برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      62

    • تعداد محتوا

      8,883


  2. alala

    alala

    Editorial Board


    • امتیاز

      46

    • تعداد محتوا

      5,139


  3. mehdipersian

    • امتیاز

      38

    • تعداد محتوا

      2,882


  4. 951

    951

    Editorial Board


    • امتیاز

      25

    • تعداد محتوا

      2,400



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on جمعه, 19 اسفند 1401 در همه مناطق

  1. 5 پسندیده شده
    قایق امداد پزشکی سپاه پاسداران
  2. 4 پسندیده شده
    تصویر پرتاب موشک پدافندی نواب از قایق این قایق هم مجهز به موشک هست(و راکت فلق نیست) به گفته ی سردار تنگسیری ناو شهید مهدوی توانایی پرتاب موشک با برد 2000 کیلومتر دارد(احتمالا کروز) تصویر پرتاب کروز از قایق های تندرو رضوان شناور پشتیبان رزم به‌نام «شهید عبدالله قربانی»
  3. 4 پسندیده شده
  4. 3 پسندیده شده
    چقدر زود آرزوها برآورده میشه سامانه ی نواب روی قایق تندرو
  5. 3 پسندیده شده
    سلام مساله این است که برای سامانه نواب فقط به اندازه سامانه وصل شده پشت خودرو نگاه نباید بکنید . سامانه نواب از نوع پرتاب گرم است ، پس باید به موضوع آتش عقبه آن هم که در این شکل کامیون سوار از زیر سامانه خارج می شود و زمین را تحت تاثیر قرار می دهد ، هم دقت کنید . مساله کانال هدایت دود و آتش و گرمای حاصل به بیرون را هم باید در نظر بگیرید که چقدر به ابعاد و عمق بیشتر برای جاگذاری در شناور دارد . اینها را که در نظر بگیریم ، تقریبا می شود به این که چرا در شناوری با ابعاد سهند هم به علت عدم پیش بینی فضای عمودی لازم در سازه ، نصب نشد ، هم فکر کرد . بله اگر برای پرتاب از سیستم لانچ سرد روسها بتوانیم استفاده کنیم می شود در ابعاد کوچکی مثل تور سیستم را جمع کرد ولی با پرتاب گرم هنوز هم استقرار سامانه کامل برای شناوری در این ابعاد به نظر بزرگ و سنگین میرسد مگر این که بهسازی بشود . پی نوشت : اخبار 8:30 تصاویر پرتاب را نشان داد . الان باید به این فکر کنیم که چرا نصب این سامانه که اینقدر می توان جمع و جورش کرد که روی این شناور کوچک نصب بشود روی سهند ممکن نشد ؟
  6. 3 پسندیده شده
    برد رسمی زوبین ؟!!!! 30 کیلومتر برد کشف و 20 کیلومتر برد درگیری
  7. 2 پسندیده شده
    نصب احتمالی پدافند نواب روی شناور ذوالفقار در پشت شناور فضایی به طول ۲ در ۱/۵متر (اگر از اندازه پرچم تخمین بزنیم میشه گفت سه متر در دو متر )با رنگ سفید جنب پرچم مشخص است این فضا می تواند محل قرار گیری سیلو های موشک پدافندی نواب باشد بنظر دو دریچه پرتاپ در محل سیلو ها دیده میشود با توجه به شرایط دریا و تکان های پی در پی در ان و همچنین رطوبت ذاتی نوع سوخت موشک های دریایی متفاوت است برخی فروم های خارجی نوشته اند که احتمال دارد در هر سیلو بیشتر از یک موشک وجود داشته باشد که با توجه به استاندارد دریایی به نظر بعیداست احتمال وجود چهار سیلو در هر قایق ممکن است رادار سامانه نواب در داخل گوی از جنس خاص قرار گرفته تا از خوردگی احتمالی رادار در دریا جلوگیری کرد این شناور دارای طول ۱۹ متر در عرض پنج متر بوده و باید دید شلیک ان لانچ سرد می باشد یا لانچ گرم البته سامانه نواب لانچ گرم است لیکن در دریا سیستم لانچ گرم میتواند فشار زیادی به استراکچر قایق ایجاد کند مهمترین اصل دراین شناور اتصال به شبکه یک پارچه می باشد اگر این شناور توانایی جنگ شبکه محور با سایر شناور های دریایی سپاه و ارتش را داشته باشد می توان به راحتی کل فضای خلیج فارس و دریای عمان را تحت نظر داشته و مشکل پدافند در دریا های جنوب حل می شود در کشور امریکا ناو های هواپیما بر از نظر پوشش پدافندی تحت پوشش سایر ناو شکن ها و ... هستند حال شما در نظر بگیرید ناو پهپاد بر با باند ۱۸۰ متری شهید باقری نیز تحت پوشش پدافندی ۲۰ شناور ذوالفقار در اطراف خود باشد یک بینش مناسب با کوچک سازی برنامه نظامی امریکا با کیفیت مناسب در واقع مینیاتور سازی با کیفیت با توجه به تحویل یک شناور احتمالا این طرح هنوز در حال سیر مراحل ازمایشی خود می باشد بنظر این باکس ها لانچر های جدید برای موشک الماس باشن مجددا دیده می شود در قایق های تندرو در حال افزایش کیفیت سلاح ها هستیم و در