون حرکت ساعتگرد دارد ، بنابراین باعث افزایش سرعت هوا روی ایرفویل و کاهش سرعت هوا در زیر ایرفویل شده و نتیجتا باعث تولید لیفت میشود . پس قدرت گردابه ی تولیدی حول ایرفویل با میزان لیفت تولیدی توسط ایرفویل نسبت مستقیم دارد . http://uupload.ir/files/wek_screenshot_۲۰۱۸۰۸۰۱-۰۵۱۱۳۵.png http://www.boundvortex.com/images/BoundVortex1.png نکته : با افزایش زاویه ی حمله ، مجددا starting vortex و bound vortex دیگری شکل خواهد گرفت . با افزایش سرعت و کاهش زاویه حمله ، میزارن گردابه های تولیدی کاهش خواهد یافت . حال اگر ایرفویل را یک خط با طول بی نهایت فرض کنیم ، طبق تئوری دوم هلم هولتز ، bound vortex تا بی نهایت میل میکند و از این نظر اشکالی وارد نیست چرا که همیشه ایرفویل را یک محیط دو بعدی و با طول بی نهایت فرض میکنند ( بدون از داشتن ابتدا و انتها ) . اما در یک بال که یک محیط 3 بعدیست و طول محدود دارد ، زمانی که گردابه در طول بال حرکت میکند ، طبق تئوری هلم هولتز این گرداب همانند ایرفویل تمایل به میل به بی نهایت دارد ولی گرداب به محض ترک کردن بال توسط نیرویی که هوا به آن وارد میکند مجددا تغییر مسیر داده و به روی بال بازمیگردد و گردابه ی نوک بال را تشکیل میدهد ( ایرفویل بواسطه بی نهایت بودن ، گردابه ی نوک بال ندارد ) . http://uupload.ir/files/ncmz_fig53.jpg نکته : اگر به شکل فوق دقت کنیم میبینیم که گردابه های نوک بال پس از تشکیل ، ادامه پیدا کرده و خود را به strating vortex میرسانند . این همان تئوری هلم هولتز مبنی بر میل کردن خط گرداب به بی نهایت است . اگر از starting vortex ضرف نظر کنیم ، گرداب های نوک بال طبق تئوری هلم هولتز تا بی نهایت ادامه میابند ولی بعلت اینکه محیط غیر لزج در دنیای واقعی وجود ندارد ، بنابراین این گرداب ها در نهایت قدرتشان کم شده و از بین میروند . از طرفی اگر starting vortex را لحاظ کنیم ، بعلت اینکه این گردابه بهمراه گرداب نوک بال و bound vortex یک الگوی بسته ی مستطیل شکل یا حلقه مانند را شکل میدهند ، لذا مجددا طبق تئوری هلم هولتز ، در این مسیر بسته گرداب ها دائما تکرار میشوند . http://uupload.ir/files/748h_prandtl-s-lifting-line-theory-n.jpg دلیل تشکیل گرداب های نوک بال را میتوان به طریق دیگر بیان نمود : زمانی که هوا از بال عبور میکند ، سرعت هوا زیاد و فشار هوا کم میشود و زمانی که هوا از زیر بال عبور میکند سرعت هوا کم و فشار هوا زیاد میشود . این تفاوت فشار در بالا و پایین ایرفویل در نهایت منجر به تولید لیفت میشود اما اختلاف فشار مطلوب محیط نیست ! سیالات همیشه سعی در جبران اختلاف فشار دارند تا اختلاف فشار را به صفر برسانند و اینکار را با میل کردن سیال پر فشار به سمت سیال کم فشار و ترکیب شدن این دو و نهایتا جبران اختلاف فشار انجام میدهند . لذا در طول بال این ترکیب هوای زیر و روی بال وجود داشته تا نهایتا در نوک بال ، هوای پرفشار زیر بال کاملا با با هوای کم فشار روی بال ترکیب شده و اختلاف فشار را به صفر برسانند . بنابراین در نوک بال بعلت نبود اختلاف فشار ، لیفت نداریم . این تداخل هوای پرفشار و کم فشار ، در ریشه ی بال کمترین مقدار خود و در نوک بال بیشترین مقدار خود را دارد . بعلت اختلاف فشار در بالا و پایین بال ، هوا عبوری از روی بال به سمت داخل بال میل کرده و هوای عبوری از زیر بال به سمت خارج بال میل میکند . این دو هوا در نهایت جهت جبران اختلاف فشار با هم ترکیب شده و توضیحات پاراگراف فوق را عملی میکنند و در طول بال گرداب هایی با قدرت متفاوت تولید میکنند . http://uupload.ir/files/icf_fig52.jpg http://uupload.ir/files/eptb_screenshot_۲۰۱۸۰۸۰۱-۰۵۱۲۳۴.png ادامه دارد ...
