Arash

VIP
  • تعداد محتوا

    1,330
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    1

پست ها ارسال شده توسط Arash


  1. 3 فروند فالکون 50 از قبل در اختیار نیروی هوایی جهت جابجایی vip بوده و تعدادی هم در اختیار هواپیمایی معراج . ظاهرا تعداد نامشخصی رو جهت جنگ الکترونیک تغییر کاربری دادن.

     

    همونی هست که ناو استارک رو زد . چند تا از نفت کش های ما رو هم زد

    سال 91 هم به ایران پناهنده شد

     

     

     
    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/611667/سرنوشت-جالب-سوزانا-هدیه-گرانقیمت-فرانسه-به-ارتش-عراق-ایران-آخرین-آشیانه-قاتل-ناشناخته-ناو-آمریکایی-استارک-عکس

    سرنوشت سوزانا دیگه داره مشخص می شه !

     

    ببینیم عکسی ازش بیرون میاد یا نه که ببینیم واقعا چه شکلی هست !

     
    photo_2016-10-18_21-44-13.jpg
    • Upvote 14

  2. با خوندن این تاپیک بیشتر این سوال برام پیش میاد که چرا چند گردان انداز 160 میلیمتری (با گلوله های حدودا 40 کم کیلوگرمی) در پشتیبانی خط خمپار خودی تو سوریه تشکیل نشده،
    همونطور که هیچگاه صحبتی از استفاده از گلوله های هدایت پذیر توپخانه در سوریه نشده، و فقط می نالیم که چرا ارتش سوریه آتش پشتیبانی فراهم نمی کنه.

     

    توپخانه ی خوب تا حدود زیادی ضعف نداشتن ایرساپرت خوب رو میتونه پوشش بده ( البته هنوز ایر ساپوت یه چیز دیگه هست )

    تو سوریه جنگنده نداریم . توپخانه و خمپاره که میتونیم ببریم 

    • Upvote 2

  3. سلام دوستان .

    از اونجایی که من 50 درصد کردستان عراقی ام ! گفتم شاید اطلاعاتم به درد این تاپیک بخوره !

    اول از همه بگم که کردستان اول یک منطقه خودگردان بود که قرار نبود ارتش داشته باشه ، مثل مناطق خودمختار متعدد روسیه . ولی چون دو حزب بزرگ و حاکم کردستان عراق نیروی نظامی داشتند ، نیروهاشون رو رشد دادن و مدتی بعد وزارت  پیشمرگه  ( وزارت دفاع ) تاسیس شد .

    در کل کردستان عراق سزیر دست دو حزب بزرگه پارتی و یکیتی .

     نیروهای اصلی کردستان :

    1. نیروهای حزب دمکرات کردستان ( پارتی - بارزانی ها ) 

    2. نیروهای حزب یکیتی نیشتمانی کردستان ( مام جلال - یکیتی - البته الان زیر دست هیرو خان زن مام جلال و قباد طالبانی است)

    3.نیروهای وزارت پیشمرگه . ( مثل وزارت دفاع ایران )

    4. نیروهای وزارت ناوخو .

    5.خوبخش ( مثل بسیج ایران )

    6.نیروهای پ چ د ک

    وزارت پیشمرگه :

    نیروهای زمینی :

    بعد از تشکیل شروع به تلاش برای ساخت ارتش منسجم کرده که موفق هم  عمل کرده ولی کامل نشده کارش . بیشتر نیروها رو از وابستگی های حزبی خارج کرده و تو پیشمرگه منظم داخل کرده ولی خب هنوز چندین گردان زیر دست پارتی و یکیتی موندن . بیشترین تعداد پیشمرگه ها زیر دست این  وزارت  می باشد . و برای خودش دارای گردان ها و شاخه های زیادیه . برای مثال یک گردان داره به اسم پیشمرگه بیانی ( پیشمرگه های خارجی ) این ها اکثرا سربازای امریکایی و غیره ان که میان داوطلبانه برای جنگ با داعش و می تونن روی لباسشون به اضافه پرچم کردستان پرچم کشور خودشون رو نیز بزنن ! 

