برترین های انجمن

  1. aminor

    aminor

    VIP


    • امتیاز

      33

    • تعداد محتوا

      3,054


  2. alrkhs

    alrkhs

    Members


    • امتیاز

      14

    • تعداد محتوا

      373


  3. ldmdff

    ldmdff

    VIP


    • امتیاز

      10

    • تعداد محتوا

      1,549


  4. mehdipersian

    • امتیاز

      9

    • تعداد محتوا

      2,882



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on سه شنبه, 7 شهریور 1402 در پست ها

  1. 3 پسندیده شده
    در دهه ی 1980 شرکت مونتاگ(Montague) شروع به تولید دوچرخه هایی با استفاده های نظامی کرد.در سال 1997 تحت کمک مالی آژانس پروژه های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته(DARPA) قراردادی را با تفنگ داران دریایی ایالات متحده(US Marines) بست که شرکت مونتاگ را موظف به طراحی و تولید یک دوچرخه کوهستانی می کرد.در این پروژه شرکت مونتاگ دست به طراحی دوچرخه ای جدید زد که دارای بدنه یکپارچه و تاشو(تکنولوژی دوچرخه های تاشو به سری x معروف هستند) بود.پس از مدتی این دوچرخه به نام چترباز(Paratrooper) به تولید انبوه رسید و در اختیار سربازان آمریکایی قرار گرفت. سیستم تاشوی این دوچرخه طوری طراحی شده تا بتواند از درب هواپیماهایی که برای عملیات های چتربازی و هلی برن استفاده میشوند رد شود.در یک عملیات هلی برن زمانی که سرباز به همراه دوچرخه از هواپیما بیرون پرید و به زمین رسید میتواند از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه استفاده کند.این دوچرخه تنها در عرض 30 ثانیه از حالت تاشده به حالت عملیاتی تبدیل میگردد.به منظور تسهیل در انتقال دوچرخه میتوان آنرا توسط نفربر LAV و خودروی هاموی حمل نمود. پس از ورود به خدمت این دوچرخه به ارتش آمریکا این نکته روشن شد که از فناوری این دوچرخه(مخصوصا تاشو بودن آن) میتوان استفاده های غیر نظامی کرد،به همین دلیل نمونه های غیر نظامی آن نیز ساخته و تولید شد قیمت نمونه های غیر نظامی آن حدود 800 دلار است.از ویژگی های بارز این دوچرخه استحکام بالای آن است که آنرا اطمینان پذیر میسازد.این دوچرخه درای سیستم تعلیق و ترمز دیسکی در چرخ جلو و ترمز V شکل در چرخ عقب است همچنین برای راحتی راکب دارای 24 دنده متغیر است،پدال ها از جنس آلومینیوم مرغوب میباشد که آنرا از آسیب های احتمالی دور نگه میدارد.نکته حائژ اهمیت در این دوچرخه این است که وسایل یدکی آنرا در هز مغازه لوازم دوچرخه فروشی یافت می شود. موارد استفاده: -استفاده در عملیات های هلی برن -استفاده برای عملیات های شناسایی -جایگزینی برای سربازان پیاده -استفاده های پلیسی،اورژانس -حمل و نقل شخصی،تفریح و سرگرمی تصاویر: دو ویدئو از این دوچرخه: 1 مگابایت 3 مگابایت مترجم:عرفان صادقی منبع
  2. 2 پسندیده شده
    با سلام ودرود دیروز در بروزرسانی خدمت دوستان پیشکسوت مبحثی مطرح شد : هر جنگی مانند یک دانشگاه نظامی و یک آزمایشگاه بزرگ تجهیزات باعث می شود که استفاده از یک نوع خاص از تجهیزات و تسلیحات کم رنگ شود و همینطور متعاقباً گاهی استفاده از یک ایده قدیمی و یا جدید جان بگیرد و بعد از مدتی تبدیل به یکی از تجهیزات معمولی در ارتش سایر کشور ها شود ... از دید حقیر : خسارت و تلفات جنگ ، بین دو کشور مشخص تقسیم می شود . ولی فواید و تجربیات اش بین همه کشور ها ...! خبر امروز بر می گردد به بازگشت غرور آمیز یک وسیله ساده و قدیمی به صحنه نبرد های مدرن جدید ، که ارتش های مختلف در قرن نوزدهم از آن بسیار استفاده میکردند : بله دوچرخه ...! " در واقع ، دوچرخه تاثیرگذارترین قطعه در تاریخچه طراحی محصول است . " - هیو پیرمن تاریخچه : دوچرخه در طول زمان از یک وسیله برای سفر ، به یک ورزش و سرگرمی محبوب تبدیل شده است . اما کاربردهای جذاب دوچرخه به همین جا ختم نمی شود . بسیاری نمی دانند که در طول تاریخ نبردهای نظامی در سراسر جهان از دوچرخه نیز به کرات استفاده می شده است . در اوایل دهه 1880 در اروپا از دوچرخه به عنوان وسیله ای برای حمل و نقل در زمان جنگ استفاده می شد . و در آغاز جنگ جهانی اول بود که ارتش آلمان ارزش نظامی این وسیله را دریافت . در واقع اگر دقیق تر بگوییم : 36 واحد مستقل پیاده نظام دوچرخه سوار ، یک گردان دوچرخه سوار وابسته به هر لشکر سواره نظام ، و 10 یگان دوچرخه ذخیره اضافی برای جایگزینی داشت . در این زمان دوچرخه ها به طور گسترده به عنوان پیشاهنگ ، پیام رسان و حامل بر آمبولانس استفاده می شدند . در طول جنگ جهانی دوم دوچرخه‌ها به عنوان راهی برای حمل و نقل در هنگامه بعد از فرود به چتربازان معرفی می شد . این دوچرخه‌های تاشو به گونه‌ای طراحی شده‌ بودند که به شکلی فشرده شوند تا بتوانند به راحتی در سایر خودروها و یا قایق‌ها حمل شوند . استفاده یگان های هوابرد از این وسیله موجب گشت تا اصطلاح «دوچرخه‌های بمب‌افکن» در این دوره وارد سازمان های رزم شود ، زیرا نیروهای آمریکایی این دوچرخه‌ سواران را از هواپیماها فرود می‌آوردند تا با کمک از آنها به سربازان پشت خطوط دشمن برسند . با این حال ، استفاده از دوچرخه ها در طول جنگ جهانی دوم به دلیل کمبود لاستیک محدود ماند . یک ارتش بکار گیرنده اروپایی دیگر سوئد بود . این ارتش شش هنگ پیاده نظام دوچرخه سوار را تا سال 1939 اداره می کرد. این کشور از دوچرخه برای اپراتورهای رادیویی صحرایی و همچنین