اینده شلیک راکت های ۱۰۷ میلی متری را به ناو های دشمن از فاصله نزدیک کمتر خواهیم دید البته در مستند سلاح ایرانی اعلام داشت این راکت هابا هدف اخلال در سامانه های راداری دشمن شلیک می شوند که به نطر می رسد این تاکتیک با توحه به حجم خسارت خودی به نظر منسوخ شده است نصب موشک فلق با برد بیشتر هم جالب بود تغییر راکت های ۱۰۷ میلی متری به راکت های فلق با هدف دوری از پدافند ناوهای دشمن احتمالا در آینده این راکت ها توانایی دنبال کردن هدف را با توجه به پس زمینه ابی دریا داشته باشند در کنار موارد فوق وجود پهپاد ها با توانایی ارسال اطلاعات یکپارچه میتواند کلیه اطلاعات را در صحنه به سایر شناور ها منتقل کند این قدرتی است که احتمالا از دیرباز ما شاهد ان در نیرو دریایی سپاه بوده ایم حال این موارد را بگذاریم در کنار شناور شهید سلیمانی ب توانایی شلیک موشک کروز و پدافند برد بلند و کوتاه و توانایی احتمالی پدافند شبکه محور با قایق های دوالفقار و همچنین شناور ابو مهدی مهندس با توانایی شلیک موشک بالستیک ضد ناو به نظر قدرت عطیمی با بودجه کم و مینیاتور سازی در جنوب توسط سپاه در حال شکل گیری است این موارد رو من مینیاتور سازی میگویم چون ما باکیفیت بسیار بالا داریم از شناور های کوچک بهره می بریم اما در آخر به نطر می رسد حضور شناور های کانتینر بر تجاری و حتی نفت کشی مثل مکران می تواند با هدف دور زدن تحریم ها صورت پذیرد و از نظر من این کار بسیار مناسب است پس از جنگ اوکراین ما شاهد یک اجماع جهانی درتحریم سپاه و .... بودیم همانطور که می دانید شناور های نظامی برابرقوانین بین المللی اساسا از بازرسی معاف بوده حال شما در نظر بگیرید با چندین نفتکش که طاهر ایشان نظامی شده است نفت و بنزین و محصولات پتروشیمی (خصوصا مورد اخر دارای ارزش افزوده و حساسیت بیشتر است )ما به کشور های مختلف با اسم دید بازدید نظامی صادر شود همچنین می توانیم کلیه اقلام تحریمی را به راحتی از کشور چین بار کانتینر ها کرده و به کشور بیاوریم در عمل کلیه تحریم ها دور زده شده است
  8. 2 پسندیده شده
    بسم ا... بالگرد AB-206 هوانیروز این بالگرد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، به رجیستر 4162-2 با رنگ آمیزی ویژه دُم و دماغه بالگرد ( قرمز رنگ ) برای آموزش برخی افراد خاندان سلطنتی ( که امروز برای بازگشت به ایران ، آویزان دولتهای معاند شدند ) استفاده می شد
  9. 2 پسندیده شده
    سلام فیلم سینمایی come And See - 1985 ، که این عکس مربوط به اون هستش را پریروز دیدم . هنوز درگیر این فیلمم . واقعا گنداب متعفن اروپا در اون دوران لقب برازنده ای برای اروپا و طرفدارانشون در این برهه ست . دیدن این فیلم را به همه دوستان توصیه میکنم ، البته تماشای این فیلم در بعضی از صحنه ها واقعا سخته ! با دیدن این جنایتها هر چه بیشتر به ارزش کاری که مدافعان حرم امت اسلام برای جلوگیری از قدرت گرفتن یک تفکر و گروه جنایتکار معاصر ، در این منطقه انجام دادن پی میبریم .
  10. 2 پسندیده شده
    سلام و عرض ادب خدمت دوستان و همراهان میلیتاری . تبریک میگم این الحاق رو به همه ی علاقمندان و دوست داران . سوال شما ، سوال بنده هم بود . تا اونجایی که متوجه میشم ، شناور شهید مهدوی ، شناوری بر اساس " کشتی تجاری کانتینربر " تغییر داده و ایجاد شده . و همینطور اگر به عرشه ی کشتی دقت کنیم میشه بلوک بندی ( قطعه بندی ) های فابریک! و قطعات مهار ( قفل کردن کانتینر به کف عرشه ) و چینش منظم کانتینر ها رو روی عرشه ی کشتی دید . نکات ( در حد یه علاقمند ) ۱_ با توجه به نیازمندی _ علاقمندی حضور در دریاها و شایدم اقیانوس ها ، رفتن به سمت کشتی های بزرگتر گریزناپذیره . چرا که امواج موجود در دریاها و اقیانوس ها میتونه به بلندای چند و یا چند ده متر برسه . ۲_درسته که شناورهای الحاق شده ، از اساس بابت نیاز نظامی و استانداردهای مورد نیاز ساخته نشدن ، اما به نظر با فوریتی که حس شده ، این تغییر کاربری شناورهای تجاری به نظامی ، سریعترین راه ممکنه تشخیص داده شده . ۳_ بابت تصاویر ، یه چرخی زدم تو نت و دیدم غیر عزیزان اونور آبی ، به جز تلاش برای کم ارزش نشون دادن کار انجام شده ، زورشون اومده حتی اسم کشتی رو کامل بنویسن و واژه ی ارزشمند " شهید " رو از مطلبشون حذف کردن . ۴ _ عزیزان متولی امر ، یه لطفی