    بیشترین همکاری به این وزارت جهت ساخت ارتش منظم از سوی به ترتیب میزان کمک ارتش اسرائیل و ایالات متحده - انگلستان - آلمان - ایتالیا - استرالیا - کانادا ... بوده . به صورت رسمی تو کردستان به نیروهای وزارت ، " پیشمرگه کوردستان " ( همون ارتش کردستان ) میگن . رسانه های خارجی ادعا می کنن که وزارت نزدیک 200000 نیرو داره ولی خودش ادعا می کنه 400000 نفر داره . 

    کلا وزارت تو نیروهای زمینی خوب عمل کرده و بخش زرهی قابل قبولی داره . تو تانک ها که بیشتر به چشم میاد تعداد مدل ها به ترتیب زیر از بیشترین به کمترین تعداد :

    تی 55 - تی 65 - تی 72 - آبراهامز ام 1 - مرکاوای اسرائیل .

    نیروهای ویژه :

    1. دژ ترور ( ضد ترور ) چندین گردان  نیروی ویژه زیر دست  وزارت ولی خب هنوز مایه های حزبی داره و درجه بالاهاش وابسته به حزب یکیتین .

    2. زیروانی - دقیقا سپاه ایرانه در بعد کوچک ، مثل آچار فرانسه تمامی وظایف سایر بخش ها رو انجام میده ولی وظیفه رسمیش دفاع از حکومت کردستان عراقه . این نیروها آموزش های خوبی دارن ولی اینبار اینها نیز هنوز مایه های حزبی دارن و درجه بالاهاش وابسته به حزب بارزانی هان . 

    نیروهای وزارت ناوخو ( داخلی ) مروبط به آسایش و شاخه هاش می شه ( آسایش همون پلیسه ایرانه ).

    نیروهای خوبخش ، مردم عادی که بعد از آموزشی کوتاه به داخل صف های پیشمرگه وزارت میرن . 

    کاف یا KAF -kurdish air force نیروی هوایی وزارت پیشمرگه  :

    این نیرو هنوز بزرگ نیست و فقط یکی دو گردان داره . معمولا وزارت زیاد صداشو در نمیاره مگه از مردم محلی راجبش بپرسی یا خودت پادگان هوایی رو ببینی .

    هواپیماهایی اف-16 ، 5 تا 6 عدد از ترکیه و .. خریداری شده .یک سری هواپیمای کوچک تمرینی .

    هلی کوپتر:  چند تا بل ، چند تا بلک هاوک ، چندتا MI روسی جهت حمل نقل . و چند تا هلی کوپتر شبیه کبرا ایران که کوچکترن و متاسفانه من نمی دونستم چین .

    نیروی هوایی وزارت هنوز بزرگ و منسجم نشده .

    نیروهای پ چ د ک : 

    همون نیروهای پ ک ک ! ولی خب باتوجه به سیاست های پ ک ک ، برای هر قسمتی از کردستان ها یک حزب منسجم  با نیروی نظامی خودش درست شده . پ چ د ک شاخه پ ک ک تو کردستان عراقه . که می تونه تو انتخابات هم شرکت کنه و اتفاقا تو پارلمان هم کرسی داره . با توجه به تمرکز فعلی پ ک ک روی کردستان سوریه . نیروهاش تو کردستان عراق کمه . 

    البته حزب دمکرات کردستان ایران ، حزب خبات ، پژاک ،حزب های کومله ( دو تا  ، زحمتکشان  و کارگران ) هم مقر اصلیشون تو کردستان عراقه . ولی خب نیروهای کردستان عراق حساب نمیشن  . 

    خلاصه :

    درکل برای خلاصه می تونم بگم که تو کردستان عراق دو نوع نیروی منظم و حزبی وجود داره ، نیروهای حزبی مروبط به حزب های حاکم و حزب های مربوط به کردستان ایران .

