برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on چهارشنبه, 7 آذر 1403 در پست ها
-
2 پسندیده شدهسقوط هواگرد میگ 29 نیرویی هوایی هند به علت نقص فنی در قسمت موتور در مجاروت مناطق مسکونی خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است
-
1 پسندیده شدهبسم ا... خوب .. بالاخره روسها دست از سر تیربارهای ماکسیم جنگ دوم برداشتند... نارنجک انداز ای جی اس-17 جالب بود ... تیرانداز هم به نسبت در برابر ترکش های سبک و مهمات کالیبر کوچک ایمن هست برجک روباتیک Bullfrog ضد پهپاد آمریکایی - نوامبر 2024 شرکت آمریکایی ACS برجک رباتیک Bullfrog را برای نابودی پهپادها توسعه داده است. این مجموعه 180 کیلوگرمی مجهز به مسلسل M240 که برای همه شما شناخته شده است، مجهز به حسگرهای الکترونیکی-اپتیکی، رایانه ای با هوش مصنوعی با قابلیت شناسایی، ردیابی و انهدام اهداف هوایی است. این شرکت آمریکایی خاطرنشان می کند که در درگیری های مدرن، شلیک به اهداف کوچک و مانور پذیر در ارتفاع حتی برای تیراندازان باتجربه نیز مشکل ایجاد می کند. بنابراین، Bullfrog به طور مستقل کاملاً تمام اصلاحات لازم را محاسبه و اپراتور تنها شلیک را برعهده دارد . https://aparat.com/v/ggh3w22
-
1 پسندیده شدهدر حضور رهبر کره شمالی سه پهپاد انتحاری ازمایشات میدانی خود را تکمیل کرده و به دستور رهبر کره شمالی تولید انبوه این پهپاد ها اغاز شده است
-
1 پسندیده شدهتوپ های خود کششی دیده شده ی نیروی زمینی سپاه در حملات اخیر علیه تروریست های جیش الظلم
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهتصاویر از قدرت انفجار موشک الماس هدفگیری بیل مکانیکی ارتش اسرائیل در مرز لبنان با دو دوربین ثبت شده است: دوربین دوم و نمایش قدرت انفجار :
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبسم ا.. تست موشک بالستیک قاره پیمای هواسانگ-19 کره شمالی اکتبر 2024 https://aparat.com/v/uilkhbk
-
1 پسندیده شدهخنک کاری قطعات توربین پوشش دهی فلزات از دیرباز برای مقاومت در برابر انتقال حرارت و زنگ زدگی(اکسید شدن مورد استفاده بود نیاز روز افزون به انرژی الکتریکی درخواستها برای افزایش تولید برق توسط توربینها را افزایش داد برای این کار چهار راه وجود دارد. افزایش دما، افزایش سرعت، افزایش ابعاد، افزایش فشار کاری. افزایش ابعاد تا حد امکان انجام یافته بود، افزایش دما سبب افزایش اتلاف میشود راه باقیمانده افزایش فشار و سرعت دوران بود که به صورت ناگزیر افزایش دما و استهلاک را در پی دارد. و عمر قطعات را به شدت کاهش میدهد. افزایش فشار سبب افزایش خزش هوا بر روی پرهها و گرمتر شدنآنها شده و عمر آنها را به شدت کاهش میدهد. در دهه ۸۰ به صورت جدی بر روی این مساله کار شد اولین راهکار ایجاد انتقال دهندههای حرارتی بر روی نقاط گرم توربین است. اجرای پروژه هواپیمای SR71 با موتور پرات ویتنیj58 با استفاده از این تکنیک اجرا شد به گونهای که سامانه خنک کاری نازل امکان استفاده از پس سوز را در سرعتهای بیش از سه ماخ به صورت پیوسته