برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on دوشنبه, 23 مرداد 1402 در همه مناطق
-
12 پسندیده شدهبه نام خدا Leonardo Falco Xplorer هواپیمای بدون سرنشین (UAV) (2023) Falco Xplorer سومین عضو سری پهپاد های Falco شرکت Leonardo است. این محصول (به صورت ماکت) در نمایشگاه هوایی پاریس 2019 رونمایی شد و بیشتر ظاهری شبیه جنرال اتمیکس پریدیتور آمریکایی دارد تا Falco اصلی. فرم اولیه از Falco Evo تبعیت می کند که ابعاد بزرگتر و ماموریت های بیشتری داشت. Xplorer ارتقای آینده این تفکر است که توانایی های بیشتر و ارتقای کارایی را به دنبال دارد. Xplorer طبق رونمایی، 9 متر طول، 18.8 متر طول بال و 3.8 متر ارتفا دارد. با 350 کیلوگرم محموله از تجهیزات ماموریتی و حسگر ها، حداکثر وزن برخاست آن به 1300 کیلوگرم می رسد. یک موتور متعارف در انتهای بدنه یک ملخ چند پره را با آرایش pusher می چرخاند. Xplorer تا ارتفاع 9144 متری پرواز می کند و مداومت 24 ساعته دارد. ارتباط ماهواره ای (SATCOM) امکان پرواز در فرای خط دید را فراهم می کند. علاوه بر این، طرح این هواپیما مشابه پهپاد های مرسوم است. بدنه تمام سامانه های عملیاتی مرتبط شامل موتور، مجموعه اپتیکی و مجموعه اویونیک را در خود جای می دهد. بخش دماغه همانند سری پریدیتور، برجسته است. از چرخ های سه گانه ساده برای حرکت استفاده می شود و Xplorer برای برخاست و فرود به باند فرود نیاز دارد. بال های با لبه های مستقیم به زوائد رو به بالا ختم می شوند. واحد دم از 2 باله عمودی متمایل به بیرون تشکیل شده است. برای کاستن از حجم کار خدمه، این پهپاد دارای سامانه مدیریت پرواز کمکی و خودکار (شامل برخاست و فرود خودکار)، و حالت های نظارت منطقه ای خودکار با پردازش، انتشار و بهره برداری داده هدف در لحظه است. اولین پرواز Xplorer برای سال 2019 برنامه ریزی شده بود. نیروی هوایی ایتالیا به عنوان مشتری نظامی بالقوه معرفی شده اما Xplorer به صنایع تجاری هم فروخته خواهد شد. مجموعه Xplorer کامل شامل ایستکاه کنترل زمینی (GCS)، ترمینال داده زمینی (GDT)، بخش پشتیبانی زمینی (GSS) و 2 هواپیمای Falco می شود. سامانه های مختلفی روی این پهپاد وجود دارد. Spider سامانه ارتباطی جاسوسی است که می تواند ارتباطات پیچیده اهداف را در محیط های شلوغ تشخیص دهد، و سپس رهگیری، شناسایی و مکان یابی کند. Sage سامانه ESM / ELINT دیجیتال برای ماموریت های جاسوسی، نظارت و شناسایی امواج رادیویی است. سامانه الکترواپتیک LEOSS یک برجک چند حسگره، دقت بالا است که در 4 محور پایدارساز دارد و برای برنامه های نظارت هوایی طراحی شده است. این برجک 15 اینچی قابلیت ماژولار بودن دارد و تا 6 حسگر الکترواپتیکال را در خود جای می دهد. سامانه ULISSES یک سامانه صوتی بسیار سبک برای عملیات های جنگ ضد زیردریایی است. پردازنده با ارائه عملکرد چند استاتیکی، داده ها را از چندین سونوبوی جمع آوری کرده و با ترکیب اطلاعات تصویری دقیق از محیط زیر آب فراهم می کند. سامانه WBDL-ART یک سامانه ارتباط ماهواره ای 2 بانده برای کنترل امن ماموریت و انتقال داده پهن باند است. اطلاعاتی که از فرای افق گردآوری می شود از طریق ارتباط امن ماهواره ای، بدون وقفه به مراکز C4I منتقل می شود. رادیوی مبتنی بر نرم افزار هوایی SRT-800، امکان ارتباط امن و انعطاف پذیر سایبری را در بستر های هوا به هوا و