برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      26

    • تعداد محتوا

      8,885


  2. mehdipersian

    • امتیاز

      15

    • تعداد محتوا

      2,884


  3. 951

    951

    Editorial Board


    • امتیاز

      5

    • تعداد محتوا

      2,400


  4. aminor

    aminor

    VIP


    • امتیاز

      5

    • تعداد محتوا

      3,056



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on دوشنبه, 4 بهمن 1400 در پست ها

  1. 17 پسندیده شده
    بسم ا... گزارش اورهال جنگنده های میگ-29 فالکروم نیروی هوایی ارتش https://www.aparat.com/v/ba2sM پی نوشت : جمع آوری پستها و مطالب پراکنده در خصوص جنگنده های میگ-29 نیروی هوایی ایران - چهارم بهمن سال 1400 خورشیدی
  2. 7 پسندیده شده
    فناوری پیشرفته ، سراب یا واقعیت ؟!!! چرا ورود فناوری جدید به نیروی هوایی ، باعث ارتقاء آن در ابعاد نیروی انسانی و سخت افزاری می شود ؟!!! گروهبان یکم "رنه شِرف" در حال کار با سامانه آموزش واقعیت مجازی هواگرد ام سی-130 اچ توسعه فناوری الکترونیک از ابتدای ورود بشر به هزاره سوم و ارائه محصولات جدیدی نظیر iPod در سال 2001 و iPad به سال 2010 ، انقلاب عظیمی در حوزه به اشتراک گذاری اطلاعات بوجود آورد ، بدین معنی که با ظهور این فناوری ها ، امکان دسته بندی داده ها پیچیده راحت تر شد ، قابلیت بخش بخش کردن این اطلاعات و ایجاد ارتباط میان پرسنل ( یادگیرنده) و ابزار یادگیری ( نمایشگر چندکاره ، دوربین ، اسپیکر و ...) فراهم آمد ، اما در این میان ارائه اطلاعات به پرسنل در نیروی هوایی همچنان به همان شکل های قدیمی باقی مانده و تغییر ننموده است . درواقع ، جوانان 18 ساله ای که امروز وارد سازمان رزمی نیروی هوایی می شوند ، از زمان ورود به مقطع پیش دبستانی تا امروز ، با ابزارهای پیشرفته ای نظیر آنچه که بالاتر بدان اشاره شد سرو کار داشتند ، در حالی که برای یک نسل قبل تر تنها ابزار در دسترس در زمان ورود به چرخه یادگیری ، جعبه مداد رنگی بشمارمی رفت .در این ارتباط ، سرگرد جسی جانسون ، معتقد است که پرسنل نیروی هوایی می بایست از بدو ورود به سازمان نظامی ، یک iPad با استانداردهای نظامی را بعنوان بخشی از روند آموزش در اختیار داشته باشند که این مساله ، امروز بعنوان یک الگوی آموزشی در دستور کار فرماندهی آموزش نیروی هوایی قرار گرفته است . به اعتقاد این سرگرد نیروی هوایی ، ارتش هر سال نسبت به سال قبل ، با مشکلات بیشتری در خصوص روند آموزش به نیروی انسانی جدید با شیوه های کلاسیک روبرو می شود . بدین معنی که به پرسنل جدید ، نمی توان فایل PDF رسته تخصصی آنها را ارائه داد و ازآنها خواست تا آن را بیاموزند و بطور طبیعی با گفتن این جمله که " این دیگه چه چیزی هست !!!!! " آن را به دور می اندازند. به اعتقاد این افسر نیروی هوایی ، دانشجویان جدید امروز بسرعت برای پاسخ به سئوالاتشان در گوگل به جستجو می پردازند و این بدان معناست که در کلاس درس ، معلم و استاد دیگر باهوشترین فرد کلاس نخواهد بود و این گوشی هوشمند دانشجویان است که می تواند به یک معلم دانا تبدیل گردد . به همین دلیل ، ما باید روی مساله سرمایه گذاری کنیم ، روند آموزش را از پایه تغییر دهیم و به گونه ای آن را توسعه دهیم که دانشجویان هوانوردی و فنی بتوانند روند آموزش را با زندگی خود متصل نمایند .