برترین های انجمن

  1. alala

    alala

    Editorial Board


    • امتیاز

      18

    • تعداد محتوا

      5,139


  2. Mooshaki83

    Mooshaki83

    Members


    • امتیاز

      11

    • تعداد محتوا

      4


  3. arminheidari

    • امتیاز

      11

    • تعداد محتوا

      7,127


  4. mehdipersian

    • امتیاز

      9

    • تعداد محتوا

      2,884



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on شنبه, 7 فروردین 1400 در همه مناطق

  1. 3 پسندیده شده
    تجهیزات جنگ الکترونیک رونمایی شده سپاه یک مرحله از 6 مرحله تحویل انبوه تجهیزات و تسلیحات به نیروی دریایی سپاه در سال گذشته به ادوات جنگ الکترونیک مربوط است که همزمان با تحویل سامانه‌های موشکی اطلاع رسانی شد. تنوع بالایی از انواع سامانه‌ها در این مراسم به نمایش گذاشته شد که سبب ارتقاء جدی توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه در نظارت و پایش محیط عملیاتی تا فواصل دور برای ردیابی هر نوع تحرک دشمن دارد. این تجهیزات شامل سامانه‌های راداری، پایش الکترونیکی، کمک ناوبری، اخلالگرهای مختلف دارای قابلیت تحرک و شبیه سازهای مورد نیاز برای تمرین کار با تجهیزات پیشرفته بوده است. به گفته سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه «سامانه‌های جنگال جدید دریافت شده توسط نیروی دریایی سپاه قابلیت دریافت سیگنال های خاموش و ارتباطات داخلی دشمن را دارد.» برخی از این تجهیزات کاملاً ناشناخته بوده و برای اولین بار تصویری از آنها مشاهده می‌شود. برخی دیگر نیز در زمره تجهیزات شناسایی جهت سیگنال‌ها، شناسایی موقعیت مکانی فرستنده‌ها و سامانه‌های شنود الکترونیکی بودند که نمونه‌هایی از آنها قبلاً مشاهده شده بود. یکی از انواع پرکاربرد در میان تجهیزات الکترونیکی سامانه‌های یافتن جهت (Direction Finding) و یافتن موقعیت (Position Finding) تجهیزات منتشر کننده سیگنال است. انواع مختلفی از این دست سامانه‌ها توسط صنایع دفاعی کشور و شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده و در اختیار نیروهای مسلح کشور قرار گرفته است. به کمک این سامانه‌ها می‌توان حتی در صورت وجود ارتباطات بیسیم از شناور دشمن یا روشن بودن اخلالگرهای آن، موقعیت تقریبی آن را کشف کرده و در اختیار سایر واحدها قرار داد. نحوه عملکرد سامانه های یافتن جهت و موقعیت انتشار سیگنال این سامانه‌ها هم پرتوهای باند باریک و هم پرتوهای مرسوم مخابراتی را ردیابی، تحلیل دسته بندی کرده و کارهایی همچون وضعیت ثابت یا متحرک بودن هدف، تشخیص باند فرکانسی عملکردی اصلی فرستنده، نمایش موقعیت روی نقشه و تعیین فاصله نسبت به چند مختصات مد نظر، افزودن سایر لایه‌های اطلاعاتی به اطلاعات پایه، ایجاد بانک داده از فرستنده‌ها و اهداف، همگام سازی اطلاعات با سایر سامانه‌های مشابه در کسری از ثانیه را به انجام می‌رسانند. این سامانه قابلیت عملکرد به صورت بدون کاربر مستقر یا کنترل از راه دور را داشته و متوسط زمان احتمالی بین دو خرابی آن بالغ بر 2000 ساعت است. نوعی از این سامانه‌های کشف پرتوها، مخصوص کشف فرستندهای تصاویر ویدئویی و لینک های رادیویی کنترل پهپادها هستند. نمونه‌ای از این دست سامانه‌های ساخت داخل حتی پیش از برخاستن پهپاد دشمن قابلیت کشف ارتباطات آن را دارد. توانایی جداسازی سیگنال های واحد کنترل پهپاد با سایر امواج باند فرکانسی مشابه نیز در این سامانه ایجاد شده است. یکی دیگر از تجهیزات الکترونیکی بسیار مهم که به تعداد زیاد در بین ادوات تحویلی به نیروی دریایی سپاه قابل مشاهده است، سامانه‌های الینت (ELINT) است. این سامانه‌ها کار پایش عملکرد رادارهای مختلف فعال در منطقه تحت مراقبت را برعهده دارند تا با تحلیل سیگنال‌های دریافتی از این رادارها، ویژگی‌ها و خصوصیات عملکردی آنها را استخراج کنند در حالی که ده‌ها یا صدها کیلومتر از فرستنده راداری دشمن دور هستند. این رادارها هم شامل انواع جستجو و مراقبت و رهگیری و هدایت موشک‌ها است. چندین سامانه الینت استقراری که با نصب روی خودرو امکان جابجایی سریع را نیز دارند در کشور ساخته شده است. به عنوان مثال یکی از این سامانه‌ها که اطلاعات رسمی از آن منتشر شده دارای قابلیت پوشش محدوده فرکانسی 2 تا 18 گیگاهرتز، حداکثر قابلیت عملکرد خودکار و بدون کاربر، اندازه گیری دقیق پارامترهای سیگنال دریافتی، عملکرد سهل و تعمیرات آسان را دارد. محدوده باند فرکانسی وسیع، دقت بالا در رهگیری سیگنال، پوشش 360 درجه، توانایی رهگیری تنوع گسترده‌ای از فرستنده‌های سیگنال، سرعت متغیر آنتن گیرنده از 1 تا 300 دور بر دقیقه و قابلیت عملکرد پیوسته و 24 ساعته بدون نیاز به خاموشی یا راه اندازی مجدد از جمله ویژگی‌های این سامانه است. نمونه‌های سبک‌تر و راهکنشی (تاکتیکی) از سامانه‌های الینت نیز توسط صنایع کشور ساخته شده است که به راحتی قابل حمل و نقل با خودروهای معمولی هستند. یکی دیگر از انواع سامانه‌های الکترونیکی مورد استفاده برای داشتن دست برتر در عرصه نبرد امواج، سامانه‌های ESM یا Electronic Support Measure هستند. این سامانه‌ها در زمینه شناسایی عملکرد دشمن به عنوان لایه اول عمل می کنند. شناسایی انواع سیگنال‌های ارسالی تجهیزات دشمن و تحلیل و ارسال فوری آن به سامانه‌های لایه بعدی شامل انواع اخلالگرهای راداری و مخابراتی و مکانیابی ماهواره‌ای از وظایف این سامانه است. با داده‌های تولید شده توسط سامانه‌های ESM می‌توان نوع هدف، موقعیت آن و زاویه ارسال سیگنال را شناسایی کرد. سامانه‌های ESM مختلفی توسط متخصصان کشور ساخته شده است که ویژگی‌های متنوعی دارند. این سامانه‌ها می توانند در محیط‌هایی با چگالی سیگنالی بالا با دقت و حساسیت زیادی عملکرده و اطلاعات را به واحدهای جنگال و اجرای آتش ارسال کنند. این سامانه‌ها انواع مختلفی از نظر ابعاد و وزن داشته و نمونه‌های ثابت و استقراری یا متحرک حتی قابل نصب روی پهپادها دارند. پوشش بازه فرکانسی 2 تا 18 یا 18 تا 40 گیگاهرتز، حساسیت فرکانسی تا مقدار 80 دسی بل، برخورداری از یک آنتن تمام جهتی و 8 آنتن جهتی، توانایی اندازه‌گیری زاویه ورودی سیگنال، فرکانس تکرار پالس و پهنای آن و سرعت چرخش آنتن رادار دشمن، سرعت بالا در تحلیل سیگنال دریافتی، امکان ایجاد حالت هشدار روی فرکانس‌های مشخص، برخورداری از 5 الگوی جستجوی محیط اطراف، محدوده دمایی وسیع عملکرد و وزن کم از ویژگی‌های نمونه‌ای صادراتی از سامانه‌های ESM ساخت داخل است.
  2. 3 پسندیده شده