راهی برای حمل برانکاردها استفاده می کرد . حتی پس از پایان جنگ‌های جهانی نیز ، دوچرخه‌های نظامی توسط بعضی از ارتشها مانند سوئیس مورد استفاده قرار می‌گرفتند و تا سال 2003 بود که سوئیس ساختار سه هنگ پیاده نظام دوچرخه سوار خود را اصلاح کرد . دلایل بکارگیری های کنونی : در دوران کنونی و پدیداری وسایل حمل و نقل متنوع و مدرن و همچنین به برکت سوخت های ارزان قیمت فسیلی ، ارتش های دنیا کاربری این وسیله را کنار گذاشته و خودروهای احتراق داخلی با توان حمل بار محمول بیشتر را جایگزین دوچرخه نمودند . البته بجز مواردی که همچنان برای تردد سربازان مابین نقاط نگهبانی و مراکز اصلی پادگان ها استفاده می شدند . ( عموماً پایگاه های هوایی به علت گستردگی و وسعت زیاد همچنان و مستمر جزو بکار گیرندگان دوچرخه ها هستند ) باری تا جنگ اوکراین و روسیه به وقوع پیوست و اضطرار و نیاز جبهه های نبرد ، نیرو های اوکراینی را به این واداشت که بتوانند نقش بیشتری به این وسیله ساده اما کهنه کار بدهند . استفاده از دوچرخه به چهار علت عمده باعث شده است که وسیله ایی کاربردی در خطوط مقدم و حتی در دل خطوط دشمن باشد ، که عبارتند از : 1- بی صدایی آن در مقایسه با وسایل نقلیه ی دیگر موتوری . 2- بازتاب حرارتی بسیار پایین نسبت به وسایلی با موتور احتراق داخلی . 3- کمترین حمایت لجستیکی را نیاز دارد که باعث مداومت در استفاده از آن می شود . در واقع یکی از مهمترین بی نیازی ها : عدم اتکا به سوخت رسانی است . 4 - قابلیت استتار و اختفای بهتر نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل . هر کدام از این قابلیت ها برای یک یگان بکارگیرنده ی خاص ، ممکن است مهمتر و جذاب تر به نظر برسد . فی المثل : بی صدایی آن برای نیرو های تک تیر انداز و همچنین اختفا راحت تر این وسیله در قبل و بعد از ماموریت . یا برای نیرو های ضد زرهی بازتاب کمتر حرارتی بسیار حائز اهمیت است . معمولان یگان های تک ور زرهی دشمن توسط هواگرد های ایشان که مجهز به سامانه های شناسایی ترمال هستند حمایت می شوند . و با پایش منطقه نبرد و خطوط تماس هرگونه تحرک و محل استقرار نیروهای ضد زرهی را با آتش بی امان خود پاکسازی می کنند . جبهه جنگ اوکراین : در May 2022 (اردیبهشت 1401) گزارش هایی نشان می داد که تیم هایی ضد زرهی و تک تیر انداز اوکراینی در حال ثبت روند موفقیت آمیزی در انهدام اهداف روسی هستند . آن هم چندین کیلومتر پشت خطوط روسها ..! تا مدتی چگونگی این جابجایی های سریع در فواصل به نسبت طولانی در هاله ایی از ابهام قرار داشت . اما گزارش های بعدی راز چگونگی این عملیات های موفق را فاش نمود . بله ... کار کار دوچرخه های برقی بود ...!! یک ویدئو منتشر شده نشان داده شد که چگونه تیراندازهای داوطلب لژیون گرجی که در کنار اوکراین ها می جنگند با استفاده از این دوچرخه های برقی بدون شنیدن صدا در پشت خطوط روسها نفوذ کرده و به شکار اهداف خود می پردازند . اتفاقاً بررسی های بیشتر نشان می داد که یک شرکت اوکراینی به نام Eleek ( که دوچرخه های برقی تولید می کند) در همان ایام شروع جنگ ، تمام سهام مدل Eleek Atom خود را به نیروهای مسلح اوکراین اهدا کرده است و همزمان شروع به اخذ سفارش ساخت دوچرخه های برقی جدید برای تحویل به قوای مسلح اوکراین نموده است . با تکمیل شدن سفارشات مشخص شد که حتی طبق دستور ارتش تغیراتی نیز در محصولات نهایی خود لحاظ کرده است . از جمله رنگ آمیزی آنها به رنگ سبز زیتونی و پایه های جانبی که بتوان موشک های ATGM را بر روی آن ها حمل و نصب کرد . این وسایل نقلیه سبک و بی صدا برای تک تیراندازها و واحدهای شناسایی کوچک که مأموریت آنها مستلزم پنهان کاری است و همچنین برای پیک های نظامی ، امدادگری فوری به سربازان و حتی حمل بارهای کوچک بسیار مفید است . در حالی که به لطف موتور الکتریکی آن ، تشخیص آن از یک موتورسیکلت توسط سامانه های حرارتی روسی بسیار دشوارتر است . دوچرخه‌ برقی از نوع «Stealth H-52» ساخت استرالیا و فاقد پدال ، زنجیر ، تسمه یا چرخ دنده و تقریباً بی‌صدا . با باتری لیتیومی و بدنه و دوشاخه های تقویت شده که در مسیرهای کوهستانی دوام مناسبی داشته باشد . توسعه و یادگیری از صحنه نبرد : خبر هایی منتشر شده نشان می دهد که : ارتش بریتانیا استفاده از دوچرخه‌های کوهستانی برقی به عنوان وسایل نقلیه سبک در عملیات‌های نظامی خود را بررسی می‌کند . بریتانیایی‌ها با الهام از ارتش اوکراین و روند بکاری گیری تجهیزات آنان در حال بررسی میزان توان و مانور دوچرخه‌های برقی موسوم به « Stealth H-52 » هستند تا مشخص کنند که آیا این نوع وسایل نقلیه سبک برای حمله به مواضع دشمنان کارا هستند یا خیر . قیمت این وسیله نقلیه سبک که قرار است به واحدهای ارتش بریتانیا بپیوندد هر دستگاه حدود ۶ هزار و ۵۰۰ پوند برآورد شده است . که با یک شارژ کامل می‌تواند حدود ۶۰ کیلومتر را به شکل مستمر بپیماید . ( البته در صورت انقطاع و تغییر به حالت رکاب زنی و همچنین به تناسب وزن محمول و شیب جاده ها این مسافت متغیر خواهد بود ) دوچرخه‌های الکتریکی علاوه بر هزینه پایین ساخت و نگهداری ، می‌توانند تا ۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند . آن‌ها همچنین قادرند با عملیات در زمین‌های ناهموار ( انتخاب مسیر بیرون از جاده اصلی ) نسبت به خودروهای معمولی از خطر کمین ، بهتر در امان بمانند . دوچرخه‌های برقی از