بر همین اساس ، مغز انسان در دختران ( 11 سالگی ) و پسران ( 14 سالگی ) به حداکثر رشد فیزیکی خود می رسد ولی بلحاظ کیفی ، همچنان به رشد خود ادامه میدهد تا انکه فرد مورد نظر به 20 سالگی برسد . بدین ترتیب بین سنین 18 تا 25 سالگی ، فرد یاد می گیرد که آموخته های خود را بکار گیرد و یا بعبارت بهتر ، بخشی از شخصیت فرد خواهد شد که این نیز در رده سنی استخدام در نیروی هوایی نیز بشمار می رود . در همین راستا ، سرهنگ توماس وگنر ، معتقد است که نیروی هوایی نیازمند تغییر در شیوه آموزش به نیروی انسانی خود درآینده است . به اعتقاد وی ما از هم اکنون در حال بررسی آینده نیروی هوایی در افق سال 2040 هستیم و اینکه چگونه تمرین خواهیم نمود و به هوانوردان خود چگونه آموزش خواهیم داد و اینکه هنوز از پاورپوینت استفاده می کنیم یا اینکه فناوریهای جدید ، جای خود را در حوزه آموزش باز خواهند کرد ؟!! پی نوشت : 1- منبع : ایرفورس مگزین 2- استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی درانجمن میلیتاری،براساس قاعده " رعایت اخلاق علمی" منوط به ذکر دقیق منبع است.امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری ) بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند . 3- دقت کنید که چگونه یک سازمان مسلح ، تبدیل به یک نیروی رزمی با حداکثر کارایی در دسترس می شود
  3. 5 پسندیده شده
    حمله داعش به زندان الصناعه شهر حسکه پنج روز پیش دو خودور انتحاری با کوبیدن خود به دیوارهای زندان الصناعه شهر حسکه شروع حمله گسترده عناصر داعش به این زندان را کلید زدن بعد از این انفجارات دهها نیروی داعش راه خود را بسوی زندان باز کرده همزمان اعضای زندانی داعش در داخل دست به شورش زده با این اقدمان بسرعت زندان شهر حسکه که گفته شده بین 3 تا 5 هزار عضو داعش در آنجا نگهداری میشدن بسدت داعش افتاد صد ها عضو سابق هم برای راهی از اسارات اقدام به فرار کرده در ابتدا اینگونه تصور میشد که این حمله برای فراری دادن برخی از نفرات داعش است اما با حمله نیروهای کرد به منطقه درگیریهای بسیار شدیدی رخ داد شدت درگیری ها حتی به محله غویران کشیده و صد هات ن از اهالی این منطقه آوره شدن نیروهای سوریه دمکراتیک چندین بار برای نفوذ به الصناعه تلاش کردن که هر بار با مقاومت سنگین داعش روبرو شدن حتی جنگنده های اف 16 و بالگردها آپاچی به همراه سربازان ونفربرهای برادلی آمریکایی هم برای کنترل اوضاع وسرکوب داعش وارد درگیریها شدن اما به نظر میرسد هدف اصلی از این حرکت برای تصرف شهر حسکه ویا حداقل برخی از محله این شهر صورت گرفته است اما کمبود سلاح لازم و همچنین کمبود ویا نپیوستن اعضای سابق و زندانی داعش به این گروه مانع از اجرای کامل نقشه داعش بوده است. تا کنون امار مختلفی از تلفات منتشر شده است حداقل 50 تن از نیروهای سوریه دمکراتیک و زندانبانان کشته و دهها تن دیگر به اسارات داعش در امده . از سمت داعش هم حداقل 80 داعشی وزندانی کشته شده اند . مهاجمین به تسلط بر زندان مقادیر زیادی سلاح و آذوغه را بدست اورده اند و حداقل بروی کاغذ توانایی ادامه مقاومت را دارند بخصوص که علاوه بر دیوارهای بتونی زندان بر بخش های از مناطق مجاور هم تسلط دارند
  4. 4 پسندیده شده
    فقط تصویر وجود موشک در آسمان و شلیک شدن پاتریوت تا الان داده شده
  5. 4 پسندیده شده
    عملیات "طوفان یمن ۲"؛ سرتیپ یحیی سریع از حمله به امارات و عربستان خبر داد در پاسخ به افزایش تنش از سوی متجاوزان و جنایاتی که علیه یمن مرتکب شده‌اند، یگان‌های پهپادی و موشکی یمن عملیات "طوفان یمن ۲" را در عمق خاک عربستان سعودی و امارات اجرا کردند. پایگاه هوایی "الظفره" و اهداف حساس دیگر در ابوظبی با تعداد زیادی موشک بالستیک "ذوالفقار" هدف گرفته شد. اهداف حساس و مهمی در دبی با پهپادهای "صماد ۳" هدف حمله قرار گرفت. پایگاه‌های نظامی در عمق سعودی واقع د مناطق "شروره" و دیگر مناطق با تعداد زیادی از پهپادهای "صماد ۱" و "قاصف 2k" هدف قرار گرفت. مناطق حساس و مهمی در "جیزان" و "عسیر" با دقت بالا و با موشک‌های بالستیک هدف قرار گرفت. بر آمادگی کامل خود در مراحل بعدی تنش‌افروزی دشمن تأکید کرده و اعلامم می‌کنیم که تنش را با تنش پاسخ می‌دهیم. بار دیگر شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی را به خروج از امارات نصیحت می‌کنیم زیرا این کشور دیگر کشوری امن نیست.
