برترین های انجمن

  1. 951

    951

    Editorial Board


    • امتیاز

      45

    • تعداد محتوا

      2,400


  2. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      23

    • تعداد محتوا

      8,885


  3. Crash

    Crash

    Army


    • امتیاز

      18

    • تعداد محتوا

      1,055


  4. aminor

    aminor

    VIP


    • امتیاز

      14

    • تعداد محتوا

      3,055



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on یکشنبه, 25 اردیبهشت 1401 در همه مناطق

  1. 1 پسندیده شده
  2. 1 پسندیده شده
  3. 1 پسندیده شده
    M2 half-track car از کاراییش اطلاعی ندارم اما رخ خفنی داره ، نمیدونم سربازای اون موقع جنگ جهانی با دیدین این ماشین چه حسی بهشون دست میداده !
  4. 1 پسندیده شده
  5. 1 پسندیده شده
  6. 1 پسندیده شده
  7. 1 پسندیده شده
  8. 1 پسندیده شده
  9. 1 پسندیده شده
  10. 1 پسندیده شده
  11. 1 پسندیده شده
  12. 1 پسندیده شده
  13. 1 پسندیده شده
  14. 1 پسندیده شده
    سلام ؛ اول اینکه کشتی فقط اسمش قشنگه وگرنه کار کردن رو کشتی ، جزو مذخرف ترین مشاغل دنیا هست به دلایل متفاوت... در رابطه با فاصله بین مثلا بندرعباس تا چین ؛ خب چین کشور بزرگی هست و بنادر زیادی داره ، بنابراین نمیشه گفت فاصله دقیقا چقدر هست ... چون باید دید کشتی به کدوم بندر چین قصد عزیزمت داره....از طرفی به نوع کشتی هم بستگی داره ، کشتی های کانتینری معمولا سرعت بالاتری دارند نسبت به کشتی های فله بر...مورد دیگه وضعیت آب و هوایی و جریان آب هست که در فصل های مختلف سال متفاوت هست و در نهایت روی سرعت کشتی تاثیر میذاره....اما اگر بخوام یک مثال بزنم ، مثلا می تونم بگم با یک کشتی کانتینری ، حدود دو هفته تا چین راه هست... در رابطه با تایم کاری در کشتی ، بستگی داره اون فرد سمت اش چی باشه...مثلا آشپز کشتی حدود 7 عصر کارش تمومه دیگه.... ولی یک افسر عرشه ، بصورت شیفتی کار می کنه و مثلا افسر دوم کشتی ، هر شب از ساعت 12 شب تا 4 صبح ، تایم کاریش هست...و ظهرها هم از ساعت 12 تا 4 عصر...برای مهندس های موتورخونه هم تقریبا میشه گفت 8 ساعت در روز کار می کنند ولی خب باز هم بستگی به سمت داره و همچنین شرایط...
  15. 1 پسندیده شده
    سالهای نه چندان دور !!!!
  16. 1 پسندیده شده
    با سلام گفته شده با تبدیل نیروی انتظامی به فرماندهی کل، هم رده ارتش و سپاه پاسداران قرار می‌گیرد، یعنی فرمانده نیروی انتظامی هم رده فرماندهان ارتش و سپاه و یا معاون اول رئیس جمهور محسوب می‌شود. آیا این تغییر سازمانی بدان معنا خواهد بود که دیگر ناجا تحت نظر وزارت کشور و شخص وزیر کشور به عنوان جانشین فرمانده کل قوا در ناجا فعالیت نمی کند؟ گفته شده بود معاونت اطلاعات این نیرو هم تبدیل به سازمان خواهد شد، آیا تغییری در وضعیت مرزبانی هم لحاظ خواهد شد؟
  17. 1 پسندیده شده
    مرزبانان ناجا مجهز به جلیقه ضد گلوله رویین ۳ و کلاهخود های کامپوزیتی و سوار بر وانت پ. ن:با تشکر از مدیریت فروم برای ساخت این تاپیک برای ناجا که اهمیت بسیار سنگینی برای تامین امنیت کشور دارند.
  18. 1 پسندیده شده
