برترین های انجمن

  1. yamor

    yamor

    Members


    • امتیاز

      2

    • تعداد محتوا

      89


  2. shirazz

    • امتیاز

      2

    • تعداد محتوا

      226


  3. alala

    alala

    Editorial Board


    • امتیاز

      2

    • تعداد محتوا

      5,154


  4. Overdose

    • امتیاز

      2

    • تعداد محتوا

      457



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 28 اسفند 1399 در همه مناطق

  1. 2 پسندیده شده
    یک فروند جنگنده لاکهیدF22a رپتور یوسف امروز طی لندینگ در اربیس egline دچار حادثه شده. این پرنده زیبا جزئی از گردان ۳۲۵جنگنده ،۱۵مارچ ساعت۱۵:۳۰ به وقت محلی پس از اعلام وضعیت اضطراری اقدام به فرود در پایگاه Egline کرد که ارابه های فرود و هیدرولیک قسمت دماغه دچار مشکل اساسی و شکستگی شده! خلبان هیچ آسیبی ندیده. نقل قول از ؛ائرواسپیس تاک"
  2. 2 پسندیده شده
    گزارش سانحه هوایی رو خوندم یک نکته ایی که خیلی مهمه و به صورت عمد ازش گذشتند عدم توانایی ارتباط اپراتور تور با مرکز بوده با اینکه تو گزارش این نقص قید شده ولی دلیلش رو هیچ وقت نگفتند .زنجیره ایی که باعث شده این اتفاق بیفته 1- خطای انسانی در تنظیم سیستم تور 2- ناتوانی در ارتباط بر قرار کردن با مرکز 3- طبقه بندی اشتباه هدف 4- شلیک سر خود اپراتور بر خلاف قوانین حالا هیچکس نگفته چرا اپراتور نمی تونسته با مرکز تماس بگیره اونم بدون وجود هیچ دشمنی این بود شبکه پدافند یکپارچه ؟ اینو میگم چون احتمالا نقص عدم توانایی تماس از سامانه تور نبوده و از مرکز بوده تو گزارش نوشته شده مرکز اصلا پیام اپراتور رو ثبت نکرده و جوابی هم نداده از 4 عاملی که زنجیره اتفاق رو تشکیل دادند 3 تاش عینا تو حادثه تامکت 6062 شهید کریمیایی صد در صد اتفاق افتاده اپراتور تور ام 1 به دلیل خطی انسانی و عدم اموزش صحیح هواپیمای اسکرمبل رو به عنوان مهاجم تشخیص داده و سر خود براش شلیک کرده ولی خوب گردن که نگرفتند هیچ وقت . فقط اون بی چشم رویه بی حیایی که گفت شخصا تو دل شب با فاصله چند کیلومتر دیده نوک بال تامکت خورده به اب . عدم تخصص و برخورد قانونی که نتیجش میشد رفع عیب برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی نتیجش شد زدن هواپیما مسافربری وسط کشور با همون سامانه و با همون خطی
  3. 2 پسندیده شده
    گزارش بررسی سانحه هواپيمای اکراينی منتشر شد (۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۸) سازمان هواپیمایی کشوری ضمن ادای احترام به شهدای سانحه هواپیمایی اکراین و ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار این عزیزان، گزارش بررسی سانحه هواپیمای اکراینی را برابر استاندارهای بین المللی در تارنمای عمومی این سازمان منتشر کرد. این گزارش که با اهداف پیشگیرانه تهیه شده است، مشتمل بر تشریح تمامی اطلاعات، یافته ها‌، تحلیل ‌و نتیجه گیری تخصصی ۱۲ گروه کارشناسی بوده و اقدامات اصلاحی را در ابعاد بین المللی درخواست کرده است. این هواپیما در ۱۸ دیماه سال ۱۳۹۸ با ۱۷۶ مسافر و خدمه در مسیر تهران به کیف مورد هدف یکی از سامانه