    #ایـنفوگــرافی_یمن : جدیدترین آمار تلفات غیر نظامیان و خسارات وارده به یمن (به گزارش مرکز حقوق بشر «عین الانسانیه» در یمن) ۱۷۰۹۷ نفر از جمله ۳۸۲۱ کودک و ۲۳۹۴ زن و ۱۰۸۸۲ مرد بر اثر حملات ائتلاف سعودی در شش سال گذشته به شهادت رسیده‌اند. ۲۷۴۹۶ نفر از جمله ۴۱۸۳ کودک و ۲۸۱۵ زن نیز مجروح شده‌اند. (مجموعا ۴۳۵۹۳ شهید و مجروح) جنگنده‌های سعودی ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۴۷۶۴ جاده و پل، ۳۰۷ ایستگاه و مولد برق، ۵۵۱ شبکه و ایستگاه ارتباطی و ۲۲۲۸ مخزن آب را هدف قرار داده‌اند. ۳۹۵ کارگاه و کارخانه، ۱۱۳۸۷ مرکز تجاری، ۴۱۶ مزرعه پرورش مرغ و گوسفند و ۲۹۲ کامیون حمل سوخت خسارت دیده اند. ۷۴۹۵ وسیله نقلیه، ۴۶۴ قایق صید، ۹۰۵ انبار غذا، .۹۴ ایستگاه سوخت، ۶۸۰ بازار و ۸۱۵ کامیون حمل مواد غذایی مورد هدف قرار گرفته . ۵۷۱۱۹۰ خانه مسکونی، ۱۷۸ ساختمان دانشگاهی،۱۴۱۳ مسجد، ۳۶۷ مرکز گردشگری، ۳۹۰ بیمارستان و درمانگاه، ۱۱۰۲ مدرسه و آموزشگاه، ۷۱۹۱ زمین کشاورزی، ۱۴۳ مکان ورزشی، ۲۴۷ اثر باستانی و ۴۸ ساختمان رسانه‌ای نیز مورد هدف حملات قرار گرفته‌اند...!/!
  3. 2 پسندیده شده
                سیستم راکت انداز چند گانه SR-4 ، یک سیستم راکتی میانبرد است که توسط کشور چین طراحی و ساخته شده است. با توجه به گزارش ها این محصول از سال 2013 وارد ارتش چین شده است.   به گفته کارشناسان این محصول نمونه مشابه راکت انداز BM-21 Grad ساخت شوروی سابق میباشد. (راکت انداز 122 میلیمتری 40 لول 9k51 با نام گذاری ناتو با نام BM-21 گراد ( این سلاح را کاتیوشا نیز می نامند ) یک راکت زمین به زمین غیر هدایت شونده پر آوازه و مشهور ساخت روسیه است. این سلاح کارامد که برای اولین بار در سال 1964 عملیاتی شده است امروزه به طور گسترده در بیش از 50 کشور جهان استفاده و همچنان تولید می شود. این سلاح با عملکرد خوب خود باعث توسعه نمونه های مشابه خود در سراسر جهان شد. کاتیوشا را باید سلاحی مشابه توپ ولی با حجم آتش بسیار ، قدرت تخریب چند برابر ولی با برد کمتر و دقت آتش کمتر دانست. کاتیوشا و سلاح های مشابه آن تعریف جدیدی از پشتیبانی نیروهای زمینی در کنار توپخانه ارائه دادند ).     نمایی از BM-21 Grad           راکت انداز SR-4 یک نمونه توسعه یافته از راکت انداز مدل Type 81 ساخت چین میباشد.     نمایی از Type 81         این محصول نظامی مورد توجه کشورهای دیگر هم قرار گرفته است و در سال 2012 ارتش تایلند 4 سیستم توپخانه ای از این محصول به کشور چین سفارش داد که همه انها در اواخر سال 2013 تحویل این کشور شدند.   سیستم راکت انداز چنگانه SR-4 با توجه به برد راکت ان جز راکت اندازهای میانبرد محسوب میشود و میتوان یکی از کاربرد های این محصول نظامی را انهدام اهداف زمینی مانند فرودگاهها ، مراکز فرماندهی ، ایستگاههای راداری و توپخانه ای دشمن ، سیستم های پدافند هوایی و نفرات پیاده نظام در میدان نبرد است.   این راکت اندازها به دو غلاف 20 تیوبی با کالیبر 122 میلی متری مجهز است. راکت های 122 م.م این سامانه راکتی در اصل بر پایه سامانه BM-21 Grad شوروی سابق توسعه داده شده است و به عبارتی مدل ارتقا یافته ان بشمار میرود. وزن تقربی هر موشک تقریبا 150کیلوگرم و وزن کلاهک جنگی ان هم 45کیلو گرم و برد ان 50 کیلومتر است.  این کالیبر معمولا به طور گسترده در جهان در سامانه های راکت انداز استفاده میشود.       راکت انداز SR-4 از کلاهک های مختلفی نظیر HE-FRAG یا همان کلاهک های شدید الاانفجار ترکش شونده ، دودزا ، اتش زا (incendiary ) و همچنین به کلاهک های خوشه ای ضد زره و ضد نفر submunitions مجهز هستند. دامنه و برد این راکت ها 50 کیلومتر عنوان شده است. لازم  به ذکر است این سامنه راکتی میتواند هم بصورت تکی و یا در قالب یک ارایش چند تایی مورد استفاده قرار گیرد.   بنظر میرسد این راکت ها قابلیت هدایت ندارن و به همین دلیل میزان خطا یا CEP انرا میتوان چیزی حدود 5 درصد برد موشک در نظر گرفت. مدل بعدی این محصول به نام  SR-5 گویا قابلیت هدایت راکت را دارد.   راکت های چند منظوره یا MLRS به راکت اندازهایی گفته میشود که فاکتورهایی نظیر بارگذاری مجدد سریع ، تعمیر و نگهداری اسان ، پشتیبانی مناسب ، و... در ان لحاظ شده باشد.             راکت انداز چندگانه SR-4 بر روی شاسی های کامیون SX2190KA که یک کامیون سنگین در ارتش چین به شمار میاید ، با پیکربندی 6*6 نصب شده است. با توجه به اینکه این سامانه از پیکر بندی یک کامیون سنگین استفاده میکند ، تحرک نسبتا بالایی دارد و همچنین قادر به حمل 5 خدمه که با دو درب که در دو طرف بدنه این سامانه راکتی تعبیه شده وارو و خارج میشوند.     منظور از پیکر بندی 6*6 این است که دارای 3 محور و 6 چرخ هستند که قدرت تولیدی که توسط موتور این محصول تولید میشود به صورت یکسان بین انها تقسیم میشود. این موضوع قابل تعمیم است برای هر  پیکر بندی N*N . پیشرانه این سیستم راکت انداز یک موتور دیزلی به قدرت 350 اسب بخار است . این محصول میتواند با حداکثر سرعت 90 کیلومتر بر ساعت و رنج حرکتی 600 کیلومتر میباشد.   یک گلوله باران کامل این سیستم منطقه ای در حدود 3.2 هکتار را پوشش میدهد که از این نظر قدرت اتش مطلوبی دارد.مدت زمان لازم برای بارگذاری راکت ها با وجود 5 خدمه تقریبا 15 دقیقه است و پس از پرتاب در مدت 5 دقیقه سیستم به محل دیگری منتقل خواهد شد. دستور پرتاب با استفاده از یک کابل به طول 100 متر به سیستم ارسال میشود تا خدمه از امنیت بیشتری در هنگام پرتاب بهره مند شوند.       به طور متوسط بارگیری این سیستم توپخانه ای توسط خدمه چیزی حدود 15 دقیقه طول میکشد . این سیستم به یک بارگذاری مجدد غلاف های راکتی و جرثقیل که بدون نیاز به کمک خدمه و دیگران است ، بارگیری مجدد را انجام میدهد و همین امر باعث خواهد شد که به دور از منطقه درگیری این کار انجام شود و مورد حمله نیروی دشمن قرار نگیرد.     مشخصات   سازنده : گروه صنایع شمالی چین ورود به خدمت : 2013 خدمه : 5 نفر کالیبر تیوب پرتابگر : 122 میلیمتر تعداد تیوب ها : 40 عدد وزن راکت ها : 150 کیلو گرم وزن سر جنگی راکت ها : 45 کیلو گرم برد : 50 کیلومتر مدت زمان شلیک : 60 ثانیه مدت زمان بارگذاری مجدد : 15 دقیقه پیشرانه حامل : دیزل  با حداکثر توانی در حدود 350 اسب بخار حداکثر سرعت حامل : 90 کیلومتر برد خودروی حامل : 600 کیلومتر   قابلیت های حرکتی : شیب : %60 شیب جانبی : %30 گام عمودی : 0.6 متر عبور از گودال : 0.6 متر عبور از آب : در حدود یک متر     منابع   http://www.military-today.com/artillery/sr4.htm     :rose: :rose: برای شادی روح شهدای اسلام صلوات :rose: :rose:      مترجم و گرداوری: hamidz65 کپی با ذکر نام میلیتاری و مترجم بلامانع است.       copyright © Military.ir
  4. 2 پسندیده شده
