-
تعداد محتوا
1,330 -
عضوشده
-
آخرین بازدید
-
Days Won
1
پست ها ارسال شده توسط Arash
-
-
3 فروند فالکون 50 از قبل در اختیار نیروی هوایی جهت جابجایی vip بوده و تعدادی هم در اختیار هواپیمایی معراج . ظاهرا تعداد نامشخصی رو جهت جنگ الکترونیک تغییر کاربری دادن.
همونی هست که ناو استارک رو زد . چند تا از نفت کش های ما رو هم زد
سال 91 هم به ایران پناهنده شد
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/611667/سرنوشت-جالب-سوزانا-هدیه-گرانقیمت-فرانسه-به-ارتش-عراق-ایران-آخرین-آشیانه-قاتل-ناشناخته-ناو-آمریکایی-استارک-عکس
سرنوشت سوزانا دیگه داره مشخص می شه !ببینیم عکسی ازش بیرون میاد یا نه که ببینیم واقعا چه شکلی هست !
- 14
-
سال 1359 سال خونین نیروی هوایی ایران به پایان رسید نیروی هوایی ایران در این سال علی رغم دادن تلفات سنگین چه از لحاظ نیروی انسانی و چه از لحاظ تجهیزات تلفات سنگینی بر پیکره تمامی نیروهای دشمن وارد آورد . عملا در شش ماهه اول جنگ این نیرو پا را فراتر از ماموریتهای تعیین شده خود گذاشت و به کمک نیروهای زمینی ایران آمد و به جرات می توان گفت بخش عظیمی از عدم پیشرفت عراق و تصرف مساحت بیشتری از خاک ایران مرهون رشادتهای این نیرو بود . شهدای بسیاری تقدیم این مرز و بوم نمود و بجز آن تعدادی زیادی از خلبانان اسیر شدند و تعدادی هم چه در خاک خودمان و چه در خاک دشمن توسط تیم رسیکیو نیروی هوایی ، دریایی و زمینی نجات پیدا نمودند .از شروع درگیری ها نیروی هوایی 105 خلبان شهید را تقدیم نمود و پس از شروع رسمی جنگ تحمیلی :61 نفر از خلبانان شهید در خاک خودمان چه توسط پدافند خودی و چه توسط پدافند دشمن هدف قرار گرفتند و 44 نفر از خلبانان شهید در خاک دشمن هدف قرار گرفتندپیکر پاک 48 نفر از خلبانان شهید از مجموع 105 نفر تاکنون کشف نگردیده استاز مجموع این 105 عقاب خونین بال نوع جنگنده به شرح ذیل می باشد :خلبان اف 4 : 62 نفرخلبان اف 5 : 38 نفرخلبان سی130 : 3 نفرخلبان بالگرد : 2 نفراز مجموع این 105 عقاب خونین بال هنگام شهادت درجه افراد به شرح ذیل بودهستوان : 45 نفرسروان : 43 نفرسرگرد : 15 نفرسرهنگ : 2 نفراین 105 عقاب خونین بال به ترتیب در ماه های ذیل شهید شدند :تیر ماه : 1 نفرشهریور ماه : 8 نفرمهر ماه : 58 نفرآبان ماه : 19 نفرآذز ماه : 5 نفردی ماه : 6 نفربهمن ماه : 6 نفراسفند ماه : 2 نفرمیانگین سنی شهدای این سال به شرح ذیل می باشد :35 تا 37 سال : 9 نفر30 تا 35 سال : 49 نفر25 تا 30 سال : 45 نفر20 تا 25 سال : 2 نفرسهم هر پایگاه در شهدای سال اول به شرح ذیل می باشد :پایگاه یکم شکاری : 10 نفرپایگاه دوم شکاری : 11 نفرپایگاه سوم شکاری : 12 نفرپایگاه چهارم شکاری : 25 نفرپایگاه ششم شکاری : 23 نفرپایگاه نهم شکاری : 21 نفرپشتیبانی مرکز : 3 نفراز مجموع شهدای این سال 4 نفر بر اثر سانحه بدون دخالت پدافند به شهادت رسیدندشهید غلامحسین باستانی اولین شهید قبل از شروع رسمی جنگ و شهید فیروز شیخ حسنی اولین خلبان شهید نیروی هوایی پس از شروع رسمی جنگ است و ایشان اولین خلبان شهید نیروی هوایی پس از شروع رسمی جنگ است که بدون جنگنده و روی باند هدف گلوله دشمن قرار گرفته استشهیدان محمد صالحی و خالد حیدری اولین خلبانان شهید نیروی هوایی در خاک دشمن می باشندشهیدان ذیل بدون جنگنده به شهادت رسیدند :علی شمس بیگی داخل هلی کوپترفیروز شیخ حسنی روی باند پایگاه چهارم شکاریابراهیم شریفی روی ناوچه پیکانحسین ناری قمی در غرب اهوازشهید عبدالحسین حاتمی به طرز فجیهی به همراه جوانان روستای کرخه زنده به گور شدشهیدان شوقی ، عزیزی مقدم و حاجی بعد از اسارت جهت تضعیف روحیه دیگر خلبانان به طرز فجیهی به شهادت رسیده اندتا پایان جنگ تحمیلی این آمار خوشبختانه هیچ وقت تکرار نشد و نیروی هوایی هرگز این تعداد شهید ندادروحشان شاد و یادشان گرامی باد- 2
- 35
-
انتشار متن بدون دخل و تصرف
پس از انقلاب فقط گردان یازده شناسایی تاکتیکی مستقر در پایگاه یکم شکاری تاکتیکی مهرآباد بود که بطور منظم از ابتدای سال ۱۳۵۹ پروازهای شناسایی در سرتاسر عراق داشت
زمانی که انقلاب به پیروزی رسید نیروی هوایی ایران قدرتمندترین نیروی هوایی خاورمیانه بود مجهز به ۴۶۲ فروند شکاری بمب افکن در خدمت ۱۸ گردان شکاری متعلق به ۸ پایگاه شکاری تاکتیکی.
۲۰ ماه بعد توان رزمی این نیرو در تلاطمهای نظام تازه تاسیس جمهوری اسلامی به ۱۵ درصد توان پیش از انقلاب رسیده بود و نیروی انسانی با ارزشش شامل افسران عملیاتی با درجههای بالاتر از سرگرد را که میلیونها دلار برای تربیت آنها از خزانه کشور صرف شده بود از دست داده بود.
از اواسط شهریور ۱۳۵۹، پایگاه سوم شکاری تاکتیکی نوژه (شاهرخی) اقدام به گشت هوایی با استفاده از اف-۴ئی مسلح به موشکهای سایدویندر و اسپارو کرد. تصویر یک فانتوم حین سوختگیری در جریان گشت هوایی
سیاستمداران نظام تازه تاسیس که دانش و تخصص لازم را برای اداره کشوری که در نقطهای راهبردی از غرب آسیا واقع شده بود نداشتند، قصد انحلال یگانهای باارزش نیروی هوایی و فروش تجهیزات آن را داشتند و نیروی انسانی آموزشدیده آن را به دلایل عقیدتی و سیاسی پاکسازی میکردند.