هوا به زمین فراهم می کند. سامانه SEER یک گیرنده هشدار راداری پیشرفته است که پارامتر های دقیق و زاویه ورود سیگنال های رهگیری شده را ارائه می کند. سامانه Gabbiano T80UL یک رادار باند X تمام شرایط جوی برای نظارت دریایی، زمینی و هوایی است که ماژولاریتی و انعطاف پذیری بالایی دارد. ایستگاه کنترل زمینی امکان برنامه ریزی ماموریت، چک سامانه قبل از پرواز، مدیریت ماموریت، تعیین تکلیف مجدد برنامه پرواز، نمایش ماموریت و شبیه سازی برای تمرین خدمه را فراهم می کند. این ایستگاه با امکان کنترل در لحظه توسط لینک داده ماهواره ای امن، قادر است به برد عملیاتی خارج از محدوده دید برسد. در طرح پرواز نظارتی، پهپاد علاوه بر برخاست و فرود به صورت خودکار در مسیر از پیش تعیین شده حرکت می کند و امکان تغییر در حین پرواز وجود دارد. ایستگاه کنترل همچنین قادر است برای انتشار بیشتر از طریق شبکه C4I (فرمان، کنترل، ارتباط، پردازش و جاسوسی) در فرمت STANAG (استاندارد اعضای ناتو)، به صورت آفلاین ارزیابی و پردازش داده را انجام دهد. همچنین می توان داده ها را بدون وقفه از طریق ترمینال های ویدئویی از راه دور (TVT) توسط واحد های کوچک در خط مقدم دریافت کرد. در ژوئن سال 2019، Falco Xplorer به صورت ماکت در نمایشگاه هوایی پاریس 2019 به نمایش درآمد. در پانزدهم ژانویه سال 2020، Leonardo اولین پرواز پهپاد Falco Explorer را به ثبت رساند. این پرواز از پایگاه هوایی Trapani نیروی هوایی ایتالیا به وقوع پیوست. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2023 - وضعیت: تحت توسعه - تعداد فروند ساخته شده: 1 - سازنده: Leonardo-Finmeccanica - ایتالیا - کشورهای استفاده کننده: ایتالیا (احتمالی) - نقش: جاسوسی-نظارت-شناسایی و پیش آهنگی (ISR، سنجش اهداف زمینی و منطقه هدف برای ارزیابی سطح تهدیدات محیطی، قدرت و تحرکات دشمن)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 9 متر - طول بال ها: 18.8 متر - ارتفاع: 3.8 متر - حداکثر وزن برخاست: 1300 کیلوگرم – قوای محرکه: 1 موتور روتاکس 914 که یک ملخ چند پره را در انتهای بدنه با آرایش pusher می گرداند - ارتفاع پروازی: 9144 متر - تسلیحات: ندارد. محموله تا 350 کیلوگرم - نسخه ها: Falco Xplorer (سری پایه) منبع 1 منبع 2
-
8 پسندیده شدهسلام بر شما ورودی حرم با امنیت مناسب که در ذهنم هست اصلا طرح پیچیده و خاص نظامی نیست. یک چیزی شبیه به عکس پایین هست: به نظرم با همچین طرحی اصلا مشکلی که گفتید پیش نمی آید و هر کس که میخواهد وارد حرم بشود اول از دستگاه های الکترونیکی تحت نظارت خادم_نگهبان میگذرد بعد دوباره با طی یک مسیر غیر مستقیم، بازرسی بدنی باز تحت نظارت خادم_نگهبان میشود و بعد وارد حرم میشود. تقریبا همین کار داره الان هم انجام میشود ولی با امنیت کمتر و طرح ضعیفتر. برای خروجی حرم هم همین طرح خوب هست فقط نیاز به بازرسی بدنی و دستگاه های الکترونیکی نیست.
-
7 پسندیده شدهسقوط جنگنده میگ 23 در حین یک پرواز نمایشی در ایالت میشیگان آمریکا دو خلبان این هواپیما ایجکت کردن. به نظر این هواگرد موتور خود را از دست داده بود
-
6 پسندیده شدهمنظور اینه سیستم تصویر برداری پردازش تصویر و لینک دیتا روی ویديو آنالوگ(مثلا PAL) کار می کند که این کار باعث می شود هزینه ها کاهش یابد و نیاز به چیپ های گرانقیمت که تهیه شان هم از غرب سخت است برطرف شود.
