برترین های انجمن

  1. alala

    alala

    Editorial Board


    • امتیاز

      28

    • تعداد محتوا

      5,139


  2. ldmdff

    ldmdff

    VIP


    • امتیاز

      17

    • تعداد محتوا

      1,549


  3. aminor

    aminor

    VIP


    • امتیاز

      14

    • تعداد محتوا

      3,054


  4. alrkhs

    alrkhs

    Members


    • امتیاز

      14

    • تعداد محتوا

      373



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 25 خرداد 1402 در همه مناطق

  1. 3 پسندیده شده
    پوتین رئیس جمهور روسیه امرزو یک میزگرد خبری با اصحاب رسانه ایی داشته و صحبت های نسبتا جالبی هم بیان کرده ضد حمله اکراین از 4 ژوئن آغاز شده تلفات اکراینی ها در حال نزدیک شدن به فاجعه است تاکنون 160 تانک و 360 نفربر و خودرو زرهی از دست داده اند این در حالی است که تلفات ما حدود 54 زرهپوش بوده که برخی از آنها قابل تعمیر هستن . ضررهای انسانی و تجهیزاتی اکراین 10 برابر بیش تر از روسیه است ما علاقه ایی به انفجار سد سدکاخوفسکایا نداشتیم اکراینی ها دائما این سد را با راکت های هیمارس هدف قرار میدادن البته در زمان شکستن سد انفجارهای زیادی گزارش نشده است متاسفانه این انفجار(تاسف برای انفجارو مشکلات زیستی و وقوع سیل) عملیات اکراین را در این منطقه با مشکلات زیادی مواجه کرده است (این کار ضد حمله اکراین در این ناحیه را خنثی کرده است) البته در برخی مناطق آب فروکش کرده ومناسب برای عملیات است هرچند ما آماده هستیم عملیات ویژه ناکارامدی برخی از ژنرال ها ارتش را نمایان ساخت در عوض افراد توانمند از سایه بیرون امدن فعلا نیازی به بسیج عمومی نیست و در سال میلادی جدید 150 هزار سرباز و 156 هزار نیروی داوطلب جذب ارتش شده اند مهمات اورانییومی زیادی داریم و درصورت لزوم استفاده خواهیم کرد اکراین روزانه 15 هزار گلوله 155 م م مصرف میکنه (غربی دائم از مصرف حداکثر 7 هزاری صحبت میکنند) لئو پارد و برادلی هم به زیبایی در حال سوختن هستن نقشه مناطق درگیر در جبهه جنوبی سفید مناطق تصرف شده توسط اکراین رنگ قرمز کم رنگ هاشور خورده مناطق درگیر و قرمز مناطق تحت کنترل روسیه برای امروز با وجود ادامه درگیریها اما پیشروی خاصی از سوی طرفین اعلام نشده است انهدام نفربر ام 113 دی کا در حال تهاجم اکراینی توسط مین و موشک ضد زره در نگاه اول شبیه برادلی هستش https://www.aparat.com/v/6YMiI دفع حمله زرهی اکراینی ها توسط چتربازان روس نکته جالب استفاده روسها از راکت های ترموباریک در هدف قرار دادن خودروهای زرهی هستش. این راکت ها حداکثر توان نفوذ 100 تا 150 م م در زره رو دارن اما با توجه با سرجنگی هوا سوز بشدت میتونند برای پیاده نظام خطرناک باشند البته دو ویدئو در این باره منتشر شده که تصاویر ترکیبی هستن https://www.aparat.com/v/53vuT انهدام توپ ام777 توسط لانست https://www.aparat.com/v/RNOiE شکار نفربر برادلی توسط تانک روسی https://www.aparat.com/v/wTcHt شکار دو تانک اکراینی توسط بالگردهای کاموف https://www.aparat.com/v/vsZLz شکار دو نفربر و یک تانک اکراینی در شب با کمک دوربین ها حرارتی https://www.aparat.com/v/kC7xW انهدام تانک اکراینی بوسیله کواد آرپی جی روسی انتشار تصاویر حضور نظامیان روس در کنار ستون منهدم شده برادلی ها به نظر میرسد این ستون در شب منهدم شده است و یک واحد دیگراکراینی برای تخلیه اجسادو مجروحین وارد عمل شده که آن هم متلاشی میشود وبعد هم یک واحد دیگر اکراینی برای تخلیه بازماندگان و اجساد وارد عمل شده . این تصاویر اولین واحد اکراینی منهدم شده را نشان میدهد دو امرپ پرومکس منهدم شده اکراینی به همراه تصاویر هوایی از خسارتهای انسانی و تجهیزات اکراین(چند کشته و 3 نفربرو خودروزرهی) پهپاد لانست و توپ 122 م م دی 30 حمله ناکام تانک روسی به واحدهای اکراینی یکی از خدمه کشته و دو تن دیگر اسیر میشوند تلاش نافرجام بی ام پی 1 اکراینی برای تخلیه نظامیان این کشور انهدام دو نفربر بی ام پی اکراینی خسارتهای زرهی روسها در محور جنوبی دو نفربر بی ام پی روسی منهدم شده اکراینی ها مدعی هستن که این هدف فیک توسط پهپاد لانست مرود اصابت قرار گرفته است البته به نظر می رسد بقایای پهپادی لانست در صحنه وجود ندارد راکت اندازهای ابتکاری روسها اولین تصاویر از لحظه شلیک موشک 305 از بالگرد میل28 این موشک هدایت تصاویری دارد و برد آن 14 کیلومتر است تخلیه یک تانک آسیب دیده لئو پارد  یک واحد دیگر متلاشی شده اکراینی متشکل از 3 امرپ و یک تانک امرپ چهارم در حال تخلیه نیروها از منطقه است
  2. 2 پسندیده شده
    متوقف شدن در حوزه بررسی سخت افزاری ، قرار گرفتن در فضای تبلیغاتی بدون داشتن تحلیل ، نتیجه اش چنین برداشت هایی هست در حوزه کاربرد قدرت هوایی گفته شده که وقتی نیروی هوایی ندارید ، وارد جنگ نشوید ... ایضا" باید اضافه کرد ، تا وقتی یک استراتژی رسانه ای از پیش تعیین شده برای مواجهه با عملیات رسانه ای طیف متنوع ای از کشورها ( خودی ، حریف ، رقیب ، دشمن ) را درا ختیار ندارید ، بهتر هست که در فضای جنگ رسانه ای با احتیاط قدم بردارید .. به حوزه ادراکی جنگ شبکه محور با دقت بیشتری توجه کنید... جنگ فقط توپ و تانک نیست .. وقتی طرف مقابل از همه ابزارهای خودش استفاده می کند تا شما را در طرف شیطان قرار بدهد ( که اصولا هر دوطرف این ماجرا در ردیف بی گناه قرار ندارند ) و شما هم بُرد رسانه ای برای خنثی کردن این راهبرد را در اختیار ندارید ، بهتر هست با احتیاط بیشتری عمل کنید ... این را یک جایی بنویسید... این جنگ ، نهایتاً تمام می شود ولی به محض اعلام آتش بس ، یک جنگ جدید غیرفیزیکی را شاهد خواهید بود که دهه ها طول می کشد . برنامه ریزی شما هم برای دوره بعد از جنگ باید باشد ... روسها افتادند ته یک چاه که باید خودشون ازآن بیرون بیایند ، این وسط شما باید کلاه خودتون را سفت بچسبید که باد آن را نبرد ... این6-7 میلیارد مردم روی کره زمین ، همه تحصیلات آکادمیک ، فهم علمی، ندارند ،اهل تحقیق و بررسی هم نیستند ، چشم و گوش آنها بسته به رسانه هایی هست که 24 ساعته در مقیاس جهانی مشغول تولید خبر و تحلیل و گزارش و .. هستند ... ما هم با بخش قابل ملاحضه ای از اینها در مواجهه قرار داریم ، نتیجه طبیعی گزاره های بالا ، این هست که کمک هم