برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      32

    • تعداد محتوا

      8,883


  2. aminor

    aminor

    VIP


    • امتیاز

      22

    • تعداد محتوا

      3,054


  3. mehdipersian

    • امتیاز

      10

    • تعداد محتوا

      2,881


  4. scorpion57

    scorpion57

    Editorial Board


    • امتیاز

      8

    • تعداد محتوا

      1,054



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on دوشنبه, 27 آذر 1402 در همه مناطق

  1. 15 پسندیده شده
  2. 8 پسندیده شده
    اون چیزی که من از تصاویر برداشت کردم حمله توسط پرتابه ایی از کنار برجک بوده و نه یک حمله تاپ اتک . حالا ممکنه خطای دید باشه ولی رد دود پرتابه و چیزی شبیه پرتابه در تصاویر مشخصه تا حدودی . ممکنه در هنگام برخورد به تانک سرجنگی با یک یک زاویه 20 الی 30 درجه ایی اصابت کرده باشه . من اول به موشک انداز NLAW شک کردم
  3. 7 پسندیده شده
    سلام. به نظر بنده با توجه به سرعت زیاد و زاویه برخورد که تقریبا۹۰درجه و از بالا بود محتمل ترین گزینه موشک الماس ست که احتمالا از پهپادی مثل ابابیل پرتاب شده باشه یا از ساختمانی بلند نزدیک و مشرف (با توجه به پروفایل پروازی الماس)به جایی که تانک حضور داشت گزینه احتمالی بعدی خمپاره هدایت لیزری KM-۸ Gran یا نمونه داخلی اش به نام "میعاد" https://fa.topwar.ru/16488-uvelichenie-vozmozhnostey-120-minometov-km-8-gran.html
  4. 7 پسندیده شده
    بسم ا... برخورد احتمالی پرتابه ضد زره بالازن /پهپاد انتحاری به مرکاوا - دسامبر2023 https://www.aparat.com/v/DYoM3
  5. 6 پسندیده شده
    به نام خدا Lockheed Skunkworks Speed Racer سامانه هواپیمای بدون سرنشین (UAS) [2022] شاخه سری Skunkworks زیر نشان مادر لاکهید مارتین در حال توسعه هواپیمای هواپرتاب برای کمک به توسعه سریع جنبه های دیگر پرواز است. این پلتفرم جدید با نام Speed Racer برای آزمایش اعتبار فرآیند های تولید جدید، سامانه های نصب شده و سلاح ها پیش از تعهدات مالی و مادی بزرگتر در این حوزه ها تعیین شده است. امکانات این هواپیما در نشست جنگ هوافضا که به صورت مجازی از بیست و چهارم تا بیست و ششم فوریه برگزار شد، ارائه گشت. این پهپاد که نیمی هواپیما-نیمی موشک کروز به نظر می رسد، از یک سطح مقطع نسبتا مسطح، ساده و چین دار با بینی تیز و محفظه موتور انتهایی استفاده می کند. روی خط پشتی اتصال دهنده هایی وجود دارد تا پهپاد زیر بال های هواپیمای مادر پرتاب شود. بال های اصلی فنری اند و در سطح پایینی و کناره های بدنه نصب شده اند که در زمان آماده بودن پهپاد برای پرواز باز می شوند. آرایش بال های دمی از ترکیب 3 باله ای با 2 بال رو به بیرون روی پشت بدنه و یک بال شکمی تشکیل شده است. در داخل، این هواپیما به 2 موتور توربوجت Kratos Turbine Technologies (KTT) مجهز خواهد شد. دریچه اگزوز تا زمان پرتاب بسته می ماند و پیش از احتراق موتور ها به بیرون پرتاب می شود. در همین حال شاهد حرکت رو به جلوی بال های اصلی خواهیم بود که در حالت باز شدن کامل برای بهره وری آیرودینامیکی بهتر متمایل به عقب باقی می مانند. توانایی حمل این پهپاد در حال توسعه است تا بتواند تجهیزات ISR (جاسوسی-نظارت-شناسایی) یا سر انفجاری را حمل کند (شاید بیانگر توانایی نقش دوگانه تصور شده برای سلاح های هوایی جدید نیروی هوایی ایالات متحده باشد که هنوز وارد نشده اند). مشخصات - سال ورود به خدمت: 2022 - وضعیت: تحت توسعه - تعداد فروند ساخته شده: 1 - سازنده: شاخه Skunkworks از Lockheed Martin– ایالات متحده - کشورهای مصرف کننده: ایالات متحده (ایالات متحده) - نقش: X-Plane (توسعه ای، نمونه اولیه، اثبات گر فناوری؛ این هواپیما برای نمونه سازی اولیه، اثبات فناوری، تحقیق و کسب اطلاعات توسعه داده شده است)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد) – قوای محرکه: 2 موتور توربوجت از شرکت Kratos Turbine Technologies (KTT) - تسلیحات: مشخص نشده است. محموله از تجهیزات ISR یا سرجنگی احتمالی تشکیل خواهد شد - نسخه ها: "Speed Racer" (نام پروژه پایه) منبع
  6. 5 پسندیده شده
    https://farsi.palinfo.com/news/2023/12/18/شهادت-تعداد-از-شهدا-غزه-ز-ر-ش-نجه اعتراف رسانه صهیونیستی به شکنجه و شهادت اسرای فلسطینی در روزهای اخیر توجه فرمایید کسانی که شهید شدنداز اعضای حماس نیستند بلکه مردان و زنان و کودکانی هستند که قادر به فرار از صحنه درگیری نبودند یا جایی برای رفتن پیدا نکردند و تصاویر اسارت انها به صورت نیمه عریان توسط رژیم صهیونیستی به عنوان تسلیم رزمندگان حماس به جهان مخابره شد و همچنان جهان در سکوت شیطانی باقی است