نوع « Stealth H-52 » فاقد پدال ، زنجیر ، تسمه یا چرخ دنده و تقریباً بی‌صدا هستند . حتی در دوشاخه فرمان آن نیز جایی برای نگه داشتن سلاح انفرادی تعبیه شده است تا سربازی که از آن استفاده می‌کند به آسانی به سلاح خود دسترسی داشته باشد . مهم‌تر از همه ، امکان شارژ باتری‌های دوچرخه‌های برقی ( با رکاب زنی ) در میدان جنگ به کاربران این وسیله نقلیه سبک اجازه می‌دهد در ماموریت‌های با برد بلند شرکت کنند. تصمیم بریتانیا برای بررسی میزان کارایی دوچرخه‌های برقی در جنگ‌ها از درس‌هایی است که از حمله روسیه به اوکراین الهام گرفته شده است . https://aparat.com/v/8QhDt سربازان بریتانیایی مسلح به سلاح‌های ضد تانک کارل-گوستاف (Carl Gustaf 8.4 cm recoilless rifle) با استفاده از این دوچرخه‌های برقی ، یک عملیات مخفی علیه دشمن فرضی را بازسازی می کنند . طرفین در طول جنگ با روسیه ، از ابزارهای مدرن و خلاقانه برای پیشی گرفتن از ارتش مقابل خود و پاسخ موثر به تهدیدات استفاده کرده‌اند . نیروهای نظامی اوکراین در روزهای نخست تهاجم روسیه به کشورشان از موتورهای برقی «دلفاست» برای حمله به تانک‌های دشمن استفاده می کردند . موتورهای الکتریکی دلفاست ( Delfast Top ) که بردی معادل 150 الی ۲۰۰ کیلومتر را دارند و ظاهراً حتی صدایشان از «Stealth H-52» استرالیایی نیز بسیار کمتر است. بن پایه : HTTPS://WWW.CATAWIKI.COM/STORIES/5385-THE-FORGOTTEN-ROLE-OF-BICYCLES-IN-WORLD-WAR-II HTTPS://EN.WIKIPEDIA.ORG/WIKI/MILITARY_BICYCLE HTTPS://EN.WIKIPEDIA.ORG/WIKI/FOLDING_BICYCLE HTTPS://EN.WIKIPEDIA.ORG/WIKI/SWEDISH_MILITARY_BICYCLE گردآوری جهت انجمن میلیتاری بازتاب در سایر رسانه های فضای مجازی با درج نام وزین انجمن میلیتاری بلامانع می باشد .
  3. 2 پسندیده شده
    جناب mr9  با تشکر . دقت بفرمایید ؛  بسیاری از مطالبی که شما لطف میکنید واز روی تواضع و بزرگواری ، به جای ارسال مجزا ؛  به صورت پست در این تاپیک ارسال میکنید از جمله همین مطلب بالایی ؛ به تنهایی به اندازه ی چند تاپیک مطلب دارند  و اگر به صورت تاپیک ارسال نشن هم توجه لازم بهشون نمیشه و هم پیدا کردنشون بعدا مشکل میشه ...لطفا اینگونه مطالب رو به صورت تاپیک ارسال بفرمایید . ممنون .  ..............................................................       شکار تانک با دوچرخه !     سلاح ضد تانک نیمه اتوماتیک 24 م.م. سویسی Tb 41 ... جنگ دوم جهانی .    
  4. 1 پسندیده شده
    این امار سازی هستش که غربی ها برای ماست مالی کردن عمق فاجعه جنگ اکراین دارن انجام میدن. جالبه همین سه هفته پیش بود رسانه های غربی براورد تلفات روسها رو ۴۵ هزار کشته عنوان می کردن اکراینی ها ازخرداد سال گذشته دم از ارتش یک میلیونی زدن تا حالا چند بار دست به بسیج زدن ؟؟ پنج بار و بار ششم ام چند وقت دیگه با بسیج ۲۰۰ هزار نفری برای همین زلنسکی به صورت ظاهری تمام کمیسرهای نظامی را اخراج کرد ولی جالبه باز هم سطح ارتششون گفته شده بین ۸۰۰ تا یک میلیونه و تغییری نکرده پس بقیه این افراد کجا رفتن منابع لهستانی امار داده بود حدود ۵۰ هزار اکراینی توی ضد حملات جنوب کشته و زخمی شدت فقط برای ۴۵ روز اول بوده نبرد باخموت جان بیش از ۵۰ تا ۶۰ هزار اکراینی رو گرفت . نبرد خرسون اکراینی ها ۱۰ هزار کشته دادن در لیسیچانسک ۱۲ هزار کشته اخیرا هم طرح احداث یک گورستان ۶۰ هزار نفری جدید برای کشته شدگان جنگ تا سال ۲۰۲۴ تصویب شده. این اماری که گفته کم بیش از سوی منابع اکراینی هستش . اینها بصورت پازل هستن بابد کنار هم اخبار رو قرار داد اما در باره نژاد اسلاو ظاهر امر اینه ولی عدم وجود کشوری مستقل به نام اکراین بجز چند سال جنایات روسها و شوروی در حق ساکنان اکراین بخصوص غرب اون و جنایات تلافی جویانه اکراینی ها در حق روسها در زمان رایش سوم و تحریکات غربی ها سطح خصومت رو به نقطه غیرقابل بازگشت رسونده بود الان رسانه های اکراینی جمعیت فعلی اکراین رو ۱۸ تا ۲۰ میلیون براورد کردن این یعنی یک کشور نصف جمعیتش رو در مدت ۱۸ ماه از دست داده یا مهاجرت به عرب و یا روسیه حدود پنج تا ده سال اینده اثرات این جنگ خودش رو نشون خواهد داد
  5. 1 پسندیده شده
    چند وقت قبل نیویورک تایمز تلفات 18 ماه جنگ در اوکراین را نیم میلیون نفر برآورد کرد. باید توجه کرد که یک منبع غربی ممکنه کمی با ترازو بازی کند و به نفع طرفی بگیرد. مجموع تلفات نظامی (کشته و زخمی) روسیه : نزدیک به 120،000 کشته و 170 تا 180 هزار زخمی (مجموع 300،000) اوکراین: نزدیک به 70،000 کشته و 100 تا 120 هزار نفر ( مجموع ۱۹۰،۰۰۰) جالب است جنگی که فرضا برای نجات جان اقلیت روس شرق اوکراین آغاز شد. با کشته شدن ده ها هزار سرباز با نژاد روس همراه گردید. هزاران کشته برای نجات جان تعداد انسان کمتر! و البته به این مطلب شهرهای ویران شده در شرق اوکراین و صد ها هزار آواره را هم اضافه باید کرد. پ ن: البته این موضوع فقط برای شعاری بود که ابتدای جنگ گفته شد و مشخصا دلیل جنگ بسیار عمیق تر بود. منبع
  6. 1 پسندیده شده
    پهپاد پرسه زن "سینا" برد: 5 کیلومتر مداومت پروازی: 8 دقیقه سرجنگی : EFP دارای موتور الکتریکی
  7. 1 پسندیده شده