های دفاع هوایی کشور قرار گرفت و دچار سانحه شد. فایل pdf حجم 2.2 مگابایت https://s16.picofile.com/file/8428269934/139912271732197622244374.pdf.html یا https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Document/1399/12/27/139912271732197622244374.pdf https://www.cao.ir/news/organizatioal/detail?public_content=32153&title=گزارش-بررسي-سانحه-هواپيماي-اکرايني-منتشر-شد =================== با توجه به گزارش و اجرا شدن نوتام در غرب کشور مشخص هست تمهیدات لازم اتخاذ شده بوده. حتی طبق این گزارش هواپیمای اوکراینی پیش از روشن کردن موتور، اجازه گرفته بوده! (هماهنگی بخش مراقبت پرواز با بخش دفاع هوایی)
  4. 2 پسندیده شده
    حالا رادارهای عمومی منبع موثقی نیستند و اطلاعات حتما کامل در معرض مشاهده عموم قرار نمیگیره ولی با توجه به همین اطلاعات: قبل از ترور سردار عمده پروازهای بر فراز عراق را پرواز سوپرکینگها تشکیل میداد. گاهی پرتعداد و چندین فروند و معمولا پرنده دیگه ای در کنارشون نبود. بعد از ترور سردار و خصوصا در انتهای دوره ترامپ شاهد پرواز انبوه تانکرها بودیم به همراه پرنده های آواکس و شنود پهن پیکر ( عمدتا E-3 Sentry و RC-135 ) و سوپرکینگها کمتر دیده میشدند در دوره جدید و حدودا چند هفته بعد از استقرار بایدن (هفته های اول منوال همون منوال اواخر ترامپ بود) در کنار تعداد کمتری تانکر، بعضا سوپرکینگها البته با تایپ های متنوع تر ما شاهد حضور مستمر بمباردیرهای (به نظر BACN ) نیروی هوایی ایالات متحده هستیم که قبلا نبودند و در دوره ای بیشتر روی افغانستان دیده میشدند. *بازه های زمانی دقیقا منطبق و قطعی نیتسند و حدودی هستند. **عدم ذکر برخی پرنده ها در بازه های زمانی به معنای عدم حضورشون نیست. اصولا ناوگان نیروی هوایی ایالات متحده از دریای عمان خصوصا پروازهایی از طریق پاکستان و خلیج فارس تا روی عراق و سوریه و سرزمین های اشغالی حضور پررنگی داره از هر تایپ ولی اینجا حضور معمول و دارای بیشترین زمان روی آسمان عراق در نظر گرفته شده
  5. 1 پسندیده شده
    چی دادیم چی بدست آوردیم 1-حاج قاسم 60نفر درکرمان 3-صدو هفتاد هشتاد نفر تو سرنگونی هواپیما 4-به طور قطع کاهش جدی پروازهای بین المللی 5-کاهش جدی اعتبار نظامی ایران 6-کاهش جدی اعتبار تجهیزات پدافندی مخصوصا که رییس جمهور نوشته ضعف سامانه ها برطرف بشه 7-احتمالا پرداخت غرامت درحد چند صد میلیون دلار ویا بیشتر 8-اضافه شدن تحریم ها هرچند بی اهمیت با باارزش پایین دراثر حمله به امریکا 9- واگذاری عرصه جنگ روانی به دشمن 10-نشون دادن سطح پایین مدیریتی در بخش نظامی امنیتی 11-چوپان دروغگوهم که شدن ازاین به بعد حرف راستشون هم کسی باور نمیکنه 12-ادعا میکردن ورود توریسم به کشور رشد زیادی داشته احتمالا این هم پر 13-ازدست دادن تعداد زیادی نخبه درهواپیما وغیره
  6. 1 پسندیده شده