-
5 پسندیده شدهسلام در عین حالی که از شما بابت طرح این موضوع تشکر میکنم اما باید عرض کنم که پرداختن به مقوله پدافند غیر عامل در اماکن حساس به این سادگی که در مثالتون ذکر کردید نیست ! مفاهیم و اصول اولیه پدافند غیر عامل در عین سادگی که دارند بسیار پیچیده اند و تامین تمام استانداردها و خواسته های پدافند غیر عامل بطور همزمان و بصورتی که در کارایی و عملکرد یک مکان حساس تداخلی ایجاد نکند بسیار سخت میباشد . همین دیدگاه ساده انگارانه به مبحث پدافند غیر عامل باعث ساخت سازه هایی بعضا ناکارآمد و با صرف هزینه زیاد در بسیاری از اماکن حساس در ایران شده است که همگی بالاتفاق فاقد کارایی و پایایی در زمان حادثه و بحران هستند . پدافند غیر عامل مبحثی میان رشته ایست که در تعامل با تخصص های مختلف و همگرایی همه اونها در تامین نیازهای مختلف وچند وجهی به نتیجه میرسه . نه بصورت تک بعدی ! مثالی که در مورد فیلتر ورودی و قابل تامین در ورودی های مورد اخیر ( بارگاه شاهچراغ ) مطرح شده با توجه به اینکه این مکان در وهله اول یک مکان مذهبی و زیارتیست ، غیر قابل اجرا بوده و در صورت اجرا جاذبه ی ورودی این مکان و حس و ترتیب رسیدن به فضا را ( که از شاخصه های اصلی معماری دوران اسلامی ایران و یک فضای زیارتگاهی میباشد ) کاملا از بین میبره . باید یادمون باشه اینجا پادگان و یا یک پاسگاه انتظامی نیست که فیلتری با مشخصاتی که ذکر کردید در اون ساخته بشه . تعبیه راهروهای پیچیده ، خود ، عاملی جهت ایجاد گلوگاه در فیلترهای ورودی و خروجی میشه و همین گلوگاه ها بصورت ماهوی باعث ایجاد صدمات غیر جنگی در مواقع صلح و یا بحران میشن !
-
5 پسندیده شدهرعایت نشدن پدافند غیر عامل در زیرساخت های شهری ایران پدافند غیر عامل به طور خلاصه یعنی یک طراحی مناسب که باعث به حداقل رساندن اثرات حمله علیه یک محل شود. در زیرساخت های شهری ایران هیچ گونه پدافند غیر عاملی دیده نمیشود که در زمان بحران های طبیعی و یا حمله ی دشمن شاهد تلفات و خسارت های زیاد خواهیم بود. متروها: یک قسمت بسیار مهم پدافند غیر عامل در شهرها مترو میباشد. مترو به علت قرار گرفتن در زیر زمین بهترین مکان برای استفاده به عنوان پناهگاه در زمان حملات دشمن هست. برای استفاده از مترو به این منظور ابتدا باید تونل های مترو در عمق مناسب باشند و ایستگاه های مقاوم ساخت سپس در داخل خطوط مترو مکان هایی برای حمایت از حضور جمعیت زیاد انسانی در زمان حمله ساخت. (قابلیت تامین آب و غذا و سرویس بهداشتی و... ) اماکن مذهبی: مکان های مذهبی شیعیان همیشه هدف های تروریستی گروه های وهابی بوده است. برای این مکان ها باید حتما ورودی های مناسب قرار داد که افراد مسلح نتوانند وارد شوند. برای این منظور ابتدا باید دستگاه ی فلز یاب و الکترونیکی داشت و سپش طراحی ورودی ها به گونه ای باشد که توان پناه گرفتن خادمان را داشته باشد و هم زمان ورود به حرم به راحتی نباشد و با یک راهرو پیچ خورده مواجه شوند که بتوان در همین راهرو با افراد مسلح مقابله کرد. همچنین ساخت مکان های زیرزمینی به عنوان پناهگاه بمباران هوایی توصیه میشود. اماکن عمومی و دولتی و انتظامی: این اماکن باید دارای دیوارهای بلند و ورودی های حفاظت شده باشند همچنین در ساخت آنها حتما پناهگاه بمباران هوایی لحاظ شود. بهتر است در این پناهگاه ها وسایلی باشد که بتوان به طور خلاصه کارهای مهم اداره را انجام داد.
-
4 پسندیده شدهطراحی یک مسیر ورود و خروج خوب باید انجام بشود حالا من یک مثال زدم(البته مقابله با انتحاری سخت هست ولی میشود همین طرح را اندکی تغییر داد که بهتر بشود ). حرف من این هست که اصلا توجهی به این پدافند غیرعامل عامل در زیرساخت های شهری ایران نشده و باید در این موضوع کار انجام بشود.
