برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on سه شنبه, 18 خرداد 1400 در همه مناطق
-
2 پسندیده شدهپستها منتقل شد به این تاپیک برای بررسی بهتر 206 جت رنجر ظفر300 شاهد 287 بطور خلاصه ، وقتی شما بتونید در یک روند 40ساله ، با زیرساختهایی که از قبل ایجاد شده ، ناوگان را سرپا نگه دارید ، همزمان ، با توسعه آن ، قابلیت طراحی و تولید بالگرد را بصورت واقعی و نه نمایشی بدست می آوردید . تلاش سپاه برای تولید بالگردهای شاهد که بطور خاص برمبنای الگوی بالگردهای بل 206 جت رنجر ، طراحی شده ، تلاش سازمان های مربوط برای تولید بالگردهای نیمه سنگین و سنگین همه بدلیل وجود همین زیرساختها هست . درصورتی که این زیرساختها وجود نمی داشت ، روند انتقال شما از بالگردی مثل ظفر300 به سری شاهد ، به جای 10 سال ، 30 سال طول می کشید
-
2 پسندیده شدهبسم ا... آوی-هار ایون مدیر سابق برنامه فضایی اسراییل و برنامه موشک شاویت تولد : 7 مارس 1937 / رومانی مرگ : 6 ژوئن 2021 / سرزمین های اشغالی پی نوشت : 1- عجالتاً تا انتشار اطلاعات بیشتر .. در خصوص اهمیت این رویداد ادامه بحث ها صورت گیرد . 2- اگر بحث ترور این شخص صحت داشته باشد ، ظاهرا وارد عصر " ترور نمادها " شدیم
-
1 پسندیده شدهلندکروز شنی دار بعضی از مناطق جنگی،جغرافیای رملی و ناصاف داشتند،عبور و مرور در این جغرافیا بسیار سخت بود و عراق از این مزیت در بعضی مناطق استفاده میکرد.مهندسین جهاد با طراحی و ساخت شنی هایی که به وانت لندکروز وصل میشد،عبور و مرور را در این مناطق با سرعت مناسب میسر میکرد.این لندکروز ها به تدریج بالغ تر شدند و از نظر تکنولیژیکی شرایط بهتری را پیدا کردند. نفربر دزرهی نمیه شنی شناور دوزیست شهید فارسی بعد از ساخت لندکروز شنی دار که قدرت و قابلیت حرکت در رمل و پستی و بلندی را داشت،مهندسین جهاد در حرکتی رو به جلو این نفربر را طراحی کردند و ساختند.در طراحی پیش بینی ورود و حرکت این نفربر در آب را نیز کرده بودند.در این پروژه این مهندسین به تکنولوژی ساخت سیستم های تعلیق پیشرفته تری رسیدند.بعد از این نفربر هم،نفربر کوچکتر و کوتاهتری را ساختند که برای جابجایی فرماندهان در خطوط مقدم به کار گرفته میشد. یکی از ویژگی های بارز این طرح زرهی بودن ورقه های بدنه خودرو میباشد.این خودرو به دلیل ساخت کلیه تجهیزات آن در داخل کشور پروژه ای کاملا بومی است و در سال 1368 رتبه اول ابتکار را از سومین جشنواره بین المللی خوارزمی کسب نمود.از سال 1366 تا 1369 ساخت این نفربر طول کشید. وزن:حدود 9 تن ظرفیت 9 نفر(نویسنده:البته من 10 تا صندلی تاشو توش دیدم و این جدای از راننده و کمک راننده است.) ماموریت:حرکت در آب و خشکی سرعت در آب:10 کیلومتر بر ساعت سرعت در خشکی:65 کیلومتر بر ساعت طول:615 سانتی متر عرض:225 سانتی متر ارتفاع:195 سانتی متر نفربر حامل فرماندهان،طرح شهید اعتباری طرح شهید اعتباری برای جابجایی فرماندهان در خطوط مقدم جبهه ها این خودرو با مشخصات و پارامتر های ویژه منظور شده در ساخت آن قادر است از زمین های رملی و باتلاقی عبور کرده و بعد از انجام ماموریت خودرو جهت نابودی دشمن با قابلیت تحرک زیادی که در آن وجود دارد امکان پیدا میکند از تیررس دشمن دور شود.ساخت این خودرو از سال 1365 تا 1369 طول کشید. وزن:حدود 3 تن ظرفیت:3 نفر حداکثر سرعت:75 کیلومتر در ساعت قابلیت مانور بسیار بالا دارای برجک آر پی جی 11 طول:300 سانتی متر عرض:206 سانتی متر ارتفاع با برجک:185 سانتی متر،بدون برجک 125 سانتی متر باتلاق رو جبل زیاد ربطی نداره ولی گذاشتنش بد نیست: فقط برای میلیتاری
-
1 پسندیده شدهخوب ، این فرموده شما اشتباه هست .... اصولا زیرساخت برای مصرف معنی مشخصی ندارد .... زیرساختها ، عمدتا سرمایه ای هستند و نه مصرفی ... وقتی در دهه چهل خورشیدی ، مجموعه هایی مثل ساخه (سازمان خدمات هلیکوپتری تاسیس سال 1344 ) ، پنها ( پشتیبانی نیروی هلیکوپتری تاسیس سال 1348 ) ایجا دشدند ، و همین سازمان اخیر درسال 58 توانایی تعمیر و نگهداری کامل بالگردهای سنگین و سبک ارتش و سازمان های غیرنظامی را پیدا کرد ( یعنی در طول 10 سال سرمایه گذاری مشخص برای پشتیبانی از بالگردها ) ، حجم زیادی مهندس ، خلبان ، آموزش داده شد و هواپیمایی نیروی زمینی از 0 درسال 1341 به بزرگترین ناوگان خاورمیانه درسال 1358 تبدیل شد ، یقیناً کار برای طولانی مدت صورت گرفته بود . گرفتاری این هست که ، از این زیرساختها استفاده شد و هنوز هم میشود ولی هیچ کس نرفته دنبال بررسی تاریخچه کامل ایجاد اینها ....
-
1 پسندیده شدهدر سازمان های نظامی ، بطور قطع شما یکسری لوازم مصرفی دارید ، مثل لاستیک هواپیما ، پره های توربین موتور جت ، بمب ، مهمات توپ و .... اینها در دوره های زمانی مشخصی خریداری میشود و در یک بازه زمانی خاصی هم باید مصرف بشود . ولی یکسری سرمایه گذاری های طولانی مدت هم دارید مثل بالگرد ، هواپیما ، نیروی انسانی ، زیرساختهای تعمیر و نگهداری و .... که در مدت طولانی تری قابل استفاده هستند ، این روند چه در حکومت کمونیستی شوروی ، حکومت کاپیتالیستی ایالات متحده ، کشور شاهنشاهی ایران و بعد جمهوری اسلامی ایران ، یکسان هست و جز دریکسری جزییات ، با هم تفاوتی ندارد در نتیجه ، از روی هم گذاشتن همین تجهیزات در دوران پهلوی ، شما 8 سال موفق شدید جلوی عراق بایستید تا جایی که هنوز ذخیره مهمات آهنی سقوط آزاد ، موشکهای ماوریک و فینیکس و .. تمام نشده ... پس ماهیت خرید و روی هم گذاشتن ، نظیر الان که دپوهای موشکی به نمایش در می آید ، چیز بدی نیست .. اگر بد بود ، روش فعلی هم غلط اندر غلط هست اما در مورد زیرساختها ... در پست قبلی هم توضیح داده شد قضیه .... مجموع توان فعلی در نگهداری ناوگان بال ثابت و بالگردهای رزمی و حتی غیر رزمی ، در دهه 50 خورشیدی گذاشته شد و هیچ احد الناسی قابلیت حذف این دوره تاریخی را ندارد ، حتی اگر خوشآمد نباشد . یک واقعیتی هست که باید پذیرفت ، حالا اگر قرار باشد بحثهای غیر فنی ، وارد حوزه فنی بشود . ان وقت میشود براحتی مشکلات فعلی سیستم نظامی مملکت را عیان تر بیان کرد که قطعا باعث دلخوری های بیشتری میشود . پی نوشت : اگر سعی کنیم در خصوص تاریخ گذشته خودمون منصف باشیم ، قطعا ، آیندگان ، قضاوت منصفانه ای در خصوص دوره حاضر که الان درآن قرار داریم ، خواهند داشت .
