برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on چهارشنبه, 1 فروردین 1403 در همه مناطق
-
1 پسندیده شدهدوستان برای رزرو اتاق در این هتل به من pm بزنید این فیلم را ببینید: http://www.youtube.com/watch?v=s7UJ66u941g و اگر اینترنت کم سرعت دارید تقدیم شما دوستان عزیز:
-
1 پسندیده شدههمانطور که اطلاع دارید. کشور ترکیه و شرکت راکتسان یک برجک جدید ماژولار طراحی و ابداع کرده اند و قرار است روی تانک های ام ۶۰ آ ۳ خود بهره ببرند و البته احتمال صادرات این برجک را نیز داده اند. تصویر برجک جدید شرکت راکتسان ترکیه. تصویر برجک تانک راکتسان ترکیه. میتوان شبیه ترکیه عمل کرد. و همانند این برجک ساخت و روی ام ۶۰ چیفتن و تی ۵۵ و تی ۷۲ قرار داد. تا برجک های تانک هایمان یک دست گردد. با یکسان سازی برجک و کالیبر میشه هزینه های تعمیراتی و پشتیبانی مهمات را به صورت قابل توجهی کاهش داد. و این برجک جدید هم میتواند باب جدیدی برای ساخت شاسی های جدید هم باشد.
-
1 پسندیده شدهخبر گزاری ریانووستی روسیه به نقل از منابع یمنی مدعی شده که انصار به موشک سوخت جامد با سرعت بیش از ۸ ماخ را آزمایش کرده است. چندی پیش در ایران نسخه مستضعفین سرجنگی موشک فتاح۱ بر روی موشک خیبر شکن دیده شد و به این طریق موشک احتمالا با کلاهک سبکتر بوده و طی مسیر متفاوتی میکند و کلاهک توانایی یک گلاید محدود و افزایش برد را خواهد داشت و سرعت زیاد هم امکان گذر از سامانه های دفاعی را افزایش می دهد. با توجه به دیده شدن موشک خیبر شکن در یمن بعید نیست این سرجنگی هم در اختیار یمنی ها قرار گرفته باشد.
-
1 پسندیده شدهآزمایش موشک فراصوت از سوی نیروهای مسلح یمن با هدف حمله به اسرائیل دفاع پرس خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از یک منبع نظامی نزدیک به انصارالله یمن اعلام کرد که این جنبش به تازگی یک آزمایش موشک فراصوتی انجام داده است. بنابر اعلام این منبع آگاه این موشک فراصوت دارای سوخت جامد است که سرعت آن به هشت ماخ (معادل ۱۰ هزار کیلومتر در ساعت) میرسد. این منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن در نظر دارند که در عملیاتهای نظامی خود در دریای سرخ و خلیج عدن و همچنین در هدف قرار دادن مواضع صهیونیستی در اراضی اشغالی از این نوع موشک استفاده کنند. https://defapress.ir/fa/news/656960/آزمایش-موشک-فراصوت-از-سوی-نیروهای-مسلح-یمن-با-هدف-حمله-به-اسرائیل
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبخش سوم گزینه های پیش بینی شده در برنامه بهسازی میان عمر جنگنده اف-16 (بدلیل اهمیت این برنامه ، به شرط حیات ، به تفصیل درخصوص آن صحبت خواهد شد ) با توجه به این مساله ،کشورهایی که میتوانند نامزد اصلی برای تامین اف-16 برای اوکراین باشند ، بشرح ذیل است : جنگنده F-16A نیروی هوایی بلژیک 1- بلژیک : نیروی هوایی بلژیک به شکل رسمی اعلام نمود که میتواند زیرساختهای آموزشی خود را برای آموزش خلبانان اوکراینی ، در اختیار آنها قرار دهد ولی هیچ جنگنده ای از این نیرو به اوکراین ارسال نخواهد شد . با این حال ، نیروی هوایی بلژیک از تجربه بسیار خوبی برای آموزش خلبانان اوکراینی برخوردار است چرا که این کشور در حال دریافت جنگنده های اف-35 بوده ( احتمالا در اوایل سال 2024) و این به معنای آن است که با تجربه ترین خلبانان بلژیکی در دسترس قرار دارند . جنگنده اف-16 بلاک-15 نیروی هوایی رومانی ( برنامه ارتقاء نیمه عمر MLU) https://www.aparat.com/v/Wpjsn رادارAN/APG-66 جنگنده اف-16 نیروی هوایی بلژیک در حال حاضر ، نیروی هوایی بلژیک حدود 50 فروند اف-16 را در اختیار دارد که در قالب استاندارد F-16AM/BM که