    و نیروهای منظم مربوط وزارت پیشمرگه  یا همون  وزارت دفاع .

    و نیز نیروهای تاحدودی منظم مربوط به پ ک ک .

     

    یه توصیه دوستانه

    خالی رو کم ببند که همیشه بتونی ببندی  icon_eek  icon_eek  icon_eek

    • Upvote 5

  4. Band_of_Brothers_poster.jpg

     

     

    اين مینی سريال ماجراي گروهاني از نيروهاي چترباز آمريکايي را از دوران آموزش در آمريکا و انگليس تا پايان جنگ‌ جهاني دوم در آلمان تعقيب مي‌کند. ماجرا کاملا بر اساس واقعيت است و به نحوي که در انتهاي هر قسمت کهنه سربازهايي که در سريال دوران جواني آنها را مي‌بينيم، هر کدام چند جمله‌اي مرتبط با مضمون سریال توضيح مي‌دهند…

     

    این بالایی توضیح خود سایت بود

    ولی من خودم یه توضیح رو اضافه میکنم

    فیلم در مورد گروهان e با نام Easy Company از لشکر 101 هوابرد آمریکا هست . که در روز D-Day و حمله به نرماندی در پشت خطوط آلمان ها فرود میان و مراحل جالب نبرد تا حمله ی آخر آلمان ها به چنگل آردن که توسط این نیروها سد میشه تا چنرال پاتون با نیروی زرهی میاد و خط دفاعی آلمان ها رو میشکنه و نهایتا تسلیم آلمان

    همونطور که بالا هم گفته شد داستان واقعی هست و خود کهنه سرباز هایی که هنوز زنده موندن میان و توضیحاتی میدن . به نظر خودم یکی از باخالترین خاطره ها این بود

     

    " یکی میرفت نیروی هوایی یکی دیگه نیروی دریایی اون وسط یکی بود که داشت برای هوابرد تبلیغ میکرد . به گوشم نخورده بود گفتم ماجراش چی هست ؟ گفت از هواپیما با چتر پشت دشمن میپری پایین . بلند گفتم کدوم خری حاضر میشه همچین کاری بکنه ؟ گفت حقوق ش ماهی 50 دلار بیشتره . و من همون لحظه ثبت نام کردم " ( البته نقل به مضمون بود )  :laughing:  :laughing:  :laughing:

     

    یکی از نکته های جالب این سریال اینه که یکی از نویسنده هاش تام هنکس icon_cheesygrin  icon_cheesygrin  icon_cheesygrin  هست . 

     

    رتبه ی سریال هم که 9.6 از 10 هست

     

    نمیدونم چی باعث میشه کسی این سریال رو نبینه

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/band_of_brothers_banner_by_social_iconoclastd5gthsa.png]thumb_band_of_brothers_banner_by_social_[/url]

    ( برای دیدن عکس در سایز بزرگ روی آن کلیک کنید )

    بازیگر ها به همراه نام شخصیت های حقیقی

     

    ecompany.jpg

    کهنه سرباز های جوان

    • Upvote 12

  5.  

    گزینه های محدود ارتش ایالات متحده :

    تکامل تدریجی قدرت موشکی ارتش چین ، یک تهدید جدی روبه رشد برای عملیات هوایی ارتش آمریکا در هردو سناریوی تشریح شده ، محسوب می شود . با این حال ، اجرای یکسری اقدامات  متقابل می تواند این تهدید را تا حد قابل قبولی کاهش دهد . بعنوان مثال ، پراکنده کردن سازمان رزم نیروی هوایی در پایگاه ها که این امر منجر به تقسیم شدن توان موشکی چین برای حمله به این موقعیتها و در نتیجه کاهش قدرت تخریبی برای هر پایگاه هوایی خواهد شد .