-
4 پسندیده شدهموشک جدید کوتاه برد ابابیل در نمایشگاه نظامی مسکو گونه ی جدیدی از موشک های کوتاه برد با نام ابابیل قرار گرفته شده است که به نظر شباهت با موشک زهیر دارد. مشخصات: برد: 86 کیلومتر وزن: 240 کیلوگرم طول: 3.7 متر سرجنگی: 45 کیلوگرم
-
4 پسندیده شدهنسخه آنالوگ یعنی چی؟ الان آنالوگ خیلی گرانتر درمیاد. منظور ClockWork است؟
-
4 پسندیده شدهسلام مجدد مطابق طرح شما ، فقط یک انفجار انتحاری در همین ورودی میتونه کل افرادی که در حال رد شدن از مسیر راهرو ورودی هستند را از بین ببره ! ( به دلیل هدایت ارگانیک موج انفجار توسط مسیر راهرو و عدم وجود فضای موج شکن ) من دوباره تکرار میکنم در اینگونه طرحها باید از جوانب مختلف به این ماجرا نگاه کرد و کنترل و بازرسی فقط یک بخش کوچک از ماجراست که بخاطر اون نمیشه کلیت یک ورودی را تغییر داد . در نمونه مورد بحث ما با یک بارگاه زیارتی مواجهیم که اولویت اول در آن اتفاقا تعبیه یک ورودی جذاب باید باشه که زائرین بصورت ناخودآگاه جذب و وارد فضا بشن . یعنی طرح کنترل امنیتی نباید از بین برنده کارکرد ماهیتی فضای موجود باشه . ضمنا تمهیدات خاصی برای ورود و خروج اضطراری بصورت فوج فوج افراد در موارد خاص و بحران باید لحاظ بشه که طرح راهروهای پیچ در پیچ نمیتوته این الزام ایمنی رو برآورده کنه و خودش تبدیل به نقطه بحران زا میشه .
-
2 پسندیده شدهقرار گرفتن کشتی "کاوشگر خلیج فارس" در لیست محصولات صادراتی ایران ماکت این کشتی در نمایشگاه دفاعی مسکو که در حال برگزاری است برای بازاریابی قرار دارد. مشخصات: این کشتی به عنوان وسیله ی تحقیقات اقیانوس شناسی عمل می کند و برای انجام فعالیت های علمی و فناوری مناسب است. به عبارت دیگر، این کشتی برای سفر دریایی بینالمللی طولانی با ذخایر آب، پناهگاهها و منابع کافی برای حداقل 30 روز عملیات مداوم، بدون سوختگیری/تغییر انبار از دریا به دریا با خدمه کاملاً مجهز و تجهیز شده است. این کشتی مجهز به دو سیستم موتور دیزلی، دو خط شفت، دو پروانه تیغه قابل کنترل، دو پروانه جانبی مانور دهنده و پروانه عقب است. ملخ ها محافظت شده و برای جلوگیری از هرگونه تداخل در عملیات پرتاب، بازیابی سیستم ها و ابزار قرار می گیرند. این کشتی ساخته شده از فولاد درجه "A" برای ساختار بدنه و آلیاژ آلومینیوم برای روبنا، ماشین آلات و تجهیزات است. مواد تزئینی برای ساخت کشتی مناسب است. ابعاد و ترکیب شیمیایی مواد، تجهیزات، ماشین آلات و غیره با الزامات انجمن رده بندی مطابقت دارد. بدنه به یک تکیه گاه غوطه ور برای استفاده از سیستم موقعیت یابی مبدل های صوتی و سیستم چند پرتو مجهز شده است. علاوه بر این، بدنه برای موقعیتیابی ثابت یک اکوی صوتی علمی، یک اکوی ناوبری، پنجرههای آکوستیک برای سیستم چیپ و ADCP، سنسورها و سیستم بارگیری آب توانایی دارد. دستگاهها، وینچها، تجهیزات، پمپها، ماشینآلات، سیستمهای تهویه و هر چیز دیگری طبق دستورالعمل، روشهای عملیاتی و سازنده حاصل از مطالعه کاهش صدا و ارتعاش هستند، بهویژه برای آزمایشگاهها، فضاهای مشترک ، پل ها، مناطق کار و اتاق های کنترل. همچنین این کشتی حداقل ۲۱ نفر را در خود جای می دهد. کشتی، موتورها و تجهیزات آن تحت نظارت و مطابق با قوانین جامعه رتبه بندی ساخته شده است. جزئیات:
-
2 پسندیده شدهغرفه ی ایران در نمایشگاه دفاعی مسکو شاهد 129 شاهد 133 رادار سار سپهر 813 فاتح و ابابیل صیاد تاکتیکی سلاح های تیربار و گاتلینگ و مصاف و تک تیرانداز و... ناو کلاس جماران علاوه بر این، ماکت انواع پهپادهای ایرانی مانند مهاجر6، کرار و آرش 2، شاهد129 و بالگرد صبا248 و جت آموزشی یاسین،سوم خرداد،مجید، زیردریایی فاتح،قایق موشک انداز ذوالفقار،کاوشگر دریایی خلیج فارس، بمب هدایتشونده بالابان، بمب قائم، موشکهای سدید، الماس و توفان نیز در این نمایشگاه در معرض دید شرکتکنندگان قرار گرفته است. حضور وزیردفاع روسیه در غرفه ی ایران:
