برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on شنبه, 2 مرداد 1400 در همه مناطق
-
1 پسندیده شدهبه نام خدا Boeing QF-16 (Fighting Falcon) پهپاد بدون سرنشین هدف و تمرین (2015) QF-16 سرنوشت جنگنده های چند منظوره بازنشسته "F-16 "Fighting Falcon لاکهید مارتین است که به عنوان پهپاد های مقایس کامل بازسازی شده اند. تغییر QF-16 ها توسط برنامه ای به رهبری بوئینگ انجام می شود و در ادامه تغییر "F-4 "Phantom II های مک دانل داگلاس توسط BAe به QF-4 است. سری QF-16 به عنوان هدفی هوایی برای تمرین، توسعه دکترین هوایی و آزمایش فناوری های جدید ساخته شده است. تا سال 2015 شش فروند F-16 تغییر یافته ناوگان QF-16 را تشکیل می دهند که در حال حاضر در اسکادران اهداف هوایی هشتاد و دوم نیروی هوایی ایالات متحده خدمت می کنند (در مجموع 61 فروند سفارش داده شده است). آزمایش ها در پایگاه Holloman نیروی هوایی در نیومکزیکو انجام می شوند. سازه هوایی F-16 توسط مهندسان بوئینگ به تجهیزات جدید مجهز شده تا توانایی برخاست و فرود خودکار، اجرای مانور های از پیش تعیین شده و درگیری در ارتفاع و سرعت بالا را بدست آورد. این هواپیماهای پیشین نیروی هوایی ایالات متحده (اکثرا نسخه های F-16A و F-16C) از موتور های توربوفن F100-PW-200، -220 یا -229 Pratt & Whitney و یا F110-GE-100 یا -129 جنرال الکتریک استفاده می کنند که با قابلیت پس سوز توانایی رسیدن به سرعت های مافوق صوت و حرکات سریع برای تبدیل شدن به اهداف مدرن برای خلبانان آمریکایی را دارند. همچنین، این هواپیما ها پوشش دفاعی خود را حفظ کرده اند تا با مقابله در برابر موشک های هوا به هوای ردیابی راداری یا جستجو گر، چالش بزرگ تری برای دانش آموزان خلبانی باشد. اگر QF-16 با عدم پاسخگویی به اپراتور یا خطری در نزدیکی منطقه مسکونی مواجه شود، می تواند در آسمان نابود شود. برنامه QF-16 از زمان آغاز توسعه به چندین هدف بزرگ دست پیدا کرده است. در بیست و سوم سپتامبر 2013 با کابین خالی از خلبان پرواز کرد. در آگوست سال 2014 گزارش شد که هواپیما با موفقیت به آزمایش شلیک موشک های زمینی پاسخ داده است. اما به جای هدف قرار دادن مستقیم پهپاد با موشک (و خطر از دست دادن آن)، یک ایستگاه کنترل زمینی موشک را به مختصات معینی در فضا نزدیک QF-16 شلیک کرد و سامانه جمعآوری داده پهپاد بررسی کرد که موشک به آن مختصات رسیده است. بعد از مقایسه داده های ایستگاه کنترل و QF-16، تائید شد که موشک به هدف برخورد کرده است. این احتمال وجود دارد که داده های جمعآوری شده از پروژه QF-16، برای ساخت پلتفرم جنگنده بدون سرنشین تمام اندازه در آینده نزدیک استفاده شود. در مجموع سفارش 61 فروند QF-16 به بوئینگ داده شده است. