برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      83

    • تعداد محتوا

      8,886


  2. Brave_Heart

    • امتیاز

      18

    • تعداد محتوا

      657


  3. ldmdff

    ldmdff

    VIP


    • امتیاز

      17

    • تعداد محتوا

      1,549


  4. oldmagina

    oldmagina

    Editorial Board


    • امتیاز

      16

    • تعداد محتوا

      2,168



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on یکشنبه, 23 خرداد 1400 در همه مناطق

  1. 13 پسندیده شده
    پنهانکار روسی تقویت قابلیتهای حملات دورایستا و جنگ الکترونیک براساس گزارش رسانه دولتی روسیه ( تاس) ، بمب افکن پنهانکار قاره پیمای جدید نیروی هوایی روسیه ، موسوم به PAK-DA با تاکید بر نقش ویژه ضربه هسته ای ، هم اکنون بر تقویت قابلیتهای حملات دورایستا و جنگ الکترونیک برای دفاع در برابر موشکهای هوابه هوا و زمین به هوا متمرکز شده است . این منبع ناشناس در مجتمع نظامی – صنعتی روسیه با بیان این موضوع ، معتقد است که نیروی هوایی روسیه مشغول توسعه یک سامانه بسیار جدید برای این بمب افکن با هدف دفاع در برابر طیف متنوعی از تسلیحات (راداری و اپتیکی ) است . بدین سان ، در حالی که کشورهای عضو ناتو سامانه های پدافند هوایی زمین پایه محدودی را در اختیار دارند (به استثنای ترکیه پس از مجهز شدن به اس-400 ) ، اما تقویت قابلیتهای رزمی هواپایه از جمله اخبار منتشره در خصوص توسعه نسل جدیدی از موشکهای هوابه هوا در ایالات متحده (بویژه برای جتهای F-15EX) که عمدتا برای خنثی سازی توان تهاجمی هواپایه ارتش روسیه صورت گرفته است ، موجب گردید تا طراحی جانشینان احتمالی بمب افکن های توپولف-95 ، توپولف-22 ام و توپولف-160 از این بابت دچار تغییراتی گردد . بدین ترتیب ، منبع خبرگزاری تاس معتقد است که این بمب افکن جدید ، منحصرا برای حملات دورایستا مورد تقویت قرار خواهد گرفت و الزاماً تنها مهمات سقوط آزاد را حمل نخواهد نمود . این مساله باعث میشود تا نیازی به ورود این بمب افکن به محدوده پوشش پدافند حریف پدید نیامده ، ضمن اینکه با وجود توانایی حمل سلاح در درون بدنه (نظیر بی-2 و احتمالا اچ-20 چینی در آینده ) توانمندی پنهانکاری آن نیز حفظ می گردد . به گفته این منبع ، نخستین فروند از این بمب افکن جدید ، به احتمال بسیار زیاد در سال 2027 وارد خدمت خواهد شد ، در حالی که نیروی هوایی ایالات متحده درحال کار بر روی نمونه های اولیه بی -21 است ، هر چند خبرهایی جدی در خصوص پیش گرفتن برنامه اچ-20 از پروژه روسی نیز به گوش می رسد . با تمامی این اوصاف ، احتمالا این بمب افکن جدید از طراحی "بال" شکل بهره خواهد برد و مجموعه ای از مهمات پیشرفته ای نظیر KH-47M2 و KH-101/102 نیز آن را مسلح خواهد نمود . اما هنوز مشخص نیست که آیا این طرح جدید به منظور اجرای ماموریتهای تاکتیکی ( همان نقشی که بک فایر بر عهده دارد ) مناسب سازی خواهد شد یا خیر ؟! پی نوشت : 1- بن پایه 2- تصاویر مورد استفاده الزاما به معنای طرح اصلی این بمب افکن نیستند . 3- تجمیع تمامی پستهای پراکنده مربوط به بمب افکن جدید روسی ..بیست و سوم خرداد سال 1400 خورشیدی 4- استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی در انجمن میلیتاری ، براساس قاعده " رعایت اخلاق علمی " منوط به ذکر دقیق منبع است . امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری ) بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند .
  2. 9 پسندیده شده
    به نام خدا Aeronautics Defense Dominator XP سامانه هواپیمای بدون سرنشین (UAS) با ارتفاع متوسط و استقامت بالا (MALE) (2012) Aeronautics Dominator XP یک پهپاد با ارتفاع متوسط و استقامت بالا (MALE) اسرائیلی استراتژیک است. این پهپاد برای برآورده ساختن نیاز جاسوسی-نظارت-شناسایی (ISR) طراحی شده می تواند طیف وسیعی از محموله ها را برای انجام ماموریت های مختلف حمل کند. برد بالای آن پوشش خوبی برای میدان نبرد دارد و قابلیت هایش شامل جاسوسی الکترونیک، جاسوسی ارتباطی و جستجو و نجات برای بازار های نظامی و غیر نظامی (امنیتی) می شود. Dominator XP براساس ساختار هواپیمای مسافربری تجاری Diamond DA-42 Twin-Star ساخته و تمام امکانات آن مثل افزایش 3 برابری سامانه های اویونیک حیاتی و سنجش یخ زدایی را حفظ کرده است. این پهپاد مانند هواپیماهای معمولی از یک بدنه و صفحات متصل به آن ساخته شده است. کابین خلبان پوشانده شده و یک دوربین/حسگر در بخش دماغه قرار گرفته است. بال های اصلی نزدیک بخش میانی و با خطوط مستقیم نصب شده اند و بالچه های نوک آن رو به بالا هستند تا کنترل بهتر و مصرف سوخت کمتری داشته باشد. بخش دم به سبک Multhopp T-style یک صفحه افقی با انتهای رو به پایین دارد. 2 موتور معمول نیروی این پهپاد را تامین می کنند که هر موتور توسط لبه جلویی بال ها پوشانده شده است. هر موتور یک ملخ 3 پره را می گرداند. چرخ های 3 گانه امکان حرکت این پهپاد روی زمین را فراهم می کنند. Dominator پهپادی چندکاربره است و ظرفیت حمل انواع محموله 373 کیلوگرمی آن، انعطاف تاکتیکی و استراتژیک آن را نشان می دهد. انتخاب های محموله شامل حسگر های الکترو-اپتیکال، حسگر های مادون