برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      29

    • تعداد محتوا

      8,883


  2. MF44

    MF44

    Members


    • امتیاز

      28

    • تعداد محتوا

      1,333


  3. aminor

    aminor

    VIP


    • امتیاز

      20

    • تعداد محتوا

      3,054


  4. parsneet

    parsneet

    Members


    • امتیاز

      16

    • تعداد محتوا

      160



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 در پست ها

  1. 3 پسندیده شده
    با سلامی گرم و دوباره به دوستان میلیتاریست عزیز عملیات الخفجی بزرگترین و دوربردترین عملیات دریائی سپاه که به وقوع نپیوست موقعیت بندر الخفجی نسبت به کشورهای ایران - عربستان و کویت در واقعه کشتار حجاج در مکه ( سال 1366 ه.ش ) که حدود 400 و خرده‌ای نفر از هموطنان ما چه زن و چه مرد به شهادت رسیدند . این اتفاق برای جمهوری اسلامی واقعه بسیار ناگواری بود و سپاه پاسداران نیز ، مصرانه در پى فرصتى براى پاسخگویى متقابل بود. جمهوری اسلامی برای تنبیه عربستان سعودی عملیاتی به نام " الخفجی" ( یا الخفاجی ) طراحی کرد. خفجی یک منطقه نفتی از شمال مشرف به عربستان و از جنوب مشرف به آب‌های خلیج‌فارس است. آن موضوع بسیار حساس بود و همه نیروهای نظامی و حتی سیاسی درگیر قضیه و علاقه‌مند شدند این اتفاق بیفتد. (در واقع انتقام از خون شهدای مکه بود) تعدادی از پیکرهای حجاج به شهادت رسیده در سال 1366 بر این اساس "ناوگروه نوح نبی" در تاریخ سیزدهم مهرماه 1366 (1366/07/13) درصدد انجام عملیاتى در منطقه استراتژیک نفتى "رأس الخفجى " متعلق به عربستان برآمدند که طی آن می بایست حدود 400 قایق تندرو به دریا بزنند تا پس از رسیدن به ساحل عربستان در منطقه نفتی الخفجی ، به نقاطی که برایشان تعیین‌شده بود حمله کنند. " قرار بود نیروها خود را به منافع و منابع نفتی دشمن برسانند ، خیلی سریع مواد منفجره را کار بگذارند و سپس با ادوات مستقر بر قایق ها همه تأسیسات و قایق های منطقه را زیر آتش قرار دهند و برگردند. قرار بود که این عملیات در شب صورت بگیرد تا دشمن متوجه نشود." (عبدالرضا کریمی/قرارگاه نوح نبی) آنتونی کوردزمن می‌نویسد«منابع اطلاعاتی پی بردند که قرار است حمله‌ی مهمی به رأس الخفجی انجام شود. این منطقه میدان بزرگ نفتی و مجتمع پالایشگاهی کویت-عربستان با ظرفیت سیصد هزار بشکه در روز در نزدیکی مرز کویت و عربستان و حدود 110 کیلومتری خارک بود که عربستان سعودی و کویت نفت استخراج شده از آن را به نفع عراق می‌فروختند. عربستان بعد از مشورت با آمریکا، به هواپیماهای اف15 و تورنادوی خود آماده‌باش داد و کشتی‌های خود را به منطقه خلیج فارس اعزام کرد و با این اقدام صریحاً اعلام کرد که از نقشه حمله به منطقه نفتی خفجی آگاه است». سکوی نفتی سروش ؛ مبداء آغاز عملیات الخفجی رزمندگان شب 2 مهر راهی عملیات شدند. ولی به دلیل شرایطی که پیش آمد این عملیات بسیار حساس، عظیم و گسترده لو رفت. "ماهواره ها و ناوهای آمریکائی همه چیز را زیر نظر دارند. همگی تا سکوی سروش رفتیم ، قرار بود آنجا سازماندهی شویم و عملیات را آغاز کنیم. اما همه در حال و هوای عملیات بودند که خبر دادند عملیات لو رفته و لغو شده است. همه بچه ها ناراحت و عصبانی شدند." حمله به چاه های نفتی عربستان منتفی شد. پس از این واقعه، که بنا به دلایلى در بدو عملیات، متوقف گردید؛ تلاش جدى ناو گروه‏هاى سپاه پاسداران براى زدن ضربه‏اى موثر و مستقیم به نظامیان آمریکایى حاضر در خلیج فارس متوقف نشد و ناو گروه منطقه دوم دریایى سپاه تحت فرماندهى پاسدار شهید نادر مهدى مأموریت پیدا کرد عملیاتى استشهادى علیه هلى‏کوپترهاى "مارینیز " آمریکایى به انجام برساند. پ.ن : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند.
  2. 1 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم به شخصه هر چی تصاویر و کلیپهای این جهش تکنولوژیکی وتسلیحاتی رو میبینم سیر نمیشم.وقتی کار نشدی در این سطح فناوری توسط جوانان این مملکت بر پایه اراده و نیاز شدنی شده ،قطعا به قول و فرمایش ولی امر مسلمین هیچ بن بستی نمیتونیم داشته باشیم فقط بایستی اراده وهمیتی به دور از منافع شخصی و حزبی و گروهی در هر عرصه ای باشد .اگر این مسیری که ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه ی دریایی پیش رو ترسیم کردند و الان به نتایج شگرفی رسیدند ،در حوزه ی هوایی هم اینچنین هدفمند برنامه ریزی میکردند در بدبینانه ترین حالت میبایست یک جنگنده در طراز جنگنده پاکستانی تولید میشد.به امید روزی نچندان دور که جنگنده های کاملا ایرانی را در تیراژ بالا تولید کنیم.به امید خدا