کنید و موقع رونمایی ، دست کم با رنگ زدن عالی و یا حتی شستن قسمت های کثیف ( مثل دماغه ی الان کشتی ) زحمات کشیده شده رو تو بعد رسانه ایی اون کامل کنید . فراموش نکنید که ظاهر تجهیزات با رنگ حرفه ایی ، تمیز و جذاب ، خودش یک تنه ۹۰ درصد کار هستش و پیشاپیش همه ی القائات و جنگ رسانه ایی های دشمنان رو در ذهن مخاطب عام ، نابود و بی اثر میکنه . ۵_ جای جناب elo و الباقی عزیزان مطلع دریایی ، بابت روشنگری بیشتر و علمی تر تو این زمینه خیلی خالی حس میشه . ### توصیه اکید و واجب به عزیزان امر اگر این کشتی قراره فقط و فقط بار و کانتینر نظامی _ غیرنظامی جابه جا کنه که هیچ ، اما اگر قراره روی کشتی ، انواع و اقسام پهپاد و بالاخص هلیکوپتر فرود بیاد و صعود کنه ، لطف کنید و یه محوطه ی فرود رو تعیین کنید و بعدش " فاصله ی بلوک بندی های اون نقطه رو پر کنید " که تو دریا و حرکت های مختلف کشتی و آب و هوای مختلف ، شاید چرخ یا اسکید هلیکوپتر و ... بیفته یا گیر کنه تو این فواصل و سانحه ایی شکل بگیره و یا حتی خدمه حین خدمت آسیب ببینن که دور از آینده نگری منطقی و کاربردی هستش . https://gtg.ir/trading-ship/ https://gtg.ir/trading-ship/
  11. 2 پسندیده شده
    تصاویر جدید از ناو شهید مهدوی و قایق های تندروی جدید: تصاویر از چند قایق خاص و دیده نشده:
  12. 2 پسندیده شده
    الحاق رسمی ناو لجستیکی شهید مهدوی به نیروی دریایی سپاه این ناو قادر است انواع بالگرد، انواع پهپاد و شناورهای موشک انداز را حمل کند و درون خود انواع سامانه‌های موشکی، پدافندی و راداری را جای داده است. وزن این ناو بیش از 2100 تن و طول آن 240 متر و عرض آن 27 متر است، این ناو دارای انواع رادارهای پیشرفته مانند رادار سه بعدی، سامانه‌های موشکی سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه‌ پدافندی سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را دارا است و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود. در این مراسم 95 قایق موشک انداز نیز به نیروی دریایی سپاه ملحق شد این شناورها شامل موشک‌های اندازهای کلاس عاشورا و طارق است و از شناور راکت انداز به شناور موشک انداز از برد 10 تا 180 کیلومتر ارتقا یافته‌اند، برد این شناورها نیز به نسبت سایر شناورهای راکت انداز افرایش قابل توجهی داشته است. در این مراسم شناور پشتیبان رزم به‌نام «شهید عبدالله قربانی» هم به ناوگان نیروی دریایی سپاه ملحق شد و پدافند موشکی نواب در کلاس ذوالفقار و پدافند موشکی در کلاس عاشورا نیز رونمایی شد.
  13. 2 پسندیده شده
  14. 2 پسندیده شده
    بخش پنجم و پایانی غیرقابل توقف، رونمایی از مجتمع های موشکی جدید در کنار ایده جدید مجموعه تونل های زیرزمینی ذخیره سازی و شلیک ، این پایگاه ها از لانچرهای مجزا بعنوان گزینه ثانویه برای شلیک موشکهای موجود برخوردار هستند . در واقع ، این پایگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که از بخش های متنوع ذخیره سازی موشک با روکشی از آسترهای مشبک و همچنین تثبیت کننده های لایه ای با پوششی از پلیمر هستند که سامانه های حساس در آن قرارگرفته و شوک حاصله از موج انفجارهای سنگین احتمالا بدان آسیب وارد نخواهند کرد . علاوه براین ، احتمالاً بخش اتصال کلاهک و بدنه اصلی موشک که درآن خطر انفجارهای متعدد در اثر اشتباه خدمه یا آسیب ناشی از برخورد مهمات سنگین بدان می رود ، از بخش های دیگر جدا بوده تا حداقل خطر متوجه بخش های اصلی گردد . تونل های متصل کننده نیز در برابر آسیب ها و ریزش ایمن سازی شده و به مانند بخش قبلی از آسترهای مشبک و تثبیت کننده های لایه ای بهره می برند . با توجه به این که ورودی های این بخش ها در برابر شوک ناشی از انفجار آسیب پذیر هستند ، پوشش های فوق الذکر در سطوح آنها نیز بکار رفته است . علاوه براین ، یک برآورد اولیه از قدرت آتش این مجموعه ها نیازمند تعداد قابل توجهی بخش های بارگیری ، چندین واگن پرتاب و همچنین تعداد حفره های شلیک مشخص خواهد بود . بدین ترتیب ، درصورتی که این انتظار وجود داشته باشد که این مجموعه های موشکی بسیار بزرگ طراحی شده باشد ، ایران صدها موشک بالستیک را در این مجموعه ها ذخیره نموده که در عمیق ترین بخش های آن قرار گرفته است . این بخش ها با روباره های گرانیتی به عمق 300 تا 600 متر از پوشش های مشبک ، تثبیت کننده های لایه ای کم هزینه را بعنوان پوشش محافظ بخود می بییند تا از حملات هسته ای مصون بمانند .