  2. 7 پسندیده شده
    (لطفا به پست قبلی الصاق بشه) برای اطلاع دوستان از نتیج این شبیه سازی نتایج تحقیق انجام شده: با بررسی نتایج شبیه سازی عددی نفوذ کلاهک جنگی 113-BLU در خاک و بتن نتایج زیر حاصل شده است: مدل رفتاری دراکر - پراگر اصلاح شده با کلاهک فشاری، می تواند به عنوان یک مدل رفتاری توانمند در شبیه سازی رفتار محیط خاکهای رسی و دانه ای عمل کند. این مدل رفتاری با در نظر گرفتن یک کلاهک فشاری قابلیت شبیه سازی رفتار خاک در دو حالت عادی تحکیم یافته و پیش تحکیم یافته و کوبیده شده را دارا می باشد. فرآیند نفوذ پرتابه در خاک را می توان به سه فاز مختلف تقسیم نمود: ۱) برخورد و نفوذ اولیه ۲) منطقه نفوذ پایدار ۳) منطقه عمل اصطکاک و توقف پرتابه. هر سه فاز ذکر شده در شبیه سازی نفوذ کلاهک جنگی در خاک رسی بیش تحکیم یافته مشاهده گردید. در پژوهش حاضر و با استفاده از شبیه سازی عددی، میزان نفوذ کلاهک جنگی 113-BLU در خاک پیش تحکیم یافته رسی، به میزان 31.8 متر محاسبه گردید. این مقدار نفوذ با آزمایش های انجام شده روی میزان نفوذ این سلاح در خاک مطابقت دارد. پس از اتمام فرآیند نفوذ کلاهک جنگی در خاک، در سطح خاک و محل ورود پرتابه حفره ای به عمق تقریبی1.5 متر و در یک ناحیه دایروی شکل به قطر تقریبی ۴ متر ایجاد می شود و این ناحیه کاملا تخریب می گردد. کلاهک جنگی 113-BLU اهداف بتنی با ضخامت های ۴، ۵ و ۶ متر را به طول کامل تخریب و از آنها عبور می کند. در محل ورود پرتابه به این اهداف بیرون ریختگی مواد از روبرو کاملا مشهود است. ناحیه ورود پرتابه دچار کرنش های شدید پلاستیک می شود. همچنین در پشت هدف و در ناحیه خروجی تشکیل گوههای گسیختگی و ایجاد خسارت کششی در شبیه سازی عددی مشاهده می گردد. در شبیه سازی عددی هدف بتنی با ضخامت ۷ متر، می۔ تواند پرتابه را متوقف نماید. با توجه به اینکه در آزمایش های انجام شده روی این سلاح عبور آن از لایه بتنی به ضخامت 6.7متر ثبت شده است، تطابق مناسبی بین نتایج آزمایش و شبیه سازی عددی وجود دارد. لایه بندی خاک با قطعات بتنی به طور موثری می تواند در نفوذ کلاهک جنگی مانع ایجاد کند. در این پژوهش با انجام یک نمونه لایه بندی از لایه های ۵۰ سانتی متری بتن و لایه های ۲ متری خاک استفاده شد. نفوذ کلاهک جنگی 113-BLU در این مجمعه به میزان 14.18 متر برآورد گردید که کاهش ۵۰ درصدی در عمق نفوذ را به همراه دارد.