  7. 5 پسندیده شده
    شهادت بیش از ۳۰۰ نفر از کادر پزشکی و درمانی از آغاز جنگ در غزه سخنگوی هلال احمر فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از کادر درمانی و پزشکی به شهادت رسیدند. نظامیان اشغالگر اسرائیلی کادر پزشکی را در بیمارستان کمال عدوان هم هدف حمله قرار دادند. صهیونیست‌ها تاکنون تعداد زیادی پزشک از جمله رئیس بیمارستان شفا را هم به اسارت گرفتند/وستانیوز
  8. 3 پسندیده شده
    بسته شدن تنگه ی باب المندب توسط یمن اکونومیست: ۵۳ درصد تجارت کانتیری در دریای سرخ به دنبال حملات انصارالله یمن متوقف شده است.
  9. 2 پسندیده شده
    تولید انبوهش با همین موتور هم به صرفه است چون در نگهداری و تامین ارزان هستش ! یکم روی برد اثر منفی داره!! البته برای بازاریابی جهانی نیاز هست که ما یک جنگنده هم‌ داشته باشیم که بتونیم بحث آموزشی را هم‌خودمون تامین کنیم!!
  10. 2 پسندیده شده
    * https://farsi.palinfo.com/news/2023/12/17/شهدا-غزه-به-مرز-19-هزار-نفر-رس-د--------------- 19 هزار شهید و 55 هزار مجروح و سرزمین مسلمانان که ویران شده است اما جهان و تریبونهای استکباری در سکوت شیطانی به سر میبرند ! * https://fa.alalam.ir/news/6770198/جنایت-جدید-رژیم-اسرائیل-با-زنده-به-گور-کردن-بیماران-بیمارستان-کما *https://fa.alalam.ir/news/6769798/گزارش-العالم-از-فاجعه-انسانی-در-بیمارستان-کمال-عدوان جنایت جدید صهیونیستها در زنده به گور کردن مجروحین بیمارستان کمال عدوان : در حالی که مقاومت رژیم صهیونیستی را وادار به فرار از بیت لاهیا کرد صهیونیستهای جنایتکار قبل از فرار مجروحین را در محوطه بیمارستان زنده به گور کردند ! سکوت شیطانی استکبار و رسانه های وابسته همچنان ادامه دارد !
  11. 2 پسندیده شده
    1.مقدمه طراحی و تولید مهمات هدایت شونده دقیق موضوعی پیچیده و دشوار بوده است و تاکنون برنامه های مختلفی از سری کشورهای جهان برای این کار ارئه شده است که رد عمل با مشکلات مالی , فنی و حتی دکترین به کارگیری نظامی مواجه و محکوم ه شکست شده اند.بنابراین با وجود پیشرفت های چشمگیر در کاربرد رادارهای موج میلیمتری یا تصویر برداری فروسرخ در هدف یابی , به جرات می توان ادعا کرد پرتابه های هوشمند هنوز در دوران آغازین خود قرار دارند و در سال های آتی و با تولید گونه های متفاوت , رقابت بر سر این فناوری بالا خواهد گرفت. پیدایش خمپاره هدایت شونده یا به عبارت بهتر پرتابه هدایت شونده استریکس به دهه 70 میلادی باز می گردد , هنگامی که مقامات لشکری سوئد برنامه ای برای ساخت مهمات توپخانه ای و هوشمند در دستور کار قرار دادند.این برنامه نخست یک ایده بود , ولی در سال 1984 و پیرو تصمیم های گرفته شده از سوی فرمانده ارتش سوئد , شرکت ساب بوفورز طراحی تولید پرتابه 120 میلیمتری استریکس را آغاز کردند.در اکتبر سال 1988 , نخستین گلوله های این پرتابه , ساخته و به ارتش سوئد داده شد و ارتش نیز به مدت دو سال این پرتابه را مورد شلیک های آزمایشی قرار داد.در ژوئن سال 1991 , اداره کل وزارت دفاع سوئد , قراردادی به ارزش 900 میلیون کرون سوئد برای تولید پرتابه استریکس برای ارتش این کشور منعقد ساخت.در سال 1994 تولید این پرتابه به پایان رسید. استریکس پرتابه هوشمند 120 میلیمتری با هدایت فروسرخ آشیانه یاب و توانایی حمله از بالا است که می توان آن را در تمام شرایط آب و هوایی علیه اهداف زرهی در فاصله 7000 متری به کار گرفت.این پرتابه مجهز به جستجوگر گرمایی خودکار است و توانایی شناسایی اهداف واقعی از اهداف غیر واقعی (ساختگی) را دارا است.استریکس نخستین پرتابه هدایت شونده ای است که امکان شلیک آن از هر نوع خمپاره انداز 120 میلیمتری وجود دارد.این جنگ افزار , پرتابه ای به وزن 2/18 کیلوگرم و طول 842 میلیمتر با سرعت پرتاب (در دهانه لوله) 150 تا 320 متر بر ثانیه است. 2.ویژگی های سامانه استریکس سامانه استریکس از دستگاه پرتاب , موتور پرتاب و پرتابه است که یک دستگاه برنامه ریزی نیز در کنار آن قرار دارد.اجازی پرتابه عبارتند از جستجوگر فروسرخ هدف , مجموعه برق و الکترونیک , راکت های کوچک کنترلی , سرجنگی و سامانه فیوز , پیش از شلیک , پرتابه باید با توجه به اطلاعاتی که از هدف در دسترس است , برنامه نویس شود.سپس به سه بخش اصلی پرتابه یعنی پوسته , موتور پرتاب (برای مسافت های پیش از 4000 متر) و میله و پایه پرتاب کنار هم گذاشته می شود.هنگام پرواز , بازوی متحرک دم و پایه , جدا شده و کم و پیش در 75 متری محل پرتاب زمین می افتد.