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2015 - وضعیت: در حال خدمت - تعداد فروند ساخته شده: 126 - سازنده: شرکتBoeing (ایالات متحده) - کشورهای مصرف کننده: ایالات متحده - نقش: توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 15 متر - طول بال ها: 9.95 متر - ارتفاع: 4.88 متر - وزن: 8570 کیلوگرم - حداکثر وزن برخاست: 19200 کیلوگرم (10630 کیلوگرم ظرفیت بار) – قوای محرکه: 1 موتور توربوفن Pratt & Whitney F100-PW-200/220/229 یا F110-GE-100/129 جنرال الکتریک با قابلیت پس سوز که 3231 نیوتن متر رانش تولید می کنند حداکثر سرعت: 1450 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی: 15240 متر - برد: 4200 کیلومتر - سرعت افزایش ارتفاع: 15240 متر بر دقیقه - تسلیحات: ندارد. حمل مواد منفجره در صورت عدن پاسخگویی پهپاد در هنگام پرواز - نسخه ها: QF-16 (سری پایه، برپایه ی سازه هوایی F-16 Fighting Falcon جنرال داینامیکس/ لاکهید مارتین) منبع
-
1 پسندیده شدهمخزن های خارجی تانک های تی-72 سپاه تانک های تی-72 سپاه نوع متفاوتی از مخزن های خارجی را دارند. این مخزنهای با نمونه مخزنهای سوخت استاندارد تی-72 متفاوت است. به نظر میرسد این مخزن های بومی و ساخت خود سپاه باشد. این نوع مخزن ها ارتفاعی کمتر از نمونه استاندارد دارند اما طول آنها بیشتر است. برای پر کردن این مخزن های از سوخت یک درب در بخش بالای قرار دارد. همچنین یک شیر در بخش کناری برای خالی کردن مخزن تعبیه شده است. البته این امکان نیز وجود دارد این مخزنها برای ذخیره سازی آب ( با توجه به اینکه هیچ گونه اتصالی بین مخزنها و موتور تاکنون دیده نشده است و تعبیه شیر تخلیه برای مخزن ) و استفاده خدمه هم کاربرد داشته باشد تانک های تی-72 سپاه مجهز به مخزن خارجی بومی تانک های تی-72 ام بروز رسانی سپاه که به حشد نحویل داده شد نیز دارای همین نوع مخزن هستند. مخزن خارجی استاندارد تانک های تی-72
-
1 پسندیده شدهسلام فیلم ارباب حلقه ها ، قسمت اول : یاران حلقه "... و چيزهايي که نبايد از ياد مي رفتند ، فراموش شدند . تاريخ اسطوره شد و اسطوره افسانه شد . به مدت دو هزار و پانصد سال .... " پی نوشت : این جمله از فیلم است و در کتاب وجود ندارد
-
1 پسندیده شدهپروژه های مولد 1 برای راه اندازی یک سیستم بزرگ ، ابتدا باید زیرسیستم ها را فعال کرد و بعد با کمک توان تولید شده ان ها اصل سیستم را احیا کرد برای مثال برای راه اندازی یک نیروگاه حرارتی، ابتدا بخش بویلر و پمپ های دیزل روشن می شود و پس از رسیدن به توان حداقلی فیدپمپ های اصلی وارد مدار می شوند و نیروگاه استارت تولید می خورد، در غیر اینصورت نیروگاه باید به برق سراسری وصل بشه و به کمک منبع خارجی راه اندازی شود این داستان در مورد راه اندازی هر ابر مجموعه صدق می کند. از این رو درک پروژه های کوچک و مولد بسیار حیاتی است. ریز پروژه ها، پروژه هایی کوچک، پکیجی با زمان راه اندازی سریع هستند که سریع هزینه جاری خود را در آورده و شروع به سود دهی می کنند. این پروژه ها به دلیل فعال شدن سریع، اشتغال زایی و عدم نیاز به هزینه جاری پایداری خوبی دارند و تنها در بحث های بازگشت سرمایه اولیه مورد بحث قرار می گیرند. بهترین مثال برای ریزپروژه ها، پروژه های کشاورزی و تولیدات دامی هست، که باتوجه به مصرف روازنه بازار، بازار زنده تری نسبت به دیگر