با توجه به این مساله ، می توان پیش بینی نمود که این پایگاه ها به طیف متنوعی از موشکهای سوخت مایع مجهز شده و می شوند که با یکسری تغییرات بسیار کوچک برای سازگاری با چنین محیطی کاربرد خواهند داشت : 1- موشکهای بالستیک سری قیام با برد 800 کیلومتر مسلح به کلاهکهایی باقابلیت ورود مجدد به جو مانورپذیر (MARV) و همچنین کلاهکهای مجهز به مهمات فرعی ( بارانی /خوشه ای ) که به شکل اساسی برای از کارانداختن پایگاه های هوایی کشورهای همسایه ، ازمیان بردن زیرساختهای خاص و یا غیرممکن ساختن عملیات پاکسازی و جمع آوری مهمات خوشه ای که در مراحل قبلی شلیک شده اند مورد استفاده قرار می گیرند . 2-موشکهای بالستیک سری عماد با برد 1700 کیلومتر با سرجنگی MARV با قابلیت نقطه زنی به منظور انهدام زیرساختهای نظامی کلیدی و با ارزش در منطقه . 3-موشکهای بالستیک سری خرمشهر با برد 2000 کیلومتر با قابلیت حمل کلاهکهای مجهز به مهمات بارانی / خوشه ای و سرجنگی MARV . این موشکهای بالستیک در سالهای اخیر بدلیل قابلیت حمل باری حدود سه برابر موشکهای سری عماد و قدر-اچ احتمالاً در تعداد بسیار زیادی در دسترس قرار خواهند داشت و از نظر مقرون به صرفه بودن ، یک تیر موشک خرمشهر با سرجنگی 1.8 تنی خسارتی سه برابری نسبت به کلاهک های سری موشکهای قدر خواهد داشت که مزیت بسیار قابل توجهی است . بلحاظ میزان قدرت آتش ، بسته به تعداد بخش های بارگیری موازی موشک و همچنین واگن های بدون سرنشین خودکار ، توان آتش این مجموعه ها می تواند متفاوت باشد . از آنجایی که به احتمال بسیار زیاد موقعیت مکانی این سامانه مشخص است ، موشکهای جدیدتر نیازی به صفحه ترازکننده آزیموت ندارند ، در نتیجه بارگذاری با سرعت بسیار بیشتری صورت خواهد گرفت ، که در مقایسه با خانواده موشکهای سوخت جامد تاکتیکی ایران ، زرادخانه موشکهای سوخت مایع ایرانی بسوی اهداف از پیش تعیین شده نشانه گیری شده اند ، در نتیجه اگر شدت درگیری بالا باشد ، این زرادخانه باسرعت بیشتری شلیک می شوند . نتیجه گیری در گذشته ، یگان های موشکی ایران ، برای درامان ماندن از حملات هسته ای پیش دستانه مهاجمان احتمالی به قابلیتهای موشکی سوخت مایع خود ، از تونل های عمودی استفاده می نمود . علیرغم اینکه چنین ایده ای می تواند برای بارگیری و شلیک 5 تیر موشک نیز به کار رود ، ولی در مجموع ، ایده بسیار گران قیمتی است ،اما برای حفظ توان بازدارندگی می بایست بالاترین قابلیت اطمینان را بدست آورد . با این وصف ، این انتظار وجود دارد که با اجرایی شدن و توسعه ایده تونل های روباز عمودی ، بازدارندگی ایران در حوزه موشکی به درجه کافی از آمادگی برای حفاظت در برابر حملات هسته ای برسد . در واقع ، این ایده ، به شهرهای موشکی موجود امکان می دهد تا با هزینه ای مقرون به صر فه و در زمان مشخص ، این قابلیت را بدست آورند . در نتیجه ، با توجه به اینکه طراحان این مجتمع ها ، بتدریج طرح خود را به درجه بلوغ کامل رسانده اند ، این امر نشاندهنده آن است که نیروی هوا-فضای سپاه به دو هدف اصلی خود یعنی هزینه پایین و بازدهی بالا دست یافته است . بااین وصف ، این شیوه بلحاظ ماهیتی ، پویایی متفاوتی را نسبت به سایر کشورها از خود نشان می دهد : 1- جمهوری اسلامی ایران ( عجالتاً در حال حاضر ) یک قدرت قدرت هسته ای نیست ، در نتیجه برای بالانس نمودن صحنه رزم و درنهایت ، ایجاد تغییر در محاسبات دشمن در اجرای حملات هسته ای (ضربه اول ) به قدرت آتش بسیار بالایی که در عین حال می بایست دقیق نیز باشد ، نیاز دارد .در چنین شرایطی ، سرمایه گذاری بر روی سیلوهای موشکی تکی ، منطق نظامی مشخصی بدنبال خود ندارد ، چرا که هر دور شلیک می بایست به اندازه کافی زیاد و به همان اندازه نیز دقیق باشد . 2- فقدان تسلیحات هسته ای و همچنین سامانه های مرتبط به آن یعنی سرمایه گذاری بر روی شناورهای زیرسطحی با نیروی رانش هسته ای بسیار گران قیمت بوده که این امر تمرکز بر روی توسعه نیروی موشکی متعارف را فراهم می کند . 3- ایران بلحاظ دموگرافیک ، مناطق کم جمعیت و متقابلا توپوگرافی کوهستانی و همچنین جنس زمین صخره ای مناسب برای سرمایه گذاری به منظور ایجاد مجموعه های زیرزمینی عمیق را در اختیار دارد که برای توسعه کمی و کیفی ، شرایط مناسبی را پدید می آورد . 