    رادار های کشف و ردگیری هدف سپاه: از رادارهای با آنتن های منحنی تا نمونه‌های جدید با آنتن های مسطح. رادارهای دریایی ساخت ایران مانند MVR-2 و MVR-8 که از فناوری های دیجیتال و طراحی جدید بهره می برند قبلاً در این رده معرفی شده بودند. انواع این رادارها با باند اس و ایکس با برد 50 تا 80 کیلومتر، برخوردار از فرستنده با قطعات حالت جامد (Solid State) و توانایی کشف 200 هدف و توانایی ضد ضد جنگ الکترونیک یا ECCM در صنایع کشور ساخته شده‌اند. رادار جستجوی ساحلی یا CSR-X270 با برد 200 کیلومتر که راداری دو بعدی در باند ایکس با دقت بالا است از دیگر سامانه‌های راداری مشاهده شده در میان تجهیزات افزوده شده به نیروی دریایی سپاه در مراسم اخیر است. توانایی کشف همزمان اهداف دریایی و اهداف هوایی پروازی در ارتفاع پایین تا 12000 متر، استفاده از قطعات حالت جامد و آنتن فرستنده با اتلاف و گلبرگ های جانبی کم، قابلیت ردگیری در حین جستجو یا TWS، قابلیت ECCM به دو صورت فعال و غیرفعال با شیوه‌های متنوع و قابلیت تحرک بالا و حمل با ادوات پروازی یا شناوری و زمینی و سرعت بالای آماده به کار یا آماده به راه شدن از ویژگی های این رادار چند منظوره است.
  5. 2 پسندیده شده
    روایتی کاربردی از قاپیدن دانش باید به درک برسیم که " فناوری و علم تقدیم نمی شود بلکه باید فناوری رو قاپید و تنها تشنگان واقعی این کار را می کنند" روایتی از کسب و ارتقا دانش پهپاد در دوران دفاع مقدس و تلاش ها برای کسب تکنولوژی بدون درنظر گرفتن محدودیت ها نکته اول در تکمیل این داستان باید یادآور ارزش و وظایف وزارت امور خارجه در این حوزه و انتقال فناوری شویم دیپلماسی فعال ولی پنهان لینک * بخش نظامی بخش نظامی یا همان وابسته نظامی سفارت علاوه بر حفظ امنیت سفارت، می بایست شناخت دقیق بر توان نیروهای مسلح، تجهیزات و امور مربوط به فرماندهان و وزارت دفاع یا جنگ کشور مقصد داشته باشد. ایجاد بستر برای تجارت تسلیحات نظامی یا اخطار در مورد تهدیدات نظامی یا امنیتی هم در حوزه این بخش می باشد. * بخش تجاری صنعتی شناخت صنایع و فناوری ها در کشور هدف این بخش است و پیرو آن بررسی و ایجاد امکان جذب و انتقال تکنولوژی و فناوری از یا به کشور هدف بررسی و فرصت و تهدید ها مستند و گزارش می شود. ایجاد بستر برای تربیت یا صدور نیروی متخصص در این بخش دیده می شود. همچنین شناخت بازارها و صدور و خرید محصولات از دیگر اهداف بخش تجاری و صنعتی است. * بخش علمی و تحصیلی دانشگاه ها، موسسه های پژوهشی به عنوان مراکز علمی و تحقیقاتی شناسایی شده و افراد تراز اول و پروژهای نوین تحقیقاتی مدنظر قرار می گیرند. اینگونه خط سیر و نقشه راه علمی کشور تعیین و پتانسیل های کشور برای همکاری علمی و پژوهشی مشخص می گردد. همچنین ایجاد بورس های تحصیلی هدف مند و هدایت و حمایت از دانشجویان مستعد از وظایف این بخش است. دوره های حین تحصیلی و آموزشی کوتاه مدت، همایش های علمی و تهیه منابع دست اول علمی هم از کارهای اولیه محسوب می شود.  نکته دوم نمایشگاه های محلی و بین المللی نظامی لینک نمایشگاه های بین المللی فقط محلی برای خریداران و فروشندگان کالا نیست، بلکه محلی عالی برای خریداران ایده هست با تشکر از @mehran55 بابت مقالات خوبشان و تکیه برا نمایش واقعیت طلایی پیرامونمان
  6. 1 پسندیده شده
    نخستین تصاویر از پهپاد کمان-22 برد: ۳۰۰۰ ک‌م مداومت پروازی: بیش از ۲۴ ساعت
  7. 1 پسندیده شده
    بسمه تعالی شانه پهپاد EADS Talarion پهپاد Talarion ساخت صنایع اروپایی EADS ( صنایع تولید کننده ی ایر باس ) هست که با فن آوری انتقالی از TAI (Turkish Aerospace Industries ) صنایع ترکیه ای تولید کننده ی آنکا ، ساخته شده . صنایع EADS قبل ازین طرح Barracuda را به عنوان پهپاد رزمی و پنهانکار ، در کارنامه دارد . پهپاد تالاریون یک پهپاد " ما دپ " سرواژه ی ( میان - اوج ، دور پرواز ) برابر با واژه ی "MALE " سرواژه ی Medium-altitude long-endurance هست . نام پهپاد از تالاریا گرفته شده . گفته شده تالاریا ، نام کفش های بالدار هرمس ، خدای یونانی بود که وی با آنها پرواز میکرد . ابتدای پروژه با نمایش نمونه ی تمام نما ( mock up ) در نمایشگاه پاریس و به سال 2009 انجام شد . نمونه ی رونمایی شده با دوموتور جت کوچک در طرفین بدنه و کاملا خارج از آن و همچنین بالای بدنه و نزدیک به مجموعه ی دم هست ( شبیه به جانمایی موتور در A - 10 thunderbolt ) . فاصله ی بال تا بال حدود 28 متر و طول هواپیما حدود 12 متر برآورد شده . ازین نظرپهپاد تالاریون ، بین ریپر و گلوبال هاوک قرار میگیره . همچنین گفته شده بود اویونیک پهپاد توسط صنایع سوئدی ساب SAAB ساخته خواهد شد . برای این پهپاد ست کام و ارابه ی فرود جمع شونده به داخل بدنه پیش بینی شده . در طراحی این پهپاد بر خلاف دیگر پهپاد های هم رده ، که از دو سکان عمودی V شکل در مجموعه ی دم ، بهره میبرند ؛ از یک سکان عمودی استفاده شده . بالهای این پهپاد بالهای تیپیکال این رده از پهپاد ها ست . تاکنون درباره ی شرکت سازنده ی پیشرانه های هواپیما اظهار نظر رسمی ای نشده . مطابق تصویر زیر ، جایگاه ویژه ای به صورت پودمانی ( ماژولا ر) در میانه ی بدنه پیش بینی شده که از آن میتوان به عنوان جایگاه حمل تسلیحات درونی ، جایگاه حمل بار اضافی ، جایگاه حمل رادار اسکن عوارض زمین و یا مخزن سوخت اضافه ، استفاده کرد . به غیر از این در یک طراحی نا معمول ، محموله ی نظارتی اوپتیکی در انتهای هواپیما ، جا نمایی شده . برآورد گزارش مجلس فرانسه ، درباره ی هزینه ی کل پروژه ی حدود 2.9 میلیارد یورو است . این هزینه برای اتمام تحقیقات و تولید سه نمونه که هرکدوم 12 تا 15 زیر سیستم داشته باشند ، برآورد شده . همچنین قیمت نهایی هر فروند ، حدود 200 میلیون یورو برای خریداران برآورد شده . در سال 2010 شرکت سازنده اعلام کرد که هیچ یک از کشورهای درگیر در ساخت ، یعنی فرانسه ، آلمان، انگلیس و اسپانیا ؛ خودشان مشتری این پهپاد نیستند . ازآن زمان پیشنهاداتی برای خرید از سوی کانادا و کره ی جنوبی برای خرید اعلام شده ولی هیچ یک از پیشنهادات ، جدی نبوده و شرکت سازنده کماکان به دنبال مشتری است . در میان مشتریان بالقوه ، کره ی جنوبی اعلام کرده که بین دوگزینه ی تالاریون و همچنین محصولی از کنسرسیوم BAE Systems و Dassault Telemos مشغول مطالعه است . این تصمیم پس از اعلام انصراف کره ی جنوبی از خرید گلوبال هاوک به دلیل قیمت بالای اون ، اعلام شد . از طرح مشترک داسو و بی ای ئی ، تاکنون هیچ تصویری موجود نیست . نکته ی ماجرا آنجاست که گرچه شرکت داسو محصولی چون نرون و BAE هم محصولاتی چون تارانیس و کوراکس را در کارنامه دارند . لکن برای مقاصد ISTAR (Intelligence, surveillance, target acquisition, and reconnaissance) که مورد نظر وزارت دفاع کره ی جنوبی هست چیز مهمی در کارنامه ندارند و به شدت مشغول تحقیق و توسعه هستند . اولین پرواز تالاریون در سال 2015 انجام خواهد شد و گفته شده تا سال 2018 به تولید خواهد رسید . پ. ن. درباره ی BAE Systems Corax ظاهرا تاپیکی موجود نیست . پیکر بندی جالب و منحصر به فردی داره ... هرگونه کپی برداری آزاد ...
