برترین های انجمن

  1. 951

    951

    Editorial Board


    • امتیاز

      65

    • تعداد محتوا

      2,400


  2. alala

    alala

    Editorial Board


    • امتیاز

      25

    • تعداد محتوا

      5,139


  3. mehdipersian

    • امتیاز

      22

    • تعداد محتوا

      2,882


  4. ldmdff

    ldmdff

    VIP


    • امتیاز

      18

    • تعداد محتوا

      1,549



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 28 اردیبهشت 1402 در همه مناطق

  1. 3 پسندیده شده
    بسم ا... قبل از کشور سازنده اصلی ، یک شرکت مستقر در جمهوری چک ، شروع به تولید ماکت ( نمونک ) مشهورترین سلاح مورد استفاده در جنگ اوکراین نموده / شاهد-136 - مقیاس 1:72 شما می توانید نقشه خود را از طریق روش های مرسوم اجرا کنید ،اما زمان هایی وجود دارد که این روشهای مرسوم ، برای کسانی که ابتکار عمل ندارند ، می تواندبه یک " تله" ( دام ) تبدیل گردد. ( فون رونشدت )
  2. 2 پسندیده شده
    منابع روسی اطلاعات جدیدی از حمله دیروز به غرب اکراین ارائه دادن . هدف حملات انبارهای مهمات ارتش اکراین در پیگاه هوایی بوده این انبارها غالبا تسلیحات غربی از جمله راکت های هیمارس و موشک های ضد هوایی پاتریوت بوده قدرت یکی از انفجارات معادل 700 تن تی ان تی براورد شده است بعد از انفجار دوم زمین لرزه ایی به قدرت 3.4 ریشتر در منطقه احساس شده است . منابع اکراین تلفات سنگین انسانی را هم در این حمله تایید کردن مکان تقریبی سقوط 4 هواگرد روسی در روز گذشته مجموع حملات لانستهای گروه واگنر به ادوات توپخانه ایی ارتش اکراین در حومه باخموت در این حمله 5 توپ خودکششی لهستانی کراب - یک توپ کششی ام 777 و دو راکت انداز اورگان اکراین منهدم میشوند . پیش از این تصاویر تنها یکی از این حملات منتشر شده بود https://www.aparat.com/v/l7PxM حمله واحدهای پیاده و مکانیزه ارتش روسیه دو تانک آسیب دیده روسی در این حمله یکی توسط موشک و یا راکت ضد زره و دیگری گلوله توپخانه البته هر دو تانک سالم به پایگاه مراجعت کردن https://www.aparat.com/v/5gkMo دوئل کوادکوپتر انتحاری روسی وسرباز اکراینی https://www.aparat.com/v/vNSaZ خسارتهای تجهیزاتی روسها 4 تانک از جمله 1 تی 90 ام- یک نفربر بی ام پی 3 دو نفربربی ام پی2 - یک نفربر بی ام پی1- یک دستگاه ام تی ال بی ویک نفربر بی ام پی3 رها شده جاده مرگ باخموت 1 کمین واگنرها بر سر راه ستون زرهی اکراین دو نفربر ویک تانک وچندین سرباز در این کمین کشته شدن جاده مرگ باخموت2 انهدام دو نفربر بی ام پی دو اکراینی - نسخه شناسایی بی ام پی 1 و ویک خودرو زرهی استرلیایی خسارتهای تجهیزاتی اکراینی ها 6 نفربر بی ام پی1 4تانک تی 64و 72 دو نفربر ام 80 اسلونیایی و.. نتیجه برخورد گولوله 152/155 م م ارتش اکراین در فاصله 20 متری خمپاره انداز روس جان سالم به در بردن تانک روسی از اصابت موشک ضد زره نتیجه برخورد گلوله 152 م م روسی بروی تانک اکراینی ساحل کریمه
  3. 2 پسندیده شده
    روز‌های گذشته چند مرحله درگیری با عناصر طالبان و داعش داشتیم/ از ورود این عناصر در مرزهای شرقی به داخل کشور جلوگیری شد سرتیپ امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی ارتش: طی روزهای گذشته چند مرحله درگیری با عناصر طالبان و داعش داشتیم و از ورود این عناصر به داخل کشور جلوگیری شد. اینک نیروهای یگان قرارگاه منطقه ای جنوب‌شرق ارتش در نوار مرزی و در حساس ترین شرایط به نگهبانی و حراست از مرز و جلوگیری از اشرار و گروهک ها مشغول هستند و ۵۰ هزار نفر از افراد تردد کننده غیرمجاز مرزی نیز دستگیر شده اند./ ایرنا
  4. 1 پسندیده شده
    مروری بر تاریخچه تولید و خدمت بالگرد Sikorsky S-58 و نمونه نظامی Sikorsky H-34 Choctaw قسمت اول : Sikorsky S-58C خاستگاه و توسعه بالگرد سیکورسکی Sikorsky S-58 / H-34 Choctaw آخرین بالگرد تولید شده توسط سیکورسکی با موتور شعاعی بود و همراه با بالگردهای Sikorsky S-55 / H-19 Chickasaw و Sikorsky S-56 / CH-37 Mojave یکی دیگر از اسب های پرنده سیکورسکی در دهه 1950 میلادی به شمار میرفت . Sikorsky S-56 / CH-37 Mojave Sikorsky S-55 / H-19 Chickasaw در دوره پس از جنگ جهانی دوم ، با شروع به اصطلاح "جنگ سرد"، زیردریایی های تهاجمی و موشک انداز ، واحدهای اصلی نیروی دریایی مخوف شوروی بودند که در اقصی نقاط جهان مستقر شدند . نیروی دریایی ایالات متحده این تهدید جدی را مشاهده و بلافاصله برای مقابله با آن اقدام کرد. در پایان دهه 1940میلادی ، چند مدل بالگرد در خدمت نیروی دریایی ایالات متحده بودند که شامل بالگردهای : Piasecki HRP Rescuer و Sikorsky HO4S میشد . این ناوگان برای استفاده به عنوان بالگرد جنگی ضد زیردریایی (ASW) ، عمدتاً به دلیل بار و برد محدود آنها نامناسب بودند . در طول آزمایش‌هایی که در جنوب فلوریدا انجام گرفت ، موتورهای این بالگردها در طول پروازهای طولانی مدت در گرما و رطوبت زیاد که برای غوطه‌وری