4- نتیجه منطقی سه گزینه فوق الذکر ، ایران را مسلح به قابلیتهایی می نماید که به تقریب در سایر کشورها ، کمتر قابل دستیابی است و آن ، ایجاد بازدارندگی مشابه کشورهای هسته ای اما با ابزارهای متعارف خواهد بود . در واقع ، هم اکنون ( نوامبر 2021) ایران برد موشکهای بالستیک خود را به 2000 کیلومتر محدود نموده است که در گذشته این مقدار حداکثر بردی بود که با موشکهای تک مرحله ای ، قابل دستیابی بشمار می رفت . اما با بهبود سریع فناوری موشکی در ایران ، این امکان برای تولید موشکهای بالستیک دو مرحله ای برای ایجاد بازدارندگی مستقیم در برابر کشورهای خاصی در فواصل بسیار دور احتمالا بدست آمده یا خواهد آمد که درصورت وقوع این روند ، چنین مجموعه های برای استقرار این موشکها به اندازه کافی بزرگ به نظر می رسد . پی نوشت : 1- متن حاضر موارد مختلفی برای بررسی در خود می بیند که انشا... در زمان خود مورد بررسی قرار می گیرد ، با این حال بدلایل مختلف بررسی یکسری از نکات مطرح شده درآن مقدور نیست و باید گذر زمان امکان آن را فراهم آورد . منابع در صفحات وب : 1- بن پایه 2- بن پایه 3- بن پایه 3-بن پایه 4-بن پایه 5- بن پایه 6- بن پایه 7- بن پایه 8- بن پایه 9- بن پایه 10- بن پایه 11- بن پایه 12- بن پایه 13- بن پایه 14- بن پایه 15- بن پایه منابع چاپی : 1- 2007.ground equipment for missiles . vasilily malikov 2- effects of nuclear earth-penetrator and other weapons .us. 2012 3- 2004.strategy in the contemporary world 3- منابع موجود در دانشگاه صنعتی مالک اشتر 4- منابع موجود متعلق به انتشارات یا مهدی (عج ) ======= استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی درانجمن میلیتاری،براساس قاعده " رعایت اخلاق علمی" منوط به ذکر دقیق منبع است.امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری ) بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند . پایان . هشتم بهمن سال 1400 خورشیدی
  15. 2 پسندیده شده
    تریمارن هرمز، اشتباها کاتامارن نوشتم معذرت می خواهم
  16. 2 پسندیده شده
    جا داره از اسم زیبایی هم که برای این سامانه گذاشتند یادی بکنیم: زوپین . ژوبین . نیزه ٔ کوچکی که سر آن دوشاخه بود و در جنگهای قدیم آن را بروی دشمن پرتاب می کردند و مخصوصا اهل تبرستان و دیلم از آن استفاده میکردند. زوبین ایرانی دوران کهن: زوبین ایرانی دوران جدید:
  17. 1 پسندیده شده
    در صحبت های زمان رونمایی صحبت از دو نوع قایق پدافندی شده بود: 1-پدافند موشکی در کلاس عاشورا 2-پدافند موشکی نواب در کلاس ذوالفقار از اونجایی که حرف از نواب زده شده و به نظر میرسه اندازه ی موشک ها و رادار این قایق با زوبین می تواند منطبق بشود پس این سامانه ی نواب هست: در مورد پدافند موشکی در کلاس عاشورا توضیح و عکس خوبی نیست اما شاید این مورد باشه
  18. 1 پسندیده شده
    سلام اشکالی نداره به نظرم ، کمی طنز برای خروج از خشکی مباحث نظامی لازمه باز جناب واریور خودشون هر طور صلاح بدونن ، پست ایشون هست و من فقط نقل قول کردم البته مورد پیرمردهای پارکینگی به نظرم درست نبود و دقت نکرده بودم موقع کپی پیست ، این رو حذف کردم
  19. 1 پسندیده شده
    ایران محموله ی بزرگی از گلوله،گلوله ی توپخانه و خمپاره و... برای روسیه فرستاده است منبع آگاه در گفت و گو با اسکای نیوز مدعی شده است که دو کشتی باری با پرچم روسیه در ماه ژانویه از بندر امیر آباد ایران به سمت آستاراخان روسیه حرکت کردند. دو کشتی حامل حدود 200 کانتینر پر از سلاح بودند.این منبع گفت که مسکو هزینه مهمات را به صورت نقدی پرداخت کرده است. این منبع محموله ادعایی را شامل تقریباً 100 میلیون گلوله در اندازه های مختلف - 5.56 میلی متر، 7.62 میلی متر، 9 میلی متر، 12.7 میلی متر و 14.5 میلی متر - برای استفاده در سلاح هایی مانند تپانچه، تفنگ تهاجمی و مسلسل ذکر کرد. این منبع سپس گفت که کشتی ها همچنین طیف وسیعی از مهمات دیگر را حمل می کردند، از جمله حدود 300000 گلوله، مانند نارنجک های 40 میلی متری برای نارنجک انداز، راکت های 107 میلی متری ضد تانک، و گلوله های خمپاره در اندازه های مختلف - 60 میلی متر، 81 میلی متر و 120 میلی متر - و همچنین راکت های توپخانه (130 میلی متر، 122 میلی متر و 152 میلی متر) و گلوله های زرهی (115 میلی متر و 125 میلی متر). علاوه بر این، این منبع گفت که نزدیک به 10000 جلیقه و کلاهخود جنگی در محموله وجود داشته است.