    اجرای اقدامات فریب ، وجود تحرک ، ایجاد توانایی های  ضد اطلاعاتی ، ضد شناسایی و ضد نظارت می تواند کار را برای ارتش چین بسیار سخت نماید . این مساله موجب خواهد شد تا چینی ها مجبور شوند برای نابودی توان رزمی هر پایگاه ، به تک تک پناه گاه های هر پایگاه هوایی حمله کنند که این مساله هزینه ها را برای طرف چینی بشدت بالا خواهد برد . امکان استفاده از فریبنده ها در پایگاه های خط مقدم نیز از گزینه های مورد استفاده بشمار می رود . حتی در صورت وجود سرمایه گذاری لازم ، ایجاد یک طرح دفاع موشکی که چینی ها را مجبور به اختصاص دادن موشکهای بیشتر در هر مرحله از تهاجم کند که این به نوبه خود ، ذخیره موشکی آن را بسرعت کاهش خواهد داد ، از راه های موثر محسوب می گردد .

    این تغییرات ، به تلاش هماهنگ و زمان برای اجرا نیاز خواهد داشت ، هرچند با شروع یک درگیری تمام عیار ، برای تصمیم گیری ، بسیار دیر خواهد بود .

     

     

    این نتیجه گیری بعد از عملیاتی شدن اف 35 های عمود پرواز جالب تر خواهد شد

    چون تا قبل از ا 35 کل برنامه اینه که دیکوی ها رو زیاد کنن و ...

    خلاصه سر چینی ها رو گرم کنن تا احتمال آسیب جدی خودشون کمتر بشه

    • Upvote 6

  6.  

    به محض لغو تحریم های ایران؛
    رئیس شرکت هواپیما سازی سوخوی روسیه از تحویل ۱۰۰ فروند هواپیمای سوپر جت سوخو به ایران به محض لغو تحریم های ایران خبر داد.
    کد خبر: ۵۴۵۷۷۶
    تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ - 08 November 2015
    رئیس شرکت هواپیما سازی سوخوی روسیه از تحویل ۱۰۰ فروند هواپیمای سوپر جت سوخو به ایران به محض لغو تحریم های ایران خبر داد.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شرکت هواپیماسازی سوخوی روسیه  به محض لغو تحریمهای ایران ۱۰۰ فروند سوخو سوپرجت اس اس جی را به ایران تحویل می دهد.

    تاراسانکو رئیس شرکت هواپیماسازی سوخوی روسیه در این خصوص گفت: این برای ما سود هنگفتی دارد. ما درباره تحویل این هواپیماها مذاکره کرده ایم و انتظار داریم ی۱۰۰ فروند سوپر جت به زودی تحویل داده شود.

    وی همچنین گفت در صورت تایید توان و ظرفیت ایران ، تهران میتواند در روند ساخت قطعات بدنه این هواپیماها و همچنین خدمات پس از فروش در خاک خود با روسیه همکاری و مشارکت کند.

     

     

    اگه در ایران ساخته بشه و انتقال فناوری انجام بشه خوبه

    وگرنه اگه صرف بحث خرید باشه 

    جنازه بوئینگ و ایرباس به هواپیماهاش شرقی شرف داره

    • Upvote 8
    • Downvote 1

  7. همه ی تایپ ها؟!

    گفتن و تایپ کردنش خیلی اسونه ولی در عمل تقریبا غیر ممکنه

    دلیلش هم بسیار سادست. این تنوع ناوگانی که ما داریم تقریبا در دنیا بی نظیره ! از هر کشور و بلوکی هواپیما داریم ! از امریکا و شوروی و چین بگیر تا فرانسه و حتی پاکستان !!

    ساختن موشکی که با همه این سیستم ها سازگار باشه اگر غیرممکن نباشه بسیار بسیار دشواره. همین موشک هاوک که گفتید دلیل adapt شدنش با تامکت این بود که اولا هر دو خاستگاه مشترکی داشتند و هم فینیکس هم هاوک هر دو با یک طول موج کار میکنند و سیستم هدایت مشابه دارند.