قرمز، حسگر های فراطیفی، نشانه گذار لیزری، رادار جستجو و رهگیری روی دریا، رله ارتباطی و موارد مشابه می شود. رادار دریایی آن برای جستجو و رهگیری اهداف جنگ ضد زیردریایی/ضد کشتی مورد استفاده قرار می گیرد. لینک داده آن با کمک ماهواره شامل محدوده دید و فراتر از آن است. فرود و برخاست و برنامه ریزی مسیر هوایی به صورت خودکار امکان‌پذیر است. ناوبری توسط پیدمان GPS/INS هدایت می شود. شبیه‌ساز پرواز و عملیات هم برای این پهپاد ساخته شده است. از یک ایستگاه کنترل زمینی برای کنترل لحظه پهپاد و محافظت از آن در صورت ایجاد مشکل در بخش خودکار استفاده می شود. Dominator XP حداکثر وزن برخاست حدود 1900 کیلوگرم ، حداکثر سرعت 277 کیلومتر برساعت و مداومت پروازی آن تا 20 ساعت است. برد لینک داده تا 300 کیلومتر می رسد اما ماهواره های SATCOM دسرسی نامحدود را فراهم می کنند. از لحاظ ساختاری، این پهپاد 8.6 متر طول، 13.5 متر طول بال و 2.5 متر ارتفاع دارد. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2012 - تعداد فروند ساخته شده: 1 - کشورهای مصرف کننده: اسرائیل - نقش: پشتیبانی هوایی نزدیک (توسعه داده شده برای عملیات در نزدیکی عناصر فعال زمینی دشمن توسط انواعی از مهمات هوا به زمین)، هشدار زودهنگام هوایی (مجهز برای ارائه کنترل و فرماندهی در بالای میدان نبرد برای عناصر هوایی دوست)، جنگ ضد زیردریایی (مجهز برای جستجو، رهگیری و درگیر شدن با عناصر زیرسطحی دشمن تسلیحات مخصوص)، ضد کشتی (مجهز برای جستجو، رهگیری و درگیر شدن با عناصر سطحی دشمن توسط کسب اطلاعات بصری، پشتیبانی از رادار و تسلیحات موجود)، جنگ الکترونیک (دفع فعال طیف الکترومغناطیس دشمن محافظت از نیروهای دوست در برابر این طیف)، جستجو و نجات (توانایی مکان یابی و خارج کردن افراد از مکان های پرخطر مثل خلبان سقوط کرده در دریا)، نیروی دریایی (توانایی برخاست از زمین و ناو برای انجام عملیات های روی دریا در انواع نقش های دریایی هنگام پشتیبانی شدن توسط عناصر سطحی هم پیمانان)، جاسوسی-نظارت-شناسایی و پیش آهنگی (ISR، سنجش اهداف زمینی و منطقه هدف برای ارزیابی سطح تهدیدات محیطی، قدرت و تحرکات دشمن)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 8.6 متر - طول بالها: 13.5 متر - ارتفاع: 2.5 متر - وزن: 1250 کیلوگرم - حداکثر وزن برخاست: 1910 کیلوگرم (660 کیلوگرم ظرفیت بار) - قوای محرکه: دو موتور توربوشارژ Austro با توانایی تولید 168 اسب بخار قدرت و چرخاندن ملخ های 3 پره - حداکثر سرعت: 277 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی: 5500 متر - برد: 5500 کیلومتر - سرعت افزایش ارتفاع: 390 متر در دقیقه - تسلیحات: ندارد - نسخه ها: Dominator II (سال 2009؛ 28 ساعت مداومت پروازی با ظرفیت حمل 407 کیلوگرم محموله، سرعت 352 کیلومتر بر ساعت، 9144 متر ارتفاع عملیاتی)، Dominator XP (سری پایه) منبع
  3. 5 پسندیده شده
    این نمونه در رومانی رویت شده . نصب برجک ریموت بر روی کراس اور dacia :
  4. 4 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم چگونه آزمایشگاهی سرّی در هند نگاهبانی سوخوهای نیروی هوایی مهاراجه را پیگیری می کند در پست پیشین کارشناسان اوکراین و روسیه سفید به برخی از کاستی های سامانه های جنگ الکترونیکی هواپایه ساخت روسیه اشاره کردند. در ادامه جستجو در اینترنت گزارش کوتاه دیگری اینبار از سوی کارشناسان هندی مشغول به کار در یک آزمایشگاه سرّی زیرمجموعه DRDO درباره این سامانه ها و بطور ویژه سامانه SAP -518 یافت شد. توجه داشته باشیم که این یافته های اینترنتی لزوما” دلیل بر شکست صد درصدی سامانه های روسی در برابر سامانه های غربی نیست. چه بسا سامانه های ساخت کشورهای بلوک غرب نیز دارای کاستی هایی باشند که بایستی در جای خود بررسی شوند. به عنوان نمونه همین نیروی هوایی هند پس از خریداری و سنجش سامانه های جنگ الکترونیکی ساخت عزرائیل با نمونه های روسی، دیگر حساب چندان زیادی روی سامانه های عزرائیلی EL-8222 ناوگان سوخوی ۳۰ خود نمی کند. بنا بر آنچه در تارنمای Deagal در باره سامانه SAP-518 ذکر شده، جنگنده های سوخوی ۳۰ و سوخوی ۳۴ با بکارگیری همزمان پاد SAP-518 در نوک بال‌ها و پاد SAP-14 در زیر بدنه به توانایی جنگ الکترونیکی هم تراز با هواپیماهای EA-6B (ولگرد) و EA-18G (غُرغُرو) مجهز به سامانه ALQ-99 دست می یابند. لازم به یادآوری است که هر دو سامانه روسی ساخت KNIRTI بوده و در جریان نمایشگاه ۲۰۰۹ MAKS رونمایی شده بودند: در گزارش یافت شده، کارشناسان هندی دو کاستی عمده در کارآیی سامانه روسی SAP-518 خریداری شده برای ناوگان سوخوی ۳۰ را یادآوری کرده اند: نخستین کاستی بر پایه گفته یکی از دانشمندان این آزمایشگاه، از دست رفتن توانایی آئرودینامیک پروازی هواپیمای سوخوی ۳۰ پس از نصب پاد SAP-518 است. به گفته این دانشمند، نصب این پاد بر روی سوخوی ۳۰ همانند پاره کردن پروفایل آئرودینامیک این هواپیما با یک ساطور تیز قصابی است که در نتیجه، این جنگنده چابک توانایی های پروازی و مانور خود را از دست داده و چابکی ذاتی آن به سطح یک هواپیمای ترابری کاهش می یابد. جالب است که انتقاد مشابهی در سال ۲۰۲۰ از سوی مارشال نیروی هوایی هند یعنی دالجیت سینگ در تارنمای Janes Defense بیان شده است. دومین کاستی، عدم سازگاری و یکپارچه سازی سامانه SAP-518 با سامانه بومی گیرنده اخطار راداری (RWR) نصب شده بر ناوگان سوخوی ۳۰ نیروی هوایی هند است. بنابر ادعای این دانشمند، روسیه برای در اختیار گذاشتن کدهای این سامانه و کمک به یکپارچه سازی آن با سامانه های بومی ساخت هند تقاضای قراردادی جداگانه و دریافت پول از کشور هند شده است. البته همزمان، این کارشناسان هندی به این نکته تأکید دارند که به دلیل سطح مقطع راداری بسیار زیاد جنگنده سوخوی ۳۰ بدون بکارگیری این پادهای اخلالگر، بقاپذیری این جنگنده در نبردهای امروزی بسیار کاهش خواهد یافت. برای برطرف کردن این مشکلات، آزمایشگاه یادشده مشغول توسعه یک پاد بومی با عنوان “ اخلالگر باند بالا (High Band Jammer-HBJ) “ است که آزمایش‌های نخستین آن نیز انجام شده است. برگردان و چکیده سازی از: https://www.livefistdefence.com/how-a-secretive-drdo-lab-is-saving-the-iaf-su-30mki/ https://www.janes.com/defence-news/news-detail/indian-air-force-needs-to-upgrade-su-30mki-says-former-air-marshal
  5. 4 پسندیده شده
  6. 3 پسندیده شده
    با سلام خبر بدون منبع مثل اینکه علت از کار افتادن موتور ناو دماوند که باعث از کنترل خارج شدن این کشتی و برخورد با موج شکن و نهایتا غرق در بندر انزلی شد هم مثل حوادثی که برای کشتی های دیگر ایران در طی این سالها پیش اومده ، حادثه ای از نوع خرابکاری داخلی در کمپارت موتورخانه ، آبگرفتگی شدید و سوختن مدار های کنترل و موتور و مشابه با حوادث در کشتی های نفتکش و تجاری ایران بوده ! باز هم نفوذ ...........
  7. 3 پسندیده شده
    تونل های حماس در سرزمین های اشغالی: فرمانده سرایا القدس در تونل‌های مقاومت: ما نقشه‌های دشمن در هدف گرفتن رزمندگانمان در این تونل‌ها را ناکام گذاشتیم و به دشمن می‌گوییم که آماده آمدن به میدان هستیم. ما در اینجا احساس می‌کنیم خیلی به قدس نزدیکیم و مطابق با مسئولیت خود از ملت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر حفاظت می‌کنیم.
  8. 2 پسندیده شده
    با سلام ، اگر در خرید های قبل از انقلاب بجای بل 206 ، ازین نوع بالگرد یا نوع پایه و نظامی آن خریداری میشد ، نفع بسیار بیشتری برای کشور داشت ، با توجه به نوع طراحی و جانمایی موتور و مرکز ثقل ، یکی از بهترین بالگردهای طراحی شده در دنیاست .
  9. 2 پسندیده شده
    سلام تانکهای تی ۶۲ کره شمالی یا Chonma-ho در زمان جنگ برای ارتش خریداری شده بودند و تا سال ۱۳۷۴ هم در تمامی نمایشگاههای نیروی زمینی ارتش در تهران و همچنین رژه سالیانه میدان آزادی در کنار دیگر ادوات زرهی این نیرو حضور داشتند. در رویایی زرهی بلوک شرق و غرب تی ۶۲ رقیب اصلی چیفتن بود و ارتش هم برای جایگزینی چیفتن های از دست رفته در جنگ با عراق ناگزیر به خرید این تانک بود. نکته عجیب این است که تی ۶۲ های کره ای ارتش ایران بصورت ناگهانی از سال ۱۳۷۵ از نمایشگاهها و رژه های ارتش ناپدید شدند و هیچ خبری از آنها نیست.
  10. 2 پسندیده شده
    182 عرض به خدمت دوستان که در شبکه اجتماعی reddit یک موضوع به عنوان shittytechnicals/ وجود دارد. انشالله برخی از تصاویر این موضوع رو که جالب هست با توضیحات در اینجا قرار خواهیم داد. ............................................................................ در جنگ یمن و توسط حوثی ها مساله ی تکنیکال که در جنگ لیبی به ورژن 0.1 رسیده بود تا ورژن 0.5 بالا رفت. مهم ترین اتفاق در این عرصه نصب گاتلینگ ها بر روی خودروهای غیر نظامی بود. در زیر تصاویر و توضیحاتی مرتبط با این موضوع را مشاهده می کنید. البته نمونه های مختلف این ترکیب در کالیبرهای مختلف در ایران نیز رونمایی شده است ولی استفاده رزمی فعلا مختص یمن است. نمونه های ایرانی: تیربار 12.7 ارتش تیربار 23 م.م. عاصفه تیربار 7.62 اخگر ظاهرا از تیربار 7.62 سپاه ( نصیر) برای تکنیکال استفاده نشده است. ........................................................................................................ نمونه های یمنی با توپ M167 VULCAN
  11. 2 پسندیده شده
    به نام خدا AAI (Textron) RQ-7 Shadow هواپیمای بدون سرنشین (UAV) چندکاربره (2002) RQ-7 Shadow شرکت IAA یک هواپیمای بدون سرنشین شناسایی تاکتیکی غیر مسلح است که در حال حاضر در ارتش و سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده در حال خدمت است. این سامانه به عنوان پلتفرمی شبانه‌روزی، برای دستیابی به هدف، نظارت و ارزیابی میدان نبرد توسط فرماندهان زمینی استفاده می شود. از آنجایی که این پهپاد شباهت زیادی به پهپاد قبلی IAA یعنی RQ-2 Pioneer دارد، از خدمات گسترده RQ-7 Shadow در آسمان های عراق و افغانستان استفاده شده است. از نظر طراحی این پهپاد دارای یک بال مستقیم یک تکه در بالا است که به پشت بدنه اصلی محکم شده است. خود بدنه صاف و دارای قسمت های مستقیم است و بخش تحتانی ثابت آن از 2 چرخ اصلی و یک چرخ در دماغه تشکیل شده است. میله های گرد بخش دم از لبه پشتی هر بال ادامه می یابند و در طرفین موتور پروانه ای عقب سوار قرار می گیرند. قسمت دم با شکل منحصر به فرد زاویه رو به بالا به پایان