مقدور کرد کاری که تا آن زمان مقدور نبود. لولههای خنک کاری را در نازل موتور مشاهده میکنید. این اقدام گرچه راهگشا بود اما مشکل خزش هوا بر روی پرهها و ساییدگی شدید قعات را حل نمیکرد. قدم بعد در این زمینه پوشش دهی قطعات با اکسید آلومینیوم بود اکسید آلومینیوم مادهای سخت است که عملا بر روی قطعات بالاخص پرهها فرایند اکسید شدن را متوقف و با خاصیت سرامیکی خود خزش را کاهش میدهد نکته دیگر سهولت ایجاد این پوشش است با روشهایی چون آبکاری، پوشش دهی با بخار حرارتی، پوشش دهی با بخار الکترونی یا پوشش دهی با بخار لیزری آلومینیوم خالص این روش مقدور است در اثر حرارت توربین آلومینیوم به سرعت اکسید شده و پوشش کریستالی را ایجاد میکند. در سال ۱۹۵۸ نیروی هوایی درخواست پرندهای با سریعترین سرعت و بالاترین ارتفاع ممکن را داد که به پروژه X15 معروف شد این هواپیما باید در لبه فضا و با بیشترین سرعت پرواز می کرد به همین منظور پیشران این هواپیما از نوع راکت تعریف گردید و نمونه اولیه آن در ۱۹۶۳ پرواز کرد و به ارتفاع پروازی ۸۰ کیلومتر رسید اما در سال ۱۹۶۷ پرواز این نمونه در ارتفاع ۱۸ کیلومتری سبب سقوط آن گردید هنگامی که خلبان در سرعت بالای صوت مانور چرخش (Spin) را انجام داد پرنده فشار ۱۵ جی را متحمل و خزش شدید هوا سبب نوسان در قطعات بدنه گردید صفحات کنترلی و هیدرولیک نتوانستند بر این نوسانات غلبه کنند و پرنده از کنترل خارج شد و پس از طی مسیر ۱۸۰ کیلومتری به زمین خورد. نسخه بعدی مورد بازبینی قرارگرفت و مسیرهای مایع خنک کننده آمونیاک در نازلها و پوشش دهی بدنه و موتور با استفاده از اکسید زیرکونیوم بود بخشی از خروجی نازل را در شکل پایین چپ مشاهده میکنید برش انتهای نازل لولهها و مسیرهای خنک کننده آمونیاک را نشان میدهد کل بدنه داخلی نازل با اکسید زیرکونیوم پوشش داده شد. ( این هواپیما در سال ۱۹۶۴ به سرعت ۷۲۷۴ کیلومتر بر ساعت ۶.۷ ماخ دست یافت که تاکنون پرندهای به آن دست نیافته است) پروژه X15 تحولی در ساخت توربینها ایجاد کرد چرا که ناسا به عنوان مجری پروژه و با هزینه پنتاگون به عنوان کارفرما هر چهار توربینساز آمریکایی (پرات ویتنی، جنرال الکتریک، گرت توربیین و موسسه تحقیقات جنوب شرق) را به کار گرفت و در تعامل با آنها نمونهها را ارتقا داد. این مساله در Frame 6B جنرال الکتریک وهمچنین Frame7B به وضوح قابل مشاهده است. نمونهای از تحقیقات و خوردگی ناشی از خزش بر روی لایههای مختلف پوشش دهی را مشاهده میکنید رویه خروجی نازل با ۴ لایه مختلف پوشش داده شده است. این تحقیقات به سرعت اثر خود را در توربینها نشان داد در تصویر زیر عملکرد دو پره یکی با پوشش و دیگری بدون پوشش مشاهده میکنید میزان کارکرد هر دو پره ۱۵۰۰۰ ساعت و قطعه موتور بویینگ ۷۴۷ است به وضوح عدم پوشش دهی سبب اکسید شدن( به عبارتی سوختن) قطعه شده است. نکته دیگر در پوشش دهی قطعات روش پوشش دهی است در شکل زیر دو قطعه با عمر ۴۲۲۳ ساعت و پوشش زیرکونیوم رامشاهده میکنید.