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم و رحمت ا... وسط بحثهای انتخاباتی ، یک نقد کوچک به فرموده شما متاسفانه ، چیزهایی که در جامعه ما دارد به شکلی بد پایه گذاری میشود ، عدم رعایت انصاف در بررسی های تاریخ نظامی هست .. کاری به شیوه حکمرانی سیاسی پهلوی دوم نداریم موقتاً ولی باید در حوزه ایجاد زیرساخت ، انصاف را رعایت کرد . الحق و الانصاف ، مجموع زیرساختهای ایجاد شده در دوره زمانی 1345 تا 1356 باعث شده که الان ما بعد از نزدیک به 43 سال ، هنوز توانایی سرپا نگه داشتن همین ناوگان قدیمی را داشته باشیم . این روند بسیار بد هست که تاریخ نظامی کشور را فقط از 31 شهریور 59 حساب کنیم ...
-
1 پسندیده شدهبازگشت غول روسی بازسازی سامانه توپخانه سنگین با قابلیت شلیک مهمات هسته ای 2S7M برای خطوط مقدم درگیری نیروی زمینی ارتش شوروی و سپس روسیه ، یکی از سازمان های مشهور به کاربرد گسترده سامانه های توپخانه ای سنگین است که در این زمینه ، یکی از مشهورترین گونه های معرفی شده ، توپ خودکششی 2اس7 پایون بشمار می رود که از سال 1976 وارد خدمت رزمی گردید و چیزی در حدود 15 سال در خطوط تولید باقی ماند . این سامانه با کالیبر 203 م.م ، در حالی که سیستم های هم عصرش عموما با کالیبر 155 م.م تولید ویا نظیر توپهای 170 م.م کوکسان کره شمالی در اختیار مشتریان قرار می گرفت ، در نوع خود ، سخت افزارهای نامتعارفی بشمار می آمدند . با این حال ، چهل و چهار سال پس از معرفی نخستین نمونه پایون ، نیروی زمینی روسیه ، بتدریج در حال مدرنیزه سازی این توپهای قدیمی براساس نمونه های معرفی شده در دهه هشتاد که در حوزه هایی نظیر سرعت شلیک ، دقت مهمات بهبود یافته بودند ، است . در واقع ، نمونه بهینه سازی شده پایون در دهه هشتاد ، با شناسه 2S7M مالکا نامگذاری گردید و یک سری ارتقاء های پراهمیتی نظیر تغییر جعبه دنده ، ارتباطات داخلی خدمه ، سامانه های مخابراتی بر روی آن صورت پذیرفت و تمامی قطعاتی که سازنده آنها ، اوکراین بود ، از رده عملیاتی خارج گردید . سامانه توپخانه ای مالکا ، بر روی شاسی تانک اصلی میدان نبرد تی-80 (سنگین ترین تانک اتحاد جماهیر شوروی ) قرار گرفته است و با توجه به بهینه سازی های انجام شده ، اکنون نیروی زمینی روسیه می تواند بطور کامل این توپها را به روز نموده و عملیاتی نماید . این سامانه های توپخانه ای ، تا پیش از این ، در انبارهای ارتش روسیه بصورت ذخیره نگهداری می شدند و تصمیم جدید برای بازگرداندن این توپها به خدمت عملیاتی را می بایست ناشی از افزایش تنش ها میان روسیه و ناتو ارزیابی نمود . اگر چه چگونگی نگهداری این توپها در آمادگاه های ارتش مشخص نیست ، اما به احتمال بسیار زیاد ، تمامی سامانه های پیشران ، هدایت این تجهیزات می بایست بطور کامل تغییر نماید . به اعتقاد ناظران نظامی ، گرچه نواخت تیر و برد مالکا نسبت به رقبای جوان ترش ، کمتر به نظر می رسد ، اما بدلیل سنگین تر بودن پرتابه های این توپ ( 100 کیلوگرم وزن کلی پرتابه و 17.8 کیلوگرم مواد منفجره ) و قابلیت ایجاد یک گودال با شعاع 5 متر در محل اصابت ، در کنار اضافه شدن مهمات موشکی هدایت دقیق در سالهای اخیر ، باعث شده تا روسها مجددا این سیستم توپخانه ای را مورد توجه قرار دهند . https://www.aparat.com/v/bUVlQ علاوه براین ، این سری توپها ، با قابلیت شلیک مهمات هسته ای ، توانمندی جدیدی را در اختیار ارتش روسیه در یک جنگ احتمالی به منظور جبران ضعف کمیتی ارتش فوق بر روی زمین ، در اختیار آن قرار خواهد داد . با این وصف ، برد 50 کیلومتری این توپ در مقایسه با سایر گونه های در حال خدمت نظیر Koalitsiya-SV و کوکسان ( با برد 70 کیلومتر ) و نمونه های تایپ05 چینی ( با برد 100 کیلومتر ) چندان جالب به نظر نمی رسد . با توجه به این مساله ، اطمینانی در اینکه روسها برای این توپ ، مهمات جدیدی را در نظر گیرند تا ضمن افزایش برد ، توانمندی آن به سامانه های جدیدتر نزدیک شود ، وجود ندارد . پی نوشت : بن پایه
-
1 پسندیده شدهسوابق علمی و مدیریتی آوی هار ایون: آوی هار ایون متولد 7 مارس 1937 در رومانی بود، بعد از آن در سال 1950 بههمراه خانوادهاش به فلسطین (اشغالی) مهاجرت و در قدس اقامت کرد. او مدیر سابق آژانس فضائی اسرائیل، یکی از مسئولین ارشد نهادهای اطلاعاتی اسرائیل بود که جایزه امنیت اسرائیل هم به وی اختصاص یافته بود. وی نقش عمدهای در توسعه فضائی اسرائیل بهویژه در بخش جاسوسی فضایی داشت و سهم عمدهای در انتقال فنآوری فضایی آمریکا به اسرائیل ایفا کرد و در دوره سخت سانحه فضاپیمای کلمبیا که منجر به کشته شدن یک فضانورد اسرائیلی شد او مدیریت سازمان فضایی اسرائیل را عهدهدار بود. هار ایون همچنین پدرخوانده همکاری فضائی اسرائیل و هند محسوب میشود و گفته میشود او هندیها را مجاب به همکاری فضائی با اسرائیل کرده بود. این مدیر سابق اسرائیلی همچنین نقش قابلتوجهی در توسعه صنایع نظامی اسرائیل داشته است و مسئول شماری از پروژهها از جمله پروژه موشک بالستیک و ماهوارهبر "شاویت" اسرائیل محسوب میشود. پایگاه اطلاعرسانی عبریزبان مرکز علوم دیویدسون (davidson) هم در این رابطه نوشت گرچه نام وی با آژانس فضائی اسرائیل همراه شده است اما وی سهم عمدهای در تولید موشکهای بالستیک اسرائیل داشت. وی بخشی از خدمت نظامی خود را در بخش پدافند هوایی طی کرد و یکی از مأموریتهایش حضور در سایت پدافندی مراکز هستهای اسرائیل بود. او حتی بعد از بازنشستگی در سال 2005 به فعالیتهای خود ادامه داد و یکی از کارشناسان اندیشکده بگین سادات بود. همین امر باعث شد شبکه 20 تلویزیون اسرائیل مرگ وی را ضایعه بزرگ برای اسرائیل توصیف کند.این پایگاه عبریزبان بهنقل از مدیر فعلی آژانس فضائی اسرائیل نوشت: گرچه او پنجمین مدیر این آژانس بود اما دوره ریاست وی از 1995 تا 2004 سهم بسزایی در گسترش توانمندیهای فضائی اسرائیل داشت. یدیعوت آحارانوت هم وی را قهرمان ازدسترفته اسرائیل توصیف کرد که قربانی جنگ و درگیری اخیر شده است. این روزنامه عبریزبان همچنین فاش کرد «آوی هار ایون» فعالیتهای بسیار گسترده اطلاعاتی و امنیتی داشت که در زمان حاضر رسانهها اجازه انتشار و پرداختن به آن را ندارند. همین امر باعث شد بنیگانتس وزیر جنگ اسرائیل هم از مرگ وی ابراز تأسف کند و اعلام کند او نقش بزرگی در امنیت اسرائیل داشت که در زمان حاضر نمیتوان به آن پرداخت.