  20. 1 پسندیده شده
    ایا صنایع دفاعی ایران در جنگ اوکراین شکوفا می شوند خبر اول اسکای نیوز :ایران به طور مخفیانه مقادیر زیادی فشنگ، راکت و گلوله خمپاره به روسیه برای جنگ در اوکراین ارسال کرده و قصد دارد بیشتر ارسال کند. این منبع گفت که مسکو هزینه مهمات را به صورت نقدی پرداخت کرده است. دو کشتی باری با پرچم روسیه در ماه ژانویه با حمل حدود 100 میلیون فشنگ، حدود 300 هزار مهمات دیگر و همچنین 10000 کلاهخود و جلیقه از بندر امیرآباد ایران به مقصد بندر آستاراخان روسیه از طریق دریای خزر حرکت کردند. اسکای نیوز محموله ادعایی را شامل تقریباً 100 میلیون فشنگ در اندازه‌های مختلف: 5.56 میلی‌متر، 7.62 میلی‌متر، 9 میلی‌متر، 12.7 میلی‌متر و 14.5 میلی‌متر برای استفاده در سلاح‌هایی مانند تپانچه، تفنگ تهاجمی و مسلسل ذکر کرد. همچنین گفته که کشتی‌ها طیف وسیعی از مهمات دیگر را حمل می‌کردند، از جمله حدود 300000 گلوله، مانند نارنجک‌های 40 میلی‌متری برای نارنجک‌انداز، راکت‌های 107 میلی‌متری ضد تانک، و گلوله‌های خمپاره در اندازه‌های مختلف: 60 میلی‌متر، 81 میلی‌متر و 120 میلی‌متر و همچنین راکت‌های توپخانه (130 میلی‌متر، 122 میلی‌متر و 152 میلی‌متر) و گلوله‌های زرهی (115 میلی‌متر و 125 میلی‌متر) این منبع امنیتی گفت: دو کشتی باری که گفته می‌شود در انتقال مهمات از ایران به روسیه نقش داشتند، Musa Jalil و Begey نام داشتند و هر دو تحت پرچم روسیه حرکت می‌کنند. https://news.sky.com/story/irans-alleged-ammunition-for-russias-war-in-ukraine-the-secret-journey-of-the-cargo-ships-accused-of-supplying-invasion-12828039 خبر دوم فیلم استفاده نیرو های اوکراینی از مهمات توپخانه ای ۱۵۲ میلی متری ساخت ۲۰۲۲ و خمپاره های ایران احتمالات ۱-اینها مهمات توقیفی از کشتی های یمنی هستند (چنین محموله توقیفی ای تا بحال دیده نشده اصلا یمن چندان به مهمات توپخانه نیاز ندارد و عمده تجهیزات ارسالی به یمن موشک ضد تانک و اسلحه سبک هست چون ایشان چریک هستند و کمتر کلاسیک می جنگند) ۲-این مهمات از انبار های روس ها به دست اوکراینی ها رسیده است (این احتمال هم مثل احتمال بالا بعلت زمان تولید ۲۰۲۲ احتمال کمی دارد چون اساسا در این زمان هنوز روسیه از مهمات تولیدی خود استفاده کرده و سفارش به مهمات به جایی نداده است ) ۳-فروش مهمات از طریق کشور ثالث به اوکراین شاید دوستان خوششان نیاید ولی این مورد احتمال بالایی دارد ارتباط ایران با کشور بلغارستان و رومانی از زمان جنگ مناسب بوده و بسیاری از قطعات بازار سیاه جنگنده ها از این کشور ها تامین می شود حال شما در نظر بگیرید این کشور ها سفارش ماهیانه ۲۵۰ هزار گلوله توپخانه را به ما بدهند به شخصه اگر من بودم می پذیرفتم(ماهیانه میلیاردها دلار درآمد و پیشرفت صنایع دفاعی کشور ) خبر سوم راه اندازی خط تولید مهمات ۱۵۲ میلی متری و ...به سفارش بلا روس همه میدانید که هرچه تعداد تولیدات یک کالا افزایش پیدا کند قیمت تمام شده آن کاهش میابد جنگ اوکراین میتواند سبب شکوفا شدن صنعت دفاعی ایران گردد حالا میتوان دریافت سوای مسئله انسان دوستانه جنگ اوکراین میتواند سبب افزایش تولید تجهیزات خصوصا تجهیزات انفرادی کلاهخود جلیقه ضد گلوله و......و کاهش قیمت آن ودرنتیجه تجهیز سربازان و نیروهای وطن در ارتش و سپاه و کاهش شهادت ایشان در مواجهه با گروه های تروریستی و... باشیم ان شاالله
  21. 1 پسندیده شده
    هواپیمای جت آموزشی بوئینگ اسکای ‌فاکس طرح جنجالی تبدیل هواپیمای لاکهید تی 33 به هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس قسمت دوم و پایانی : ورود بوئینگ به ماجرا : در ادامه جستجو برای سرمایه گذار ، مدیریت شرکت اسکای فاکس با چندین اسپانسر احتمالی مذاکره کرد . مذاکرات منجر به عقد قرارداد با شرکت هواپیمای نظامی بوئینگ شد که در آن زمان به بازار هواپیماهای نظامی علاقه مند شده بود . اولین تماس بین بوئینگ و اسکای فاکس در ژانویه 1985 انجام شد . پس از یک سری جلسات توجیهی و ارزیابی فشرده از پتانسیل بازار هواپیما ، قرارداد در اواسط سال 1985 امضا شد . این قرارداد که اساساً یک قرارداد مجوز ساخت و بهره برداری بود ، به بوئینگ حقوق کامل و نامحدود برای توسعه ، ساخت و فروش هواپیمای آموزشی Skyfox داد . هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس در مقابل تاسیسات شرکت بوئینگ عبارت : مربی Skyfox در بروشور منتشر شده توسط بوئینگ منعکس کننده بسیاری از مفاهیم اصلی راسل اوکوئین است . در این بروشور آمده بود که تبدیل لاکهید T-33 به Skyfox یک هواپیمای : · تاکتیکی چند منظوره ، · با کارایی بالا ، · ایده آل برای آموزش و نگهداری خلبانان جنگنده ، · آموزش جنگ الکترونیک ، · شناسایی ، · گشت های دریایی نزدیک ، · یدک کشی هدف هوایی ، ارائه می دهد . این جزوه همچنین ادعا می کرد که Skyfox می تواند کاربردهای تاکتیکی دیگری مانند حملات زمینی و هدایت هوایی پیشرفته را انجام دهد. نماهای مختلف از هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس ، برگرفته شده از سایت اینترنتی بوئینگ تبدیل کامل هواپیمای لاکهید T-33 به Skyfox بین 3 تا 3.5 میلیون دلار هزینه داشت . این مبلغ شامل همه چیز از جمله کمک های فنی ، تجهیزات فنی و آموزش بوئینگ می شد . فرض بر این بود که خریداران می توانند خودشان این تبدیل را انجام دهند ، اما در صورت لزوم ، تمام کارها را می توان در کارخانه کنسرت در ویچیتا نیز انجام داد . تصویر مقایسه ای از تبدیل هواپیمای لاکهید تی 33 به اسکای فاکس طراحی : تغییرات در طراحی بدنه این هواپیما بسیار قابل توجه است و در واقع با یک هواپیمای جدید روبه رو ایم . قابل توجه ترین تفاوت خارجی جایگزینی موتور رانش اصلی پرت اند ویتنی J33 با وزن 4600 پوند (2090 کیلوگرم) با دو موتور توربوفن Garrett TFE731-3A است که بر پایه های افقی روی بدنه نصب شده اند و در مجموع نیروی رانش 740 پوندی را ارائه می دهند . پایه های خالی محل نصب موتور در هواپیمای اسکای فاکس هنگام برخاستن ، وزن دو موتور جدید 17 درصد کمتر از یک موتور J33 است و افزایش 60 درصدی رانش با کاهش 45 درصدی مصرف سوخت ، بطور خاص همراه بوده است . بوئینگ مدعی است که در نتیجه تعویض موتورها ، برد و مدت پرواز به طرز محسوسی بهبود یافته ، وزن محموله افزایش یافته و به دلیل دوموتوره بودن ، ایمنی پرواز نیز ، افزایش یافته است. تصویر مقایسه ای از تبدیل هواپیمای لاکهید تی 33 به اسکای فاکس مزیت بزرگ ترکیب جدید موتورها و نازل های موتور این است که در حال حاضر در جت های تجاری BAe 125 و Cessna Citation III استفاده می شود . تا آنزمان تقریباً پنج هزار موتور TFE731 در سراسر جهان فروخته شده بود که در مجموع بیش از نه میلیون ساعت پرواز داشتند. بوئینگ می گوید استفاده از یک موتور از پیش مهندسی شده به معنای دسترسی فوری به شبکه تعمیر و نگهداری جهانی Garrett ( هانیول ، فعلی ) است . British Aerospace 125 Cessna Citation III با نصب موتورهای جدید زمان صعود به 30000 پا (9144 متر) در مقایسه با لاکهید T-33 از 14.8 دقیقه به 8 دقیقه کاهش یافت و برد با استفاده از سوخت داخلی از 1120 به 1960 مایل دریایی (از 2074 به 3630 کیلومتر) افزایش یافت . با مخازن سوخت نصب شده بر روی بال، برد Skyfox به نزدیک به 3000 مایل دریایی (5556 کیلومتر) افزایش یافته است . مصرف سوخت ویژه کمتر ، همچنین مدت پرواز در منطقه گشت را افزایش می دهد که با شعاع نبرد 200 مایل دریایی (370 کیلومتر) به 5 ساعت و نزدیک به دو برابر می شود. تصویر سه نمای هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس حذف موتور J33 به این معنی است که ورودی‌های هوای جانبی هواپیمای اصلی را می‌توان برای قرار دادن سوختی که قبلاً در مخازن نوک بال‌ها بود ، استفاده کرد و این تصمیم در نمای روبه رو به اسکای‌فاکس ظاهری غیرعادی می‌دهد . نمای روبروی غیر عادی هواپیمای اسکای فاکس تغییرات بیشتر در شکل آشنای T-33 شامل یک دم کاملا جدید و بزرگتر، بدنه کامپوزیت جدید و فیرینگ های ریشه بال است . شیشه جلوی بازطراحی شده همانند سایبان Northrop F-20 Tigershark است و همچنین برای بهبود دید تنظیم شده است. ساختار سکان عمودی و ریشه سکان افقی دم در هواپیمای اسکای فاکس ساختار بال و بدنه بین خروجی و دماغه عملاً بدون تغییر باقی مانده است ، به استثنای مقداری تقویت در نقاط اتصال موتور، شاسی لاکهید T-33 نیز