قطعه سمت چپ با روش بخار پلاسما و سمت راست با روش بخار الکترونی پوشش دهی شد. به وضوح اثر بهتر پوشش دهی با روش بخار الکترونی را مشاهده میکنید. روش پوشش دهی بخار الکترونی، تبخیر فلز پوشش به وسیله توپ الکترونی انجام شده و با اعمال ولتاژ مثبت لایه زیرین بخار بر روی قطعه مینشیند این فرایند در خلا اتفاق میافتد تا غلظت اکسیژن تاثیری بر آلیاژ یا ضخامت پوشش نداشته باشد. تاثیر اضافه کردن اکسید ایتریوم بر اکسید زیرکونیوم را در دیاگرام فاز مشاهده مینمایید فازهای T,Cو Mهرکدام ساختار یک نوع کریستال را نشان میدهند به عنوان مثال غلظت ۱۰ درصد اکسید ایتریوم در زیر دمای ۲۰۰۰ درجه ترکیب کریستال سه وجهی و مکعبی را دارد و در بالای ۲۰۰۰ درجه ساختار مکعبی خالص میشود این ساختارها مقاومت فلز در برابر تنش و رسانایی حرارتی فلز را افزایش میدهد اما برای استفاده به عنوان عایق حرارتی و برای مقاومت در برابر ترک خوردگی اصلا مناسب نیستند فاز L آلیاژ مایع و بدون ساختار است که بیشترین مقاومت حرارتی و بیشترین مقاومت در برابر شکست را دارد. با استفاده از سرد کردن سریع ساختار مایع را در فلز حفظ میکنند و آن ساختار را در دمای پایین ایجاد میکنند. حفظ این ساختار عمر قطعه را مشخص میکند. شکل زیر محاسبه زمان عمر عایق حرارتی را مشخص می کند. نوع آلیاژ نیز بر فرایند تخریب قطعه تاثیر گذار است شکل زیر میزان مقاومت آلومینیوم، پلاتین و آلیاژ نیکل-کروم-آلومینیوم- ایتریوم را نشان میدهد. به صورت مشخص کار بر روی آلیاژهای تخصصی نیازمند تجربه و آزمایشهای متعدد است و هزینه بالای قطعه مربوط به خود فلز نیست بلکه هزینه آزمایشات ناموفق برای رسیدن به قطعه مناسب است. نمودار فوق میزان مقاومت آلیاژهای مختلف در برابر سوختگی(اکسید شدن) را نشان میدهد این نمودار مربوط به سندی با قدمت بیش از ۴۰ سال است و در آن تاریخ استفاده آلیاژ تیتانیوم برای توربینها منسوخ شده بود. نمودار فوق نتیجه تست برروی یک قطعه با روش پوشش دهی پلاسما و پوشش دهی بخار الکترونی است که به ۴ تولید کننده سفارش داده شده بود تولید کنندگان شامل جنرال الکتریک-پرات ویتنی- گریت توربین و دفتر تحقیقات جنوب شرق است. نکتهای که در کشور ما مغفول مانده و از ترس شکست آزمایش و هزینه آن به جای هزینه بر روی تحقیق، تمام تلاش خود را معطوف به مهندسی معکوس میکنیم. منبع https://ntrs.nasa.gov/api/citations/20090018047/downloads/20090018047.pdf استفاده از این مقاله با ذکر نام انجمن میلیتاری مجاز است.
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده6 کشته بر اثر فرود سخت یک بالگرد در پاکستان یک بالگرد میل 8 روسی که در اجاره یک شرکت مهندسی پاکستانی بوده لحظاتی بعد از پراوز دچار نقص فنی در قسمت موتور شده . خلبان در تلاش برای فرود اضطراری به زمین برخرود کرده که در نتیجه ان 6 نفر از جمله خلبان و کمک و مهندس پرواز روسی به همراه 3 پاکستانی کشته و 8 تن دیگر زخمی می شوند
-
1 پسندیده شدهتکنیکال ارتش اوکراین ( احتمالا برای شکار شاهد-131/136 ) تکنیکال های اوکراینی از سامانه های اپتیکی برای هدفگیری استفاده می کنند ؟!!!!