  8. 1 پسندیده شده
    جا مانده بود این مطلب با توجه به رشته توئیت فابین هینز این تست نشان داده شده برای دسامبر 2015 بود احتملا بین 13تا29 دسامبر با توجه به برف و ان 3 قطعه بتنی در انتها البته این تست استند خجیر در 2018 اسیب دیده است که سقف ان بازسازی شده با کمی تغییرات نکته دیگر توئیت خبرنگار تسنیم وابسته به سپاه با این جمله (دارای قوی‌ترین پیشران سوخت جامد «رسانه‌ای‌شده» ساخت کشور) باتوجه به تست های سپاه در شاهرود بی راه نبوده اگر حتی تست یکی دو هفته پیش سپاه در شاهرود حساب نکنیم منبع
  9. 1 پسندیده شده
    خوب بلاخره سپاه رو بزرگترین تست استندش در شاهرود تست انجام داد دربازه زمانی 18 تا 26 اسفند 99 و بیش از 100 متر روی زمین اثر تستش بجامانده است البته از سنتیل هاب میتوانید بینید کلیک کنید تست استند موجود در شاهرود حداقل وزن این تست استندها باید 4تا 6 برابر تراست موتوری باشد رویش تست انجام می شود از 2016 تا 2019 بر روی 3 تا از تست استند ها موتور تست شده است تراست این موتور جدید تست شده بین 164 تا 246 تن است حداقل از موتو74 تنی ذوالجناح وزارت دفاع که تصویر تست 2015 انرا دیدیم بزرگتر است منبع1 , منبع2
  10. 1 پسندیده شده
    نیاز شامل چند بحث می شود اول نیاز آشامیدنی دوم نیاز شستشو و مصرف روزانه سوم نیاز به مدیریت آب های سطحی و فصلی چهارم نیاز به آب های کشاورزی بخش اول رو میشه شبیه به قم مدیریت کرد بخش دوم هم با انتقال آب تصفیه از دریای عمان میشه جوابگو بود بخش سوم بحث عمرانی هست که حجم بالا داره ولی ضروری هست، هم از این حیث که تولید کار در منطقه ایجاد میکنه و هم اینکه مشکل سیل و آسیب ها رو برطرف میکنه بخش چهارم معضل بزرگی هست یعنی آب کشاورزی 1- یه بخشش رو با کمک کشت دیم میشه مدیریت کرد یعنی کمک کشاورزی و هواشناسی به مردم 2- و بخش دیگرش رو باید از دریا تامین کنیم تامین آب از دریا و شیرین سازی اون باید از طریق خورشیدی انجام بشه حداقل 70 درصد انرژی اولیه مربوط به ان حتما نیازی نیست که آب بصورت اسموز معکوس شیرین سازی بشه، استفاده از انرژی حرارتی خورشید و تبخیر خودش کلی موثر هست به راحتی میشه سیستم های شیرین سازی با کمک حرارت تهیه کرد و حجم بالایی از آب رو شیرین و به شمال سیستان پمپاژ کرد در واقع ما 80 درصد کار رو میتونیم سریع و با بازگشت سریع خودمون انجام بدیم ولی مشکل اونجایی هست که مدیران ما نسبت به اتفاق پاسخشون کند هست و زمان های طلایی رو راحت از دست می دهند
  11. 1 پسندیده شده
    برای احیای اراضی سیستان به آب شیرین کنها نمیشه دلبست چون اصلا به صرفه نیست. مگر برای کشتهای گلخانه ای بسیار محدود برخی اقلام وارداتی گرانقیمت. (عمده کشاورزی هم که فعلا سنتی است) ولی بحث آبخیزداری و کنترل سیلابهای داخلی و فصلی و از همه مهمتر ابهای عمیق برای کشاورزی در وهله اول گلخانه ای و بعد هم سیستمی میتونه بسیار راهگشا باشه. آبشیرین کنها هم برای استفاده شهری و روستایی اب شرب و نهایتا صنایع درامدزا مثل فلزی میتونه به کار گرفته بشه ( در مورد همین کرمان هم بخشیش را صنایع خودشون تامین کردند و البته صندوق توسعه ملی ) در مورد رودخانه منتهی به چاه نیمه ها و نهایتا هامون هم باید توجه داشت نه تنها سد کجکی و حالا کمال خان را زدند بلکه در مسیر بسیار طولانی رودخانه هیرمند (یک مسیر طولانی و پیچ در پیچ بعد سد کجکی که حالا با سد کمال خان چیزی از رودخانه باقی نمیزاره) تقریبا تمام بستر رودخانه زیر کشت کشاورزهای افغان هست و یک قطره اب را هم غنیمت میدونند و با پمپ و ... میکشند و در مسیر هم کلی کانال فرعی اب رودخانه را بعد سدها میبره به اراضی کشاورزی از طریق پمپاژ. هر چند سال یکبار مثل سال 98 یک سیل و پرابی شاید رخ بده تا باعث بشه چاه نیمه ها لااقل پر بشند تا حدی. حالا ما دیگه اصلا نگرانی در مورد هامون و کشاورزی را باید کنار بزاریم، با این وضع چاه نیمه ها که اب شرب حتی زاهدان را هم تامین میکنند مثل چندان سال پیش (حالا با خطر بیشتر ) در استانه خشک شدن قرار میگیرند و باید فکری در ابتدا برای اب شرب زابل و زاهدان کرد حتی. دوستان هم اشاره کردند، این سد کمال خان برای بیست سی سال پیش بود یا بیشتر حتی. حالا هم که انگلستان و آمریکا خوب میدونند چطور بذر اختلافات را بکارند و مطمئن باشید هر چه در توان دارند برای کمک به افغانستان در چنین موضوعاتی به کار میبندند. رسانه های افغان را هم دیدید که در هرات و کابل چطور کامل ضد ایران آرایش جنگی! دارند. پس انتظار حتی بدتر از این را در رابطه با منافع ایران در مرزهاش باید داشت. تنها راه فعلا همین پیش بینی های داخلی است ( در کنار تلاش برای احقاق حقوق خارجی) تا لااقل از موضع ضعف و فشار و ... نباشه احقاق حقوق خارجی و با دست پر باشه. توسعه بندر چابهار، وابسته کردن افغانستان به این بندر برای تجارت، قطع لوله های خانه برانداز سوخت یارانه ای به سمت همسایگان که یکبار در شمال غرب ترکها و رانندگان ترک را ارباب کرد و یکبار همسایگان جنوبی و شرقی را و فروش سوخت به شکل درستش و ایجاد برگه های درست چانه زنی تنها راه هست. واقعا زمان قطعنامه و توافقنامه و مودت و کاغذها برای کشورهای خصوصا خارج از اتحادیه ها گذشت. خود کشورها هم بخوان پایبند باشن کشورهای دارای منافع متضاد مجبور میکنند تا راهی را برند که منافع اونها چه سیاسی و امنیتی و چه ژئوپلوتیکی و اقتصادی اقتضا میکنه.
  12. 1 پسندیده شده
    اراضی سیستان در صورت احیا میتونن تقریبا کل نیاز کشور به نهاده های دامی رو از بین ببرن و حتی تولید روغن. ولی شاهدیم که چندهزار میلیارد تومن وزارت صمت خرج میکنه تا آب دریای عمان رو ببره تا مشهد! و خلیج فارس رو تا یزد.
  13. 1 پسندیده شده