حکومت از این نیرو برای حفظ موقعیت سیاسی خود و مقابله با حزب دموکرات کردستان و کومله -که با حمایت صدام حسین در غرب کشور شورش کرده بودند- استفاده میکرد. پاکسازیهای وسیع در این نیرو ادامه داشت و پس از کودتای نوژه و در تیر ماه سال ۱۳۵۹ با نظارت مصطفی چمران و سرهنگ فکوری فرمانده وقت نیروی هوایی، شدت هم پیدا کرد.
در ابتدای فروردین ماه سال ۱۳۵۹، نیروی هوایی عراق مجهز به ۴۶۶ جنگنده رهگیر، بمب افکن و پشتیبانی نزدیک هوایی بود که تنها ۳۶۸ فروندشان آمادگی پرواز داشتند. از این تعداد تنها ۱۶۸ فروند میگ ۲۱، میگ ۲۳ و سوخو ۲۲ و توپولف ۲۲ از لحاظ تکنولوژی و توان رزمی با جنگندههای نیروی هوایی ایران برابری میکردند. در آن زمان نیروی هوایی عراق اقدام به انجام دهها سورتی پرواز شناسایی و ایذایی بر فراز مناطق مرزی و حتی حریم هوایی ایران کرده بود تا آمادگی رزمی نیروی هوایی ایران را از حیث توانایی مقابله با تهاجم هوایی عراق بسنجد.
پایگاه چهارم شکاری تاکتیکی وحدتی دزفول از اواسط شهریور ۱۳۵۹ اقدام به پروازهای گشت رزمی با استفاده از اف-۵ئی و اف در سرتاسر مناطق مرزی با عراق کرد
این پروازها از دیدگان نیروی هوایی و گروه اطلاعات و شناسایی ارتش ایران به دور نبود و همواره خطر حمله هوایی به مرزهای ایران و ضرورت بازیابی توان رزمی نیروی هوایی به مسئولان حکومت گوشزد میشد، اما به دلیل درگیر بودن سیاستمداران کمتجربه در جنگ قدرت، این هشدارها شنیده نشد.
حتی در روز ۲۵ فروردین ماه سال ۱۳۵۹، فرمانده وقت نیروی هوایی سرلشکر امیر بهمن باقری -که بعدا به اتهام همکاری با آمریکا بازداشت و به حبس ابد محکوم شد- در نامهای خطاب به رییس ستاد مشترک ارتش خطر جنگ فراگیر با ارتش بعث عراق را گوشزد کرده بود.
در تاریخ ۲۲ شهریور ستوان یکم خلبان محمدرضا عطایی، شکار نخستین جنگنده عراقی (یک فروند سوخو ۲۲) را با موشک اِی آی ام-۵۴آ فونیکس ثبت کرد
به دنبال گسترش دو لشکر مکانیزه عراق در مرز ایلام در روز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۹، هلیکوپترهای نیروی زمینی عراق اقدام به پروازهای شناسایی بر فراز مناطق مرزی نمودند. دو ماه بعد سرانجام اجازه افزایش سورتهای شناسایی و گشت هوایی نیروی هوایی بر فراز مناطق غربی کشور صادر شد و پایگاههای دوم، سوم و چهارم شکاری تاکتیکی به ترتیب در تبریز، همدان و دزفول در آماده باش کامل قرار گرفته و پایگاه وحدتی دزفول مامور گشت شناسایی رزمی با اف-۵ در نوار مرزی میان دهلران تا خرمشهر شد. در جریان یکی از این پروازها هواپیمای اف-۵ئی ستوان یکم غلامحسین باستانی با آتش خودی (احتمالا نیروهای سپاه پاسداران) ساقط شد و او جانش را از دست داد.
نیروی زمینی عراق بطور گسترده از هلیکوپترهای میل می-۸ ترابری برای هلیبرن و انتقال تکاوران ارتش عراق برای خرابکاری در تاسیسات نفتی، مخابراتی و حتی شناسایی و شنود ارتش ایران در مناطق مرزی استفاده میکرد
در مرداد ماه سال ۱۳۵۹، نیروی هوایی عراق اقدام به بمباران پاسگاههای مرزی ایران و حتی در مواردی حمله به تاسیسات نفتی ایران در مناطق مرزی ایران کرد که در برخی موارد با واکنش جنگندههای نیروی هوایی ایران روبرو شد. اما قدرت عمل نیروی هوایی به دستور مسئولان محدود شده بود، زیرا تمام تلاش صدام حسین از این حملات، تحریک ایران به بمباران هوایی پایگاههای نیروی زمینی و هوایی ارتش عراق بود. هدف صدام حسین این بود که ایران را آغازگر جنگ معرفی و از عربستان سعودی و همپیمانانش کمک مالی دریافت کند.
در تاریخ ۲۸ مرداد، نیروی زمینی ارتش اقدام به صدور آمادهباش کامل تمام یگانهای حاضر در غرب و جنوب غرب کشور کرد، یگانهایی که به دنبال انقلاب بشدت پاکسازی شده بودند و حتی آمادگی رزمیشان بیش از نیروی هوایی و دریایی کاهش یافته بود. در لشکر ۹۲ زرهی یک درجهدار فرمانده تیپ زرهی شده بود، راننده تانک چیفتن به اندازه کافی موجود نبود زیرا رانندگان لشکر بازخرید شده و به عنوان راننده لودر و تراکتور به جهاد سازندگی منتقل شده بودند. این ضعف اهمیت نیروی هوایی را در مقابله با هرگونه تجاوز بیش از پیش نشان میداد.
در ۲۷ شهریورماه سال ۱۳۵۹، موشک های ضد هوایی ارتش عراق یک فروند اف-۵ئی پایگاه چهارم شکاری تاکتیکی وحدتی به خلبانی سروان محمد زارع نعمتی را در منطقه شلمچه ساقط کرد. تا به امروز جسد سروان زارع نعمتی پیدا نشده است
اوایل شهریور ارتش عراق اقدام به گسترش بیشتر نیروهای تازه نفس شامل سه لشکر پیاده کوهستانی، یک لشکر پیاده و دو لشکر زرهی به مناطق صالح آباد، پیرانشهر، باویسی و قصر، مریوان، مهران و قصر شیرین و نفتشهر کرد و حملات مرزی خود را شدت بخشید که اوج آن در روز ۱۵ شهریور بود که جنگندههای نیروی هوایی عراق حریم هوایی ایران را نقض و پاسگاههای مرزی را که بعدا به اشغال عراق درآمدند بمباران کردند.
در پاسخ، نیروی هوایی ایران در روز ۱۹ شهریور اقدام به زدن چند پل مواصلاتی در نزدیکی مرز عراق کرد تا حرکت نیروی زمینی عراق به سمت مرزهای ایران را با مشکل مواجه و ارتباط یگانهای ارتش عراق را در زینلکش و خانلیلی در خاک ایران، با فرماندهی عراق قطع کند. پیشتر نیز در روز ۱۶ شهریور فانتومهای پایگاه سوم شکاری تاکتیکی نوژه (شاهرخی) اقدام به بمباران پاسگاههای مرزی عراق و همچنین پاسگاههای مرزی تحت اشغال عراق در خاک ایران نموده بودند.