حفظ شد . برای بهبود پایداری طولی و قرار دادن موتورهای جدید به پره های جدید نیاز بود . باله‌های شکمی کوچک نیز اضافه شدند ، اما سکان‌ها و ترمزهای بادی حفظ گردید . نمای کاکپیت و موقعیت قرارگیری موتورهای در هواپیمای اسکای فاکس دماغه "اسکای فاکس" از نظر طول و شکل با لاکهید تی-33 متفاوت است و از فایبرگلاس ساخته شده است . دماغه جدید به گونه ای طراحی شده بود که به سرعت برچیده شود و امکان نصب واحدهایی با تجهیزات تخصصی برای ماموریت های رزمی خاص را فراهم کند . به گفته بوئینگ ، این واحدهای دماغه ماجولار، همراه با تغییر سریع محموله های زیر بال و فضای دم ، هواپیما را قادر به انجام طیف گسترده ای از ماموریت ها می کند . بنابراین ، بطور مثال ، دماغه را می توان به سیستم های جنگ الکترونیک SUU-44 یا با تجهیزات الکترونیک اضافی در فضای آزاد شده از موتور J33 مجهز کرد . سایر واحدهای دماغه ممکن است حاوی یک مسلسل 0.5 اینچی (12.7 میلی متر) ، دوربین های شناسایی و حتی یک رادار کوچک باشند . گزینه دوم به تجهیزات اویونیک پیچیده تری نسبت به نصب فعلی نیاز دارد ، اما ممکن بود خریداران بالقوه Skyfox به یک هواپیمای اختصاصی با تجهیزات راداری علاقه مند شوند . هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس به نمایش در آمده در یک نمایشگاه هوایی Skyfox با شش نقطه سخت زیر بال در مقایسه با چهار نقطه درلاکهید T-33( دو نگهدارنده نوک بال برای سوخت استفاده می شود ) ، Skyfox می تواند تا 6000 پوند (2720 کیلوگرم) بار حمل کند . اسکای فاکس به عنوان یک هواپیمای تهاجمی می تواند به بمب های زیر بال ، یک جفت موشک هوا به هوا AIM-9L Sidewinder که روی نوک آن قرار می گیرد مجهز شود . توپی که در دماغه قرار دارد نیز در هر ماموریت جنگی قابل استفاده است. نمای فوقانی و در حال پرواز هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس اویونیک نصب شده در Skyfox برای نمایش از یک سیستم دیجیتال Collins ProLine II تشکیل شده است که در حال حاضر از یک صفحه نمایش CRT چند رنگ استفاده می کند و در کابین جلو قرار دارد و مابقی تجهیزات استاندارد لاکهید T-33 را حفظ می کند . در نهایت در برنامه توسعه قرار بود که دو صفحه نمایش تمام رنگی CRT در دو کابین این هواپیما نصب شوند . نمای کاکپیت جلو و تجهیزات اویونیک در هواپیمای اسکای فاکس هواپیمای اثباتگر فناوری از ساده‌ترین نسخه اویونیک استفاده می‌کند ، زیرا بوئینگ معتقد بود که مشتریان احتمالاً می‌خواهند تجهیزاتی را مشخص و احتمالاً انتخاب کنند که با توانایی‌های مالی و الزامات مأموریت‌های رزمی آنها مطابقت داشته باشد . برای برخی از مأموریت‌های فقط ناوبری ، مانند شناسایی یا آموزش خلبانی، سیستم Pro-Line II به تنهایی کافی است ، زیرا فقط برای ناوبری مورد نیاز است . سرانجام پروژه : اولین پرواز نمونه اولیه هواپیما در 23 آگوست 1983 انجام شد . این هواپیما تمام آزمایشات را با موفقیت پشت سر گذاشت ، اما با وجود داده های پرواز خوب و هزینه نسبتا پایین، خریداران بالقوه علاقه ای به هواپیما نداشتند . فاز دوم این پروژه در سال 1986 اتفاق افتاد ، زمانی که شرکت بوئینگ پتانسیل هواپیمای جدید را دید . در ابتدا همه چیز به سرعت و منظم پیش رفت ، تقریباً بلافاصله قرارداد اولیه برای 20 هواپیمای آموزشی برای نیروی هوایی پرتغال امضا شد . با این حال، مشتریان به زودی نظر خود را تغییر دادند و بوئینگ مجبور شد پروژه را محدود کند. تنها نسخه از این هواپیما نیز در فوریه 2007 در Rogue Valley International (MFR) در Madford قرار گرفت . تصاویر دیگری از هواپیمای بوئینگ اسکای فاکس مترجم : 951 فقط برای میلیتاری ، کپی با ذکر منبع آزاد میباشد . منبع اصلی : http://www.airwar.ru/enc/other/skyfox.html
  22. 1 پسندیده شده
    نمایی از تایفون بر فراز عمان
  23. 1 پسندیده شده
  24. 1 پسندیده شده
    قدرت نمایی لینکس راین متال نمایش قدرت و دقت آتش لینکس https://www.aparat.com/v/0Z6JU
  25. 1 پسندیده شده
    لینکس KF31 در مقابل KF41 تصویر سمت راست لینکس KF31 در کنار لینکس KF41 سمت چپ لینکس KF31 را میتوان یک نسخه تکامل یافته از روی پلتفرم زرهی قدیمی Marder دانست که تبدیل به پلتفرم KF31 شده است. اما لینکس KF41 یک پلتفرم کاملا جدید با طراحی جدید و مدرن است.