سونار لازم بود ، بیش از حد گرم میشد . علاوه بر این، عملیات در دریا بر استقامت سازه ها ، پوشش ها و ابزار دقیق فشار وارد می کرد . با این حال، علیرغم مشکلات پیش آمده ، تجربیات به دست آمده نشان داد که بالگرد پتانسیل قابل توجهی در این نقش دارد . Piasecki HRP Rescuer Sikorsky HO4S در ژانویه 1950میلادی ، نیروی دریایی ایالات متحده مسابقه ای را برای تهیه یک هلیکوپتر ASW که به طور خاص برای این کار طراحی شده باشد ، برگزار کرد . در ماه ژوئن سال بعد ، با شرکت بل ، برای طراحی مدل بل – 61 ، قراردادی منعقد شد که در ابتدا ، ساخت سه نمونه اولیه پیش‌بینی شده بود . نمونه پروتوتایپ ، در 4 مارس سال 1953میلادی با نام Bell XHSL-1 prototype اولین پرواز خود را با خلبانان آزمایشی معروف فلوید کارلسون و جو دان در میدان هوایی آمون کارتر انجام داد . Bell XHSL-1 prototype بالگرد Bell XHSL-1 به این دلیل انتخاب شد که نیروی دریایی ایالات متحده ، بر اساس تجربه با بالگرد Piasecki HRP متقاعد شده بود که طراحی پشت سر هم روتورها در یک بالگرد مزایای بیشتری را ارائه می دهد . مجموعه ای از تاخیرها به دلیل مشکلات مختلف (در رأس آنها ارتعاشات شدید روتورها وجود داشت) بالگرد Bell XHSL-1 را تحت تأثیر قرار داد که در پایان انتظارات را ناامید کرد . به عنوان مثال سر و صدای تولید شده توسط روتورها فعالیت اپراتورهای سونار را مختل می کرد ، تا شدن تیغه ها کار دشواری بود و به دلیل اندازه بزرگ آن ، بالگرد به سختی در بالابر کشتی ها جا می شد . دست آخر تنها 53 دستگاه ازین بالگرد تولید شد . Sikorsky S-58B N408A در حال پرواز در مقابل کارخانه سیکورسکی در استراتفورد بالگرد Bell XHSL-1 به طور مستقیم رقیب Sikorsky S-58 بود. این تنها هلیکوپتر شرکت بل با پیکربندی روتورهای پشت سر هم تا آنزمان است پایان قسمت اول . . . ادامه دارد . . . مترجم : 951 برای گویا تر شدن موضوع و تکمیل متن اصلی ، تصاویری از منابع مختلف ، گردآوری و در متن اصلی گنجانده شده است . فقط برای میلیتاری . منبع اصلی در پایان قسمت نهایی ، ذکر میگردد
  5. 1 پسندیده شده
    فیلمی از عملیات ارتش اوکراین در اطراف باخموت https://www.aparat.com/v/EiDP9 عملیات هویتزرهای Msta SP روسیه علیه توپخانه M777 اوکراین https://www.aparat.com/v/YgfMv ورود نیروهای چچنی به شهر باخموت https://www.aparat.com/v/NmU0M انهدام راکت انداز اوکراینی توسط پهپاد انتحاری لانست https://www.aparat.com/v/uXwzF
  6. 1 پسندیده شده
    نسخه عراقی راکت بدر۳ به نام قاصم که به آن اشاره شد.
  7. 1 پسندیده شده
  8. 1 پسندیده شده
    خواهش می کنم ... دقت بفرمایید ، این کلیپ ها را دوستان زحمت می کشند و بارگذاری و ارسال می کنند برای این خاطر هست که یک دید همه جانبه از وضعیت صحنه نبرد در اختیار مخاطب قرار بگیرد .. حالا اگر فرض جنابعالی نکته ای در این ویدئوها می بینید که باعث جلب توجه شما شده ، خیلی راحت می تونید آن را با مستنداتی که دارید ، تحلیل بفرمایید .. این شکلی همه ما از نظر شما بهره می بریم و این خیلی خوب هست
  9. 1 پسندیده شده
    نیروی هوایی اسرائیل تایید کرد که سامانه فلان داوود برای اولین بار توانسته یک هدف را نابود کند. این سامانه لایه دوم دفاعی در برابر راکت ها و موشک های بالستیک است. بنظر می‌رسد یک موشک بدر ۳ با توجه به ارتفاع پروازی زیاد در خارج از رنج عملیاتی گنبد آهنین قرار گرفته و اسرائیل به ناچار از موشک های فلاخن داوود برای از بین بردن آن‌ها بهره برده است. آخرین مأموریت جنگی فلاخن داوود علیه یک موشک توچکا شلیک شده توسط دولت سوریه در سال 2018 بود که در نهایت اسراییلی ها متوجه میشوند که هدف توچکا اصلا اسرائیل نبوده و دستور خودکشی به موشک ها صادر میشود . بر خلاف موشک های تمیر، موشک موسوم به Stunner که از این سامانه شلیک میشوند از روش برخورد مستقیم یا Hit to Kill برای نابودی اهداف خود استفاده میکند و فاقد مواد منفجره هستند. در نتیجه موشک های stunner نسبتا گران قیمت بوده و استفاده گسترده از این سامانه برای اهداف کم ارزش چندان بهینه بنظر نمی‌رسد. موشک بدر۳ و m-302 راکت های ارزان قیمتی هستند که عموما توسط گنبد آهنین رهگیری می‌شدند و احتمالا تغییر در پارامتر های پروازی باعث ایجاد این رخداد مهم شده است.
  10. 1 پسندیده شده