     

    ولی اینجا صبحت از ناوگانی هست که هر بخشش در یک جای دنیا ساخته شده!!! هنوز نیرو با سیرانو های میراژ ها درگیره و هنوز سایدوایندر و بمب های سقوط آزاد هم روی میراژ ها نتونستیم منطبق کنیم ساخت موشک هوا به هوای راداری که با همه جور سیستم شرقی و غربی سازگار باشه خیلی دور از ذهنه

     

    ساخت موشکی با مدار ها و سیستم های دیجیتال که بتونه روی هواپیمایی مثل فانتوم لود بشه (به قول شما جایگزین اسپارو) هم نیازمند تغییرات زیادی روی زیر سیستم های رادار و کنترل آتش فانتوم هست که 50 ساال پیش با سیستم های تمام آنالوگ ساخته شده ( فانتوم های دی که لامپ خلا دارن!!)

     

    واقعیت اینه که با هواپیما هایی که در حال حاضر داریم (سطح تکنولوژی منظورمه) با ساخت موشک هم چیز دندون گیری از آب در نمیان. یا باید یک بسته ارتقا اساسی در سازه و همه سیستم ها علی الخصوص الکترونیکی دریافت کنند (مثل تجربه ای که ترکیه و آلمان و یونان با فانتوم هاشون داشتند) یا اینکه به سمت خرید هواپیما بریم.

     

    صرفا جهت اینکه بحثش پیش اومد:

    موشکی که قرار بود AIM-152 نام بگیره و درصورت ساخت چیزی در حد R-172 میشد.

     

    http://marvellouswings.com/Aircraft/Missile/M-152/Pic/ACIMD%20China.JPG

     

    http://sistemasdearmas.com.br/aam/aaamams.jpg

     

    http://members.optushome.com.au/mschew/AIM-155.jpg

     

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/AIM-152_AAAM.svg

     

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e1/ACIMD_missile_on_F-14A_at_NWC_China_Lake_1980s.jpg

     

    بالایی طرح هیوز و ریتون

    پایینی طرح جنرال داینامیکز و وستینگهاوس

     

    این مناقصه به دلیل فروپاشی شوروی و از بین رفتن تهدید هیچگاه به پایان نرسید.

     

    همه ی تایپ ها که صرفا حرف بود

    وگرنه همین حالا هم هر کاری کنیم روی اف5 و اف 7 نمیتونیم همچین موشکی لود کنیم (آویزگاه هاشون همچین اجازه ای نمیده )

     

    غربی و شرقی بودن تجهیزات هم زیاد مهم نیست چون ماکسیمم تا 2025 قراره تو خدمت باشند نه 50 سال دیگه

     

    برنامه هایی هم بود که یک رادار تولید بشه و هواگرد ها از همون یکی استفاده کنند که خبری نشد


    ضمن عرض سلام به کاربرای محترم من یه سوال داشتم نمیشه باتغییراتی موشک فونیکس رو مثل اسپارو زمین پایه کرد که بعنوان پدافند مثلا تو ناو جماران ازش استفاده کرد یاازیه سایت زمینی شلیکش کرد؟

     

    نیازی نیست

    خود استاندارد توانایی ارتقای بالایی داره و آخرین مدلش هم در آمریکا با بوستر بردی بیشت از 150 کیلومتر داره

    • Upvote 1

  8. وقتی دوستت اشتباه میکنه باید جلوش رو بگیری و از اشتباه اش آگاه اش کنی
     
    داگفایت اف 16 و تامکت

    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CBwQtwIwAGoVChMIx7vDwNvoyAIVQdkUCh0d2gEF&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DkSlnAhSxPWY&usg=AFQjCNHrh152inX_T-bw2RD3TfzCXW3wlw
    
    
    پی نوشت : 
    1 صدایی زیبا تر از صدای سیکر سایدواندور و کلا موشک ها حرارتی هست ؟
    2 تصویر های hud عالی هستند
    3 F-16 نیروی دریایی خیلی سبک ر و تند و تیز تر از F-16 نیروی هوایی هست
    4 صرف داگفایت یه پرنده رو ضعیف یا قوی نمیکنه