    در مورد پست قبل لازم به ذکر هست که آمریکا قبلا در عربستان این تاکتیک جدید نیروی زمینی را به شکلی پیاه کرده بود و در حال حاضر در عراق هم همین را دنبال میکنه (گویا از درس های حمله به عین الاسد در کنارت تجربیات گذشته و البته بازبینی برنامه ها با توجه به تغییر تهدیدات و ابازرهای تهدید خصوصا از جانب ایران در یک جنگ احتمالی در منطقه است ) حالا ولی اجراش در مورد اردن به این شکل هست که آمریکا امکان استقرار و تردد بدون اجازه در اراضی سوریه و عراق را داشت بین این پایگاه های احتیاطی و ثابت. حالا با پیمان نظامی جدید با اردن میتونه در مثلث ویژه عراق/سوریه/اردن که یکی از مناطق اصلی درگیری احتمالی خواهند بود، تردد آزاد داشته باشه و نیروها را به سمت اردن بدون وجود دغدغه مرزها عقب بکشه یا اجرای تاکتیک کنه و بین پایگاه های عملیاتی و پایگاه های پشتیبانی که از خطر حمله مصون هستند تقسیم کار کنه (در حقیقت احتمالا نظر این هست ایران در سوریه و عراق میتونه بدون دغدغه مثل عین الاسد پاسخ بده ولی در اردن به خاطر حاکمیت اردن و پیچیده شدن اوضاع در صورت حمله ایران به اراضی یک کشور عربی با شرایط پایدار و با ثبات (بر خلاف سوریه و عراق) این کار را نخواهد کرد) در مورد کویت هم زمزمه هایی شنیده میشه و حتی ممکن هست با شرایط اعلام ناشده ای در زمان جنگ دو کشور عربستان و کویت هم این اجازه را بدند که شاید نمیخوان در شرایط فعلی اعلام کنند به خاطر حساسیت ها.اصل خبر هم مربوط به احداث چند پایگاه در مرزهای عراق هست به سمت اردن و کویت که گویا در همین پلن تعریف میشند به عنوان پایگاه های موقت یا دسترسی و بارانداز.
  14. 1 پسندیده شده
    منافع ورود برای ترکیه (به هر طریق و روش و کمیت و کیفیتی ) به جبهه یمن برای اردوغان چنان زیاد هست که طبیعتا تمام تبعاتش را به جان میخره. 1.در فرض اول اصلا ترکیه وارد درگیری نمیشه. مزدورانش که اتفاقا برخیشون (دسته اخوانیشون در سوریه) روابط نزدیک فکری با بستگانشون! در یمن دارند از روی شوق و ذوق وارد این نبرد خواهند شد و اصلا ردپایی از ترکها نخواهد بود. تامین منابع از سعودی خواهد بود و کشته ها هم از مزدوران. این وسط فقط سند یک پیروزی احتمالی و البته منت ترکها روی سعودی و عربستان و بدهکاری عربستان خواهد موند و البته افکار عمومی مشتاق به اروغان و ایمان آورده به کارگر بودن ارتش مزدور ترکیه در هر مناقشه ای (به هر حال اضافه شدن توان مزدوران پرتعداد در جبهاتی که تخصصشون هست (جنگ چریکی) و در سوریه ابدیده شدند برای یمنی ها کار را سخت میکنه) 2.در فرض دوم هم ترکیه باز فقط از طریق فروش یا کاربری پهپادها در کنار مزدورانش کمک خواهد کرد که به هر حال توان ارتش سعودی و ائتلاف در مواجهه با ینی ها افزایش پیدا میکنه. فراموش نکنیم بخش زیادی از مزدوران ترکیه همین که براشون تبلیغ بشه یک طرف ماجرا ایران هست به خاطر مسائل عقیدتی هم که شده (حالا مالی چرب و چیلی عربستان به کنار و اینکه از دوش ترکیه هم باری برداشته میشه ) وارد میادین نبرد میشند. عربستان هم این را میدونه و توان این مزدوران را بر خلاف ارتش سودان در جبهات چریکی دیده. 3.نهایتا یکی از اهداف مهم ترکیه نفوذ در جنوب یمن و مواجهه با امارات هست ( حتی شاید به فکر این هست که در علاقه صهیونیستها به جنوب یمن هم خودش وارد بشه به عنوان شریک خصوصا که از نزدیکی امارات به صهیونیستها در همکاری ها احساس خطر میکنه و فکر میکنه جاش تنگ شده و دوست داره خودش شریک این رژیم باشه در مسائل منطقه و اقتصادی تا امارات به عنوان یک دولت ضد اردوغانی) - ترکیه با چند مستشار و کسب چند پیروزی توسط مزدورانش در جبهه یمن میتونه جای پای خوبی باز کنه بدون حضور مستقیم. خلاصه به تمام جبهاتی که اردوغان مزدورانش را وارد کرده نگاه کنید. هیچگاه ازش خارج نشدند و هر روز اتفاقا هدفمندتر و طبق برنامه در حال بسط حضورشون هستند. در لیبی که مزدوران سوریه ای رسما در سالگرد جنگ داخلی سوریه در لیبی و پایگاهشون جشن گرفته بودند! نقل قولی بود از اردوغنا یا یکی از همراهانش که خون سرباز ترک هر جایی ریخته بشه (حالا کسی نمیپرسه سرباز ترک پس چرا همه جا هست به عنوان اشغالگر ) دیگه ما از اونجا دست نمیکشیم، حالا باید تعبییر کرد هر جا مزدوری از ما اعزام بشه دیگه اونجا مقصد و مامن و خاک! ماست. مثل یک ویروس فعلا در مرحله تلاش برای انتشار این خرده ویروسهاش در سطح منطقه و بسط پایگاه هاشون هست و تنها دنبال بهانه است و عواقبش مهم نیست. فراموش نکنیم مزدوران ترکیه میتونند (اگر ترکیه شرط و شروطی گذاشته باشه و خواسته باشه خیلی چراغ خاموش حرکت کنه) با استقرار در جبهات مقدم سایر نقاط، نیروهای ائلتاف سعودی را آزاد کنند تا به مارب ارسال بشند و به نظر این اتفاق هم داره میفته.
  15. 1 پسندیده شده
    با این اوصاف هرگونه فعالیت ورزشی باید برای ارتش عربستان و فرماندهانش ممنوع اعلام بشه.
  16. 1 پسندیده شده
    بسم ا... سی و ششمین سالگرد شهادت امیر خلبان حسین خلعتبری اول فروردین 1364 ، اول فروردین 1400 یادش گرامی و راهش پررهرو https://www.aparat.com/v/NcBvw پی نوشت : تجمیع تمامی مطالب مربوط به خلبان شهید حسین خلعتبری . یکم فروردین سال یکهزار و چهارصد خورشیدی
  17. 1 پسندیده شده
    آیا برای افراد چپ دست هم مناسب می باشد و این که گلنگدن دوطرفه دارد یا خیر؟ شخص اولی بعد از تعویض خشاب یه ضربه ای به کنار سلاح زد و ادامه تیر اندازی ، این چه ویژگی ای می باشد؟
  18. 1 پسندیده شده
    مدیریت بحران 4 - تلاش برای سناریو نویسی ویدیویی رو جناب @HRA معرفی کردن که در خصوص سناریونویسی در مدیریت بحران ها صحبت می کرد. فارق از اینکه چه نگاهی به سخنران داریم، نیاز است که اهمیت شبیه سازی و پیش بینی حرکت مهره های شطرنج را به خوبی درک کنیم بازی جنگ یا گیم تئوری یک ابزار مهم در استراتژی امریکا هست که باعث حرکات هوشمندانه با کمترین هزینه می شود در یک شرایط طرف مقابل میل به کاهش بحران دارد و در یک شرایط طرف مقابل تمایل به افزایش بحران دارد - درک نقاط قوت و ضعف طرف مقابل - درک شرایط و لزوم به افزایش یا کاهش بحران ( بحران کنترل شده) - ابزار و نحوه مدیریت بحران - اولویت ها رو مبنا بذارید >>> 1- بقا ، 2- ثبات، 3- تعادل و 4- انسجام و... انواع پایه سناریوها سناریوهای جنگی سناریوهای اقتصادی سناریوهای سیاسی سناریوهای فرهنگی سناریوهای اجتماعی سناریوهای علمی - صنعتی از دل این سناریوهای ساده سناریوهای ترکیبی بیرون میاد که میز مدیریت بحران را طلب میکند جلسه634- دکترین استراتژیکی نظامی آمریکا ابزارهای مهم آمریکا: - ائتلاف و اجماع جهانی جهت پیشبرد اهداف ( چه ایجاد انزوا و چه حمایت از حمله) >>>> ضد استراتژی: 1- کاهش حساسیت ، 2- افزایش هزینه - سازمان ملل متحد و ابزار شورای امنیت >>>> ضد استراتژی: 1- افکار عمومی و رسانه 2- متحدین منطقه ای 3- پیمان های جهانی و منطقه ای - تضعیف دشمن و تضمین پیروزی پیش از نبرد >>>> ضد استراتژی: 1- تقویت خود 2- تمرکز بر روی ضعف های دشمن 3- افزایش هزینه های دشمن - درگیری در حداقل زمان ، در حداکثر بهره وری >>> ضد استراتژی: 1- فرسایشی شدن جنگ 2- گرفتن ابتکار عمل در روزهای ابتدایی 3- تحمل پذیری در روزهای نخست - حفظ ابتکار عمل و مدیریت صحنه نبرد >>> ضد استراتژی: 