می رسد. بخش اصلی سامانه، دوربین الکترواپتیکی/مادون قرمز با تصاویر لحظه ای آن است که در زیر بدنه قرار دارد. دوربین برروی گیمبال نصب شده و به صورت دیجیتالی تثبیت می شود. پهپاد های Shadow قابلیت عملکرد خودکار ندارند، به همین دلیل با تجهیزات کاملی به میدان می روند که یک سامانه Shadow را می سازند. سامانه Shadow از 4 پهپاد Shadow، تریلی پرتاب ریلی، خودروهای پرسنل و 2 ایستگاه زمینی تشکیل شده است. Shadow از ریل پرتاب و توسط یک قلاب در پشت آن، روی باند جمع‌آوری می شود. آماده‌سازی پهپاد Shadow برای پرواز کمتر از یک ساعت طول می کشد. RQ-7A حدود 3.4 متر طول و 1 متر عرض دارد و فاصله بین نوک بال های آن حدود 4 متر است. کل سامانه حدود 75 کیلوگرم وزن دارد و حداکثر وزن آن با محموله به حدود 149 کیلوگرم می رسد. قوای محرکه این پهپاد توسط یک موتور پیستونی دوار 38 اسب بخاری UEL AR-741 با حجم 208 سی سی تامین می شود. نحوه جایگزینی موتور به صورت ملخ در عقب است که در انتهای محفظه موتور بدنه قرار دارد. طبق گزارش ها حداکثر ارتفاع پروازی آن 4267 متر و مداومت پروازی آن 5 ساعت است. نسخه RQ-7B تقریبا در تمام حوزه ها نسبت مدل A بهبود یافت. بالها با سطحی بزرگتر، سطوح کنترلی جدید و بخش دم جدید بازطراحی شدند. ظرفیت سوخت افزایش یافت که مداومت پروازی Shadow را به 7 ساعت رساند (نسبت به 5 ساعت مدل اولیه). گزینه های محموله افزایش یافته و سامانه لینک داده به لینک داده مشترک تاکتیکی (TCDL) ارتقا پیدا کرد. تولید پهپاد RQ-7B در تابستان 2004 شروع شد. به جز ارائه "دید از چشم پرنده" به صورت لحظه ای نسبت به میدان نبرد برای فرماندهان، Shadow قادر به حمل و پرتاب محموله های پزشکی توسط Quick-MEDS (سامانه تحویل فوری پزشکی) برای نیروهای روی زمین است. 2 عدد از این کنیستر های 9 کیلوگرمی می توانند در زیر بالها حمل شوند. مجموعه رهگیری سیگنال نیز برای این پهپاد در حال توسعه است. بیش از 550 پهپاد Shadow ساخته شده و در اختیار ایالات متحده (ارتش، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی)، استرالیا، ایتالیا، پاکستان، رومانی و سوئد قرار دارد. ارتش ایالات متحده به تنهایی 450 فروند از این پهپاد را در اختیار دارد. نام RQ-7 از سامانه تعیین وزارت دفاع برای پهپاد ها مشتق شده است. حرف R مربوط شناسایی (Reconnaissance)، و حرف Q نشان دهنده بدون سرنشین بودن آن است. عدد 7 اشاره به هفتمین پهپاد توسعه یافته در خدمت ارتش ایالات متحده دارد. در فوریه 2019 ارتش ایالات متحده شروع به پیدا کردن جایگزینی برای پهپاد Textron Shadow کرد. در مارچ 2019، ارتش ایالات متحده، پهپاد مارتین و سامانه های Textron را جایگزین پهپاد های قدیمی RQ-7B Shadow کرد. برنامه سامانه هواپیمای بدون سرنشین تاکتیکی آینده، برای پوشش این پروژه تنظیم شد. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2002 - تعداد فروند ساخته شده: 600 - کشورهای مصرف کننده: استرالیا، ایتالیا، پاکستان، رومانی، سوئد، ایالات متحده - نقش: جاسوسی-نظارت-شناسایی، دیده بانی (شناسایی اهداف زمینی/منطقه هدف برای ارزیابی سطح تهتیدات محیطی، قدرت و تحرکات دشمن)، نیروهای ویژه (شناسایی عناصر و ماموریت های نیروهای ویژه/عملیات های ویژه)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 3.4 متر - طول بالها: 3.9 متر - ارتفاع: 1 متر - وزن: 75 کیلوگرم - حداکثر وزن برخاست: 150 کیلوگرم (75 کیلوگرم ظرفیت بار) - قوای محرکه: یک موتور پیستونی دوار 38 اسب بخاری UEL AR-741 با حجم 208 سی سی، ملخ 2 پره، ترکیب pusher (قرارگیری موتور در بخش عقب) - حداکثر سرعت: 207 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی: 4570 متر - برد: 735 کیلومتر - تسلیحات: ندارد. توانایی حمل 27 کیلوگرم تجهیزات شناسایی و نظارت - نسخه ها: RQ-7A (از 2002 تا 2003؛ مدل اولیه)، RQ-7B (سال 2004؛ بال های بزرگ‌تر، سطوح کنترلی بازطراحی شده و کارآمدتر، افزایش ظرفیت سوخت و مداومت پروازی (7 ساعت)، بخش انتهایی بازطراحی شده و بزرگ‌تر، مجموعه اویونیک ارتقا یافته، ارتقای محفظه ی محموله، لینک داده مشترک تاکتیکی)، Shadow M2 (نسخه آزمایشی سال 2011؛ بال ها و بدنه خمیده، افزایش ابعاد و ظرفیت حمل بار)، Shadow 600 (موتور با تزریق سوخت، بال های پیچ خورده، موتور 52 اسب بخاری UAV EL 801 بزرگتر برای افزایش کارایی، نسخه بزرگ‌تر سری RQ-7)، SR/C Shadow (محصول مشترک Textron و Bell شامل 2 نسخه پهپاد Shadow تغییر یافته با قابلیت برخاست و فرود عمودی) منبع
  12. 1 پسندیده شده
    دوستان حتما این فیلم رو دانلود و تماشا کنند . در این ویدئو که یک نوع نمایش زنده از تسلیحات تولید شده توسط کارخانه SAAB است در جلوی چشم حضار و تحلیل گران نظامی خارجی چند مدل از تسلیحات و مهمات جدید تولید شده توسط این کارخانه به نمایش در می اید . Demo 2012 Tactical firing نام این ویدئو است . در این فیلم شما شاهد تیراندازی با Carl Gustav - NLAW - 60 mm MAPAM هستید . به عملکرد قوی و مدرن NLAW دقت کنید . دانلود با حجم 40 مگابایت : http://www.4shared.com/video/JVrIxGuX/SAAB_Militaryir.html? فقط برای ملیتاری
  13. 1 پسندیده شده