     

     

    [aparat]5YgMy[/aparat]

    • Upvote 1

  9. با سلام

     

    اما درمورد سوال دومتون باید بگم که اولین مشکل وزن زیاد موشک که فقط تامکت قادر به حمل اون هست اما در مورد لود موشک فونیکس روی سایر جنگنده ها باید برای یکپارچه کردن این موشک با رادار مذکور باید تغییراتی اساسی در رادار و داده های ارسالی به موشک آن (فونیکس) انجام بشه .برای این کار هم نخستین نیاز ، داشتن کدهای مرجع رادار جنگنده مادر و همچنین داشتن الگوریتم کامل و باز نرم افزار این رادار هست که چنین چیزی هم برای ما امکان پذیر نیست (مگر اینکه شرکت سازنده رادار این اطلاعات رو به ما بده) .

     

     

     

    با توجه به تنوع جنگندهای موجود در نهاجا (شرقی و غربی) وتفاوت در سیستم های هدایت و راداری به خاطر همون دلیل بالا که عرض شد امکان این کار نیست .لازم به ذکر هست که پروژه طوفان برای لود موشک آلامو روی تامکت به همین دلیل لغو شد .

     

     

     

    موشک فونیکس کلا آنالوگ هست ، چیزه عجیبی هم نیست چون در زمان ساخت اش هم تکنولژی هنوز آنالوگ بود

    رسما میگم حماقت هست اگه الان ما بریم و مدارات آنالوگ این موشک رو مهندسی معکوس کنیم اون هم زمانی که میتونی برد های دیجیتال رو طراحی و جایگزین کنیم

    همون کاری که ایران کرد و بردهای فونیکس رو جایگزین کر

    عکس هاش هم در میلیتاری و رهروان موجود هست

     

    میدونی موشک هاوک رو چطور روی اف 14 نصب کردند ؟

    مترجم براش گذاشتند

    به طوری که واسطه شد بین رادار تامکت و سیکر هاوک

    و این مترجم رو میشه روی پرنده های دیگه هم نصب کرد ، طراحی و برنامه نویسی اش فرق میکنه وگرنه کلیت یکی هست

     

     

    کلیات حرف من این بود که اگر بخوایم فونیکس رو روی پرنده های دیگه اتفاده کنیم به خاطر وزن بالاش شدنی نیست

    باید کوچک اش کنیم که همین کوچک کردن ، یعنی طراحی موشک جدید

    پس چه بهتر کاری که آمریکا با آمرام کرد ما هم بکنیم و یک موشک طراحی کنیم که جسه و وزن زیادی نداشته باشه و بشه روی همه ی تایپ پرنده هامون استفاده اش کنیم .

    یه استراحتی هم به اسپارو های کم دقت و پر دردسر مون هم میدیم و بازنشسته شون بکنیم

    • Upvote 2

  10. اقا یه سئوال بی ربط به موضوع البته با پوزش:

     

    چرا ما موشک فونیکس رو کاملا مهندسی معکوس و تولید انبوه نمیکنیم؟ به نظر شما میشه این موشک رو طوری تغییر داد که از جنگنده های دیگه هم شلیک شه (مال ما)

     

    باید خیلی کوچک بشه که خودش یعنی یه موشک کاملا جدید . از این لحاظ به صرفه نیست

    یه موشک طراحی کنیم که رو همه ی تایپ پرنده هامون منجمله تامکت لود بشه کار بهتری هست

    چیری مثل آمرام

     

    از موشک فکور اطلاع دارید ؟

    • Upvote 5

  11. با سلام 

     

     

     

    F-16vs_F-4_28129_copy.jpg

     

    یکی از مهمترین فاکتورهای رزم هوایی ، دایره گردش جنگنده ها در جریان یک درگیری نزدیک بشمار می آید . تصویر فوق ، بخوبی ، نشاندهنده تاثیر ترکیب یک پیشرانه قدرتمند در یک بدنه  چالاک با ویژگی های آیرودینامیکی بهتر است . در جریان یک نبرد تمرینی میان نمونه آزمایشی فالکون ( YF-16) و یک فروند فانتوم نیروی دریایی ( پایگاه  هوایی  ادواردز - 1974) ، فانتوم افسانه ای ، به شکل بیهوده ای  ( البته با احترام به سابقه رزمی این جنگنده/ بمب افکن سخت کوش ) تلاش می کند تا نسخه اولیه فالکون را در یک داگ فایت پُر پیچ و خم ، شکست  دهد . 