  3. 6 پسندیده شده
    اژدهای فراصوت آزمایش موفقیت آمیز وسیله نقلیه هوایی فراصوت سوار بر امواج متلاطم هوایی به اعتقاد تحلیلگران نظامی ، سرعت و ارتفاع پروازی این برنامه که احتمالا جنبه نظامی هم پیدا خواهد کرد ، در آینده به یک کابوس برای سامانه های دفاع موشکی تبدیل خواهد شد پکن : برای نخستین بار ، چین با موفقیت یک وسیله نقلیه سنگین تر از هوا فراصوت سوار بر امواج متلاطم هوایی را مورد آزمایش قرار داد ، این وسیله هوایی با سرعت 6 ماخ به پرواز در آمد و مانورهای طراحی شده را بخوبی انجام داد . این وسیله سنگین تر از هوا با شناسه Xingkong-2 ( ستاره آسمانی -2) در زمان پرتاب ، برروی یک موشک به هوا پرتاب شد و پس از جداسازی از حامل موشک خود ، وارد مرحله پرواز فراصوت گردید و قبل از بازیافت مجدد ، مانورهای مد نظر را با موفقیت به اجرا گذاشت . این وسیله هوایی ، با پرواز در لبه جو با اتکاء بر امواج ضربه ای (shock waves) که در نتیجه پرواز در سرعتهای فراصوت پدید می آید ، به جلو حرکت می کند . این پرواز آزمایشی ، روز جمعه ، سوم اوت 2018 در محدوده میدان آزمایشی واققع در شمال غربی چین صورت پذیرفت . به گفته سخنگوی مرکز طراح این وسیله هوایی (Academy of Aerospace Aerodynamics) ، ستاره آسمانی -2 روی یک حامل موشکی به هوا پرتاب گردید . براساس اطلاعات منتشر شده ، این وسیله پس از جدا شدن از حامل مادر در ارتفاع 30 کیلومتری ، به مدت 6 دقیقه با سرعتی درحدود 5 تا 5.6 ماخ ( 7344 کیلومتر درساعت ) به مسیر خود ادامه داد و درپایان ماموریت ، با موفقیت بازیابی گردید . چین ، پروژه 901 به اعتقاد برخی تحلیلگران نظامی ، پروژه ستاره آسمانی -2 که توسط آکادمی Aerospace Aerodynamics که تحت نظر شرکت فناوری هوا-فضای چین مشغول فعالیت است ، طراحی شده ، میتواند قابلیت حمل تسلیحات متعارف و هسته ای را نیز داشته باشد . بوئینگ X-15 پروژه های مشابهی نیزدر روسیه و ایالات متحده در حال پیگیری است ، چنانکه انتظار می رود ، روسها با توسعه این طرح ، فناوری آن را با موشکهای بالستیک قاره پیمای جدید خود تا انتهای سال 2019 ترکیب کند . ایالات متحده نیز ، برنامه خود را دنبال میکند ، ولی هنوز این پروژه به دوران بلوغ خود نرسیده است . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
  4. 4 پسندیده شده
    خب بعد 7سال این تاپیک دوباره بالا میاد...به یاد نویسنده تاپیک 1ساعت سکوت مدتی قبل برای بررسی تغییر شکل اجسام فلزی حین برخورد به اجسام سخت به مقاله جالبی در مجله مهندسی هوانوردی برخورد کردم این مقاله راجع به بررسی به روش عددی روی نفوذ کلاهک بمب های سنگرشکن متعارف بود که ابتدا با دقت خوب میزان نفوذ بمب GBU-28 رو در دو مورد: خاک منطقه تهران و بتن مسلح معمولی محاسبه می کنه سپس به روش چینش ترکیبی و ارائه پیشنهاداتی برای کاهش نفوذ نتایج رو بررسی می کنه مقاله از اون جهت که توسط دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی و شهید ستاری نگارش شده و نکات ریز رو بررسی کرده قابل اعتناست... البته احتمالا نتایج بررسی مربوط به چند پروژه کسری خدمت هست که معمولا برآیند پروژه های خوب و پربارشون به صورت مقاله برای مجلات داخلی ارگان ها نشر داده میشه لینک دریافت مقاله از سایت نشریه مهندسی هوانوردی ========================================================= البته روشی که داخل مقاله بالا به کار برده شده استفاده از شبیه ساز تحلیل عددی برای محاسبات هست اما در این تاپیک از روش محاسبات تحلیلی تقریبی بر اساس داکیومنت ها و دفترچه های محاسبات نظامیه که در دانشکده های نظامی کاربرد داره، استفاده میشده....هردو روش بیانی متفاوت از حل مسئله هست و دقتش بنابر نیازه
  5. 1 پسندیده شده
    با حضور وزیر دفاع رژیم صهیونیستی آویگدور لیبرمن در مرز اسرائیل با سوریه، وی از تجهیزات که ارتش اسرائیل در این منطقه مرزی مستقر کرده بود بازدید کرد. یکی از این تجهیزات خودرو رزمی پیاده نظام نامر بود. با توجه به حضور این خودرو زرهی در یک منطقه مرزی می توان حدس زد تست های انجام شده بر روی آن رضایت بخش بوده است. و احتمال عملیاتی شدن این خودرو زرهی بسیار بالا خواهد بود.