-
2 پسندیده شدهفیلم دقت سامانه های فیلم برداری و موشک سری قائم پهپاد های ایرانی کتب و جزوهای پدافند غیر عامل وزارت راه و شهر سازی 00-مشخصات فني پناهگاههاي عمومي و خصوصي 1398/06/03 ١,٧١ MB دانلود 01-ضوابط ساخت پناهگاه خصوصي در آلمان 1398/08/13 ٤,٦٩ MB دانلود 02-حفاظت در برابر بمباران هوايي 1398/07/17 ٨,٧٣ MB دانلود 03-دفاع غيرعامل در سوئيس 1398/06/03 ٢,٥٤ MB دانلود 04-طرح دفاع غيرعامل 1971 سوئيس 1398/06/02 ٢,٨٦ MB دانلود 05-حفاظت دربرابر سلاحهاي غيرهستهاي 1398/06/06 ٥,٥٤ MB دانلود 06-مشخصات فني پناهگاههاي ضدانفجار 1398/06/02 ٣,٥٧ MB دانلود 07-نگاهي كوتاه برنكات فني طراحي واحداث پناهگاهها 1398/06/02 ١,٣٤ MB دانلود 08-گزارش ديدار هيات اعزامي به يوگسلاوي-خرداد65 1398/07/17 ٥,٩١ MB دانلود 09-برنامه كوتاه مدت براي آمادگي در زمان اضطرار. 1398/07/17 ١,٥٠ MB دانلود 10-استتار 1398/06/02 ١,٧٣ MB دانلود 11-دستورالعمل اجراي سازههاي امن پيش ساخته 1398/06/02 ٢,٦٠ MB دانلود 12-توصيه نامه طراحي سازههاي امن 1398/06/02 ٢,٩٧ MB دانلود 13-سوييس و دفاع غيرعامل 1398/06/02 ١,٦٢ MB دانلود 14-مباني طراحي سازههاي مقاوم در برابر سلاحها 1398/06/02 ٢٠,٧٨ MB دانلود 15-دفاع غيرعامل در 31كشورجهان 1398/06/02 ٢,٧٨ MB دانلود 16-استتار تاسيسات 1398/06/02 ٧,٨٢ MB دانلود 17-پوششهاي غيرقابل شناسايي براي استتار 1398/06/02 ١,٩١ MB دانلود 18-آشنايي با تپ الكترومغناطيس 1398/06/02 ٩٤٤,٥٨ KB دانلود 19-بررسي مسائل دفاع غيرعامل-گزارش سفر آلمان وسوئيس 1398/06/03 ١٩,٣١ MB دانلود 20-دفاع غيرعامل در شوروي 1398/06/02 ٤,٦٧ MB دانلود 21-دفاع غيرعامل در آمريكا 1398/06/02 ١,٦٤ MB دانلود 22-برنامه پناهگاه سازي دانمارك 1398/06/02 ١,٢٣ MB دانلود 23-دفاع غيرعامل در كانادا 1398/06/02 ١,٤٩ MB دانلود 24- 11گام براي زنده ماندن 1398/06/03 ٣,٨٨ MB دانلود 25-پناهگاههاي پيشرفته 1398/06/02 ٢,٨٤ MB دانلود 26-دفاع غيرعامل صنعتي 1398/06/02 ١٩,٣٣ MB دانلود 28-دفاع غيرعامل در آلمان 1398/06/02 ٧,٧٣ MB دانلود 29-جهان پس از جنگ هستهاي 1398/06/02 ١١,٢٥ MB دانلود 30-رفع آلودگي مواد پرتوزا 1398/06/02 ١,٧٥ MB دانلود 31-ضوابط فني پناهگاهها-جلد1 1398/06/02 ٣,٥٠ MB دانلود 32-پناهگاههاي شيميايي-ميكروبي و هستهاي 1398/06/02 ٦,٣١ MB دانلود 33-بررسي پديده نفوذ 1398/06/02 ٣,٠٢ MB دانلود 34-ضوابط فني براي ساخت پناهگاهها 1398/06/02 ٩,١٦ MB دانلود 35-مباني طراحي سازه هاي مقاوم در برابر انفجارات ناگهاني 1398/09/05 ٤١,٨١ MB دانلود 36-قطع ارتباطات-آثار نيروي الكترومغناطيس 1398/06/02 ١,٢٤ MB دانلود 37-تلاش براي زنده ماندن 1398/06/02 ٢,٣٦ MB دانلود 39-هيروشيما و ناگاساكي 1398/06/02 ٢,٢٥ MB دانلود 42-كتابشناسي جنگ 1398/06/02 ٢١,٧٥ MB دانلود 43-انفجار و شوك 1398/06/03 ٣,٣٨ MB دانلود 44-توصیه نامه بارگذاری دینامکی سازههای امن 1398/06/02 ٩,٩٠ MB دانلود 45-پيشنهاد ضوابط احداث پناهگاهها و ايمنسازي نسبي سازهها 1398/09/05 ٧,٦٥ MB دانلود 46-دستورالعمل اجرائي احداث ديوار محافظ 1398/07/03 ٣٩٥,٥٩ KB دانلود 47-ثبت آثار انفجار موشكي در مناطق مسكوني تهران 1398/07/03 ١٢,٢٢ MB دانلود 49-عملكرد فني و مهندسي وزارت مسكن و شهرسازي در طول جنگ تحميلي 1398/07/03 ١١,٠٨ MB دانلود 52-بيمارستانهاي صحرائي(جنگ تحميلي) 1398/07/03 ١٢,٨٧ MB دانلود
-
1 پسندیده شدهخوشبختانه ماها که دستمون به جایی بند نیست ، لزوم اینکارو میدونیم اما یکی از دلایل اصلی که در ایران و با وجود این همه تهدیدات سخت و نرم توجهی به پدافند غیر عامل نمیشه ، ساده نمایی و ساده انگاری مقوله پدافند غیر عامله . همین ساده نمایی باعث شده که این موضوع بی اهمیت جلوه کنه چون به ظاهر خیلی ساده ست .