می کنید ، بهتر هست که در پوشش صورت بگیرد ... مثل کاری که در یمن شد .... سلام علیکم یک اشتباهی که معمولا در تحلیل شیوه رزم ارتش اوکراین وجود دارد این هست که در خبرها می بینیم که ناتو دارد اینها را آموزش می دهد .. این درست هست ولی مشکل اینجاست که آن الزاماتی که ناتو در طراحی و اجرای عملیات آفندی سوار- زرهی برای خودش دارد ، در ارتش اوکراین دیده نمی شود .. ناتو به شکل عام و ایالات متحده به شکل خاص ، اول برتری هوایی را برفراز صحنه نبرد ایجاد می کند ( بال ثابت ها ) ، بعد در یک سطح پائین تر ، واحدهای بالگردی آن موظف هستند در یک عمق 45 کیلومتری از لجمن (یا در یک بازه 120 دقیقه ای از لجمن ) پوشش آتش هوایی را برای واحدهای زرهی و سوار-زرهی فراهم کنند ... چنین چیزی در اوکراین دیده نمی شود ... ضمن اینکه تحلیل گرهای غربی و بخصوص افسران زرهی ارتش آمریکا ،( حداقل آنهایی که سوءگیری ندارند و حرفه ای تحلیل می کنند ) هشدار دادند که آموزش 3-4 ماهه برای سخت افزارهای غربی که در مقایسه با نمونه های شرقی ، پیچیده تر هستند ، برای دست زدن به یک عملیات آفندی در سطح استانداردهای ناتو کافی نیست ... ضمن اینکه ارتش اوکراین ، یک ارتش شرقی هست... سالها طول می کشد تا بشود شیوه تفکر شرقی را از مغز فرماندهان اوکراینی بیرون کشید و رزم به شیوه غربی را جایگزین آن کرد ( تا جایی که یکسری معتقدند این کار حداقل به یک تغییر نسلی 30-25 ساله نیاز دارد ) ... این چیزی که شما دارید می بینید ، اثرات عمیق آموزش شرقی هست که لایه ای از یک آموزش به شیوه غربی روی آن کشیده شده و به شکل غیرارادی ، رفتار خدمه ای که در لئوپارد یا برادلی نشسته ، در مواجه با وضعیت بحرانی ، برمی گردد به حالت پیش زمینه ای خودش ... پی نوشت : یک نکته ای هم هست ، اوکراین بدلایل مختلف برای دست به ضدحمله تحت فشار سیاسی بود/ هست ( دیدار اخیر زلنسکی و ریشی سوناک را مجدد بررسی بفرمایید ) استیصال و سردرگمی در چهره زلنسکی کاملا مشهود هست .. این عجله ، از بالا به سلسله مراتب فرماندهی منتقل میشود ( شاهد مثال آن هم 70 روز پاتکهای پشت سرهم عراق در محور فاو بود که آخرش صدام در عین بیچارگی ، وقتی دید این پاتکها هزینه های سنگین دارد ، نقل به این مضمون گفت که وقتی می شود ایرانی ها را در سایر محورها مورد حمله قرار داد ، چه اصراری هست که حتما در فاو به آنها ضربه بزنیم ... ) .آنها هم مجبورند برای رضایت طرفهای کمک دهنده ، چنین حملاتی را اجرا کنند ( وارد کردن ضربه به قوی بخش محور جبهه ، یعنی زاپوروژنیه به گفته خود غربی ها ، یکی از نشانه های این امر باید باشد )
  3. 2 پسندیده شده
    بسم ا... مهمات ضد زره اورانیومی بریتانیایی در اوکراین دقت نظر در جنگ رسانه ای ... نکته ای که از ابتدای ورود بدون سرنشین های شاهد-131/136 در جنگ اوکراین برای ما قابل ملاحضه است ، نمایش گاه و بیگاه روسها از جنس شیشه خورده دارشون در عملیات رسانه ای در سطح استراتژیک هست ... رسانه های روسی ظاهرا به هر بهانه ای تلاش می کنند که نقش ایران را در جنگ اوکراین پررنگ نشان بدند و از این بابت ، منفعت های خاص خودشون را ببرند .. با اینکه شناسه رسمی پهپادهای انتحاری مورد استفاده روسها " گل شمعدانی " هست ولی هم رسانه های غربی و هم روسها به شکل عجیبی تلاش می کنند بیشتر از شناسه شاهد استفاده کنند ( بررسی موردی سه ماهه اکانتهای روسی که اخبار جنگ را پوشش میدهند ) ... متاسفانه این رویه در کشور ما هم دیده می شود ولی خبر فوق الذکر که به نوعی ادامه آن تصویر کورنت که منتسب به ایران قابل تحلیل است ، دارد جریان خبری را به سمتی می برد که ما را از وضعیت فعلی ( عدم دخالت سیاسی /نظامی عیان ) به یک سطح بالاتر منتقل کند که این خوب نیست . حتی اگر چنین چیزی هم صحت داشته باشد ، باز هم پررنگ کردن این خط خبری چندان جالب به نظر نمی رسد . منتشر کردن این نوع خبرها از سمت کشوری که در حال جنگ هست ، به نوعی یارکشی در صحنه استراتژیک بدون پرداخت هزینه های آن قابل تحلیل هست . باید مراقب بود که در تله روسها قرار نگرفت ...
  4. 2 پسندیده شده
    دلیل ۹۰ درصد از مشکلات امنیتی ما ایران است نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی با بیان اینکه تل آویو مخالف احیای توافقنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است، مدعی شد که ۹۰ درصد مشکلات امنیتی این رژیم از ایران ناشی می‌شود.
  5. 2 پسندیده شده
    برای ثبت در تاپیک: رژیم باکو گویا تهدیدات را حس کرده، ثبت سفارش پرنده گشت دریایی از ایتالیا داده. باید توان نظامی در شمال غرب و شمال کشور را افزایش بدیم ما هم. از این رژیم هیچ حماقتی بعید نیست و البته چون کنترلی روی کشورش نداره اقدام رژیم های ثالث هم بعید نیست و بعد الهام میمونه و حوضش و ما که ما باید پیشگیر ی کنیم. سفر اردوغان هم اول به قبرس اشغالی! و بعد هم اذربایجان اشغالی (توسط ترکیه!) حاوی پیام هایی در راستای رویای اردوغان داره!
  6. 2 پسندیده شده
    به نام خدا Kratos BQM-167 Skeeter پهپاد تمرین هوایی بدون سرنشین (2008) پهپاد های هدف هوایی عمر خدماتی طولانی و مفیدی در حوزه نظامی دارند؛ جایی که ارزش آن ها در ارائه آموزش شلیک سلاح برای خلبان ها است. شرکت Kratos Unmanned Systems چندین محصول را برای این نیاز ارائه داده که یکی از این سامانه ها، BQM-167 "Skeeter" (با نام هدف هوایی زیرمقیاس نیروی هوایی (AFSAT) هم شناخته می شود) است. Skeeter در ابتدا برای استفاده نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) توسعه داده شد و به دلیل دارا بودن ویژگی هایی مانند جنگنده ها، همانند جنگنده های نسل چهارم ارزشمند است. Kratos با ارائه هواپیماهای هدف بدون سرنشین این چنینی به تمام سرویس های اصلی ارتش ایالات متحده، نفوذ قابل توجه ای در چرخه دفاعی این کشور داشته. Skeeter در USAF جایگزین MQM-107 "Streaker" شرکت Beechcraft در نقش مشابه شد. BQM-167 اصالتا محصول شرکت Composite Engineering است که توسط Kratos Defense and Security Solutions خریداری شد. این هواپیما با بدنه مرکزی حامل تجهیزات ماموریت های مربوطه، اویونیک، سوخت و پیشران در یک طراحی کشیده و باریک، ترکیب خارجی متعارفی دارد. واحد دم از ترکیب مرسوم تک باله ای به همراه باله های افقی نصب شده در سطح پایین تشکیل