     

     

    پی نوشت :

     

    بطور مشخص واقعیت ها تغییر نخواهد کرد .( هرچند زیاد موجب رضایت ما فراهم نشود )

     

    وقتی دوستت اشتباه میکنه باید جلوش رو بگیری و از اشتباه اش آگاه اش کنی

     

    داگفایت اف 16 و تامکت

    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CBwQtwIwAGoVChMIx7vDwNvoyAIVQdkUCh0d2gEF&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DkSlnAhSxPWY&usg=AFQjCNHrh152inX_T-bw2RD3TfzCXW3wlw
    
    

    پی نوشت : 

    1 صدایی زیبا تر از صدای سیکر سایدواندور و کلا موشک ها حرارتی هست ؟

    2 تصویر های hud عالی هستند

    3 F-16 نیروی دریایی خیلی سبک ر و تند و تیز تر از F-16 نیروی هوایی هست

    4 صرف داگفایت یه پرنده رو ضعیف یا قوی نمیکنه

    • Upvote 4

  12. با سلام خدمت دوستان 

     

    میراژ / اگزوست 

     

     

    نیروی هوایی ارتش بعث عراق ، با کمک های  اطلاعاتی و فناورانه کشورهای غربی ، بویژه فرانسه ، از اواخر سال دوم جنگ تا پایان آن،  بتدریج توانست موفقیت های تاکتیکی  جالب توجهی را در جنگ علیه ایران بدست آورد . این مهم ، عمدتاً توسط جنگنده - بمب افکن های  سوپر اتاندارد و پس از خروج آنها از صحنه نبرد ، توسط اسکادرانهای میراژ اف-یک ادامه پیدا نمود . میزان  این موفقیت تا جایی ادامه پیدا کرد که در اواخر نبرد با ایران  ، نیروی هوایی ارتش بعث ، به راحتی ، کاروان ها و تاسیسات جمهوری اسلامی ایران را در دهانه تنگه هرمز مورد حمله قرار می داد . 

     

     

     

     

    خواندن این تایپیک که از یادگاری های حبیب عزیز هست ، خالی از لطف نیست

     

    http://www.military.ir/forums/topic/28396-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%AA%DB%8C-%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D9%84%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%DB%8C/

    • Upvote 7

  13. با دست پس زدی با پا پیش کشیدی

    حواست باشه مصطفی  icon_cheesygrin  icon_cheesygrin  icon_cheesygrin

    هر چند از حق نمیشه گذشت که اگه این مستند معرفی نمیشد هیچ وقت دنبالش نمیرفتم

     

    برای دوستانی که میخواهند سریع دانلود بنمایند

    http://www.tvup.top/sr0071075
    

    البته هیتلر نیست . کلا همینطوری گذاشتم اش تو کد

    زیرنویس اش رو هم از همونجا دانلود کنید فقط بعد از دانلود باید یک پسوند .rar یا .zip رو به ته فایل زیر نویس پیست کنید تا بشه ازش اکسترکت گرفت

    این هم برای یه وقتی که هیتلر شد

     

     