-
1 پسندیده شدهباید رفت و لب مرز دیوار سیم خاردار کشیدید. احتمالا چون نزدیک رودخانه هست و میخواستند دید به آن طرف دیوار داشته باشند، دیوار بتی را کمی عقب تر ساختند که با ساخت یک دیوار سیم خاردار و فنس دار دقیقا لب مرز این مشکل حل میشه اگر هم هنوز سربازهای طالب در مقابل فهمیدن مقاومت میکنند و بخواهند تیراندازی کنند باید یک دیوار بتنی جدید دقیقا لب مرز ساخت
-
1 پسندیده شدهاتفاقا می فهمند ولی خودشون رو زدن به نفهمی، می خواهند هی با آزار و اذیت کشاورزها و تهدید اونا یه کاری بکنند که کشاورزها عطای زمین های اونطرف دیوار رو به لقاش ببخشند بعد از اینکه اون زمین ها به حال خودشون رها شد اینا زمین ها رو صاحب میشن و میگن اینجا افغانستان هست.
-
1 پسندیده شدهبه نام خدا مروری بر گذشته... شلیک به هواپیمای سی - ۱۳۰ نیروی هوایی ایران سانحه ای است که در ۲۶ اسفند ۱۳۷۲ ( ۱۷ مارس ۱۹۹۴ ) رخ داد. زمانی که یک هواپیمای ترابری نظامی لاکهید سی - ۱۳۰ متعلق به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که حامل پرسنل سفارت ایران در روسیه بود و از مبدا کراسنودار به مقصد تهران در حال پرواز بود، توسط نیروهای مسلح ارمنستان در نزدیکی شهر استپاناکرت در منطقه ٔ ناگورنو قره باغ، که از سال ۱۹۸۸ تحت درگیری مسلحانه بود، مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد. در این سانحه ۳۲ سرنشین هواپیما ( شامل ۱۹ مسافر و ۱۳ خدمه ) کشته شدند. هواپیمای سی - ۱۳۰ هرکولس از شهر مسکو حامل کارکنان سفارت ایران و بستگاه آن ها بود که برای تعطیلات نوروز به ایران برمی گشتند. به ادعای سفارت ایران در مسکو، هواپیما حامل ۱۹ مسافر از جمله ۹ کودک و ۱۳ خدمه بوده است. خدمهٔ هواپیما پیش از ورود به حریم هوایی آذربایجان در منطقه ٔ ناگورنو قره باغ، از وجود یک مشکل مکانیکی خبر می دهند و پس از آن هواپیما سقوط می کند. پس از این سقوط، ژیرایر لیباریدیان، معاون اول وزیر امور خارجه ارمنستان، در یک کنفرانس خبری گفت که این هواپیما باید قبل از رسیدن به ایران در مسیر روسیه، گرجستان و ارمنستان پرواز می کرد. اما هنگام خروج از گرجستان از حدود ۶۵ مایلی شرق این راهرو منحرف شد و طبق برنامه در ساعت ۱۰:۰۸ دقیقه وارد حریم هوایی ارمنستان نشد و در عوض، بر فراز منطقهٔ جنگی اطراف قره باغ پرواز کرد. بقایای افراد کشته شده در این سانحه به ارمنستان منتقل و از طریق فرودگاه زوارتنوتس ایروان به تهران منتقل شد. در این مراسم گاگیک هاروتیونیان، معاون رئیس جمهور ارمنستان، و ویگن چیتچیان، معاون نخست وزیر ارمنستان، حضور داشتند. ایران یک کمیسیون ویژه نیروی هوایی را برای بررسی علل این فاجعه اعزام کرد. امینیان، رئیس این کمیسیون، تئوری مطرح شده توسط گاگیک هاروتیونیان، معاون رئیس جمهور ارمنستان، را رد کرد. هاروتیونیان ادعا کرده بود این که هواپیما کنترل خود را از دست داده و به دلیل برخی اختلالات در سیستم پرواز سقوط کرده است. یک مقام وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که هواپیما به دلایل نامعلومی پس از انحراف از مسیر خود در هوا منفجر شده است. این هواپیما توسط دو موشک شلیک شده توسط نیروهای ارمنستان ساقط شده است وطرف ارمنی مسئولیت مستقیم این سانحه را بر عهده نگرفت، نیروهای ارمنی برای شناسایی هویت هواپیما تلاشی نکرده اند و با هواپیمای آذربایجانی اشتباه گرفته اند. https://img.abadis.ir/wikis/2/2D729B4695501A7C.webp پ ن : منبعی که در آن از پرداخت غرامت صحبت شده باشه ( مثل 240 میلیون دلار پرواز 655 و 150 میلیون دلار پرواز752) ندیدم.