ستوان یکم حسین لشگری (چپ) اولین خلبان اسیر نیروی هوایی ایران و سروان غلامحسین باستانی نخستین خلبانی که جان خود را در جنگ از دست داد. هر دو خلبانان اف-۵ پایگاه چهارم شکاری تاکتیکی وحدتی بودند
در هفته سوم شهریور ماه سرانجام شورای عالی انقلاب دستور افزایش آمادگی رزمی نیروی هوایی را داد و پس از آن نیروی هوایی شتابزده اقدام به افزایش سورتهای پروازی برای افزایش آمادگی پروازی و رزمی خلبانان کرد و حتی چندین سورتی تمرین بمباران هوایی نیز صورت گرفت.
اما به سبب کمبود خلبان در برخی از گردانها، تصمیم به آزادسازی برخی از خلبانان زندانی از زندانها و دعوت آنها به خدمت برای دفاع از وطن گرفته شد. سرهنگ فکوری فرمانده وقت نیروی هوایی هیئتی را برای دلجویی از آنها تشکیل داد. هر چند این امر کاملا دیر صورت گرفته بود و امکان بازگشت بسیاری از آن خلبانان پاکسازی شده وجود نداشت اما بودند کسانی که به محض دعوت به خدمت یا آزادی از زندان و حتی رهایی از جوخه اعدام، به خدمت بازگشتند. برخی از آنها جانشان را در جنگ از دست دادند همچون سروان ابوالفضل مهدیار و ستوان یکم غفور جدی اردبیلی و بسیاری دیگر.
در هفته های منتهی به آغاز جنگ ۸ ساله با عراق، نیروی هوایی عراق از میگ ۲۳ بی ان برای حمله به پاسگاه های مرزی استفاده میکرد. تصویر یکی از خلبانان گردان ۴۹ نیروی هوایی عراق در مقابل میگ ۲۳ بی ان در سال ۱۳۷۵
پیش از شروع رسمی جنگ و در جریان عملیات رزمی نیروی هوایی، چهار فروند جنگنده و یک فروند هلیکوپتر نیروی هوایی ساقط شد و شش خلبان جان خود را از دست دادند از جمله در منطقه سرپل ذهاب در روز ۱۷ شهریور خلبان کابین عقب اف-۴ ستوان یکم علی ایلخانی به علت برخورد گلولههای پدافند خودی جان خود را از دست داد.
دو روز بعد یک فانتوم دیگر از پایگاه سوم شکاری تاکتیکی به خلبانی سروان علی شمسبیگی و ستوان احمد رمضانی پس از زدن یک پل در نزدیکی مرز ایران و عراق در آسمان عراق هدف پدافند ضد هوایی (روشن نیست خودی یا غیر خودی) واقع شده و خروج اضطراری میکنند و در خاک عراق فرود میآیند. کمی بعد یک فروند هلیکوپتر جست و جو و نجات بل ۲۱۴ از پایگاه وحدتی نیروی هوایی آنها را نجات میدهد اما این هلیکوپتر مورد اصابت پدافند ضد هوایی سپاه قرار گرفت (به دلیل عدم هماهنگی و آشنایی با مدل هواپیما) و خلبانان فانتوم و هلیکوپتر (سروان بیژن فعلی و علی اکبر رشیدی) جان خود را از دست دادند. در گزارش رسمی سانحه علت سقوط، "پدافند برادران" ذکر شده بود.
در روز ۱۸ شهریور ۱۳۵۹، فانتومهای پایگاه سوم شکاری،۲۰ تانک عراقی و محل فرود هلیکوپترهای هوانیروز عراق را که در کوه های آقداغ مخفی شده بود با راکت و موشک ماوریک هدف قرار دادند و یکی از هلیکوپترهای عراقی و یک فروند میگ ۲۱ نیروی هوایی عراق که برای محافظت از آنها وارد منطقه شده بود ساقط شدند.
نفر اول از سمت چپ ستوان بیژن فعلی خلبان بل ۲۱۴سی جست و جو و نجات پایگاه چهارم شکاری تاکتیکی وحدتی. او در جریان ماموریت خلبانان یک فروند فانتوم سانحه دیده در خاک عراق به نامهای علی شمس بیگی و احمد رمضانی در روز ۱۹ شهریور ۱۳۵۹ دچار سانحه شد و همراه کمک خلبان خود علی اکبر رشیدی جان خود را از دست داد
پنج روز بعد، ۲۳ شهریور، جنگندههای عراقی به هلیکوپتر رئیس جمهوری و نخست وزیر وقت، ابوالحسن بنیصدر و محمد علی رجایی حمله ور میشوند که موفق به ساقط کردن آن نمیشوند. در همان روز فانتومهای نیروی هوایی ایران یک میگ ۲۱ عراق را در حین بمباران روستاهای مرزی ایران ساقط کردند. روز قبل از آن هم یک تامکت نیروی هوایی ایران یک سوخو ۲۲ عراقی را ساقط کرده بود.
در نهایت در روز ۲۷ شهریور دو فروند اف-۵ئی پایگاه چهارم شکاری وحدتی در حین مأموریت گشت رزمی هوایی یک دسته از نیروهای زرهی عراق را در مناطق اشغال شده در آبدانان و شلمچه مشاهده میکنند، اما این دو هواپیما هدف موشک زمین به هوای عراق قرار گرفته و خلبانان آن مجبور به خروج اضطراری میشوند، سروان محمد زارع نعمتی جانش را از دست داد و سروان حسین لشگری به اسارت در آمد و ۱۷ سال را -تا سال ۱۳۷۶- در زندانهای عراق سپری کرد.
منبع
http://www.bbc.com/persian/iran/2016/09/160919_me_iran_airforce_before_iraq_war
- 40
- 2
-
جهانآفرین تا جهان آفرید *** پرنده ای زشت تر از این نیامد پدید
کاوازاکی سی یک Kawasaki C-1 یه هواپیمای برد کوتاه ترابری ست که توسط نیروی هوایی ژاپن استفاده میشه که از 1974 در حال خدمت هست . 31 فروند هم ازش تولید شد
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/68-1018-jasdf-kawasaki-c-1_PlanespottersNet_100905.jpg][/url]
که البته در این پست در مورد این هواپیما نمیخوام صحبت کنم
بلکه در مورد تمرینی جنگ الکترونیک این هواپیما کاوازاکی ای سی یک Kawasaki eC-1 صحبت میکنیم. دو فروند از اون 31 فروند به این استاندارد ارتقاع داده شدند . اولین پروازش در سال 1984 اتفاق افتاد و تا سال 1985 بیش از 100 تست پروازی رو پشت سر گذاشت . تجهیزات ECM این هواپیما XJ/ALQ-5 توسط صنایع جنگ الکترونیک میتسوبیشی طراحی و ساخته شد . یکی روی دماغه یکی روی دم و دوتا در کناره ی این پرنده تعبیه شد و دو آنتن هم برای تبادل اطلاعات با C-1 های دیگه داشت .