    انتظار می رود مطالعات کاهش خطر در DARPA در سپتامبر به پایان برسد و در نهایت یکی از طرح ها برای پرنده ارتفاع متوسط و سیستم پرنده بدون سرنشین با ارتفاع بلند (MALE UAS) –که می توان از کشتی های دریایی کوچک یا متوسط آنها را هدایت کرد- انتخاب شود. در بخشی از فاز دوم برنامه تحقیقی و توسعه ای TERN (گره بهره برداری شناسایی تاکتیکی)، آژانس روی مطالعات کاهش خطر انجام شده به وسیله Northrop Grumman و شرکت Aerovironment سرمایه گذاری کرده است (با توجه به طراحی های ابتدایی ارائه شده توسط این دو شرکت در فاز 1). این پروژه به طور مشترک به وسیله DARPA و دفتر تحقیقات دریایی نیروی دریایی ایالات متحده (ONR) مدیریت می شود. Dan Patt مدیر پروژه TERN در DARPA اخیرا گفته است: "در راستای هم ارز سازی قابلیت های UAS زمین پایه از کشتی های با عرشه کوچک، عوامل فاز 2 پروژه، هرکدام مشغول طراحی سیستم هوایی بدون سرنشین جدید برای دسترسی به دو قابلیت جدید هستند که سابقا در دسترس نبود: 1- توانایی UAS در تیک آف و فرود از محیط­های بسیار محدود در ایالت های دریا بالا !!! 2- قابلیت UAS برای انتقال به ماموریت های کروز بلند مدت. هدف TERN، توسعه تکنولوژی هایی است که نیازمندی های ناوگان های آینده نیروی دریایی را مهیا کند ضمن این که باعث کوچک سازی و چابکی نیرو می شود، هزینه های وزارت دفاع برای استقرار ISR و هم چنین هزینه های وارد کردن ضربه به دشمن در هر نقطه از جهان را کاهش می دهد." پروژه TERN در تلاش است که از کشتی های کوچک تر از کشتی جنگ ساحلی (LCS) یا ناوشکن DDG-51 Arleigh کلاس برک به عنوان بستر حرکت سیار و مکان های احیا برای سیستم های هوایی بدون سرنشین (UAS) ارتفاع متوسط و ارتفاع بلند در جهت فراهم کردن گستره وسیع ISR و سایر قابلیت های کشتی های کوچک دارای عرشه رو به جلو استفاده کند. بر اساس هدف گذاری انجام شده DARPA، باید تا سال 2017 نمونه پروتوتایپ UAS از TERN انتخاب شده از یک کشتی دارای عرشه یکسان با ناوشکن Arleigh کلاس برک (در مقیاس کامل) تست شود. برای مطالعه بیشتر: http://www.navaldrones.com/TERN.html با تشکر از جناب7mmt بابت معرفی منبع
  7. 1 پسندیده شده
    اعطای قرارداد 93 میلیون دلاری به نُرثرُپ گرومَن برای توسعه TERN     دفتر پروژه های پژوهش های پیشرفته دفاعیِ وزارت دفاع آمریکا موسوم به دارپا DARPA ، روز گذشته از ادامه کار بر روی برنامه TERN در فاز سوم خبر داد که توسط قراردی به مبلغ بیش از 93 میلیون دلار بر عهده کمپانی نُرثرُپ گرومن گذاشته شده.   بر اساس این قرارداد ، پرنده بی سرنشین با ویژگی های پرواز در ارتفاع متوسط ، مداومت پروازی طولانی مدت و با توانایی پرواز و بازیابی از شناورهای دریایی کوچک طراحی و توسعه میشود. گنجایش محموله به وزن 272 کیلوگرم ، بُرد حدود 1700 کیلومتر و توانایی فرود عمودی روی سطح کشتی در وضعیت 5 دریایی ( ارتفاع موج 2.5 تا 4 متر ) از اصلی ترین اهداف برنامه ریزی شده در این برنامه میباشد.   همچنین پهنای بال این پرنده بیش از 9 متر اعلام شده.   میزان ارزش نهایی این قرارداد 132 میلیون دلار اعلام شده که 39 میلیون دلار آن توسط پیمانکار تامین میشود. نمونه آماده برای آزمایشات پروازی در ماه نوامبر سال 2017 تحویل داده خواهد شد.       پیش نمونه این پرنده بی سرنشین شباهت بسیار زیادی به هواپیمای کمپانی کانوِیر با نام XFY-1 POGO و همچنین هواپیمای XFY لاکهید دارد که در سال 1954 به پرواز درآمده بود.         http://www.defense.gov/News/Contracts/Contract-View/Article/637991 http://www.darpa.mil/news-events/2015-12-28 https://www.flightglobal.com/news/articles/flying-wing-tailsitter-emerges-as-last-proposal-for-420005/ http://www.456fis.org/CONVAIR_XFY-1_POGO.htm