می شود. تمام سطوح دمی به سمت عقب متمایلند. بال های اصلی در سطح پایینی کناره های بدنه و رو به عقب است. پاد ها به نوک هرکدام از بال ها متصل می شوند. Skeeter از طریق یک رمپ و با کمک راکت به هوا پرتاب و توسط چترنجات بازیابی می شود. پس از ارزیابی و نوسازی پهپاد دوباره آماده خدمت می شود. طرح اولیه BQM-167 اولین بار در سال 2001 پرواز نمود و در سال 2002 توجه USAF را به خود جلب کرد. مقالات آزمایش منتشر شده، به اولین خرید گروهی در مارس سال 2006 انجامید. قابلیت عملیاتی اولیه (IOC) در طول سال 2008 به دست آمد. مدل ابتدایی BQM-167A حدود 6 متر طول و 3.2 متر طول بال داشت. وزن خالی آن 320 کیلوگرم بود و حداکثر وزنش به 930 کیلوگرم می رسید. این نسخه قدرت خود را از یک موتور توربوجت سری Safran Microturbo TR-60-5 فرانسوی با رانش 4.4 کیلونیوتن می گرفت که سرعت پهپاد را به 0.91 ماخ (1115 کیلومتر بر ساعت) می رساند و توانایی مانور هایی تا شتاب 9 جی را آن می داد. این مدل قادر است تا ارتفاع حدود 15000 متری پرواز کند، توانایی که در بسیاری از جنگنده های نسل 4 دیده می شود. این سامانه می تواند محموله ها را به صورت داخلی و خارجی حمل کند و از رادار های غیرفعال ، یک مجموعه ضد اقدامات الکتورنیکی (ECM)، یک پخش کننده چف و فلیر دفاعی و توانایی تشخیص دوست از دشمن پشتیبانی می کند. تمام این ویژگی ها، به منظور تقلید بهتر از توانایی های هواپیماهای مدرن نظامی استفاده می شوند. نسخه فروش خارجی BQM-167 با نام BQM-167I عرضه می شود. هر واحد این پهپاد 570 هزار دلار قیمت دارد. هم اکنون USAF تعداد 37 فروند از این پهپاد را در اختیار دارد. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2008 - وضعیت: در حال خدمت - تعداد فروند ساخته شده: 107 - سازنده: Kratos Defense and Security Solutions (شرکت Composite Engineering) - ایالات متحده - کشورهای استفاده کننده: ایالات متحده - سنگاپور - نقش: آموزشی (توانایی توسعه داده شده برای اشتفاده به عنوان یک مربی اختصاصی برای دانش آموزان خلبانی معمولا با نظارت مربی)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 6.1 متر - طول بال ها: 3.2 متر - ارتفاع: 1.37 متر - وزن: 315 کیلوگرم - حداکثر وزن برخاست: 646 کیلوگرم (331 کیلوگرم ظرفیت بار) – قوای محرکه: 1 موتور توربوجت Safran Microturbo Tri 60-5 با رانش 4450 نیوتن - حداکثر سرعت: 1111 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی: 15000 متر - تسلیحات: ندارد. سامانه های ماموریتی برای تقلید ویژگی های جنگنده های نسل 4 به عنوان هدف - نسخه ها: BQM-167 "Skeeter" (نام سری پایه)، BQM-167A (مدل اولیه) منبع
  7. 1 پسندیده شده
    یورش زرهی ارتش اوکراین به مواضع ارتش روسیه در زاپاروژیا https://www.aparat.com/v/1uLdQ شرایط مناطق جنگی بعد از یک نبرد سنگین ارتش روسیه و اوکراین https://www.aparat.com/v/UnVwZ ویدئویی از نبردهای شدید اطراف زاپاروژیا https://www.aparat.com/v/avplM ظهر 13 ژوئن به طور کلی به نظر می رسد هر دو طرف در مورد وضعیت یکسان می گویند. تفاوت اصلی در این است که چه کسی Makarivka را کنترل می کند. مشروح ترین گزارش از یوری پودولیاکای روسی در تلگرام است. به گفته وی UkrAF دیروز از خط قرمز شروع شد و در دورترین نقطه تا خط آبی پیشروی کرد و سپس ضد حمله روسیه مناطقی را تا خط سفید بازپس گرفت. FYI برای درک راحت تر، سه خط رنگی را ترسیم کردم. به گفته او UkrAF هنوز بخش بزرگی از ارتفاعات در شمال و برخی از زمین های باز در شرق Makarivka را کنترل می کند. منطقه ای که از دست رفته و بعداً توسط RuAF بازپس گرفته شد، ارتفاعات غرب Storozheve، شهرک Makarivka و ارتفاعات شرق Urozheine و دره رودخانه است. Rybar prorussian به همان اندازه قابل اعتماد، SuriyakiMaps خنثی و DeepStateUA proukrainian سه توصیف مختلف از وضعیت Makarivka دارند. با توجه به Rybar این در دست روسی است، طبق SuriyakiMaps رقابتی است و طبق DeepStateUA در دستان اوکراینی است، بنابراین می بینید که گفتن حقیقت چیست. اما از آنجایی که هیچ اطلاعات تایید کننده ای وجود ندارد، ماکاریوکا را مورد مناقشه قرار می دهیم. همین امر در مورد Novodarivka و Levadne نیز صدق می کند. اکثر منابع می گویند که آنها مورد مناقشه هستند و من موافقم. دیروز گفتم لوادنه دوباره در دست روسیه است، اما به نظر می رسد که این فقط یک بازدید موقت توسط یک گشت روسی بوده است و بررسی می کند که آیا اوکراینی ها واقعا رفته اند یا خیر.
  8. 1 پسندیده شده
    سلام داستان این کریدور زنگه زور برای این علیوف کوچک ( باباش علیوف یزرگ محسوب میشه ) داره میشه مثل نماز خواندن اردوغان در مسجد اموی ! دیگه چکار میشه کرد ، در این مورد هم دنباله روی مرشد اعظمش ، جناب اردوغان است !
  9. 1 پسندیده شده
    از این روشن تر میشه به عدم استقلال کشورهاشون اعتراف کرد:
  10. 1 پسندیده شده
    فرق جنگیدن مسلمان واقعی با یه انسان غربی همینه . یه سد رو منفجر میکنن کل زمینها و مردم پایین دست سد آسیب میبینن واسه یه پیروزی ای که محاله شکل بگیره . غربی های لعنتی ، هی اوکراین رو باد میکنن که ( برو جلو ! تو میتونی ! تو بتونی ! ) اون دلقک هم کل مملکت رو داره به فنا میده واسه یه چیزی که اساسا اتفاق نخواهد افتاد . بعد از این جنگ ، ممکنه روسیه ضعیف بشه ، ولی چیزی از اوکراین نمی مونه . مقایسه کنید به جنگ ما با عراق . خاطرات آقای سعید قاسمی در خصوص عملیات انفجار سد دربندی خان عراق رو ببینید . اگر اتفاق می افتاد ، بچه های ما میرسیدن نزدیک بغداد . ولی حضرت امام اجازه نداد چون ( هدف وسیله رو توجیه نمیکنه ) و ما نسبت به جان و مال مردم عراق مسئول بودیم
  11. 1 پسندیده شده
    منطقی به نظر نمیاد در سرعت های جت ها بدنه این پهپاد و ملخش بعیده تست شده باشه
  12. 1 پسندیده شده
    وقتی این فجایع رو نگاه میکنیم کلیه هزینه های نظامی و جانی فراموش میشن،.. مثلا این سد چقدر ارزش داشت؟! ماریوپل چقدر قیمتش بود؟ آزوفستال؟ و ...
  13. 1 پسندیده شده