    تصویری از رو در رویی موشک تمیر سامانه گنبد آهنین با راکت بدر ۳ این راکت یکی از سنگین ترین راکت های سریا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی است که این روز ها نامش را زیاد می شنویم. این راکت از یک سرجنگی ۲۵۰ کیلوگرمی برخوردار است که نمونه اول آن در سال ۲۰۱۹ مشاهده و نمونه دوم آن طی نبرد سیف القدس در تاریخ ۱۳ مه ۲۰۲۱ رونمایی شد. چندی پیش ابو حمزه، سخنگوی سرایا قدس از جمهوری اسلامی ایران بابت موشک‌های بدر-۳ تشکر کرده بود. نسل اول نسل دوم با ریشه یابی کوتاه نشانه هایی از وجود این راکت را در عراق هم خواهیم یافت. نسخه ای مشابه این راکت به نام قاصم در اختیار گروه های حشد الشعبی عراق است که شخصا اطلاعات کافی از آن پیدا نکردم ولی در برخی منابع از این راکت یاد شده است. قیاس موشک قاصم و بدر F چندی پیش هم خبرگزاری تسنیم تصاویری از تست این راکت در ایران منتشر کرد. باید افزود که ایران بصورت غیر رسمی یک برنامه موازی با برنامه تسلیحاتی اصلی خود دارد. در وب نظامی نویس فارسی از این تسلیحات با نام جهادی یاد میشود. شاخصه اصلی این تسلیحات امکان مونتاژ آسان و ارزان بودن قیمت تمام شده است. بطوری که این تسلیحات را میتوان در محیط کارگاهی به تعداد زیاد تولید کرد. از مهمترین این نوع تسلیحات به پهپاد ها و موشک های بالستیک و کروز و حتی یک مورد موشک پدافندی با نام مستعار ۳۵۸ و ... میتوان اشاره کرد. برخی از این تسلیحات با توجه به عملکرد مطلوب خود در کشور میزبان به جمع تولیدات وزارت دفاع ایران هم اضافه شدند. شاید بتوان از پهپاد شاهد۱۳۶ بعنوان مهمترین مثال این مورد یاد کرد. تست راکت بدر ۳ در ایران به ادعای تسنیم! اما وقتی به یمن میرسیم با موشک معروف بدرF رو به رو می شویم که علاوه بر نام مشترک شباهت هایی در کلیات با راکت فلسطینی دارد. بدر F یک موشک( دارای قابلیت اصلاح مسیر ) است که به فیوز مجاورتی مجهز شده و توانایی انفجار در بالای هدف با دقت سه متر را دارد. سرجنگی ۱۴۰۰ ترکش را به سوی هدف خود رها میکند. از این موشک چندین بار علیه مواضع ائتلاف سعودی در جنگ یمن استفاده شد. برد این موشک ۱۶۰ کیلومتر است(مناسب برای کاربری گروه های فلسطین). نمونه ای ارتقا یا توسعه یافته از این موشک در یمن با نام نکال هم ساخته شده است. بدر F یمنی با تمام تفاوت ها و شباهت ها بنظر می‌رسد برخی راکت های فلسطینی از جمله بدر ۳، بسیار مستعد هدایت پذیر شدن هستند. موردی که شاید در ادامه از این موشک، یک تهدید بزرگ و کاملا جدی برای اسرائیل بسازد.
  11. 1 پسندیده شده
  12. 1 پسندیده شده
    مروری بر تاریخچه تولید و خدمت بالگرد Sikorsky S-58 و نمونه نظامی Sikorsky H-34 Choctaw قسمت چهارم : سابقه خدمت غیر نظامی بالگرد Sikorsky S-58 طولی نکشید که اپراتورهای غیرنظامی علاقه خود را به بالگرد Sikorsky S-58 نشان دادند و بنابراین در ژوئیه سال 1955 میلادی ، شرکت سیکورسکی شروع به جمع آوری اولین سفارشات با اولویت دادن به تامین نیروهای مسلح ایالات متحده کرد . گواهینامه تجاری بالگرد Sikorsky S-58C در 2 آگوست سال 1956 میلادی به دست آمد . این نسخه به طور خاص برای حمل و نقل مسافر برنامه ریزی و طراحی شده بود و دارای دو در ، در سمت راست بود . این بالگرد می توانست دوازده مسافر را در چهار ردیف صندلی های سه گانه حمل کند. در 19 اکتبر سال 1955 میلادی ، طی یک کنفرانس مطبوعاتی ، شرکت نیویورک ایرویز خرید 7 فروند بالگرد Sikorsky S-58 را اعلام کرد که اولین آنها در 15 ژوئن سال 1956 میلادی ، وارد خدمت شد . سه فروند اول که همراه با قطعات یدکی آن با سرمایه گذاری 1.2 میلیون دلاری همراه بود ، تا پایان سال وارد خدمت نشدند . سال 1958 میلادی - تبلیغات شرکت نیویورک ایرویز ، اولین شرکت غیر نظامی که از بالگرد Sikorsky S-58 استفاده کرد. در میان اولین مشتریان ، شرکت بلژیکی Sabena بود که 8 فروند بالگرد Sikorsky S-58C را خریداری کرد . اولین بالگرد با سریال نامبر (s/n 58-356) در 7 نوامبر سال 1956 میلادی ، وارد بلژیک شد و شناسه OO-SHI را در 26 نوامبر سال 1956 میلادی ، دریافت کرد . یکی دیگر از اپراتورهای آن دوره ، شرکت شیکاگو هلیکوپتر ایرویز بود . شرکت بلژیکی Sabena از بالگرد Sikorsky S-58C بین سال‌های 1956 تا 1967 میلادی استفاده کرد. یکی از بالگردهای Sikorsky S-58 که توسط شرکت هلیکوپتر ایرویز شیکاگو اداره می شود . این نسخه را می توان به راحتی با دو درب دسترسی و پنجره های اضافی از سایرین متمایز کرد. یکی از بالگردهای Sikorsky S-58 شرکت هلیکوپتر ایرویز شیکاگو در حال پرواز بین آسمان خراش ها بروشور تبلیغاتی شیکاگو هلیکوپتر ایرویز بالگرد Sikorsky S-58-B که توسط شرکت هلیکوپتر ایرویز شیکاگو استفاده میشد ، یک نوع غیرنظامی عمومی با یک صندلی نیمکتی تاشو برای 5 تا 7 مسافر و پیش بینی حمل بار بود . حداکثر وزن برخاستن از 12700 پوند (5760 کیلوگرم) به 13000 پوند (5897 کیلوگرم) افزایش یافته بود . این افزایش با اصلاح مجرای هوای کاربراتور جدید و طراحی جدید فن خنک کننده موتور که نیروی کمتری جذب می کرد امکان پذیر شد بطوریکه موتور حدود 36.7/50 کیلووات بر اسب بخار بیشتر به گیربکس منتقل میکرد . بالگرد Sikorsky S-58 به طور گسترده از نیمه دوم دهه 1950 میلادی تا پایان دهه 1970 میلادی ، مورد استفاده قرار گرفت . علاوه بر حمل و نقل مسافری برنامه ریزی شده (به دلایل مختلف - اول و مهمتر از همه ظاهر مدل های دو موتوره مدرن تر مانند بوئینگ-ورتول 107 و سیکورسکی S-61 - استفاده از آن در این نقش نسبتاً کوتاه بود) توسط شرکت های نفتی نیز ، برای : · حمل و نقل پرسنل · تدارکات · جابجایی مواد روی سکوهای نفتی · حمل