-
1 پسندیده شدهکوپیناسک در چند روز اخیر مهم ترین تحولات میدانی مربوط به محور کوپیناسک بوده است. روسها ازپاییز سال گذشته وبعد ازکم کردن سرعت و در ادامه متوقف کردن پیشروی ارتش اکراین در محور لیمان به کرمینا حملات خود را برای عقب راندن اکراینی اغاز کرد . این حملات به صورت گروههای کوچک رزمی بر علیه سنگرها و خندق ها اکراین متمرکز شده بود با شدت یافتن نبردها در باخموت و همچنین شروع ضد حملات ارتش اکراین در جنوب روسها نیروهای کمکی بیشتری به این محور ارسال کرده اند. حدود دو ماه است روسها پیشروی آهسته خود را در حد فاصل کرمینا تا کوپیناسک شروع کرده تخمین زده میشود حدود 100 هزار سرباز روسی در حد فاصل این دو منطقه مستقر شده اند . از هفته گذشته با شدت یافتن حملات روسها اکراینی 58 شهرک وروستا را تخلیه اجباری کرده ادن و همچنان ستاد فرماندهی خود را دهها کیلومتر عقب کشیده اند اکراینی ها در یک نوبت چند هزار نیروی کمکی را به این منطقه ارسال کرده بودن که به نظر کافی نبوده بافت جنگلی منطقه سبب شده است نبردهای بیشتر بصورت پیاده نظام بوده وقدرت آتش توپخانه نقش مهی را ایفا می کند عموم واحدهای توپخانه اکراینیی ها باخموت و جنوب متمرکز بیوده و همین مسئله سبب شده روسها قدرت آتش به مراتب بیشتری را نسبت به اکراینی ها کسب کنند همچنین ارتش اکراین گزارش داده است روسهاروزانه حدود 20 حمله هوایی و در طول یک هفته حدود 80 حمله هوایی بر علیه مواضع ارتش در کوپیناسک ترتیب میدهد تا کنون چندین روستا و شهرک توسط روسها پاکسازی شده است اکراینی ها دو تیپ دیگر خود را از باخموت به سمت کوپیناسک به حرکت در آورده اند روسها تصاویر جدیدی و البته با کیفیتی را از تجهیزات منهدم وآسیب دیده اکراینی را محور جنوب منتشر کرده اند قبلا تصاویر عموم این تجهیزات منتشر شده است در بین تصاویر دو تانک لئو پارد منهدم شده اکراینی مشاهد شده که حداقل یکی از آنها توسط کواد آر پی جی شکار شده است البته در این بین سه تانک آسیب دیده نیزمشاهده میشود که قبلا تصاویر ان متشر نشده است دو تانک لهستانی پی تی 91 و یک تانک تی64 تلاش ناموفق اکراینی ها برای شکار بالگرد کاموف بوسیله موشک ضد زره سامانه اسکیف حمله ناموفق کواد ار پی جی روسی به زره پوش هامر اکراینی حمله ناموفق کواد آر پی جی اکراینی به نفربر بی ام پی روسی تعمیر سامانه پدافندی تور اسیب دیده توسط موشکهای هیمارس تانک های منهدم ویا اسیب دیده روسی تی 72 - 80 و تی90 نفربرهای منهدم واسیب دیده روسی هدف قرا گرفتن راکت انداز گراد روسی اسیب دیدن تانک روسی در مارینکا بر اثر برخورد با مین کواد انتحاری اکراینی وتانک تی 80 روسی یک تانک آسیب دیده روسی که مجهز به زره سقفی کنتاکنت یک است. این تانک چند ساعت ویا روز بعد در حملات اکراینی منهدم میشود خمپاره انداز 240 م م روسها حملات لانست هدف قرار گرفتن دو تانک اکراینی نفربر ال تی ال بی مجهز به توپ 23 م م 2 توپ خودکششی احتمالا 122 م م 2 توپ خودکششی احتمالا 152 و 155 م م لانست و شکار نفربر بی ام پی 2 به همراه پیاده نظام اکراینی سامانه بوک هاموی مجهز به سامانه راداری توپ کششی 152 م م دی 20 ؟؟ لانست ونفربر بی ام پی 1 شکار 3 زره پوش اکراینی بوسیله موشکهای ضد زره YPR بی ام پی 1 و امرپ اشکوش یا پرو مکس تلفات انسانی اکراین انهدام تانک تی 80 اکراینی توسط نفربر بی ام پی 3 (نفربر بی ام پی 3 علاوه بر توپ 30 م م به توپ 100 م م مجهز است این تانک رها شده هدف چندین شلیک توپ 100 م م بی ام پی 3 قرار گرفت) انهدام توپ خودکششی ام 109 در اتش ضد توپخانه روسها دو نفربر برادلی و YPR منهدم شده روسها در حال تست نسخه آنالوک پهپاد لانست برای ارائه به وزارت دفاع هستن این نسخه دارای تجهیزات اتباطی و دوربین ضعیف تر اما یک دهم قیمت لانست است. تخمین زده شده به طور عادی هر پهپاد لانست بین 15 تا 20 هزار دلار قیمت دلار کواد ار پی جی روسی و تانک تی 64 اکراینی ها تی 72 غنیمتی از اکراینی ها
-
1 پسندیده شدهبه نام خدا Kamov Ka-175 بالگرد بدون سرنشین [2016] با ورود آهستهتر به بازی پهپاد ها نسبت به قدرت های جهانی غربی، روس ها آرام و به طور پیوسته در حال کسب زمینه برای رسیدن به دشمنان بالقوه اند. Kamov، بالگرد ساز قدیمی روس، از برنامه خود برای ساخت بالگرد بدون سرنشین کشتی یا زمین پایه برای ارتش و سرویس های جاسوسی روسیه رونمایی کرد. این سامانه از پره های روتور اصلی در خلاف جهت هم که نشان کاموف محسوب می شود، استفاده می کند که در آن یکی از واحد های اصلی بالای دیگیری قرار دارد و نیاز به روتور دمی برای خنثی سازی تورک را از بین می برد. این ترکیب برای دهه ها توسط خط گسترده بالگرد های نظامی و تجاری شرکت اثبات شده است. Ka-175 در نقش ISR (جاسوسی، نظارت، شناسایی) در نظر گرفته شده و تجهیزات ماموریتی متناسب را به عنوان محموله با خود حمل می کند. مهندسان Kamov طراحی های پهپاد را تکمیل کرده اند و یک ماکت هم ساخته شده است. قرار بود نسخه تمام اندازه برای اولین پرواز در سال 2015 آماده شود. دیگر امکانات این طرح شامل بخش بدنه کاملا شیب دار است که توسط میله های فرود 4 تایی پشتیبانی می شود و از ترکیب های جمع شونده پیچیده دوری می کند. بدنه تمام سامانه های پروازی مرتبط شامل اویونیک، محموله، ذخیره سوخت و موتور نامشخص را در خود جای می دهد. بخش دم ساختاری یکپارچه خواهد بود که پایدارساز افقی به همراه 2 باله عمودی رو به پایین به آن متصل می شوند. تلاش جدید کاموف Ka-175 نام خواهد داشت. اندازه گیری های منتشر شده شامل 6 متر طول، 2.6 متر ارتفاع و عرض 1.7 متر می شود. از نظر مشخصات فنی احتمالی آن می توان به 840 کیلومتر برد، 200 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت و 5000 کیلومتر ارتفاع پروازی می شود. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2016 - وضعیت: تحت توسعه - تعداد فروند ساخته شده: 1 - سازنده: Kamov - روسیه - کشورهای مصرف کننده: روسیه (فرضی) - نقش: جاسوسی-نظارت-شناسایی و پیش آهنگی (ISR، سنجش اهداف زمینی و منطقه هدف برای ارزیابی سطح تهدیدات محیطی، قدرت و تحرکات دشمن)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول: 6 متر - طول بال ها: 1.7 متر - ارتفاع: 2.6 متر - قوای محرکه: سامانه پیشران نامشخص که 2 ملخ 3 پره اصلی را در خلاف جهت هم می چرخاند - حداکثر سرعت: 200 کیلومتر بر ساعت - ارتفاع پروازی: 5000 متر - برد: 840 کیلومتر - تسلیحات: ندارد. تجهیزات مختص ماموریت برای نقش ISR (جاسوسی، نظارت، شناسایی) - نسخه ها: Ka-175 (سری پایه) منبع
-
1 پسندیده شدهبا سلام "مطالعه ، مسیر زندگی انسانها را تغییر می دهد" پی نوشت : این طرح فوق العاده بود
-
1 پسندیده شده