    بسم ا... جزئیات تغییر ساختار نیروی انتظامی به فرماندهی کل قرار است نیروی انتظامی جمهوری اسلامی همچون سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی به ساختار فرماندهی کل تبدیل شود که در این خبر جزئیات این تغییر را مرور میشود .یک‌سال است که طرح فرماندهی کل شدن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از سوی ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری می‌شود؛ اخبار حاکی از آن است که حدود سه هفته پیش فرمانده کل قوا با کلیات این طرح موافقت فرموده‌اند. لینک برای مطالعه ادامه متن پی نوشت : 1- تجمیع پستها ، تاپیکها ، اخبار ، تحلیل ها از مهر 1386 ،شانزدهم آذر سال یکهزار و چهارصد خورشیدی 2- تمام کاربران محترم انجمن میلیتاری ، با رعایت قوانین موضوعه انجمن ، از این پس تمامی اخبار ، تحلیل ها و ... مرتبط با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را در این تاپیک ارسال خواهند نمود . با سپاس / MR9
  19. 1 پسندیده شده
    سومین چاه آب ژرف منطقه سیستان پس از حفاری به عمق هزار و 790 متر آب پایدار و شیرینی حاصل شده است که با مختصر تصفیه ای برای شرب قابل استفاده خواهد شد. این چاه بیش از هزار مترمکعب در روز تولید آب دارد که بالاتر از انتظار است و این قابلیت را دارد که با نصب پمپ درون چاهی به 8 میلیون لیتر در روز برسد. منبع فارس نیوز لینک فیلمی در این خصوص در صفحه اینستاگرام سورنا ستاری منتشر شده است لینک ---------------------- بحث در مورد این منابع آبی بسیار متفاوت هست و بیشتر ناشی از جدید بودن و عدم شناخت رفتار آن ایجاد شده است عده ای به کل موافق و عده ای به کل مخالف هستند و بیشتر استدلال ها هم حدس و گمان هست چیزی که به شخصه از میان صحبت ها برداشت کردم راهی ناشناخته است که می بایست با احتیاط طی شود و با اولویت دهی به آب شرب بهره برداری را آغاز کرد و توجه داشت که بدمصرف کردن و اسراف هرگز عاقبت خوش ندارد حتی اگر به دریا متصل باشیم ولی در ان منطقه و باران های فصلی و شدیدش راهکاری که باید به شدت دنبال شود ، مهار آب های سطحی فصلی و تلاش برای ذخیره آن ها در دل زمین هست که علاوه بر جلوگیری از سیلاب ، بتوانیم وضعیت آب منطقه را بهبود ببخشیم
  20. 1 پسندیده شده
    کشنده های تجاری ولو FH16 با پیشرانه 600 اسب بخاری ارتش اسرائیل در نقش تانکبر جدیدترین نسخه کشندهای تجاری ولو FH16 با 750 اسب بخار قدرت در نقش تانکبر
  21. 1 پسندیده شده
    یکی از متفاوت ترین تاپیک هایی بود که در سایت دیدم . کاش الان که از دزدهای دریایی خبری نیست حداقل از روند کار روتین در سفرهاتون بگید اشنا بشیم . مثلا من همیشه برام سواله بندرعباس تا فلان بندر چین چقدر راهه و چند روزه میرسه کشتی یا مسیر ها مستقیم هست ایا دور از ساحل برخی کشورها تعیین میشه ساعت کاری در کشتی چطوره و شب ها چه تایمی برای خواب هست و...
  22. 1 پسندیده شده
    تمام ایتالیایی کوچک اما توانا! تصویری از کوروت 600 تنی کلاس Laksamana نیروی دریایی ارتش مالزی که با وجود طراحی نسبتا قدیمی خود اما از توان اتش بسیار خوبی برخوردار است این کلاس در اصل سفارش 4 فروندی ارتش بعثی عراق به ایتالیا در سال 1981 بود که با وجود تکمیل به دلیل اشغال کویت توسط عراق و تحریم جهانی این کشور هرگز به این کشور تحویل داده نشد و در نهایت سال ها بعد هر چهار فروند به مالزی فروخته شدند.عراقی ها این شناور را اسد نامیده بودند . با وجود تناژ نسبی پایین این شناورها اما تجهیزات خوبی چه از لحاظ کمی وکیفی بر روی انها نصب شده بود این کوروت ها به 12 موشک پدافند هوایی نیمه فعال ایتالیایی Aspide با برد 25 کیلومتر و همچنین 6 موشک ضد کشتی ایتالیایی اتومات با حداکثر برد 180 کیلومتر و یک توپ 76 ملم اوتو ملارا و یک توپ 40 ملم تجهیز شده بودندو همچنین دو تیوپ اژدر برای شلیک اژدر ایتالیایی A244-S بر روی انها نصب شده است.