محصولات دارند. از این نظر کشاورزی و دامداری بهترین پروژه های مولد مردمی طبقه بندی می شوند. در صورت آماده کردن شرایط و تسهیلات از سوی دولت، توسعه این بخش ها سریع بوده و جذب سرمایه در کمترین مدت صورت می گیرد. وقتی از تسهیلات صحبت می کنیم، بیشتر به دنبال حذف موارد کاغذ بازی اداری و مشاوره درست و دستورالعمل های ساده اجرایی هستیم هرچه فرآیند سرمایه گذاری تا اجرا کوتاه تر شود، موفقیت سرعت بیشتری خواهد داشت. در مورد سرمایه نیز بعد از یکی دو پروژه موفق، سرمایه خصوصی بصورت خودکار به دنبال این پروژه ها خواهد آمد و آن را به حد اشباع می رساند. توجه توجه مراقبت از صنایع خرد و متوسط کشاورزی و دامداری بسیار مهم و کلیدی هست و همتراز با توسعه ریزپروژه ها به بهانه پروژه مولد ، پروژه های زنده را نکشیم و هر عقل سلیم می گوید به این پروژه ها و داشته های موجود باید نیم نگاهی داشت اول پروژه های در حال بهره برداری دوم پروژه های در حال اجرا یا نیمه کاره در مورد پروژه های در حال اجرا، پرس جو های محلی احتمالا نشان خواهد داد که پروژه مستقل و خودکفا است ولی نیاز به کمک در رفع مشکلات اداری دارد و با کمک های اداری از خطرهای احتمالی دور خواهد شد. (همیشه بزرگترین تهدید بخش خصوصی، ادارات و کارشناسان دولتی هستند ) حل معضلات اداری بزرگترین تسهیل و کمک برای هر نهاد خصوصی خواهد بود. در مورد پروژه های نیمه کاره، وضعیت سخت تر هست، چرا که مشکلات ، زمان و نفس پروژه را گرفته هست و احتمالا علاوه بر حل مشکلات اداری، نیاز به تنفس مصنوعی نیز خواهد بود بصورت کلی پروژه هایی که به 90 درصد پیشرفت خود رسیده اند، مسلما ارزش کمک مالی و احیا را دارند، هرچند این کمک با دوره طولانی تری به خزانه بازگردد. علاوه بر این با کمک یک مشاور خوب، بسیاری از این پروژه ها سریعا می توانند به بهره برداری رسیده و ارزش افزوده ایجاد کنند. از نظر اجتماعی حمایت مالی از سمت دولت بصورت غیر مستقیم باعث کاهش هزینه های غیرمستقیم دولت و توسعه منطقه می شود. یادمان باشد، 10 درصد از تسهیلات کمک های نقدی هست، بسیاری از تسهیلات کمک های دولتی موجود است که سیستم اداری از مردم دریغ می دارد. گاهی اوقات ماشین های راه سازی شهر و روستا گاهی کشیدن برق به سمت یک واحد کشت و صنعت گاهی مجوز ایجاد یک تاسیسات گاهی کمک به خرید محصولات تولید شده و رساندن به صنایع تبدیلی گاهی .... می توانند گره مشکلات چندین ساله را بشکنند ، فقط اگر نیت همکاری و حل مشکل وجود داشته باشد. زیاد می شنویم که کشاورزی بدلیل کاهش قیمت محصول از برداشت خود انصراف داده و محصول کنار زمین در حال فاسد شدن هست دامداری که به دلیل قیمت ارزان شیر، شیرش را در رودخانه یا فاضلاب رها کرده است دامداری که گاو شیری خود را برای گوشت فروخته هست و... همه این ها در حالی هست که عده ای از مردم از دسترسی به این محصولات محروم اند و رساندن این محصولات غذایی به این مردم بویژه در استان های محروم، یک جهاد بزرگ محسوب می شود. بماند که این نقص سیستم توزیع ما و تعاونی های کشاورزی ما را