اگر از موتور پرتاب برای افزایش برد استفاده شده باشد , وقتی این موتور در مسیر روبه پایین قرار می گیرد , فعال می شود.همچنین ادر این هنگام , سامانه فعال هدایت شده و شروع به تعیین هدف در یک محدوده 150*150 متری می کند.نشانه های فروسرخ ثبت گردیده و پرتابه بهترین هدف را با توجه به نوع و سرعت آن انتخاب می کند. سامانه هدایت به گونه ای است که به هدف های غیر واقعی یا هدف هایی که پیشتر مورد اصابت قرار گرفته اند را انتخاب نمی کند.وقتی هدفی برگیزیده می شود , راکت کوچک کنترلی فعال می شوند.هنگامی که پرتابه به فاصله مناسبی از هدف می رسد , سرجنگی خرج گود از بالا به هدف برخورد می کند.سرجنگی افزون بر اینکه انفجار شدیدی از خود بر جای می گذارد , فشار پیش از حدی نیز به هدف وارد می سازد.به ادعای شرکت سازنده , می توان 3 گلوله را طرف 20 ثانیه به اهدافی که رد فاصله 7000 متری قرار دارند , شلیک کرد. 3.بخش سامانه استریکس جستجوگر پرتابه استریکس , از نوع فروسرخ غیر فعال است از روی دماغه پرتابه قرار دارد.این جستجوگر , تصویر دیجیتالی از محدوده هدف تهیه می کند.در طول مرحله پایانی پرواز , این تصویر به طور پیوسته روز آمد شده و یک واحد پردازشگر فرستاده می شود.این واحد با الگوریتم های پردازشی پیشرفته ای که دارد , کار شناسایی و ردگیری هدف را انجام می دهد.استریکس می تواند در تمام شرایطی که تانک ها پنهان شده باشند , آن ها را شناسایی کند.از این گذشته , می تواند در تمامی شرایط به گونه ای هوشمندانه هدف را انتخاب کند و هیچ گونه اخلالگری نمی تواند در کار آن خلل وارد کند.جستجوگر هدف , هم در روز و هم در شب و در کلیه شرایط آب و هوایی می تواند کار خود را انجام دهد. مجموعه الکترونیک و تامین برق , متشکل از یک واحد پردازشگر سیگنال است که کار پردازش دیجیتالی و آنالوگی سیگنال ها واصله از هدف یاب را انجام می دهد.همچنین دارای باتری حرارتی است که که به محض شلیک توسط یک مکانیسم ضربتی فعال می شود.همچنین یک واحد ایمنی نیز در این پرتابه وجود دارد که از شلیک تصادفی و ناخواسته راکت ها کنترلی جلوگیری می کند.در این مجموعه , یک رابط برنامه نویسی , یک سیم بندی و یک ژیروسکوپی غلطشی نیز وجود دارد.جهت و لحظه صحیح پالس های اصلاح گر مسیر , با کاربرد موقعیت هدف محاسبه می شود.این پالس ها به چاشنی راکت های کوچک کنترلی داده می شود.سپس ژیروسکوپ با مدنظر قرار دادن وضعیت چرخش پرتابه , زاویه غلطش را اندازه گیری می کند.در اطراف مجموعه راکت های کنترلی , 12 راکت کوچک کنترلی وجود دارد که هر یک را می توان جداگانه شلیک کرد.به دلیل اینکه مجموعه در نزدیکی مرکز جاذبه پرتابه قرار دارد , بی درنگ پس از شلیک هر راکت , مسیر آن اصلاح می شود.با شلیک پشت سر هم چند راکت , می توان هدایت بسیار دقیق داشت. پیکربندی سرجنگی خرج گود استریکس به گونه ای است که به میزان زیادی در هدف نفوذ می کند و افزون بر انفجار و تولید گرمای زیاد در هدف , تراشه ها و فشار زیادی از خود بر جای می گذارد.استریکس را توان نابودی زره های واکنشگر را نیز دارا است.مجموعه بالک متشکل از چهار بالک تا شونده است که هنگام خروج از پرتابه از دورن لوله خمپاره انداز , بی درنگ باز می شوند. 4.فرایند شلیک پرتابه اصلی را می توان برای اهدافی که در فواصل بین 1000 تا 5000 متر قرار دارند , استفاده کرد.برای اهدافی که در فاصله بیش از 5000 متری قرار دارند , باید از موتور پرتاب استفاده کرد.موتور پرتاب , نوعی موتور راکت با زمن سوزش کم و بیش 6 ثانیه است.در طول مرحله شتاب آغازین , موتور پرتاب و پرتابه به یکدیگر متصل هستند.بیش از اینکه مرحله هدایت پرتابه آغاز شود , یک دستگاه ضد وارونگی در بالای موتور پرتابه تعبیه شده و هنگامی که بارگذاری موتور پرتاب به طور صحیح انجام شد , این دستگاه از روی پرتابه فرو می افتد. برای شلیک استریکس , یکی از خدمه موقعیت هدف را تعیین کرده و سپس فرمان "آتش" را صادر می کند.در موقعیت شلیک , محاسباتی برای تعیین خرج پیشرو , زاویه ارتفاع و زمان پرواز تا لحظه فعال شدن جستجوگر هدف , صورت می گیرد.این داده ها به واحد برنامه نویسی داده می شود.سپس تعداد صحیح خرج های ثانویه تنظیم و در صورت نیاز , واحد موتور پرتاب آماده می شود.پس از آن , دستگاه برنامه نویسی به پرتابه وصل شده و اظلاعات هدف به پرتابه منتقل می شود.سپس واحد پرتاب , موتور پرتاب (در صورت نیاز) و خود پرتابه روی خمپاره انداز قرار داده می شود.هنگامی که پرتابه سوار می شود , این روپوش محافظت کننده روی آن قرار می گیرد و هنگامی که پرتابه از زیر دهانه خارج می شود , این روپوش جدا می شود.