1- ارتقا سطح منازعه در موقع دلخواه 2- باز کردن جبهه دیگر و غافلگیر کننده علیه دشمن (زمین بازی دلخواه) - جنگ نیابتی و جنگ داخلی و جدایی طلبی ها >>> ضد استراتژی: 1- جنگ نیابتی و استفاده از متحدین 2- حمایت از مردم و از بین بردن فرصت نفاق 3- کاهش اختلاف داخلی https://www.aparat.com/v/eRGEJ مثال هایی که بحث شد دستگیری سربازان آمریکایی >>>> آمریکا تمایل به کنترل و محدود کردن بحران دارد اعدام شیخ نمر و داستان سفارت عربستان >>>> عربستان تمایل به افزایش تنش و بحران داشت نکته: در استراتژی آمریکا برخورد و عقب راندن دشمن یکی از امر پذیرفته شده است ولی مهم است که این برخورد زمانی صورت گیرد که کمترین هزینه را به آمریکا وارد کند وقتی وار تئوری با اطلاعات میدانی همراه میشه عملا میزان ریسک به صفر میرسه و پیروزی پیش از نبرد قطعی میشه از این نظر تئوریسین ها و استراتژیست های امریکا بسیار در پی چابکی و تطابق با واقعیت روز هستند تا از غافلگیری و از دست دادن فرصت ها جلوگیری شود. از این رو تمامی ضد استراتژی ها بعد از مدت یک الی دو سال از رده خارج می شوند و نیاز به بروزرسانی و جایگزینی دارند. این صحبت ها مربوط به سال 95 -96 است و تفاوت رفتار امریکا نشان می دهد چگونه خود را با شرایطی که ایران اماده کرده بود تطبیق و بروزرسانی کرده است. >>>>>>> امیدوارم که این صحبت های پایه ای برای سناریونویسی در انجمن و سطح کشور شود بویژه در سطح اتاق های فکر نظامی و کشوری ایران
  19. 1 پسندیده شده
    بسم ا... نیازی به ناراحت شدن نیست ، در دانش جغرافیای سیاسی ، پژوهشگرها ، مولفه های مختلفی را برای اندازه گیری میزان و سطح روابط راهبردی دو تا واحد سیاسی مورد محاسبه قرار می دهند که شامل محیط داخلی و خارجی بین دو یا چند کشور و زیرمجموعه های آن هست که هر کدوم آن نیازمند بحث و گفتگو و محاسبه و ... . نمودار ذیل یک نمونه ساده از این مولفه هاست و می توانید در طول زمان ، ارتباط ما با روسها را در قالب این مولفه ها بررسی بفرمایید
  20. 1 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم در راستای ادای دین به دوستان عزیز میلیتاری، در این تاپیک تا حد وسع خود درباره موضوعی جدید و مهم افتتاح بحث می نماییم به امید خدا دوستان مطالب را تکمیل تر خواهند نمود. ریز پهپادها، در تعریفی کلی وسایل متحرک و نوعا خودمختاری هستند که عموما قدرت پرواز نیز دارند، در اولین برخورد مهندسی، میکرو و نانو تکنولوژی شروع به ساخت این پهپادها نمود که معمولا به دلیل تکنولوژی بالای موتور و باتری، گران نیز هستند. یکی از نمونه های عملیاتی این پهپادها، زنبور سیاه انگلیسی است که تاپیکش نیز در سایت موجود است. تا سال 2009 مهمترین مشکل این پهپادها که باید بتوانند داخل ساختمانها پرواز کنند، موانع و زاویه ها و ... را رد کنند این بود که زمانی که این پهپادها به زاویه ها یا شیشه و ... برخورد می کردند از بین می رفتند تا اینکه دو مهندس پروژه به الهام از مگسی که به شیشه پنجره شان برخورد کرد و بعد از کمی جان کندن دوباره زنده شد و پرواز کرد، به فکر تولید ریز پهپادهای قابل انعطاف و خود تعمیر افتادند. یکی دیگر از مسایل بسیار مهم در این قسمت از روبوتیک، مبحث همکاری به این میکرو پهپادهاست. که موضوع پژوهش های جالبی است که در حال حاضر با هزینه DARPA در دانشگاهها در حال انجام است. به عنوان مثال در شکل فوق حاصل همکاری یک مهندس از دانشگاه پنسیلوانیا با یک زیست شناس از دانشگاه آریزوناست که در آن روبوتها به تنهایی برنامه ریزی شده اند و به صورت تیمی و با همکاری یکدیگر کاری را انجام می دهند و مانند مورچه ها اگر یکی از آنها از بین برود، هر کدام از دیگران می توانند جای آن را به راحتی پرکنند. از آنجایی که هیچ واحد کنترل متمرکزی عملا وجود ندارد، این سیستم تجربه خوبی برای پهپادهای میکرو آینده و همکاری آنها خواهد بود. راه میان بر - نه تنها الهام از طبیعت بلکه کمک از طبیعت از آنجایی که ریزپهپادها از نظر مکانیکی بسیار پیچیده و از نظر کامپیوتری بسیار ساده هستند و ضمنا لازم است در تعداد بالا مورد استفاده قرار گیرند، بهترین راه استفاده از یک سیستم مکانیکی ارزان (مفت) و بسیار قابل بقا از طبیعت است. سوسک درختی [/img][/u][/b] از آنجاییکه این سوسکها سیستم عصبی ساده ای دارند و در عوض حتی در مقابل تششع اتمی هم مقاومند، مهندسان و زیست شناسان، یک چیپ کنترلی را با سیستم عصبی سوسک interface کردند و در وهله اول توانستند سوسک را با دادن دستور کامپیوتری به راه بیندازند و حتی چند متری وادار به پرواز کنند. البته مشکل اولیه این بود که پس از نیم ساعت، سیستم عصبی سوسک متوجه اشتبه می شد و خود را اصلاح می کرد و از چیپ فرمان نمی برد. در تلاشهای بعدی، سعی شد با تعبیه ژنراتورهای بسیار کوچک که از بالهای سوسک نیرو می گرفتند، الکتریسیته لازم برای مدارها را نیز فراهم کنند و بتوانند دوربین و آنتن فرستادن ویدئو نیز روی آن نصب نمایند. [/img] کاربردهای نظامی و امنیتی - جاسوسی از داخل ساختمانها - نگهبانی بسیار بی سر و صدا و ... - انجام ترورهای دقیق (مثلا پشه تحت کنترل دشمن به فرد مورد نظر سم تزریق نماید) کاربردهای غیر نظامی - جستجوی زیر آوار ساختمانها برای افراد زنده - جستجوی داخل معادن فرو ریخته و ... حرف آخر: با توجه به وجود تخصص های خوب در زیست شناسی و صدالبته در پهپادسازی، به نظر اینجانب ساخت چنین پهپادهایی برای ما نیز دور از دسترس نیست. راستی فکر کنم هنوز نتونستند برای اسلحه موثر علیه سوسک فکری کنند (دمپایی) منابع · http://www.geek.com/geek-pick/wing-energy-harvested-to-power-cyborg-beetles-mind-control-circuitry-1418439/· http://blog.what2fly.com/tag/micro-aerial-vehicles/· http://www.presstv.com/detail/2012/07/28/253223/us-developing-robot-mosquito-spy-drones/· http://www.endoacustica.com/blogen/2012/06/18/pay-attention-the-fly-buzzing-around-you-could-be-a-spy/· http://phys.org/news/2013-05-robobees-robotic-insects-flight-video.html· http://wyss.harvard.edu/viewpressrelease/110/
  21. 1 پسندیده شده
    رسیدید به مشکل اصلی جمهوری اسلامی ایران: دیپلماسی غیر حرفه ایی فشل و شعاری که به نفع همه بود الا ایران .چه دیپلماسی خارجی چه عمومی چه نظامی ...لزومی نداره از موشکی که برد بیش از۲۰۰۰کیلومتر داره رونمایی میکنی تو بوق کرنا بکنی که برای زدن فلان کشور هست برد ۲۰۰۰خودش گویای همه چیزه آیا کره جنوبی رو موشکاش مرگ بر کره شمالی مینویسه؟؟ کافیه به مسئولین توصیه بشه یه چند سال حرف نزنن تا ایران از صدر اخبار خارج بشه
  22. 1 پسندیده شده