  23. 1 پسندیده شده
    دوست عزیز سلام تفاوت چندانی بین این رشته دردو دانشگاه ذکر شده نیست چرا که چارت درسی یکیه منتها وضعیت و شرایط تحصیلی و سختی ها و منابع و امکانات دو دانشگاه ابدا قابل مقایسه نیستن بهتره بگیم تفاوت در خود دانشگاه ها ست نه رشته!!! دانشگاه امیرکبیر(همون پلی تکنیک خودشون!!)یکی از بهترین و پرآوازه ترین دانشگاه های داخلیه که دارای اعتبار داخلی زیادیه(خارجیشو کار ندارم) محیطش یه محیط سویل وعادیه مثه همه دانشگاه های دیگه و شما فقط درس رشته خودتو میخونی و آزادی عمل خاص یه دانشجو رو دارین! دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهردانشگاه افسری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانه بالطبع افسری بودنش خیلی سختیها داره چون قراره افسر مهندس تربیت کنه(امیرکبیر فقط مهندس تربیت میکنه) در کناردرسهای عادی شما باید دروس نظامی، عقیدتی و سیاسی و برنامه های ورزشی رو هم طی کنین، محیط هم کاملا نظامیه به مراتب خشکی و سختیش از سربازی بیشتره بعنوان نمونه یک دوره بعد از من یکی از دانشجوها برادرش سرباز همونجا بود،سربازه به حال برادر دانشجوش گریه میکرد!!! 4 سال شما سخت ترین شرایط رو پشت سر میزارین و با سختی هایی که فکرشو هم نمیکردین دست و پنجه نرم میکنید ساعت 5 هر روز صبح بیداری و ساعت 11 شب خاموشی(درصورتی که برنامه  خاصی نداشته باشین مثه نگهبانی، خشم شب،آموزش و تنبیه و...) برای هر دقیقه اتون(حتی سرویس بهداشتی و..) هم برنامه ریزی شده است و شما درچهارچوب اون برنامه مشخص حرکت میکنید (حتی ساعت مطالعه درسیتون هم دست خودتون نیست و طبق برنامه مشخص روزانه است) حضور  و عدم حضور سر کلاس درس دست خودتون نیست(1/40 ساعتها غیبت داشته باشین فکتون رو میارن پایین آخر ترم) بنده اطلاعی از منابع درسی دانشگاه امیرکبیر ندارم(بالطبع باید یا از سازمان بنادر باشن یا از یو کی) منتها در دانشگاه افسری منابع تخصصی دریایی از دانشگاه دریایی یو اس نیوی هستن و همه کتابها رو هم بصورت امانت همونجا بهتون تحویل میدن و در پایان هم ازتون پس میگیرن   این دانشگاه سختی های بسیاری داره بگونه ای که عموما بالای 50 درصد از ورودیهای هر سال ریزش میکنن و معمولا حدود همون 50 درصد(کمی بالا و پایین) از هر دوره فارغ التحصیل میشن  در داخل دانشگاه چند قسمت موازی هستن و هیچکدوم هم  نسبت به اونیکی کوتاه بیا نیستن!! به همون شدتی که آموزش در درسها و ساعات حضور و غیاب و سطح علمی سخت میگیره، هیات نظامی و عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعت هم در حوزه موربوط به خودشون سخت گیر هستن( بویژه هیات نظامی که همه کاره است و نود درصد زمان و برنامه شما دست اونهاست) لباس اونجا لباس نظامی و تابع قوانین نیروی دریاییه(فرم فصل و کار خاکی و کار رنگی و..) رژه، مراسم صبحگاه ، نگهبانی، دوره های نظامی و رزمایشها هم هستن دو سه ماه اول رو "بی ام تی" یا دوران تهیه گی میگن و فقط آموزشهای نظامیه که معمولا با یه رزمایش پایان میبایه و مراسم سردوشی با حضور فرمانده کل قوا یا رییس جمهور معمولا فقط در سال دوتا مرخصی هست!!! یکی