-
1 پسندیده شدهجزئیات ترور آوی هار ایون در جریان نبرد شمشیر قدس و درگیریهای شهر عکا، به داخل هتلی که "آوی هار ایون" در آنجا اقامت داشت، کوکتول مولوتف پرتاب شد که طی آن او به شدت زخمی شد و در نهایت ساعاتی پیش بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان مُرد. « بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به مرگ هار ایون در توئیتی نوشت: من از مرگ آوی هار ایون کسی که جایزه امنیت "اسرائیل" را گرفت و برای امنیت "اسرائیل" زحمات زیادی کشیده است ناراحتم. او در عکا زخمی شد و بر اثر جراحت درگذشت.
-
1 پسندیده شدهبه نام خدا پایان عمر پرتابه های Hypervelocity نیروی دریایی ایالات متحده تصویر دوربین پرسرعت از آزمایش ریلگان الکترومغناطیسی به نظر می رسد پس از توقف برنامه توسعه Hypervelocity برای توسعه برنامه های جدید تر، عمر ریلگان های الکترومغناطیسی نیروی دریایی رو به پایان است. بررسی اجمالی درخواست بودجه 2022 منابع مالی کاخ سفید نشان می دهد که برنامه پرتابه های gun-launched guided که پیشتر پرتابه های hypervelocity نامیده می شدند، برای صرفه جویی 5.9 میلیون دلاری، متوقف شده است. طبق این سند، وزارت نیروی دریایی تحقیق و توسعه پرتابه های gun-launched guided یا GLGP را متوقف کرده است. سرمایه گذاری مجدد در این طرح منوط به ارزیابی مجدد پس از اتمام تجزیه و تحلیل دفاع ترمینال توسط افسر توانایی های استراتژیک است. تنظیم مجدد منابع بخشی از لیست لغو و کاهش سرمایه گذاری نیروی دریایی در برنامه ها و پلتفرم هاست که شامل بازنشستگی زودتر از موعد F/A-18 هورنت و تعدادی از کشتی ها می شود. این پرتابه یک متری به طور انحصاری مخصوص ریلگان آزمایشی نیروی دریایی ساخته شد، برنامه ای 500 میلیون دلاری برای استفاده از الکتریسیته برای پرتاب گلوله تا حداکثر سرعت 6 ماخ و برد 110 مایل دریایی (حدود 203 کیلومتر). علیرغم اینکه این برنامه 15 سال در مرحله توسعه بود بدون اینکه وارد استفاده میدانی شود، مقامات نیروی دریایی اصرار داشتند که آینده این سلاح روشن است. دریادار جان ریچاردسون ، رئیس وقت عملیات های دریایی ، در سال 2018 به Military.com گفت که سرویس به طور کامل در این اسلحه سرمایه گذاری کرده و در حال پیشبرد توسعه آن است. توسعه پرتابه های Hypervelocity وقتی مقامات متوجه شدند که می توان آن را با ریلگان و اسلحه کشتی های فعلی ترکیب کرد تا به قدرت آتشی سریع و ارزان دست پیدا کرد، سرعت گرفت. آخرین نمایش عمومی این پرتابه در سال 2018 و وقتی بود که 20 گلوله توسط اسلحه Mk 45 از ناوشکن Dewey در طول رزمایش حلقه اقیانوس آرام شلیک شد. برایان کلارک، از مسئولان وقت مرکز ارزیابی های استراتژیک و بودجه ای، در سال 2019 به خبرگزاری USNI گفت: "این سلاح برای ماموریت های زمین به زمین و پدافند هوایی می تواند 15 گلوله در دقیقه شلیک کند. وقتی فکر می کنید که هرکدام از آن ها می توانند جایگزین موشک های Sea Sparrow یا Rolling Airframe شوند متوجه می شوید که به طرز قابل توجه ای به توانایی پدافند موشکی ما خواهد افزود. هزینه آنها هم بسیار کمتر است." این گزارش همچنین بیان می کند که قرار بود پرتابه های gun-launched guided یا GLGP جایگزین هویتزر 155 میلی متری ارتش و سپاه تفنگداران ایالات متحده شوند. اگرچه که GLGP ها می توانند از برخی از سامانه ای موشکی (که هر شلیک 1 تا 2 میلیون دلار آب می خورد) ارزانتر باشند، اما همچنان گران است. گزارش سرویس تحقیقات کنگره در سال 2020 اشاره می کند که هر شلیک این سلاح در سال 2018 حدود 85 هزار دلار هزینه خواهد داشت. با اینکه گفته شده بود که GLGP در حوزه سلاح های چندکاربره خواهد بود، گزارش سرویس تحقیقات کنگره نشان می دهد تجهیز کشتی ها به این سلاح نیازمند یکپارچه سازی آن ها با سامانه های رزمی فعلی و آرمایش ها و بازی های جنگ اضافی است. این امر بعد از 5 سال توسعه هنوز صورت نگرفته است. به گفته گزارش: "انتقال فناوری های نظامی از فاز تحقیق و توسعه به مرحله خرید، چالش بزرگی است.بعضی از فناوری ها موفق به این انتقال نمی شوند و به دره مرگ می افتند." اخبار درباره ی ریلگان هم به همین اندازه ناخوشایند است. سایت The War Zone گزارش داد که در درخواست بودجه سال آینده، بودجه ای برای این برنامه در نظر گرفته نشده و هیچ نشانه ای از ادامه توسعه آن وجود ندارد. منبع
-
1 پسندیده شدهخودرو چند منظوره سبک سروال (قسمت چهارم) سومین خودرو زرمی جدید در که برنامه عقرب ارتش فرانسه به کارگفته میشود، خودرو چند منظوره زرهی SERVAL * نام دارد. ارتش فرانسه نیاز دارد تا در میدان نبرد مدرن نیروهای نظامی خود را با یک خودرو سبک وزن زرهی برای عملیات های واکنش سریع جابه جا کند. همچنین این نوع خودروی با کمک یک نوع شاسی واحد باید بتواند نقش های مختلف را ایفا کنند. خودرو چند منظوره زرهی SERVAL نیز برای پاسخ به این نیاز برای ارتش فرانسه طراحی شده است. در 12 فوریه سال 2018 صنایع نکستر(Nexter) قراردادی را با ارتش فرانسه جهت تولید وساخت خودرو چند منظوره زرهی SERVAL امضا کرد. قبل از امضا این قرارداد ارتش فرانسهی یک مناقصه برای انتخاب خودرو چند منظوره زرهی سبک برگزار کرده بود که در آن شرکت بخش دفاعی رنو (Renault)با همکاری شرکت ولوو (Volvo) با نسخه جدید خودرو زرهی ACMAT Bastion و شرکت دفاعی تالس (Thales) با نسخه ای از خودرو زرهی Bushmaster ساخت استرالیا شرکت کرده بودند. اما در اخر شرکت نکستر به عنوان برنده ، مناقصه خودرو چند منظوره زرهی سبک ارتش فرانسه انتخاب شد. شرکت نکستر به عنوان تولید کننده اصلی و شرکت تکسلیس (Texelis) به عنوان پیمانکار سیستم تعلیق و گریبکس خودرو زرهی SERVAL را تولید میکند. در تاریخ 23 دسامبر سال 2020 ارتش فرانسه اولین قرار داد سفارش تولید 364 دستگاه خودرو زرهی SERVAL را با شرکت سازنده منعقد کرد. با توجه به این قرار داد این شرکت ها باید 12 دستگاه از این خودرو را در نیمه اول سال 2022 و 96 دستگاه دیگر را در نیمه دوم همان سال به ارتش فرانسه تحویل دهند. حداکثر 978 دستگاه خودرو SERVAL توسط ارتش فرانسه در سال 2030 خریداری می شود. این احتمال وجود دارد با توجه به نیاز، ارتش فرانسه تعداد سفارش های خودروهای زرهی SERVAL از 978 دستگاه افزایش دهد. علاوه بر ارتش فرانسه، ژاندارمی فرانسه نیز میتواند از جمله سفارش دهندگان خودرو چند منظوره SERVAL باشد. ژاندارمی فرانسه از سال 2010 به دنبال یک جانشین مناسب برای خودروهای زرهی خود بوده است. خودرو زرهی SERVAL میتواند یک جایگزین مناسب برای خودروهای زرهی قدیمی ژاندارمی فرانسه همانند VBRG و VAB باشد. خودرو زرهی VBRG ژاندارمی فرانسه ( سمت راست) خودرو زرهی VAB ارتش فرانسه (سمت چپ) خودرو SERVAL یک خودرو زرهی چرخدار 15-17 تنی با طراحی کلاسیک و پیکربندی 4x4 است. خودرو های زرهی SERVAL در حقیقت به عنوان جایگزین خودروهای زرهی قدیمی VAB در ارتش فرانسه در نظر گرفته شده است. نسخه استاندارد این خودرو میتواند 2 خدمه به همراه 8 سرنشین را جابه جا کند. خودروچند منظوره سروال برای هماهنگ شدن با دیگر خودروهای زرهی پروژه عقرب وشرکت در نبرد مشترک دارای یک هسته الکترونیکی، سنسورهای اگاهی موقعیتی پیشرفته مانند سیستم مکان یاب محل شلیک صوتی، سیستم آگاهی موقعیت آنتارس و هشدار قفل لیزری و سیستم اطلاعات نبرد عقرب (SICS) است. زره وشیشه های خودرو در برابر سلاح های سبک و ترکش های توپخانه ای مقاوم است. همچنین خودرو توانایی مقاومت در برابر مین ها وبمب های کنار جاده ای و حفظ جان خدمه و سرنشیان را دارد( میزان دقیق سطح حفاظت این خودرو فعلا توسط ارتش فرانسه وشرکت سازنده اعلام نشده است). خودرو زرهی چند منظوره SERVAL خودرو SERVAL با پیکربندی 4x4 بر روی یک شاسی دو محوره قرار دارد. محفظه موتور در بخش جلوی خودرو قرار دارد و محفظه خدمه وسرنشیان در پشت ان قرار دارد. ازمحفظه سرنشینان میتوان برای جابه جای نیروها ویا برای نقش های مختلف دیگر کرد. برای دسترسی به محفظه خدمه میتوان از دو درب منفردی که در طرفین بخش جلویی خودرو تعبیه شده است استفاده کرد. سرنشیان نیز میتواند از درب عقبی برای ورود به خودرو استفاده کنند. خودرو SERVAL همانند خودرو زرهی گریفون به یک جایگاه سلاح کنترل از راه دور سبک مجهز است. این جایگاه سلاح کنترل از راه دور می تواند به مسلسل های 7/62 میلیمتری ،یا 12/7 میلیمتری و یا نارنجک اندازهای خودکار 40 میلیمتری مسلح شود. این جایگاه سلاح کنترل از راه دور به مجهز به 8 پرتابگر نارنجک دودزا GALIX است. در حال حاضر و با توجه به پیشبینی های ارتش فرانسه و ویژگی های ماژولار طراحی این خودرو به جزنسخه استاندار SERVAL سه نسخه دیگراز این خودرو تولید خواهد شد. البته باتوجه به نیاز ارتش فرانسه در اینده شرکت نکستر توانایی تولید وطراحی نسخه های دیگری از این خودرو زرهی را دارد. سه نسخه مد نظر ارتش فرانسه برای SERVAL عبارت اند از: 1. SERVAL VPB : این نسخه به طور خاص برای شناسایی نزدیک، بررسی سطح امنیتی و پشتیبانی آتش محدود عمل خواهد کرد. 2. SERVAL NCT : این نسخه در حقیقت برای ایجاد گره ارتباط تاکتیکی و رله ارتباطی طراحی خواهد شد و به تجهیزات ارتباط تاکتیکی اضافه ی برای ایفاء نقش خود مجهز میشود. 3. SERVAL SA2R : این نسخه برای نظارت، جاسوسی، کسب هدف و شناسایی طراحی خواهد شد که به فرماندهان از نظر جمع آوری اطلاعات دید بهتری در میدان نبرد میدهد. نمونه ای از نسخه استاندارد خودرو SERVAL مجهز به سیستم مکان یاب محل شلیک صوتی، سیستم آگاهی موقعیت آنتارس و هشدار قفل لیزری نصب شده بروی سقف خودرو نسخه تعریف شده برای ژاندارمی فرانسه با نسخه های رزمی سروال فقط از نظر زیر سیستم ها متفاوت است. این نسخه به ژندامری فرانسه کمک میکند که ماموریت های شهری داخل فرانسه یا ماموریت های برون مرزی ( ژاندارمری فرانسه عملیاتهای مختلف برون مرزی را در مناطق مختلف مانند کوزوو، ساعل عاج، افغانستان و... انجام داده است.) با امنیت بالا انجام شود. این نسخه مجهز به تیغه جهت پاکسازی معابر، سیستم های روشنایی خارجی، بلندگو های خارجی، برجک شناسایی با دید 360 درجه، مقاومت خودرو در برابر پرتابه های آتش زا و گلوله های رنگی و باتری های اضافی برای تجهیزات الکترونیکی است. این نسخه جهت بررسی محیط و رصد شورشهای خیابانی توانایی هماهنگ شدن با پهپادهای شناسایی را نیز دارد. همانند نسخه نظامی استاندار نسخه ژندامری توانایی حمل 10 نفر (2 خدمه و 8 سرنشین) را خواهد داشت. خودرو زرهی SERVAL نسخه مخصوص ژاندارمی خودرو زرهی سروال برای انجام وظایف رزمی سبک در خطوط اصلی میدان نبرد طراحی شده. ویژگی های ساختاری این خودرو یعنی چابکی، بقاپذیری وظرفیت جابه جای نفرات و تجهیزات این امکان را برای خدمه و سرنشینان این خودرو فراهم می کند تا در مراحل اولیه حساس یک نبرد مشترک شرکت کند. خودرو زرهی SERVAL می تواند از ماموریت های تخصصی نیروهای ویژه ارتش فرانسه به طور کامل پشتیبانی کند. این خودرو میتواند در مناطق مختلف اقلیمی مانند مناطق معتدل، بیایانی و قطبی فعالیت کند. خودرو SERVAL یک مکمل ضروری برای نیروی زمینی ارتش فرانسه در کنار دیگر خودروهای سنگین پروژه عقرب یعنی خودرو چند منظوره گریفون و خودرو رزمی شناسایی جگوار است. اولین ازمایش میدان خودروهای زرهی سروال در سال 2019 توسط ارتش فرانسه انجام شد. این ازمایش میدانی پیرامون تحرک پذیری این خودرو در زمین های مختلف انجام شد. نتایج این ازمایش نشان داد SERVAL سازگاری و توانایی بالایی برای حرکت در زمینهای مختلف دارد. در سال 2020 ارتش فرانسه اعلام کرد دو تست دیگر روی خودروهای SERVAL شامل مقاومت خودرو در برابر انفجار مین و بارگیری توسط هواپیمای ترابری A400M را با موفقیت پشت سر گذاشته است. جدیدترین ازمایش میدانی انجام شده بر روی خودرو زرهی سروال توسط ارتش فرانسه تست بارگیری و خروج از روی ناو و ناوچه های آبی-خاکی در سال 2021 بوده است. تست میدانی تحرک پذیری خودرو سروال تست مقاومت در برابر انفجار مین (سمت راست) تست بارگیری و خروج از شبیه ساز هواپیمای ترابری A400M ( سمت چپ) تست بارگیری و خروج از ناو ها وناوچه های ابی-خاکی مشخصات کلی سروال (SERVAL) شرکت های سازنده : صنایع نکستر (Nexter) با همکاری و شرکت تکسلیس (Texelis) سفارش داده شده توسط : فرانسه سال ورود به خدمت : 2022 در ارتش فرانسه خدمه : 2نفر سرنشین : 8 نفر وزن : 15-17 تن طول : 6/45 متر عرض :2/4 متر ارتفاع : 2/65 متر تسلیحات در مدل استاندارد: جایگاه سلاح کنترل از راه دور + مسلسل 7/62 میلی متری یا مسلسل 12/7 میلمتری یا نارنجک انداز اتوماتیک 40 میلیمتری حداکثر سرعت در جاده: 120 کیلومتر بر ساعت برد : 600 کیلومتر قدرت پیشرانه : نامعلوم SERVAL : نام یک گربه وحشی افریقایی است. همچین سروال نام عملیات نظامی نیروهای فرانسوی است که در سال 2012 تا 2014 در کشور مالی و افریقا بر علیه گروه های تروریستی انجام گرفته بود. منابع اصلی : 1 2 3 نقل با ذکر نام میلیتاری بلامانع است ادامه دارد...