و نقل مصالح ساختمانی · مونتاژ سازه های پیش ساخته استفاده می شد . بخش کلانتری شهر لس آنجلس در دهه 1970 میلادی و اوایل دهه 1980 میلادی از تعدادی بالگرد Sikorsky S-58 عمدتاً برای جستجو و نجات ، نظارت هوایی ، پشتیبانی گشت زمینی و حمل و نقل پرسنل استفاده کرد . لانگ بیچ/کالیفرنیا، اوت سال میلادی1981 - Sikorsky S-58J N87716 در خدمت اداره کلانتری شهر لس آنجلس امروزه گواهینامه نوع بالگردهای : Sikorsky S-55 و Sikorsky S-58 به دست شرکت Centrepointe Aerospace مستقر در Royse City (تگزاس) رسیده است که خدمات مختلفی را ارائه می دهد و قادر به انجام تعمیر و نگهداری کامل در تمام مدل های بالگرد Sikorsky S-58 غیرنظامی است . لوگوی شرکت Centrepointe Aerospace نکاتی جالب در مورد این بالگرد در سال 1957 میلادی ، دوایت دی. آیزنهاور اولین رئیس جمهور ایالات متحده شد . او به طور منظم برای رسیدن به اقامتگاه تابستانی خود در پنسیلوانیا بعنوان روشی سریع و راحت از بالگرد Bell UH-13J استفاده می کرد . دوایت دی. آیزنهاور در کنار بالگرد Bell UH-13J عادت به استفاده ازین روش سریع حمل و نقل ، به ساخت و بکارگیری یک نوع از بالگرد Sikorsky S-58 با نام اختصاصی VH-34 با فضای داخلی VIP، تجهیزات ابزار دقیق و ناوبری بهبود یافته ، و ارابه های فرود شناور اضطراری منجر شد . بالگردی که در زمان حضور رئیس جمهور به عنوان "Marine One" نامگذاری میشد ، دارای طرح رنگی متمایز بود که هنوز هم استفاده می شود و به زمان دولت آیزنهاور باز می گردد . زمانی که این بالگرد سیستم تهویه هوا نداشت و قسمت سقف بالگرد برای انعکاس گرما و کاهش دمای داخلی به رنگ سفید درآمده بود ! این سنت همچنان ادامه یافته و به همین دلیل است که تا به امروز، بالگردهای ریاست جمهوری همچنان به عنوان "کله سفید" شناخته می شوند . یک بالگرد ریاست جمهوری VH-34D (BuNo 147201) در چمن جنوبی کاخ سفید در سال 1961 میلادی . این بالگرد مجهز به شناورهای اضطراری خود باد شونده است تصویری زیبا از بالگرد UH-34D در خدمت ارتش ایالات متحده مجهز به آنتن های رادیویی نصب شده بر روی درهای تاشوی جلو در سپتامبر سال 1959میلادی ، نیکیتا اس. خروشچف ، نخست وزیر وقت اتحاد جماهیر شوروی ، از ایالات متحده بازدید کرد و در آنجا فرصتی یافت تا با یکی از VH-34 که برای حمل و نقل رئیس جمهور ایالات متحده دوایت دی. آیزنهاور استفاده می شد ، پرواز کند . برداشت های او به حدی مطلوب بود که دو فروند بالگرد VH-34 را سفارش داد که در اوایل دسامبر سال 1960 میلادی تحویل داده شدند . نیکیتا اس. خروشچف در حال سوار شدن بر بالگرد VH-34 در محوطه کاخ سفید در 21 جولای سال 1961میلادی ، در ماموریت فضایی جیمنای 3 کپسول فضایی Liberty Bell 7 پس از ماموریت و عبور از جو زمین ، با فضانورد معروف Virgil Ivan Grissom در اقیانوس اطلس فرود آمد و در حالی که منتظر بود تا توسط یک بالگرد Sikorsky HUS-1A / UH-34E بازیابی گردد ، به دلایلی که هرگز مشخص نشد ، درب هوابند کپسول بطور ناگهانی باز شد و با ورود آب اقیانوس به داخل ، کپسول در حال غرق شدن بود . در دقایق بعد ، پس از نجات فضانورد ، خلبان بالگرد به شدت تلاش کرد تا کپسول در حال غرق شدن را از آب بیرون بیاورد و آن را به محل امنی در کشتی پشتیبانی برساند . علیرغم تلاش های بی دریغش ، او مجبور شد کپسولی را که در اقیانوس در حال غرق شدن بود با داده های ارزشمند جمع آوری شده در مامویت فضایی ، در طول پرواز رها کند. Virgil Ivan Grissom دقیقاً 38 سال بعد از ماجرا در 21 جولای سال 1999میلادی ، سرانجام این کپسول بازیابی شد تا در موزه به نمایش گذاشته شود . با این حال ، راز باز شدن ناگهانی دریچه هرگز روشن نشد . 21 ژوئیه سال 1961 میلادی ، با خلبانی ستوان جیمز ال. لوئیس، بالگرد Sikorsky HUS-1 "Hunt Club 1" ناامیدانه تلاش می کند تا کپسول Liberty Bell 7 را از آب خارج کند پایان قسمت چهارم . . . ادامه دارد . . . ترجمه و گردآوری مطالب : 951 برای گویا تر شدن موضوع و تکمیل متن اصلی ، تصاویری از منابع مختلف ، گردآوری و در متن اصلی گنجانده شده است . فقط برای میلیتاری . منبع اصلی در پایان قسمت نهایی ، ذکر میگردد
  13. 1 پسندیده شده
    نمونه هایی از انواع تبلیغات نظامی در حوزه رسانه تبلیغات روسیه برای توجیح حضور روسیه در جنگ اوکراین https://www.aparat.com/v/RlnVG کلیپ تبلیغاتی جهت ایجاد شور حسین دفاع ملی در بین مردم اوکراین https://www.aparat.com/v/yc7S0 کلیپ تبلیغاتی گروه واگنر روسیه https://www.aparat.com/v/dnjE1 کلیپ تبلیغاتی ارتش روسیه https://www.aparat.com/v/LNtU1 ویدئو کلیپ ضد جنگ خواننده روسی https://www.aparat.com/v/EmebS
  14. 1 پسندیده شده