    حمله مجدد نیروهای به اصطلاح ارتش آزاد روسیه به منطقه بلگورود روسیه در نوار مرزی با خارکف بعد از حمله ناکام یک هفته پیش واحدهای اکراینی و مزدوران روسی بلاروسی و لهستانی به مرز روسیه دور جدید حملات زمینی این واحدها که خود را ارتش آزاد روسیه نامیده اند شروع شده است از چند روز پیش گلوله باران شدید مناطق روستای روسیه توسط اکراین آغاز شده به طوری که تنها در یک روز 900 گلوله بروی یک منطقه اتشباری صورت گرفته و در این مدتها دهها غیر نظامی کشته شده اند دو روز پیش واحدهای ارتش ازاد روسیه بار دیگر با پشتیبانی تانک ها و زرهپوشها و همچنین بالگردهای اکراینی وارد خاک روسی شدن . بعد از جایگزینی نیروهای مرزبانی با واحدهای ارتش روسیه در همان ابتدای کار حملات زمینی اکراینی ها با مقاومت روسها مواجه شد و بعد از چندین ساعات درگیری نظامیان اکراینی با از دست دادن 2 تانک دو خودرو ریکاوری چند نفربر و خودرو زرهی و یک راکت انداز گرادو دهها کشته وزخمی مجبور به عقب نشینی شدن . اکراین با انجام اینگونه حملات در تلاش است بخشی از واحدهای روس را در نوار مرزی نگهداری کند. البته روسها هم در حال آموزش گسترده تر نیروهای مردمی و تجهیز آنها برای مقابله با اینگونه حملات است . این دست حملات می تواند بهانه لازم را به روسها بدهد که دهها هزار نفر را بدون اعلام رسمی در مناطق مرزی بسیج کرده و دست به تشکیل واحدهای جدیدی بزنند حملات اکراینی ها (بخشی از تصاویر مربوط به حمله یک هفته گذشته است) حملات پهپادی روسها به خودروهای زرهی مهاجمین یک تانک رها شده وانهدام یک تانک دیگر اکراینی شکار دو خودرو ریکاوری اجساد بجای مانده هدف قرار گرفتن بزرگترین کشتی ابی خاکی اکراین وزرات دفاع روسیه 4 روز پیش رسما از انهدام و غرق کردن کشتی ابی خاکی یوری اولف رینکوف که بزرگترین وشاید آخرین کشتی جنگی بزرگ عملیاتی اکراین بود خبر داد منابع محلی اکراین در بندر اودسا هم از هدف قرار گرفتن یک کشتی خبر داده بودن تصاویر ماهواره های تجاری غرق شدن یک کشتی (احتمالا همین ناو) را در بندر اودسا تایید کرده اند همچنین تصاویری از وجود لکه های نفتی و گازوئیل بروی آب در بندر اودسا منتشر شده است که نشان دهنده غرق شدن یک کشتی در این بندر است. این کشتی توان حمل 4 تانک 12 نفربر و 250 سرباز با تجهیزات کامل و 250 تن مهمات وسوخت وتدارکات را داشت .بهانه روسها برای هدف قرار دادن این کشتی نقص توافق نام غلات بوده اما روسها برای کم کردن توان عملیاتی ابی خاکی در خرسون -دینپیرو و حتی کریمه اقدام به غرق این کشتی کرده اند مقامات اکراینی نسبت به این خبر سکوت کرده اند و هیچ گونه تصویری از این کشتی منتشر نشده است تصاویر ماهواره ایی و لکه نفتی ویدئو دفع حمله واحدهای زرهی اکراین توسط چتربازان روس https://www.aparat.com/v/WiO5e انهدام کامل راکت انداز RM70 اکراینی توسط پهپاد لانست https://www.aparat.com/v/v60Bw تانک تی80 و پهپاد لانست تصاویر مربوط به یکماه گذشته است. این تانک در ابتدا هدف یک لانست قرار گرفته وبا جود آسیب اما همچنان عملیاتی بوده اما بر اثر اصابت لانست دوم تانک آسیب جدی متحمل شده وخدمه مجبور به ترک آن میشوند https://www.aparat.com/v/8jEcD لانست و لانچر اس 300 لانست و توپ ام 777 لانست وتوپ FH70 خسارتهای انسانی و تجهیزاتی اکراین خودرو زرهی کوزاک امرپ پرو مکس و کریپی - نفربر انگلیسی اسپارت- ام تی ال بی- نفربرهی YPR ام 113 نفربرهای بی ام پی بی تی آر60 بی آر دی ام سه تانک تی64 و72 - خودرو ریکاوری خسارتهای انسانی خسارتهای تجهیزاتی روسها یک تانک و 4 نفربر رها شده و یا آسیب دیده تانک تی72 نفربر بی ام پی 3 خودرو زرهی تایگر و نفربرهوابرد بی ام دی انهدام سامانه بوک روسی آسیب دیدن سامانه پانتسیر گروه واگنر تمرینات آبی خاکی اکراینی ها اثرات اصابت گلوله توپ 1552/155 م م بروی سقف تانک تی90 ام به گفته روسها این تانک به ماموریت خود ادامه داده است تستهای پهپادی روسها بروی ماکت تانک آبرامز منهدم کردن ربات انتحاری اکراینی ها توسط چتربازان روس نفربر بی ام پی1 اکراینی دفع حمله واحدهای مکانیزه اکراینی به سنگرهای روس انهدام یک ستون زرهی اکراینی حداقل 2 نفربر و یک تانک انهدام کشنده اشکوش و توپ ام777 نصب برجک بی ام پی2 بروی شاسی تانک تی62 توسط جهاد خودکفایی اکراین نمونه کار الجزایریها /البته الجزایر برجک هاس مدل بی ام پی2 ام رو نصب کرده مجهز به 4 پرتابگر کورنت تور محافظتی روسها وپهپاد انتحاری سویچ بلید توری فلزی ضد پرنده های کنترلی سامانه اورگان روسی بمب گلاید شونده فاب 250 کیل مارک دفاع هوایی کیف(طنز)
  14. 1 پسندیده شده
    بسم ا... خوب .. .. در یک اقدام بسیار "روسی شکل " ، احتمالا نیروی هوایی روسیه از نسخه هواپرتاب شاهد-136 ملقب به گل شمعدانی قرار هست استفاده کند ... https://www.aparat.com/v/IxML1
  15. 1 پسندیده شده
    اصل ماجرا اینه به قولی صهیونیستها حالا به روش های مختلف ( حتی عذرخواهی میکنم تنبان الهام علیف) در حاکمیت باکو کاملا نفوذ کردند. الهام در همین سفر اخیر مدام با تاکید بر تاثیر کمک صهیونیستها در پیروزی و ازادسازی سرزمین ها مدام سعی داره صهیونیستها را هر طور شده در بین مقبولیت مردمی و سیاسی باکو دخیل کنه. تا هزینه/فایده نشه برای باکو دست نمیشه از این تحریکات مدام هدفمندش. تمام سعی اش هم اینه مثلا این را برای ایرن تهدید جلوه بده تا ایران رضایت به زنگه زور بده. اگر مقاومت در باکو فعال نشه و چند تا سیلی نزنه ( قبلا بهانه این بود که باکو تو اغوش اسراییل نیفته، باید قبول کرد الان تا زانو تو اغوش اسراییل هست و قصدشم اینه تا تهش بره پس دیگه اقدام ما اهمیتی نداره) این مسیر همینطوری ادامه داره به خیال خودش با افزایش تهدیدها.
  16. 1 پسندیده شده
