ya_ali

Members
  • تعداد محتوا

    160
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط ya_ali


  1. 1 hour قبل , Excalibur گفت:

    تا زمانی که اکثر فرماندهانمون این‌گونه‌اند و خیلی از مردم هم اون‌گونه((((: بایدم از شکست‌های کربلای ۴ و ۵ به عنوان حماسه و غرق شدن ناو دماوند به عنوان دستاورد بزرگ یاد بشه.

    اینگونه سخن گفتن درباره عملیات کربلای ۴ و بخصوص ۵ آنهم بدون اطلاع کافی از شرایط زمانی و مکانی و لجستیکی ،خردمندانه نیست.

    به چالش کشیدن زحمات و ایثارگریهای رزمندگان اسلام فقط القای یاس و ناامیدی میکند.

    عملیات کربلای پنج با انهدام بیش از هشتاد تیپ رزمی(یعنی پنجاه درصد ارتش بعث) ،کمر ارتش بعثی صدام را شکست و موجب شد که شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه ۵۹۷ با لحاظ کردن شروط ایران مبنی بر عقب نشینی عراق به مرزهای بین المللی و تشکیل کمیته ای  برای تعیین متجاوز و تعیین غرامت ، برای اولین بار در طول جنگ تحمیلی قطعنامه ای به نفع ایران صادر کند.

    • Like 3
    • Upvote 12
    • Downvote 3

  2. در کل بحث بدتر بودن این سه کشور هست 

     

    ولی جمله شما هم اشتباه است یک سرچ بزن متوجه میشی :mrgreen:

    شما درست فرمودید، الان به کتاب صحیفه امام جلد 1 صفحه420 مراجعه کردم ،که جمله صحیح این است:

    امریکا از انگلیس بدتر   انگلیس از امریکا بدتر   شوروی از از هردو بدتر    همه از هم بدتر  همه از هم پلیدتر اما امروز سر و کار ما با این خبیثها است با امریکا است

    • Upvote 3

  3. جمله معروف حضرت امام خمینی(ره) این بود :

    امریکا از شوروی بدتر   شوروی از امریکا بدتر     انگلیس از هردو آنها بدتر   همه از هم بدتر و پلیدتر

    لطفا از این به بعد عبارات صحیح را بکار ببرید در ضمن در فرمایشات  حضرت امام   نامی از روسیه برده نشد اگرچه روسیه هم .........

    • Upvote 3
    • Downvote 1

  4.   ظاهرا عمکرد بعضی از دوستان  از شدت حسن نیت و کمال طلبی ودلسوزی که دارند خدای ناکرده شائبه بازی نا آگاهانه در زمین دشمن را به ذهن متبادر میکند.

      عزیزان من مگر ما  در حیطه جنگ روانی و رسانه ای  بجز رسانه های خودمان ، چند سلاح در اختیار داریم که بعضی دوستان به این شدت کمر به تخریب آنها بسته اند.اگر در این رسانه ها ، نارسائی و کم توانی  و عدم مهارت کافی و ......وجود دارد،انتقاد کنید ، ولی این مقدار تخریبی  که شما از رسانه های داخلی میکنید،  دشمن نمیکند .این نحوه انتقاد که بر اساس آن (طبق فرمایش یکی ازعزیزان) دو تا سه درصد اخبار را صحیح بدانیم ،نه تنها غیر علمی است(زیرا درصد گیری نیاز به آمار گیری علمی دارد)،بلکه کاربران نا آگاه را به سوی بهره برداری از رسانه های دشمن سوق میدهد(که یقین دارم مقصود دوستان عزیزاین نیست).

      بر خلاف نظر تعدادی از دوستان، خیلی دیگر رسانه های داخلی را موثق دانسته ، ولی مصون از خطا و اشتباه نمیدانند.والبته نظرشان را برای خودشان نگاه میدارند .

      علیرغم احترام و علاقه ای که به این دوستان داشته و در حسن نیت و صداقت آنان شکی ندارم ، استدعا دارم که بخاطر احترام به نظر دیگران ،از شدت مخالفتهای علنی خود با رسانه های داخلی بکاهند.