-
1 پسندیده شدهتاسیسات غنی سازی کره شمالی البته در یک رشته توییت نسبتا طولانی محل این سایت Kangson نکته بعدی سانسور شدید افراد و تجهیزات بود استاکس نت منبع
-
1 پسندیده شدهبسم ا... تمرینات گانری ( تیرانداز هوابه زمین ) نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شهریور 1403 غلاف SUU-20 نصب شده روی جایگاه شکمی مرکزی اف-5 و شلیک راکت 2.75 اینچی در تصویر بخوبی مشخص است .
-
1 پسندیده شدهتعبیر و تفسیر هر اتفاق بیشتر از خود آن باعث ناراحتی انسان است. میشل دُ مُنتِنی / فیلسوف فرانسوی پ ن: به تعبیر دیگر در عالم سیاست؛ افکار و نگرانی های عمومی در رابطه با پیامد ها و احتمال وقوع یک بحران، چالشی بزرگتر میتواند ایجاد کند تا وقوع خود آن بحران !!
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهجزئیات جدید کلیدی در مورد تانک نسل بعدی کره شمالی: Chonma 2 کره شمالی از طرح نسل بعدی تانک اصلی خود برای اولین بار در اکتبر 2020 رونمایی کرد، که گمانه زنی های گسترده ای را برانگیخت و سوالات مهمی را در مورد قابلیت های آینده آن و پیامدهای آن بر پتانسیل جنگی آینده نیروهای مسلح این کشور یعنی ارتش خلق کره ایجاد کرد. با این حال، جزئیات جدید در مورد این تانک اطلاعات قابل توجهی از وضعیت بخش دفاعی کره شمالی ارائه کرده و به بسیاری از مهم ترین سؤالات در مورد تانک پاسخ داد.یکی از سوالات برجسته ای که در یک پخش تلویزیونی دولتی به آن پاسخ داده شد، نامگذاری تانک بود، این تانک قبلاً در غرب با عنوان M2020 بر اساس سال رونمایی از آن نام برده می شد.( ایالات متحده مدتهاست که از نامهای M برای خودروهای زرهی خود استفاده میکند، مانند M1 Abrams برای تنها کلاس تانک در حال حاضر عملیاتی خود و M48 برای تانک اصلی خود در اوایل دوران جنگ سرد که از سال 1953 وارد خدمت شد). اما تانک جدید کره شمالی Chonma 2 نامگذاری شده است. Chonma 2 سومین کلاس تانک است که در این کشور تولید شده است، پس از Chonma اصلی دهه 1980، که از نزدیک بر اساس T-62 شوروی ساخته شده بود، و تانک Chonma-215/216 که در اوایل دهه 2000 وارد خدمت شد. Chonma به معنای پگاسوس است و بنابراین یک نام عمومی است که به دوره زمانی خاصی مرتبط نیست. مهمات تانک با توجه به قدرت شلیک Chonma 2، تأیید شده است که تانک به سه نوع گلوله جداگانه دسترسی دارد، یعنی سابوت پرتاب کننده تثبیت شده با باله سوراخ کننده زرهی (APFSDS)، ضد تانک انفجاری قوی (HEAT) و گلوله های با انفجار بالا خرج گود. به خصوص مهمات APFSDS استفاده شده قابل توجه است، که یک طراحی مدرن با نسبت طول به قطر عالی است که نشان دهنده قابلیت نفوذ بسیار بالا است. طول بیشتر نشاندهنده طراحی ساختاری کارآمدتر سابوت است که به آن اجازه میدهد تا زره قطورتری را بشکافد. این تانک قبلاً به داشتن تسلیحات ثانویه از موشکهای ضد تانک Bulsae-3، مشتق شده از کورنت روسی با قابلیتهای نفوذ پیشرفته، شناخته شده بود. کورنت در برابر اکثر کلاسهای تانک مدرن که به طور گسترده در ارتشهای غربی از جمله چلنجر ۲ بریتانیایی ، لئوپارد ۲ آلمانی و ام۱ آبرامز آمریکایی استفاده میشوند ، بسیار کارآمد است. شاید غیرمعمول ترین ویژگی تانک جدید استفاده از یک لودر دستی و چهار خدمه