    به نام خدا Korean Air KUS-FS پهپاد ارتفاع متوسط مداومت بالا (MALE) جاسوسی-نظارت-شناسایی [2028] Korean Air برای برآورده کردن نیاز های نیروی هوایی جمهوری کره، در حال کار بر روی یک پهپاد شناسایی بدون سرنشین در طی پروژه اثبات فناوری KUS-FC است. مدل آن ابتدا در سال 2011 در معرض عموم قرار گرفت و از آن زمان به آرامی تحول پیدا کرده. این سرویس قصد دارد تا سال 2030 پرواز این پهپاد را ببیند. در حال حاضر Korean Air به دنبال منابع مورد نیاز برای ساخت این اثبات گر فناوری پرنده می باشد. شرکت همچنین نسخه ای تکامل یافته تر، با قابلیت رزمی و محفظه سلاح داخلی نیز در برنامه خود گنجانده است. KUS-FC (اکنون KUS-FS) پیش‌تر با نام پروژه KUS-X شناخته می شد؛ زمانی که سرویس هوایی کره جنوبی به شدت به پهپاد های رزمی علاقه پیدا کرده بود. به دلیل سادگی، سرویس اکنون تمرکز خود را روی پهپاد های جاسوسی-نظارت-شناسایی (ISR) مرسوم گذاشته است. در شکل فعلی، KUS-FC پلتفرمی بال-بدنه بدون دم متعارف در پهپاد های نظامی فعلی است. نتیجه آن، هواپیمایی مثلثی شکل با خطوط ظریف و بال های اصلی رو به عقب می شود که فاقد سطوح عمودی متعارف است. این طرح به احتمال زیاد توسط یک موتور توربوفن نیرودهی می شود که در این مرحله، نوع و قدرتش مشخص نیست. موتور در داخل بدنه نصب می شود، هوای مورد نیاز از طریق یک ورودی در دماغه به موتور می رسد و گاز های اضافی از دریچه ای در انتهایی ترین بخش بدنه خارج می شوند. ساخت آن اساسا روکش پلاستیک با فیبر کربن بر روی سازه آلومینیومی است. در حال حاضر، این طراحی 10 متر طول و 16 متر طول بال دارد. با اینکه آرایش موتور فعلا نامشخص است اما صنایع کره ای در حال کار روی گزینه های بومی اند. موتور Pratt & Whitney F100-PW-220U بدون پس سوز امریکایی نیز یکی از نامزد های اثبات شده ای است که احتمال دارد برای تسریع پروژه تحت بررسی قرار گیرد. مداومت KUS-FC حدود 6 ساعت تخمین زده می شود. اگر منابع مالی از طرف دولت کره جنوبی تخصیص داشته شود برای اثبات گر اندازه کامل برنامه ریزی شده است. در آگوست 2022 طبق اعلام KAL-ASD پهپاد KUS-FS نزدیک مرحله تولید است. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2028 - وضعیت: تحت توسعه - تعداد فروند ساخته شده: 0 - سازنده: Korean Air - کره جنوبی - کشورهای استفاده کننده: کره جنوبی (برنامه ریزی شده) - نقش: حملات زمینی (هدایت بمب های هواپایه برای نابودی اهداف زمینی توسط تیر بمب موشک و راکت)، جاسوسی-نظارت-شناسایی و پیش آهنگی (ISR، سنجش اهداف زمینی و منطقه هدف برای ارزیابی سطح تهدیدات محیطی، قدرت و تحرکات دشمن)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 10 متر - طول بال ها: 16 متر – قوای محرکه: 1 موتور بدون پس سوز نامشخص - حداکثر سرعت: 925 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی: 9755 متر - برد: 3200 کیلومتر - تسلیحات: فعلا ندارد اما نیروی هوایی کره جنوبی نسخه رزمی را هم معرفی خواهد کرد - نسخه ها: KUS-FC (نام اولیه در سال 2020)، KUS-FS (نام پایه) پروژه ساخت داخلی پهپاد ارتفاع متوسط KUS-15 که توسط ADD و شاخه هوافضای Korean Air (KAL-ASD) توسعه داده شده، از سال 2008 آغاز گشت. حدود 488.4 میلیون ون (375 میلیون دلار) به پروژه تزریق شد تا الحاق این پهپاد تا سال 2020 صورت بگیرد. با وجود یکسری از شکست ها که 3 بار پروژه را به تعویق انداخت، در سی و یکم اکتبر سال 2019 مدیریت برنامه اکتساب دفاعی (DAPA) – آزانس تدارکات تسلیحاتی این کشور – اعلام کرد که سامانه MUAV تا ماه ژوئن سال 2020 آماده خواهد شد اما ممکن است به کار گیری آن تا سال بعد به طور انجامد. نیروی هوایی کره جنوبی به احتمال زیاد نیاز به پهپاد MALE خود را از طریق به خدمت گرفتن پهپاد ارتفاع متوسط KAL-ASD برطرف خواهد کرد که امکانات و مشخصاتی مشابه پهپاد MQ-9 جنرال اتمیکس دارد، و همانند ریپر، مسلح خواهد بود. طبق اطلاعات منتشر شده، پهپاد ارتفاع متوسط که KUS-FS نامگذاری شده است، وظایف جاسوسی-نظارت-شناسایی، رله ارتباطی و جنگ الکترونیک را برعهده خواهد گرفت و در حوزه غیر نظامی نیز امکان نظارت و مانیتورینگ دریایی، مرزی، محیط زیستی و علمی را فراهم می کند. KUS-FS که از پهپاد MQ-9 رییپر الهام گرفته شده، می تواند منطقه ای به وسعت 100 کیلومتر را از ارتفاع 10 تا 12 کیلومتری زیر نظر بگیرد، و تصاویری با کیفیت از مناطقی بسیار فراتر از محدوده غیر نظامی شده ضبط کند. با توجه به توافق نظامی بین 2 کره مبنی بر عدم پرواز پهپاد ها در محدوده 10 تا 15 کیلومتری خط مرزی نظامی در DMZ، این پهپاد بسیار برای کره جنوبی با اهمیت خواهد بود تا بتواند بر تحرکات نظامی کره شمالی را بدون افزایش تنش ها نظارت کند. طبق اعلام شرکت، KUS-FS توسط کانال رادیویی در خط دید مستقیم و سامانه ارتباط ماهواره ای کنترل می شود. پیلود استاندارد شامل یک ایستگاه الکترواپتیک/مادون قرمز برای شناسایی هوایی و یک رادار SAR است. کل مجموعه شامل 2 تا 4 پهپاد، یک ایستگاه کنترل زمینی با قابلیت کنترل چندین پهپاد و یک ایستگاه پشتیبانی زمینی می شود. از نظر ابعاد این پهپاد 13 متر طول، 25 متر طول بال و 3 متر ارتفاع دارد. منشا موتور توربو پراپ آن مشخص نیست ولی گفته شده 1200 اسب بخار قدرت دارد. مداومت پروازی حداقل 30 ساعت خواهد بود. منبع
  17. 1 پسندیده شده
    به نام خدا KARI TR-60 سامانه هواپیمای بدون سرنشین (UAS) کج پروانه [2018] TR-60، تازه‌وارد دنیای سامانه های هواپیمایی بال چرخنده بدون سرنشین است. این پهپاد به طور دقیق تر یک کج پروانه است، نه یک هواپیمای بال ثابت واقعی و نه یک بالگرد، و برای نقش های زیادی در حوزه نظامی و تجاری طراحی شده. توسعه آن توسط انستیتو تحقیقات هوافضای کره (KARI) با پشتیبانی Korean Air پیگیری می شود. TR-60 در DX Korea در سال 2016 رونمایی شد و براساس پهپاد کج پروانه smart" TR-100" این انستیتو که به سال 2002 برمی گردد، ساخته شد است. TR-60 می تواند برخاست، فرود، پرواز و فعالیت های مسافرتی را به طور خودکار انجام دهد. به علاوه، قابلیت کج پروانه بودن این پهپاد، به آن اجازه می دهد تا در فضا های محدود و عرشه کشتی های جنگی در حال حرکت، عملیات داشته باشد و در عین حال ویژگی های فنی یک پهپاد بال ثابت را نیز حفظ کند. این هواپیما با بدنه مرکزی و گرد، بال های اصلی و واحد دم T شکل به مقدار زیادی ترکیبی شبیه هواپیما های متعارف دارد. صفحات افقی واحد بال در بالای باله عمودی دمی قرار گرفته اند. بال های اصلی در میانه 2 طرف بدنه نصب شده اند و هرکدام یک محفظه موتور چرخنده را در بر گرفته اند که یک واحد ملخ 3 پره را می گرداند. برجستگی اپتیک/حسگر در موقعیت چانه بدنه جای دارد. بخش زیرین در چندین ترکیب نشان داده شده: نسخه 3 پایه چرخ دار، نسخه 4 پایه چرخ دار (پایه های اصلی در راستای خط مرکزی به همراه پایه های پشتیبان خارجی) و ترکیب میله ای همانند بالگرد. محموله آن حدود 30 کیلوگرم گزارش شده است. ابعاد این هواپیما شامل طول کلی 3 متر و طول بال 5 متر می شود. حداکثر وزن برخاست TR-60 