    مروری بر تاریخچه تولید و خدمت بالگرد Sikorsky S-58 و نمونه نظامی Sikorsky H-34 Choctaw قسمت سوم : اتفاقاتی عجیب در روند توسعه ! جایگزینی موتور شعاعی پیستونی با یک موتور توربینی ، عمر عملیاتی بالگرد Sikorsky S-58 را تا حد زیادی افزایش داد . این بالگرد آخرین بالگرد تولید شده توسط سیکورسکی بود که از موتور پیستونی نیرو می گرفت و همراه با بالگرد Sikorsky S-55 اولین بالگرد آمریکایی تولید انبوه بود که بصورت گسترده در خدمت حمل و نقل نیروهای نظامی آمریکا درآمد . Sikorsky S-55 این بالگرد در تعداد زیادی تولید شد ، امروزه بیشتر مدل های باقی مانده را می توان در انبارهای سراسر ایالات متحده و در موزه ها یافت . در اروپا نیز ظاهرا تنها مدل قابل پرواز بالگرد Sikorsky S-58C D-HAUG متعلق به شرکت Meravo-Luftreederei GmbH مستقر در 45 کیلومتری شمال اشتوتگارت است که در نمایشگاه های هوانوردی دیده می شود و در برخی فیلم ها نیز شرکت کرده است . دهه 1980 میلادی ، بالگرد Sikorsky S-58C D-HAUE در حال لیفت یک کانتینر در اشتوتگارت آلمان ژوئیه سال 2013 میلادی- تصویری زیبا از بالگرد Sikorsky S-58C D-HAUG در حال سرویس از طرف شرکت Meravo-Luftreederei Luftfahrt mbH این تصویر دلسرد کننده پایان غم انگیز بسیاری از H-34 هایی است که قبلاً توسط نیروهای ایالات متحده استفاده می شد . هر بالگردی داستانی دارد که باید گفت . . . در ایالات متحده برخی از اپراتورها هنوز از بالگرد Sikorsky S-58 برای حمل و نقل تجاری استفاده می کنند . آنها گاهی اوقات برای بلند کردن سیستم های تهویه مطبوع بر روی پشت بام استفاده می شوند . همچنین شرکت بالگردهای ADF مستقر در بروستر ، واشنگتن ، ناوگان بالگرد Sikorsky S-58 را برای محافظت از محصولات گیلاس در برابر آسیب بکار میگیرد . بالگرد Sikorsky S-58 متعلق به شرکت بالگردهای ADF Sikorsky CH-34C N79AR که در سال 1957 میلادی ساخته شد و امروزه در خدمت شرکت بالگردهای ADF است Sikorsky S-58C N867 عکسبرداری شده در بروستر که امروزه در خدمت شرکت بالگردهای ADF است تولید انبوه نمونه های مجهز به موتور توربینی ظهور اولین موتورهای توربینی که به طور خاص برای استفاده در بالگردها ساخته شده بودند ، سازندگان را وادار کرد تا این جایگزین امیدوارکننده را برای عملکرد بهتر مدل های خود در نظر بگیرند . شرکت سیکورسکی به طور آزمایشی ، نمونه اولیه ای را توسعه داد که اولین پرواز خود را در 30 ژانویه سال 1957 میلادی انجام داد که به نام HSS-1F با دو موتور General Electric T-58 به جای موتور Curtiss-Wright R-1820 معروف بود. General Electric T-58 turboshaft Curtiss-Wright R-1820 Cyclone بالگرد Sikorsky S-58 تحت لیسانس در فرانسه توسط شرکت Sud Aviation و در انگلستان توسط شرکت Westland Helicopters تولید شد . سازنده فرانسوی حدود 90 فروند بالگرد را با قطعاتی که از شرکت سیکورسکی تهیه کرده بود مونتاژ کرد ، سپس 185 فروند (منابع دیگر نشان می دهد 166) برای نیروی دریایی فرانسه و بلژیک (HSS-1) و نیروی هوایی فرانسه (HUS-1) ساخت. در 5 اکتبر سال 1962میلادی ، شرکت Sud Aviation اولین پرواز نسخه بالگرد Sikorsky S-58 را به انجام رساند که در آن دو موتور Turboméca Bastan IV جایگزین موتور اصلی رایت سایکون شعاعی شدند . Turboméca Bastan IV شرکت Westland نیز ، اقدام به توسعه و ساخت اختصاصی یک بالگرد با موتور توربینی بر روی بدنه بالگرد Sikorsky S-58 کرد . اولین بالگرد Westland Wessex HAS.1 برای نیروی دریایی سلطنتی مجهز به موتورتوربوشفت Napier Gazelle برای اولین بار در 20 ژوئن سال 1958 میلادی پرواز کرد . Westland Wessex HAS.1 Napier Gazelle شرکت Westland در مجموع 356 هلیکوپتر Wessex در انواع مختلف ساخت . بالگرد Sikorsky H-34s در خدمت ALAT سناریوهای استفاده بسیار متفاوتی را تجربه کردند، از آلپ فرانسه تا آفریقا بالگرد Sikorsky H-34s در خدمت ALAT در صحرای الجزایر پایان قسمت دوم . . . ادامه دارد . . . مترجم : 951 برای گویا تر شدن موضوع و تکمیل متن اصلی ، تصاویری از منابع مختلف ، گردآوری و در متن اصلی گنجانده شده است . فقط برای میلیتاری . منبع اصلی در پایان قسمت نهایی ، ذکر میگردد
  15. 1 پسندیده شده
  16. 1 پسندیده شده
    مروری بر تاریخچه تولید و خدمت بالگرد Sikorsky S-58 و نمونه نظامی Sikorsky H-34 Choctaw قسمت دوم : تولد Sikorsky S-58 در حالی که بالگرد Bell XHSL-1 در حال آزمایش بود ، سیکورسکی توسعه بالگرد Sikorsky S-58 را بر عهده گرفت که طبق اطلاعات جمع‌آوری شده در آرشیو این سازنده آمریکایی ، در ابتدا با سرمایه خود شرکت تأمین مالی شد . ظاهراً این برنامه نسبت به بالگرد Sikorsky S-55 جاه‌طلبی کمتری داشت زیرا طرح توسعه یک بالگرد از قبل موجود بود . به منظور غلبه بر کاستی هایی مانند محدودیت بار و کاهش برد ، طراحان بالگرد جدیدی را توسعه دادند که طرح کلی بالگرد Sikorsky S-55 را حفظ کرد ، یعنی با موتور نصب شده در جلو ، کابین خلبان بالای سر و حجم محموله بزرگ کابین . در ژوئن سال 1952 میلادی ، نیروی دریایی ایالات متحده شرکت سیکورسکی را مأمور ساخت چهار فروند بالگرد Sikorsky S-58 تحت نام XHSS-1 کرد . اولین تصویر عمومی از بالگرد Sikorsky XHSS-1 در نسخه 21 آوریل سال 