  6. 3 پسندیده شده
    این سکوت اشناست یه زمانی که سر بچه های ما شیمیایی میریختن و تو حلبچه به زن و بچه های کرد رحم نکردن، همین سکوت شنیده شد یه زمانی که داعش افتاد به جون عراقی ها و کشتار اسپایکر رخ داد و داعش اماده میشد قتل عام کردها رو کلید بزنه باز همین سکوت شنیده شد و مدت هاست که سر قضیه یمن سکوت بلندی برقراره ولی تو همه این اتفاقات کسانی که ظلم کردن با خفت نابود شدن و اونایی که مقاومت کردن زنده موندن و رفتن به ازمون بعدی
  7. 2 پسندیده شده
    امارات اونقدری که فکر میکنه جهان و امنیت اقتصادی رو به خودش گره نزده تنها خودش رو مقابل گروهی قرار داده است که ابرقدرت ها میخواهند از صحنه حذف شود همین نکته در صدام هنگام حمله به ایران مشاهده می شود همین حمایت و سکوت باعث شد صدام دچار این توهم شود که این حمایت ها مجانی هست و در اخر متوجه بدهی خود شد و در لحظه ای که خلاف انتظار غرب عمل کرد از بازی حذف شد حال امارات و عربستان وارد بازی شده اند که در ان نیروی نیابتی امریکا و اسرائیل برای حذف حوثی های یمن و ایمن سازی تنگه باب المندب شده اند خب برای این منظور اجازه هر جنایتی هم خواهند داشت ولی تا همین الان ذخیره ارزی عربستان به طرز وسیعی تحلیل رفته و در مورد امارات اطلاع دقیقی در دست نیست ولی نابودی امنیت در خود امارات بزرگترین خسارت خواهد بود با این اطلاعات اگر حوثی مقاومت کنند، امارات و عربستان تا کجا ادامه خواهند داد؟؟ و مطمئنا اگر امارات و عربستان در این بین حرکتی غیر از انتظار غرب انجام دهند همچون صدام حذف خواهند شد
  8. 2 پسندیده شده
    چگونه دولت روحانی باعث ناراحتی چینی ها شد تا ایران را در مقابل تحریم ها کمک نکنند(بخش دوم) بروجردی: چینی‌ها می‌خواستند ۵۰ میلیارد یورو برای ساخت و تعمیر سیستم ریلی کشور فاینانس کنند، در ازایش نفت بدهیم، آخوندی اجازه نداد شش ماه قبل از انتخاب ترامپ، چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری به ایران آمدند ولی دولت روحانی آن‌ها را دست خالی بازگرداند چینی‌ها بخاطر ما ۱۵ درصد پیش پرداخت را هم حذف کردند اما آخوندی اجازه عقد قرارداد فاینانس را نداد آخوندی ۲۰ روز هیئت عالی رتبه چینی را معطل کرد تا اینکه آنها در آخر خسته شدند و به چین برگشتند. دانلود فیلم سخنان:
  9. 1 پسندیده شده
    نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از سال 1991 به بعد، تعداد 18 فروند میگ MiG-29A و 7 فروند گونه دوسرنشینه میگ MiG-29UB را تحویل گرفته است. این هواپیماها پس از قراردادی که در ژوئن 1990 بین دولت ایران و روسیه به امضا رسید، تحویل نیروی هوایی ایران داده شد. میگ MiG-29 نخستین و تنها جنگنده رهگیری است که پس از جنگ ایران و عراق خریداری شد و براساس برنامه قرار بود که به‌عنوان جایگزین برای F-14 تامکت‌های از دست رفته درطی جنگ و زمین‌گیر شده به‌علت در دسترس نبودن قطعات یدکی، وارد خدمت شوند. این قرارداد به‌عنوان بخشی از برنامه بزرگ نیروی هوایی برای بازسازی قدرت جنگنده‌های نیرو، پس از جنگ، در زمان فرماندهی سرتیپ «منصور ستاری» بر نیروی هوایی بسته شد و اجرایی گردید. دراصل و براساس همان برنامه بزرگ، قرار بود 48 فروند فالکروم برای ایجاد پوشش دفاع هوایی شهرهای بزرگ «تهران»، «شیراز» و «تبریز» وارد کشور شوند اما این روند به‌علت کمبود بودجه ایران، با تحویل همان ارقامی که در ابتدا ذکر شد به پایان رسید. میگ MiG-29 پس از ورود به ایران، لباس دو گردان شکاری تاکتیکی و گردان 11 شکاری تاکتیکی در پایگاه یکم شکاری تهران و گردان 23 شکاری تاکتیکی در پایگاه دوم شکاری تبریز وارد خدمت شدند. براساس مفاد قرارداد، تعداد 400 نفر از مستشاران، متخصصان فنی و معلم روس وارد ایران شدند تا عملیات جنگنده‌های میگ MiG-29 را درطی 7 سال پشتیبانی کنند. برهمین اساس، روس‌ها متعهد گردیدند که نیروی هوایی ایران را برای کاربری فالکروم درطی 25 سال یا 25 هزار ساعت پرواز، از لحاظ قطعات یدکی و کمک‌های فنی، پشتیبانی کنند. هواپیماهای میگ MiG-29 تحویل داده شده به ایران درواقع هواپیماهای کارکرده نیروی هوایی روسیه بودند که تقریبا نیمی از آنها به آخرین ساعات پروازی تعیین شده توسط شرکت سازنده رسیده بودند. با اتمام این ساعت پرواز، براساس تخمین منابع نظامی، حداقل 2 فروند میگ MiG-29A و 4 فروند میگ MiG-29UB به‌علت به پایان رسیدن زندگی عملیاتی‌شان، زمین‌گیر شده و وارد انبارها گردیدند. در ادامه، شرکت سازنده روس موفق نشد که دستورالعمل‌های فنی را برای افزایش ساعت و سیکل پروازی میگ MiG-29 به ایران و نیروی هوایی ارتش تحویل دهد. درنتیجه نبود این دستورالعمل‌ها، متخصصان فنی نیروی هوایی نتوانستند در زمان استاندارد و با طی ساعت کار فنی تعیین شده، کار تعمیرات اساسی و بهسازی فالکروم‌های مزبور را به پایان برسانند و درنتیجه، این فرایند مقداری به درازا کشید. فرماندهان نیروی هوایی که برای راه‌اندازی فالکروم‌های زمین‌گیر شده خود، وجود دستورالعمل‌ها را ضروری و اجتناب‌ناپذیر می‌دانستند، تلاش خود را برای به‌دست آوردن این کتاب‌ها از تمام منابع موجود و در دسترس در سراسر دنیا به‌کار بستند. با این‌حال از اواسط دهه 90 تاکنون، ایران توانسته است بدون کمک مستشاران روس و با تکیه بر توان داخل کشور و متخصصان زبده در درون نیروی هوایی، چک‌های دوره‌ای و سبک این جنگنده را انجام دهد. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در راستای تجهیز و تکمیل وسایل زمینی ناوگان فالکروم‌های خود، با توجه به عدم توانایی روس‌ها در تامین این تجهیزات، دست به خرید آن از دیگر کشورهای صاحب میگ MiG-29 زدند. همزمان کوشش‌هایی برای بهسازی و ارتقای قابلیت‌های فالکروم در نیروی هوایی ایران به جریان افتاد. یکی از این بهسازی‌ها، تجهیز میگ MiG-29 به لوله سوخت‌گیری هوا به هوا بود که در افزایش برد عملیاتی این جنگنده تاثیر به‌سزایی داشت. وجود لوله سوخت‌گیری هوایی، درحالی که هواپیما به مخازن سوخت خارجی مجهز نیست و متکی به مخازن سوخت داخلی است از تاثیر عملیاتی پایینی برخوردار است. پس می‌بایست بر روی میگ MiG-29های ایرانی که توانایی حمل مخازن سوخت خارجی نداشتند، این قابلیت ایجاد می‌شد. با توجه به این‌که تصمیم فرماندهان نیروی هوایی ایران بر افزودن مخازن سوخت خارجی به جنگنده، این توان صنعتی در داخل ایران موجود نبود، کشور بلاروس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کاربران میگ MiG-29، مورد توجه قرار گرفت و پس از مذاکرات انجام شده بین مسوولان ذی‌ربط دو کشور و دو نیروی هوایی، تعدادی مخازن سوخت خارجی 1520 لیتری که در قسمت مرکزی زیر بدنه نصب می‌شد، از بلاروس خریداری گردید. همان‌طور که قبلا ذکر شد، طبق دستورالعمل‌های این جنگنده، با به پایان رسیدن عمر هواپیماهای میگ MiG-29 ایرانی، برخی از این هواپیماها از فهرست جنگنده‌های عملیاتی خارج شده و به درون انبارها هدایت شدند. نخستین گونه فالکروم که از رده پروازی خارج