    درسته تانک های Chonma-ho اول برای ارتش ایران در جنگ با عراق خریداری شد. اما اینطور که گفته می شود پس از یک سال ارتش همه تانک ها را به جز یک دستگاه تانک به سپاه داده است. از جمله علل این نقل و انتقالات نارضایتی ارتش از این تانکها و کیفیت پایین تانک های Chonma-ho بوده است. تانک Chonma-ho ایرانی
  14. 1 پسندیده شده
    یه دیالوگ اخلاقی و آموزنده هست در سریال بی نظیر روزی روزگاری ( امرالله احمدجو ) که خیلی افراد قبل از پذیرش یا به دنبال پست یا مقامی رفتن بعد از خلوت با خدای خدشون بهتره اون رو مرور کنند که ببین خدای نکرده حسام بیگ نباشن! حسام بیک: بوگو چیکار کنیم بریم پی کارمون؟ مرادبیک: چیکارا بلدی؟ - هیچی...چیکارا میخَی بلد باشُم؟ - بلدی کتیرا بگیری؟ - اصلو و ابدا! - چوپونی چطور؟ میتونی گله بچرونی؟ - او که محال ممکنه بلد باشُم! - تو تا حالا رنگرزی کردی؟ - نه...رنگرزی سی چِمَه! - بلدی اگه دست و پای حیوون در رفت جا بندازی؟ بلدی مشک بزنی؟ بلدی شیر بدوشی؟ دیگ بشوری؟ دوغ بزنی؟ - نه! - بلدی رختاتو خودت بشوری؟ - نه! - بلدی روزی سه بار نون بخوری پنج بار شکر خدا بگی؟ - التماس نکن...ما کار خودُم درست بلد نیستُم!...اِی نه حواسُم جمع میکردم ایجوری سرُم گرم نکنی گیرت بیفتُم! -پس تو به چه دردی میخوری حسام؟ - ای حرفا رو بذار کنار...بیاو تا اینا در نرفتن چیزاشون بگیریم اموالشون بُدُزدیم آزادشون کنیم برن...گنا دارن.. زن و بچه همراشونه!! روزی روزگاری
  15. 1 پسندیده شده
  16. 1 پسندیده شده
    به نام خدا ADCOM Systems United 40 هواپیمای بدون سرنشین (UAV) با ارتفاع متوسط و استقامت بالا (MALE) (2013) پهپاد بلندپروازانه United 40 شرکت ADCOM شروع ورود امارات متحده عربی (UAE) به حوزه پهپاد های نظامی است. پیش بینی می شود، United 40 به عنوان پلتفرم جمع‌آوری اطلاعات، شناسایی و رله ارتباطی قادر به پشتیبانی از انواع عملیات ها برای نیرو های ویژه، ارتش و کمک های بشردوستانه باشد. ممکن است این سامانه به سمت پلتفرمی جنگی تکامل پیدا کند و قادر به حمل مهمات به نبرد و تعیین خودکار هدف شود. در حال حاضر، 4 نقطه سخت زیر بال ها برای حمل پاد های ماموریتی (100 کیلوگرم برای هر ایستگاه) استفاده می شود. در کل این پهپاد قابلیت بارگیری 1000 کیلوگرم (به همراه تجهیزات داخلی) را دارد. شاید مهم ترین ویژگی فیزیکی United 40، شکل مارپیچ بدنه است که در قسمت عقب به سمت پایین می رود. سپس دم مقداری به سمت بالا خم می شود و یک باله دمی عمودی روی آن نصب می شود اما هیچ باله افقی در دم وجود ندارد. یک ملخ 3 پره در انتهایی ترین قسمت این طراحی قرار دارد. ورودی های هوا نیز در دو طرف بخش انتهایی بدنه دیده می شوند. واحد های بال اصلی United 40 به خاطر وجود 2 جفت بال اصلی (یکی در جلو و یکی در بخش عقب) مورد توجه قرار گرفته اند. در نمای جانبی، جفت بال جلویی بالاتر از حفت عقبی دیده می شود و همه بال ها مانند گلایدر ها از نسبت ابعادی کمی برخوردار هستند. از نظر ابعاد، این پهپاد 11 متر طول، 20 متر طول بال ها و 4.4 متر ارتفاع دارد. محفظه زیرین از چیدمان 3 چرخ جمع شونده تشکیل شده که عملیات های United 40 را به باند های آماده محدود می کند. وزن خالی این پهپاد 520 کیلوگرم و حداکثر وزن برخاست آن 1500 کیلوگرم است. در حال حاضر، انرژی United 40 توسط یک موتور دوقلو تامین می شود که موتور اصلی یک موتور مرسوم با قدرت 115 اسب بخار است. این موتور با یک سامانه 80 اسب بخاری جفت می شود. حداکثر سرعت United 40 بین 75 تا 200 کیلومتر بر ساعت (با توجه به مواد بازاریابی شرکت ADCOM) و ارتفاع پروازی اش 7000 متر پیش بینی می شود. در حالی که زمان ماموریت مداوم آن به 120 ساعت می رسد. United 40 با نام Yabhon Smart Eye 2 نیز شناخته می شود. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2013 - تعداد فروند ساخته شده: 1 - کشورهای مصرف کننده: الجزایر، روسیه، امارات متحده عربی - نقش: حملات زمینی (هدایت بمب های هواپایه برای نابودی اهداف زمینی توسط تیر بمب موشک و راکت)، اطلاعاتی- نظارتی- شناسایی (ISR)، پیشاهنگی، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 11.13 متر - طول بالها: 2.9 متر - ارتفاع: 4.38 متر - وزن: 520 کیلوگرم - حداکثر وزن برخاست: 1500 کیلوگرم (980 کیلوگرم ظرفیت بار) - قوای محرکه: یک موتور 115 اسب بخاری به همراه یک موتور الکتریکی 80 اسب بخاری - حداکثر سرعت: 220 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی: 7000 متر - برد: نامشخص - تسلیحات: تجهیزات ارزیابی نبرد/خسارت، جمع‌آوری اطلاعات، شناسایی، رله نطارتی و ارتباط، محموله های تا 1000 کیلوگرم - نسخه ها: United 40 یا Yabhon Smart Eye 2 (سری پایه)، Algeria 54 (ساخته شده در الجزایر، شروع به خدمت در 2019)، Yabhon NSR
  17. 1 پسندیده شده