معادل نمونه های F-16 C/D بلاک50/52 هستند ، پرواز می کنند . این جنگنده ها در قالب برنامه بهسازی میان عمر خود ، به رادار AN/APG-66 ، یک رایانه ماموریت ماژولار جدید ، دیتالینک ، جی پی اس ، کلاه پروازی سازگار با عینکهای دید در شب و تسلیحات هدایت شونده دقیق مجهز شده اند که عینا توسط کشورهایی نظیر دانمارک ، هلند ، نروژ و پرتغال نیز استفاده می شوند . تعداد و گونه های تحویلی به نیروی هوایی بلژیک ، حدفاصل سالهای 1979 تا 1990 دراین میان ، گرچه اولین اف-35 بلژیکی قرار است تا سال آینده تحویل شود ، ولی هشت فروند نخست در ایالات متحده باقی می مانند تا برای آموزش خدمه بلژیکی استفاده شوند ( پایگاه هوایی لوک ، آریزونا) و متعاقبا در سال 2025 به پایگاه هوایی فلورن در خاک بلژیک منتقل می گردند تا توان رزمی اولیه را در سال 2027 بدست آورند . درنتیجه حفظ توان رزم فعلی برای نیروی هوایی بلژیک یک اصل بوده و اهمیت بیشتری پیدا کرده است . ضمن اینکه نمونه های موجود در انبار نیز باید ارتقاء نامبرده را بخود ببینند . این مساله با فروش جتهای دست دوم این نیرو به شیلی و اردن نیز صورت حادتری بخود گرفته است. در نتیجه ، نیروی هوایی بلژیک در موقعیتی قرار ندارد که جنگنده های خود را به اوکراین تحویل دهد مگر اینکه بروکسل در سیاست های خود تغییری ایجاد نماید . جنگنده F-16A بلاک 15 نیروی هوایی دانمارک 2- دانمارک : نیروی هوایی دانمارک نیز در حال آماده شدن برای دریافت اف-35 است اما برخلاف بلژیک ، نخست وزیر دانمارک در جریان سفر خود به اوکراین مدعی شده که این کشور درحال بررسی موضوع تحویل جنگنده های اف-16 خود به اوکراین است ولی ممکن است این روند طولانی شود و این کار به تنهایی نیز انجام نخواهد شد . ولی با اعلام آمادگی بریتانیا ، بلژیک و هلند ، احتمالا این مساله سرعت بیشتری بخود بگیرد . تعداد و گونه های تحویلی به نیروی هوایی دانمارک ، حدفاصل سالهای 1980 تا 1997 در همین راستا ، براساس داده های موجود ، نیروی هوایی دانمارک ، حدود 43 فروند اف-16 را بصورت عملیاتی در اختیار دارد که ستون فقرات ناوگان این کشور محسوب می شود . ( هرچند احتمال نگهداری تعداد بیشتری بصورت ذخیره نیز است ) بنابراین ، ورود اف-35 های جدید به این کشوردر سال آینده ( 2024 ) می تواند تاحدودی به کاهش بارکاری این ناوگان کمک نماید و این بدان معناست که دانمارک یکی از گزینه های محتمل برای ارسال اف-16 در نظر گرفته شود. جنگنده F-16 B نیروی هوایی هلند مجهز به موشکهای سایدویندر در نوک بال 3- هلند در مقایسه با دانمارک و بلژیک ، نیروی هوایی هلند ، پیشرفت سریع تری را در حوزه دریافت جنگنده های جدید اف-35 به نمایش گذاشته ولی باقی مانده ناوگان اف-16 های این نیرو در پایگاه هوایی وُلکه مستقر هستند که برخی مدعی اند تعداد آنها به 24 فروند کاهش یافته است . در همین راستا ، معاون نخست وزیر این کشور مدعی شده که به محض درخواست این جنگنده ها ، با ذهن بازتری دراین خصوص تصمیم گیری خواهد شد ولی نخست وزیر این کشور متعاقب این ادعا ، از اظهارات این مقام عقب نشینی نمود ولی در ماه های اخیر ، نشانه هایی دیده می شود که این کار در حال انجام است . تعداد و گونه های تحویلی به نیروی هوایی هلند ، حدفاصل سالهای 1979 تا 1989 جنگنده های اف-16 نیروی هوایی هلند ، تا ماه های اخیر ، برای آموزش خدمه هلندی ، در اختیار وینگ 162 گارد ملی آریزونا قرار داشت ولی با اتمام آموزش ها ، این جنگنده ها توسط یک پیمانکار خریداری شد ولی هنوز تحویلی صورت نگرفته است ، هر چند از 12 فروند خریداری شده ، شش فروند به بلژیک منتقل شده اند تا مورد بازسازی قرار گیرند . با وجود شایعاتی مختلف ، برخی