  3. 1 پسندیده شده
    قایق هیبرید حمل و نقل نیروهای ویژه JFD Seal Carrier JFD Seal Carrier یک وسیله نقلیه حامل غواص 8 نفره است که برای انتقال و استخراج مخفیانه واحدهای غواص جنگی طراحی شده است . این قایق هیبرید در سه حالت عمل می کند : 1. سطحی 2. نیمه غوطه ور 3. مغروق . JFD Seal Carrier قبل از تغییر به حالت غوطه‌ور شدن برای یک عملیات مخفی با سرعت 4 کیلومتر بر ساعت ، با سرعت 30 کیلومتر برساعت روی سطح حرکت می‌کند . JFD Seal Carrier در سه حالت عملیاتی مختلف کاربردهای نمونه JFD Seal Carrier عبارتند از : · تحویل تیم رزمی 6 نفره . · سکوی میزبان برای وسایل نقلیه خودران زیر آب . · پلت فرم تسلیحاتی با کنترل از راه دور . · شناور گشت بندر . · پلتفرم ضد دزدی دریایی با واکنش سریع . · عملیات مقابله با مین . نمای دماغه ی JFD Seal Carrier نمای پشتی JFD Seal Carrier در این قایق ، یک سیستم تنفسی داخلی وجود دارد که ایمنی بیشتری را برای غواصان فراهم می آورد و حرکت در دامنه وسیعی از زیر آب را ممکن می‌سازد . چندین پایه برای نصب انواع سیستم های تسلیحاتی، این قایق را به یک کشتی جنگی تبدیل می کند. سنسورهای روی قایق و سیستم‌های ناوبری بصورت همجوش با هم کار می‌کنند تا بدون توجه به سرعت قایق یا شرایط محیطی ، حمل و نقل ایمن و موقعیت‌یابی دقیق را در روز و شب ، در بالای یا زیر سطح آب فراهم کنند . حالات مختف عملیاتی غواصان نیروهای ویژه در قایق JFD Seal Carrier JFD Seal Carrier علاوه بر غواصان و تجهیزات شخصی آنها ، تجهیزات مأموریت اضافی مانند تجهیزات حسگر و رادیویی ، مهمات و مواد منفجره ، تجهیزات و لوازم نجات را در خود جای می دهد . برای عملیاتی که نیاز به برد طولانی دارد ، این قایق می تواند سوخت اضافی ذخیره شده در مخزن سوخت جداگانه یا بسته های باتری اضافی حمل کند . مشخصات : مفهوم عملیاتی : همانطور که در مفهوم عملیات نشان داده شده است ، JFD Seal Carrier در سه حالت مختلف عمل می کند، که تعادل ایده آلی بین برد ، استقامت و انعطاف پذیری ماموریت ارائه می دهد . دو سیستم محرکه JFD Seal Carrier برای ارائه عملکرد بهینه طراحی شده اند ، چه در حال حرکت با سرعت روی سطح و چه بی سر و صدا در حالی که کاملاً در زیر آب هستند . سرعت عملیاتی JFD Seal Carrier در حالات مختلف حالت سطحی : در حالت سطحی ، JFD Seal Carrier توسط یک موتور دیزلی خنک شونده با آب با قدرت 345 اسب بخار همراه با جت آبی رولز رویس حرکت می کند . آنها با هم امکان مانور کامل را فراهم می آورند . نازل جت آب به صورت هیدرولیکی کنترل می شود و مستقل از سایر سیستم های هیدرولیک دیگر است . برای حرکت در جهت عقب یک دنده معکوس نیز در این قایق عرضه می شود . نقشه و مقطع قایق JFD Seal Carrier سوخت دیزل در یک کیسه 360 لیتری واقع در جلوی محفظه موتور قرار دارد. دومین کیسه سوخت اضافی ممکن است نصب شود تا JFD Seal Carrier را تا 300 مایل دریایی افزایش دهد . قایق JFD Seal Carrier در حالت شناور و دریچه های ورود و خروج باز حالت نیمه غوطه ور : برای کاهش علائم قابل مشاهده ، صوتی و راداری JFD Seal Carrier ، قایق را می توان در حالت نیمه غوطه ور درآورد. در این حالت ، موتور دیزل و واتر جت سیستم پیشرانه انتخابی باقی می‌مانند و می‌توانند قایق را با سرعت حداکثر شش گره به حرکت درآورند . سرعت معمولی کروز خودرو در این حالت چهار گره است . قایق JFD Seal Carrier در حالت نیمه غوطه ور سیستم محرکه الکتریکی - که معمولاً برای استفاده در حالت غوطه ور در نظر گرفته شده است ، در صورت لزوم استفاده می شود . ورود هوا از طریق یک لوله که به صورت هیدرولیکی فعال می شود به دست می آید . ناوبر ممکن است ارتفاع غواصی را تا یک متر افزایش دهد تا از ورود آب جلوگیری کند . سنسورهای داخل قایق کپسول موتور را مهر و موم می کنند و در صورت مشاهده وجود آب در سیستم ورودی هوا از روشن شدن موتور دیزل جلوگیری می کنند . هنگامی که استفاده نمی شود ، و در حالت شناوری همسطح به روی سازه جمع میشود . حالت غوطه ور : سیستم نیروی محرکه سطحی درون یک محفظه از جنس استیل ضد زنگ قرار دارد که در فشار ثابتی نگهداری می شود. این به JFD Seal Carrier اجازه می دهد تا به طور یکپارچه به حالت غوطه ور تبدیل شود . موتور دیزل و ژنراتور داخلی در حالی که در حالت‌های سطحی و نیمه غوطه‌ور کار می‌کنند ، باتری‌های لیتیوم پلیمری را شارژ می‌کنند. در حالت غوطه‌ور، این باتری‌ها نیرو را به دو