می رساند ولی بودن افرادی چون شهید سلیمانی کمک حالی در این بی مدیریتی بود. همه این ها نشانه های ساده ای هست که مدیریت ما نتوانسته بستر لازم برای تولید کننده موثر و مولد را فراهم کند و نعمت حاضر و آماده اسراف می شود. بیشتر این مباحث در تاپیک امنیت غذایی توسط دوست خوبمان @Overdose بحث شده است لینک در این میان باید یادی کنیم از شرکت های کشت و صنعت در سراسر کشور، که علاوه بر تولید مواد غذایی اشتغال زایی زیادی رو در کشور سبب شدن از این نظر پروژه های کلان و مناسبی برای کشور بوده اند. چه کمکی می توانیم بکنیم؟؟؟ مشکل این شرکت ها بیشتر بهره وری هست چه در فناوری و چه در مدیریت نیرو - کمک به فروش محصولات - تهیه پکیچ های ارتقا انرژی و آب - بهبود فناوری کشاورزی - بهبود شرایط اداری، مستندسازی و اموزشی - بهبود شرایط محیط زیستی و بازیافتی پکیج های نیمه صنعتی و خانگی آب ، نمونه سادگی و چابکی برای مصرف کننده این قسمت ها کاملا مبتنی بر فناوری هست و باید بصورت پکیج ارائه شود و اینکه بتوانیم فناوری مناسب را ارزان و شاید مجانی در اختیار کشاورز و دامدار قرار دهیم، راه را برای توسعه باز کرده ایم ** یادآوری اصل داستان پول هدفمند این است که بعد از تزریق پول، مشکل برای مدت طولانی حل شده و سیستم بصورت مستقل و خودکفا کار کند نه اینکه مدام وابسته و مریض بماند ---------------------- شرکت هایی چون کشت و صنعت و یا شرکت های صنعتی مثل هپکو، شرکت هایی هستند که باتوجه به شدت مصرف یک محصول در کشور توسعه پیدا کردند و بیشتر از بحث سوددهی مباحث جانبی اجتماعی و فرهنگی را مبنا قرار دادند. در نتیجه هرگونه نگاه به این صنایع باید با مبنای فرهنگی و اجتماعی صورت بگیرد، در غیر اینصورت سبب معضلاتی پر هزینه برای کشور می شود. مهمترین بحث هم اشتغال زایی بوده که باتوجه به حجم نیروهایشان ، بحث امنیت اجتماعی را دارند و در این اوضاع کشور ابتدا حفظ و در گام دوم بهره وری شان بهبود پیدا کند. در حقیقت بیشتر مشکل این شرکت ها بحث بهره وری است و مدیریت دولتی و بحث استخدام های دولتی سبب کاهش شدید بهره وری تولید و ضرر دهی انها شده است. از این رو تصمیمات درست کلان مدیریتی می تواند این ظرفیت ها را به یک فرصت برای کشور تبدیل کرده و سبب بهبود اوضاع اقتصادی کشور شود. برای مثال در همین کشورهای همسایه تجهیزات و ماشین الات زیادی مورد نیاز است که می توان با قیمت ارزان و شاید اقساطی صادر نمود و بازارهای همسایه را اشباع کرد علاوه بر این بازار داخل خود مصرف کننده اصلی خواهد بود. تنها نکته دقت به این اصل هست که نباید گذاشت در این قضیه رانتی شکل بگیرد و قیمت از عرف خارج شود و اگرنه وضعیتی مثل ایران خودرو و قیمت های بی معنی ان ایجاد می شود. شرکت ایران خودرو نمونه بارز از سواستفاده مبحث امنیت اشتغال برای فرار از اصلاح و بهبود بهره وری است نیروهای مازاد هم پس از ارتقا اولیه شرکت می توانند برای توسعه های جانبی استفاده شوند. ( خدا رو شکر هر جا دست بذاریم کلی کار ریخته است و کلی حرکت می توان زد) ادامه دارد ....