خبرها حاکی از آن است که این شش فروند احتمالا به مجارستان منتقل شود تا شکاف فعلی تا قبل از دریافت جتهای اف-16 بلاک-70 را موقتا پُرکند . در نتیجه ممکن است این جنگنده ها به اوکراین منتقل شود ولی قبل از ارسال نیازمند تعمیرات اساسی است که تحویل آن را طولانی تر خواهدکرد . در مجموع ، جدول زمانی تحویل جنگنده های اف-35 به هلند ، میتواند امید تازه ای را برای ارسال اف-16 ها به اوکراین ایجاد نماید . جنگنده F-16 A نیروی هوایی نروژ مسلح به موشکهای دوربرد آمرام و کوتاهبرد سایدویندر 4- نروژ : نیروی هوایی نروژ ، به لطف دریافت سریع جنگنده های اف-35 ، با روند سریع تری ناوگان اف-16 های خود را از خدمت خارج کرده است . آخرین نمونه های فالکن های نروژی در ابتدای 2022 بازنشسته شدند که تعداد آنها حدود 74 فروند تخمین زده می شودکه 52 فروند آنها به مانند نیروی هوایی بلژیک ، به روزرسانی شده اند . از این 52 فروند ، حدود 32 فروند در حال انتقال به رومانی است که باید جایگزین جتهای میگ-21 لنسر این کشور شوند . تعداد و گونه های تحویلی به نیروی هوایی نروژ، حدفاصل سالهای 1980 تا 1989 بدین ترتیب ، احتمالا 10 فروند نمونه بروز شده نروژی برای تحویل به اوکراین باقی می ماند که مشتاقانه از سوی کیف پذیرفته خواهند شد ، چرا که گفته می شود جتهای نروژی در وضعیت بسیار مناسب تری نسبت به همتایان خود در هلند ، دانمارک و بلژیک قرار دارند . جنگنده F-16C بلاک-52 نیروی هوایی لهستان 5- سایر کشورها : در درون اتحادیه اروپا ، نیروی هوایی 5 کشور دیگر نیز از جنگنده های اف-16 استفاده می کنند ولی براساس داده های موجود این نیروها قراراست فالکن های خود را برای سالهای طولانی حفظ کرده و ارتقاء دهند .در اروپای شرقی ، نیروی هوایی لهستان درصدر کشورهای بود که احتمالا جتهای خود را به اوکراین ارسال می نمود ولی این احتمال از سوی ارتش لهستان رد شد . تعداد و گونه های تحویلی به نیروی هوایی لهستان ، تحویلی در سال 2009 به گفته جانشین وزیر دفاع لهستان ، ارسال اف-16 به جای میگ-29 های لهستانی ، تاثیر تحقیرآمیزی برای ارتش این کشور درپی دارد در نتیجه ورشو تصمیم گرفت تا میگهای عملیاتی خود را به اوکراین ارسال کند ( ارتش این کشور ، 48 فروند اف-16 سی/ دی بلاک 52 پلاس را در اختیار دارد که نو ترین نمونه های اف-16 در اروپا محسوب می شوند) در نتیجه هرگونه انتقال این جتها در کوتاه مدت ، بعید است ، بخصوص اینکه لهستان در حال بازنشسته کردن فیترهای خود است . راست : جنگنده F-16 AM نیروی هوایی رومانی چپ : تعداد و گونه های تحویلی به نیروی هوایی رومانی ، حد فاصل سالهای 2017 تا 2024 ( انتهای سال جاری میلادی ) نیروی هوایی رومانی نیز در حال دریافت جنگنده های دست دوم پرتغال بوده ( 12+5 فروند ) و درنهایت 32 فروند نیز از نروژ دریافت خواهد کرد . با کنار رفتن جتهای میگ-21 لنسر این کشور ، ناوگان اف-16 استخوان بندی نیروی هوای رومانی را تشکیل خواهد داد ، هر چند سازه این جنگنده ها قدیمی است ولی با دریافت تجهیزات جدید ، به نوعی ارزش راهبردی برای دفاع از مرزهای دریایی ناتو در دریای سیاه پیدا خواهد کرد . در نتیجه انتقال فالکن های رومانیایی نیز بسیار بعید خواهد بود .