پیشران الکتریکی نصب‌شده در قایق می‌رسانند . این پیشرانه به JFD Seal Carrier برد زیر آب 30 کیلومتری با سرعت پنج کیلومتر بر ساعت را می دهد . سرعت معمولی کروز JFD Seal Carrier در حالت غوطه ور سه گره است . بسته های باتری اضافی ممکن است برای ارائه دو برابر برد و استقامت در حالت کاملاً غوطه ور نصب شوند . اویونیک قایق JFD Seal Carrier در حالت غوطه ور ویدئو با زیرنویس فارسی از قایق JFD Seal Carrier یک قایق تندرو برای یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا طراحی شده که علاوه بر کاربرد قایق روسطحی ، کارکرد زیرسطحی و زیردریایی نیز دارد . این قایق برای پرتاب از هواپیمای سی 130 طراحی و به عنوان یک حامل پنهان کار در نظر گرفته شده است. مکانیزم این قایق را در ویدئو زیر می‌بینید : لینک ویدئو : https://www.tabnak.ir/fa/news/1229465/قایق-تندروی-کماندوهای-نیروی-دریایی-آمریکا مترجم : 951 فقط برای میلیتاری منبع : https://www.jfdglobal.com/products/tactical-diving-vehicles/carrier-seal/ لینک ویدئو از سایت تابناک
  4. 1 پسندیده شده
    تصاویر جدید از ناو شهید ابومهدی المهندس تصاویری از داخل ناو : تصاویری از مراحل ساخت بدنه ی ناو :
  5. 1 پسندیده شده
    این ترکیب فقط ناو پهپاد بر شهید بهمن باقری را کم دارد شاید این ناو گروه یکم جیگرمان را خنک کند از این همه سال عدم توسعه درست و کارامدی پایین ......ای کاش بودجه و برنامه درستی هم برای ارتش تدارک دیده می شد تا این ناهمانگی تجهیزاتی در نیرو دریایی ارتش هر چه زودتر وضعیت بهتری پیدا می کرد....
  6. 1 پسندیده شده
    جنگ سرد، مناطق خاکستری و رقابت استراتژیک به کارگیری تئوری های جنگ در استراتژی در قرن بیست و یکم نویسنده : سرهنگ دوم پیتر ال. هیکمن افسر تسلیحات نیروی هوایی ، کارشناسی ارشد در استراتژی نظامی ، کارشناسی ارشد در نظریه سیاسی و دکترا در روابط بین الملل . منبع : ( Military Strategy Magazine ( Volume 8, Issue 4، Spring 2023 قسمت اول : برنارد باروخ ( Bernard Baruch ) در سال 1947 به ایالات متحده هشدار داد که فریب " صلح " پس از جنگ جهانی دوم را نخورند . او رقابت در حال ظهور بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی را به عنوان یک " جنگ سرد " ( Cold War ) توصیف کرد که کاملاً جنگ نبود اما کاملاً صلح نیز نبود . بازتاب این مفهوم از جنگ سرد امروزه در عبارت تا حدی مبهم " رقابت استراتژیک " ( Strategic Competition ) که دولت بایدن برای توصیف روابط بین ایالات متحده و چین استفاده می کند به وضوح دیده می شود . اگرچه رقابت استراتژیک یک حالت جنگی نیست ولی رقابت بین ایالات متحده و چین نوعی صلح مخاطره آمیز است که در آن هر دو طرف همزمان برای احتمال تشدید نظامی قابل توجه در آینده ، جنگ بزرگ یا حتی مقابله هسته ای در حال آماده شدن هستند. از زمان هشدار باروخ در سال 1947 قرار گرفتن سیاست خارجی ایالات متحده در منطقه خاکستری بین جنگ و صلح دیگر یک اتفاق استثنایی نبوده است و تبدیل به یک هنجار شده است . کنگره ایالات متحده یازده بار بین سال های 1812 و 1942 اعلام جنگ کرد ، در مقابل کنگره در هشتاد سال گذشته اعلام جنگ رسمی نکرده است . در این سالها نزدیک به 100000 نفر از نیروهای نظامی در نبردهای ایالات متحده کشته شده اند . با این که درگیری‌های رخ داده در کره ، ویتنام ، عراق و افغانستان اغلب به عنوان " جنگ " نامیده می‌شوند ، اما هیچ‌یک از آنها از کنگره اعلان جنگ رسمی دریافت نکردند . همه این موارد به طور جداگانه به عنوان نمونه هایی از جنگ هایی گسترده تر تعریف می شوند : جنگ سرد و جنگ علیه تروریسم . امروزه جنگ‌ از نظر اجتماعی ، یک تعریف مفهومی ظریف را به‌عنوان " عمل با زور برای وادار کردن دشمن به انجام اراده‌ ما " ، به مفهوم یک خواسته با مرزهای غیر دقیق برای تغییر وضعیت اجتماعی یا سیاسی موجود ، در بر می‌گیرد . علاقه امروزی به درگیری در " منطقه خاکستری " ( Gray Zone ) نشان می‌دهد که حتی در سیاست خارجی ، مفاهیم جنگ و صلح برای توصیف واقعیت سیاسی اهمیت خود را از دست داده‌اند و به احتمال زیاد فقط در محیط‌های آکادمیک به‌طور جدی با آن مواجه می‌شویم و در اجرای استراتژی های کلان معمولا کنار رفته است . عادی بودن " عملیات نظامی به غیر از جنگ " از دهه 1950 حتی برخی از رهبران نظامی ایالات متحده را بر آن داشته است تا مدام به نیروهای آمریکایی یادآوری کنند که جنگ در مقیاس جنگ جهانی دوم همچنان به عنوان یک احتمال در آینده مطرح است و فقط موضوعی مربوط به گذشته نیست . با این حال ، ناکارآمدی آشکار مفاهیم نظری جنگ و صلح در واقعیت سیاسی کنونی یک نمود شمرده می شود و نه نقص نظریه . به قول کلاوزویتز ( Clausewitz ) ، " هدف تئوری روشن کردن مفاهیم و ایده‌هایی است که به‌طور گیج کننده ای درهم‌تنیده شده‌اند " . در همین زمینه ، هارولد وینتون ( Harold Winton ) می نویسد " اولین وظیفه تئوری تعریف رشته مورد مطالعه است " . این اقدامات در زمینه شفاف سازی و تعریف کردن شامل یک تضاد آشتی ناپذیر در زمینه تبدیل واقعیت به یک تعداد متناهی از مدل های مفید است ، این کار همزمان با پیچیدگی بی پایان رویدادهایی است که در واقعیت تجربه می شوند . حتی در اوایل قرن نوزدهم ، زمانی که کلاوزویتز " در جنگ " ( On War ) را نوشت ، خاطر نشان کرد که جنگ در عمل " تقریباً در همه جهات منشعب می شود و محدودیت مشخصی ندارد" . با در نظر گرفتن این موارد ، در این مقاله بررسی خواهیم کرد که وقتی صحبت از مسائل جنگ و صلح می شود، چگونه نظریه پردازان بین تفکر روشن انتزاعی در مورد جنگ و صلح با توصیف دقیق پیچیدگی بی پایان آن در واقعیت ، ارتباط ایجاد می کنند. این کار اغلب شامل انتخاب مفهوم انتزاعی جنگ به عنوان یک پدیده متمایز با ویژگی های پایدار و اساسی است که می تواند در طول زمان شناسایی و مدل شود. این گونه انتزاع و شفاف سازی مفاهیم با این که مقداری از دقت توصیفی را قربانی می کند ولی در مقابل ابزار قدرتمندی برای درک درهم تنیدگی جنگ و صلح را فراهم می کند. این ابزارهای نظری امروز برای درک " رقابت استراتژیک " به همان اندازه که دو قرن پیش برای درک " استراتژی بزرگ " در جنگ های ناپلئونی مفید بودند، کاربردی هستند. استفاده از تئوری ، وضوح مفهومی را به بهای قربانی کردن دقت توصیفی ، ارائه می کند : کلاوزویتز رویکرد نظری خود را با مفهوم " جنگ مطلق " ( absolute war ) ، یک شکل انتزاعی از جنگ ، که نقطه‌ای نهایی از نظر مرجعیت نظری برای دانشجویان در تئوری جنگ فراهم می‌کند ، پایه‌گذاری می‌کند . او نمی گوید که این مفهوم با جنگ هایی که در واقعیت تجربه می شوند مطابقت دارد در عوض، " کسی که می‌خواهد از تئوری بیاموزد، عادت می‌کند که این دیدگاه را دائماً در زمینه فکری اش داشته باشد، تمام امیدها و ترس‌هایش را با آن بسنجد، و زمانی که می‌تواند یا لازم می داند بر اساس آن اقدام کند" . در اوایل قرن نوزدهم ، زمانی که کلاوزویتز این مطالب را می نوشت، در عمل جنگ یک حداکثر " تقریبی " از مفهوم نظری جنگ مطلق بود . با این وجود، این شکل نظری ارزش داشت زیرا " راهنمای هر کسی که می‌خواهد درباره جنگ از کتاب بیاموزد را ارائه می‌کند. راه او را روشن می کند، پیشرفتش را آسان می کند، قضاوت او را آموزش می دهد و به او کمک می کند از دام های نبرد دوری کند " . چندین نظریه‌پرداز مهم دیگر هم که از نظرعملی هم با جنگ آشنا بوده اند ، مفاهیم انتزاعی و ظریف دیگر از جنگ را توسعه داده اند . " هنر جنگ " ( art of war ) اثر جومینی ( Jomini ) متشکل از اصول و قواعد پایداری است که در میان " شعر و متافیزیک جنگ " به " وسیله‌ای برای موفقیت تقریباً حتمی " تبدیل می‌شود . با این وجود، او اذعان دارد که نمی‌تواند تمام عواملی را که بر هدایت جنگ تأثیر می‌گذارند، بدون " انحراف از قصد اولیه " و " بزرگ‌کردن بیش از حد محدودیت‌های این کار " ، به‌طور کامل در نظر بگیرد . آلفرد ماهان ( Alfred Mahan ) اصول خود را از درس‌های " مستمر " و " دائمی " تاریخ با محدود کردن دامنه نظری خود به " تأثیر تعیین‌کننده عظیم " نیروی دریایی بر تاریخ جهان هم در زمان صلح و هم در زمان جنگ ، استخراج می‌کند. به همین ترتیب، جولیان کوربت ( Julian Corbett ) به دنبال " مفاهیم روشن و بیان روابط ذاتی اشیا " است تا کنش جمعی مؤثر را ممکن سازد. با این حال، " مفهوم روشن " او به قدری انتزاعی عمل می کند که نمی تواند در میدان نبرد فرد را همراهی کند . پس از فاجعه جنگ جهانی اول ، جولیو دوهه ( Giulio Douhet ) جنگ را به‌عنوان مقابله ای صنعتی از " رودررویی جمعیت‌ها در برابر جمعیت‌ها، رودررویی ملت‌ها در برابر ملت‌ها و ... " تعریف کرد که با هم گلاویز می شوند و گلوی همدیگر را می‌درند . دیدگاه دوهه از جنگ صنعتی از نظر تئوریک با هر سطح دیگری از تعامل سیاسی متمایز بود ، زیرا در نظر او کشورهای در حال جنگ همه نگرانی‌هایشان را کنار می‌گذارند و به جز مبارزه مصمم برای رسیدن به هدغشان در زنده ماندن یا مرگ نمی اندیشند . توسعه تئوری های ظریف ، دقیق و غیر پیچیده جنگ ، قدرت توضیح را برای نظریه پردازان علاقمند به جنگ به صورت انتزاعی فراهم می کند . در بیشتر موارد ، نظریه پردازان خاطر نشان می کنند که جمع بندی نظری همیشه مقداری از قدرت توصیفی را از واقعیت کار انجام شده را از بین می برد . به عنوان مثال، کوربت می نویسد که تمرکز او بر قدرت دریا ، کاوش در مورد مسائل و شرایط سیاسی " اولیه " را " بی حاصل " می کند. به همین ترتیب ، جومینی می نویسد که عملیات نظامی اغلب در معرض " نقاط عینی سیاسی " مهمی قرار دارند که در چارچوب یک دیدگاه نظری متمرکز بر ملاحظات نظامی " بسیار غیرمنطقی " به نظر می رسند..