    • Upvote 6
    • Downvote 6

  5. تصاويري از نيروهاي مرزي سعودي در مرزهاي يمن

     

    471456193364.jpg

     

    thumb_161348597146.jpg  thumb_173309525707.jpg   thumb_269633699441.jpg   thumb_338482453487.jpg

     

    thumb_533437955425.jpg  thumb_660786881110-700x503.jpg   thumb_829094969201.jpg

    سعودیها وقتی پست دیده بانی و یا سنگر کمین خود را در خط الراس جغرافیائی بر قرار میکنند و تجهیزاتی از قبیل خودرو های خود را چسبیده به سنگر پارک و استتار میکنند،این به احتمال قوی نشان از بی خبری از اصول اولیه نظامیگری آنان است(به عکس اول دقت بفرمائید).این گونه عمل کردن ،خوراکی بسیار عالی برای دیده بانان توپخانه فراهم میکند تا آتشی دقیق را بر روی آنان اجرا کنند.اگر تاکتیکهای سعودیها اینگونه باشد جنگ زمینی را از قبل باخته اند.

    • Upvote 5
    • Downvote 1

  6. مسئول خرید عربستان انگار رفته فروشگاه یه سبدم ورداشته از هرچی خوشش اومده خریده

    این موضوع ناشی بودن سعودیها را نشان میدهد.این همه سلاح های متنوع برای کشوری که نیروی زمینی اش کلا 11 تیپ دارد ، در عمل مشکلات متعدد پشتیبانی و ......ایجاد میکند.

    شواهد نشان دهنده اینست که سعودیها راهبرد مشخص دفاعی ندارند.

    • Upvote 4

  7. بعضی از محموله های سلاح ارسالی ایران به انصارالله ،توسط دولت های قبلی یمن کشف  و ضبط و تصاویر آنها منتشر شدند.نکته جالبی در آن تصاویر بود و آن اینکه بعضی از سلاح های ارسالی برای من ناشناخته بودند و آنها را قبلا ندیده بودم .متاسفانه  عکسها را پیدا نکردم .

    شما مطمئن باشید که تجهیز انصارالله به مراتب بیشتر و با تسلیحات پیشرفته تری نسبت به حماس بود.

    • Upvote 1

  8. تصاويري از تهاجم نيروهاي داعش به پل ژاپني در نزديكي رمادي استان الانبار ( تجهيزات زيادي رو منهدم كردند)

     

    CBbDDwDUYAIPLol_jpg_large.jpeg

     

    thumb_CBbEOHPUgAAvNBJ.jpg   thumb_CBbEPtRU8AAYs-m.jpg    thumb_CBbEQGRUcAA2RZO.jpg   thumb_CBbEQOUUMAA6Lmy.jpg

     

    thumb_CBbFvaTWcAAt8kg.jpg   thumb_CBbFwVNW8AAiDn8.jpg   thumb_CBbFyb6WgAA3rRD.jpg   thumb_CBbFydJWwAAT_YB.jpg

     

    ========================================================================

     

    ي نكته رو هم اضافه كنم براي دل خودم

     

    اين پست من هست در بالاي همين صفحه  http://www.military.ir/forums/topic/24599-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D9%BE%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82/page-618#entry445727

    كه در اون ي سوال بعد از پست ادمين محترم سايت پرسيدم، نه توهيني تووش هست، نه تحقيري، نه نه مواضع ضد انقلابي و ضد ديني و ضد شيعه و ضد عراق و ...

     

    دوستاني كه منفي ميدن به چي منفي ميدن؟ ميشه حداقل بگن

    البته من تمام اين ها رو نتيجه سياست هاي غلط مديريت اين انجمن ميدونم

     

    بنده ي موضعي دارم و با احترام به نظر ساير دوستان اون رو مطرح ميكنم و سعي هم ميكنم با دليل و مدرك باشه و به نظر بقيه هم احترام ميذارم

    اين حركت هاي منفي دادن ميخواد چي رو اثبات كنه؟

     

    اگر بحث اينه كه من نوعي نباشم خب بنده هم ميرم

    نه عزیزم کجا میخواهی بروی .همینجا بمان که ما برای شما احترام قائل هستیم.ما خیلی وقتها به شما مثبت و ندرتا منفی داده ایم.شما توقع ندارید که ما کلیه نظرات جنابعالی را در بست بپذیریم.