1954 میلادی ،ماهنامه "Sikorsky News" (بایگانی Sikorsky) ظاهر شد . یکی از اولین پیش نمونه های بالگرد Sikorsky XHSS-1 که در طول پرواز آزمایشی از آن عکس گرفته شد (بایگانی Sikorsky) بالگرد Sikorsky S-58 در مقایسه با مدل قبلی خود تفاوتهایی داشت که عبارت بودند از : · ظرفیت بار بیشتری داشت · موتوری با بیش از دو برابر قدرت · روتور اصلی و دم چهار پره جدید · بدنه آیرودینامیک تر · بخش دم جدید که به سمت پایین شیب داشت و تا حدی تا می شد تا طولش کاهش یابد · اندازه بالگرد · ارابه فرود سه چرخه . نمونه اولیه بالگرد Sikorsky S-58 اولین پرواز خود را در 8 مارس سال 1954 میلادی به خلبانی Dimitry D. (“Jimmy”) Viner (1908-1997) نوه ی ایگور سیکورسکی فقید و اولین خلبان آزمایشی شرکت Sikorsky انجام داد . Dimitry D. (“Jimmy”) Viner Igor Sikorsky آزمایشات انجام شده توسط نیروی دریایی ایالات متحده موفقیت آمیز بود و اولین سفارش تحت عنوان جدید HSS-1 Seabat قرار گرفت . این نام از گونه ای از ستاره های دریایی از خانواده Asterinidae گرفته شده است . Asterinidae Seabat اولین بالگرد HSS-1 Seabat که بعدها Sikorsky SH-34G نامگذاری شد (که نسخه اصلی نیروی دریایی ایالات متحده بود) در 20 سپتامبر سال 1954 میلادی پرواز کرد . در حالی که تحویل آن برای ارزیابی به اسکادران توسعه هوایی نیروی دریایی (VX-1) که بعدها در کی وست / فلوریدا مستقر شد ، در آگوست سال 1955 میلادی ، آغاز گشت . مشکلات مربوط به استفاده از بالگرد Bell HSL-1 و بازنشسته شدن زودهنگام آن به وضوح به نفع شرکت سیکورسکی بود. موفقیت بالگرد Sikorsky S-58 عمدتاً به دلیل برخی نوآوری های فنی (به عنوان مثال استفاده از کنترل پرواز مجهز به سرووهای هیدرولیک غیرقابل برگشت ، که قبلاً به صورت استاندارد در بالگرد Sikorsky S-55 پذیرفته شده بود) و همچنین یک سیستم الکترونیکی پرواز کاربردی بود . این سیستم توانست به طور قابل توجهی کار خلبانان را به ویژه در شرایط سخت پرواز سبک کند . تجهیزات تثبیت خودکار (ASE) به بالگرد این اجازه را میداد تا به سطح دریا نزدیک شود و یک موقعیت ثابت را برای استفاده از سونار بدون کمک خلبان حفظ کند . تصویری از پرواز بدون استفاره از دست و پای خلبان روی هدایتگرهای کنترل پرواز تجهیزات تثبیت خودکار (ASE) یک پیشرفت واقعی در خلبانی هلیکوپتر بود (آرشیو Sikorsky) نسخه بالگرد Sikorsky SH-34J که به طور خاص برای استفاده ASW توسعه یافته بود . این نسخه دارای یک تنظیم کننده سرعت موتور خودکار، یک ناوبر رادار ، یک ناوبر رادار داپلر، یک سونار زیردریایی AN/AQS-4/- 5 و ASE ، و گامی بزرگ و رو به جلو برای جنگهای ضد زیردریایی بود که امکان انجام ماموریت در شب و در شرایط دید کم را فراهم می کرد . بالگرد Sikorsky SH-34J می توانست 2 اژدر، 2 مین یا 2 سونار عمقی را حمل کند . برای افزایش برد نیز به تانک‌های اضافی سوخت با قابلیت جداسازی در حین پرواز مجهز بود . ارتش ایالات متحده نیز کیفیت این بالگردهای جدید را کشف کرد و پس از آزمایشات گسترده در تابستان سال 1955میلادی ، اولین سفارشات خود را انجام داد . ارتش ایالات متحده آن را H-34 Choctaw، نامید که یک نام سنتی به افتخار یک جمعیت بومی آمریکا از جنوب ایالات متحده آمریکا بود . سپاه تفنگداران دریایی نیز آن را HUS-1 Seahorse نام گذاری کرد . سفارشات ارتش ، گارد ساحلی ایالات متحده ، تفنگداران دریایی ایالات متحده و نیروی دریایی ایالات متحده برای صدها بالگرد ، شرکت سیکورسکی را مجبور کرد تا با تمام ظرفیت در کارخانه Bridgeport خود کار کند . برای انجام کلیه تعهدات ، تعداد کارکنان از 5328 نفر در سال 1955 به 10653 در سال 1958 افزایش یافت . عکس گرفته شده در اواخر دهه 1960 خط مونتاژ بالگرد Sikorsky S-61 را در پیش زمینه نشان می دهد در حالی که به موازات آن آخرین بالگردهای Sikorsky S-58 های قابل مشاهده در پایین آشیانه تولید می شوند . تصویر یک بالگرد Sikorsky S-58 در حال پرواز بر فراز کارخانه سیکورسکی در بریجپورت در آن دوره زمان انتظار برای تحویل یک بالگرد جدید تقریبا یک سال بود . به طور متوسط روزانه یک بالگرد از خط مونتاژ خارج می شد . تولید انبوه مدل های دیگر در کارخانه جدید استراتفورد که تنها چند کیلومتر دورتر بود آغاز گردید . در نوامبر سال 1958 میلادی ، هزارمین مدل ساخته شده در کارخانه بریج پورت مونتاژ شد . این رویداد با برگزاری مراسمی به مناسبت این نقطه عطف مهم جشن گرفته شد. در طول تولید، اصلاحاتی ارائه شد که در برخی موارد منجر به ایجاد یک نوع اصلاح شده برای استفاده خاص شد . به عنوان مثال بالگرد Sikorsky S-58C دارای کف کابین تقویت شده بود . این اصلاحات به حدی بودند که حتی مدل های یک نسخه ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند . از جمله تغییرات جزئی اگزوز موتور بود . شعله های آتش که از لوله اگزوز خارج می شد ، خلبانانی را که در شب پرواز می کردند ، آزار می داد . راه حلی برای رفع این مشکل توسط