    عملا اشغال بوکمال بسیاری از نگرانی ها صهیونیستها و امریکا را با قطع ارتباط محور مقاومت میان سوریه و عراق را از بین میبره. ترکیه هم مثل همیشه این وسط امتیازات خودش را بوسیله مزدورهاش میگیره. احتمالا ابتدا اینها وارد میشند توی مرزهای تنف و بعد با کمک هسته های داعش شروع میکنند به اشغال مناطق شرق سوریه و هم مرز با عراق ( با کمک امریکا ) و بعد هم ارتباط مناطق مرزی عراق و سوریه برای مقاومت قطع میشه. اینطوری امریکا یک مرز کاملا امن هم برای نیروهاش در شمال سوریه ایجاد میکنه و همچنین نیروهاش در عراق هم امنیت بیشتری پیدا میکنند. تمام تحرکات به نظر پشتیبانی از این عملیات ( اشغال بوکمال و مناطق اطراف تا حتی خود دیالزور ) هست.
  8. 1 پسندیده شده
    بسم ا.. بازدید فرمانده کل ارتش از دانشکده شهید ستاری نیروی هوایی شبیه ساز ثابت فالکروم
  9. 1 پسندیده شده
    به نام خدا Kalashnikov Takhion (Tachyon) پهپاد کوچک [2015] Takhion (یا Tachyon به معنی سریع تر از نور) پهپاد کلاس مینی طبقه‌بندی شده است که توسط شرکت معروف کلاشنیکوف روسیه تولید می شود. ارتش مدرن روسیه از آن استفاده می کند و استفاده عملیاتی از آن در منطقه دونباس اکراین دیده شده است. Takhion برای پشتیبامی نزدیک زمینی در روز و شب و تمام شرایط جوی طراحی شده و توسط فید های داده در لحظه با ایستگاه کنترل زمینی (GCS) توانایی حساس "چشمی در آسمان" را فراهم می کند. با توجه به ابعاد قابل حمل این پهپاد، انتقال آن به خط نبرد به آسانی صورت می گیرد و 10 دقیقه زمان برای آماده‌سازی آن کافی است. Takhion از طراحی بال پرنده به همراه یک پروانه 2 پره در دماغه و باله هایی در انتهای سر بال ها بهره می برد. برد عملیاتی آن به 40 کیلومتر از GCS (که در شرایط ایده آل به 2 خدمه نیاز دارد) محدود می شود و در حدوده ارتفاع 4000 متری پرواز می کند. پرتاب آن توسط منجنیق انجام می شود و فرود آن با چتر است. جدا از نقش شناسایی، Takhion با پرواز در ارتفاع پست می تواند به عنوان رله ارتباطی هوایی متحرک برای منابع زمینی مورد استفاده قرار بگیرد. این سری پهپاد ها در طور مارس سال 2015 توسط منطقه نظامی مرکزی روسیه در سیبری به مرحله توانایی عملیاتی اولیه (IOC) رسید. تا کنون روسیه تنها اپراتور شناخته شده این پهپاد است. مشخصات - سال ورود به خدمت: 2015 - وضعیت: در خدمت فعال - تعداد فروند ساخته شده: 1000 - سازنده: کلاشنیکوف - روسیه - کشورهای استفاده کننده: روسیه - نقش: پشتیبانی هوایی نزدیک (توسعه داده شده برای عملیات در نزدیکی عناصر فعال زمینی دشمن توسط انواعی از مهمات هوا به زمین)، جستجو و نجات (توانایی مکان یابی و خارج کردن افراد از مکان های پرخطر مثل خلبان سقوط کرده در دریا)، نیروی دریایی (توانایی برخاست از زمین و ناو برای انجام عملیات های روی دریا در انواع نقش های دریایی هنگام پشتیبانی شدن توسط عناصر سطحی هم پیمان)، جاسوسی-نظارت-شناسایی و پیش آهنگی (ISR، سنجش اهداف زمینی و منطقه هدف برای ارزیابی سطح تهدیدات محیطی، قدرت و تحرکات دشمن)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - قوای محرکه: 1 موتور الکتریکی که یک پروانه 2 پره را در دماغه می چرخاند - سرعت: 65 تا 120 کیلومتر بر ساعت - حداکثر مداومت: 2 ساعت - برد: 40 کیلومتر (به همراه انتقال اطلاعات در به صورت تقریبا لحظه ای) - حداکثر 120 کیلومتر - ارتفاع پروازی: 4000 متر - حداکثر وزن برخاست: 6.9 کیلوگرم (1 کیلوگرم وزن محموله) - طول: 61 سانتی‌متر - طول بال ها: 2 متر - تسلیحات: ندارد. محموله رزرو شده برای تجهیزات اپتیکی - نسخه ها: Takhion (Tachyon، سری پایه) منبع
  10. 1 پسندیده شده
    به نام خدا Kaiser-Fleetwings BQ-2 پهپاد بدون سرنشین هجومی انتحاری / نمونه اولیه بمب پرنده BQ-1 منشا Fleetwings به 1926 بر می گردد و این شرکت سرانجام مجموعه کوچکی از طراحی های هواپیما شامل تمرین دهنده های Fleetwings 33 و "BT-12 "Sophomore را در دهه 1930 به وجود آورد. یکی از جالب ترین ابتکارات این شرکت BQ-1 بود که یک طراحی بمب پرنده مختص جلب نظر نیروی هوایی ایالات متحده (USASF) در طول جنگ جهانی دوم (1939- 1945) محسوب می شد. Henry J. Kaiser این شرکت را در سال 1943 خریداری کرد و نام آن را به Kaiser-Fleetwings تغییر داد. XBQ-2 BQ-1 زمینه را برای BQ-2 پس از خود فراهم کرد، تلاشی ابتدایی برای ساخت یک هواپیمای بدون سرنشین (UAV) انتحاری. فقط یک kسخه از آن تکمیل شد و اولین پرواز آن در 1943 رقم خورد. این هواپیما با چرخ های سه‌گانه ثابت و پوشش دار (جدا شونده، jettisonable)، محفظه های موتور نصب شده در بال و واحد دم استاندارد با یک باله ظاهری مانند هواپیما های متعارف دارد. بخش کابین خلبان براق است و یک خلبان به صورت انتخابی در آن می نشیند. توسعه هواپیما در جولای سال 1942 آغاز شد و در آن زمان این نوع از هواپیما ها، پهپاد هجومی نام داشتند. قدرت هواپیما از 2 موتور رادیال پیستونی هواخنک سری Lycoming R-680-13 تامین می شد که هرکدام یک ملخ 2 پره را می چرخاندند. مشخصات فنی آن شامل حداکثر سرعت 362 کیلومتر در ساعت و برد 2760 کیلومتر می شد. به عنوان یک بمب بدون سرنشین، محموله آن، 900 کیلوگرم ماده انفجاری بود که سرجنگی را تشکیل می داد؛ کل هواپیما در حین ضربه به هدف به صورت انتحاری عمل می کرد. سرانجام مشخص شد XBQ-2A برای خرید بسیار گران است و منجر به ساخت فقط یک نمونه اولیه پیش از لغو پروژه شد. این هواپیما چندین پرواز آزمایشی را نیز انجام داد. مشخصات - سال ورود به خدمت: 1943 - وضعیت: لغو شده - تعداد