    در ضمن بنظر حقیر ربطی به مدیریت نیز ندارد.

    • Upvote 1

  9. 1-یکی از اقوام ما که بازنشسته نیروهای مسلح است نیز سالها پیش از جنگنده سرنشین دارسیاهی حرف میزد که در ته باند مهرآباد در حال انجام تست دیده بود.

    2-ده سال پیش یکی از دوستانم هم از هواپیمای بی سرنشین سیاه رنگی صحبت میکرد که در کوشک نصرت آزمایش پرواز شبانه انجام داده بود.

    • Upvote 2
    • Downvote 2

  10. سلام

    همش یک روز و نیم دسترسی درست و حسابی نداشتم ، ببین چه خبر شده !!!

    بالاخره خریدهای تسلیحاتی وسیعی که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و در راس آنها عربستان انجام داده اند ، باید یک جوری استفاده میشد. بالاخره پتانسیلی بود که زیادی انباشته شده بود و باقی ماندنش کم کم داشت مشکل زا می شد.

    آمریکائیها در واقع با دادن چراغ سبز به عربستان برای رهبری کشورهای عربی به اضافه پاکستان و ترکیه ( این گروه خشن !  rolling_on_the_floor ) در واقع یک قاقا لی لی به اونا داده که کمی راضیشون بکنه . دقیقا همین گروه بودند که تو سوریه از معارضین دولت (چه تکفیری و چه غیر تکفیری ) حمایت می کردند و به خاطر همین هم خیلی دپرس شده بودند. با توجه به این اتفاق ، احتمالا راضیشون کرده اند که زیاد تو قضیه مذاکرات هسته ای دخالت اضافی نکنند.

    این گروه تشکیل شده در واقع تمام متحدینی است که عربستان میتونست در منطقه داشته باشد و الان هم پروژه ای دستشون داده شده که انجامش بدهند . واگذار کنندگان پروژه هم با اطمینان بالایی از موفق نشدن کامل این پروژه و احتمالا به عنوان آخرین فرصت اونو واگذار کرده اند. در واقع یک زور آزمایی کامل منطقه ای برای مشخص کردن پهلوان اول منطقه است.  icon_cheesygrin و بعدش تقریبا دیگه حرفی در مقابل تصمیمات آمریکائی ها نخواهد بود . جالب این است که طرف مقابل با تمام نیروی اصلی به یکی از نیروهای فرعی اونیکی طرف حمله کرده است !!!

    فکر می کنم بر خلاف نظر بعضی دوستان این پروژه در صورت شکست عربستان در رسیدن به اهداف اعلام شده اش ، آخرین پروژه بزرگی خواهد بود که در منطقه  به دست این گروه واگذار شده و به زودی شاهد آرایشهای جدیدی در بین کشورهای منطقه خواهیم بود.

      بسیار تحلیل جالبی بود.

      این نکته را هم به تحلیل فوق اضافه کنید که شاه جدید عربستان در این مدت کوتاه که از حکومتش میگذرد ،تسلط کافی بر ارکان کشورش برای یک جنگ تمام عیار را بدست نیاورده و پاکسازی های گسترده در رده های اصلی حکومت و نا رضایتی دیگر جناح های خاندان سعودی را نیز مزید بر علت میتوان تلقی کرد.

    از طرف دیگر پسر محبوب و بسیار جوان شاه عربستان که از قضا وزیر دفاع عربستان و فرمانده کل عملیات هم هست ،به هیچ وجه توانائی و تجربه و علم فرماندهی چنین میدان حساسی را ندارد.

      تصور من اینست که اگر مردم یمن متحد بمانند و دشمن نتواند شائبه جنگ مذهبی و طائفه ای بین آنان ایجاد کند ، راه به جائی نخواهد برد.