سپس پرتابه شلیک می شود.دستگاه پرتاب , در حدد 100 متر جلوتر از خمپاره انداز بر زمین می افتد. هنگام شلیک , باتری حرارتی پرتابه فعال شده و مرحله تسلیح مکانیکی آن آغاز می شود.چند ثانیه پیش از فعال شدن جستجوگر هدف , پوسته موتور پرتاب به وسیله یک خرج پیروتکنیکی جدا می شود.هنگامی که پرتابه در ارتفاع تنظیم شده بالای هدف – که بیش از پرتاب به آن داده شده – قرار می گیرد , شروع به فرود در یک مسیر کم و بیش عمودی می کند و جستجوگر هدف آن فعال شده و به گرد آوری سیگنال های فروسرخی که از منطقه هدف بخش می شوند , می پردازند.سپس تصویر مربوط به محیطی که هدف در آن جا قرار می گیرد , مورد تجزیه تحلیل قرار گرفته و بر اساس معیار انتخاب , یکی از اهداف مورد نظر انتخاب شده و ردگیری می شود.هنگامی که پرتابه در ارتفاع پایین تری قرار داشته باشد , امکان رهاسازی هدف مورد نظر و انتخب هدف دیگر برای ان وجود دارد. وقتی هدف انتخاب شد , بردار خطا در بین وسط هدف و نقطه پیش بینی شده برخورد , به طور مستمر کنترل می شود.به محض اینکه این خطا یا زمان بردار خطا , فراتر از حد تنظیم شد خود برود , یک یا چند راکت های کوچک کنترلی در مسیری شلیک می شود تا میزان خطا به صفر نزدیک کند.با محاسبه مستمر نقطه پیش بینی شده هدف هنگام برخورد – نسبت به موقعیت پیش بینی شده هدف هنگام برخورد- می توان از ناوبری نسبی که هرگونه تغییری در حرکت هدف , تاثیرت ناشی از باد و غیره را پیشگیری می کند , استفاده کرد.به عبارت دیگر , استریکس از کارکرد بالایی در مقابل اهداف ثابت و متحرک برخوردار است. ماهنامه هوا و فضا
  12. 1 پسندیده شده
    بسم ا.. رئیس پلیس شیکاگو خطاب به جان اومارا ( جاش برولین ) در این شغل ، دو چیز هست که امکان پس گرفتن آن وجود ندارد 1- حرفی که از دهان ات خارج بشود 2- گلوله ای که از لوله سلاح ات شلیک بشود 2013-Gangster Squad
  13. 1 پسندیده شده
    دوئل نفربرهای برادلی وبی ام پی 2 روسی در حومه آودیوفکا نفربر بی ام پی با وجود هدف قرار گرفتن توسط برادلی وهمچنین به ادعای منابع اکراینی اصابت یک کواد انتحاری موفق شد صحنه درگیری را ترک کند اینم صحنه ایی که اکراینی ها مدعی حمله توسط کواد به این نفربر هستن البته فاصله نفربر با درختان و همچنین بی حرکت بودن نفربر در زمان حمله کواد با فیلم اصلی چندان همخوانی نداره https://www.aparat.com/v/bg709 تانک تی 80 روسی با وجود حمله چندین کواد انتحاری اکراینی به مسیر خود ادامه میدهد https://www.aparat.com/v/IExzD مهپاد روسی ماشین هدایت پذیر کنترل از راه دور روسها مخصوص حمل بار و مجروحین در مناطق پرخطر با قابلیت جابجایی 300 کیلو گرم https://www.aparat.com/v/waDjq تلفات نظامی طرفین تلفات روسها 5اسیر روس تلفات اکراینی ها 9 اسیر اکراینی صنایع kingisepp اولین شهپاد انتحاری روسی را با نام قاصدک را تولید و در حال تست های اولیه آن است در مجموع 10 شهپاد قاصدک تا پایان سال میلادی تولیدو به صورت عملیاتی در مناطق جنگی آزمایش خواهد شد. این قایق بدون سرنشین توانایی حمل 600 کیلو گرم محموله تا 220 کیلومتر دارد همچنین سرعت این شهپاد به 83 کیلومتر بر ساعت می رسد حملات کواد های روسی نفربر بی تی ار 4 تانک تی72 احتمالا تانک تی64 احتملا امرپ گریپی نفربر بی ام پی 1 اکراین به علت آنچه احتمال حملات روسها داده می شود در مناطق مرزی با روسیه در منطقه سومی در حال ساخت استحکامات دفاعی است صحنه ایی از انفجار گلوله 82 م م خمپاره انداز نیمه اتوماتیک 2 بی 9 اکراینی در داخل جان لوله شرکت مشهور راین متال آلمان اعلام کرد آماده تولید زرهپوشهای فوچس و نفربر پیشرفته لینوکس در خاک اکراین است . مدیرعامل این شرکت در مصاحبه ایی گفته است بعد از امضای قراداد این شرکت می تواند اولین فوچس را 7 ماه بعد و اولین لینوکس را 13 ماه بعد از امضای قرارداد در خاک اکراین تولید (مونتاژ) کند تمرینات واحدهای مکانیزه با نفربرهای بی ام پی 3 که جدیدا تحویل داده شده است هدف قرار گرفتن پیاده نظام روسی با کواد کوپتر مجهز به سرجنگی ترکش شونده شکار زرهپوش روسی با استفاده از سامانه حرارتی حمله به محل استقرار سامانه پدافندی اوسای روسی کواد اکراینی و نفربر بی ام پی 3 روس اسیب دیدن راکت انداز گراد و توپ خودکششی روسی در حملات کوادها بعد از تصرف شهر مارینکا ارتش روسیه در تلاش است که خود را به شهرکهای نوومیخایلیوفکا و هورجیوفکا برساند . روسها پیشرویهای به سمت این مناطق صورت داده اند . البته هنوز در مناطق کوچکی از شهر مارینکا سربازان اکراینی حضور دارند