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهما هنوز یک ارتقاء داخلی استاندارد برای اف ۵ و اف ۱۴ هایی که چهل پنجاه ساله کابرشونیم و ادعای بومی سازی بیشتر قطعاتشونو میکنیم نداریم ارتقاء برای میراژ ها نداریم ارتقاء پروژه دوران اف ۴ ها هنوز به چند فروند محدوده اونم دقیق معلوم نیست چی هست. حالا بریم اف ۱۶ ونزوئلا رو بیاریم که چکارشون کنیم؟ که باز یک تایپ دیگه اضافه بشه اونم از نوع زمینگیرش؟ برای اورهال، قطعات موتورشو نمی تونیم تامین کنیم چه برسه به ارتقاء!!! این گمانه زنی ها فرضیه هایی هست که دوستان از سر دلسوزی برای تقویت نیرو بیان میکنن وگر نه اگر فرماندهان نیرو چنین فکری دارن و در پی اونن من که دیگه این کمترین احتمال امیدی که به لیاقتشون دارم هم کلاً از بین می ره.
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبه نقل از شاهد عیان: در یکی از عملیاتهای تعمیراتی ناو لجستیک خارک در مجتمع ایزوایکو قرار بر تغییر کامل دکوریشن فرسوده شد. بخشی از دکور که از قطعات ساندویچ پنل تشکیل شده بود باز شده و برای تشخیص جزئیات و کیفیت به آزمایشگاه ارسال میشود. (به دلیل عدم وجود مشخصات دقیق در داکیومنتها) پس از تست گرمایی قطعه در دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۵ دقیقه دیتیلها و درخواست تهیه متراژ لازم از این متریال جهت تعویض دکوریشن برای ن.دریایی ارسال شد. پاسخ چه بود؟ به علت عدم وجود متریال در کشور و قیمت بالای نمونه خارجی دکوریشن با پنلهای MDF بازسازی شود. عدنان مطوری @MilitaryTweet
-
1 پسندیده شدهبا سلامی دو باره به دوستان عزیز میلیتاریست. شهید فهمیده آذربایجان شاید شما نیز به کرات عکس بسیجی نوجوانی را دیده باشید که اسلحه به دست میان گل و لای در حال سینه خیز است ، با چهره ای صبور و گل آلود که در خیلی جاها به عنوان نمادی از مقاومت جوانان ایران و شهیدان کم سن و سال به کار می رود و به تصور خیلی ها مربوط به «شهید حسین فهمیده» است. او «شهید حسن جنگجو» است. شهیدی از فهمیدگان شهر تبریز که به راستی نمادی از سلحشوری و دلاوری نوجوانان و دانش آموزان غیرتمند ایران است. عکس بالا در سال 1359 و در روزهای نخست جنگ ایران و عراق توسط «آلفرد یعقوب زاده» گرفته شده است. شهیدی که پیکر مطهرش پس از گذشت 34 سال ، در سال 1396 از شرق دجله به میهن بازگشت. حسن جنگجو ؛ همپای حسین فهمیده ، بهنام محمدی ، مرحمت بالازاده و ... هر یک نمادی از غرور و شکوه جوانان و نوجوانانی هستند که در برابر دشمن سینه سپر کردند تا حتی ذره ای از خاک میهن مان هم سهم کفتارها نگردد. ====================== پ.ن : دوستانی که پسندیدند ، مثبت را فراموش نکنند.
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده؛༻﷽༺ یادداشت های یک نویسنده ی مدافع حرم : شهرهای "سوریه" دومینو وار سقوط می کردند. "داعش" به چند صد متری حرم حضرت "زینب" رسیده بود و دواعش روبروی حرم بی بی زینب فریاد می زدند : "زینب یا جای تو اینجاست یا جای ما"... کودک و سالخورده ، زن و مرد سر بریده می شدند!! یکی از دواعش، قلب فردی را به دندان گرفته و در مقابل دوربین می خورد!! به گونه ای که "پوتین" ، رئیس جمهور روسیه هم از دیدن آن متاثر می شود و آمریکا را به خاطر حمایت از این وحشی ها سرزنش می کند. همه در شوک تحولات سوریه بودند که ناگهان و در کمتر از ۲۴ ساعت، موصل عراق در نتیجه خیانت ته مانده های حزب "بعث" و "برخی از ارتشی های این کشور" سقوط کرد !! موصلی که به شهر نظامیان عراق معروف بود سقوط کرد !! و از همین جا بود که سقوط دومینو وار شهرهای عراق آغاز شد! موصل ، الانبار ، تلعفر ، سنجار ، صلاح الدین ، کرکوک ، دیاله ، هیت ، الرمادی و... در عراق متحیرانه سقوط کردند.و اربیل و سلیمانیه در صف سقوط در وصف اوضاع وحشتناک عراق ، همین بس که یک روحانی ایرانی با خانواده در مسیر "نجف" به " کربلا" توسط داعش دستگیر و سر بریده شد. مسیری که الان میلیون ها زائر در مراسم "اربعین" ، درآن تردد می کنند داعش به دیاله عراق رسید ؛ فاصله دیاله با مرز ایران فقط ۱ کیلومتر است ؛ فاصله روستای زلزله زده ازگله، تا "دیاله" تحت تصرف داعش ، فقط ۱۰ کیلومتر !! فاصله ثلاث باباجانی تا دیاله فقط ۴۰ کیلومتر !! فاصله ، سرپل ذهاب تا دیاله تحت تصرف داعش فقط ۴۵ کیلومتر!! صدای توپ و تانک داعش ، امان از مردم روستاهای مرزی ایران بریده بود ؛ دواعش به نقل از فرمانده نیروی زمینی ارتش، مهمات خود را دپو کرده بودند و آماده حرکت نهایی یعنی حمله به ایران بودند... ایران باید چه می کرد؟ عده ای درداخل کشور، عنوان می کردند عراق و سوریه به ما چه ارتباطی دارد!! در حالی که نمی دانستند ، سقوط سوریه و عراق، سکوی پرش داعش برای ضربه نهایی به ایران بود!! برخی می گفتند چرا در عراق هزینه می کنید یا در سوریه! غافل از این که اگر داعش به ایران حمله می کرد ما می بایست صدها برابر هزینه بدهیم !! برآورد کارشناسان از هزینه ایران درجنگ تحمیلی با عراق، از سال ۵۹ تا ۶۷ رقمی بالغ بر ۱۰/۰۴ تریلیون دلار بوده است!! ورود ایران به جنگی دیگر ، رقم چنین زیانی را برای کشور خواهد ساخت! اما ما با حداقل هزینه نه تنها جنگ را به اتمام رساندیم، بلکه تغییرات استراتژیکی در منطقه ایجاد شد که قدرت ایران در خاورمیانه بیش از پیش فزونی یافت. مدافعان حرم با امکانات چند صد میلیونی نجنگیدند، نویسنده که در بین مدافعان حرم حضور داشته است گواه می دهد که عزیزان مدافع حرم، با مهمات تولیدی حتی قبل از سال ۷۰ و با سلاح های حداقلی جنگیدند!! خبری از وعده غذایی مرتب نبود!! اگر غذایی می رسید می خوردیم و در غیر این صورت ، با گرسنگی، کار را ادامه می دادیم ؛ به عینه دیدم یکی از مدافعان حرم، لباس زمستانی خود را در اوج سرمای زمستان از تن بیرون آورد و به نیروی سوری اهدا کرد که پدر خود را در جنگ از دست داده بود و این عزیزمان خودش، بدون کاپشن با سرما دست و پنجه نرم کرد... بله مدافعین حرم با کمترین هزینه بزرگ ترین کار را انجام دادند ؛ و با ورود ایران به معرکه، تحولات میدانی در سوریه شروع شد ؛ خدا رحمت کند سردار دل ها، شهید همدانی را... خطاب به سوری ها عنوان کرده بود: اگر می خواهید سوریه را نجات دهید باید دو شهر را حفظ کرد "حلب" و "دمشق"... کم کم مناطق سوریه باز پس گرفته شد ؛ ایران با هوشیاری تمام و توجیه روسیه نسبت به خطر دواعش بخصوص "چچنی"های داعش ، روسیه را وارد سوریه کرد ؛ نیروی هوایی روسیه و قدرت ایران روی زمین، دو عامل شکست پله به پله تروریست ها شد؛ مع الوصف بعد از تقدیم بیش از ۲۰۰۰ شهید مدافع حرم، اعم از ایرانی، عراقی، پاکستانی، لبنانی، سوری، افغانستانی و... آخرین پایگاه داعش یعنی بوکمال هم پس گرفته شد و ژنرال قاسم سلیمانی این چنین به فرمانده اش گزارش داد : "آخرین قلعه را هم زدیم و پرچم داعش را پائین کشیدیم" ؛ بله مدافعین حرم به جای هزینه ۱۰/۰۴ تریلیون دلاری، با کمترین هزینه، کشور را از ورود به یک جنگ وحشتناک نجات دادند؛ بیش از ۲۰۰۰ شهید دادند که دیگر شاهد پرپر شدن ۲۳۰ هزار شهید نباشیم؛ روحتان شاد و راهتان پر رهرو. پیروزی نهایی با طعم مقاومت