    نسل z و آینده ایران!/ بررسی نقش فضای مجازی در جهت‌دهی فکری و عقیدتی جوانان امروزه هر چند در کشور ما توجهی به نقش نسل z در شکل‌دهی آینده سیاست داخلی و خارجی کشورمان نمی‌شود؛ اما بررسی برخی از کنش‌های شاخص این نسل به ویژه در فضای مجازی به خوبی نشان می‌دهد حکمرانی بر این نسل به راحتی نسل‌های قبل نخواهد بود به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، نوید کمالی نوشت: امروزه در کشورهای توسعه یافته مطالعه و شناخت نسل جوان و نوجوان(متولدان اواسط دهه 90 میلادی تا 2015) جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که نسل جوان و نوجوان هر جامعه‌ای شکل‌دهنده آینده آن جامعه هستند، لذا امروزه اندیشکده‌های گوناگونی در سطح جهان مشغول واکاوی ابعاد پیدا و پنهان این بازه سنی‌ـ که از آن با عنوان «نسلZ » یاد می‌شود‌ـ هستند و هر روز مقالات جدیدی در این زمینه منتشر می‌کنند. برای نمونه، اندیشکده آمریکایی کارنگی در مقاله‌ جدید خود تأثیر متولدان نسل z را که از آنان با عناوینی چون نسل اینترنت، نسل پلورالیست و... نیز یاد می شود، بر آینده سیاست آمریکا بررسی کرده است. در این مقاله آمده است: «متولدین نسل z آمریکا هیچ وقت در زیر سایه تهدید یک کشور رقیب زندگی نکرده‌اند؛ به همین دلیل به جای اینکه به جنگ یا رقابت میان قدرت‌های جهان فکر کنند، بیشتر به موضوعاتی مانند گرم شدن کره زمین یا حقوق بشر توجه دارند.» در واقع این مقاله تأکید دارد که نسل جدید آمریکا دیگر باوری به جایگاه جهانی این کشور ندارد و آینده مطلوب آنها با وضعیت سیاسی امروز آمریکا متفاوت خواهد بود! متأسفانه در کشور ما مطالعه این حوزه تا حدود زیادی مغفول مانده است؛ اما اگر به طور کلی قصد بررسی این موضوع را داشته باشیم باید از نسل دهه شصت شروع کرد! در کشور ما طرح عبارت دهه شصتی، به نسلی اشاره دارد که در وضعیت خاص دوران جنگ تحمیلی و شروع دوره سازندگی پسا جنگ به دنیا آمده‌اند. متولدان این نسل عمدتاً خانواده‌هایی پر جمعیت دارند؛ در حالی که متولدان دهه‌های بعدی به ویژه دهه هشتاد و نود یا همان نسل z ‌به دلیل شرایط اقتصادی خاص کشور و سال‌ها تأکید بر شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» عمدتاً دارای خانواده‌هایی کم جمعیت و حتی تک فرزند هستند. جمعیت خانواده خود یک عامل از صدها عامل تأثیرگذار بر زیست اخلاقی، عاطفی و حتی اجتماعی یک انسان است؛ از این رو همین یک عامل خود موجب تمایز اخلاق و روحیات دو نسل دهه شصتی و دهه هشتادی نسبت به یکدیگر شده است! امروزه هر چند در کشور ما توجهی به نقش نسل z در شکل‌دهی آینده سیاست داخلی و خارجی کشورمان نمی‌شود؛ اما بررسی برخی از کنش‌های شاخص این نسل به ویژه در فضای مجازی به خوبی نشان می‌دهد حکمرانی بر این نسل به راحتی نسل‌های قبل نخواهد بود؛ چرا که این نسل بر خلاف نسل‌های قبل از خود عمدتاً طبعی معترض نسب به وضع موجود دارند؛ به گونه‌ای که حتی برخی جامعه‌شناسان آنها را نسل پلورالیست می‌خوانند! متأسفانه بی‌توجهی به این نسل، زمینه را برای تبدیل شدن بخشی از این نسل به یک تهدید جدی علیه آینده نظامات فرهنگی و حتی سیاسی کشورها فراهم کرده است؛ چرا که سرعت بالای تحولات تکنولوژیک فاصله بین نسلی را هر روز بیش از پیش افزایش می‌دهد و به تبع آن هم درک مسئولان از نسل جدید کمتر و کمتر می‌شود، از همین رو با افزایش نقش سیاسی و اجتماعی نسل z شاهد افزایش تقابل آنها با نسل‌های قدیمی‌تر خواهیم بود؛ چرا که نسل z مشکلات خود را ناشی از تصمیمات نسل‌های پیشین می‌داند، لذا به سرعت در مسیر اخذ تصمیمات جدید حرکت می‌کند که این مسئله می‌تواند به خوبی مورد سوءاستفاده دشمنان سیاسی و فرهنگی ملت‌های آزاده قرار گیرد. در پایان باید پذیرفت که امروزه بخش قابل توجهی از جوانان و نوجوانان کشورمان در فضای مجازی ساخته و پرداخته آمریکا و دیگر کشورهای غربی که ماهیتاً مخالف انقلاب اسلامی هستند، حضور دارند؛ لذا عملاً بخش قابل توجهی از فضای تربیتی نسل z ایرانی در دست دشمن است و باید از هم اکنون تدبیری برای رفع و مقابله با تهدید پیش‌رو داشت! لینک نسل جدید تو اینترنت بزرگ شدن با فیلترینگ اشنایی دارند و خیلی هم ازش انتقاد دارند توییتر یوتیوب تلگرام فیس بوک بسیار روی این نسل تاثیر دارند اهل مطالعه نیستند اما خودشونو را اگاه می دونند دنیال همه چیز تو تلگرام هستند اصلا سند مطلب براشون مهم نیست همینکه زیاد لایک بخوره یعنی قبولش دارند( نمونش جملات عجیب و غیربی هست که از کوروش تو اینترنت و ... به وفور پیدا میشه) برای تاثیر گذاشتن روی این قشر ما کاری نکردیم این که مثلا یک برنامه لایو تو اینستا برارن اسمش برقراری ارتباط نیست
  18. 1 پسندیده شده
    به نام خدا AAI MQ-19 Aerosonde هواپیمای بدون سرنشین (UAV) چندکاربره (2001) AAI Aerosonde به عنوان یک سامانه هوایی بی سرنشین (UAS) ماژولار و با پایداری بالا تعریف می شود که نقش های اصلی آن شناسایی غیر مسلح، جمع‌آوری اطلاعات و نظارت است. این UAS مخصوص خریدارانی با بودجه محدود است که به دنبال توانایی های یک UAV واقعی بدون خرید های گزاف و هزینه های نگهداری هستند که هم سطح سامانه های کاملی مثلی سری معروف Predator باشد. Aerosonde توسط Insitu of Washington (بخشی از سامانه های دفاعی بوئینگ) توسعه داده شد و در سال 2006 توسط شرکت استرالیایی Aerosonde ساخته شد، پس از آن Aerosonde توسط شرکت AAI خریداری شد و نام آن به AAI Aerosonde تغییر یافت. از دید خارج، Aerosonde پیکربندی مشترکی با بسیاری از پهپاد های مدرن دارد. تمامی اجزای داخلی اصلی (محموله، سوخت، موتور، سنسور ها و اویونیک) در موتورخانه مرکزی قرار گرفته