در نهایت ، جی اف سی فولر ( J.F.C. Fuller ) به دنبال ایجاد " یک مدل کارآمد از ماشین ذهنی است که هنرآموز جنگ را قادر می‌سازد تا ارزش‌های نظامی را مرتب کند" ، اما اذعان می‌کند که " هرچه قطعات یک ماشین کمتر باشد ، ساده‌تر کار می‌کند " . نتیجه این است که او ابزار نظری ساده و البته دارای محدودیتی را توسعه می‌دهد که می‌تواند توسط سیاست‌گذاران برای تصمیم‌گیری در مورد انجام یا عدم انجام اولین حمله به کار گرفته شود و همزمان ابزار اضافی را که ممکن است روشن کننده چگونگی جنگ و صلح در واقعیت باشند و از نظر مفهومی کمتر مستقل هستند را کنار می گذارد . ادامه دارد ... .
  7. 1 پسندیده شده
    بسم ا.. جدید ترین شهپاد نیروی دریایی اوکراین با شناسه Magura V5 مشخصات اعلامی طول : 5500 م.م عرض : 1500 م.م ارتفاع بدنه از خط شناوری : 500 م.م سرعت : حدود 22 گره حداکثر سرعت : 42 گره برد : 450 مایل دریایی ( حدود 830 کیلومتر ) حجم مواد منفجره قابل حمل : حدود 320 کیلوگرم نحوه هدایت : ناوبری ماهواره ای یا رله مخابراتی هوایی
  8. 1 پسندیده شده
    بسمه تعالی در نیروی هوایی ما نیازمند به یک پهپاد سنگین با قابلیت حمل حداقل دو تن مهمات هستیم. این پهپاد باید بتواند یک قسمت عمده ای از وظایف بمباران و شناسایی و جاسوسی و جنگ الکترونیک برون مرزی را انجام دهد. بنابراین باید توان حمل مناسبی از تسلیحات و محموله های مختلف را داشته باشد. برای تولید این پهپاد دو مشکل عمده برای ما وجو دارد: ۱. موتور ۲. سامانه هدایت ماهواره ای که البته بنظر نمی‌رسد مشکل دوم در آینده نزدیک بصورت بومی حل شود. (سایر قطعات پهپاد با توجه به ساخت جنگنده یاسین در داخل کشور قابل دستیابی است.) خوب به موتور یعنی بزرگترین نقطه گلوگاهی ساخت چنین پهپادی می‌پردازیم. ما یک موتور توربوجت را به نام اوج تولید انبوه کرده ایم. این موتور به قولی مهندسی معکوس موتور جی ۸۵ شرکت جنرال الکتریک آمریکا است. شرکت جنرال الکتریک سابقه تولید موتورهای توربوفن که فن آنها در قسمت عقب موتور تعبیه شده است را دارد. بنابر این شیوه میتوان بدون ایجاد تغییرات سنگین روی یک موتور توربوجت ، آن را به موتور توربوفن از نوع افتر فن تبدیل کرد. یک مدل افترفن با تکنولوژی مشابه با موتور اوج که در شرکت جنرال الکتریک آمریکا تولید شده است و روی هواپیما فالکن ۲۰ نصب شده است موتور cf700 است. Cf700 فالکون ۲۰ این موتور cf700 هر کدام ۲۰ کیلونیوتون تراست ایجاد می‌کند. که در صورت استفاده دو موتور در هواگرد می‌توان یک پرنده با نیرو رانش چهل کیلونیوتن را ساخت؛ که می‌تواند محموله مناسبی را حمل کند. با چنین نیروی رانشی حتی می‌توان به نمونه سرنشین دار این پهپاد هم فکر کرد. در زیر یک کانسپت از یک (هواپیما / پهپاد) دو موتوره که می‌تواند موتور cf700 را در خود جای دهد قرار میدهم:
  9. 1 پسندیده شده
    البته الان شرایط فرق کرده، با التهاب در خلیج فارس چین و اروپا ضرر زیادی میکنند اما آمریکا ضرر نمی کند و بلکه سود هم می برد چراکه خودش یکی از بزرگترین تولید کننده های نفت است، نفتی که هزینه های استخراج آن هم بالاست و در شرایط بالا بودن قیمت نفت صرفه بیشتری دارد. الان اگر میخواهیم با آمریکا مقابله کنیم باید یک پیمان امنیتی جمعی در خلیج فارس بدون آمریکا ایجاد کنیم که هم از منافع ما و کشیتهایمان حمایت کند و حداقل دست ما را نبنددد و هم اینکه ثبات تأمین انرژی برای رقبای آمریکا به خطر نیفتد. پی نوشت : البته که بین قدرتهای رقیب می توان و باید مثل الاکلنگ بازی کرد و امتیاز گرفت.
  10. 1 پسندیده شده
    مهم تایپ نیست! بلکه زیر ساخت است! اگر در اثر این پروژه ها صنعت قطعه سازی مناسبی شکل گرفته باشد. اگر در فرآیند این پروژه ها برای مثال دستگاه های ذوب خلا و پرس و بدنه زنی و آزمایشگاه و وسایل کالیبراسیون و ... ایجاد شده باشد. با دریافت تکنولوژی جدید از روسیه. می‌توان از این وسایل و زیرساخت ها و امکانات برای ساخت محصولات بهتر و پلتفرم های جدیدتر استفاده کرد. در پروژه ساخت یک وسیله که امکان آن از قبل وجود نداشته. مهمتر از خود وسیله. تهیه زیر ساخت مناسب برای تولید وسایل مشابه. و به عبارتی نهادینه سازی و اثبات فناوری است.