    بسمه تعالي شانه پهپاد Piaggio-Selex P.1HH Hammerhead خاطرم هست که زماني در انجمن اين نظريه مطرح بود که يک 747 رو مجهز به خلبان ريموت بکنيم و به صورت پهپاد ازش استفاده بکنيم ... خوب شبيه اين ايده رو شرکت ايتاليايي پياجيو ، اجرا کرده و ازيک مسافر بر منطقه اي ؛ يک پهپاد مادپ ( سرواژه ي ميان - اوج ، دور- پرواز ) ساخته . - مختصري درباره ي شرکت : شرکت Piaggio از 1884 در جنوای ایتالیا تاسیس شده و در صنعت هوانوردي مشغول به کار هست و در طول هر دو جنگ جهاني هم مشغول کار بوده . همچنين سازنده ي اولين بالگرد جهان هم همين شرکت هست . اين شرکت در طول تاريخ توسط خاندان پياجيو که همگي مهندس و مکانيک بودن اداره شده و يکي از پسران رينالدو پياجيو موسس شرکت ، به نام انريکو پياجيو مخترع موتورمعروف وسپا هست . اين شرکت فعلا تمرکزش بر ساخت جت ها و توربوپراب ها ي ميان پيکر براي پروازهاي منطقه اي هست . کيفيت و زيبايي محصولات شون هم زبانزد هست . اولین هلیکوپتر دنیا Oehmichen ساخت 1932 : Piaggio P.166 : Piaggio P.149 : پهپاد P.1HH Hammerhead يک پهپاد مادپ ( MALE ) با همکاري شرکت Selex و بر روي بستر ( پلت فرم ) Piaggio Avanti II که يک توربوپراب منطقه اي از همين شرکت هست ساخته شده . نام کله چکشي ( Hammerhead ) هم به دليل شباهت به کوسه ي کله چکشي به دليل وجود کاناردها در نوک هواپيما به اون داده شده . هواپيماي پايه يعني آوانتي 2 ، داراي کانارد ، بالهاي کوچک و دم نسبتا بزرگي هست . براي پيشرانش ، از دو موتور بزرگ با ملخ پنج پره که در يک طراحي غير عادي براي هواپيماهاي مسافربري ، رو به عقب طراحي شده اند ؛ بهره ميبره . اصطلاح صحيح براي اين نوع جانمايي موتور ( pusher configuration ) هست . سري جديد اين هواپيما از دوموتور Pratt & Whitney Canada PT6 استفاده ميکنه که يکي از پرکاربرد ترين موتورها در صنعت هواگرد سازي امروزي هست . بيش از پنجاه هواگرد مختلف از اين موتور استفاده ميکنن . برخي از اونهايي که ممکنه براتون آشنا باشه : TAI Hürku ، A-67 Dragon ، IAI Eitan، KAI KT-1 Woongbi، ،IAI Arava ، PAC P-750، Cessna 208 Caravan ، Embraer EMB 314 Super Tucano ،Antonov An-28 و ... اين هواپيما با سرمايه گذاري پيرو فراري تنها فرزند زنده ي انزو فراري ، مخترع و موسس برند Ferrari توسعه داده شده وهم اکنون در خطوط هوايي ايتاليا ، بلغارستان ، کانادا و امارات مشغول به خدمت هست . جهت اطمینان از کیفیت محصول ، شرکت تولید کننده 20 سال خدمت یا 800000 ساعت پرواز رو تضمین میکنه . قیمت نمونه ی این محصول 7 میلیون دلار هست . avanti II : تفاوت نمونه ي پهپاد با يکپارچه کردن بدنه ( حذف پنجره ها و کاکپيت ) و همچنين استفاده از مواد مرکب به جاي فلز دربدنه و اضافه کردن طول بالها شروع ميشه . در نمونه ي پهپاد ، شاهد دو پايدار کننده ي افقي در پايين وميان بدنه هستيم که درنمونه ي پايه وجود نداره . اين پهپاد تاکنون سريع ترين پهپاد مادپ ( MALE ) با 135 KTAS سرعت در حالت کم مصرف و با پايداري 16 ساعت و 395 KTAS به عنوان حداکثر سرعت هست . حدود 0.7 ماخ ! اين سرعت حتي از سرعت گلوبال هاوک با 310 kn هم بيشتر هست . ( گلوبال هاوک يک پهپاد در رده ي بادپ - سرواژه بلند اوج - دور پرواز - برابر HALE هست .) به دليل طراحي اوليه براي مسافربري ، وزن قابل حمل اين پهپاد قابل توجه هست . وزن قابل برخاست آن بیش از 6 تن و محفظه ی بار جانبی که می تواند برای حمل سلاح مورداستفاده قرار بگیر حدود 300 کیلو گرم است . فاصله ی بال تا بال 15.5 متر ، طول 14.5 متر و ارتفاع آن حدود 4 متر است . سقف پروازی آن نیز بیشینه ی سقف پروازی پهپادهای مادپ ، یعنی 45000 پا معادل حدودا 14000متر هست . تجهیزات ارتباطات امن COMINT/ELINT ، و ست کام در باند Ku/Ka و تجهیزات جنگ الکترونیک توسط شرکت SELEX درحال توسعه می باشد . نقش پایانه ی ارتباطی پرنده (ADT ) درزمان قطع ارتباطات ماهواره ای ، همچون گلوبال هاوک هم برای آن پیش بینی شده و تجهیزات ان در حال تولید است . این پهپاد دارای سامانه ی یخ زدایی خودکار به وسیله ی جریان هوای گرم و سامانه ی خودکار آتش نشانی هست . و مهم ترین نکته ی آن سامانه ی هوشمند مدیریت بهینه ی مصرف سوخت هست که با توجه به میزان بار هواپیما ، مرکز ثقل انرا تغییر داده و به کم مصرف ترین حالت ممکن میرساند . گفته شده این پهپاد استاندارد STANAG USAR 4671 مربوط به ناتو در هردو فضاهای حفاظت شده و غیر حفاظت شده را به دست آورده . اولين پرواز اين پهپاد در سال 2013 انجام شده . نيروي هوايي ايتاليا 10 عدد از اين پهپاد را سفارش داده و قرار است تا سال 2017 انهارا تحويل بگيرد . براي مقاصد ISTAR شرکت SELEX رادار Seaspray 7300E را به طور اختصاصي براي اين پروژه توسعه داده است . سامانه ی پایش اپتیکی پهپاد هم FLIR EO/IR StarSafire 380HD هست . رادار ES به عنوان بستر Seaspray 7300E : مشابه این مطلب نه در زبان فارسی که در زبان انگلیسی هم موجود نیست . فی المثل حتی در دانش نامه ی ویکی هم مدخلی برای این پهپاد هنوز ایجاد نشده . بااین حال هرگونه کپی برداری حتی بدون ارجاع با میلیتاری آزاد و حلال شرعی است .
  23. 1 پسندیده شده
    Picador VTOL UAV پرنده بدون سرنشین عمود پرواز Picador که توسط شرکت اسراییلی Aeronautics Defence System ساخته شده قادر است اطلاعات جامعی از موقعیت نیروهای دریایی و زمینی را فراهم سازد.این پهپاد با حمل تجهیزات و سنسورهای متعدد ، قادر به انجام هرگونه عملیات ISTAR (Intelligence, Surveillance, Target Acquisition, and Reconnaissance) «شامل جاسوسی،تجسس ،هدف یابی و شناسایی» در منطقه عملیاتی خود است. پهپاد پیکادور از سیستم ارتباطی چند کاناله پیشرفته (C/L/S و باند UHF) که توسط شرکت commtact توسعه داده شده استفاده می کند.