باشد، برخلاف تانک های مدرن روسیه، چین و کره جنوبی که همگی از لودر خودکار و سه خدمه استفاده می کنند. این روندی است که انتظار میرود تانکهای غربی به نسل بعدی زرههای خود برسند و کره شمالی را به تنها کشوری تبدیل میکند که از خودروهای زرهی با کالیبر توپ شوروی استفاده میکند که ازاتولودر استفاده نمیکند. با این حال، مزیت این امر این است که چهار خدمه Chonma 2 قادر خواهند بود در مواقع تعمیر و نگهداری کمک های بیشتری ارائه دهند، سیستم مدیریت نبرد مورد استفاده در تانک Chonma 2 یکی از ویژگی های قابل توجه تانک جدید یکپارچه سازی دید حرارتی برای توپچی و فرمانده است. در حالی که اکثر تانکها دارای دید حرارتی نیستند، بسیاری از آنها دارای یک مجموعه دید ترمال واحد هستند تا هزینه ها را کاهش دهند.البته نوع سامانه نصب شده هنوز نامشخص است، زیرا دارای ویژگی هایی هستند که به وضوح آنها را از مواردی که توسط سایر کشورها ارائه شده است متمایز می کند. بنابراین ممکن است این سامانه نسل اول مانند چلنجر 2 یا نسل سوم مدرن مانند T-90M باشند. کنترلهای آتش بهویژه شامل یک صفحه نمایش با چندین دکمه است که به نظر میرسد یک سیستم مدیریت نبرد با ویژگیهای موقعیتیابی پیشرفته است - چیزی که تعداد کمی از کلاسهای تانک در جهان میتوانند به آن ببالند. (سامانه های روی برجک به خصوص اپتیک ) موتور به نظر می رسد موتور این تانک شباهت زیادی به MT883 آلمانی تانک Leopard 2 دارد، اما با تفاوت های قابل توجهی مانند""" توربوشارژر و اینترکولر""". با توجه به اینکه تانک آلمانی به طور گسترده ایی صادر شده است، امکان دسترسی بخش دفاعی کره شمالی به این طرح وجود دارد وزن بسیار سبکتر Chonma 2 نسبت به Leopard 2 میتواند سطح بسیار بالاتری از تحرک را در صورتی که موتور آن عملکرد مشابهی داشته باشد، تسهیل کند. از دیگر ویژگیهای تایید شده تانک میتوان به سیستم حفاظت فعال هارد کیل و زره واکنشی انفجاری اشاره کرد. مدل موتور مورد استفاده در تانک Chonma 2 تانکهای کرهشمالی در طول تاریخ این کشور از نظر عملکرد بسیار عقبتر از همتایان خارجی پیشرو خود بودهاند، زیرا Chonma مبتنی بر T-62 زمانی که اتحاد جماهیر شوروی تانکهای بسیار توانمندتری مانند T-80U تولید میکرد، خریداری شد. شکاف عملکردی با تانک Songunدر دهه 2000 اندکی کم شد، اگرچه فقدان دید حرارتی آن یک نقص بزرگ بود که همچنان آن را پشت سر تانک برتر شوروی T-80UK قرار داد.البته تانک های کره شمالی برای جنگ در مناطق کوهستانی این کشور بسیار بهینه شده اند. با این حال، به نظر می رسد Chonma 2 اولین تانک کشور باشد که واقعاً از نظر عملکرد در سطح بین المللی بسیار رقابتی است و به طور بالقوه استعداد صادرات به مشتریان سنتی مانند سوریه و اتیوپی را دارد در قسمت عقب بدنه، به ویژه در اطراف موتور، هیچ زره قفسی و سیمی وجود ندارد، که این نقطه رو بسیار آسیب پذیر کرده است با توجه به فلسفه و تفکر کشور در مورد جنگ زرهی، Chonma 2 احتمالاً برای اولویت دادن به نیازهای تعمیر و نگهداری بسیار ساده و بی دردسر و سبک و بسیار متحرک طراحی شده است و امکان عملیات در کوه ها و پل ها و جاده های غیرنظامی را فراهم می کند. این تانک جدید به عنوان اولین طرح کاملاً تمیز در کره