ولی منابع اکراینی 3 روز پیش سقوط شهر را تایید کرده اند با توجه به اخبار منتشر شده وهمچنین وقایع میدانی ارتش اکراین بجز در محور کرینی در خرسون که حدود 70 کیلومتر با کریمه فاصله دارد کاملا در لاک دفاعی فرو رفته است فرماندهی ارتش اکراین به تمام واحدهای خود دستور اتخاذ حالت تدافعی را صادر کرده است . این دستور بعد از تلفات سنگین در نبرد باخموت و همچنین ضد حملات خونبار اکراین در باخموت و ژاپورژیا صادر شده است . تاکتیک اکراینی ها عقب نشینی تدریجی ولی همراه با جنگ بر ضد روسها در مناطقی است که ارتش روسیه حالت تهاجمی دارد هدف اصلی اکراینی ها حفظ زمین نخواهد بود بلکه گرفتن حداکثر تلفات انسانی وتجهیزاتی از روسها ست تا زمان لازم بر بازسازی واحدهای خود خریداری کنند حتی ممکن است ارتش اکراین برخی از مناطق را به صورت خود خواسته تخلیه کند . بعد از شکست اکراین در طرح بسیج نیرو به نظر میرسد طرح جدید ولی گسترده ایی بر جذب حدود 500 هزار نظامی اتخاذ شده است . اکراینی ها مدعی داشتن بین 1 تا 1.5 میلیون نیروی نظامی هستند پوتین رئیس جمهور روسیه کل نیروهای روسی که در جنگ اکراین مشارکت دارند را حدود 630 هزار نفر عنوان کرده است. نقشه محور باخموت بنا بر گفته منابع اکراینی ارتش در این منطقه کاملا در لاک دفاعی فرورفته است ادوات آسیب دیده ورها شده روسها در درگیری های محور مارینکا حملات لانست ها شکار یک راکت انداز گراد و یک تانک اکراینی احتملا در شب دو تانک و یک نفربر اکراینی توپ خودکششی اکراینی تعمیر یک تانک لئوپارد ای 6 اکراینی که در تابستان در محور ژاپورژیا آسیب دیده بوددر کشور لیتوانی یک کارگاه تعمیراتی زرهی ارتش روسیه در نزدیکی خطوط درگیر (اکراینی ها مجبور هستن یک تانک غربی خودشون رو که احتملا بر اثر برخورد با مین از ناحیه شنی آسیب دیده برای تعمیر به یک کشور دیگه بفرستند اون کشورهم باید از سازنده اصلی مجوز وقطعات لازم رو داشته باش و بعد از تعمیر دوباره به اکراین بفرسته کلا شد5 ماه ولی اگر همین تانک شرقی بود شاید روی کاغذ کارایی مثل لئو ای 6 نداشته باشه ولی بعدا ز یک هفته اکراینی ها میتونستن تعمیرش کنند این یکی از تفاوت های بین تولید کننده و مصرف کننده است) یک پهپاد انتحاری جدید ساخته شده توسط مهندسین اکراینی انهدام تانک تی 64 اکراینی در حمله یک کواد انتحاری روسی نفربر های بی تی ار وبی ام پی 3 روسی منهدم شده آسیب دیدن توپ خودکششی روس اختلاف دمایی بین لوله توپ یک تانک روسی بعد از شلیک با سایر قسمت های ان تانک (تصویر از دید یک تانک دیگر روسی است) نفربر ام 113 اکراینی نموداری از موارد تایید شده تلفات رزمی ارتش روسیه در اکراین از زمان شروع درگیری ها تا ماه دسامبر 2023 مکان استتار یک توپ خودکششی اکراینی که به زره سقفی هم تجهیز شده است این توپ برای در امان ماندن از حملات کوادهاو پهپادهای روسی برای شلیک سنگر خود را ترک وبعد از شلیک دوباره به سنگر خود باز می گردد کشته شدن یک تبعه سریلانکا در جنگ با ارتش روسیه
  14. 1 پسندیده شده
    ای کاش پول بی زبون یاک ۱۳۰ ها در همین پروژه یاسین سرمایه گذاری میشد و تعداد بیشتری از یاسین ها سفارش می دادند...
  15. 1 پسندیده شده
    https://farsi.palinfo.com/news/2023/12/15/ا-س-وس-انصارالله-دسترس-شت-ها-به-ا-لات-را-تقر-با-متوقف-رده-است----- حملات مقاومت یمن بندر ایلات را تعطیل و به شهر ارواح تبدیل کرده است کشتیرانی Maerskدانمارک که از بزرگترین شرکتهای کشتیرانی جهان است عبور از تنگه باب المندب را متوقف کرده است .انصارالله با کمترین امکانات به غیر از رژیم صهیونیستی تمام غرب و استکبار را تحت فشار گذاشته است هنوز تصویری منتش نشده است ولی سرتیپ یحیی سریع اعلام کرد یکی از کشتی ها به مقصد رژیم صهیونیستی با موشک بالستیک هدف قرار گرفته است که در جهان به صورت عملیاتی منحصر به فرد و احتمالا اولین مورد عملیاتی موفق است
  16. 1 پسندیده شده
    حزب الله اینفوگرافیک حملات خود بر علیه ارتش اسرائیل در منطقه مرزی از تاریخ 8 اکتبر تا 14 دسامبر 2023 را منتشر کرد. تعداد عملیات ها: 509 تعداد پایگاه ها و محل استقرار سربازان IDF که مورد حمله واقع شده اند: 58 تعداد حملات تیراندازی مستقیم: 14 تعداد تلاش ها برای رهگیری هوایی (پدافند هوایی): 20 تعداد حملات پهپادی: 9 تعداد حملات به وسیله موشکهای ضدزره (AGTM): 209 تعداد راکت های توپخانه ای شلیک شده: 131 تعداد حملات به وسیله تک تیراندازها: 48 تعداد حملات موشکی/راکتی: 43 تعداد راکتهای سنگین (برکان) شلیک شده: 35 وستانیوز
  17. 1 پسندیده شده
    بسم ا.. AH-1J NON-TOW