  11. 1 پسندیده شده
    بسم ا. تصویر جدید از شهپاد اوکراینی گفته می شود نیروی دریای اوکراین در حال سازماندهی یک تیپ مستقل به نام تیپ دریایی 385 است
  12. 1 پسندیده شده
    تصویری از انتقال جاده ای لانچرهای عمودی ناو شهید سلیمانی همان طور که مشخص است این لانچر بدون نام ابعاد بسیار بزرگی دارد. ( از کفی تریلی حامل بزرگ تر است ) ابعاد احتمالی آن با توجه به اینکه مدل دقیق کفی مشخص نیست، با دقت کمی اندازه گیری شده و قابل استناد نمی باشد. عرض و طول و ارتفاع این لانچر به ترتیب در حدود 1.9 در 3.6 در 12.5 متر بدست آمده که از تمام لانچرهای شناخته شده به جز لانچر کره ای K-vls mod 2 بزرگ تر است.( حتی بلند تر از لانچر کره ای بنظر میرسد. ) ابعاد در هر سیلو هم 1.1 در 1.1 متر بدست آمده که برای امر پدافندی بیش از حد بزرگ است. اینکه دقیقا چه موشکی قرار است این لانچر پرتاب شود مشخص نیست ولی با این ابعاد پتانسیل بالایی برای پرتاب طیف وسیعی از موشک ها را دارا میباشد. لانچر K-vls mod 2 ساخت کره جنوبی لانچر UKSK ساخت روسیه برای تسلیحات تهاجمی لانچر های A43 - A50 - A70 اروپایی خانواده لانچر MK-41 آمریکایی
  13. 1 پسندیده شده
    تو فروم های پاکستانی بیشتر نظرشون این بود نوعی از موتور اردی ۳۳ روی این جنگنده نصب شده برخی هم متفق القول اعلام داشتند این جنگنده میک آپ و کامل نیست برخی دوستانم نظرشون روی ساخت بالگرد ایرانی بود که البته با این طول کمی بعیده یه تصویرم بود که کمی دوده پشت هواپیما بود که هر چه گشتم پیدا نکردم که با استفاده از ار دی ۳۳ میخونه احتمالات اگر روس ها اینقدر راحت به ما اردی ۳۳ میدادن که همه میگ های ما سرپا بودن اما بنظر می رسه روس ها در دادن این موتور به ما حداقل قبل جنگ اوکراین چندان دست دل باز نبودن و ما یا قطعات رو به روش کارگاهی تولید کردیم یا از پاکستان قطعات موتور را به صورت بازار سیاه وارد کردیم پروژه ای در خصوص تولید قطعات موتور ار دی ۳۳ در کشور کلید خورده است که با توجه به تعداد کم هواپیما های میگ ۲۹ فعلا صرفه اقتصادی نداره برخی اعتقاد دارن ماباید موتور اردی ۳۳ رو تولید کنیم وبرخی معتقد هستند ما باید موتور al31رو تولید کنیم فعلا در هر دو مورد ما هواپیمای هدف نداریم که این موتورها را روی ان سوار کنیم شایعاتی در خصوص نصب موتور Al31روی اف ۱۴ ها در فضای مجازی بود که این هم بسیار بعیده چون کل جنگنده باید تغییر کنه اگر این تصویر جنگنده ایرانی جدید باشه تغییرات در ورودی هوا و طول هواپیما و خروجی موتور به وضوح دیده می شه اینم تصویر صاعقه از بالا برای مقایسه بهتر تصویر کمی هم شبیه این تصویر شفق هست البته کمی بلند تر یه جورای نوز و کابین شبیه اف ۵ هست اما قسمت دم و انتها شبیه شفق
  14. 1 پسندیده شده
    در این خبر دو نکته می‌بینم که فکر می‌کنم جدید هستن (دوستان حتما نظر بدن): ۱- قابلیت مانور در خارج از جو برای موشک هایپرسونیک ۲- ضدراداری بودن این موشک به امید رونمایی از موشک قاره‌پیما با این قابلیت‌ها.
  15. 1 پسندیده شده
    بسم ا... شهدای سانحه دوم اسفند سال 1400 خورشیدی براساس اخبار اولیه ، یکی از پیشرانه های این جنگنده مدت کوتاهی بعد از تیک آف از روی باند ، خاموش شده و خدمه اعلام فرود اضطراری می کنند و باند فرودگاه هم آماده میشود ولی در زمان تقرب نهایی به باند(Short Final) ، موتور دوم هم ازدست می رود و خدمه علیرغم امکان اجکت ، برای اجتناب از برخورد با نقاط مسکونی ، در داخل هواگرد مانده و جنگنده را به یک منطقه غیر مسکون هدایت می کنند . یادشان گرامی و راه شان پررهرو پی نوشت : واقعا حس نوشتن بیشتر نیست و تکرار مکررات وضعیت نیروی هوایی ارتش هست ...
  16. 1 پسندیده شده
    بسم ا... یک نکته را همین وسط عرض کنم ، هیچ تضمینی وجود ندارد که نیروی مهاجم ، عیناً عملیات نظامی اش شبیه عراق 1991 یا 2003 باشد . محیط رزم متفاوت ، استراتژی ، تاکتیک و روش های جدیدی را می طلبد و باید به این نکته دقت کرد . اشتباه خیلی از ما ( از جمله خود بنده ) این هست که روش آفند نیروی متخاصم را با 30 سال قبل مقایسه می کنیم ، این از یک جهت درست هست ، چون جنگ 1991 یک نقطه عطف در تاریخ نظامی دنیاست ولی از یک جهت اشتباه هست ، چون بسیاری از فناوری ها ، از سال 91 تا الان تغییر کرده ، برای همین باید رفت دنبال این مساله که نیروی مهاجم """در حال حاضر """ چه شکلی قرار هست ضربه بزند معیار گذاشتن ، تنها یک مسیر دارد اول باید روش رزم طرف مقابل بررسی بشود ... ما دائم داریم خودمون را تحلیل می کنیم ، کسی نرفته بررسی کند که طرف مقابل الان چه شکلی عمل کی کند یا در آینده چه شکلی عمل خواهد کرد ...