درنهایت ، ارتشهای یونان و ترکیه نیز بزرگترین ناوگان اف-16 ها را در اروپا بصورت عملیاتی در اختیار دارند ولی کمترین احتمال برای این ناوگان به منظور ارسال به اوکراین را باید درنظر گرفت . جنگنده F-16CJ نیروی هوایی یونان نیروی هوایی ارتش یونان ، حدود 170 فروند جنگنده اف-16 را بین سالهای 1989 تا 2010 دریافت نمود که با اجرای یک برنامه مدرن سازی برای سالهای آینده ، ستون فقرات این نیرورا تشکیل می دهد . در حال حاضر حدود 150 فروند فالکن یونانی عملیاتی هستند که 84 فروند آنها از گونه بلاک 52 و بلاک 52 پلاس محسوب می گردند که بتدریج به استاندارد بلاک 72/70 ارتقاء خواهند یافت . راست : تعداد و گونه های تحویلی به نیروی هوایی یونان ، حد فاصل سالهای 1989 تا 2010 چپ: رادار AN/APG-83(SABR) این استاندارد شامل یک رادار از گونه AN/APG-83(SABR) آرایه فازی نیز می گردد . نمونه های قدیمی در حال خدمت نیز در حال بروزرسانی بوده ولی پیشنهاداتی برای فروش آنها نیز وجود دارد . یونان از ابتدای جنگ اوکراین ، نقش قابل توجهی در ارسال سلاح به کیف بازی کرده و این ممکن است با اف-16 ادامه پیدا کند . جنگنده F-16 C بلاک 50 نیروی هوایی ترکیه نیروی هوایی ترکیه بعنوان رقیب منطقه ای یونان ، سومین کاربر بزرگ اف-16 محسوب می شود که در مجموع 270 فروند اف-16 شامل گونه های بلاک 30 / بلاک 50 و بلاک 50 پلاس را شامل می شود که تقریبا بخش عمده از آنها ، مشمول برنامه ارتقاء پیکربندی مشترک ( CCIP) قرار گرفته اند و این به معنای اضافه شدن تسلیحات و حسگرهای پیچیده تری بدانهاست. ازاین تعداد ، حدود 245 فروند عملیاتی هستند در حالی که نیروی هوایی ترکیه تصمیم گرفته تا فالکن های بلاک 30 خود را ارتقاء دهد . علاوه براین ، ظاهرا نیروی هوایی این کشور بدنبال خرید تعداد بیشتری اف-16 ازایالات متحده است که با خارج شدن این کشور از برنامه اف-35 اهمیت بیشتری پیدا می کند . در نتیجه ترکیه نیز نامزد مناسبی برای انتقال اف-16 به ترکیه نخواهد بود . تعداد و گونه های تحویلی به نیروی هوایی ترکیه ، حد فاصل سالهای 1987 تا 2012 کدام کشورها نامزد تحویل جنگنده اف-16 به نیروی هوایی اوکراین هستند ؟ اوت 2023 https://www.aparat.com/v/YJo9F در مجموع ، با توجه به این وضعیت ، اگر فالکن های تحویلی ، از اروپا به اوکراین منتقل شود ، بهترین گزینه ، تلاش ائتلافی از کشورهای مختلف است ( نظیر دانمارک و نروژ ) در حالی که ممکن است ترکیب دانمارک و هلند نیز وجود داشته باشد . اما بدلیل عدم وجود استانداردهای یکسان میان جنگنده های این کشورها ، تحویل آنها به اوکراین مشکلات لجستیکی خاصی را ایجاد می کند ولی این موضوع ، غیر قابل حل به نظر نمی رسد . پچ و جنگنده اف-16 اسکادران 309 نیروی هوایی ارتش ایالات متحده ارسال مستقیم از سوی ایالات متحده آخرین گزینه موجود تامین جنگنده برای اوکراین بصورت مستقیم از ذخایر نیروی هوایی ارتش ایالات متحده است . در این زمینه فرانک کندال ، اظهار بی اطلاعی نموده ولی مدعی شده که احتمالات زیادی برای بررسی وجود دارد . بعنون مثال ، اسکادران 309 نیروی هوایی آمریکا در سال 2022 تمامی 22 فروند جنگنده اف-16 بلاک 52 خود را بازنشسته نمود و به همین دلیل ، نباید نیاز چندانی به تغییرات پیچیده داشته باشند ، هر چند مدیرعملیات اسکادران 309 مدعی شده که این جنگنده ها حداقل برای یک دهه مورد بروزرسانی قرار نگرفته اند . از سویی دیگر ، برنامه تبدیل بدنه های قدیمی اف-16 به اهداف هوایی بدون سرنشین QF-16 به پایان رسیده و تعداد زیادی از بدنه های قدیمی اکنون تبدیل شده اند . علاوه براین ، یگانهای گارد ملی و نیروی هوایی که پیش ازاین با فالکن های بلاک 30 پرواز می کردند ، اکنون در حال تمرین بر روی اف-35 ها هستند که بصورت بالقوه می توانند به اوکراین ارسال شوند. پی نوشت : 1- ادامه دارد .... 2- استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی درانجمن میلیتاری،براساس قاعده " رعایت اخلاق علمی" منوط به ذکر دقیق منبع است.امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری ) بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند.