  6. 1 پسندیده شده
    سامانه های جدید جنگ الکترونیک برای کوروت های کلاس سار-6 نیروی دریایی رژیم عبری تل آویو : ( 7 اوت 2018) ، شرکت البیت سیستمز اسراییل ، اعلام نمود که قراردادی را با وزارت دفاع اسراییل (IMOD) به ارزش 85 میلیون دلار منعقد نموده تا سخت افزارهای جنگ الکترونیک پیشرفته ای را برای شناورهای رزمی سار-6 نیروی دریایی این رژیم فراهم نماید . انعقاد این قرارداد ، موجب خواهد شد تا البیت سیستمز ، سامانه های جنگ الکترونیک ویژه ای ، شامل گیرنده های جدید دیجیتال ، سامانه های پیشرفته پردازش سیگنال و همچنین ابزارهای تجزیه و تحلیل سیگنالی مدرن ، که همگی از مزیت " معماری باز " بهره برده و می توانند با تهدیدات فعلی و آینده مقابله نمایند را برای شناورهای این کلاس فراهم نماید . به گفته آگاهان ، این قرارداد می بایست در یک بازه زمانی 10 ساله ، اجرایی گردد . به اعتقاد تحلیلگران نظامی ، فناوری های مورد استفاده در این سخت افزارها ، با همکاری نزدیک میان اداره توسعه تسلیحات و زیرساختهای فنی وزارت دفاع ، نیروی دریایی رژیم عبری و البیت سیستمز توسعه یافته است و پس از اتمام موفقیت آمیز آزمایشات فشرده میدانی ، قرارداد فوق میان دوطرف امضاء گردید. پس از طی فرآیندهای فوق ، البیت سیستمز موظف خواهد بود تا تمامی شناورهای رزمی نیروی دریایی اسراییل از جمله کوروت های کلاس سار-6 را به این فناوری پیشرفته مسلح نماید . ادگار مایمون ، جانشین مدیرعامل و رییس دپارتمان سامانه های جنگ الکترونیک و جاسوسی الکترونیکی البیت سیستمزدر این زمینه می گوید : " برای البیت سیستمز ، مزیت بزرگی است که نیروی دریایی اسراییل این شرکت رابرای تامین سامانه های جنگ الکترونیک خود برگزیده است و یقیناً شرکت ما برای تامین فناوری مورد نیاز که می بایست توانایی نیروی دریایی را برای انجام ماموریتهای پیچیده رزمی و همچنین حفظ حداکثر پوشش ایمنی برای شناورهای موجود افزایش دهد ، حداکثر کوشش را بعمل خواهد آورد . سابقه البیت سیستمز در تامین این سامانه ها برای IDF در زمین ، هوا و دریا ، مصداق این تلاش است " نیروی دریایی رژیم عبری ، چهارفروند کوروت کلاس سار-6 را در اختیار دارد که از سال 2015 وارد سازمان رزم این نیرو شده است . طراحی این کلاس شناور ، براساس الگوی شناور آلمانی کلاس برونشویگ صورت گرفته ،اما در طراحی اسراییلی ، تغییرات زیادی از جمله تقویت پیکربندی شناور انجام پذیرفته است . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
  7. 1 پسندیده شده
    با سلام "مطالعه ، مسیر زندگی انسانها را تغییر می دهد" پی نوشت : این طرح فوق العاده بود
  8. 1 پسندیده شده
    “Where’s General Dunford? General? Got it? Let’s go get it, general.” Donald J. Trump Jun 18, 2018 ..................... تاریخ قضاوت خواهد کرد که آیانیروی ششمی تشکیل خواهد شد یا نه ولی خواستم به یادگار بمونه این احمقانه ترین دستور تاریخ !
  9. 1 پسندیده شده
    تفاوت کتاب و پیتزا قیمت یک پیتزای خوب با یک کتاب خوب ، تقریباً یکسان هست ، اما تفاوت آنها در طول مدتی است که می تواند ما را خوشحال کند...... اولی ، فقط" یک ربع" (15 دقیقه) و دومی" یک عمر " با این حال ، حیرت آور است که برای اغلب ما ، این یک ربع "15 دقیقه" مهم تر هست !!!!!! گوینده : ناشناس
  10. 1 پسندیده شده
    90 سالگرد ارتش ازادی خواه چین در منطقه خودمختار شمال چین