شد، یک فروند میگ MiG-29UB متعلق به گردان 23 شکاری بود که در سال 2006 سیکل پروازی خود را به پایان رساند. در ادامه، یک فروند UB دیگر، به‌همراه یک فروند میگ MiG-29A از همان گردان در سال 2007 به رده هواپیماهای بازنشسته پیوست. در تابستان سال 2008، یک فروند گونه UB از گردان 11 شکاری در مهرآباد با رسیدن زمان انجام تعمیرات اساسی، از فهرست هواپیماهای عملیاتی خارج شد تا در ادامه، در بهار 2009 هم یک فروند دیگر از هواپیماهای آموزشی میگ MiG-29UB به وی بپیوندد. با زمین‌گیر و غیرعملیاتی شدن این تعداد فالکروم بود که نیروی هوایی به فکر آغاز برنامه سنگین تعمیرات اساسی میگ MiG-29 به‌صورت بومی افتاد. درنتیجه این تصمیم فرماندهان نیروی هوایی، تاسیسات تعمیر و نگهداری میگ MiG-29 در تهران و تبریز با همکاری نزدیک با شرکت «صنایع هواپیمایی ایران» (IACI) بهسازی، انجام تعمیرات اساسی و بازگردان به رده پروازی هواپیماهای زمین‌گیر را به‌عهده گرفتند. «ولادیمیر پوتین» که در اکتبر 2007 و با هدف انجام مذاکره با دولت ایران برسر مسایل حقوقی دریای خزر وارد تهران شد، درکنار چانه زدن‌های سیاسی و دیپلماتیک، یک قرارداد به ارزش 150 میلیون دلار که به موجب آن، می‌بایست 50 دستگاه موتور توربوفن RD-33 ساخته شده توسط شرکت «ماشین‌سازی چرنشیف مسکو» تحویل نیروی هوایی ایران داده می‌شد. ایران در مذاکرات برای خرید این تعداد موتور، به طرف روس توضیح داد که این موتورها را برای پروژه داخلی توسعه و ساخت جنگنده «آذرخش» نیاز دارد. ولی گمان می‌رود که ایران از موتورهای خریداری شده برای راه‌اندازی هواپیماهایی که ساعت پرواز موتورشان به پایان رسیده و زمین‌گیر شده‌اند، بهره‌برداری نموده است. تحویل این موتورها از سال 2008 آغاز شده است. آغاز برنامه با در دستور کار قرار گرفتن کار بهسازی و تعمیرات اساسی در برنامه جاری مرکز تعمیر و نگهداری میگ MiG-29 در تهران، این مرکز درخواست ارسال یک فروند میگ MiG-29UB غیرپروازی گردان 23 شکاری که مدت‌ها بود در انبار قرار داده شده بود را به تبریز ارسال کرد و مسوولیت انجام تعمیرات اساسی آن را به‌عهده گرفت. با ورود میگ مزبور به تهران، کار بر روی آن به‌همراه آغاز برنامه راه‌اندازی دو فروند میگ MiG-29A وارد مرحله اجرایی شد. دو فروند میگ MiG-29A درحالی به مرکز تعمیرات فالکروم تهران تحویل داده شدند که در شرایط فنی بسیار بدی به‌سر می‌بردند. با این‌حال، تلاش برای بازگرداندن این هواپیماها به شرایط پروازی آغاز گشت. با اتمام عملیات تعمیر و نگهداری مرکز تهران و تکمیل برنامه بهسازی بر روی یک فروند فالکروم گونه A، خلبان آزمایشگر در سپتامبر 2008 هواپیما را از مرکز مزبور تحویل گرفت و «پرواز عملکردی» (FCF) 30 دقیقه‌ای میگ MiG-29 مزبور را با موفقیت به پایان رساند. فالکروم دیگر از مرکز مزبور در تهران بیرون آمد و در بهار 2010 به خدمت در نیروی هوایی بازگشت. هم‌زمان، مرکز تعمیر و نگهداری فالکروم در تبریز نیز خبر اتمام انجام تعمیرات اساسی بر روی یک فروند میگ MiG-29UB را به اطلاع فرماندهان نیروی هوایی رساند. تبریزی‌ها در این میان فعال‌تر ظاهر شده و دومین فالکروم تعمیر اساسی شده را نیز در ژوئن 2010 وارد خط پرواز کردند. این هواپیما در سال 2001 صدمات عمده دیده بود و به‌علت نبود قطعات یدکی، به‌مدت بیش از 8 سال از پرواز دور مانده بود. هم‌اکنون نیز شرکت صنایع هواپیمایی ایران (صها)، با همکاری مراکز فنی نیروی هوایی در تبریز و تهران، بهسازی، ارتقا و تعمیراساسی فالکروم‌های ایرانی را ادامه می‌دهد. گزارش‌های تاییدنشده‌ای از کمک روس‌ها به شرکت صنایع هواپیمایی ایران (صها) در مهرآباد برای انجام تعمیرات اساسی میگ MiG-29 وجود دارد. با وجود کمبود قطعات یدکی، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال 2008 تاکنون موفق شده است تعداد 5 فروند فالکروم را از انبارها بیرون کشیده و روانه خط پرواز کند. براساس برنامه‌ای بلندمدت، نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران تصمیم دارد هواپیماهای زمین‌گیر موجود را تنها با تکیه بر توان فنی متخصصان نیروی هوایی و شرکت صنایع هواپیمایی ایران (صها)، به شرایط پروازی بازگرداند. منبع: ganjejang.com (به نقل از ماهنامه Air Force Monthly شماره 269)
  10. 1 پسندیده شده
    اشتباه شما همینه کسی که در خانه شیشه ای نشسته امارات نیست. امارات امنیت خودشو به امنیت اقتصادی جهانی گره زده ( از روی زیرکی ) شما حجم سرمایه گزاری خارجی رو توش نگاه کن الان نیاز نیست خودش کاری کنه سرمایه دارای دنیا برای نجات سرمایشون هر نوع بلایی سر یمن میارن. این سکوت رسانه ای تازه اولشه یکم صبر کنید در آینده نزدیک یمن رو با خون میشورن
  11. 1 پسندیده شده
    به ظاهر تسمیم بین المللی در مورد شبکه متحدین ما و خود ما گرفته شده یا با حرف یا با زور در سکوت کامل خبری بین المللی
  12. 1 پسندیده شده
    ائتلاف سعودی اول برج مخابراتی در حدیده که تقریبا اینترنت کل یمن را تامین میکرد را به همراه نیروگاه برقی که وظیفه تامین انرژی و پشتیبانی تنها خط بین المللی متصل اینترنت را بر عهده داشت بمباران کرد تا خیالش از عدم ارسال تصاویر و اخبار به لحظه از داخل یمن و ثبت جنایاتش راحت بشه، بعد که تقریبا اینترنت کل یمن قطع شد جنایات وسیعش را کلید زد که اوجش هم قتل عام صعده بود. نکته جالب اینکه ائتلاف سعودی بعد بمباران خفه خون گرفته بود و در شرایطی که همه چیز روشن بود هیچ واکنشی نشون نمیداد جز بمباران بیشتر حتی وقتیکه ابعاد وسیع جنایت روشن شد ولی بلافاصله بعد از گرای هوشمندانه(!) دبیر کل سازمان ملل که در یک بیانیه کلید را داد دست ائتلاف سعودی مبتنی بر اینکه تازه باید "تحقیق" بشه، ائتلاف سعودی هم روی هوا چشمک دبیرکل را قاپید و از اساس منکر حمله به صعده شد! حالا برید تحقیق کنید! تا فعلا جنایات ادامه پیدا کنه و همانطور که خاشقچی را به سرانجام رسوندید به اون روشنی این را هم برسونید! حمله را هم آدم فضایی ها با جنگنده های اف-15 و تورنادو و ... انجام دادند یا اصلا مثل خبر خبرگزاریهای اروپایی همانطور که ادم ها یکهو در صعده مردند! خب محل استقرارشون هم یکهو منفجر شد!
  13. 1 پسندیده شده
    پادشاه حمل سوخت !!!! اردک جهنمی آماده برای سوخت رسانی تاکتیکی یا ماموریتهای ضد ای وکس بمب افکن ضربتی سوخو-34 نیروی هوایی روسیه ، امروز یک ناهنجاری دیداری !!!! در میان جتهای ضربتی در حال تولید جهان است که ماموریتهای منحصربه فردی را می بایست بر عهده گیرد ، با این همه ، یکی از جنبه های قابل توجه این هواگرد رزمی ، جدا از شکل دماغه جالب توجه آن ، حمل مقدار قابل توجهی سوخت برای اجرای ماموریتهای بسیار دوربرد، حتی بدون سوخت گیری هوایی است و اگر تنها میزان حمل سوخت این هواگرد مبناء بررسی قرار گیرد ، می توان به آن پادشاه حمل سوخت نیز لقب داد . سوخو-34 اگر چه بلحاظ DNA یک عضو مهم از خانواده فلانکر محسوب میشود ، و در عین حفظ قابلیتهای رزم هوایی این خانواده ، بطور مستقیم یک گونه توسعه یافته برای ماموریتهای ضربتی تاکتیکی است که از اوایل سال 1977 با هدف حداکثر استفاده از بدنه جنگنده فلانکر در ترکیب با سامانه های ناوبری جدید و مهمات هوابه زمین بوجود آمد . راست : فولبک با آرایش سه مخزن سوخت خارجی چپ : سوخو-24ام نمایشگاه ایلا- 1992 رومانی اما با تولید انبوه هواگردهای سوخو-24 فنسر و دادن