فروند ساخته شده: 1 - سازنده: Kaiser-Fleetwings - ایالات متحده - کشورهای استفاده کننده: ایالات متحده (لغو شده) - نقش: حملات زمینی (هدایت بمب های هواپایه برای نابودی اهداف زمینی توسط تیر بمب موشک و راکت)، X-Plane (توسعه ای، نمونه اولیه، اثبات گر فناوری؛ این هواپیما برای نمونه سازی اولیه، اثبات فناوری، تحقیق و کسب اطلاعات توسعه داده شده است)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) - طول بال ها: 14.8 متر - حداکثر وزن برخاست: 3500 کیلوگرم – قوای محرکه: 2 موتور رادیال پیستونی هواخنک Lycoming R-680-13 با قدرت 280 اسب بخار - حداکثر سرعت: 362 کیلومتر بر ساعت - برد: 2760 کیلومتر - تسلیحات: 900 کیلوگرم سرجنگی - نسخه ها: BQ-2 (سری پایه)، XBQ-2A (اسم نمونه اولیه، 1 نسخه تکمیل شد) منبع
  11. 1 پسندیده شده
    سلام این هواپیماهای کنترلی رو توی اسباب بازی فروشیای تهران هم میفروشن در مقیاس های مختلف . اینها حتی آر سی هم محسوب نمیشه چه برسه به اینکه بخواد پهپاد رادار گریز باشه بدنه اینها از فوم های سبک و انعطاف پذیره که در برابر ضربه سقوط هم مقاومه . فروشگاه بیگ تویز توی تهران کلی انواع اقسام اینها رو داره
  12. 1 پسندیده شده
    ژن چینی برای اشباح پارسی برنامه تسلیح جنگنده – بمب افکن های اف-4 فانتوم-2 نیروی هوایی به موشکهای ضد کشتی به تقریب ، بیش از چهل سال است که جنگنده –بمب افکن های نسل سوم اف-4 فانتوم-2، ستون فقرات نیروی هوایی ایران را تشکیل می دهد ، جت دوموتوره ای که از سالهای جنگ ویتنام ، ابتدا در نیروی هوایی شاهنشاهی ایران ( IIAF) و سپس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ( IRIAF) وارد خدمت شد تا ماموریتهای برتری هوایی ، شناسایی و حتی در سالهای اخیر ، ضد تروریستی را برعلیه گروهکهای معارض در عراق برعهده گیرد . با تمامی این اوصاف و علیرغم تمامی فرازو نشیبهای موجود ، امروز ، شش اسکادران از اف-4 های تحویلی شامل یک اسکادران از نمونه های شناسایی ( حدود 6 تا 10 فروند فتوفانتوم ) در حال خدمت هستند که منابع غربی تعدادآنها را بین 62 تا 66 فروند از گونه های F-4E و F-4D برآورد می کنند . گرچه به اعتقاد بخش قابل توجهی از تحلیلگران دفاعی ، فانتوم ها ، برای صحنه نبرد هوایی در قرن بیست و یکم بسیار سنگین هستند ، اما در صورتی که بهسازی های موثری در حوزه سامانه های جنگ الکترونیک و تسلیحاتی بر روی آنها صورت گیرد ، میتواند به پیکربندی موثری نسبت به جتهای F-16E نیروی هوایی امارات یا جنگنده های F-18E نیروی دریایی ایالات متحده تبدیل گردند . در این میان ، گرچه فلسفه اصلی طراحی اف-4 به منظور ایجاد برتری هوایی بر فراز صحنه نبرد بنا نهاده شده ، اما ایران درسالهای قبل از انقلاب با خرید جتهای اف-14 و سپس در سالهای آغازین دهه 90 با خرید جتهای میگ-29 و همچنین برنامه ریزی برای خرید وساخت سامانه های پدافند هوایی پیشرفته ، بتدریج فانتوم ها را برای اجرای حملات ضربتی در نظر گرفت که این نقش از ابتدای دهه هشتاد میلادی در جنگ با عراق تا کاربرد طیف قابل توجهی از مهمات هدایت دقیق و سقوط آزاد بر علیه شبه نظامیان داعش و در سالهای اخیر ، اجرای ماموریتهای ضد کشتی در خلیج فارس ، همچنان ادامه دارد . درواقع امر ، برای ساختار نیروهای مسلح ایران ، ایجاد و گسترش تهدید بر علیه نیروهای متخاصم در آبهای خلیج فارس و بویژه تنگه هرمز در صد اولویتها قرار دارد و گرچه نیروهای مسلح این کشور نزدیک به دو دهه است که به زرداخانه موشکهای بالستیک هدایت دقیق خود به منظور ایجاد تهدید بر علیه زیرساختهای حیاتی در سراسر خاورمیانه متکی است ، اما بطور همزمان ، توسعه زرادخانه موشکهای کروزضد کشتی برای خنثی سازی قابلیتهای دریایی نیروی مهاجم احتمالی ، نیز در دستور کارقرار گرفته است . بدین ترتیب ، گسترش ناوگان شناورهای تندرو و همچنین زیرسطحی های دیزلی کلاس کیلو و متعاقباً بکارگیری زیرسطحی های سبک براساس طرح های کره شمالی و یکسری نمونه های داخلی در مجموع باعث شده تا ناوگان مهاجم به اندازه کافی خود را از سواحل این کشور دور نگاه دارد . با تمامی این اوضاف ، ارتش ایران ( نیروی هوایی ) در یک دهه اخیر ، با ایجاد سرپلهای همکاری با ارتش چین ، بشدت در حال توسعه قابلیتهای ضدکشتی هوابرد خود است که این امر با تولید موشکهای کروز چینی که در ایران تحت امتیاز با نام های بومی بکار گرفته میشود ، در پنهانکاری قابل توجهی ادامه پیدا کرده است . بعنوان مثال ، موشک کروز ضد کشتی نصر که گونه برگرفته از موشک کروز سی-704 چینی است ، با بردی نزدیک به 35 کیلومتر هم اکنون برای شلیک و حمل توسط اسکادران های اف-4 نیروی هوایی ایران ، اصلاح شده اند که این امر با توجه به قابلیت حمل مهمات فانتوم ، گزینه مطلوبی برای غافلگیر کردن شناورهای مهاجم خواهد بود . https://www.aparat.com/v/OHBWP/ویدئوی_تست_موشکهای_کروز_ضد_کشتی_بر_روی_جتهای_اف-4 پس از تکمیل برنامه موشکهای ضد کشتی نصر ، دومین موشک کروزبومی(قادر ) که با فانتوم های نیروی هوایی سازگار گردید ، موشک میانبرد سی -802 است که میتواند در یک برد 200 کیلومتری شناورهای حریف را مورد تهاجم قرار دهد که این برد ، میزان بقاء جتهای اف-4 را تا حد قابل توجهی در محیط رزمی افزایش داده ، ضمن اینکه اندازه محدودن A2/AD ارتش ایران را نیز بهبود می دهد . در این ارتباط گزارش هایی در دست است که نشان می دهد ایران موفق شده