سازنده ارائه شد . لوله اگزوز نصب شده در پایین ، هنگامی که بالگرد به شناور مجهز شده بود مشکل ایجاد می کرد ، بنابراین یک اگزوز ویژه با تنها یک لوله اگزوز بر روی این مدل ها نصب شده بود که بیشتر برای عملیات خارج از ساحل استفاده می شد . ارابه فرود نیز اصلاح شد . در ژوئن سال 1962 میلادی ، شرکت سیکورسکی 1500مین فروند خود را تولید کرد و هنوز سفارشات زیادی در دست اجرا بود . با این حال ، از همان سال ، جانشین قدرتمند آن ،یعنی بالگرد Sikorsky SH-3 Sea King، کار عملیاتی بسیار طولانی خود را آغاز کرد . بالگرد Sikorsky SH-3 Sea King مطابق آمار ، در 15 آوریل سال 1963میلادی ، ناوگان 1614 فروندی بالگرد Sikorsky S-58 که تا به آنروز تولید شده بودند ، 1684695 ساعت پرواز را پشت سر گذاشته بودند . تولید سری بالگردهای Sikorsky S-58/H-34 حدود 15 سال ، از سال 1954 تا 1969 میلادی ، به طول انجامید طبق اطلاعات مجله "Sikorsky News" تولید انبوه این بالگرد برای اولین بار در اکتبر 1964 به حالت تعلیق درآمد ، آنچه که در آن زمان تصور می شد آخرین مدل خارج شده از خط مونتاژ باشد ، با نوشته محبت آمیزی روی بدنه بعنوان "خداحافظ ، دوست قدیمی" منقوش گردید . در آن زمان ناوگان بالگردهای Sikorsky S-58 در حال خدمت در مجموع 2.5 میلیون ساعت پرواز را ثبت کرده بودند . با این حال ، در ماه‌های بعد ، سفارش‌های جدیدی ثبت و خط مونتاژ دوباره بازسازی گردید . تعیین تعداد دقیق ناوگان تولید شده توسط شرکت سیکورسکی دشوار است . چندین منبع نشان می دهند که در مجموع 1821 فروند بالگرد وجود دارد که آخرین آنها در ژانویه سال 1969 میلادی ، کارخانه را ترک کردند . در ژوئن 1955 مدل پایه بالگرد Sikorsky S-58 با تجهیزات استاندارد 248000 دلار هزینه داشت . هیچ یک از هلیکوپترهای در خدمت نیروی دریایی ایالات متحده، زیردریایی های روسی را غرق نکردند ، اما هلیکوپترهای سیکورسکی در صحنه های مختلف جنگ (مانند الجزایر ، بحران کوبا ، ویتنام) مورد استفاده قرار گرفتند . ظهور بالگردهای جدیدی مانند بل 204/205 (UH-1 Huey) که از ابتدا برای نیرودهی به موتورهای جت مجهز شده بودند ،کار بالگردهایی مانند Sikorsky S-58 را تمام کرد در حالی که این بالگرد به نوعی نشان دهنده اوج تکامل هلیکوپترهای ترابری متوسط موتور پیستونی بود . متعاقبا استفاده از موتورهای پیستونی بر روی بالگرد به زودی منسوخ گردید . در واقع پس از شکست بالگرد نگون بخت Bell HSL-1 از بالگرد Sikorsky S-58 ، شرکت بل انتقام خود را از رقیب تاریخی خود گرفت ! Bell UH-1A پایان قسمت دوم . . . ادامه دارد . . . مترجم : 951 برای گویا تر شدن موضوع و تکمیل متن اصلی ، تصاویری از منابع مختلف ، گردآوری و در متن اصلی گنجانده شده است . فقط برای میلیتاری . منبع اصلی در پایان قسمت نهایی ، ذکر میگردد
  17. 1 پسندیده شده
    بحث حماقت نیست احتمالا اگه اجداد این آقا هم بررسی بشه به نتایج جالبی برسیم! مثل اون آقای حجاریان که اجدادشان رسید به محله ی یهودی های کاشان!
  18. 1 پسندیده شده
    سواستفاده جنسی از زنان پزشک روسی ؟؟؟؟ بیشتر فکر می کنم این خبر رو در راستای جنگ روانی و رسانه ای باید دید تا حقیقت بویژه که تازه یک سال از جنگ گذشته و منبع خبر هم معروف به جنگ روانی هست عکس های خوب و زیبا هم از زنان سرباز روسی هم میذاری تنگ دلش چند وقت پیش خانم علیدوستی یکی از بازیگران سینما صحبت های بسیار توهین آمیزی در مورد خوزستان در زمان جنگ گفتن که ما ساکنین اون منطقه نه دیدم و نه تا حالا شنیدم و هیچ مدرکی هم رو نکردن و خیلی مشابهت با این صحبت ها داشته این نشانه ها رو باید جدی گرفت چون قبلا علیه ما استفاده شد و دفعه بعد پر تجربه تر سرمون در میارن تو این روش در چند مرحله عمل می کنن اول انداختن حرف تو ذهن دوم ایجاد یک بازی روانی موازی شبیه جنبش می تو سوم حملات مستقیم و جیغ بنفش ------------------------- خبر از فرارو به نقل از خبرگزاری رادیو اروپای آزاد ( همان بازوی رسانه ای سیا) لینک
  19. 1 پسندیده شده
    سلام دوست خوب مطلب تقریبا در تایید فرمایش شما مبنی بر لزوم صبر و عدم درگیری با گروهی مثل طالبان بود. اشاره شد که با گروه های ضد ایرانی تر مدارا میشد تا حد امکان چه برسه به طالبان. چون دشمن اصلی ما هیچ کددام از این گروه ها و گروهک ها نیستند و کم و بیش بسیاریشون لااقل دست پرورده و مزدور دشمنان اصلی هستند. باقی مطلب هم در مقابل نگاه های بود که برخی دیدگاه ها مطرح میکنند از این مدارا.
  20. 1 پسندیده شده
    استثنائا با این جانوران نمیشه در افتاد ... چریکی بخوای بجنگی که اینها خدای جنگ چریکی هستن، کلاسیک بخوای بجنگی که سابقشون معلومه، زدن پدر روسها و آمریکا رو در آوردن !! فقط یه گروه مشابه خودشون میتونه با طالبان در بیوفته ...
  21. 1 پسندیده شده
  22. 1 پسندیده شده