-
1 پسندیده شدهبسم ا... شاهین های شکاری اوکراینی ..! بررسی پیشینه ، روند موجود و احتمالات پیش روی تحویل جنگنده های اف-16 به نیروی هوایی اوکراین ...!! بخش یکم جنگ در اوکراین اکنون بیش از یکسال است ( اوت 2023 ) که ادامه دارد و نیروی هوایی اوکراین نیز با توجه به استعداد رزمی موجود خود ، به شکل روزانه در حال استفاده از ناوگان به نسبت کوچک خود متشکل از جتهای میگ-29 ، سوخو-27 و هواگردهای ضربتی سوخو-24 و سوخو-25 خود بوده که در راستای افزایش قابلیتهای تهاجمی ، امکان حمل تسلیحات غربی را بدست آورده اند ولی نیروی هوایی روسیه همچنان برتری عددی خود را حفظ نموده است . با این حال ، ارتش اوکراین از مارس سال 2022 برای تقویت ناوگان نیروی هوایی خود درخواست تحویل جنگنده های اف-16 را به غرب داده ولی تا کنون ( اوت 2023 ) این خواسته محقق نشده است. آموزش خدمه پروازی جنگنده اف-16 - پایگاه هوایی لوک - ایالات متحده https://www.aparat.com/v/1SQLt در این میان ، برخی فرماندهان ارشد و خلبانان نیروی هوایی اوکراین مدعی اند که ارسال این جنگنده بواسطه در دسترس قرارداشتن ، مقرون به صرفه بودن و مهمتر از همه بقاء پذیری بهتر، یک انتخاب بهینه محسوب می گردد . در همین راستا ، فرمانده نیروی هوایی اوکراین مدعی شده بود که این نیرو ، حداقل 30 خلبان با مهارتهای کافی زبان انگلیسی را در اختیار دارد تا برای آموزش جنگنده های جدید به ایالات متحده اعزام شوند، اما برای یادگیری پرواز با این هواگردها ، چند هفته نیاز خواهد بود ولی برای فراگیری تاکتیک های رزمی ، حداقل شش ماه مورد نیاز است . با این حال ، همه چیز به سادگی آنچه که فرماندهی نیروی هوایی اوکراین مدعی آن است ، اتفاق خواهد افتاد ، این متن بدنبال بررسی روند ها و احتمالات پیش رو خواهد بود . 1- آموزش : نقطه کانونی تحویل اف-16 به اوکراین ، چهاریا دوازده ماه .. مساله این است .. با اعلام تحویل جنگنده های اف-16 به اوکراین اولین مساله ای که به ذهن تحلیلگران نظامی خطور نمود ، چالش بازه زمانی آموزش برای خلبانان نیروی هوایی اوکراین محسوب می شد . با این حال در بدو امر ، نیروی هوایی ایالات متحده ، در ابتدای سال 2023 طی یک ارزیابی اولیه اعلام نمود که خلبانان اوکراینی می توانند دریک بازه زمانی 4 ماهه دوره های آموزشی پرواز با جنگنده اف-16 را پشت سر بگذارند . در این میان اگرچه میتوان ادعا نمود که با وجود زیرساختهای آموزشی در نیروی هوایی آمریکا ، ادعای اتمام دوره آموزشی در 120 روز به نسبت ، یک ادعای نزدیک به حقیقت است ولی اینکه بطور دقیق کیفیت آموزش و سطح مهارت خدمه اوکراینی پس از طی این دوره ، تا چه میزان خواهد بود ، چالشی است که هنوز بدان پاسخی داده نشده است . در این رابطه ، رسانه های مختلفی موضوع را مورد بررسی قراردادند که یاهونیوز ، یک گزارش به نسبت خاص را در خصوص ارزیابی سطح مهارت پایه ای خلبان (BPA / Baseline Pilot Assessment) اوکراینی منتشر نمود . براساس داده های منتشره از سوی این رسانه ، خلبانان اوکراینی شرکت کننده دراین دوره (شامل خلبانان سوخو-27 و میگ-29 ) با اعزام به ایالات متحده و قرار گرفتن در چارت سازمانی وینگ162 گارد ملی آریزونا با شبیه سازهای زمینی دوره های اولیه اف-16 را طی کردند که از 27 فوریه تا 10 مارس 2023 بطول انجامید . در این آموزش ها که در پایگاه هوایی توسان ایالت آریزونا صورت گرفت ، 4 افسر خلبان اوکراینی شامل یک سرهنگ دوم ( جنگنده سوخو-27) و سه سرگرد (میگ-29 ) حضور داشتند که کم تجربه