  17. 1 پسندیده شده
    باید ساده کرد مساله رو و نقاط کلیدی و اولویت دار رو پیدا و رفع کرد البته در یک پلن بزرگ که با گرفتن نقاط کلیدی و تسلط روی اونها با ارامش خاطر و تولید بهینه بقیه رو درست کنیم در این میان ، جنگ عراق نشون داد که امریکا اول هدف رو ضعیف میکنه و بعد حمله میکنه دوم رادار ها رو نابود میکنه و تو منطقه امن حملاتش رو توسعه میده برای اینکار هم ابزارهاش مشخصه اول تحریم دوم سیستم های جنگ الکترونیک و موشک های نقطه زن دوربرد برای بخش دوم ابزارها ، ماهواره ها، اواکس ها و جنگنده های جنگ الکترونیک هست با توجه به وجود اینها هر خط دفاعی شکسته میشه خب اگر اینها مهار بشه زحمت امریکا بسیار زیاد میشه باید معیار بذاریم و نشون بدیم باید برسیم به سطح استاندارد لازم
  18. 1 پسندیده شده
    برتري هوايي از كار روي ايونيك و جنگ الكترونيك شروع ميشه اگر هزار فروند سوخو ٣٥ هم خریده بشه باز بدون كليد ايونيك و جگ الكترونيك بازنده هستیم براي برتري هوايي بايد بر اف ١٨ جي غلبه كنيد و بعد اواكس ها و اين توانمندي رو از هيچ جا نميشه خريد ولي ميشه همكارى كرد و كمي شاگردي توی این میون هم میشه با روسیه کار مشترک کرد و هم چین لینک چین ظرفیت همکاری مشترک برای تولیدات ایونیک و جنگ الکترونیک رو داره و میتونه کنار تجربیات و تجهیزات ما به کار میاد روسیه تو رادارهای زمینی نشون داده یه همکاری هایی میکنه ولی زیر زیاد میکشه این همکاری اولین هدفش باز شدن دید متخصصین به ایده ها و راهکارها و سطح کاری کشورهای دیگه و سطح بالایش کار مشترک یا خرید تجهیزات به روز جنگ الکترونیک یا زیرساخت اون در این میون ما مزیتی رو داریم به نام همجاوری با واحدهای جنگ الکترونیک اسرائیل و امریکا که میتونیم با رصد مداوم تاکتیک های اونها، روش ها و تکنولوژی انها رو بهتر درک کنیم و چه بسا یه نمونه شکار کنیم یادمون باشه که اسرائیل با اونهمه حمایت رادار و جنگ الکترونیکش رو به امریکا نسپرده حالا ما بسپاریم و باید بگیم که نسل 4+ داریم ولی روی ایونیک و جنگ الکترونیک نشون ندادیم دست برتر رو داریم و جلو اومدیم اگرچه که در رادار زمینی حرف برای گفتن پیدا کردیم در نهایت مسير گذاري براي برتري هوايي رو باید درک کنیم وقتي با همين مقدورت كه حداقل رو دارن ايونيك و جنگ الكترونيك مقابله با امريكايي ها رو پيگيري نكرديم خريد هر جنگنده اي حكم هله حوله داره ، شايد جلوي تركيه دستمون رو پر كنه ولي اساسي نيست در نتیجه بايد نگاه به نياز رو اصلاح كنيم و کلید و گذرگاه برتری هوایی رو بدست بیاریم چرا که در هر جنگ احتمالي با امريكا يا حمله از سوي اونها جنگنده اف ١٨ جي جلو مياد @Overdose @majid363
  19. 1 پسندیده شده
    سلام و عرض احترام خدمت اساتید با توجه به مطالعه اخبار و توسط عکاسان و فیلمبرداران ثبت و ضبط شد و مطالب دوستان فروم میلیتاری این طرح را که قبلا دوستان برخی کانال ها با 4 بلید و ارابه چرخدار طراحی کرده بودند را با فتوشاپ اصلاح کردم و احتمالا شاهد چنین بالگردی باشیم
  20. 1 پسندیده شده
    اسم طوفان ۳ را خودم روی این ایرفریم مجهول گذاشتم و ممکن هست نامش چیز دیگری باشد. اما در مورد شباهت با AH-1 کاملا شباهت ها واضح و مشخص هست. فقط کابین خلبان و محل قرارگیری موتور بالا رفته. https://www.airteamimages.com/pics/173/173180_big.jpg امیدوارم اگر قراردادی هم قراره با روس ها بسته شود تامین و انتقال تکنولوژی موتور و گیربکس و ملخ میل ۲۸ را بگیرند و در همچین ایرفریمی استفاده کنند وگرنه با همون موتور و ملخ غربی و قدیمی هیچ فایده ای نخواهد داشت، هم از نظر تامین هم از نظر منسوخ بودن. دقیقاً ترس من هم به همین علت بود که بالاتر عنوان کردم ترسناک هست. اینها به شدت با مشکل بودجه و تامین قطعات مواجه هستن. وگرنه خط تولید تا الان باید ۲۰ فروند خروجی داشت.
  21. 1 پسندیده شده