برد کنترل Line-Of-Sight (LOS) این پهپاد بالغ بر 200 کیلومتر است. ایستگاه زمینی کنترل (GCS) ویژگی های واقعی زمان کنترل سخت افزار و نرم افزاری است که عملیات با خرابی امن پرواز و رابط کاربرپسند برای برنامه ریزی مسیریابی ، انتخاب حالت های عملیاتی ، کنترل تجهیزات و موقعیت یابی هدف برای دریافت مستقل دادها از میدان نبرد ، پایانه های ویدئویی انتخابی از دور (RVT سطح 2 یا 3) نمایش تصاویر ، را قادر می سازد و اجازه کنترل مستقیم بر تجهیزات قابل حمل را می دهد. تمام زیر سیستم (موتور ، کنترل پرواز ، ناوبری ، ظرفیتهای ترابری و ارتباطات) توسط جدیدترین تکنولوژی هوانوردی (UMAS - سیستمهای بدون سرنشین چند منظوره) سیستم کنترل دیجیتالی پرواز با میانگین عمر بالای منحصر به فرد در 30000 ساعت ، کنترل می شوند. http://gallery.military.ir/albums/userpics/UMAS2.jpg http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_UMAS2.jpg [/img][/url] [url= ][img UMAS یک سیستم کنترل پیشرفته برای گونه های مختلف برنامه های کاربردی ، سرنشین دار و بدون سرنشین می باشد. UMAS تمامی ویژگیهای بی سابقه مهندسی ، هوش مصنوعی و واسطهای منحصر به فرد که سیستم را از سطح عملکرد با قابلیت اطمینان بالا برخوردار می کند ، نمایش می دهد. واسط تجهیزات پیکادور با انواع تجهیزات ، از جمله تجهیزات EO/IR با یک لیزر نقطه گذار یا شاخص ، رادار SAR یا رادار دریایی ، رله مخابراتی و ارتباطی ، ELINT ، SIGINT و سنسورها و تجهیزات متعدد اضافی تجهیز می گردد. ویژگیهای اصلی پهپاد عمود پرواز(VTOL) Picador عبارتند از : o عملیات با انواع سنسور (EO/IR, LDP, Maritime Radar, Commint, Elint, etc) o نشست و برخاست عمودی به صورت اتوماتیک o برنامه ریزی مأموریت خودکار o ناوبری GPS/IMU (عملیاتی در یک محیط GPS غیرقابل دسترس) o دوربین هدایت پرواز شرکت Aeronautics Defence System اعلام نموده که در نظر دارد تا فعالیت های خود را به منظور تسهیل در برنامه نخستین پرواز بالگرد بدون سرنشین خودکار Picador سرعت بخشد و پیش از موعد مقرر ، این پهپاد روزآمد و پیشرفته را به پرواز درآورد. آوی لیومی مدیرعامل شرکت Aeronautics در این رابطه افزوده که «کارشناسان و تکنسین های شرکت در تلاش هستند تا دراواخر ماه مه سال جاری میلادی(2010) ، پیکادور را در آسمان مشاهده کنیم.»گفتنی است براساس جدول زمانبندی که پیش از این توسط شرکت مزبور ارائه شده بود ، قرار بر این بود تا پهپاد خودکار پیکادور در ماه سپتامبر به پرواز درآید. بالگرد بی سرنشین Picador ، 21.6 پا (6.58 متر) طول دارد و بیشینه وزن برخاست آن در حدود 1590 پاوند (720 کیلوگرم) می باشد.دیگ مشخصه های Picador نیز عبارتند از : قطر چرخانه 7.22 متر، بیشینه سرعت 110 نات (205 کیلومتر بر ساعت)، مداومت پروازی 7 ساعت و حمل 180 کیلو گرم بار مفید. این پهپاد برای حضور در نیروهای دریایی طراحی شده و قابلیت عملیات جاسوسی و مأموریت های تهاجمی دوربرد هوایی را داراست و می تواند جایگزین بالگردهای سرنشین دار گردد. در حال حاضر یک نوع بالگرد بدون سرنشین موسوم به Dynali H2S که طرح آن برگرفته از بالگرد بدون سرنشین پیکادور است، در تأسیسات یوونی شرکت Aeronautics واقع در سرزمین های اشغالی مونتاژ می گردد. مشخصات : - طول : 6.58 متر - ارتفاع : 2.58 متر - عرض : 2 متر - قطر پره اصلي : 7.22 متر - MTOW (حداكثر وزن برخاست) : 720 كيلوگرم - وزن تجهيزات قابل حمل : 180 كيلوگرم - مداومت پروازي : 5 تا 8 ساعت - برد عملياتي : 200 كيلومتر - حداكثر سرعت : 110 نات - سقف پروازي : 12000 پل ساير تصاوير : تهيه و تنظيم : hamed_713
  24. 1 پسندیده شده
    کمپانی ایتالیایی Alenia Aeronautica در حال به پایان رساندن آزمایشات نهایی نمونه تجربی هواپیمای بدون سرنشین Sky-Y در این کشور است. طراحی Sky-Y با هدف پرواز در ارتفاع متوسط ، دوام بالا،کاوش و جستجوو دیده بانی از منطقه در ماه ژوئن سال 2007 آغاز گردید.مراحل طراحی آن با توجه به نیازهای روز گسترش داده شد. Sky-Y دو مرحله آزمایش را در خاک سوئد با موفقیت به پایان رسانده است و در حال گذراندن سومین مرحله آزمایشات خود در خاک ایتالیاست. طراحان در این آزمایش ها توان سنسورهای الکترواپتیکی و همچنین توانایی های سیستم انتقال داده ها به صورت آنلاین از طریق ماهواره را بررسی کرده و همچنین چگونگی انجام وظایف جاسوسی، هدایت آتشباری، کشف و همراهی تحرکات اهداف هوایی و دریایی و همچنین کشف کشتی هایی که دچار سانحه شده اند را تست نمودند. Sky-Y دارای یک سازه و بنده تمام مرکب ، سیستمهای تمام الکترونیکی اتوماتیکو یک موتور دیزلی با قدرت 160 اسب بخار جدید مشتق است که مداومت پروازی بیش از 12 ساعت(تا14ساعت) را برای این پهباد به ارمغان می آورد. Sky-Y اولین هواپیمای بدون سرنشین مدرن اروپایی است که در مرحله آزمایشی و تکاملی سنسورهای تولید این قاره قرار دارد.سنسور اصلی استفاده شده در این پهباد مدل EOST_45 ساخت شرکت Alenia Selex است.این سنسور با استفاده از سیستمهای اپتیکی ،الکترونیکی و ارتباطات سریع ماهواره ای قادر است اطلاعات و تصاویر دقیقی از منطقه مورد نظر ارسال نماید. ساير تصاوير: ابعاد:  طول : 9.725 متر  طول بالاها : 9.937 متر  مساحت بالها : 10.785 متر مربع وزن :  حداکثر وزن برخاست : 1200 کیلوگرم  وزن خالی : 800 کیلوگرم  وزن حداکثر سوخت : 250 کیلوگرم  وزن بار قابل حمل : 200 کیلوگرم مشخصات فنی:  شعاع کاوش : 100 nm  ماکزیمم رنج : 500 nm  حداکثر ارتفاع : بیش از 25kft  حداکثر توان پرواز يا حرکت :14 ساعت تجهیزات قابل حمل: - EO/IR sensor - Hyper-spectral sensor - Synthetic Aperture Radar - ESM/Elint مختصر و ان شاا... مفيد-تقديم به همه دوستان عزيز در سايت وزين ميليتاري نويسنده: hamed_713 هرگونه استفاده از اين مطلب با ذكر نام نويسنده و سايت ميليتاري مجاز است.
  25. 1 پسندیده شده
    A160 Hummingbird (مرغ مگس خوار) A160 هليكوپتر بدون سرنشيني كه قابليت پرواز تا 2500 ناتيكال بر مايل با استقامت و دوام در ظرف 24 ساعت را داراست.اين بالگرد قابليت حمل بيش از 300 پاوند با را دارد. ايالات متحده و نيروهاي نظامي بين المللي از كاربران اصلي اين پهباد مي باشند. A160 Hummingbird به واسطه قدرت بالاي ديده باني؛اكتشاف؛شناسايي و كسب اطلاعات از اهداف نظامي و سيستمهاي مخابراتي و راداري و همچنين استفاده از تسليحات هوا به زمين و سيستمهاي پيشرفته الكترونيكي و مخابراتي از بهترين پهبادهاي مورد استفاده در نيروهاي نظامي بشمار مي رود. بالگرد بدون سرنشین A160T هیومینگ‌برد کمپانی بوئینگ اولین پرواز موفقیت آمیز خود را در تاريخ 15 June 2007 به انجام رساند. این بالگرد نمونه‌‌ای با موتور توربینی بالگرد A160 بوئینگ است که موتور پیستونی داشت. تفاوت‌های این دو بالگرد در برد، مداومت پروازی، میزان محموله‌ای که می‌تواند حمل کند و ارتفاعی که می‌تواند در آن پرواز کند، است. ضمنا سرعت روتور این بالگرد تقریبا یک سر و گردن بالاتر از باقی بالگرد‌های بدون سرنشین موجود است. این پروژه در بخش سیستم‌های پیشرفته‌‌ی بوئینگ و تحت نظر نیروی هوایی امریکا انجام شده است. در این اولين پرواز اين بالگرد که به مدت 10 دقیقه طول کشید، با سرعتی در حدود 140 نات پرواز نمود. مشخصات فني: طول : 10.7 متر قطر روتور اصلي : 11.00 متر - 4 پره وزن : 1950 كيلوگرم سرعت : 260 كيلومتر بر ساعت(140 نات) ارتفاع پروازي : 9000 متر شعاع عملياتي : 4630 كيلومتر مداومت پرواز : 24 ساعت ميزان بار قابل حمل : 136 كيلوگرم(300 پاوند) پيشرانه : موتور توربيني 380KW گردآوري:hamed_713