اند. بر روی آن مجموعه ای از بال های مستقیم نصب شده که از بالای قسمت عقب بدنه عبور می کند. از لبه عقبی هر بال، پایه نازکی شکل می گیرد که به دم عقب (پایدار ساز) متصل می شود. موتور به بخش انتهایی موتورخانه بدنه به حالت pusher متصل است و نیروی یک پروانه 2 پره ساده را تامین می کند. مدل پایه Aerosonde توسط یک موتور تایپ J چهار زمانه بنزینی با سیستم پاشش سوخت نیرودهی می شود که سرعت 111 کیلومتر بر ساعت (حداکثر سرعت 148 کیلومتر بر ساعت) و ارتفاع پرواز 4572 متر را ارائه می دهد. یک بروزرسانی اختیاری به موتور K-Twin دو سیلندر چهار زمانه با پاشش سوخت الکترونیکی هم وجود دارد. هر 2 موتور از بنزین هواپیما یا اکتان 93 استفاده می کنند. Aerosonde با محموله نظارتی استاندارد، مداومت پروازی 10 ساعته دارد. این پهپاد به گونه ای طراحی شده تا به وسیله ریل منجنیق مانند، پرتاب و توسط ساختار توری 2 قسمتی بازیابی می شود. به همین دلیل در طراحی Aerosonde هیچ بخش زیرین ثابت یا متحرکی وجود ندارد. مانند اکثر پهپاد ها، Aerosonde به همراه یک کیت کامل شامل 3 پهپاد Aerosonde (با محموله های نظارتی برای هر فروند)، سامانه یدک کش پرتاب/بازیابی و ایستگاه کنترل زمینی ارائه می شود. طراحی، توسعه و آزمون های Aerosonde در اواخر دهه 1990 انجام شد. این هواپیما اولین پهپادی بود که در سال 1998 از روی اقیانوس اطلس عبور کرد و فاصله بین Newfoundland کانادا تا اسکاتلند را، در حالی که در وضعیت کنترل تمام خودکار بود، در کمتر از 27 ساعت پیمود. Aerosonde حضور فعالی در کشور های مختلف دارد. ارتش ایالات متحده پس از ارزیابی Aerosonde نسخه 4.4، آن را با نام MQ-19 به خدمت خود درآورد. آخرین مدل Aerosonde، نسخه 4.7 با پرتاب و بازیابی خودکار، لینک داده یکپارچه و مطابق با چیدمان یک سامانه ایستگاه کنترل زمینی و یک سامانه ترمینال ویدئویی از راه دور ناتو 4586 است. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2001 - تعداد فروند ساخته شده: 500 - کشورهای مصرف کننده: استرالیا، ایالات متحده - نقش: نیروهای ویژه (شناسایی عناصر و ماموریت های نیروهای ویژه/عملیات های ویژه)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 1.7 متر - طول بالها: 2.9 متر - ارتفاع: 60 سانتی‌متر - وزن: 25 کیلوگرم - حداکثر وزن برخاست: 25 کیلوگرم (0 کیلوگرم ظرفیت بار) - قوای محرکه: یک موتور K-twin (Enya R120)، ترکیب pusher (قرارگیری موتور در بخش عقب) - حداکثر سرعت: 140 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی: 4500 متر - برد: 3000 کیلومتر - تسلیحات: ندارد. دارای تجهیزات جمع‌آوری داده - نسخه ها: Aerosonde (سری پایه)، Aerosonde نسخه 4.4 (2013؛ مطابق با استاندارد ناتو)، Aerosonde نسخه 4.7، XMQ-19A (نسخه تحت ارزیابی ارتش ایالات متحده، نسخه 4.4)، MQ-19A (نسخه نظامی رسمی ساخته شده توسط ارتش ایالات متحده)
  19. 1 پسندیده شده
  20. 1 پسندیده شده
    در رابطه با لزوم قدم های همسان و به موقع ایران در برابر خلف وعده و خباثت غرب قبلا بحث شده و انتقاد هم داشتیم که این قدمها باید زودتر و کیفی تر برداشته میشد: یک مورد فقط یکی از بندهای قانون اخیر مجلس که خیلی دیرهنگام تصویب شد و البته شخص رییس جمهور هم به شدت مخالفش بود را میشه دید به هر حال محدودیتهایی برای اژانس ایجاد کرده که اتفاقا از نقاط کلیدی برای سرویسهای اطلاعاتی غربی هست هرچند بابت ضبط داده ها و وظیفه ای که ایران ورای قانون مجلس قبول کرد هنوز هم خیالشون راحت هست که داده ها چون ضبط میشه پس ایران جرات انحراف نداره ( با وجود این قانون و قدمهای ایران مذاکرات را این همه کش میدند و زیربار نمیرند تحریمها کامل (همون تحریمهای ترامپ فقط و نه بیشتر حتی) برداشته بشه چه برسه به همینطور منتظر نشستن ایران و نگاه کردنش مثل ماجرای اروپا و اینستکس که اون همه براش تبلیغ شد و الان تحقیقا از هیچ هم فراتز هست حتی موضوعش چه برسه محتواش) نگاه کنیم: حالا در نظر بگیرید ایران همچنان منفعل نباشه (چون تحریمها که ادامه داره و اتفاقا به خاطر همین توقف هست که غرب اینطور مدعی امروز بیانیه میده ما به تعهداتمون در برجام عمل کردیم(!) ایران هم باید چون حین مذاکرات هست نه تنها اجرای پروتکل را از سر بگیره بلکه تمام گامهاش را هم به عقب برداره. یکی از قدمهای مهم دیگه ایران (برای همون هدف جناح های دیگه حتی یعنی سعی بر برداشته شدن تحریمها) میتونه یک موضوع حساس برای غرب باشه. بند خطرناکی که در برجام وجود داره یعنی انحصار فعالیتهای غنی سازی ایران فقط در نطنز (فردو هم که عملا بی خاصیت شده بود) و تاسیس نکردن مرکز دیگه ای در نقطه دیگه ای از جغرافیای ایران ( حالا دقیقش را باید بحث کرد و اینجا فقط چیزی که یادم هست را عنوان میکنم) که نتیجش میشه خرابکاری های پی در پی در نطنز (خود این بند یعنی ترغیب به خرابکاری در نطنز همون موقع هم بحث شد موقع تنظیم برجام چون تنها مرکز هست و ایران هم حق نداره هرچی توش بخوره در مرکزی که دیگه سانت به سانتش برای سرویسهای اطلاعاتی غرب مثل اتاق خواب خودشون روشن هست جای دیگه ای را پیش بینی کنه)* حالا ایران میتونه یکی از گامهای دیگش در برابر ادامه تحریمهای امریکا که حتی مثل شش سال پیش