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/Kawasaki_EC-12C_Japan_-_Air_Force_01.jpg][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/Kawasaki_EC-12C_Japan_-_Air_Force_03.jpg][/url]
- 28
-
با خوندن این تاپیک بیشتر این سوال برام پیش میاد که چرا چند گردان انداز 160 میلیمتری (با گلوله های حدودا 40 کم کیلوگرمی) در پشتیبانی خط خمپار خودی تو سوریه تشکیل نشده،
همونطور که هیچگاه صحبتی از استفاده از گلوله های هدایت پذیر توپخانه در سوریه نشده، و فقط می نالیم که چرا ارتش سوریه آتش پشتیبانی فراهم نمی کنه.توپخانه ی خوب تا حدود زیادی ضعف نداشتن ایرساپرت خوب رو میتونه پوشش بده ( البته هنوز ایر ساپوت یه چیز دیگه هست )
تو سوریه جنگنده نداریم . توپخانه و خمپاره که میتونیم ببریم
- 2
-
سلام دوستان .
از اونجایی که من 50 درصد کردستان عراقی ام ! گفتم شاید اطلاعاتم به درد این تاپیک بخوره !
اول از همه بگم که کردستان اول یک منطقه خودگردان بود که قرار نبود ارتش داشته باشه ، مثل مناطق خودمختار متعدد روسیه . ولی چون دو حزب بزرگ و حاکم کردستان عراق نیروی نظامی داشتند ، نیروهاشون رو رشد دادن و مدتی بعد وزارت پیشمرگه ( وزارت دفاع ) تاسیس شد .
در کل کردستان عراق سزیر دست دو حزب بزرگه پارتی و یکیتی .
نیروهای اصلی کردستان :
1. نیروهای حزب دمکرات کردستان ( پارتی - بارزانی ها )
2. نیروهای حزب یکیتی نیشتمانی کردستان ( مام جلال - یکیتی - البته الان زیر دست هیرو خان زن مام جلال و قباد طالبانی است)
3.نیروهای وزارت پیشمرگه . ( مثل وزارت دفاع ایران )
4. نیروهای وزارت ناوخو .
5.خوبخش ( مثل بسیج ایران )
6.نیروهای پ چ د ک
وزارت پیشمرگه :
نیروهای زمینی :
بعد از تشکیل شروع به تلاش برای ساخت ارتش منسجم کرده که موفق هم عمل کرده ولی کامل نشده کارش . بیشتر نیروها رو از وابستگی های حزبی خارج کرده و تو پیشمرگه منظم داخل کرده ولی خب هنوز چندین گردان زیر دست پارتی و یکیتی موندن . بیشترین تعداد پیشمرگه ها زیر دست این وزارت می باشد . و برای خودش دارای گردان ها و شاخه های زیادیه . برای مثال یک گردان داره به اسم پیشمرگه بیانی ( پیشمرگه های خارجی ) این ها اکثرا سربازای امریکایی و غیره ان که میان داوطلبانه برای جنگ با داعش و می تونن روی لباسشون به اضافه پرچم کردستان پرچم کشور خودشون رو نیز بزنن !
بیشترین همکاری به این وزارت جهت ساخت ارتش منظم از سوی به ترتیب میزان کمک ارتش اسرائیل و ایالات متحده - انگلستان - آلمان - ایتالیا - استرالیا - کانادا ... بوده . به صورت رسمی تو کردستان به نیروهای وزارت ، " پیشمرگه کوردستان " ( همون ارتش کردستان ) میگن . رسانه های خارجی ادعا می کنن که وزارت نزدیک 200000 نیرو داره ولی خودش ادعا می کنه 400000 نفر داره .
کلا وزارت تو نیروهای زمینی خوب عمل کرده و بخش زرهی قابل قبولی داره . تو تانک ها که بیشتر به چشم میاد تعداد مدل ها به ترتیب زیر از بیشترین به کمترین تعداد :
تی 55 - تی 65 - تی 72 - آبراهامز ام 1 - مرکاوای اسرائیل .
نیروهای ویژه :
1. دژ ترور ( ضد ترور ) چندین گردان نیروی ویژه زیر دست وزارت ولی خب هنوز مایه های حزبی داره و درجه بالاهاش وابسته به حزب یکیتین .
2. زیروانی - دقیقا سپاه ایرانه در بعد کوچک ، مثل آچار فرانسه تمامی وظایف سایر بخش ها رو انجام میده ولی وظیفه رسمیش دفاع از حکومت کردستان عراقه . این نیروها آموزش های خوبی دارن ولی اینبار اینها نیز هنوز مایه های حزبی دارن و درجه بالاهاش وابسته به حزب بارزانی هان .
نیروهای وزارت ناوخو ( داخلی ) مروبط به آسایش و شاخه هاش می شه ( آسایش همون پلیسه ایرانه ).
نیروهای خوبخش ، مردم عادی که بعد از آموزشی کوتاه به داخل صف های پیشمرگه وزارت میرن .
کاف یا KAF -kurdish air force نیروی هوایی وزارت پیشمرگه :
این نیرو هنوز بزرگ نیست و فقط یکی دو گردان داره . معمولا وزارت زیاد صداشو در نمیاره مگه از مردم محلی راجبش بپرسی یا خودت پادگان هوایی رو ببینی .
هواپیماهایی اف-16 ، 5 تا 6 عدد از ترکیه و .. خریداری شده .یک سری هواپیمای کوچک تمرینی .
هلی کوپتر: چند تا بل ، چند تا بلک هاوک ، چندتا MI روسی جهت حمل نقل . و چند تا هلی کوپتر شبیه کبرا ایران که کوچکترن و متاسفانه من نمی دونستم چین .
نیروی هوایی وزارت هنوز بزرگ و منسجم نشده .
نیروهای پ چ د ک :
همون نیروهای پ ک ک ! ولی خب باتوجه به سیاست های پ ک ک ، برای هر قسمتی از کردستان ها یک حزب منسجم با نیروی نظامی خودش درست شده . پ چ د ک شاخه پ ک ک تو کردستان عراقه . که می تونه تو انتخابات هم شرکت کنه و اتفاقا تو پارلمان هم کرسی داره . با توجه به تمرکز فعلی پ ک ک روی کردستان سوریه . نیروهاش تو کردستان عراق کمه .
البته حزب دمکرات کردستان ایران ، حزب خبات ، پژاک ،حزب های کومله ( دو تا ، زحمتکشان و کارگران ) هم مقر اصلیشون تو کردستان عراقه . ولی خب نیروهای کردستان عراق حساب نمیشن .
خلاصه :
درکل برای خلاصه می تونم بگم که تو کردستان عراق دو نوع نیروی منظم و حزبی وجود داره ، نیروهای حزبی مروبط به حزب های حاکم و حزب های مربوط به کردستان ایران .
و نیروهای منظم مربوط وزارت پیشمرگه یا همون وزارت دفاع .
و نیز نیروهای تاحدودی منظم مربوط به پ ک ک .