  18. 1 پسندیده شده
    بسم ا... آزمایش پروازی جت آموزشی یاسین - آذر1402 https://www.aparat.com/v/LU68c پی نوشت : نکته .. هنوز ارابه های فرود را در حالت جمع رصد نکردیم ...
  19. 1 پسندیده شده
  20. 1 پسندیده شده
    این وسیله برای تانک نقطه کور ایجاد میکنه بیشتر به درد نفربرها و خودروهای لجستیکی میخوره
  21. 1 پسندیده شده
  22. 1 پسندیده شده
    آمادگی برای تولید انبوه ؟!!! تحویل نمونه دوم جت آموزشی یاسین در طول حداقل دو دهه گذشته ، صنایع هوانوردی ایران ، برنامه های مختلفی را برای تولید یک جت رزمی- آموزشی بومی در دستور کار خود قرارداده بود که درنهایت در مارس 2023 ، نمونه دوم و به گفته مقامات نیروی هوایی ایران ، نمونه معیار جت یاسین رونمایی گردید . به تنهایی و بر روی پاهای خود دراواخردهه نخست قرن بیست و یکم ، یعنی از میانه های سال 2010 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت برای پاسخ به نیازمندی های روزافزون این نیرو به یک جت آموزشی پایه ، با علم به عدم توانایی خرید چنین تجهیزاتی از شرکتهای اصلی سازنده این سامانه های هوایی ، یک نسخه بومی از چنین هواگردهایی را توسعه دهد . در این میان ، اگر چه ناوگان عملیاتی این نیرو همچنان پاسخگوی نیازمندی ها به نسبت می بود و امکان آموزش خلبانان را فراهم می نمود ولی فناوری این هواگردها بتدریج قدیمی می شد و نیازمند بروزرسانی گسترده بود ، در نتیجه ، طراحی یک برنامه بومی در اولویت قرار گرفت . بدین ترتیب ، از اوایل سال 2009 ، سازمان صنایع هوانوردی ایران ( IAIO) نیازمندی های نیروی هوایی را در این حوزه دریافت نمود و سنک بنای اولیه را دراین زمینه بنا نهاد . این هواگرد جدید که کوثر-88 نام گرفته بود ( برگرفته از سوره مبارکه یکصد و هشتم قرآن کریم .م ) قرار بود در چند سال آینده بتدریج توسعه پیدا کند . بااین حال روند شکل گیری پیکربندی این هواگرد جدید تا تابستان سال 2014 بطول انجامید و پس از تولید نسخه یک به یک در همین سال ، مرحله آزمایش های آیرودینامیکی ، سازه ای آغاز گردید تا پس از حل مشکلات احتمالی ، برنامه برای تولید نمونه پروازی ادامه پیدا کند . اگرچه این روند بدلایل مختلف با کُندی پیشرفت می نمود ، اما در اواخر سال 2015 مراحل ساخت اولین نمونه در تاسیسات اصفهان آغاز شد و درنهایت ، بهار سال 2017 شاهد اتمام مراحل مونتاژ بود و متعاقب آن ، در پائیز سال 2018 آزمایش های اولیه ای که بیشتر در حوزه خزش روی باند می بود ، در دستور کارقرار گرفت . در این میان ، براساس اطلاعاتی که به شکل غیر رسمی در رسانه ها پدیدار می شد ، آزمایش های زمینی برخی مشکلات اساسی را پدیدار نمود تا زمان اولین پرواز این هواگرد به تاخیر بیافتد ،در حالی که با پیشرفت پروژه ، نام آن نیز تغییر پیدا کرده و به "یاسین" ( برگرفته از سوره مبارکه سی و ششم قرآن کریم .م ) تغییر پیدا نمود ، که ازاین مرحله به بعد ، کل برنامه وارد دوره جدیدی گردید . طبق اطلاعات منتشر شده در رسانه های ایرانی ، آزمایش های پروازی این هواگرد جدید در پایگاه سوم شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ( پایگاه هوایی شهید نوژه ) انجام می شد و نهایتاً به شکل رسمی ، در 17 اکتبر 2019 اولین پرواز این هواگرد ثبت گردید . دومین فروند ، نمونه معیار برای تولید : با توجه به ثبت اولین پرواز یاسین و ادامه آن ، می شود تحلیل نمود که برنامه تولید یاسین به احتمال بسیار زیاد ، شکل نهایی خود را گرفته در نتیجه ، تولید نمونه دوم که به نوعی استاندارد برای تولید انبوه این هواگرد است ، آغاز شد . براساس گزارش های موجود ، نمونه دوم یاسین ، تفاوت های نسبی را نسبت به نمونه نخست بخود می بیند . اگر این مساله بعنوان یک مبناء برای تحلیل قرار گرفته و داده های منتشره از سوی وزارت دفاع و سازمان صنعتی هوانوردی ایران نیز در کنار آن قرار داده شود ،این هواگرد در آینده نزدیک در خط تولید انبوه قرارخواهد گرفت . برای نیل به این هدف ، کارگاه های این شرکت ایرانی در حال تجهیز به سامانه های لازم هستند تا روند تولید قطعات و زیرمجموعه های مورد نیاز را آغاز کنند . درصورتی که این روند بدون وقفه ادامه پیدا کند ، در زمانی که هنوز اعلام نشده ، می بایست شاهد اولین پرواز نمونه دوم نیز بود ولی با توجه به اینکه این روند برای نیروی هوایی ایران از اهمیت بسار زیادی برخوردار است ، احتمالا یک برنامه با اولویت بالا محسوب شده و می توان پیش بینی نمود که تولید فروندهای بعدی صورت پذیرد . https://www.aparat.com/v/XZIEl آینده : علیرغم امیدواری های اولیه ، زمان واقعی شروع تولید انبوه این