      بنظر من عربستان هیچ گزینه دیگری جز آغازاین جنگ نداشت و بعنوان آخرین راه پیش روی خود دست به قماری بزرگ زده وعملیات را شروع کرد.


  11. مهمترین موضوع واکنش مردم یمن است.اگر حوثیها بتوانند مردم یمن را یکپارچه کنند ، کار برای ائتلاف شیطانی آل سعود بشدت سخت میشود.
    البته سعودیها عقل کافی ندارند ولی اگرخدای ناکرده توانسته باشند درصدی از سنی ها را به سمت خود جلب کنند،و برنامه ریزی برای ایجاد جبهه های متعدد داخلی کرده باشند، کار برای انقلابیون سخت میشود.
    انقلابیون باید حتی الامکان منصور هادی را دستگیر کنند.
    تحرکات سیاسی کشور های مختلف برای محکوم کردن این اقدام سعودیها به انقلابیون کمک میکند.
    باید ببینیم حوثیها چه برگی برای رو کردن دارند.زیرا با اطمینان و صلابت ، تهدید به سقوط آل سعود میکردند
    • Upvote 2

  12.  

    در رابطه قاهر و .....

     

    به فرض تکمیل پروژه ، چطوری می خواهیم اون رو انبوه سازی بکنیم ؟!؟

     

    زنجیره کنونی ما برای انبوه سازی  یک زنجیره ناقص و کارگاهی / آزمایشگاهی هست و این زنجیره باید با انبوه سازی یک چیز ساده تر مثل F-5 تکمیل و وارد فاز صنعتی می شد و بعد هم تا زمان رسیدن قاهر روند توسعه خودش رو ادامه می داده  ، ولی اینکار انجام نشده

     

    با اینکه دیر شده ، ولی بهتره به سرعت با یک چیز ساده تر مثل همین تایگر و حتی میراژ ، زنجیره مون رو تکمیل و صنعتی کنیم تا قاهر آماده بشه !

     

     

     

    برادر عزیزsami1993 بیست سال پیش این کارانجام شده

    • Upvote 3
    • Downvote 1

  13. فرمایشات جناب چکا صحیح است .

    اصولا غربیها بدلیل سلطه و هژمونی تبلیغاتی خود ، ریشه هر چیز نوینی را به خود نسبت میدهند و این نکته را هم در افکار عمومی جایگزین میکنند.سوخو-24 را  کپی اف-111 ، سوخو-25 را کپی وای-9  ، قاهر را کپی bird of pray و.......اصلا خداوند عالم رااز روی دست غربیها کپی کرده است.

    • Upvote 5
    • Downvote 1

  14. ی36116_965.jpg

     

    این شی ! ( موشک یا بمب ) برای این که یک موشک پدافندی باشه بیش از اندازه کوچک بیش از اندازه قطور و فاقد سطوح کنترلی و ثابت موثر هست احتمال اینکه نمونه دیگری از بمبلت ها باشه قوی تر هست (یا حتی همون نمونه داخل کلاهک هرمز / زلزال بدون اینکه بالک های عقبی روش سوار شده باشه ) ان چهار پره جلوتر در عکس هم به احتمال بیش از 90 درصد جن وین هستند با توجه به متریال انها..... دلیلی نداره  سطوح کنترل ایرودینامیکی را با ریخته گری از الیاژ فلزی یک تکه بسازند .

     

    دوستان توجه کنید حتما لازم نیست اشیای روی میز کاملا به هم مربوط باشند ! مثلا عقب تر داخل عکس پوشش کلاهک موشک شاهین /شلمچه است 

    با توجه به 4 تیغه های اکچویتور مربوط به هدایت تراست وکتورینگ  که بر روی میز و بین موشک و سر جوینده قرار گرفته این احتمال قوت میگیرد که شاید این موشک برای ارتفاعات بالا که هوا رقیق میباشد طراحی شده که با توجه به جثه کوچک آن به احتمال قوی هواپایه بوده و یا اگر زمین پایه باشد ،باید قابلیت مانور دهی بالائی داشته باشد

    • Upvote 2

  15. الان به ضرس قاطع می توان گفت که کاکپیت صاعقه 2 و کوثر 88 تمام شیشه ای است.حال به نظر شما عاقلانه است که قبل از ساخت جنگنده ای با کابین تمام شیشه ای ، 2 نوع هواپیمای آموزشی زیر صوت و مافوق صوت برای آن ساخته شود؟ البته چند احتمال وجود دارد:

    1-صاعقه ها و شاید آذرخشها دارای کاکپیت تمام شیشه ای شده و یا خواهند شد.