یه توصیه دوستانه
خالی رو کم ببند که همیشه بتونی ببندی icon_eek icon_eek icon_eek
- 5
-
اين مینی سريال ماجراي گروهاني از نيروهاي چترباز آمريکايي را از دوران آموزش در آمريکا و انگليس تا پايان جنگ جهاني دوم در آلمان تعقيب ميکند. ماجرا کاملا بر اساس واقعيت است و به نحوي که در انتهاي هر قسمت کهنه سربازهايي که در سريال دوران جواني آنها را ميبينيم، هر کدام چند جملهاي مرتبط با مضمون سریال توضيح ميدهند…
این بالایی توضیح خود سایت بود
ولی من خودم یه توضیح رو اضافه میکنم
فیلم در مورد گروهان e با نام Easy Company از لشکر 101 هوابرد آمریکا هست . که در روز D-Day و حمله به نرماندی در پشت خطوط آلمان ها فرود میان و مراحل جالب نبرد تا حمله ی آخر آلمان ها به چنگل آردن که توسط این نیروها سد میشه تا چنرال پاتون با نیروی زرهی میاد و خط دفاعی آلمان ها رو میشکنه و نهایتا تسلیم آلمان
همونطور که بالا هم گفته شد داستان واقعی هست و خود کهنه سرباز هایی که هنوز زنده موندن میان و توضیحاتی میدن . به نظر خودم یکی از باخالترین خاطره ها این بود
" یکی میرفت نیروی هوایی یکی دیگه نیروی دریایی اون وسط یکی بود که داشت برای هوابرد تبلیغ میکرد . به گوشم نخورده بود گفتم ماجراش چی هست ؟ گفت از هواپیما با چتر پشت دشمن میپری پایین . بلند گفتم کدوم خری حاضر میشه همچین کاری بکنه ؟ گفت حقوق ش ماهی 50 دلار بیشتره . و من همون لحظه ثبت نام کردم " ( البته نقل به مضمون بود ) :laughing: :laughing: :laughing:
یکی از نکته های جالب این سریال اینه که یکی از نویسنده هاش تام هنکس icon_cheesygrin icon_cheesygrin icon_cheesygrin هست .
رتبه ی سریال هم که 9.6 از 10 هست
نمیدونم چی باعث میشه کسی این سریال رو نبینه
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10266/band_of_brothers_banner_by_social_iconoclastd5gthsa.png][/url]
( برای دیدن عکس در سایز بزرگ روی آن کلیک کنید )
بازیگر ها به همراه نام شخصیت های حقیقی
کهنه سرباز های جوان
- 12
-
گزینه های محدود ارتش ایالات متحده :
تکامل تدریجی قدرت موشکی ارتش چین ، یک تهدید جدی روبه رشد برای عملیات هوایی ارتش آمریکا در هردو سناریوی تشریح شده ، محسوب می شود . با این حال ، اجرای یکسری اقدامات متقابل می تواند این تهدید را تا حد قابل قبولی کاهش دهد . بعنوان مثال ، پراکنده کردن سازمان رزم نیروی هوایی در پایگاه ها که این امر منجر به تقسیم شدن توان موشکی چین برای حمله به این موقعیتها و در نتیجه کاهش قدرت تخریبی برای هر پایگاه هوایی خواهد شد .
اجرای اقدامات فریب ، وجود تحرک ، ایجاد توانایی های ضد اطلاعاتی ، ضد شناسایی و ضد نظارت می تواند کار را برای ارتش چین بسیار سخت نماید . این مساله موجب خواهد شد تا چینی ها مجبور شوند برای نابودی توان رزمی هر پایگاه ، به تک تک پناه گاه های هر پایگاه هوایی حمله کنند که این مساله هزینه ها را برای طرف چینی بشدت بالا خواهد برد . امکان استفاده از فریبنده ها در پایگاه های خط مقدم نیز از گزینه های مورد استفاده بشمار می رود . حتی در صورت وجود سرمایه گذاری لازم ، ایجاد یک طرح دفاع موشکی که چینی ها را مجبور به اختصاص دادن موشکهای بیشتر در هر مرحله از تهاجم کند که این به نوبه خود ، ذخیره موشکی آن را بسرعت کاهش خواهد داد ، از راه های موثر محسوب می گردد .
این تغییرات ، به تلاش هماهنگ و زمان برای اجرا نیاز خواهد داشت ، هرچند با شروع یک درگیری تمام عیار ، برای تصمیم گیری ، بسیار دیر خواهد بود .
این نتیجه گیری بعد از عملیاتی شدن اف 35 های عمود پرواز جالب تر خواهد شد
چون تا قبل از ا 35 کل برنامه اینه که دیکوی ها رو زیاد کنن و ...
خلاصه سر چینی ها رو گرم کنن تا احتمال آسیب جدی خودشون کمتر بشه
- 6
-
به محض لغو تحریم های ایران؛رئیس شرکت هواپیما سازی سوخوی روسیه از تحویل ۱۰۰ فروند هواپیمای سوپر جت سوخو به ایران به محض لغو تحریم های ایران خبر داد.کد خبر: ۵۴۵۷۷۶تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ - 08 November 2015رئیس شرکت هواپیما سازی سوخوی روسیه از تحویل ۱۰۰ فروند هواپیمای سوپر جت سوخو به ایران به محض لغو تحریم های ایران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شرکت هواپیماسازی سوخوی روسیه به محض لغو تحریمهای ایران ۱۰۰ فروند سوخو سوپرجت اس اس جی را به ایران تحویل می دهد.
تاراسانکو رئیس شرکت هواپیماسازی سوخوی روسیه در این خصوص گفت: این برای ما سود هنگفتی دارد. ما درباره تحویل این هواپیماها مذاکره کرده ایم و انتظار داریم ی۱۰۰ فروند سوپر جت به زودی تحویل داده شود.
وی همچنین گفت در صورت تایید توان و ظرفیت ایران ، تهران میتواند در روند ساخت قطعات بدنه این هواپیماها و همچنین خدمات پس از فروش در خاک خود با روسیه همکاری و مشارکت کند.اگه در ایران ساخته بشه و انتقال فناوری انجام بشه خوبه
وگرنه اگه صرف بحث خرید باشه
جنازه بوئینگ و ایرباس به هواپیماهاش شرقی شرف داره
- 8
- 1
-
همه ی تایپ ها؟!
گفتن و تایپ کردنش خیلی اسونه ولی در عمل تقریبا غیر ممکنه
دلیلش هم بسیار سادست. این تنوع ناوگانی که ما داریم تقریبا در دنیا بی نظیره ! از هر کشور و بلوکی هواپیما داریم ! از امریکا و شوروی و چین بگیر تا فرانسه و حتی پاکستان !!
ساختن موشکی که با همه این سیستم ها سازگار باشه اگر غیرممکن نباشه بسیار بسیار دشواره. همین موشک هاوک که گفتید دلیل adapt شدنش با تامکت این بود که اولا هر دو خاستگاه مشترکی داشتند و هم فینیکس هم هاوک هر دو با یک طول موج کار میکنند و سیستم هدایت مشابه دارند.
ولی اینجا صبحت از ناوگانی هست که هر بخشش در یک جای دنیا ساخته شده!!! هنوز نیرو با سیرانو های میراژ ها درگیره و هنوز سایدوایندر و بمب های سقوط آزاد هم روی میراژ ها نتونستیم منطبق کنیم ساخت موشک هوا به هوای راداری که با همه جور سیستم شرقی و غربی سازگار باشه خیلی دور از ذهنه
ساخت موشکی با مدار ها و سیستم های دیجیتال که بتونه روی هواپیمایی مثل فانتوم لود بشه (به قول شما جایگزین اسپارو) هم نیازمند تغییرات زیادی روی زیر سیستم های رادار و کنترل آتش فانتوم هست که 50 ساال پیش با سیستم های تمام آنالوگ ساخته شده ( فانتوم های دی که لامپ خلا دارن!!)