    سلام دوست خوب معمولا در این انجمن تاکید بر این هست که به جای کنایه تحلیل ارائه بشه. ( اگر ماجرا دشمن هست که خب جای کنایه و طعنه و ... داره و قسمتی از سرگرمی انجمن میتونه محسوب بشه اونم در جای خود ولی اگر خودی باشه ماجرا متفاوت میشه) در مورد طالب دو یا سه نظر عمده ممکنه وجود داشته باشه ولی من تقلیل میدمش و اینطور بیان میکنم و ربطی هم به نظر مدیران نداره چون احتمال میدم اونها ملاحظات و تحلیل های خودشون را دارند و این تحلیل ساده سازی! شده شخصی هست. پس در مورد طالب دو یا سه نظر عمده ممکنه وجود داشته باشه: حکومت طالب غیرمتحد پراکنده متنوع القبایل! احتمالا در کسری وابسته به سعودی و پاکستان و سرویس های اطلاعاتی این و اون ( در شکل آشفته اش) و متمایل به افراطی گری برای تمامیت ارضی و منافع جمهوری اسلامی ایران خطرناک تر بود یا حکومت دست نشانده غرب امثال اشرف غنی متحد با سعودی تا آمریکا و حتی بعدها با اوضاع سیاسیون و ارتش دست نشانده و بله قربان گوی محض به امریکا؛ احتملا متحد پیدا و پنهان با صهیونیستها و روشنکفران به شدت ضد ایرانیش مامن گرفته در کابل و هرات ( از جنس همین برانداز داخلیون وطنی) که عملا در چند سال آخر یک باکوی دوم داشتند شکل میدادند و از انتخابات گرفته تا فرهنگ و مذهب ما را به سخره میگرفتند و تجزیه طلبی را با آروغ های تاریخی به مشابه علیف ها بیرون میدادند؟ یک تحلیل این هست که رژیم دوم. با یک حکومت به رسمیت شناخته شده توسط جهان و متحد غرب و ارتش منظم اموزش دیده توسط آمریکا و سازمان سیا که هر روز مجهزتر میشد ( تازه جنگ طالب ها باهاشون بود و مزاحمت که اجازه میداد صد در صد بر این تجهیز تمرکز کنند) و ادعاهای ارضی و تکمیل فلان سد و سفارت خارجی و بند و شهرک توسط غربیها ( در روز موعود اقدام علیه کدومشون راحت تر بود و کمتر با محکومیت بین المللی همراه میشه؟!) و مامن امن مخالفان ایران در یک حاکمیت تثبیت شده و چه و چه والا ایران نه عاشق چشم و ابرو و ریش و موی طالب بوده نه این که طالب را و سابقش را نمیشناخته. ولی ترجیح منافع ملی بلند مدت حکم میکرد از تشکیل یک لانه کاملا ضد ایرانی که به مرور تقویت هم میشد و بدتر هم میشد تا حد امکان جلوگیری کنیم و به تهدیدی کمتر از اون قانع باشیم. به هر حال الان داره با ظاهر یک ویدئو قضاوت میشه پس میشه در عمل بیانیه محکومیت شهادت حاج قاسم توسط طالبان را هم فهرست کرد در وسط این ماجرا در مقابل شادی کلی گروه و دسته سیاسی در منطقه. حالا مکنه شما این تحلیل را قبول نداشته باشید. یا تحلیلی برای رد اون خواهید داشت. یا اینکه عنوان میکنید جمهوری اسلامی عاشق طالب هست یا از طالب ترسیده و همینطوری حکومت گل و بلبل اشرف غنی را رها کرده و وارد جنگ با طالبان نشده و اشتباه کرده و چه و چه. در مجموع به نظرم اگر بخواهیم به تصمیمات هوشمندانه جمهوری اسلامی نگاه کنیم از وارد نشدن در حمله امریکا به عراق که دقیقا همین افرادی که دعوت به جنگ به طالبان میکردند اصرار داشتند در اون جنگ هم وارد بشیم؛ تا مداخله در سوریه و عراق و یمن و همین مورد اخیر طالبان ( عدم ورود به ماجرایی که برخی اصرار داشتند در سیر طبیعی امور ما خودمون را نبدازیم وسطش) جزء همین تصمیمات محسوب میشه. در اون مقطع هم ما فرود موشک های امریکایی را در خاکمون داشتیم و تعدی و تجاوزاتی از این دست که دندان به جگر گذاشتیم و ازش به شکل درست اتفاقا بهره هم حتی بردیم به اقوالی، طالب هم رکش هایی داره و خواهد داشت و حتی بر سر مسئله آب و مرز مطمئنا کشمکش هایی خواهیم داشت ( خصوصا با این وضعیت طالبان که با خودشون هم درگیرند چه برسه همسایگان که میبینیم مرزبان پاکستانی را میکشند و به مرزهای همسایگان شمالیشون تعرض میکنند و ... ) ولی در این تحلیل باز خطر این حکومت از حکومتی غرب نشان! که به تدریج داشت تثبیت میشد و هرگونه برخورد باهاش مقابله جهانی را به همراه داشت کمتر تحلیل میشه. در ضمن برای مداخله در جریان آینده افغانستان باز طالبان جای تاثیرگذاری پیدا و پنهان بیشتری داره تا حکومت دست نشانده غرب. یک پرسش هم وجود داره: در زمان رژیم گذشته افغانستان کشمکش با داعش در افغانستان بیشتر وجود داشت یا وضعیت فعلی؟ در وضعیت فعلی جنایات داعش ضد مردم افغانستان بیشتر شده و باطالبان هم مدام درگیرند. باز ممکنه دو تحلیل وجود داشته باشه: 1.با حضور طالبان داعش تقویت شد برای همین حضورش بیشتر شده 2.با حضور طالبان، داعشی که در حکومت اشرف غنی تقریبا عملیات خاصی انجام نمیداد و مشخصا گویا تحت نظر یک سرویس اطلاعاتی به شکل نامحسوس و گویا در تعاملی نانوشته با رژیم اشرف و حامیانش به تقویت خودش میپرداخت ( برای چه؟! ) مجبور شد حضورش را علنی تر کنه. باز به نظر شخصی داعشی که زیر چتر رژیم اشرف غنی و جنگ دروغ ایالات متحده داشت تقویت میشد و شکل میگرفت در مرزهای شرقی خطرش از داعش امروزی که ممکنه حتی با بخش هایی از طالبان همکاری داشته باشه بیشتر بود.
  23. 1 پسندیده شده
    افشای راز انتقال دفتر شبکه اینترنشنال به واشنگتن لینک از سایت تابناک : https://www.tabnak.ir/fa/news/1165342/افشای-راز-انتقال-دفتر-شبکه-اینترنشنال-به-واشنگتن
  24. 1 پسندیده شده
  25. 1 پسندیده شده