تعطیالات عید حدود 12-13 روز (گاها 15 روز) و دیگری بعد از ترم تابستونه که اونهم بین 10 تا 15 روزه (ترم تابستونه اجباریه و درکنار درس،برنامه های ورزشی و واحدهای نظامی رو هم دارین و یه تابستون هم اردو و دوره نظامی هستش) در حین تحصیل شما برای گذروندن 4 واحد کارورزی، 6ماه به دریا اعزام میشین تحت عنوان کارورزی 1 و 2 3ماه کارورزی یک داخلی و سه ماه کارورزی 2 سفر برونمرزی و خارجیه   درکنار سختی هاش خوبی هایی هم داره: تمام هزینه های آموزشی بعهده نداجاست لباس وپوشاک وملزومات نظامی بعهده نداجاست کتابها رو دانشگاه براتون تهیه میکنه (امانی ) و مقداری هم لوازم تحریر هر ترم بهتون میدن(البته زیاد  نیست) هزینه تغذیه اصلی و میان وعده ها بعهده نداجاست(غذاش تا ما بودیم که معرکه بود بعد ازما رو هم تا چند سال که عالی بود الان خبر ندارم) هزینه بهداشت و درمان بعهده نداجا ست و همه دفترچه بیمه دارن ماهیانه مبلغی رو بعنوان حقوق (زیاد نیست البته ) دریافت میکنید( سال چهارمی و با دریافت کد "افسری" حقوقتون میره رو پایه افسری و بهتر میشه) دارای آزمایشگاه ها و کارگاه هاییه که بعید میدونم شریف و امیرکبیر و علم وصنعت سرهم  و باهم داشته باشنشون (دسته کم در حوزه دریایی) کتابخونه کامل و جامعی داره بویژه برای منابع زبان اصلی(انگلیسی، ایتالیایی، فرانسه و روسی) برخلاف دانشگاه های دیگه عموم پروژه ها و طرح های دانشجویی بصورت عملی و کاربردی در خود نیرو پیگیری و استفاده میشه(مثلا یه طرح ارتقایی نداجا رو میدن به چند دانشجو من خودم یه نمونه کوچیک از اونها بودم که پروزه فارغ التحصیلیم مربوط به پروزه موج بود ، بعدا ون یکی پروژه کوچیک دیگه  مربوط به موج بهم دادن با یه مبلغی بعنوان حق پژوهش!!!) تقریبا میشه گفت دغدغه پیدا کردن شغل و .. نداری و شغلت مشخصه از همون اول هم خودتو برای یه شغل مشخص اماده میکنی نه اینکه حالا فارغ التحصیل بشم تا بعد ببینم چی پیش میاد! برای کسی که قصد ادامه کار در این رشته رو داشته باشه یه تمرین اساسی برای سختی های دریانوردیه بطوری که برخلاف دانشجویان بیرون در دریا بیکباره شوکه نمیشه!! دیگه خدمت سربازی ندارین(چهار سال قد چهل تا سربازی میدونن و اذیتت میکنن ، مثلا تا  دوسال حق راه رفتن و قدم زدن توی دانشگاه رو نداری و فقط باید بدو رو بری و بیایی!!! الا یکی روز خاص که لباس سفید یا مشکی فورم تنته و به احترام اون نمیدویی!!!) برخلاف دانشگاه های دیگه شما در کنار تیوری دروس رو عملی و وواقعی پیگیری میکنید و تیوری و عمل با هم هستن و با فارغ التحصیل شدن یه مدرک دار بی تجربه نیستین!    درضمن بحث و گفتگو و جانبداری و هرگونه میتینگ و برنامه سیاسی هم در تمام طول چهار سال تحصیل مطلقا ممنوعه   در کل باید ببینید دنبال چی هستین بینهات سخت و دشوار و طاقت فرساست منتها  مزایای خاص خودشو هم داره و خاطراتش هم بینهایت شیرینن( ای گند بزنه بهشون که هنوز هم دوستشون دارم!! با همه سختیهاشون!!)
  24. 1 پسندیده شده
    برادران گرامي ببخشيد كه اين تاپيك را بالا مياورم اما فكر ميكنم حيف است كه اين تصاوير بسيار زيبا را نبينيد به گلوله و اندازه‌اش دقت بفرماييد.. خيلي مخوف است
  25. 1 پسندیده شده