حدود 210 کیلوگرم است. نیروی ترکیب ملخ های 2 تایی توسط یک واحد تامین قدرت 55 اسب بخاری تامین می شود که میله های متحرک، موتور را به بال ها متصل می کنند. به این ترتیب، پهپاد به حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت می رسد، تا ارتفاع 144500 متری پرواز می کند و برد عملیاتی آن به 200 کیلومتر محدود می شود. TR-100 جد TR-60 محسوب می شود که در طول 10 سال توسعه داده شد و چارچوب مدل جدید را فراهم کرد. حداکثر سرعت آن 500 کیلومتر بر ساعت بود، وزن محموله آن به 90 کیلوگرم می رسید و حداکثر وزن برخاست آن 995 کیلوگرم بود. با معرفی این پهپاد، کره جنوبی به دومین کشوری در جهان تبدیل شد که پس از ایالات متحده موفق به طراحی یک پهپاد کج پروانه کاربردی شده است. نقش های پیشنهادی TR-60 شامل جستجو و نجات (ُSAR)، حمایت بشردوستانه، شناسایی کلی، ترابری لوازم و کالا ها در مسافت طولانی، رله ارتباطی و نظارتی است. در جولای سال 2017، پهپاد TR-60 با موفقیت برخاست و فرود از کشتی در حال حرکت را انجام داد. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2018 - وضعیت: تحت توسعه - تعداد فروند ساخته شده: 1 - سازنده: انستیتو تحقیقات هوافضای کره، Korean Air - کره جنوبی - کشورهای مصرف کننده: کره جنوبی (احتمالی) - نقش: جستجو و نجات (توانایی مکان یابی و خارج کردن افراد از مکان های پرخطر مثل خلبان سقوط کرده در دریا)، نیروی دریایی (توانایی برخاست از زمین و ناو برای انجام عملیات های روی دریا در انواع نقش های دریایی هنگام پشتیبانی شدن توسط عناصر سطحی هم پیمانان)، ترابری (قابلیت حمل و نقل وسایل، محموله ها یا افراد از جمله مجروحان و افراد مهم)، جاسوسی-نظارت-شناسایی و پیش آهنگی (ISR، سنجش اهداف زمینی و منطقه هدف برای ارزیابی سطح تهدیدات محیطی، قدرت و تحرکات دشمن)، X-Plane (توسعه ای، نمونه اولیه، اثبات گر فناوری؛ این هواپیما برای نمونه سازی اولیه، اثبات فناوری، تحقیق و کسب اطلاعات توسعه داده شده است)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 3 متر - طول بال ها: 5 متر - حداکثر وزن برخاست: 210 کیلوگرم – قوای محرکه: 1 موتور با قدرت 55 اسب بخار که یک جفت محفظه موتور های 3 پره را می چرخاند - حداکثر سرعت: 250 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی: 4500 متر - برد: 200 کیلومتر - تسلیحات: ندارد. مجموعه ماموریتی شامل اپتیک ها و حسگر ها به همراه محموله 30 کیلوگرمی - نسخه ها: TR-60 (سری پایه)، TR-100 (نسخه بزرگ‌تر با حداکثر وزن برخاست 995 کیلوگرم، محموله 90 کیلوگرمی و حداکثر سرعت 500 کیلومتر بر ساعت، طول کلی 5 متر) منبع
  18. 1 پسندیده شده
    به نام خدا Kamov Ka-175 بالگرد بدون سرنشین [2016] با ورود آهسته‌تر به بازی پهپاد ها نسبت به قدرت های جهانی غربی، روس ها آرام و به طور پیوسته در حال کسب زمینه برای رسیدن به دشمنان بالقوه اند. Kamov، بالگرد ساز قدیمی روس، از برنامه خود برای ساخت بالگرد بدون سرنشین کشتی یا زمین پایه برای ارتش و سرویس های جاسوسی روسیه رونمایی کرد. این سامانه از پره های روتور اصلی در خلاف جهت هم که نشان کاموف محسوب می شود، استفاده می کند که در آن یکی از واحد های اصلی بالای دیگیری قرار دارد و نیاز به روتور دمی برای خنثی سازی تورک را از بین می برد. این ترکیب برای دهه ها توسط خط گسترده بالگرد های نظامی و تجاری شرکت اثبات شده است. Ka-175 در نقش ISR (جاسوسی، نظارت، شناسایی) در نظر گرفته شده و تجهیزات ماموریتی متناسب را به عنوان محموله با خود حمل می کند. مهندسان Kamov طراحی های پهپاد را تکمیل کرده اند و یک ماکت هم ساخته شده است. قرار بود نسخه تمام اندازه برای اولین پرواز در سال 2015 آماده شود. دیگر امکانات این طرح شامل بخش بدنه کاملا شیب دار است که توسط میله های فرود 4 تایی پشتیبانی می شود و از ترکیب های جمع شونده پیچیده دوری می کند. بدنه تمام سامانه های پروازی مرتبط شامل اویونیک، محموله، ذخیره سوخت و موتور نامشخص را در خود جای می دهد. بخش دم ساختاری یکپارچه خواهد بود که پایدارساز افقی به همراه 2 باله عمودی رو به پایین به آن متصل می شوند. تلاش جدید کاموف Ka-175 نام خواهد داشت. اندازه گیری های منتشر شده شامل 6 متر طول، 2.6 متر ارتفاع و عرض 1.7 متر می شود. از نظر مشخصات فنی احتمالی آن می توان به 840 کیلومتر برد، 200 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت و 5000 کیلومتر ارتفاع پروازی می شود. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2016 - وضعیت: تحت توسعه - تعداد فروند ساخته شده: 1 - سازنده: Kamov - روسیه - کشورهای مصرف کننده: روسیه (فرضی) - نقش: جاسوسی-نظارت-شناسایی و پیش آهنگی (ISR، سنجش اهداف زمینی و منطقه هدف برای ارزیابی سطح تهدیدات محیطی، قدرت و تحرکات دشمن)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 6 متر - طول بال ها: 1.7 متر - ارتفاع: 2.6 متر - قوای محرکه: سامانه پیشران نامشخص که 2 ملخ 3 پره اصلی را در خلاف جهت هم می چرخاند - حداکثر سرعت: 200 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی: 5000 متر - برد: 840 کیلومتر - تسلیحات: ندارد. تجهیزات مختص ماموریت برای نقش ISR (جاسوسی، نظارت، شناسایی) - نسخه ها: Ka-175 (سری پایه) منبع
  19. 1 پسندیده شده
    به نام خدا Kalashnikov Takhion (Tachyon) پهپاد کوچک [2015] Takhion (یا Tachyon به معنی سریع تر از نور) پهپاد کلاس مینی طبقه‌بندی شده است که توسط شرکت معروف کلاشنیکوف روسیه تولید می شود. ارتش مدرن روسیه از آن استفاده می کند و استفاده عملیاتی از آن در منطقه دونباس اکراین دیده شده است. Takhion برای پشتیبامی نزدیک زمینی در روز و شب و تمام شرایط جوی طراحی شده و توسط فید های داده در لحظه با ایستگاه کنترل زمینی (GCS) توانایی حساس "چشمی در آسمان" را فراهم می کند. با توجه به ابعاد قابل حمل این پهپاد، انتقال آن به خط نبرد به آسانی صورت می گیرد و 10 دقیقه زمان برای آماده‌سازی آن کافی است. Takhion از طراحی بال پرنده به همراه یک پروانه 2 پره در دماغه و باله هایی در انتهای سر بال ها بهره می برد. برد عملیاتی آن به 40 کیلومتر از GCS (که در شرایط ایده آل به 2 خدمه نیاز دارد) محدود می شود و در حدوده ارتفاع 4000 متری پرواز می کند. پرتاب آن توسط منجنیق انجام می شود و فرود آن با چتر است. جدا از نقش شناسایی، Takhion با پرواز در ارتفاع پست می تواند به عنوان رله ارتباطی هوایی متحرک برای منابع زمینی مورد استفاده قرار بگیرد. این سری پهپاد ها در طور مارس سال 2015 توسط منطقه نظامی مرکزی روسیه در سیبری به مرحله توانایی عملیاتی اولیه (IOC) رسید. تا کنون روسیه تنها اپراتور شناخته شده این پهپاد است. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2015 - وضعیت: در خدمت فعال - تعداد فروند ساخته شده: 1000 - سازنده: کلاشنیکوف - روسیه - کشورهای استفاده کننده: روسیه - نقش: پشتیبانی هوایی نزدیک (توسعه داده شده برای عملیات در نزدیکی عناصر فعال زمینی دشمن توسط انواعی از مهمات هوا به زمین)، جستجو و نجات (توانایی مکان یابی و خارج کردن افراد از مکان های پرخطر مثل خلبان سقوط کرده در دریا)، نیروی دریایی (توانایی برخاست از زمین و ناو برای انجام عملیات های روی دریا در انواع نقش های دریایی هنگام پشتیبانی شدن توسط عناصر سطحی هم پیمان)، جاسوسی-نظارت-شناسایی و پیش آهنگی (ISR، سنجش اهداف زمینی و منطقه هدف برای ارزیابی سطح تهدیدات محیطی، قدرت و تحرکات دشمن)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - قوای محرکه: 1 موتور الکتریکی که یک پروانه 2 پره را در دماغه می چرخاند - سرعت: 65 تا 120 کیلومتر بر ساعت - حداکثر مداومت: 2 ساعت - برد: 40 کیلومتر (به همراه انتقال اطلاعات در به صورت تقریبا لحظه ای) - حداکثر 120 کیلومتر - ارتفاع پروازی: 4000 متر - حداکثر وزن برخاست: 6.9 کیلوگرم (1 کیلوگرم وزن محموله) - طول: 61 سانتی‌متر - طول بال ها: 2 متر - تسلیحات: ندارد. محموله رزرو شده برای تجهیزات اپتیکی - نسخه ها: Takhion (Tachyon، سری پایه) منبع
  20. 1 پسندیده شده
    به نام خدا Kaiser-Fleetwings BQ-2 پهپاد بدون سرنشین هجومی انتحاری / نمونه اولیه بمب پرنده BQ-1 منشا Fleetwings به 1926 بر می گردد و این شرکت سرانجام مجموعه کوچکی از طراحی های هواپیما شامل تمرین دهنده های Fleetwings 33 و "BT-12 "Sophomore را در دهه 1930 به وجود آورد. یکی از جالب ترین ابتکارات این شرکت BQ-1 بود که یک طراحی بمب پرنده مختص جلب نظر نیروی هوایی ایالات متحده (USASF) در طول جنگ جهانی دوم (1939- 1945) محسوب می شد. Henry J. Kaiser این شرکت را در سال 1943 خریداری کرد و نام آن را به Kaiser-Fleetwings تغییر داد. XBQ-2 BQ-1 زمینه را برای BQ-2 پس از خود فراهم کرد، تلاشی ابتدایی برای ساخت یک هواپیمای بدون سرنشین (UAV) انتحاری. فقط یک kسخه از آن تکمیل شد و اولین پرواز آن در 1943 رقم خورد. این هواپیما با چرخ های سه‌گانه ثابت و پوشش دار (جدا شونده، jettisonable)، محفظه های موتور نصب شده در بال و واحد دم استاندارد با یک باله ظاهری مانند هواپیما های متعارف دارد. بخش کابین خلبان براق است و یک خلبان به صورت انتخابی در آن می نشیند. توسعه هواپیما در جولای سال 1942 آغاز شد و در آن زمان این نوع از هواپیما ها، پهپاد هجومی نام داشتند. قدرت هواپیما از 2 موتور رادیال پیستونی هواخنک سری Lycoming R-680-13 تامین می شد که هرکدام یک ملخ 2 پره را می چرخاندند. مشخصات فنی آن شامل حداکثر سرعت 362 کیلومتر در ساعت و برد 2760 کیلومتر می شد. به عنوان یک بمب بدون سرنشین، محموله آن، 900 کیلوگرم ماده انفجاری بود که سرجنگی را تشکیل می داد؛ کل هواپیما در حین ضربه به هدف به صورت انتحاری عمل می کرد. سرانجام مشخص شد XBQ-2A برای خرید بسیار گران است و منجر به ساخت فقط یک نمونه اولیه پیش از لغو پروژه شد. این هواپیما چندین پرواز آزمایشی را نیز انجام داد. مشخصات - سال ورود به خدمت: 1943 - وضعیت: لغو شده - تعداد فروند ساخته شده: 1 - سازنده: Kaiser-Fleetwings - ایالات متحده - کشورهای استفاده کننده: ایالات متحده (لغو شده) - نقش: حملات زمینی (هدایت بمب های هواپایه برای نابودی اهداف زمینی توسط تیر بمب موشک و راکت)، X-Plane (توسعه ای، نمونه اولیه، اثبات گر فناوری؛ این هواپیما برای نمونه سازی اولیه، اثبات فناوری، تحقیق و کسب اطلاعات توسعه داده شده است)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول بال ها: 14.8 متر - حداکثر وزن برخاست: 3500 کیلوگرم – قوای محرکه: 2 موتور رادیال پیستونی هواخنک Lycoming R-680-13 با قدرت 280 اسب بخار - حداکثر سرعت: 362 کیلومتر بر ساعت - برد: 2760 کیلومتر - تسلیحات: 900 کیلوگرم سرجنگی - نسخه ها: BQ-2 (سری پایه)، XBQ-2A (اسم نمونه اولیه، 1 نسخه تکمیل شد) منبع
  21. 1 پسندیده شده
    اجرای یکی از بدترین و پر کشته ترین عملیات ها علیه صهیونیست ها یک جوان ۲۱ ساله فلسطینی به نام “علقم خیری” در شامگاه ۷ بهمن ماه، به سمت گروهی از صهیونیست‌ها در نزدیکی یک کنیسه یهودی در منطقه نبی یعقوب در شهرک بیت حنینا واقع در شمال قدس اشغالی تیراندازی کرد که طی این عملیات، هشت صهیونیست به هلاکت و بیش از ۱۰ تن دیگر مجروح شدند. دقایقی پس از این حادثه، عامل عملیات طی درگیری مسلحانه توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. این حادثه چنان بار روانی داشت که رئیس پلیس، وزیر امنیت داخلی و نخست وزیر رژیم منحوس اسرائیلی برای آرامش دادن به اشغالگران صهیونیستی مجبور به حضور در محل اجرای این عملیات شدند. در زیر تصویر شهید علقم خیری مشاهده می گردد.
  22. 1 پسندیده شده
    پاسخ پالایشگاه اصفهان را دریافت خواهید کرد برخی خبرها از دو کارشکنی در یک کوره پالایشگاه اصفهان دارد . این کوره ها مختص تولید گازوئیل یورو ۴ جهت انتقال به لبنان بوده اند. همان طور که جواب تانکرهای انتقالی به لبنان رو فرزندان خمینی بت شکن دادند قطعا جواب این کارشکنی ها رو دریافت خواهند کرد. هیچ ناامنی، شهادت و حادثه ای را ایران بی پاسخ نخواهد گذاشت . مقابله صریح خواهد شد. حمله های ساعت صفر
  23. 1 پسندیده شده