واقعیت اینه که با هواپیما هایی که در حال حاضر داریم (سطح تکنولوژی منظورمه) با ساخت موشک هم چیز دندون گیری از آب در نمیان. یا باید یک بسته ارتقا اساسی در سازه و همه سیستم ها علی الخصوص الکترونیکی دریافت کنند (مثل تجربه ای که ترکیه و آلمان و یونان با فانتوم هاشون داشتند) یا اینکه به سمت خرید هواپیما بریم.
صرفا جهت اینکه بحثش پیش اومد:
موشکی که قرار بود AIM-152 نام بگیره و درصورت ساخت چیزی در حد R-172 میشد.
http://marvellouswings.com/Aircraft/Missile/M-152/Pic/ACIMD%20China.JPG
http://sistemasdearmas.com.br/aam/aaamams.jpg
http://members.optushome.com.au/mschew/AIM-155.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/29/AIM-152_AAAM.svg
بالایی طرح هیوز و ریتون
پایینی طرح جنرال داینامیکز و وستینگهاوس
این مناقصه به دلیل فروپاشی شوروی و از بین رفتن تهدید هیچگاه به پایان نرسید.
همه ی تایپ ها که صرفا حرف بود
وگرنه همین حالا هم هر کاری کنیم روی اف5 و اف 7 نمیتونیم همچین موشکی لود کنیم (آویزگاه هاشون همچین اجازه ای نمیده )
غربی و شرقی بودن تجهیزات هم زیاد مهم نیست چون ماکسیمم تا 2025 قراره تو خدمت باشند نه 50 سال دیگه
برنامه هایی هم بود که یک رادار تولید بشه و هواگرد ها از همون یکی استفاده کنند که خبری نشد
ضمن عرض سلام به کاربرای محترم من یه سوال داشتم نمیشه باتغییراتی موشک فونیکس رو مثل اسپارو زمین پایه کرد که بعنوان پدافند مثلا تو ناو جماران ازش استفاده کرد یاازیه سایت زمینی شلیکش کرد؟
نیازی نیست
خود استاندارد توانایی ارتقای بالایی داره و آخرین مدلش هم در آمریکا با بوستر بردی بیشت از 150 کیلومتر داره
- 1
-
وقتی دوستت اشتباه میکنه باید جلوش رو بگیری و از اشتباه اش آگاه اش کنی
داگفایت اف 16 و تامکتhttps://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CBwQtwIwAGoVChMIx7vDwNvoyAIVQdkUCh0d2gEF&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DkSlnAhSxPWY&usg=AFQjCNHrh152inX_T-bw2RD3TfzCXW3wlw
پی نوشت :
1 صدایی زیبا تر از صدای سیکر سایدواندور و کلا موشک ها حرارتی هست ؟
2 تصویر های hud عالی هستند
3 F-16 نیروی دریایی خیلی سبک ر و تند و تیز تر از F-16 نیروی هوایی هست
4 صرف داگفایت یه پرنده رو ضعیف یا قوی نمیکنه[aparat]5YgMy[/aparat]
- 1
-
با سلام
اما درمورد سوال دومتون باید بگم که اولین مشکل وزن زیاد موشک که فقط تامکت قادر به حمل اون هست اما در مورد لود موشک فونیکس روی سایر جنگنده ها باید برای یکپارچه کردن این موشک با رادار مذکور باید تغییراتی اساسی در رادار و داده های ارسالی به موشک آن (فونیکس) انجام بشه .برای این کار هم نخستین نیاز ، داشتن کدهای مرجع رادار جنگنده مادر و همچنین داشتن الگوریتم کامل و باز نرم افزار این رادار هست که چنین چیزی هم برای ما امکان پذیر نیست (مگر اینکه شرکت سازنده رادار این اطلاعات رو به ما بده) .
با توجه به تنوع جنگندهای موجود در نهاجا (شرقی و غربی) وتفاوت در سیستم های هدایت و راداری به خاطر همون دلیل بالا که عرض شد امکان این کار نیست .لازم به ذکر هست که پروژه طوفان برای لود موشک آلامو روی تامکت به همین دلیل لغو شد .
موشک فونیکس کلا آنالوگ هست ، چیزه عجیبی هم نیست چون در زمان ساخت اش هم تکنولژی هنوز آنالوگ بود
رسما میگم حماقت هست اگه الان ما بریم و مدارات آنالوگ این موشک رو مهندسی معکوس کنیم اون هم زمانی که میتونی برد های دیجیتال رو طراحی و جایگزین کنیم
همون کاری که ایران کرد و بردهای فونیکس رو جایگزین کر
عکس هاش هم در میلیتاری و رهروان موجود هست
میدونی موشک هاوک رو چطور روی اف 14 نصب کردند ؟
مترجم براش گذاشتند
به طوری که واسطه شد بین رادار تامکت و سیکر هاوک
و این مترجم رو میشه روی پرنده های دیگه هم نصب کرد ، طراحی و برنامه نویسی اش فرق میکنه وگرنه کلیت یکی هست
کلیات حرف من این بود که اگر بخوایم فونیکس رو روی پرنده های دیگه اتفاده کنیم به خاطر وزن بالاش شدنی نیست
باید کوچک اش کنیم که همین کوچک کردن ، یعنی طراحی موشک جدید
پس چه بهتر کاری که آمریکا با آمرام کرد ما هم بکنیم و یک موشک طراحی کنیم که جسه و وزن زیادی نداشته باشه و بشه روی همه ی تایپ پرنده هامون استفاده اش کنیم .
یه استراحتی هم به اسپارو های کم دقت و پر دردسر مون هم میدیم و بازنشسته شون بکنیم
- 2
-
اقا یه سئوال بی ربط به موضوع البته با پوزش:
چرا ما موشک فونیکس رو کاملا مهندسی معکوس و تولید انبوه نمیکنیم؟ به نظر شما میشه این موشک رو طوری تغییر داد که از جنگنده های دیگه هم شلیک شه (مال ما)
باید خیلی کوچک بشه که خودش یعنی یه موشک کاملا جدید . از این لحاظ به صرفه نیست
یه موشک طراحی کنیم که رو همه ی تایپ پرنده هامون منجمله تامکت لود بشه کار بهتری هست
چیری مثل آمرام
از موشک فکور اطلاع دارید ؟
- 5
-
با سلام
یکی از مهمترین فاکتورهای رزم هوایی ، دایره گردش جنگنده ها در جریان یک درگیری نزدیک بشمار می آید . تصویر فوق ، بخوبی ، نشاندهنده تاثیر ترکیب یک پیشرانه قدرتمند در یک بدنه چالاک با ویژگی های آیرودینامیکی بهتر است . در جریان یک نبرد تمرینی میان نمونه آزمایشی فالکون ( YF-16) و یک فروند فانتوم نیروی دریایی ( پایگاه هوایی ادواردز - 1974) ، فانتوم افسانه ای ، به شکل بیهوده ای ( البته با احترام به سابقه رزمی این جنگنده/ بمب افکن سخت کوش ) تلاش می کند تا نسخه اولیه فالکون را در یک داگ فایت پُر پیچ و خم ، شکست دهد .