    توپ 80 سانتیمتری Dora معرفی توپ قبلا توسط demolotion روی سایت قرارگرفته ولی این مطلب کاملتره و من حیفم اومد کلی زحمت کشیدم مطلب رو ترجمه کردم اونو نزارم رو سایت! توپ 80 سانتیمتری Dora بزرگترین توپی است که تا کنون ساخته‌شده‌است. البته توپی با کالیبر بزرگتر به نام Mallet mortar وجود دارد اما این توپ هرگز به سنگینی توپ Dora نیست. این توپ 1350تنی قادر بوده گلوله‌ای 7.1تنی را مقدار 38 کیلومتر پرتاب کند! لوله‌ی توپ 400 تن وزن داشته است. در سال 1937 شرکت Krupp سفارش ساخت این توپ را از Heereswaffenamt و به دستور هیتلر دریافت کرد. از این توپ تنها یک بار علیه Sevastopol استفاده شد؛ Sevastopol مستحکمترین دژ جهان در آن زمان بود؛ و تنها 48 گلوله توسط Dora پرتاب شد. برای استفاده از این توپ باید یک ریل 4 خطه ساخته میشد. برای اینکه توپ بتواند در جهت‌های مختلف شلیک کند قسمتی از ریل بایستی به صورت منحنی ساخته میشد. برای چرخاندن Dora روی این منحنی از دو لوکوموتیو 691 کیلو واتی استفاده میشد. امکان جابجایی توپ به صورت یکپارچه وجود نداشت و برای جابجایی هر بار بایستی قسمت‌های مختلف آن جدا میشد! برای جابه‌جایی این توپ به جرثقیل‌هایی ویژه و 2000 نفر نیروی انسانی نیاز بود که کار جابجایی 6 هفته طول میکشید! حفاظت از توپ در برابر حملات هوایی بسیار مهم بود. Dora در اصل میبایست علیه Maginot که منطقه‌ای مرزی بین آلمان و فرانسه بود استفاده میشد. توپ مشابه دیگری با لوله‌ای متفاوت به نام Schwerer Gustav ساخته شد که البته هرگز از آن استفاده نشد. توپ مشابه دیگری به نام Langer Gustav در حال ساخت بود که ساخت آن هرگز به پایان نرسید. و بررسی ها برای ساخت توپ چهارم به نام Schwerer langer Gustav نیز در حال انجام بود. برای استفاده از این توپ‌ها برای شلیک راكت نیز بررسی‌هایی در حال انجام بود که آن هم هرگز به پایان نرسید. Langer Gustav در حملات هوایی از بین رفت. Dora و Schwerer Gustav نیز به دستور مقامات آلمانی طی دستور آلمان سوزی هیتلر در سال 1945 منهدم شدند. ساختار این توپ‌ها بسیار جالب بود اما کارایی زیادی نداشتند. روشن هستش که این توپ از شگرد‌های تبلیغاتی نازی‌ها بوده و احتمالا گوبلز کلی روی اون کلی مانور داده! فقط فکرش رو بکنید که جای آمریکا یا شوروی، آلمان توی جنگ سرد شرکت داشت!!! اونوقت احتمالا آلمانیها دایناسورهایی از این بزرگتر رو میساختن!!! من تو یه صفحه‌ی دیگه که پایین آدرسشو نوشتم اطلاعات بیشتر و کاملتری دیدم به نظر میرسه لاشه‌ی Dora بعدها یعنی در سال 1996 به صورت اتفاقی کشف شده البته من مطلب رو کامل نخوندم و ترجیح دادم این صفحه رو ترجمه کنم چون خلاصه‌تر بود. اطلاعات فنی Dora : نوع سلاح: توپ ریلی سازنده: شرکت Krupp کالیبر: 80سانتیمتر وزن: 1350 تن طول: 47.3 نتر عرض: 7.1متر ارتفاع: 11.6 متر مهمات: گلوله‌ی آتش‌زا/گلوله‌ی ضد استحکامات وزن مهمات: گلوله‌ی آتش زا: 4.8 تن گلوله‌ی ضد استحکامات: 7.1تن برد: گلوله‌ی آتش زا: 48 کیلومتر گلوله‌ی ضد استحکامات: 38 کیلومتر سرعت گلوله: گلوله‌ی آتش زا: 820 متر بر ثانیه گلوله‌ی ضد استحکامات: 720 متر بر ثانیه عکس: منبع: http://www.hpwt.de/2...krieg/Dorae.htm نویسنده: Lukas Czarnecki اطلاعات بیشتر رو میتونید از نویسنده بپرسید: webmaster@hpwt.de و یا به این لینک مراجعه کنید(خیلی جالبه به نظر میرسه توپ بعدها کشف شده حتما بخونید): http://user.mc.net/hawk/biggun.htm استفاده از مطلب بدون اجازه‌ی مترجم مجاز نیست. --------------------------------------------------------- هیچ سلاحی قویتر از سلاح ایمان نیست.