ترین آنها یک سرگرد با 4 سال تجربه و 1500 ساعت پرواز و با تجربه ترین این گروه نیز یک سرهنگ دوم با بیشتر از 6 سال پرواز و 2300 ساعت پرواز محسوب می گردید . دراین گزارش ، هدف از برگزاری ارزیابی سطح مهارت پایه ای ، در سه مورد خلاصه شده بود : 1- امکان سنجی انتقال روند آموزشی خلبانان اوکراینی از سیستم شرقی به غربی ( به شکل خاص جنگنده های نسل چهارم ) 2- ایجاد یک جدول زمانی آموزش تخصصی برای خلبانان اوکراینی به منظور انتقال به جنگنده های غربی 3- ارزیابی توانایی و سطح مهارن زبان انگلیسی خلبانان اوکراینی پس از ارزیابی اولیه که شامل 9 دوره مجزای شبیه ساز با مجموع 11 ساعت بود ، اساتید خلبان اف-16 به این نتیجه رسیدند که دو خلبان اوکراینی از مجموع 4 نفر ، پیشرفت مهارتی بالاتراز حد متوسط را به نمایش می گذارند که شامل توانایی شبیه سازی الگوی فرود اضطراری جنگنده (SFO) بعنوان یک مهارت فنی نسبی بودند . دراین گزارش ذکر شده که حداقل دو خلبان با موفقیت باند فرودگاه را در زمان اجرای این مانور لمس نموده در حالی که حملات شبیه سازی شده طبق پارامترهایی که در زمان پرواز بدانها داده شده بود نیز توسط این دو افسراوکراینی با موفقیت صورت پذیرفت . علاوه براین ، گفته شده که 4 خلبان اوکراینی مهارت پروازی در شبیه ساز را با مهارت بالاتراز متوسط نشان داده اند ( این نمرات در شرایطی ثبت شد که بدلیل ارتفاع پائین ایالات آریزونا نسبت به سطح دریا ، مشکلاتی فیزیکی برای خدمه اوکراینی بوجود آمده بود ) . یکی از مشکلات نیروی هوایی اوکراین برای اجرای ماموریتهای رهگیری و پشتیبانی نزدیک زمینی ، زیرآتش بودن دائم پایگاه های هوایی این کشور محسوب می شود براساس داده های موجود ، ارتش روسیه به شکل منظم و دوره ای ، با استفاده از بدون سرنشین های انتحاری ، موشکهای بالستیک زمین و هواپایه و همچنین موشکهای کروز ، این پایگاه را هدف قرار می دهد کابین جنگنده اف-16 وی -پایگاه هوایی ادواردز -ایالات متحده https://www.aparat.com/v/FmP8k برهمین اساس ، ارزیابی ها نشان می داد که خلبانان اوکراینی برای مهارت یافتن جهت هدایت جنگنده های اف-16 به چهارماه یا 120 روز زمان نیازمند هستند . این مدت در کنار هشت هفته آموزش برای طی دوره ترانزیشن ( انتقالی ) ، دو هفته آموزش برای تاکتیک های حمله در ارتفاع پائین و سه هفته برای یادگیری تاکتیک های رزم هوابه هوا نیز می گردید . براساس داده های این گزارش ، در مرحله اول رزم هوابه هوا ، خدمه اوکراینی برای رهگیری اهداف بصورت زوجی یا تکی و با استفاده از موشکهای مادون قرمز تحت آموزش قرار می گیرند . دراین میان هنوز از موشکهای تحویلی بحثی به میان نیامده ولی احتمالا مهمات میانبرد آمرام AIM-120 و AIM-9 سایدویندر بصورت پیش فرض مد نظر قرار گرفته است . نیروی هوایی اوکراین پیش از این موشکهای ایم-120 را در قالب سامانه دفاع هوایی NASAMS دریافت کرده اند . پیش از این ، یک خلبان اوکراینی با کُد رادیویی "جویس " ( Juice) در جریان یک مصاحبه به شکل خاص تاکید کرده بود که فالکن های مسلح به ایم-120 مناسب ترین ترکیب بندی برای نیروی هوایی اوکراین هستند . در حالی که بطور همزمان ، گزارش هایی دردست بود که پنتاگون در حال بررسی تطبیق موشک آمرام با جتهای روسی نیروی هوایی اوکراین است ولی گفته می شود چالشهای قابل توجهی برای این مساله وجود دارد . تحلیلگران نظامی غربی براین اعتقاد قرار دارند که نیروی هوایی روسیه و به شکل خاص جنگنده های میگ-31 مجهز به موشکهای بالستیک هواپایه ، بدون