  8. 1 پسندیده شده
    کانسپت جالبی هست که شباهت قابل توجهی به کانسپت منسوب به نورثروپ داره  
  9. 1 پسندیده شده
    داخل متن گفته 3 تا موشک واسش در نظر گرفتن PL-7 ,R73E و شاهین هواپایه که اول پی ال 7 رو انجام دادن بعد کار روی ار 73 رو شروع کردن که موقع شلیک هنوز رادارcyranoIV بکار نیوفتاده بود و بدون رادار فقط شلیک کردن چیزی هم درباره شاهین نگفته عکس پی ال 7 هم که سامی قرار داده * قبل اینا یعنی اولین دور که میخواستن فعالشون کنن با ساید وایندر هم مطابقت دادن
  10. 1 پسندیده شده
    پرنده بدون سرنشین Fire Scout MQ-8 محصول شرکت نورثروپ گرومن، یک هلیکوپتر بدون سرنشین برای استفاده نیرو های مسلح ایالات متحده است. شرکت نورثروپ گرومن به منظور شناسایی ، آگاهی و اطلاع از اوضاع ، و پشتیبانی از هدف گذاری Fire Scout را توسعه می دهد مدل اولیه RQ-8A بر پایه Schweizer 330 ساخته شده بود، در حالی که مدل بهبود یافته ی MQ-8 از Schweizer 333 مشتق شده است پرنده MQ-8 قابلیت نشست و برخاست عمودی و توانائی اجرای عملیات از عرشه هر واحد شناور، و نشست و برخاست در زمین های آماده شده و غیر آماده فرود نزدیک سربازان را دارا می‌باشد مدل ها: RQ-8A RQ-8B MQ-8B http://images.gizmag.com/hero/4269_140705102726.jpg شوایزر 330 http://heliclubmarch.ch/media/DIR_132801/DIR_145599/Fuchs$20Helikopter$20123.jpg شوایزر333 [/align] توانایی ها و مشخصات: کشور سازنده: ایالات متحده امریکا شرکت سازنده: شرکت نورثروپ گرومن استفاده کننده: نیروی دریایی ارتش ایالات متحده اولین پرواز:سال 2002 تحویل به واحد نظامی: ژانویه 2006 -عملیات از روی تمام کشتی های دارای قابلیت عملیت هوایی -خطای هدف گذاری کمتر از 12 متر CEP سلاح های قابل حمل: بمب های هوشمند موشک یا سلاح های پرتابی کاندیدای استفاده روی Fire Scout هستند مدل MQ-8B قادر به مستقر کردن موشک های با هدایت لیزری هلفایر یا دو بسته چهار تایی موشک 70mm هیدرا راکت یا موشک های پیشرفته و دقیق هدایت لیزری یا دو موشک Viper strike خوهد بود(GBU-44/B Viper Strike سیستم هدایت جی پی اس و جستجو گر لیزری نیمه فعال دارد) ظرفیت باربری : 272 کیلوگرم طول 7.3 متر طول ملخ: 8.4 متر ارتفاع: 2.9 متر وزن خالص: 940.3 کیلوگرم حداکثر وزن هنگام تیک آف: 1430 کیلوگرم موتور: رولز رویس 250 (313 کیلو وات) حداکثر سرعت: 213 کیلو متر بر ساعت سرعت پیمایش: 200 کیلومتر بر ساعت شعاع عملیاتی: 203 کیلو متر + 5ساعت در جا مداومت پروازی: 8ساعت سقف پرواز: 20000 فوت (6100 متر) برای میلیتاری حق نشر و مطالعه : جهت تعجیل فرج 3بار صلوات
  11. 0 پسندیده شده
    راستی از کیل مارک روی بدنه اون سیستم تور چه خبر؟ یه 737 روش قشنگ میشه