-
1 پسندیده شدهشهید سپهبد سلیمانی: آه! مرگ خونین من! عزیز من! زیبای من! کجایی؟ مشتاق دیدارت هستم... وقتی بوسه انفجار تو، تمام وجود مرا در خود محو میکند، دود میکند و میسوزاند. چقدر این لحظه را دوست دارم. آه... چقدر این منظره زیباست. چقدر این لحظه را دوست دارم. در راه عشق جان دادن خیلی زیباست... خدایا! ۳۰ سال برای این لحظه تلاش کردم. برای این لحظه با تمام رقبای عشق در افتادهام. زخمها برداشتهام، واسطهها فرستادهام. این نوعروس حق من است چقدر این منظره زیباست! چقدر این لحظه را دوست دارم... نامه ی سپهد شهید سلیمانی به دخترشان چند سال قبل از شهادت
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبالاخره دریای سرخ یا دریای عرب ؟ دریای عرب که عربستان ساحل نداره و حتی در صورت انجام پروژه هم دستش زیر ساطور عمان یا یمن خواهد بود و اصلا معقول نیست . اتصال به دریای سرخ هم دردی از عربستان دوا نمیکنه دوباره برای اتصال به اقیانوس گیر مصر و کشور معظم جیبوتی خواهد بود . پروژه عملیاتی به نظر نمیرسه .
-
1 پسندیده شدهپارسال در تاپیک دانشنامه ی هوایی مرحوم ، عرایضی مطرح شده بود . ازجمله همزمانی تقریبی رونمایی از این دو نمونه : http://www.military.ir/forums/topic/28621-دانشنامه-از-دیار-بلندپروازان-آسمان-میلیتاری/?p=440864
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبسیار عالی . ممنون از زحمت شما . پیشاپیش خدمت بزرگوارانی که ممکنه هرم ناتمام و چشم جهان بین رو در تصاویر مربوط به رادار پیداکنند عرض میشه که شکل مزبور اساسا هرم نیست و یک چهار وجهیه ! بنابراین پیشنهاد میشه تئوری " بیگانگان باستانی و زیگورات های فرودگاهی " رو پی گیری بنمایند ! تصاویری از مراحل ساخت رادار : همچنین یادی هم بکنیم از رقیب روسی ایشون رادار Don-2N :
-
1 پسندیده شدهبرخی از انواع نارنجک اندازها با خشاب تغذیه میشن و به اصطلاح magazine-fed هستند . برخی از نارنجک اندازها قابلیت حمل توسط نفر رو دارن و برخی از روی سه پایه و به صورت ثابت آتش میکنند . دونمونه از انواع نارنجک انداز خشاب خور انفرادی : ALSETEX Cougar MS رونمایی 2014 .تولید توسط صنایع فرانسوی SAE ALSETEX . نارنجک انداز پیش ماشه ی خودکار با نرخ شلیک 20 نارنجک در دقیقه . نارنجک های استاندارد 40x46mm ناتو رو شلیک میکنه . پیوند : توضیحات بیشتر BML-37 ساخت صنایع آمریکایی Sage Ordnance Systems . رونمایی در شات شو 2011 . نارنجک انداز خودکار برای مجموعه ی نارنجک های 37mm ناتو . پیوند : توضیحات بیشتر [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10281/Sage_Ordnance_Systems_Mag-Fed_Semi-Auto_37mm_Grenade_Launcher_SHOT_Show_2011_3.jpg][/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10281/Sage_Ordnance_Systems_Mag-Fed_Semi-Auto_37mm_Grenade_Launcher_SHOT_Show_2011_5.jpg][/url]
-
1 پسندیده شده95 که تعطیل شد ... چندوقت پیش یک فست فود زنجیره ای به نام همبرگر 19 توی طهران ، شروع به افتتاح شعبات کرد که البته اونم بعد از چند بار گیر دادن اسمش رو به 17 تغییر داد. ازین چیزا زیاده . ..
-
1 پسندیده شدهممنون. جزاكم الله خيرا ...