لااقل در حین مذاکرات تعلیق هم نکرد ادامش را (توقیف و فروش نفت ایران به قیمت 100 میلیون دلار و امثالهم) این باشه که اعلام کنه این قسمت از برجام را هم تعلیق میکنه و یک مرکز غنی سازی را استارت ساختش را میزنه (البته زیر زمین و با اعلام به اژانس در نقطه ای که ضروری نیست فعلا به اژآنس اعلام بشه چون تنها کار عمرانی انجام میشه، اینطوری هم یک اهرم فشار هست و هم حتی بعد توافق ایران اگر با سرعت مناسبی پیش بره یک مرکز پشتیبانی نیمه اماده داره برای روز مبادا و برای گرفتن بهانه (قطعا خواهند گفت بعد توافق باید تخریب بشه) و اینکه غرب هم اهرمهاش را میخواد حفظ کنه (ماشه و برخی تحریمها و بستری که رسما ایجاد کرد ترامپ و همیشه باقی یممونه و برخی تحریمها که قطعا طبق گفته بلینکن باقی میمونه و سرمایه گذرانی که با این وضع برجام به قول بلومبرگ حتی با احیای کامل برجام هرگز به خاطر ماهیت برجام در ایران سرمایه گذاری نخواهند کرد چون همیشه احتمال به مسلخ رفتن این توافق ناقص هست) میشه در برابر اونها ادعاش کرد (شما از بین بردید بسترها و مکانیسم ماشه و ... را من هم از بین میبرمش و وگرنه با تغییر کاربری (مثلا) به منظور نظامی ازش استفاده میکنم و خواهم کرد. ) پ ن1: حدس من این هست بخش اعظمی از سانتریفیوژهای نسل اول در حمله دوم از کار افتادند و ایران باید در احیای برجام با توجه به محدودیت تولید این نسل و توقفش در برجام (مگر برای جایگزینی) حتما بندی برای جبران این حمله حتی اگر بر خلاف برجام باشه پیش بینی کنه تا لااقل به قابلیت زمان اجرای برجام برگرده و غرب نباید بگه به ما ربطی نداشت این حمله و هر چیزی که از دست دادید را دادید دیگه. فراموش نکنیم به هر حال بخش زیادی از مواد غنی شده هم در این سانتریفیوژها از بین رفت حین کار. پ ن2: با توجه به روند خرابکاریها و فرصت خریدن برای غرب در مذاکرات (نرسیدن ایران به حد استانه) به نظر الان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران که کاملا تحت نظر ( و در نتیجه دسترس اژانس و افرادش و مزدوران مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با سرویسهای اطلاعاتی و نفوذی ) هست میتونه هدف بعدی باشه برای نابودی و باز اگر اشتباه نکنم در برجام بندی وجود داشت برای نگه داری متمرکز این مواد (نطنز و فردو). اگر یک اتشفشان از زیرزمین کاملا در ظاهر طبیعی برای نابودی این ذخایر ایجاد کنند هم عجیب نیست چه برسه کارهای ساده تر و حتی خرابکاری شیمیایی برای نابودی بدون سر و صدای این مواد غنی شده. (طوریکه الودگی هم مثلا درو هله اول ایجاد نکنه) پ ن3: فراموش نمیکنم دقیقا فردای روزی که کمالوند در یک مصاحبه عنوان کرد زمان در مذاکرات به ضرر غرب هست چون ما با جدیت داریم غنی سازی میکنیم و مواد را انباشت دقیقا انفجار برق نطنز رخ داد و از دور خارج کردن این اهرم مورد اشاره جناب کمالوند در بحث هسته ای و مذاکرات. (نرسیدن به چیزی که غرب اسمش را کاهش زمان رسیدن به بمب گذاشته) پس باید مراقبت بیشتری کرد در مورد همین داشته ها و اهرمهای فعلی. اراک در دور قبل همیشه یک اهرم بود ولی بازطراحیش کاملا خنثی کرد این اهرم را.
  21. 1 پسندیده شده
    کبرا هوانیروز با استتار جدید
  22. 1 پسندیده شده
    خیلی زیرکانه و زیرپوستی حق حاکمیت ملت فلسطین بر کشور خودش نادیده گرفته شده و حالا که فلسطین شروع کرده مستقلا و به صورت جدی به رژیم عبری ضربه نظامی بزنه مسئله را سیاسی جلوه بده و در واقع از طرف فلسطینی بخواد حرکت نظامی انجام نده و برگرده به چرخه بی پایان و بی نتیجه مذاکرات !!!!! واقعا این انگلیسی ها پلید هستن
  23. 1 پسندیده شده
    اولین شهید انصارالله یمن در غزه شهید حسین محمد الوایلی که در جنگ ۱۲ روزه با صهیونیست ها به شهادت رسید و اجازه رسانه ای شدن این موضوع به تازگی داده شده است. تشکر دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین از حمایت مادی و معنوی مردم یمن «زیاد النخالة» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز شنبه در سخنرانی خطاب به ملت فلسطین و مردم غزه به مناسبت جشن پیروزی مقامت اسلامی فلسطین: من از مردم بزرگ یمن و رهبر بزرگوار ایشان سید عبدالمالک بدرالدین الحوثی بخاطر ابتکار عمل در جمع آوری کمک‌ها بسیار تشکر می‌کنم. یمنی ها می خواهند غذای خود و فرزندان خود را به ما بدهند درحالی که غذای روزانه خود را پیدا نمی کنند. هر چند در خودشان احتياجى [مبرم] باشد آنها را بر خودشان مقدم مى دارند. شما مردم بزرگ یمن تمام محبت مردم فلسطین را دارید. شما به تمام جهان نشان دادید که برادری واقعی چگونه است.
  24. 1 پسندیده شده
    نمونه جالب از وانت تویوتا لندکروز تکنیکال در یمن از جمله تجهیزاتی که به این وانت مسلح اضافه شده است میتوان به شیشه های ضد گلوله کابین جلوی خودرو، اضافه شدن یک کابین محافظت شده در پشت کابین اصلی برای حفاظت از گانر ، اضافه شدن محافظ ضد گلوله برای گانر ، تقویت سیستم تعلیق و فنربندی، مسلح شدن وانت به یک سلاح انتی متریال برای مقابله با خودروهای زرهی سبک و امرپ ها اشاره کرد
  25. 1 پسندیده شده
    تکنیکال با مسلسل ریموت !   ابتکار پیشمرگه های کرد برای نصب مسلسل کنترل از راه دور دست ساز  بر روی وانت با قابلیت گردش 360 درجه