شمالی متمایز می شود، با Chonma اصلی که بسیار نزدیک از T-62 مشتق شده است، در حالی که Chonma-215/216 کاملاً بر اساس Chonma اصلی است. توسعه Chonma 2 در حالی اتفاق میافتد که بخش دفاعی کره شمالی پیشرفتهای بزرگی در طیف حوزههای عملکردی داشته است و توانایی تولید سختافزار مدرن را بهطور مستقل در مناطقی از زیردریاییهای موشک کروز و موشکهای بالستیک بین قارهای گرفته تا پهپادهای نظارتی دوربرد و ماهوارههای جاسوسی نشان داده است. منابع:https://militarywatchmagazine.com/ https://tanks-encyclopedia.com/new-north-korean-mbt/#google_vignette https://armyrecognition.com/
-
1 پسندیده شدهتحویل ۲۵۰لانچر موشک هواسانگ ۱۱ https://www.nknews.org/2024/08/north-korea-hands-over-250-tactical-missile-systems-to-units-on-rok-border/
-
1 پسندیده شدهاولین تصاویر حمله ی الماس به یک مرکاوای فعال و تصاویر نابودی آن در این تصاویر از دید دوربین دوم آتش سوزی سنگین تانک بعد از برخورد را میبینیم که نشان میدهد تانک نابود شده(تروفی هم نتوانسته است کاری انجام بدهد) :
-
1 پسندیده شدهبسم ا... نیازی به توضیح بیشتر نیست ... جامع و کامل همه چیز تشریح شده
-
1 پسندیده شدهفرصت ویرایش پست تمام شد اینها رو اینجا اضافه می کنم خلاصه ای از محصولات نیمه هادی هوش مصنوعی کره جنوبی(دو غول بزرگ و سایر استارت آپهای فابلس) گروه های نیمه هادی صنعتی طرف قرارداد با دانشگاه ها دانشگاه های کره جنوبی قابلیت های تحقیقاتی درجه یک در زمینه نیمه هادی های هوش مصنوعی را از خودنشان می دهند. همانطور که در شکل بالا نشان داده شده است ، نتایج خوبی از این تحقیقات قوی در معماری و طراحی شتابدهنده هوش مصنوعی، سیستمهای هوش مصنوعی در مقیاس سرور، تراشههای پردازش در حافظه به دست میآیند. آنها مقالات بسیاری را در کنفرانس ها و مجلات سطح بالا، مانند کنفرانس بین المللی مدارهای حالت جامد، سمپوزیوم بین المللی در معماری کامپیوتر، سمپوزیوم بین المللی IEEE/ACM در ریزمعماری، و مجله IEEE مدارهای حالت جامد منتشر می کنند. مرکز آموزش طراحی آی سی (IDEC) قهرمان گمنام صنعت نیمه هادی کره جنوبی است که به دانشگاه ها کمک می کند تا تحقیقات در زمینه طراحی تراشه را دنبال کنند (هزینه این تحقیقات بسیار بالاست) دولت به شدت بر پرورش نیروی انسانی با کیفیت بالا برای صنعت نیمه هادی متمرکز است. بر اساس یک نظرسنجی که نشان می دهد حداقل 270000 نفر برای حفظ صنعت در 10 سال آینده مورد نیاز خواهند بود، دولت قصد دارد تا سال 2030 150000 متخصص بیشتر نیمه هادی ها را در همه سطوح (دانشکده های راهنمایی، مدارس کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی) پرورش دهد. همچنین برای ایجاد مراکز تحقیقاتی جدید و بخشهای دانشگاهی به منظور توسعه محققان و کارشناسان توانمند در زمینه نیمهرساناها. برنامه ریزی می کند
-
1 پسندیده شدهانهدام پرتابگر موشک های گنبد آهنین اسرائیل با الماس پ. ن : احتمال دیکوی بودن وجود داره حمله با الماس به یک وسیله ی ارتباطی(یا رادار)
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهسقوط جت آموزشی رزمی یاک 130 نیروی هوایی بنگلادش گزارش شده است یکی از خلبان این هواگرد جان خود را از دست داده است