    The World at War (BRrip 720p x264)

    k5EL/The.World.At.War.1973.S01E01.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5ER/The.World.At.War.1973.S01E02.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5E9/The.World.At.War.1973.S01E03.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5El/The.World.At.War.1973.S01E04.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5EE/The.World.At.War.1973.S01E05.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5En/The.World.At.War.1973.S01E06.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5EV/The.World.At.War.1973.S01E07.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5Ej/The.World.At.War.1973.S01E08.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5EN/The.World.At.War.1973.S01E09.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5EK/The.World.At.War.1973.S01E10.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5Ei/The.World.At.War.1973.S01E11.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5E4/The.World.At.War.1973.S01E12.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5E2/The.World.At.War.1973.S01E13.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5Eb/The.World.At.War.1973.S01E14.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5EF/The.World.At.War.1973.S01E15.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5EA/The.World.At.War.1973.S01E16.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5Ev/The.World.At.War.1973.S01E17.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5E5/The.World.At.War.1973.S01E18.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5E8/The.World.At.War.1973.S01E19.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5Ea/The.World.At.War.1973.S01E20.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5Er/The.World.At.War.1973.S01E21.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5ED/The.World.At.War.1973.S01E22.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5E./The.World.At.War.1973.S01E23.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5EB/The.World.At.War.1973.S01E24.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5Ep/The.World.At.War.1973.S01E25.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
    k5EY/The.World.At.War.1973.S01E26.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4

    • Upvote 5

  14. این سوخو 30 تا حالا سابقه جنگی داشته.....که بتونه  اطلاعات کارخانه تولید کننده  را تایید کنه.......با تشکر از پدید اورنده تاپیک ...و..سایر دوستان مطلع

     

    این نوع سوخو 30 مدل خریداری شده برای هند هست . از اونجا که پرنده فقط مال روس ها نیست و مال هندی ها هست و در چند مانور هم با کشور های خارجی شرکت کرده ، درصد درستی اطلاعات برعکس بقیه تحهیزات صرفا روسی بیشتر هست

     

     

     

    پی نوشت :

     

    1- در یکی از دوره های برگزار شده ، یک بررسی جالب براساس اِلمان های فوق انجام شده بود که فوق العاده آموزنده بود . 

     

     

     

    خروجی اش رو هم با ما مطرح میکنید ؟  icon_cheesygrin  icon_cheesygrin  icon_cheesygrin  ( جان تو بگو جان تو بگو ( با لحجه جناب خان خوانده شود )

     

     

    به نظر من اشتباه محض هست که بخاطر قیمت و ...  ایران قصد خرید میگ 35 رو داشته باشه جنگنده ای که حتی توی خود روسیه هم حسابی روش نمی شه . البته منظور این نیست که این جنگنده نمی تونه کمکی برای نیروی هوایی فرسوده ی ما باشه اما حالا که بعد از چند ده سال بحث خرید عمده ی جنگنده پیش اومده باید جنگنده ای خرید که بتونه انواع نیازهای ما رو پوشش بده و تا حد امکان بروز باشه. در مورد قیمت با جستجویی که الان کردم قیمت میگ 35 بین 30 تا 40 میلیون دلار - سوخو 35 40 تا 65 میلیون دلار و سوخو 34 37 میلیون دلار ذکر شده بود. بهترین انتخاب برای ایران خرید سوخو 35 به همراه تعدادی سوخو 34 هست ( این جنگنده ها به نسبت میگ ها در سطح بالاتری قرار دارند و برای گرفتنشون نیاز به رایزنی های بیشتر و مهم تر از همه شل کردن سر کیسه هست ) و برنامه ریزی برای رفتن به سمت پاکفا

     

    تا اونجا که روسها گفتند قصد فروش سوخو 34 رو ندارند و گرنه جانشین خلفی برای سوخو 24 هامون میشد

    نظر خود من روی سوخو 30 هست ، هم به خاطر دو سر نشین بودن و هم چند دلیل دیگه

    هرچن امیدوارم نیرو اصرار کنه که سوخو 30 رو با موتور های سوخو 35 تحویل بگیره بدین صورت یه موتور خیلی قوی تر و به روز تر ( نسبت به مدل فابریک سوخو 30 ) نسیب مون میشه و میشه روی طرح جنگنده سبک ملی یا مدل های آموزشی و ... هم استفاده کرد

    • Upvote 5