    بسم ا... در مورد طوفان3 ، خرداد95 مطلبی در میلیتاری بیان شده بدین مضمون از یکی از خلبان های هوانیروز اگر این مبناء قرار بگیرد ، این ایرفریم تقریبا هیچ شباهتی به AH-1 نخواهد داشت ( تا الان ) صحت و سقم مطلب هم بر عهده گوینده این جمله ، چون قابل تایید نیست تنها توضیح ممکن تا الان ( قبل از انتشار اخبار جدید تر ) یک نمایشگاه درون سازمانی برای وزیر دفاع ترتیب دادند از برنامه هایی که دردست اجراست که شاید مربوط باشد به بهینه سازی موشکهای ضد کشتی ما ( غیر قابل تایید ) یا اینکه قبل از سفر رییس جمهور عمدا این ها را نمایش دادند که طرف مقابل تصور نکند که دست ما خالی هست ( البته طرف مقابل اینها را که ببیند ، یحتمل بیشتر تصور می کند که ما با علاقه شدید داریم برای خرید می رویم ! ) در این مورد ، عکس های متفقین بعد از شکست آلمان در جنگ را یک مرور بفرمایید در بازدید از کارخانجات تولید هواپیما و تانک ... انبوه سازه های نیمه کاره و قطعات یدکی در خطوط تولید وجود داشت ولی در جریان جنگ به هیچ دردی نخورد ، چون تکمیل نشده بود ( به دلایل مختلف ) در این مورد ، به جای 8 سازه جدید ، 80 سازه هم باشد ، تا زمانی که تکمیل نشود و پرواز نکند و مسلح نشود ، فقط برای عکس گرفتن و تبلیغات مفید به فایده هست و به درد دیگری نمی خورد ... ==== تصاویر جدید و نکات جالب این تصویر هم جالب هست که دو احتمال ساخت سازه جدید یا اورهال سنگین بالگردهای موجود را ایجاد می کند بنر نصب شده در انتهای تصویر و تصویر بزرگ شده آن ، که احتمالا کابین بهینه شده هواپیمای آموزشی تی-90 !!! ( در مقایسه با پی سی-7 ) را به نمایش گذاشته .در طرفین عکس هم سازه های همین هواگرد قابل مشاهده است که احتمال تولیدجدید یا اورهال هواپیماهای موجود را به ذهن متبادر می کند هواگرد آموزشی تی-90 !!! ( نمونه سانحه داده سمت راست و نمونه عملیاتی سمت چپ ) این هم تجهیزات تست ارابه فرود هست که یحتمل برای آزمایش ارابه های فرود تولید داخل استفاده می شود ...
  22. 1 پسندیده شده
    اتفاقا اصلا با پروژه شاهد ۲۱۶ شباهت نداره جز اینکه جفتشون بالگرد تهاجمی هستند. به عکس پایین توجه کنید. https://s4.uupload.ir/files/2022-01-17_18.23.08_wlpx.jpg ۱- احتمالا محل قرارگیری اپتیک و در بخش بالای آن در نوک دماغه رادار میلی موجی و هواشناسی قرار بگیره. ۲- محل قرارگیری توپ دماغه که برخلاف شاهد ۲۱۶ زیر بدنه قرارنگرفته و پشتش به قسمتی از بدنه هست و با این ابعاد منو یاد توپ میل ۲۸ می اندازد. ۳- بخش کابین که بیشترین تفاوت را داره و قسمت بالایی اون تیز تر هست. قسمت های کناری هم زوایای کمتری داره. تعداد ایرفریم های موجود در سالن که بیشتر شده اما باز به نظر می آید در نبود بودجه سرعت تکمیل همچنان کند هست. البته با انتشار تصویر دم فروند چهارم که به رنگ سبز بود حدس من این است که این کوثر ها پروژه از صفر نبوده و بازسازی ایرفریم های آسیب دیده از زمان جنگ یا اف-۵ های زمینگیر هستند و این روند کند به شدت ترسناک هست. در مورد سوم هم به نظر موشک های سری نور هست، اما در هسا چه کار می کند سوال هست اون هم با این ظاهر و بدنه. انگار موشک را دارند اورهال می کنند. در کل از این نوع انتشار اطلاعات قبل از سفر به روسیه رئیس جمهور اصلا خوشم نیامد و امیدوارم روس ها ندیده باشند. بخش توضیح راجع به بالگرد مرموز را بدینوسیله اصلاح می کنم. این بالگرد احتمالا باید طوفان ۳ (اسمی که من براش انتخاب کردم یا همون طوفان +) باشه. در واقع همون کبری هست فقط کابین خلبان را بالا برده اند تا اولا دید خلبان بهتر شود و ثانیا زیر پای اون هم سوخت اضافی یا مهمات بیشتر برای توپ دماغه حمل کند و احتمالا مقدار کمی هم مجموعه موتور و ملخ را بالاتر ببرند و همچنین بالچه ها کمی بالاتر رفته و تقویت شود. فقط امیدوارم برای تقویت موتور هم فکری شده باشد.
  23. 1 پسندیده شده
    بسم ا... حالا اینقدر آش را نباید شور کرد ، فالکروم در زمان خودش ، جنگنده خوبی بود برای اجرای ماموریتهای دفاع نقطه ای ( نه اینکه انتظار اف-14 را داشته باشیم ) ...( هنوز هم برای دفاع نقطه ای خوب هست به شرطی که بروزرسانی منطقی روی آن صورت بگیرد ) برای جبران بخشی از تلفات زمان جنگ ... حالا شرایط بسمتی رفت که تعدادشون محدود ماند تا امروز ...
  24. 1 پسندیده شده
    سلام تا جایی که من میدونم در شرایط الان اگر قادر به خرید هواپیمای ملخ دار هم بشویم ، کار درست این است که باید بخریم . قضیه سوخت میگ 29 ها چی بوده که باید گدایی کنیم ؟ فکر می کنید اگر برای مصر نبود یا اگر نوع دیگری بود ، آیا اسرائیل تا فیها خالدونش خبر دار نمی شد ؟ و آیا خبر دار بودن اسراییل از قابلیتهای یک سلاح دلیل میشود که ما از آن سلاح استفاده نکنیم ؟
  25. 1 پسندیده شده
    بسم ا.... وزیر جنگ رژیم عبری دسامبر 2019 تصور می کنم با انتشار این تصویراز این به بعد کسی جرات نکند علت کار پژوهشی روی رژیم عبری را در حوزه های مختلف بخصوص حوزه امنیت و دفاع ، سئوال کند و یا حتی زیر سئوال ببرد