تا فناوری این موشک را در برابر عملیات جنگ الکترونیک دشمن ، بهبود دهد و جتهای اف-4 بعنوان سکوی حامل این موشکها ، اینک می توانند مهمات فوق الذکر را در ارتفاع بالا و سرعت بیشتر از 2 ماخ بسوی هدف روانه کنند که این امر انرژی جنبشی قابل ملاحضه ای را در زمان برخورد به هدف ، در اختیار موشک قرار می دهد . در مجموع ، مسلح شدن ناوگان جنگنده – بمب افکن های اف-4 نیروی هوایی ایران به چنین موشکهایی ، مکمل بسیار مطلوبی برای سایرسامانه های A2/AD ایران می تواند بحساب آید . https://www.aparat.com/v/WSv4Z/ویدئوی_تست_موشکهای_کروزضد_کشتی_بر_روی_جتهای_اف-4_نیروی پی نوشت : 1- بن پایه 2--استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی در انجمن میلیتاری ، براساس قاعده " رعایت اخلاق علمی " منوط به ذکر دقیق منبع است . امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری ) بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند .
  13. 1 پسندیده شده
    تجربه عملیاتی نیروهای ائتلاف در عراق، افغانستان و نیروهای روسی در سوریه چیز دیگه ای میگه کشف و خنثی سازی انواع بمب های کناره جاده ای که توسط تروریست های داعش کار گذاشته شده بودند خنثی سازی بمب های کناره جاده ای با پرتابه های EFP ساخت داعش در کنار خنثی سازی در صورت ناتوانایی تیمهای عملیاتی، بی اثر کردن بمب های کناره جاده ای و در مرحله آخر از بین بردن انها که با رعایت پروتکل های ایمنی دنبال میشه بعد از کشف و خنثی سازی بمب های کناره جاده ای به یک گودال عمیق منتقل و در انجا امحا میشوند.
  14. 1 پسندیده شده
    این جور مقالات بیشتر برای توجیح عملیات هایی هست که انجام می شه و بزرگنمایی تهدید ایران هست وگرنه زمانی که نه کنترل کاملی بر قامشلی هست ، نه بر روی ابوکمال چطور می خوایم اونجا پدافند مستقر کنیم ... T4 و دمشق هم که به صورت هفتگی بمب باران می شوند ... تنف هم که تحت کنترل آمریکا و عربستان و اردن هست ... تنها نکته ی به درد بخور این مقاله این هست : که با پایان رسیدن زمان قطع نامه ی 2231 ، ایران به صورت رسمی می تونه نیروی پدافندی به سوریه بفرسته و این می تونه دلیلی برای نگرانی اسرائیل و غرب ، به خصوص فرانسه باشه ... البته فروش و تجهیز سوریه به موشک های بالستیک دریایی هم می تونه اروپایی ها رو به شدت نگران کنه ... با توجه به این خط ، حتی اگر تحریم تسلیحاتی و تحریم فروش سلاح به ایران برداشته بشه ، احتمالا تحریم صادرات سلاح از ایران به سایر کشورها تحت قطعنامه ای جدید ، اعمال می شه ... مسلما روس ها و چینی ها از نفوذ بیشتر ایران و صادرات سلاح به مشتریان احتمالیشون توسط ایران هم راضی نخواهند بود .
  15. 1 پسندیده شده
    بسم ا.... تکرار تاریخ ، بدون نیروی هوایی پای کار ، شبکه پدافند ، آسیب پذیر هست خوب ، ظاهرا فیلم انهدام پانسیر سوری هم منتشر شد ....... برگردیم به گذشته ......... اردیبهشت 1397 حالا اسفند 1398 ........ به ترتیب از چپ به راست ، مراحل انهدام به نمایش گذاشته شده پی نوشت : جنگ سوریه ، هر اندازه برای ملت سوریه ، یک اتفاق ناگوار محسوب میشود ، برای ما بعنوان کشوری که بیشتر از 4 دهه با تهدید نظامی روبرو هست یک درس آموزنده و در عین حال تلخ هست در حوزه توسعه نامتوازن نظامی ، جایی که نیروهای 4 گانه ( زمینی ، هوایی ، دریایی و پدافند ) همزمان رشد و توسعه پیدا نکردند و در هر دوره زمانی ، یک نیرو از نیروهای 4 گانه مورد توجه قرار گرفته و متاسفانه ، علیرغم گذشت بیشتر از 5 سال از جنگ سوریه و روی دادن صدها رخداد مشابه ، هنوز شاهد ادامه برخی رویداد های ناگوار هستیم. باشد که این روند متوقف و سپس اصلاح شود
  16. 1 پسندیده شده
    سلام علیکم خوب الان به شما باید گفت منظور ؟؟؟ (اشاره به به بخش رنگی شده ) الان میلیتاری چند سال هست که دارد فعالیت می کند و چند سال هست که نقد وضعیت را سرکوفت زدن تعریف کردند ؟؟ پست مورد نظر جنابعالی ، در پاسخ به ادعای دوستان در خصوص ارسال سامانه مورد نظر به سوریه بود بود که حتی رونمایی نشده !!!!!! و تمام !!!! حالا اگر شما مثل سایر دوستان معتقد به اعزام این سیستم تسلیحاتی به سوریه هستید ( و نه تولید و بکار گیری ان که بسیار هم مورد تایید هست ) که خوب ، باید منتظر ماند و دید . پی نوشت : 1- این استناد به شناسنامه نداشتن هم یک مقدار قدیمی شده ، اگر این شکلی باشد ، اروپایی هم زمانی که ما در دانشگاه جندی شاپور ، پیشگام علوم بودیم ، داشتند همدیگر را در اروپا قتل عام می کردند !!!! هر دوی استدلال ها اشتباه هست ، چون ارتباطی به ادعا و پاسخ داده شده به ان ندارد 2- مشکل تحلیلگران نظامی ما این هست که وقتی اتفاقی می افتد ، این عادت ناپسند جوگیری را ترک نمی کنند ، حداقل 4 نیروی هوایی درجه یک دنیا (امریکا / اسراییل / بریتانیا / فرانسه ) الان اسمان سوریه را زیر بال خودشون دارند ، روسها هم که سیستم های پدافندی رده اول خودشون را به سوریه فرستادند ، عملا نظاره گر ماجرا هستند ، پدافند سوریه که جز موارد مقطعی ، عملا" دستها را بالا برده !!!!!! ( نشانه ان هم جولان بی دردسر iaf در سوریه هست که هرجای را مطلوب دانست ، بمباران کرد ) بعد این ادعا مطرح می شود که ما ( جمهوری اسلامی ) این سیستم را به سوریه ارسال کنیم ، که چه بشود ؟؟؟ چرا قبل از طرح یک ادعا ( حالا از سمت هرشخصیت حقیقی و حقوقی ) به جوانب ان فکر نمی شود !!!!!! بعد در اینجا ( میلیتاری ) به این ادعاها شاخ و برگ داده میشود و یک نفر هم اگر استدلال مخالفی داشته باشد ، متهم به سرکوفت زدن می شود ، حالا ما چه زمانی قصد داریم این عادت ناپسند را ترک کنیم ، فقط آینده مشخص می کند . 3- جالب هست ، حضرات در سوریه ، حضور حتی 747 نیروی هوایی را تحمل نمی کنند ، بعد انتظار دوستان این هست که سامانه پدافندی را همین شکلی راست راست ارسال کنیم به سوریه ، انها هم دست به سینه ایستاده و تماشا کنند !!!!!!!