هواگرد مشخص نشده ولی اگر این امر محقق شود ، نیروی هوایی ایران احتمالا امیدوار است که سری نخست این جتهای دومنظوره راطی چند سال آینده تحویل گیرد . در همین راستا برخی تحلیلگران نظامی معتقدند که نیروی هوایی ایران برای بروزرسانی ناوگان آموزشی خود حداقل به 50 تا 60 فروند هواگرد نیاز دارد و اگرچه تولید این تعداد نیازمند زمان بسیار طولانی است ولی میتواند کمک بسیار بزرگی به منظور آموزش خلبانان جدید و مهمتر از آن ، حفظ آمادگی حرفه ای خلبانان این نیرو باشد . براساس داده های موجود ناوگان آموزشی عملیاتی نیروی هوایی ایران ، از چند اسکادران تشکیل شده که همگی به هواگردهای آمریکایی مجهز هستند که پنج دهه پیش خریداری شده و اگر چه هنوز فعال هستند ، اما پاسخگوی نیازهای روز این نیرو نبوده و باید جایگزین شوند . در نتیجه اگر تولید یاسین محقق شود ، به نیروهای مسلح ایران ، این توانمندی را می دهد که تجهیزات قدیمی را بتدریج از رده عملیاتی حذف و مهم تر از آن ، نسل جدیدی از خلبانان را برای مواجه با تهدیدات ، آموزش دهد . ویژگی های فنی : کوثر-88 /یاسین ، یک هواگرد دو منظوره آموزشی –رزمی است که برای تربیت خدمه هوایی برای نیروی هوایی ایران و همچنین اجرای ماموریت های پشتیبانی نزدیک سبک طراحی شده و اگر چه هنوز قابلیتهای رزمی برای آن تعریف نگردیده ولی مقامات ایرانی مدعی هستند که امکان تبدیل این هواگرد به نسخه مسلح شده نیز وجود دارد .بلحاظ آیرودینامیکی ، یاسین یک هواگرد با الگوی متعارف بود که از یک بدنه کشیده بهره می برد که بخش اعظم آن را کابین دو سرنشینه آن تشکیل می دهد . در طرفین بدنه ، ورودی های هوای پیشرانه و درانتهای آن نیز خروجی موتور قرار دارد . درازای یاسین به 12 متر می رسد ، در حالی که فاصله دوسربال آن نیز حدود 10.4 متر است . وزن خالی آن حدود 3.9 تن و حداکثر وزن آن هنگان برخاست حدود 6.6 تن ارزیابی شده . این هواگرد از دو پیشرانه توربوجت با نام ایرانی " اوج" استفاده می کند که گفته میشود نسخه اصلاح شده ای از پیشرانه جنرال الکتریک جی-85 است . طبق اطلاعات موجود از منابع داخلی ایران ، رانش این موتور چیزی بیش از 2250 پاوند بدون پس سوز بوده که یاسین را قادرمی سازد تا به سرعتی درحدود 1.4 ماخ در یک برد 1200 کیلومتری و سقف پرواز 11 هزارمتر برسد . یاسین ، بدلیل فلسفه طراحی اولیه خود بعنوان یک هواگرد آموزشی ، دو سرنشینه بوده و هر دوکابین ، به مجموعه ای از اویونیک و تجهیزات پروازی مجهز است ،در حالی که گفته می شود مجموعه صندلی پران های این هواگرد به شکل بومی و با استفاده از کمک های فنی روسیه توسعه پیدا کرده است .اگر این تحلیل که یاسین یک جت آموزشی پیشرفته برای نیروی هوایی ایران است را بعنوان یک فرض اولیه در اختیار داشته باشیم ، با توجه به اینکه این نیرو به احتمال بسیار زیاد در آینده ممکن است جنگنده های سوخو-30 و سوخو-35 را دریافت کند ، احتمالا نسل جدید خلبانان نیروی هوایی ایران ، با این هواگرد آموزشی تربیت خواهند شد . پی نوشت : 1- استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی درانجمن میلیتاری،براساس قاعده " رعایت اخلاق علمی" منوط به ذکر دقیق منبع است.امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری ) بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند. بن پایه
  23. 1 پسندیده شده
    سلام برام جالبه که این نا آرامیهایی که در 70و 80 و 90رخ داده رو فتنه می دونید در حالیکه در هر 3مورد نقش حاکمیت به عنوان بوجود آوردنده این بحرانها رو نادیده می گیرید دهه70مبارزه برای جامعه مدنی بود(همین که الان جاش خالیه و برای هر چیزی طرفین باید بریزند کف خیابان)دهه 80مطالبه سیاسی بود و اون شکل برگزاری مناظرات و انتخابات که باعث ایجاد شبهات فراوانی شد که باز هم به دلیل نبود اون جامعه مدنی که در دهه70به علت درک نادرست بعضی از جریانات محقق نشد به آشوب کشید در حالیکه میشد در رسانه ها و مطبوعات اعتراضات ابراز بشه و انجا بحث و بررسی بشه و پاسخ داده بشه و به اصطلاح مردم اقناع بشن در دهه90اون ماجرای بنزین و فشار معیشتی مضاعف به ملت که کمرشون زیر سالها تحریم و البته پیامدهای فساد آورش در داخل خم شده بود صورت گرفت که اون هم کار حاکمیت بوده . داستانهای امروز هم دلیلش مشخصه .البته اصلا منکر موج سواری جریانهای خارجی نیستم که اتفاقا مردم بسیار اقبال کمی بهشون نشون میدن ولی با حرکات سیستم به اونجا سوق داده میشن . کشور کلا دو گروه داره اصلاح طلب و اصول گرا که همشون در انتخابات تایید صلاحیت شدند مردم رو به خاطر انتخاب یکی از این دو گروه تایید شده شورای نگهبان که نباید تنبیه کرد .دوم اینکه تقصیر مردم نیست که نه اصول گرا و نه اصلاح طلب قادر به اقناع سازی و برطرف کردن نیازهای اجتماعی فرهنگی اقتصادی و امنیتی ملت نیستند سیستم احتیاج به تحول و به روز رسانی داره باید خودش رو سبک و با نیازهای روز جامعه هماهنگ کنه به فرمایش حضرت علی فرزند زمانه باشه