نقش های شناسایی و تهاجمی به این هواگرد ، تولید سوخو-34 تا سال 1986 تا حدودی به حاشیه رفت ، با این حال هنوز با شناسه SU-27IB ( یا جنگنده – بمب افکن Istrebitel-Bombardirovshchik) شناخته می شد . این گونه جدید در آن زمان به راداربا قابلیتهای تهاجم زمینی افزون تر SH141 که برای برنامه متوقف شده سوخو تی-60 در نظر گرفته می شد ، مجهز می گردید که با این ویژگی ، به تقریب شباهت زیادتری به بمب افکن های تخصصی توپولف-22 ام بک فایر بلحاظ ماموریتهای در نظر گرفته شده برای آن پیدا می نمود . با این تصمیم ، SU-27IB که بعدها به سوخو-34 تبدیل گشت ، با یکسری تغییرات بعنوان جانشین بلافصل سوخو-24 درنظرگرفته شد و در ابتدای امر ، بخش بسیار زیادی از گونه مادر خود (سوخو-27) شامل بدنه ، موتور را به ارث برد ،اما بخش دماغه آن مورد اصلاح قرار گرفت تا ضمن قرار گرفتن دو خدمه کنار هم ، امکان زرهی نمودن کابین فراهم گردد ، در حالی که درست در انتهایی ترین نقطه هواپیما ، یک زائده بسیار بلند از پشت موتورهای آن بیرون زده بود . در این میان ، هواگردی که قرار بود سوخو-34 جایگزین آن شود ، یعنی سوخو-24 ، در غرب ، در اغلب مواقع بعنوان همتای اف-111 توصیف می گردید ، اما در واقعیت ، بلحاظ برد رزمی ، به تورنادو آی دی اس ( IDS) بیشتر شباهت داشت . سوخو- تی-60 منابع روسی در خصوص سوخو-34 معتقدند که دفتر طراحی سوخو ، اردک جهنمی جدید خود را بعنوان یک بمب افکن ضربتی با توانایی پرواز در ارتفاع پایین ، باسرعتی در حدود 745 مایل درساعت با محموله ای شامل دو مخزن سوخت خارجی تعریف کرده بود که به مانند سوخو-24 می بایست شعاع عمل رزمی 370 مایل را بعنوان برد رزمی استاندارد به نمایش گذارد . درصورتی که ماموریت بمباران هسته ای در نظر گرفته می شد ، سوخو-34 با مسلح شدن به دو تیر مهمات هسته ای تاکتیکی ، می بایست به برد موثر 470 مایل برسد و برای اجرای چنین حملاتی ، پایگاه های خط مقدم پیمان ورشو در لهستان ، آلمان شرقی ، مجارستان و چکسلواکی می بایست پذیرای این بمب افکن باشند . در دهه هشتاد میلادی و سالهای پس از آن ، سوخو-24 بعنوان بمب افکن ضربتی خط مقدم نیروی هوایی شوروی و سپس روسیه اگر قابلیت رسدن به عمق 90 تا 180 مایلی خطوط دشمن را داشت ، اما عملکرد پایین تری را نسبت به اف-111 به نمایش می گذاشت ، بدین معنی که وقتی اف-111 به یک جفت موشک AGM-69 و چهار مخزن سوخت خارجی مسلح می شد، شعاع عملیاتی 1800 مایل را در اختیار کاربرانش قرار می داد . این نقص موجود در سوخو-24 همیشه در ذهن طراحان شرکت سوخو قرار داشت و وقتی قرار به توسعه سوخو-34 رسید ، این مساله مورد توجه قرار گرفت . در واقع امر ، سوخو-27 پیش از این ، از نظر ظرفیت حمل سوخت داخلی در وضعیت مناسبی قرار داشت ، این هواگرد با قابلیت حمل 20700 پاوند سوخت بخوبی می توانست در بردهای بیشتر وارد عمل شود ، با این حال گونه اولیه فلانکر اگر چه هنوز به قابلیت سوختگیری هوایی مجهز نشده بود ، اما بواسطه همین ظرفیت قابل توجه ، هنوز 2300 مایل ( در ارتفاع بالا ) برد داشت . https://www.aparat.com/v/oBEAZ اما در سوخو-34 میزان حمل سوخت به 25130 پاوند افزایش یافته ( طبق برخی منابع این عدد به 26767 پاوند نیز می رسید ) ضمن اینکه طراحان برای رفع هر چه بیشتر ضعف در برد کم ، یک میله سوخت هوایی قابل جمع شدن را نیز در دماغه جاسازی کرده بودند ولی این مساله در آن زمان چندان مهم نبود ، چرا که در دوران شوروی و حتی امروز تانکرهای نیروی هوایی تنها در اختیار شاخه بمب افکن های استراتژیک قرار می گرفتند و هنوز این هواگردهای پراهمیت ، به شاخه بمب افکن های تاکتیکی خدمات ارائه نمی دادند و نمی دهند .!!!!!!!! علاوه