نگرانی از اینکه مورد حمله قرار گیرند ، با پرواز در فضای هوایی روسیه مراحل شلیک مهمات فراصوت خود را انجام می دهند . نقشه فوق الذکر محدود پرواز جنگنده های فوق ، مسلح به موشکهای خا-47 کینژال را به تصویر کشیده است با وجود تمامی موارد بیان شده ، برآورد 4 ماهه برای آموزش خلبانان اوکراینی ، به شکل قابل توجهی بسیار کمتر از بازه 18 تا 24 ماهه ای است که مقامات آمریکایی در گذشته بطور علنی از آن نام برده اند . براساس استاندارهای نیروی هوایی آمریکا ، فهرست وظایف آموزشی ( TTL) شامل 250 وظیفه اصلی است که خلبان پس از طی موفقیت آمیز همه آنها ، صلاحیت اجرای ماموریت ( MQT) را با اف-16 دریافت می کند . با این حال ، برخی مربیان وینگ 162 مدعی هستند با حذف بخشی ازاین وظایف که شامل آموزش اولیه می شود ، و رساندن آن به عدد 160 ، می توان در 120 روز صلاحیت اجرای ماموریت را برای این خلبانان تایید نمود . این گزارش می افزاید که استفاده از مدل آبشاری ( بدلیل وجود امکان کنترل و نظارت مستمر ) میتوان روند آموزش زبان عمومی و تخصصی 12 تا 14 خلبان را در یک بازه زمانی 12 ماهه فراهم نمود . به گفته تحلیلگران نظامی ، این نکته را باید درنظر داشت که برنامه آموزشی خلاصه شده برای خدمه اوکراینی ، شامل آموزش مانورهای پایه جنگنده ( BFM/ Basic Fighter maneuvers) ، مانورهای رزم هوایی ( ACM /Air Combat Maneuvering) ، سوختگیری هوایی ( AAR/ Air-to-Air Refueling) ، ماموریتهای پشتیبانی نزدیک ( CAS /Close Air Support) و درنهایت تاکتیکهای پایه حملات هوابه سطح (Basic Surface Attack ) نمی شود ، هر چند بحث سوختگیری هوایی بدلیل اینکه آسمان اوکراین شرایط خاصی دارد ، چندان اولویت نداشته و نکته مهم اینکه نیروی هوایی اکراین فاقد سوخترسان مناسب نیز هست . بدین ترتیب ، نادیده گرفتن این مولفه های رزمی چقدر ممکن است بر عملکرد اف-16 های اوکراینی تاثیر گذار باشد ، هنوز مشخص نیست در حالی که هنوز کسی از پیکربندی تسلیحاتی مناسب برای اف-16 های تحویلی به اوکراین نیز داده مشخصی وجود ندارد . با این حال ، خلبانان با تجربه ارتش اوکراین ، با دراختیار داشتن یکسری مهارت های اولیه ، میتوانند بسرعت این جنگنده را عملیاتی کنند ولی داده هایی در دست است که نشان می دهد خلبانان اوکراینی حتی در شبیه ساز پرواز آمریکایی نیز از روشهای استاندارد روسی برای پرواز استفاده می کنند ! ولی تا کنون گزارشی از بروز مشکلات غیرعادی در زمان استفاده از این روشها ، منتشر نشده است . نشان وینگ162 گارد ملی آریزونا اما داده هایی در این گزارش وجود دارد که ممکن است نگران کننده باشد. بعنوان مثال ، عدم مهارت کافی خلبانان اوکراینی در زبان انگلیسی بخصوص درزمان خواندن حروف مخفف سامانه ها و نمایشگرها یک مساله جدی است ولی گفته شده که در عرض دوهفته ، استعداد و سطح مهارت انگلیسی این خلبانان ، افزایش پیدا نموده است . در مجموع ، این گزارش حاکی از غیر رسمی بودن این آموزش بوده که بدلیل محدودیت های بودجه ای و عوامل دیگر ، بدین شکل برگزارشده و برای بدست آوردن ارزیابی های دقیقتر ، باید یک دوره استاندارد مجددا برگزار شود . پی نوشت : 1- ادامه دارد .... 2- استفاده از مطالب برگردان شده به پارسی درانجمن میلیتاری،براساس قاعده " رعایت اخلاق علمی" منوط به ذکر دقیق منبع است.امیدواریم مدعیان رعایت اخلاق ( بخصوص رسانه های مدعی ارزشمداری ) بدون احساس شرمندگی از رفرنس قرار گرفتن بزرگترین مرجع مباحث نظامی در ایران ، از مطالب استفاده نمایند.