  24. 1 پسندیده شده
    ممنون از اقا رضا توضیحات کاملتر شروع پروژه در سال 1984 می باشد و در سال 1994 اولین محموله ی آن تحویل ارتش سوئد گردید . گلوله ی خمپاره ی استریکس نخستین گلوله ی خمپاره ی غربی است که قابلیت شلیک از قبضه های خمپاره ی استاندارد معمولی را دارد . در این گلوله هدایت به روش مادون قرمز غیر فعال از انتهای مسیر پرواز انجام می پذیرد . گلوله ی خمپاره به از خرج گود نیز مجهز است که توسط آن حمله به اهداف زرهی از بالا را صورت می دهد . نواخت گلوله 9 شلیک در دقیقه گزارش شده است . گلوله به عنوان مهمترین جزء دارای قسمت های زیر است : جستجوگر ، بخش الکترونیک و تغذیه ، مجموعه ی تراستر ها ، سر جنگی ، فیز و در نهایت بالک ها . گلوله در فاز هدایت و کنترل توسط آشکارساز که در دماغه قرار دارد تصویر دیجیتالی از منطقه ، تهیه نموده و با انتقال آن به ریز پردازنده از طریق پردازش سیگنال پیشرفته هدف را از دیگر منابع انحرافی مانند آتش و دود تفکیک می نماید . تراستر ها 12 عدد موتور کوچک سوخت جامد هستند که دایره وار در اطراف گلوله قرار دارند و در صورت نیاز در چند دهم ثانیه روشن شده و مسیر گلوله را اصلاح می نمایند . مجموعه ی بالک های انتهایی که پس از خروج گلوله از قبضه باز میگردد و سبب چرخش گلوله با سرعت کمی می گردد . نکته ی مهم این است که تراستر ها در کنار حرکت چرخشی توانایی اصلاح مسیر گلوله را دارند و در صورت نبود چرخش وجود این تراستها بی فایده است . در صورت نیاز به بردهای با لا تر از5000 متر یک مجموعه ی موتور موشکی سوخت جامد با زمان سوزش 6 ثانیه به مجموعه اضافه میگردد که پس از سوزش و اتمام حرکت شتابدار، قبل از شروع فاز هدایت و کنترل جدا می گردد . این واحد 4 ثانیه پس از شلیک فعال می گردد . باتری گلوله که انرژی واحدهای الکترونیکی را تأمین می نماید از نوع حرارتی است و همزمان با شلیک فعال می گردد . (به علت شتاب ) برای استفاده از استریکس دیدبانی در جلو موقعیت هدف را اطلاع می دهد . در پای قبضه محاسبات لازم از قبیل مقدار زاویه ی پرتاب ، زمان لازم تا فعال شدن جستجو گر و ... انجام می پذیرد و این اطلاعات توسط یک کابل به گلوله منتقل می گردد و گلوله درون قبضه رها می شود . بقیه ی کارهای لازم را خود گلوله انجام می دهد . برد استریکس بدون موتور کمکی 1000 تا 5000 متر است و به همراه موتور کمکی تا 7500 متر می رسد.
  25. 1 پسندیده شده
    (لطفا به بخش مربوطه منتقل شود) آستریکس مانند هر گلوله خمپاره دیگری شلیک می شود اما شباهت آن با یک گلوله خمپاره معمولی به همینجا ختم می شود. آستریکس به یک حسگر مادون قرمز مجهز شده است که می تواند ادوات زرهی دشمن را در صحنه نبرد یافته و با تغییر دادن مسیر حرکت خود مستقیما به هدف اصابت کند. آستریکس یک گلوله شلیک کن-فراموش کن حقیقی است و توانایی تشخیص اهداف حقیقی را از اهداف دروغین و آتشهای ساختگی دارد. تولید این گلوله خمپاره باهوش توسط شرکت سوئدی سآب بوفورس در میانه دهه 90 قرن گذشته به ثمر رسید. هدف از ساختن این گلوله رسیدن به توانایی "یک شلیک- یک اصابت" برای آتشبارهای خمپاره انداز بود. پس از جستجوی هدف به وسیله حسگر نصب شده در سر آستریکس، پره های نصب شده در انتهای گلوله آن را با دقتی بسیار بالا به سمت هدف هدایت می کنند. اصابت گلوله از سمت بالا و دارا بودن سرجنگی مجهز به خرج شکل دار می تواند برای هر تانکی مرگبار باشد. آستریکس را می توان از هر خمپاره اندازه 120 میلیمتری معمولی شلیک کرد و نیاز آموزشی خدمه آن حداقل می باشد. خدمه باید قبل از شلیک اطلاعات موقعیت هدف را با یک کامپیوتر مخصوص در حافظه آستریکس ذخیره کنند. این عملیات به نوعی مانند تنظیم فیوزهای معمولی سرخمپاره می باشد. خدمه آموزش دیده می توانند در هر 20 ثانیه 3 گلوله آستریکس را به سمت هدف روانه سازند که نرخ آتش مناسبی به شمار می رود. برد گلوله آستریکس 7 کیلومتر است و نگهداری آن ،غیر از مواظبت بیشتر در برابر رطوبت، مانند دیگر گلوله های خمپاره می باشد. این گلوله از سال 1994 به خدمت ارتش سوئد درآمدند و ارتش سویس نیز تعدادی از آنها را سفارش داده است. کشورهای دیگری مانند آمریکا و روسیه اکنون در جهت ساخت این گونه گلوله های باهوش قدم برمی دارند.