براین ، سوخو -34 قابلیت حمل 3 عدد مخزن سوخت خارجی را دارد که هر کدام حدود 793 گالن معادل 5286 پاوند سوخت را در خود جای میدهد . این مخازن ، همان مخازن مشهور PTB-3000 هستند که قابلیت نصب در آویزگاه های بخش ثابت ریشه بال سوخو-24 را دارند و هرکدام چیزی در حدود سوخت داخلی یک جنگنده اف-5 ئی ( نزدیک 4516 پاوند و بعبارتی در حدود 1700 پاوند کمتر) حمل می کنند . حال تصور شود که یک فروند سوخو-34 در پیکربندی خاص به 3 مخزن سوخت خارجی مجهز گردد ، با اضافه شدن این تعداد مخزن سوخت خارجی ، مجموعه ذخایر قابل حمل توسط سوخو-34 به 40988 یا 42534 پاوند می رسد که معادل سوخت رسانی به 400 خودرو با مخزن سوخت 17 گالنی یا شش فروند جنگنده اف-16 است . در مقابل ، جنگنده – بمب افکن اف-15ئی که به شکل خاص اجرای ماموریتهای دوربرد تاکتیکی را بر عهده دارد ، مجموعا 35550 پاوند سوخت ( به همراه 3 مخزن سوخت خارجی و یکپارچه شده با بدنه /CFT) را می تواند در هر سورتی به همراه ببرد . در چنین حالتی ، برد آزاد سوخو-34 به 2485 مایل می رسد که در مقایسه با سوخو-24 پیشرفت قابل توجهی بشمار می رود و تقریبا نیمی از خاک روسیه را شامل می گردد . این عدد به رقم ثبت شده و ادعایی نیروی هوایی آمریکا برای F-15E ( حدود 2400 مایل ) با ترکیب فوق الذکر شباهت نزدیکی دارد . ابعاد قابل توجه مخزن سوخت پی تی بی-3000 زیر جایگاه مرکزی بدنه فولبک اما چیزی که سوخو-34 را در این زمینه متفاوت می کند ، توان حمل شش تر بمب 1100 پاوندی ، 4 موشک هوابه هوا ، مخازن سوخت خارجی است که وقتی طرح پروازی در ارتفاع بالا باشد ، بردی برابر 1864 مایل را به ثبت می رساند . براساس داده های منتشر شده طرف روسی ، سوخو-34 با پرواز در سطح دریا ، می تواند برد 1087 مایل را به نمایش گذارد ولی در زمانی که وزن تسلیحات به 8800 پاوند افزایش پیدا کند ، در ارتفاع پایین ، رقم برد به 373 مایل می رسد ودر ارتفاع بالا نیز برد684 مایل قابل دسترسی است . اردک جهنمی در سوریه بلحاظ عملی ، اگر سوخو-24 می توانست در برد 90 تا 180 مایلی به عمق دفاع دشمن در ارتفاع پایین نفوذ کند ، سوخو-34 این برد را به 300 مایل افزایش داده و این برای ارتش مدافع که سوخو-34 ماموریت دارد تا خطوط تدارکاتی آن را قطع کند و مراکز فرماندهی و کنترل را از میان بردارد ، خبر بسیار بدی است . این نوع ماموریتها در سوریه بخوبی مشاهده شد ، (سپتامبر 2015) و اگر چه مخازن سوخت خارجی مورد استفاده قرار نگرفت ، ولی مسلح شدن سوخو-34 ها به دو تیر بمب کاب-500 به وزن 1100 پاوند ، نشان داد که چه خطری برای ارتش مقابل ممکن است ایجاد شود . تا امروز ، اسکادران های سوخو-34 تنها درسوریه مورد استفاده قرار گرفتند ، اما اگر روسیه قصد دخالت در اوکراین را داشته باشد ، واحدهای سوخو-34 می توانند از عمق خاک روسیه به اهداف از پیش تعیین شده خود حمله ور شوند و این برای دفاع هوایی اوکراین ، خبر چندان خوبی بشمار نخواهد رفت . پی نوشت 1- بن پایه  3- استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی درانجمن میلیتاری،براساس قاعده " رعایت اخلاق علمی" منوط به ذکر دقیق منبع است.امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری ) بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند .
  14. 1 پسندیده شده
    بسم ا... گان تراک ، اورال-43206 مجهز به توپ ZU-23 اخلالگر RP-377VM1 روی این خودرو بطور کامل قابل مشاهده است
  15. 1 پسندیده شده
    گزارش تسنیم از «توسن»؛ ناشناخته‌ترین نفربر ایرانی https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/05/23/2552931/گزارش-تسنیم-از-توسن-ناشناخته-ترین-نفربر-ایرانی