    خصوصیات فنی MPF در پست قبلی در مورد اهمیت و لزوم به کارگیری MPF در نیروی زمینی ارتش آمریکا صحبت شد. در ادامه جنبه های فنی MPF صحبت خواهد شد. ارتش آمریکا برای به خدمت گرفتن MPF رقابتی را در سال 2018 برگزار کرده بود. در این رقابت دو شرکت دفاعی جنرال داینامیکس و بی‌ای‌ئی سیستمز شرکت داشتند. اما این رقابت با حاشیه های همراه بوده است. بی‌ای‌ئی سیستمز به خاطر مشکلات از جمله درگیر بودن برای تامین سفارشات ارتش آمریکا برای پروژه های همانند AMPV و ACV در کنار شیوع بیماری کووید-19 یک سال و نیم دیرتر از زمان پیش بینی شده نمونه اولیه محصول خود را به ارتش آمریکا تحویل داد. در سال 2022 خبرگزاری های دفاعی اعلام کردند شرکت بی‌ای‌ئی سیستمز به دلیل مشکلات عدم انطباق، از رقابت محروم شده است. این تصمیم باعث می‌شود که جنرال داینامیکس تنها رقیب باقی مانده باشد. این در حالی است که چند ماه تا برنامه ارتش برای انتخاب برنده باقی مانده است. با این حال مقامات ارتش صحت خبر حذف بی‌ای‌ئی سیستمز را تایید نکرده اند. افسر اجرایی برنامه MPF برای سیستم های رزم زمینی سرتیپ گلن دین گفت که مرحله انتخاب در این رقابت ادامه دارد و برنامه در مورد تولید ابتدایی در سه ماهه سوم سال مالی 2022 حدود ژوئن برنامه ریزی شده است. برنامه تجهیز اولین واحد به MPF تا سه ماهه چهارم سال مالی 25 است. همچنین در بودجه تصویب شده سالی مالی 23 ارتش امریکا ساخت و تحویل 28 دستگاه MPF آورده شده است. با توجه به تامین بودجه و رضایت ضمنی نیروی زمینی ارتش امریکا از رقابت MPF به نظر میرسد باوجود حذف یکی از رقیبها پروژه ادامه خواهد داشت. با توجه به شایعات حذف بی‌ای‌ئی سیستمز از رقابت در ادامه فقط نمونه اولیه MPF ساخت شده جنرال داینامیکس بررسی میشود. (در صورت تغییر در برنامه MPF و ارائه نمونه جدیدتر در ادامه تاپیک معرفی خواهد شد.) برجک MPF جنرال دینامیکس از آلیاژ آلومینیوم جوش کاری شده در کنار زره های اضافه شونده و فاصله دار ساخته شده است . سلاح اصلی توپ 105م.م خاندار مدل M35 و سلاح های ثانویه شامل مسلسل هم محور 7.62 م.م و مسلسل 12.7 م.م بر روی برجک است. محل ذخیره مهمات توپ 105 م.م اصلی در بخش پشت برجک و در محفظه امن مهمات ذخیره میکند. پیشرانه در جلوی خودرو و سیستم اگزوز در عقب قرار دارد. احتمالاً MPF مجهز به گیربکس ساخت آلیسون و موتور دیزل آمریکایی باشد. سیستم تعلیق از نوع هیدروپنوماتیک ساخت شرکت Horstman است و در هر طرف از شاسی شش چرخ جاده ای نصب شده است. این سیستم تعلیق به خودروهای رزمی قابلیت تنظیم ارتفاع میدهد. همچنین این سیستم تعلیق موجب می شود سرعت خودروهای رزمی در خارج از جاده افزایش یابد و میزان ارتعاشات کاهش یابد. این سیستم تعلیق وزن کمتری در مقایسه با سیستم های تعلیق میله پیچشی متدوال دارد. خدمه چهار نفره شامل فرمانده، توپچی، راننده و لودر است. دید اولیه توپچی ساخت شرکت ریتیان در جلوی دهلیز فرمانده قرار دارد. فرمانده مجهز به دید مستقل پانوراما نسخه PASEO ساخت شرکت Safran است. در بخش پشت برجک MPF جنرال دینامیکس مجهز به سیستم صوتی کشف محل آتش Metravib Pilar V قرار دارد. این سیستم می تواند خدمه را در زمان وقوع تهدیدات راهنمایی کند و در افزایش اگاهی موقعیت خدمه نقش بسزایی خواهد داشت. محل ذخیره سازی مهمات در بخش پشت برجک است سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک MPF ساخت شرکت Horstman دید مستقل پانوراما نسخه PASEO برای فرمانده خودرو MPF سیستم صوتی کشف محل آتش Metravib Pilar V در بحث مهمات ارتش آمریکا در نظر دارد همانند تانک های ابرامز که مهمات 120 م.م M1147 AMP ( مهمات چند منظوره پیشرفته ) را سفارش داده بود برای خودروهای MPF نسخه 105 م.م مهمات AMP را سفارش بدهد. نمونه 105 م.م همانند نمونه 120 م.م دارای فیوز قابل برنامه ریزی است و این مهمات را میتوان در سه حالت منفجرشونده در هوا ( انفجار در بالای هدف مثلا بالای سنگر خاکی)، انفجار نقطه ای (انفجار رو به روی هدف ) و یا تأخیری (انفجار در داخل یک هدف مثلا بعد از عبور از دیوار و یا سنگرها) استفاده کرد. نسخه 105 م.م مهمات AMP با سه گلوله قدیمی 105 میلی متری M456 شدیدالانفجار ضد زره، M393 شدید الانفجار با سر له شونده و M1040 ساچمه زن جایگزین میشود. مهمات 105 م.م AMP موجب کاهش بار لجستیکی و راحتر تر شدن کار خدمه برای بارگذار مهمات مناسب به خاطر کاهش تنوع مهمات خواهد شد. همچنین بهکارگیری این نوع مهمات موجب افزایش انعطاف پذیری خودروهای MPF در برابر تهدیدات مختلف می شود. نورتروپ گرومن قراردادی برای ساخت مهمات 105 م.م AMP در سال 2020 دریافت کرده است. انتظار می رود که تولید کامل آن در سال مالی 2028 آغاز شود. سه گلوله M456 شدیدالانفجار ضد زره، M393 شدید الانفجار با سر له شونده و M1040 ساچمه زن که با ورود مهمات 105 م.م AMP به طور کامل کنار گذاشته خواهند شد.
  24. 1 پسندیده شده
    با سلام تانک مرکاوا یا به زبان عبری מרכבה یک تانک پیشرفته ساخته شده به وسیله اسرائیل است . از سال 1980 این تانک با نمونه های مختلف به نیروی زمینی اسرائیل وارد به خدمت شد . نمونه های مختلف این تانک عبارتند از : Mark IIB. Mark IICr. Mark IID نمونه های زیادی از این تانک در سال های مختلف وارد به خدمت به نیروی زمینی اسرائیل شدند برای مثال Merkava Mark 3 در سال 1989 مارکاوای 1 در سال 180 وارد به خدمت شدند . در نمونه سوم این تانک یعنی Merkava Mark 3 در سال 1995 تحولات زیادی در خود به وجود آورد . شرکت های مختلف نظمی بر روی این نمونه تانک بهینه سازی هایی رو انجام دادند که حاصل تلاش های انها بدین صورت بود . 1- سیستم کنترل آتش 2- سیستم تامین کننده ان بی سی 3- و کار های زیادی رو در زمینه امنیت انجام دادند . کشور سازنده : اسرائیل وزن : 65 تن طول : 9.04 m عرض : 3.72 m ارتفاع : 2.66 م سرنشینان : 4 نفر سلاح های این تانک : یک توپ 120 mm . دیزل : 1,500 hp سرعت : 70 کیلومتر در ساعت برد : 500 کیلومتر حرکت بدون سوختگیری مشخصات اصلی توپ 120 مم خمپاره داخلی : 60 مم دارای سیستم ان بی سی سیستم خنک کننده سیستم اتوماتیک جلوگیری از آتش سیستم پیشرفته توقف سیستم پیشرفته چرخش نیروی محرکه AVDS-1790-9AR البته بعد از این اطلاعات باید گفت که این تانک جلوی نیروی حزب الله شکست خورد و باعث تاسف اسرائیل هست که یک همچین تانکی در مقابل یک گروه دووم نمی یاره التبه اون بخاطر دارا بودن حزب الله به سیستم ها و موشک های ضد موشکی قوی بود . و تاکتیک خوب . موفق باشید امیدوارم مورد قبول واقع شده باشه .
  25. -1 پسندیده شده
    یعنی چه کار باید کرد؟ به جای شاهد ایرانی بگوییم گل شمعدانی روسی تا تعبیر به دخالت ایران در جنگ به نفع روس ها نشود؟