    2-بجز صاعقه جنگنده های جدید ساخته شده اند.و اینها برای آموزش آنها بکار میروند

    3-....

    البته ساده لوحانه است که تصور کنبم ابن پرنده های آموزشی امسال یا سال قبل ساخته شده اند.و یا تعداد آنها همین یک فروند باشد.

    • Upvote 2
    • Downvote 2

  16. حاجی این بابک تقوایی با چه جزییاتی نوشته!

    عجیبه. سیر تا پیاز ماجرا رو می دونه.

    اگر این چیزی که نوشته درست باشه. یعنی سر کاریم.

    نه عزیزم بابک تقوایی ملت را سر کار گذاشته.حفاظت اطلاعات نیروی هوائی و کلا نیروهای مسلح آنقدر قوی و آبدیده هست که اطلاعات آن به بیرون درز نکند.این بابا یا این چیزها را حدس میزند یا اینکه حفا نهاجا  بصورت هدایت شده سر کارش گذاشته اند و یا.......شما اگر در نیروهای مسلح کار کرده باشی ، در مراکز مهم حتی ازکار اتاق کناری و مسائل محرمانه آن سر در نمی اوری و اگر ذره ای کنجکاوی کنی سریع شناسائی میشوی.

    آن چیزی که شما از نیروهای مسلح می بینی آن است که میخواهند ببینی.و آنچه که نمی بینی بسیار بسیار بیشتر است.

    • Upvote 6

  17. این بابک تقوائی چه اطلاعات ریز و دقیقی دارد که حتی فرماندهان نهاجا ندارند.یعنی سازمان سیا و منابع اطلاعاتی غرب و اسرائیل جلوی او کم می آورند.و البته از او به عنوان منبع اطلاعات استفاده میکنند.با وجود او دیگر نیازی برای صرف پول زیاد برای جاسوسی نیست . زیرا او اطلاعات دقیق تمام پرنده های نهاجا را بصورت روزانه و با شماره سریال دارد . icon_eek icon_eek icon_eek icon_eek icon_eek

    icon_cheesygrin :mrgreen: :laughing: :laughing:

    • Upvote 3
    • Downvote 2

  18. نماهنگی از حضور نیروهای ایرانی مردمی مدافع حرم اهل بیت عصمت و طهارت در عراق .البته شاید دیده باشید .ولی به هر صورت دیدنی و موجب فخر است.

    http://www.aparat.com/v/LA0q6

    دوستانی که علاقمند و پیگیر نیروهای ایرانی با تجهیزات کامل و مدرن هستند  فیلم بالا را نگاه کنند .به برچسب پرچم ایران روی بازوهای آنان توجه کنید.

    • Upvote 5

  19. سلام

     

    دوستان بنده 3 روزه که نمی تونم بصورت عادی سایت میلیتاری رو باز کنم

     

    وقتی آدرس سایت رو وارد می کنم بعد از لود شدن سایت ، تمام صفحه ، سرمه ای می شه و دیگر هیچ

     

    از چند نفر دیگه از دوستام هم خواستم سایت رو باز کنن برای اونها هم دقیقأ همین اتفاق افتاده

     

    وقتی قند شکن رو فعال می کنم ، سایت باز می شه

     

    از بین دوستان ، کسی در چند روز گذشته این مشکل رو نداشته؟

    بله دیروز هم برای من همین اتفاق افتاد.مرورگر را قطع کردم و دوباره وصل کردم درست شد.

    بعضی وقتها مجبور میشوم  توسط .....شکن وارد سایت شوم