  17. 1 پسندیده شده
    سوری ها همون زمان جولان را دادن زندگیشون رو خراب کردن وقتی برای کشورشون نساختن و سیاستمدار هاشون فاسدشون رو رسوا نکردن زندگیشون خراب شد اگه ایران هم تو سوریه دخالت نمی کرد داعش و احرارشام بلایی بدتر سرشون می آوردن
  18. 1 پسندیده شده
    حمله بعدی احتمالا فرداست و تلفات 2 نفر به بالاست مشکل اقتصادی ما سیاست های اشتباه و عدم مقابله با اونهاست یه زمانی میگی منابع و امکانات ندارم و نمی تونم یه حرفی ولی وقتی امکانات و سرمایه داری ولی ازشون درست استفاده نمی کنی و میزاری بچاپنشون، میشه وضع فعلی ترک ها و کشورهای حاشیه خلیج فارس تلاششون رو می کنن و تا حالا هم کردن و خواهند کرد مشکل استراتژی بدون برنامه ماست و برخورد با مشکلات درونی و فساد خودمون همین الان طرف برای سوریه بودجه میگیره ولی 20 درصد اون بودجه به سوریه نمیره، بلکه میره تو جیب و یا تو انتخابات و یا تو فساد
  19. 1 پسندیده شده
    اگر صحنه نبرد رو بزرگ ببینیم و از تجربه های قبلی بهره ببریم وجود یک یا چند سامانه در مسیر داستان زیاد تاثیر گذار نیست، بویژه سامانه دفاعی ولی اگه به زیرساخت و آموزش توجه کنیم، با کمی زمان برگشتن ورق جنگ را شاهد خواهیم بود سوریه در چند بعد مشکل اساسی دارد اول بعد اطلاعاتی، متاسفانه در سوری هابه شدت آدم نفوذی و خائن هست که اطلاعات به طرف مقابل می دهند و اینکه از سمت دشمن چه ادلب و چه اسرائیل اطلاعات دقیقی ندارند، در حالی که تعداد سرباز و موقعیت سربازها رو در مرز جولان و ادلب باید بدونن و مهمتر از این باید بدونن الان چندتا اسرائیل تو آسمان هواپیما داره دوم بحث آموزش نیروهاست نیرو های سوری در بحث آموزش بسیار ضعیف هستند بویژه در بکارگیری سلاح های دارای تکنولوژی در بحث پدافند شاهد ضعف و ناشی گری در بکارگیری آتشبارها هستیم و به راحتی غافلگیر می شوند سوم تقویت مراکز دفاعی و پدافند غیر عامل در مورد مراکز مهم همچون مراکز تحقیقاتی و افراد مهم براحتی آسیب پذیر بوده و انبار و تسلیحات هدف قرار می گیرند بدون ایجاد چنین اقداماتی اسرائیل به راحتی در هر حمله ای با حداقل هزینه موفق می شود در حالی که وقتی اهداف کاذب بالا رود و دشمن نسبت به درستی عملکرد خود دچار تردید شود هزینه ی حملاتش و حتی اشتباهاتش بالا می رود همچنین تقویت لایه های دفاعی و استحکامات اولیه، دشمن را مجبور می کند از مهمات گران تری استفاده کند در مجموع این چند حلقه اولیه باعث رشد سیستم دفاعی و افزایش هزینه دشمن می شود تا جایی که به یک تعادل رسیده و حملات دشمن محدود و محدودتر می شود
  20. 1 پسندیده شده
    سلام علیکم با این تحلیل ، ظاهرا نه روسها را شناختید و نه اینکه ترکها را که متصل به حضرات مستقر در ادلب هستند و نه اسراییل را که برتری هوایی کامل را روی آسمان سوریه ایجاد کردند ، هر شکل ماجرا را بچرخانید ، باز هم در معادله ، باید فکری برای همه طرفهای درگیر بکنید ، یعنی روسها را توجیه کنید (که قطعا" موافقت نمی کنند برای گسترش حضور شما ) و بعد انقدر کارت برنده داشته باشید که ناتو ( مجموع کشورهای حاضر به رزم شامل آلمان و فرانسه ) حاضر نباشند جتهای خودشون را وارد معرکه کنند و این یعنی از همین الان باید برید در فاز دفاعی ، تونل بزنید ، این یعنی جنگ فرسایشی طولانی و متعاقب آن هزینه های بیشتر ( حالا کاری به تبعات داخلی ان هم نداریم )
  21. 1 پسندیده شده
    کمپانی ایتالیایی Alenia Aeronautica در حال به پایان رساندن آزمایشات نهایی نمونه تجربی هواپیمای بدون سرنشین Sky-Y در این کشور است. طراحی Sky-Y با هدف پرواز در ارتفاع متوسط ، دوام بالا،کاوش و جستجوو دیده بانی از منطقه در ماه ژوئن سال 2007 آغاز گردید.مراحل طراحی آن با توجه به نیازهای روز گسترش داده شد. Sky-Y دو مرحله آزمایش را در خاک سوئد با موفقیت به پایان رسانده است و در حال گذراندن سومین مرحله آزمایشات خود در خاک ایتالیاست. طراحان در این آزمایش ها توان سنسورهای الکترواپتیکی و همچنین توانایی های سیستم انتقال داده ها به صورت آنلاین از طریق ماهواره را بررسی کرده و همچنین چگونگی انجام وظایف جاسوسی، هدایت آتشباری، کشف و همراهی تحرکات اهداف هوایی و دریایی و همچنین کشف کشتی هایی که دچار سانحه شده اند را تست نمودند. Sky-Y دارای یک سازه و بنده تمام مرکب ، سیستمهای تمام الکترونیکی اتوماتیکو یک موتور دیزلی با قدرت 160 اسب بخار جدید مشتق است که مداومت پروازی بیش از 12 ساعت(تا14ساعت) را برای این پهباد به ارمغان می آورد. Sky-Y اولین هواپیمای بدون سرنشین مدرن اروپایی است که در مرحله آزمایشی و تکاملی سنسورهای تولید این قاره قرار دارد.سنسور اصلی استفاده شده در این پهباد مدل EOST_45 ساخت شرکت Alenia Selex است.این سنسور با استفاده از سیستمهای اپتیکی ،الکترونیکی و ارتباطات سریع ماهواره ای قادر است اطلاعات و تصاویر دقیقی از منطقه مورد نظر ارسال نماید. ساير تصاوير: ابعاد:  طول : 9.725 متر  طول بالاها : 9.937 متر  مساحت بالها : 10.785 متر مربع وزن :  حداکثر وزن برخاست : 1200 کیلوگرم  وزن خالی : 800 کیلوگرم  وزن حداکثر سوخت : 250 کیلوگرم  وزن بار قابل حمل : 200 کیلوگرم مشخصات فنی:  شعاع کاوش : 100 nm  ماکزیمم رنج : 500 nm  حداکثر ارتفاع : بیش از 25kft  حداکثر توان پرواز يا حرکت :14 ساعت تجهیزات قابل حمل: - EO/IR sensor - Hyper-spectral sensor - Synthetic Aperture Radar - ESM/Elint مختصر و ان شاا... مفيد-تقديم به همه دوستان عزيز در سايت وزين ميليتاري نويسنده: hamed_713 هرگونه استفاده از اين مطلب با ذكر نام نويسنده و سايت ميليتاري مجاز است.