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهآزمایش شلیک موشک هدایت شونده MMP از روی خودرو زرهی جگوار ارتش فرانسه به عنوان بخشی از آزمایش های قبل از ورود به خدمت خودرو زرهی جدید جگوار ، شلیک موشک میان برد MMP از روی این خودرو را مورد تست قرار داد. شرکت ها MBDA و به عنوان توسعه دهنده اصلی موشک MMP شلیک این موشک از روی پرتابگر دوتایی خودرو جگوار را موفقیت آمیز عنوان کردند. موشک شلیک شده با دقت بالا به اهداف از پیش تعیین شده بر خورد کردند. این موشک هدایت شونده ضد زره توانایی تخریب اهداف زمینی با حفاظت بالا از جمله آخرین نسل تانک های اصلی میدان نبرد را خواهد داشت. موشکهای MMP قابلیت هدایت مستقیم یا فراتر از دید (BLOS) را دارا هستند. در خودرو زرهی جگوار خدمه میتواند سیستم نظارت و هدفگیری PASEO را با سیستم هدایت موشکMMP هماهنگ کنند. در نتیجه خدمه به شکل مستقل قابلیت مشاهده، شناسایی و انهدام اهداف از راه دور را کسب میکنند. مجهز شدن خودرو شناسایی رزمی جگوار به موشک های MMP موجب می شود این خودرو در میدان نبرد بسیار کشنده باشد. مرحله اول شلیک موفقیت آمیز موشک MMP از خودرو شناسایی رزمی جگوار پرتابگر دوتایی موشک هدایت شونده MMP با قابلت جمع شدن در داخل برجک رزمی خودرو جگوار سیستم نظارت و هدفگیری PASEO
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم ردیابی اینترنتی راهی برای بهینه سازی یا سلاحی قدرتمند ردیابی اینترنتی(Internet tracking) عملی است که توسط آن اپراتورهای وب سایت ها اطلاعات مربوط به فعالیت بازدیدکنندگان را در شبکه جهانی وب جمع آوری ، ذخیره و به اشتراک می گذارند. ممکن است از تجزیه و تحلیل رفتار کاربر برای تهیه محتوایی استفاده شود که اپراتور را قادر به استنباط ترجیحات خود کند و مورد توجه طرف های مختلف مانند تبلیغ کنندگان قرار گیرد. ردیابی وب می تواند بخشی از مدیریت بازدید کننده باشد. بهمحض اجرای مرورگر اینترنت و شروع وبگردی، رد پای دیجیتال شما در فضای وب باقی میماند و وبسایتهایی که از آنها بازدید کردهاید میتوانند با بهرهگیری از این رد پای بهجامانده، فعالیتهای شما را ردیابی کنند و به هویت شما پی ببرند. البته در این مقاله دربارهی نفوذ و کار های غیر قانونی در بستر اینترنت بحث نمیشود. جمعآوری اطلاعات کاربران توسط وبسایتها و سرویسهای اینترنتی، یک اقدام کاملا قانونی است. این دادههای جمعآوری شده، اطلاعاتی جزئی را در بر میگیرند که احتمالا خود کاربر نیز گاهی از آنها بیاطلاع است. این مقاله به این اشاره میکند که چگونه با اولین ورود به اینترنت و با کنار هم گذاشتن اطلاعاتی که هر کدام به تنهایی ناچیز به نظر میرسد میتوان برای هر کاربر یک اثر انگشت منحصربهفرد ایجاد کرده و تمام فعالیت ها و رفتار های او را در فضای اینترنت زیر نظر داشت. اطلاعاتی که در اینترنت جمعآوری میشود آی پی: نشانی پروتکل اینترنت (به انگلیسی: Internet Protocol Address) یا به اختصار نشانی آیپی (به انگلیسی: IP Address) نشانی عددی است که به هریک از دستگاهها و رایانههای متصل به شبکه رایانهای که بر مبنای نمایه TCP/IP (از جمله اینترنت) کار میکند، اختصاص داده میشوند. پیامهایی که دیگر رایانهها برای این رایانه میفرستند با این نشانه عددی همراه است و راهیابهای شبکه آن را مانند « نشانی گیرنده » در نامههای پستی تعبیر میکنند، تا در نهایت پیام به رابط شبکه رایانه مورد نظر برسد. موقعیت مکانی: با استفاده از آدرس آی پی میتوان موقعیت مکانی تقریبی هر شخص را مشخص کرد. یکی از کاربردهای موقعیت یابی، بهینه سازی مطالب نمایش داده شده بر اساس کشور، شهر یا حتی محل زندگی هر کاربر میباشد. سایت ها برای تعیین مکان شما از API Google Geolocation استفاده می کند. البته این روش هرگز به اندازه مکان یابی GPSدقیق نیست. دقت به موقعیت مکانی شما و همچنین به نوع اتصال شما بستگی دارد. اگر در شبکه تلفن همراه هستید ، تا 50 کیلومتر را امکان خطا وجود دارد. با این حال آدرس آی پی را میتوان به سادگی تغییر داد ولی همچنان موارد دیگری نیز وجود دارند که میتوان با استفاده از آن هر کاربر را به یک هویت منحصر به فرد تبدیل کرد. موارد دیگر که با جمع آوری آن میتوان هویت هر شخص را متمایز کرد: نوع سیتم عامل و مرورگر سخت افزار زبان پیشفرض فونتهای نصبشدهی وضوح تصویر نمایشگر و عمق رنگ منطقه زمانی پلاگین های نصب شده با استفاده از دریافت و آنالیز داده های زیر میتوان شناخت کاملی از رفتار یک کاربر به دست آورد و با استفاده از آن سلایق، رویکرد ها، افکار، اعتقادات و... هر فرد را شناسی کرد : حرکات موس و کیبورد ژیروسکوپ (موبایل) میزان باتری (موبایل یا لپ تاپ) مطالب بازدید شده کلمات جستجو شده اطلاعات شخصی (نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام کاربری و...) مطالب به اشتراک گذاشته شده شبکه های اجتماعی که در آن عضو هستید نکته : برای مشاهدهی برخی از این ردیابیها میتوانید به وبسایت های زیر مراجعه کنید : https://clickclickclick.click : این وبسایت جابهجاییهای ماوس، کلیکها و تمام حرکات شما در مرورگر را گزارش میدهد. (در صورت درخواست میکروفون و یا وب کم درخواست را رد کنید.) https://webkay.robinlinus.com : اگر این وبسایت بتواند اطلاعات یادشده را بخواند؛ هر وبسایت دیگری در سطح اینترنت نیز قادر به دسترسی به آنها خواهد بود. https://coveryourtracks.eff.org : با مراجعه به این وبسایت که متعلق به بنیاد حریم الکترونیک است، میتوانید دریابید که چگونه مرورگر شما میتواند یک اثر انگشت منحصربهفرد از شما در اینترنت منتشر کند که شامل ترکیب اختصاصی نرمافزار مرورگر، سختافزار، زبان پیشفرض و حتی فونتهای نصبشدهی شما میشود و بدون نیاز به هیچ اطلاعات دیگری میتواند هویت