پی نوشت :
بطور مشخص واقعیت ها تغییر نخواهد کرد .( هرچند زیاد موجب رضایت ما فراهم نشود )
وقتی دوستت اشتباه میکنه باید جلوش رو بگیری و از اشتباه اش آگاه اش کنی
داگفایت اف 16 و تامکت
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CBwQtwIwAGoVChMIx7vDwNvoyAIVQdkUCh0d2gEF&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DkSlnAhSxPWY&usg=AFQjCNHrh152inX_T-bw2RD3TfzCXW3wlw
پی نوشت :
1 صدایی زیبا تر از صدای سیکر سایدواندور و کلا موشک ها حرارتی هست ؟
2 تصویر های hud عالی هستند
3 F-16 نیروی دریایی خیلی سبک ر و تند و تیز تر از F-16 نیروی هوایی هست
4 صرف داگفایت یه پرنده رو ضعیف یا قوی نمیکنه
- 4
-
خلبان آزمایشی نژاد خاصی از خلبان است که وظیفه تست هواپیماهای جدید و امتحان پسنداده را به عهده دارد، این خلبانان علاوه بر تسلط و مهارت بالا در فن خلبانی، استعداد بالایی در حس کردن هواپیما، پیشبینی رفتارهای هواپیما، احساس جریان هوا برروی سطوح آیرودینامیک هواپیما، تشخیص میزان آستانه تحمل هواپیما و زمان توقف فشار وارده، بردن هواپیما در رژیمهای ناشناخته پروازی و بازیافت هواپیمای تازه طراحی شده درصورت از دست رفتن کنترل بدون هیچ دستورالعملی.
خلبانهای آزمایشی اشراف و دانش بسیار بالایی به علم ایرودینامیک، ترمودینامیک و ... دارند و جز مشاوران ارشد تیم طراحی هواپیما هستند، این خلبانان با ریسک بالا برای اولین بار هواپیمای آزمایش نشده را بپرواز درآورده و پارامترهایی نظیر سرعت برخاست و نشست، دستورالعمل انجام مانورهای مختلف، میزان تحمل فشار جی، نحوه خارج کردن هواپیما از استال و اسپین، آزمونهای مخاطره آمیزی چون کرش لندینگ، هارد لندینگ، وارد کردن عمدی هواپیما به واماندگی، چرخش خارج از کنترل، ایجکت، تعیین حداکثر ارتفاع قابل پرواز و ...
را تعیین میکنند و پیش از هر پرواز با توجه به ابهامات و سوالات تیم طراحی پرواز خود را برنامهریزی میکند و پس از پایان پرواز پاسخ سوالات تیم را ارائه داده و دستورات لازم جهت تغییرات و اصلاحات در هواپیما را میدهد.
این خلبانان علاوه بر مهارتهای ذکر شده افرادی قابل اعتماد و امین هستند، آنها پل ارتباطی بین کارخانجات سازنده هواپیما و نیروهای هوایی یا شرکتهای خریدار این محصولات هستند، رای آنها تعیین کننده نظر خریدار و عقد قراردادهای میلیاردی است و از این لحاظ نباید هیچ انگیزه مالی در ارائه نظری غیر کارشناسانه در آنها تاثیرگذار باشد.
نوع دیگری خلبانهای آزمایشگر در سطحی پایینتر مسوول پرواز آزمایشی هواپیماها پس از سرویسهای عمده اورهال و تعمیرات سنگین پس از سانحه دیدن هواپیما میباشند.
تصویر: چارلز (چاک) اسول Charles A.Sewell درون کابین تامکت خلبان شهیر آزمایشی شرکت گرومن با بیش از ۱۰ هزار ساعت پرواز برروی حدود ۱۴۰ مدل هواپیمای مختلف نظیر A-6 Intruder و EA-6B Prowler و EF-111A Raven و X-29 و F-14 Tomcat، آزمایش بیادماندنی وی پرواز با اف-۱۴ برای نشان دادن بقاپذیری و قابلیت پرواز تامکت درصورت نقص در مکانیزم بالهای متغیر آن بود،
، وی درحالی که یک بال در حالت کاملا باز درجای خود ثابت و بال دیگر در موقعیتهای مختلف باز و بسته میشد تامکت را با موفقیت و پایداری پرواز داد، وی در اثر سانحه در پرواز تفریحی با Grumman Avenger torpedo بمبافکن جنگ جهانی دوم کشته شد.
- 25
-
با سلام خدمت دوستان
میراژ / اگزوست
نیروی هوایی ارتش بعث عراق ، با کمک های اطلاعاتی و فناورانه کشورهای غربی ، بویژه فرانسه ، از اواخر سال دوم جنگ تا پایان آن، بتدریج توانست موفقیت های تاکتیکی جالب توجهی را در جنگ علیه ایران بدست آورد . این مهم ، عمدتاً توسط جنگنده - بمب افکن های سوپر اتاندارد و پس از خروج آنها از صحنه نبرد ، توسط اسکادرانهای میراژ اف-یک ادامه پیدا نمود . میزان این موفقیت تا جایی ادامه پیدا کرد که در اواخر نبرد با ایران ، نیروی هوایی ارتش بعث ، به راحتی ، کاروان ها و تاسیسات جمهوری اسلامی ایران را در دهانه تنگه هرمز مورد حمله قرار می داد .