  22. 1 پسندیده شده
    سلام مجدد... برادر آرمانی عزیز ! راستش دلم برای همکلامی با شما و باقی دوستان خیلی تنگ شده باید یه فکر اساسی بکنم ... ممنون از بابک عزیز ... فقط اگر اینجا هم بتونی مدل اون هواپیماهای توی عکس رو بگی خیلی عالی میشه مخصوصا اون بال مثلثی که خیلی عجیبه ... سعید جان ... سخت نیست راستش خیلی هم ساده است فقط قراره که من یه طرحی در این زمینه بدم و بدون مشکل این طرح کامل شده فقط سختی در پیاده کردن بود که خودمون کوتاه اومدیم ! براحتی میشه با لاک از طریق یه دوربین دیگه که با دوربین اصلی سنکرون شده لاک رو انجام داد و با دوربین اصلی زوم کرد ! اما یکمی سنگین میشه ! که با توان موتور جبران خواهد شد ! این سیستم به اجبار چون برای برای تنها فیلم برداری ساخته میشه و هلیکوپتری هم هست ناخواسته ارتعاشات فراوانی داره و کنترل ارتعاشات اون مشکله ! که البته همش حل شده و اگر مجوز های لازم جهت ساخت و بهره برداری داده بشه تا آخر امسال بیرون میاد و نمونه فیلمهاشو قرار میدم ! اما اگر مانع بشن که ....
  23. 1 پسندیده شده
    راستش دارم درگیر طرح ساخت بهپاد برای بخش خصوصی کشور جهت کنترل و نظارت هوایی میشم ! نمیتونم زیاد در موردش توضیح بدم اما اونچه که الان خیلی درگیرم کرده سیستمهای کم حجم ارسال و درافت تصویره ! و مهم تر از ون خاصیت ژیروسکپی بسیار پیچیده دوربین های این پرنده هاست ! از کنترل ارتغاشات موتور و تروبلانس هوایی که بگذریم ! راه بسیار پیچیده و سختی برای کنترل لرزش ها با استفاده از ایمیج پروسسینگ جهت ماندگاری در حالت زوم روی یک منطقه وجود داره ! بهتر بگم و به سمت زمین با درجه زوم بالا نگاه میکنی کوچکترین ارتعاش تصویر رو خراب میکنه ! حالا زمانی که روی یک منطقه قفل تصوبری داری تنها راه ممکن خاموش کردن موتوره ! چون به سرعت قفل شما بهم میریزه !تنها راه ممکنه ایجاد یک سیستم فوق حساس ژیروسکوپی هماهنگ با تصور دوربینه که شما رو روی یک منطقه هم بصورت مکانیکی و هم بصورت الکترونیکی نگه داره که در حد حوصله فردی من نگنجید و کسی رو هم سراغ پیدا نکردم که بتونه چنین سیستمی رو با دقت بالا در سه بعد و بسیار سبک طراحی کنه ! اینو گفتم که بدونید گاهی یک چیز بسیار ساده درد سری بزرگ درست میکنه اما بیشتر بگم میگید خالی بندیه ...
  24. -1 پسندیده شده
    حکومتی که عرضه ی مدیریت بودجه ش رو نداره ، بهتره دست از سر سایر کشورها برداره .... الآن سود ما برای سوریه چی بود !؟ اگه داعش کل سوریه رو می گرفت ، حداقل خود ترکیه و اعراب مجبور می شدن با پشتیبانی ناتو بهش حمله کنند ... اینجوری 1 میلیون سوری نمی مردن ، 10 میلیون سوری آواره نمی شدن و زیرساخت های سوریه نابود نمی شد .... ما به سوری ها ظلم کردیم ... سوری ها هم زن و بچه داشتن و می خواستن یک زندگی عادی داشته باشند ولی ما با اقداماتمون این رو ازشون دریغ کردیم ....
  25. -1 پسندیده شده
    سلام برای ما از قبل ثابت بود که رسانه های غربی برای اهدافشون چطور ممکنه همه اعتبارشون را حراج کنند و دروغ های شاخدار بگند. نمونش سی ان ان که در حوادث سال پیش همه اعتبارش را خرج کرد برای سناریوی تجاوز در زندان های ایران که همون موقع هم برای ماها که داخل ایرانیم مشخص بود همه چیز ولی سی ان ان اصولا مخاطبش در اون سناریو خارجی ها بود و مسیری مشخص را در جنگ ترکیبی جالبه کاملا دیکته شده بر عهده گرفته بود و انجام میداد و کم کم هم مشخص شد اضلاع سناریوی بزرگ ترش در این چند ماه اخیر با مطالب و اسنادی که فاش شد. در مورد جنگ اکراین هم به نظرم تعصبشون یا دیکته سران سیاسیشون در رسانه ها کاملا واضح بود و واقعا نمیشه بهشون در این مورد مثل مورد ایران استناد کرد. افسانه بی طرفی و حرفه ای گری این رسانه ها یا برای مسائل سیاسی و اجتماعی خاص درون خانوادگی است که ضرری نداره براشون ( اون هم البته با ظهور فردی به نام ترامپ و بهم ریختن میهمانی دورهمیشون تا حدی خدشه دار شد و غش کردند برای تخریب یک طرف با دروغ و ... ( حالا ما به خون ترامپ تشنه هستیم ولی طبیعتا با دموکرات ها توی یک جبهه نیستیم! ) ) یا برای مسائل خنثی و دوره ی زمانی خاصی که چیزی تهدیدشون نمیکرد. اشاره شده که غربی ها اگر در معرض تهدید قرار بگیرند همه افسانه هایی که برای جهان ساختند پوچ بودنشون را اول خودشون ثابت خواهند کرد. حقوق بشر، آزادی، حق زن و کودک و اقلیت، بی طرفی و ... در این مورد هم درسته روس ها مهاجم بودند و در برهه ای غافلگیر شدند ولی با توجه به اینکه کسر بیشتری از زمان را اکراینی ها در حالت تهاجمی قرار گرفتند و روس ها در اتش باری و توپخانه و قوای رزمی سرتر بودند بعید هست که تلفات اکراین انقدر پایین تر باشه از روس ها.