-
1 پسندیده شدهبرادر بزرگوار جناب مرتضي ؛ بحث بر سر وجود يا عدم وجود جريان گردابي نبود . بله ، در دینامیک سیالات ورتکس یا جریان های گردابی بيشتر به الگوی چرخش سیال حول یک محور عمودی گفته می شه ، فلذا هر سطح عمودي اي در سازه ي خارجي هواپيما ، حتي سر يك پيچ از اتصالات بال ، جريان گردابي ايجاد ميكنه . بحث بر سر مزاياي استفاده از موتور خورجيني بود كه شما فرموديد پاد موتور ميتونه به عنوان يه ( vortex generator (VG باشه كه بنده عرض كردم اين در صورتي هست كه موتور روي بال نصب بشه . محاسبات موتور زير بدنه تحت الشعاع رفتار آيروديناميك خود بدنه هست و به عنوان يه VG مستقل عمل نميكنه . روي بال هست كه استفاده كنترل شده از گرداب ساز ميتونه به دليل ايجاد تاخير در جدايش جريان باعث بهبود عملكرد سطوح كنترلر هاي هواپيما باشه . قطعا اين مدل از لي آوت موتور ، مزاياي بسياري داره . عرض بنده اين بود كه مزاياي هر چيدماني مخصوص به خودش هست و بايد در موردش جداگانه بحث بشه . اين كه بگيم چيدمان موتور خورجيني به طور كلي فلان مزايا رو داره مثه اين ميمونه كه بگيم داروها كلا فلان خاصيت رو دارند . ............................... دقت بفرماييد همونطور كه روسها درتكنولوژي موشكي فاصله ي زيادي با آمريكايي ها دارند، آمريكاييها هم در تكنولوژي ساخت هواپيما به مراتب جلوتر از روسها هستند . في المثل يكي از طراحي هاي برت روتان رو روس ها ندارند . چيزي شبيهش هم ندارند ... فلذا اين فرمايش كه اصلا صحيح نيست .
-
1 پسندیده شدهخدمت برادرم عیسی رضا که من چقدر از اسمش خوشم میاد . ORBITER : http://www.israeli-weapons.com/weapons/aircraft/uav/orbiter/Orbiter.html http://en.wikipedia.org/wiki/Aeronautics_Defense_Orbiter orbiter 2 ; http://defense-update.com/20120503_aeronautics-to-supply-finland-with-55-orbiter-mini-uav-systems.html#.VQaztNKsWK8 ORBITER 3: http://www.janes.com/article/43963/aeronautics-unveils-new-orbiter-3b-uav http://defense-update.com/20110620_orbiter-3.html#.VQSORNKsUzk
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهدوباره مطالعه بفرمایید و اگر بنده اشتباه میکنم بفرمایید تا تصحیح کنم .سوخت هیدرو ری اکتیو همون سوخت جامد پایه ی منیزیم مربوط به موتور اصلی که اکسید کننده اش آب دریا هست . سیستم ژنراتور حباب که اصطلاحا سیستم کاهش درگ میشه همون واکنش سدیم هست . ................................... درباره ی این پرتابه ی جدید هم اگر RPK7 باشه ، موقع خروج از آب بوستری وجود نداره . طبیعتا موقع خروج از آب ، استیج اول جدا میشه .
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهگاز موتور اصلی سوخت جامد که از انتهای راکت خارج میشه . ته راکت هم توی آب هست نه توی حباب وگرنه موشک حرکت نمیکنه . حباب با یه ژنراتور دیگه توسط سدیم تولید میشه و از سر موشک پمپاژ میشه ...
-
1 پسندیده شدهاین فیلم آزمایشش هست وگرنه همون نزدیک هدف (کشتی یا خشکی ) از آب درمیاد ... مزیتش اینه که یه موشک داری با میزان تخریب کروز و با میزان پنهان کاری اژدر ! دیگه بازم مزیت میخوای ؟
-
1 پسندیده شدهالان ماهواره های مدار ژئو گیرنده هستند یا فرستنده ؟ شما فرمودین : همونجور که ما روی ماهواره های ژئو جم میکنیم . خیلی راحت تر اونها روی مرکز کنترل ما جم میکنند تا در زمان مناسب نتونه فرمان روشن شدن تراستر سرد رو بفرسته . تمام !
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهباتشکر از ترجمه ی خوب شما . نوع خودرو باگی buggy هست . در فارسی به نظرم "خودروی همه جا رو " یا " رمل نورد " ترجمه میکنند . باگی بسیار زیبایی هم هست . معمولا برای عملیات های آفندی آنهم عملیات های سریع استفاده میشه . باقی ماموریت هایی که برای این پلت فرم دیده شده ، جدید و تاحدودی ناهماهنگ با پلت فرم به نظر میرسه ...