شما را مشخص کند. موارد استفاده از ردیابی اینترنتی تبلیغات : وبسایتها از طریق دادههایی که با بازدید، جستجو، کوکیها و مرورگر شما به دست میآورند و ترکیب آنها با یکدیگر به کمک تعدادی عملیات ریاضی، تلاش میکنند مناسبترین تبلیغ را برای هر فرد تشخیص و نمایش دهند. حباب فیلتر (حباب اطلاعاتی) : حباب فیلتر (انگلیسی: Filter bubble) وضعیت انزوای فکری است که بر اثر نتایج جستجوی شخصیسازیشده در اینترنت پدید میآید. در این حالتْ الگوریتمِ وبگاه، آنچه کاربر انتظار دیدنش را دارد حدس میزند و نتایج دلخواهش را بهطور گزینشی نمایش میدهد؛ این کار با استفاده از اطلاعات مربوط به کاربر از قبیل مکان، رفتار و کلیکهای قبلی و سابقه جستجوی او انجام میشود. در نتیجه کاربر در حبابهایی که به لحاظ فرهنگی و ایدئولوژیک با سلیقه و ذائقه او همخوانی دارند محبوس میشود و امکان برخورداری از نتایجی که با دیدگاههای او مغایرت دارند را از دست میدهد. اصطلاح «حباب فیلتر» را ایلای پاریسر کنشگر اینترنتی ابداع کرد. پس از همه پرسی سال 2016 عضویت اتحادیه اروپا در انگلیس و انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ، حباب اطلاعاتی مورد توجه قرار گرفت زیرا بسیاری از افراد نسبت به نتایج بسیار دور از انتظارات خود اعتراف کردند. بهینه سازی موتور جستجو : سایت های جست و جو با استفاده از داده هایی که از کاربران خود به دست می آورند از قبیل آمار مراجعه به سایت ها، مکان، زبان و... هر کاربر میتوانند نتایج را طوری نمایش دهند که بیشترین شباهت را به محتوای مورد نظر کاربر داشته باشد. تجزیه و تحلیل احساسات : تجزیه و تحلیل احساسات (همچنین به عنوان استخراج نظر یا هوش مصنوعی شناخته می شود ) به استفاده از پردازش زبان طبیعی ، تجزیه و تحلیل متن ، زبانشناسی محاسباتی و بیومتریک برای شناسایی سیستماتیک ، استخراج ، کمی سازی و مطالعه حالات عاطفی و اطلاعات ذهنی اشاره دارد. تجزیه و تحلیل احساسات به طور گسترده ای در رسانه های آنلاین و اجتماعی استفاده می شود. پیشنهاد افراد در شبکه های اجتماعی : زمانی که کاربر در شبکه اجتماعی عضو میشود با توجه به مطالبی بازدید شده، مکان، کلیک ها و سابقه ی جستجو و هم چنین کاربران دیگری که دنبال میشوند، شبکه های اجتماعی با استفاده از تجزیه و تحلیل این موارد اشخاصی که بیشترین شباهت را با این کاربر دارند به او معرفی میشود. تجزیه و تحلیل وب: بیشتر بر عملکرد کلی وب سایت تمرکز دارد. ردیابی وب به نحوه استفاده از وب سایت و همچنین مدت زمانی را که کاربر در یک صفحه خاص صرف کرده است ، را نشان می دهد. این مورد می تواند برای این به کار گرفته شود تا ببینید هر کاربر چه میزان به هر یک از محتوای وب سایت علاقه دارد. آژانس های اجرای قانون ممکن است برای جاسوسی از افراد و حل جرم از ردیابی وب استفاده کنند. روشهای ردیابی وب کوکی : کوکی HTTP کد و اطلاعاتی است که هنگام بازدید کاربر از وب سایت ، توسط یک وب سایت در سیستم کاربر ثبت می شود. وب سایت ممکن است اطلاعات مربوط به کوکی را در بازدیدهای بعدی کاربر از وب سایت ، بازیابی کند. از کوکی ها می توان برای شخصی سازی تجربه مرور کاربر و ارائه تبلیغات هدفمند استفاده کرد. یک کوکی میتواند هنگام بازدید از یک وبسایت هواشناسی کاربر را از دردسر انتخاب هر بارهی شهر مورد نظر خلاص کند؛ زیرا کوکی باعث میشود، وبسایت از انتخاب دفعهی قبل شما اطلاع دارد. علاوه بر این، یک کوکی میتواند اقلام انتخابشده در سبد خرید شما را ذخیره کند؛ در نتیجه در صورت بازگشت مجدد به سایت پس از چند روز، آنها همچنان در سبد خرید باقی خواهند ماند. برخی از فعالیت های مرور که کوکی ها می توانند ذخیره کنند: صفحات و محتوایی که کاربر مرور کرده است. آنچه کاربر به صورت آنلاین جستجو کرده است. وقتی کاربر روی تبلیغات آنلاین کلیک می کند. چه زمانی کاربر از سایتی بازدید کرده است. پروتکل امنیتی مرورگر به وبسایتها اجازه میدهد که تنها به کوکیهای خودشان دسترسی داشته باشند. این مسئله یک اقدام ایمنی کاملا ضروری است؛ با این حال نوع دیگری از کوکیها به نام کوکیهای شخص ثالث نیز وجود دارند که با هیچ وبسایت مشخصی ارتباط ندارند؛ اما از طریق شبکههای تبلیغاتی و دیگر فناوریهای ردیابی در صفحات مختلف وب حضور پیدا میکنند. کوکیهای شخص ثالث: یک کوکی شخص ثالث برای کاربری که اولین بار از وبسایتی بازدید میکند ایجاد می شود. کوکی شخص ثالث توسط وب سایت های دیگری به غیر از آنچه کاربر از آن بازدید می کند ، ایجاد می شود. آنها کد پیگیری اضافی را وارد می کنند که می تواند فعالیت آنلاین کاربر را ثبت کند. این برای اندازه گیری بسیاری از جنبه های تعامل کاربر از جمله تعداد دفعات مراجعه کاربر است. عملکرد کوکی شخص ثالث بدین صورت است که اگر چند مرتبه از یک فروشگاه اینترنتی پوشاک بازدید کنید، تبلیغات مربوط به پوشاک را در کل هفته و در وبسایتهای گوناگون مشاهده خواهید کرد. تبلیغات مبتنی بر این نوع کوکی میتواند برای برخی از افراد ناخوشایند باشد. علاوه بر این، مطالعهی جدیدی از سوی دانشگاه پرینستون نشان داده است که از ۵۰ هزار وبسایت برتر، در ۴۸۲ وبسایت «ردیاب چند وبسایتی» جاسازی شده است که بهصورت مجازی مشغول ثبت تمام فعالیتهای مرورگر کاربران خود و تحلیل آنها هستند. ثبت این دادهها ظاهرا بهمنظور مدیریت و بهینهسازی وبسایتها انجام میشود و هرچند از نظر آنها اطلاعات حساس حذف شده است؛ اما این مسئله مجددا نشان میدهد که کاربران ناچار به اعتماد به شرکتهای شخص ثالث و قرار دادن اطلاعاتشان در دست آنها هستند. آی پی آدرس : به هر دستگاه متصل به اینترنت یک آدرس IP منحصر به فرد اختصاص داده شده است که برای فعال کردن دستگاه ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر مورد نیاز است. با استفاده از نرم افزار مناسب در وب سایت میزبان ، می توان آدرس IP بازدیدکنندگان سایت را ثبت کرد و همچنین می تواند برای تعیین موقعیت جغرافیایی بازدید کننده استفاده شود. ثبت آدرس IP می تواند به ، از شرکت مجدد شخصی که بیش از یک بار در رأی گیری اینترنتی شرکت کرده باشد جلوگیری کند و همچنین الگوی مشاهده وی را کنترل کند. دانستن مکان بازدید کننده ، علاوه بر موارد دیگر ، باعث نمایش مکان کاربر میشود.. به عنوان مثال ، این ممکن است منجر به قیمت گذاری شده در ارز محلی ، قیمت یا دامنه کالاهای موجود ، اعمال شرایط ویژه و در برخی موارد درخواست یا پاسخ به یک کشور خاص به طور کامل مسدود شود. کاربران اینترنت ممکن است انسداد جغرافیایی و سانسور را دور بزنند و از هویت شخصی و موقعیت مکانی محافظت کنند تا با استفاده از اتصال VPN در اینترنت ناشناس بمانند. اثر انگشت کانواس )Canvas fingerprinting(: اثر انگشت یکی از تعدادی از تکنیک های انگشت نگاری مرورگر برای ردیابی کاربران آنلاین است که به وب سایت ها اجازه می دهد به جای کوکی های مرورگر یا سایر روش های مشابه ، بازدیدکنندگان را با استفاده از عنصر بوم HTML5 شناسایی و ردیابی کنند. این تکنیک در سال 2014 پس از توصیف محققان دانشگاه پرینستون و دانشگاه KU Leuven در مقاله خود The Web never ، پوشش گسترده ای در رسانه ها پیدا کرد. کدام وب سایت ها شما را ردگیری میکنند؟ ردیابی یک مسئله گسترده است. طبق مطالعه انجام شده توسط Ghostery ، 79 درصد وب سایت ها در سطح جهانی در حال ردیابی داده های شما هستند. برخی از وب سایت های دارای بزرگترین شبکه ردیابی ، سایت های رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجوی بزرگ و غیر خصوصی هستند. Google Analytics: 45.3% of web traffic Google Static: 36.7% of web traffic Google Tag Manager: 35.7% of web traffic Google Fonts: 27.5% of web traffic Google: 26.5% of web traffic Facebook: 24.9% of web traffic DoubleClick: 22.2% of web traffic Google APIs: 15.4% of web traffic Google AdServices: 10% of web traffic YouTube: 9.7% of web traffic Twitter: 9.7% of web traffic ScoreCard Research: 9.4% of web traffic Amazon Adsystem: 8% of web traffic CloudFlare: 7.6% of web traffic Google Syndication: 7.6% of web traffic Google User Content: 7.3% of web traffic Google Photos: 6.9% of web traffic Amazon CloudFront: 6.8% of web traffic Criteo: 6.1% of web traffic New Relic: 5.5% of web traffic Google بیش از نیمی از 20 ردیاب برتر اینترنت را به خود اختصاص داده است. در واقع ، گوگل ردیابی 82 درصد از بازدیدکننده ها را برعهده دارد. منابع : https://gizmodo.com/heres-all-the-data-collected-from-you-as-you-browse-the-1820779304 D. Sundarasen, Sheela Devi (2019-04-08). "Institutional characteristics, signaling variables and IPO initial returns". PSU Research Review. 3 (1): 29–49. doi:10.1108/prr-10-2016-0003. ISSN 2399-1747. S. L. D. M. P. Kushal Dave, "Mining the peanut gallery: opinion extraction and semantic classification of product reviews," in Proceeding of the 12th international conference on WWW, Budapest, Hungary, 2003. Knibbs, Kate (July 21, 2014). "What You Need to Know About the Sneakiest New Online Tracking Tool". Gizmodo. Retrieved July 21, 2014. "What is an IP address?". HowStuffWorks. 2001-01-12. Retrieved 2019-12-13. Martin, Kirsten (2015-12-22). "Data aggregators, consumer data, and responsibility online: Who is tracking consumers online and should they stop?". The Information Society. 32 (1): 51–63. doi:10.1080/01972243.2015.1107166. ISSN 0197-2243. Kleinberg, Samantha; Mishra, Bud (2008). "Psst". Proceeding of the 17th International Conference on World Wide Web - WWW '08. New York, New York, USA: ACM Press: 1143. doi:10.1145/1367497.1367697. ISBN 9781605580852. Bozdag, Engin (September 2013). "Bias in algorithmic filtering and personalization". Ethics and Information Technology. 15 (3): 209–227. doi:10.1007/s10676-013-9321-6. S2CID 14970635. https://en.wikipedia.org/wiki/Sentiment_analysis Huffington Post, The Huffington Post "Are Filter-bubbles Shrinking Our Minds?" Archived 2016-11-03 at the Wayback Machine https://choosetoencrypt.com/search-encrypt/internet-tracking-why-its-bad-and-how-to-avoid-it/#fingerprinting
-
1 پسندیده شدهتوسعه سیستم دفاع فعال برای خودروهای جدید ارتش فرانسه سیستم دفاع فعال SHARK نصب شده بر روی نفربر VAB دو شرکت دفاعی فرانسوی، تالس و نکستر به طور رسمی اعلام کرده اند که در حال توسعه یک سیستم دفاع فعال مقابله سخت (HARD Kill) جدید با نام پرومتوس ( PROMETEUS ) برای خودروهای ارتش فرانسه در پروژه عقرب هستند. این دو شرکت در ادامه اعلام کرده اند در سال 2022 اولین تست این سیستم دفاع فعال بر روی خودروی چند منظوره گریفون را انجام خواهند داد . در سالهای گذشته شرکت دفاعی تالس از توسعه سیستم دفاع فعال SHARK خبر داده بود. به نظر میرسد تجریبات توسعه سیستم دفاع فعال SHARK توانسته است به شرکت تالس در توسعه یک سیستم دفاع فعال جدیدتر کمک نمایید. سیستم دفاع فعال پرومتوس با قابلیت پوشش 360 درجه ای می تواند با راکت ها و موشک های ضد تانک مقابله کند. این سیستم دفاع فعال میتواند با پرتابه های که در نزدیکی خودروها نیز شلیک میشوند درگیر شود که نشان از سرعت عمل بالایی این سیستم دارد. چنین ویژگی خصوصا در نبردهای شهری که احتمال نزدیک شدن تیمهای ضد زره دشمن به خودروهای زرهی وجود دارد بسیار مفید خواهد بود. همچنین سیستم دفاع فعال پرومتوس همانند سیستم دفاع فعال SHARK پرتابه ها را در نزدیکی بدنه خودرو غیر فعال میکند. این ویژگی نیز امنیت و سلامت سربازان و تجهیزات که در نزدیکی خودروهای دارای سیستم دفاع فعال قرار دارند را افزایش میدهد و احتمال ایجاد ترکشهای خطرناک را کاهش میدهد. https://www.aparat.com/v/mYyJn
-
-1 پسندیده شدهسلام بله زیر ساخت هایی هم ایجاد شد برای نگهداری و استفاده از تجهیزات ولی در کل شما حساب اگر بکنی این زیر ساخت ها برای مصرف این تجهیزات تا آخر عمر عملیاتی اونها بود(یعنی هدفش فقط مصرف بوده و تاریخ انقضا داره) و قطعات هم که اکثرا خریداری شد و در انبارهای ارتش قرار گرفت و فقط روی وسیله گذاشته می شد. تنها زیر ساخت هایی که واقعا کاربزرگی بود ساخت پایگاه های نظامی در دوره ی پهلوی بود که تا سالهای آینده هم استفاده ی مناسب می شود ازشان کرد.
-
-1 پسندیده شدهسوال من اینه که با این زیرساخت ها ایران می توانست یا می تواند یک بالگرد یا... طراحی کند و بسازد؟ قطعا نه پس زیر ساخت اساسی و حیاتی برای همیشه نیست. و این زیر ساخت ها "مصرفی" بودند اگر چه کارکردشان خیلی بیشتر از قطعات مصرفی مثل لاستیک و موشک ماوریک هست.