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم مژده ای دل که دگرباره بهار آمده است خوش خرامیده و با حسن و وقار آمده است به تو ای باد صبا می دهمت پیغامی این پیامی است که از دوست به یار آمده است شاد باشید در این عید و در این سال جدید سیصد و شصت و پنج روز دیگر هم گذشت و وارد سال 1402 خورشیدی شدیم ، سالی پر از فراز و نشیب و سرشار از حوادث مختلف خوب و بد سال 1401 در این لحظه به تاریخ پیوست و تنها چیزی که از آن باقی می ماند ، تجربه ای است که باید الگویی برای برنامه ریزی روندهای آینده باشد امیدواریم که همه دوستان و مخاطبان محترم ، در هر جایی که حضور دارند ، سالی خوب و مملوء از موفقیت را در پیش داشته باشند انشا...
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم گشت گرداگرد مهر تابناک ، ایران زمین / روز نو آمد و شد شادی برون زندر کمین ای تو یزدان ، ای تو گرداننده ی مهر و سپر / برترینش کن برایم این زمان و این زمین . . . عید نوروز بر شما مبارک دانلوداندازه کامل تقویم 1401 انجمن میلیتاری سده چهاردهم خورشیدی(1400-1300) در نهایت امر با تمام فراز و نشیبهای خود، به اتمام رسید . درواقع امر ، این قرن برای جغرافیای ایران ، یکصد سال پر از حوادث تلخ و شیرین بود که ادامه آن به قرن جدید نیز کشیده خواهد شد ، با این حال ، 17 سال آخر این قرن ، در حوزه دانش نظامی ، شاهد ظهور یک مجموعه علمی نظامی در فضای وب بود که امروز با نام " انجمن میلیتاری " شناخته میشود . این مجموعه تا به امروز ، رویدادهای مختلفی را پشت سر گذاشته ولی همچنان بر اصول اولیه خود که همانا بررسی مستدل و علمی وقایع حوزه امنیت و دفاع است ، وفادار مانده که روند فعلی حاصل زحمات تمام مدیران و کاربران از ابتدا تا به امروز است . باشد که این روند با قدرت تمام درقرن جدید ادامه پیدا کند و آیندگان ، یکصد سال بعد ،زمانی که نوروز سال 1501 را جشن می گیرند ، در عین اینکه این امیدواری وجود دارد که مشکلات امروز ، گریبانگیر آنها در تمامی حوزه ها از دفاع تا فرهنگ و از اقتصاد تا سیاست نباشد ، با مرور تحلیل ها و بررسی های امروز ، برای آینده بهتر ایران ، قدم بردارند .. انشا....
-
1 پسندیده شدهبسم ا... سرخوش آن عیدی که آن بانی نور ازکنار کعبه بنماید ظهور قلبها را مهر هم عهدی زند از حرم بانگ انا المهدی زند خوب ، یکسال دیگر از عمر ما و میلیتاری گذشت ، سال سختی بود ، هرچند به مانند سنوات قبل ، حرکات سینوسی و مملوء از توفیق و عدم توفیق در آن وجود داشت ، با این حال ، مجموعه انجمن ، حرکتی بسمت جلو داشت ، دوستان جدیدی به ما پیوستند و وارد مدار تولید محتوا شدند . آرزوی ما در این سال جدید این هست که تمام کاربران میلیتاری ، چه انهایی که حضور دارند و چه انهایی که حضور ندارند ، همیشه مسیر موفقیت را طی کنند . امیدواریم که سال جدید خورشیدی برای همه ملت ایران ، سال خوب و پُر از موفقیت باشد . انشا... این دو فقره ویدئو را هم ببینید ، جالب هست به مناسبت سال نو و مصادف شدن ایام نوروز با ولادت حضرت امام حسین (ع) / روز پاسدار و ولادت حضرت ابواالفضل (ع) / روز جانباز https://www.aparat.com/v/KkXWd https://www.aparat.com/v/tjG7r
-
1 پسندیده شدهhttp://gallery.milit.../1_28129~38.jpg http://gallery.milit.../1_28229~41.jpg http://gallery.milit.../1_28329~35.jpg http://gallery.milit...tul6denz58b.jpg http://gallery.milit.../180432_628.jpg http://gallery.milit...243/1532661.jpg آخ با پست محمد عزیز هم زمان شد ببخشید !