خواندن این تایپیک که از یادگاری های حبیب عزیز هست ، خالی از لطف نیست
- 7
-
با دست پس زدی با پا پیش کشیدی
حواست باشه مصطفی icon_cheesygrin icon_cheesygrin icon_cheesygrin
هر چند از حق نمیشه گذشت که اگه این مستند معرفی نمیشد هیچ وقت دنبالش نمیرفتم
برای دوستانی که میخواهند سریع دانلود بنمایند
http://www.tvup.top/sr0071075
البته هیتلر نیست . کلا همینطوری گذاشتم اش تو کد
زیرنویس اش رو هم از همونجا دانلود کنید فقط بعد از دانلود باید یک پسوند .rar یا .zip رو به ته فایل زیر نویس پیست کنید تا بشه ازش اکسترکت گرفت
این هم برای یه وقتی که هیتلر شد
k5EL/The.World.At.War.1973.S01E01.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5ER/The.World.At.War.1973.S01E02.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5E9/The.World.At.War.1973.S01E03.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5El/The.World.At.War.1973.S01E04.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5EE/The.World.At.War.1973.S01E05.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5En/The.World.At.War.1973.S01E06.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5EV/The.World.At.War.1973.S01E07.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5Ej/The.World.At.War.1973.S01E08.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5EN/The.World.At.War.1973.S01E09.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5EK/The.World.At.War.1973.S01E10.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5Ei/The.World.At.War.1973.S01E11.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5E4/The.World.At.War.1973.S01E12.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5E2/The.World.At.War.1973.S01E13.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5Eb/The.World.At.War.1973.S01E14.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5EF/The.World.At.War.1973.S01E15.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5EA/The.World.At.War.1973.S01E16.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5Ev/The.World.At.War.1973.S01E17.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5E5/The.World.At.War.1973.S01E18.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5E8/The.World.At.War.1973.S01E19.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5Ea/The.World.At.War.1973.S01E20.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5Er/The.World.At.War.1973.S01E21.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5ED/The.World.At.War.1973.S01E22.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5E./The.World.At.War.1973.S01E23.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5EB/The.World.At.War.1973.S01E24.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5Ep/The.World.At.War.1973.S01E25.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4
k5EY/The.World.At.War.1973.S01E26.720p.Bluray.x264.anoXmous_.TvUp.mp4- 5
-
دانلود کل مجموعه رو بگذارم ؟
- 2
-
هنگامی که عملیات تخلیه ی سایگون شروع شد کشتی های آمریکایی با یک مشکل کوچک مواجه شدند: تعداد عظیمی از پناهندگان ویتنامی که اگر در سایگون می ماندند طعمه ی انتقام گیری ویت کونگها می شدند. تعدادی از این پناهندگان توانستند با هلیکوپترهای ارتش ویتنام جنوبی به ناوهای هواپیمابر و هلیکوپتربر آمریکایی فرار کنند اما مشکل فضای اندک عرشه ی این ناوها سبب می شد که جای کافی برای فرود هلیکوپترها بر روی آنها باقی نماند. یک شاهد عینی بر روی ناو یو.اس.اس بلوریج به خاطرمی آورد که این ناو توسط هلیکوپترهای ویتنامی محاصره شده بود. در همان روز 5 فروند هلیکوپتر بر روی بلوریج سقوطکردند. چون خلبانهای ویتنامی نمی توانستند به خشکی بازگردند به ناچار 2 گزینه پیش رو داشتند: یا باید پس از تخلیه ی پناهندگان با هلیکوپتر خود پرواز می کردند و از آن بیرون می پریدند و یا اینکه هیلکوپتر را از روی عرشه ی کشتی به دریا می انداختند. بیشتر ما فیلمهای آخرین پرواز هلیکوپترها از سفارت آمریکا در سایگون را دیده ایم اما کمتر پیش آمده که این طرف قضیه را هم نگاه کرده باشیم. این همه هلیکوپتر باید کجا فرود می آمدند؟
فیلم زیر هم درباره ی آخرین لحظات سقوط سایگون است که در گوشه ای از آن به آب انداختن هلیکوپترها را از عرشه ی ناوهای آمریکایی به تصویر کشیده اند. دیدن آن شدیدا و اکیدا توصیه می شود:
[aparat]lrdOb[/aparat]
- 26
-
روسها، اطراف فرودگاه باسل، کاراسوخا-4 کار گذاشتند که تمام امواج رادیویی رو تا 300 کیلومتری جم می کنه.
پس ارتباطات خودشون چی میشه ؟
-
این تایپیک رو IRINavy عزیز ( چقدر دلم تنگ شده براش ) قبلا زده بود
تاریخچه شکل گیری نیروی دریایی نوین در ایران - قسمت نخست
تاریخچه شکل گیری نیروی دریایی نوین در ایران - قسمت دوم
تاریخچه شکل گیری نیروی دریایی نوین در ایران - قسمت سوم
تاریخچه شکل گیری نیروی دریایی نوین در ایران - قسمت چهارم
که البته نیمه کاره مانده و خوب میشه که شما ادامه اش بدید و تمام اش بکنید
- 4
-
این کلاه آبی ها معمولا مستر هم که هستند کاری نمیکنند
جنگ و آتش هم که بشه می ایتند و نگاه میکنند و درگیر نمیشوند
کلا نمیدونم به چه علتی به کار گرفته میشوند . واقعا چرا ؟
-
اگه یادتون باشه قدیم ها یک کارتونی بود که یک گروه پیش دایناسورها نمیدونم چه کار میکردند ولی اونجا بودند . خودرو شون کاملا این شکلی بود فقط استتارش فرق میکرد
- 6
-
این سوخو 30 تا حالا سابقه جنگی داشته.....که بتونه اطلاعات کارخانه تولید کننده را تایید کنه.......با تشکر از پدید اورنده تاپیک ...و..سایر دوستان مطلع
این نوع سوخو 30 مدل خریداری شده برای هند هست . از اونجا که پرنده فقط مال روس ها نیست و مال هندی ها هست و در چند مانور هم با کشور های خارجی شرکت کرده ، درصد درستی اطلاعات برعکس بقیه تحهیزات صرفا روسی بیشتر هست
پی نوشت :
1- در یکی از دوره های برگزار شده ، یک بررسی جالب براساس اِلمان های فوق انجام شده بود که فوق العاده آموزنده بود .
خروجی اش رو هم با ما مطرح میکنید ؟ icon_cheesygrin icon_cheesygrin icon_cheesygrin ( جان تو بگو جان تو بگو ( با لحجه جناب خان خوانده شود )
به نظر من اشتباه محض هست که بخاطر قیمت و ... ایران قصد خرید میگ 35 رو داشته باشه جنگنده ای که حتی توی خود روسیه هم حسابی روش نمی شه . البته منظور این نیست که این جنگنده نمی تونه کمکی برای نیروی هوایی فرسوده ی ما باشه اما حالا که بعد از چند ده سال بحث خرید عمده ی جنگنده پیش اومده باید جنگنده ای خرید که بتونه انواع نیازهای ما رو پوشش بده و تا حد امکان بروز باشه. در مورد قیمت با جستجویی که الان کردم قیمت میگ 35 بین 30 تا 40 میلیون دلار - سوخو 35 40 تا 65 میلیون دلار و سوخو 34 37 میلیون دلار ذکر شده بود. بهترین انتخاب برای ایران خرید سوخو 35 به همراه تعدادی سوخو 34 هست ( این جنگنده ها به نسبت میگ ها در سطح بالاتری قرار دارند و برای گرفتنشون نیاز به رایزنی های بیشتر و مهم تر از همه شل کردن سر کیسه هست ) و برنامه ریزی برای رفتن به سمت پاکفا
تا اونجا که روسها گفتند قصد فروش سوخو 34 رو ندارند و گرنه جانشین خلفی برای سوخو 24 هامون میشد
نظر خود من روی سوخو 30 هست ، هم به خاطر دو سر نشین بودن و هم چند دلیل دیگه
هرچن امیدوارم نیرو اصرار کنه که سوخو 30 رو با موتور های سوخو 35 تحویل بگیره بدین صورت یه موتور خیلی قوی تر و به روز تر ( نسبت به مدل فابریک سوخو 30 ) نسیب مون میشه و میشه روی طرح جنگنده سبک ملی یا مدل های آموزشی و ... هم استفاده کرد
- 5
تاپیک جامع رزمایشهای نیروهای مسلح از اردیبهشت 1386
در اخبار نظامی
ارسال شده در · ویرایش شده در توسط Arash · Report reply
فکر نکنم فوتوشاپ باشه . هرچند منبع عکس من نیستم . بابک تقوایی هم معمولا فوتوشاپ کار نمیکنه
3 تا بودن که تا اونجا که حضور دهن دارم هر سه در ایران هستند
حلا اینکه چی به سرشون اومده در حد شایعه هست
=======================