Mosip

VIP
  • تعداد محتوا

    365
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    9

Mosip آخرین امتیاز شما در روز 15 شهریور 1397

Mosip شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

3,604 نشان شجاعت

9 دنبال کنندگان

درباره Mosip

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان یکم

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

2,933 نمایش های پروفایل
  1. درود، دست مریزاد و خداقوت به عوامل به حدی این شماره برگزیده با ظرافت و خوش قریحه از کار درآمده که شخصا غبطه میخورم که سهمی در این اثر ممتاز نداشتم ان‌شاءالله این گذر بدون وقفه با همت همه اعضاء همچنان امتداد داشته باشد.
  2. عکس های ماهواره ای شناورها موجود است تفاوت و نصب کنیستر جدید هم به روشنی مشخص میشود اگر چالشی موجود نیست زحمت بکشید و بوسیله تصاویر ماهواره ای ثابت بفرمایید بزرگوار اگر به این سادگی بود که اصلا چرا صیاد-2 تا الان باید سیستم تلاش روی ناوها عملیاتی میشد رادار موجود موشک موجود ناوم موجود، این چه نوع استدلالیست؟!
  3. نخست اینکه درسته که تاسیسات حوزه انرژی و پالایشی ما از نظر پدافند غیر عامل جانمایی درستی نشده اما بدین صورت هم نیست که در برابر حملات کروز هیچ امکان دفاع موجود نباشه و ما بیخیال ایجاد چتر پدافندی بشیم! سناریوهای زیادی برای این منظور داده شده از جمله پدافند لایه لایه که در این تاپیک میتونید مطالعه کنید http://www.military.ir/forums/topic/30198-سناریو-پاسخ-پدافندی-تهاجم-گسترده-کروز/ در مورد این اخلاگر شما هم مسلما اولین هدف، مهمترین هدف و بدین ترتیب بزرگترین هدف برای ایلات متحده است چون شما سلسله اعصابشان در یک نبرد را مورد هدف قرار میدید البته اگر کارایی لازمه را داشته باشه... ممنون میشم مستنداتی برای صحه بر این ادعا ارائه کنید طول صیاد2 از ریم-66 بیشتر از یک متر بلندتره قاعدتا کنیسترهای جدید روی شناورها باید تعبیه شده باشه (حالا کاری هم به رقم چشمگیر دو یا چهار تیر نداریم!)
  4. در صفحات اخیر همین تاپیک نیاز به ایجاد پدافند دریا پایه در شناورهای جدید سپاه در خلیج فارس را بیهوده تلقی کردید حالا چطور در پست اخیرتون در برابر بریمستون قایق های تندرو را زیر چتر پدافند ناوها قرار دادید (لابد از چارتا دونه ناو نداجا مسلح به دو تیر موشک فوق پیشرفته محراب از اون طرف تنگه کمک گرفتید!) حالا هم آواکس های دشمن را که خیلی پرنده های محدودی هستند از ساحل کور بفرمایید هرچند که درجای دیگر همین تاپیک ادعا کردید که ما نمیتوانیم با پدافند تاسیساتمان در ساحل را مقابل حملات کروز امریکا حفظ بکنیم و تلاش بیهوده است حال این اخلال گرهای ساحلی چطور!؟ (کاری به اصل این ایده هم نداریم...) دوست عزیز، بنده بحث گذشته هم ادامه ندادم چون مشخصه قرار این نیست این بحث که در چارچوب مفروضات ذهنی وهله ای شماست به نتیجه ای برسد من منفی دادم و از حق خودم در این انجمن استفاده کردم تا مشخص باشد پستی پر از تناقض با تیک سبز تعدادی نشانه تایید همه کاربران این انجمن نیست اگر فکر میکنید این منفی از روی غرض شخصی بوده شما آزادید تمام پست های بنده در انجمن را منفی بدهید
  5. Mystery Submarine May Reveal A Major New Capability For Iran https://www.forbes.com/sites/hisutton/2020/05/29/mystery-submarine-may-reveal-a-major-new-capability-for-iran/#1a2b828b1a80 تصویر مفهومی از شناور شهید ناظری حامل زیردریایی بی سرنشین(UUV) نیروی دریایی سپاه طرح ذهنی از نویسنده مقاله فوق https://twitter.com/CovertShores/status/1266354202479144960
  6. موضوعی که نادیده گرفتید پدافنده، در حال حاضر سایه تهدید حملات هوایی دورایستا بر روی تاسیسات حیاتی نفتی، گازی، پالایشگاهی، نیروگاه اتمی، بنادر کشور و... ما در ساحل خلیج فارس به شدت سنگینی میکنه و دفع این تهدیدات صرفا با ایجاد واحدهای پدافندی ساحلی میسر نخواهد شد بخشی از راه حل ایجاد دفاع چند لایه است که نیازمند داشتن شناورهایی با ماموریت گشت پدافندی فرا ساحلیه از طرف دیگه این دسته شناورهای تندرو مورد بحث در هر تعدادی نیاز به پوشش مناسب دفاع هوایی دارند نیروی دریایی ایالات متحده در سالهای اخیر انواع تسلیحات برای مقابله با این دست یورشهای پر تعداد توسعه داده و برخی هم عملیاتی شدند که به وفور در انجمن به اینها پرداخته شده نیاز اساسی به شناورهای پدافندی برای کشور ما در خلیج فارس غیر قابل کتمانه که یکی از مهمترین شاخصه ها برای اینچنین شناورهایی داشتن تعداد مناسب سیلو برای بارگذاری موشک سطح به هواست بهترین مسیر برای رسیدن به این هدف توسعه VLS بر روی همه شناورهای طراحی جدید متناسب با تناژ میباشد تا هم امکان پدافند و هم آفند با کمیت بیشتر در هر پلتفرم بنا به الویت بصورت منعطف ایجاد بشه امروزه تجهیزات بگونه ای طراحی میشه که کاربری های بیشتری داشته باشه و یا با داشتن امکان ماژولاریتی به این قابلیت راحت دست پیدا کنه اینطور منابع کمتری درگیر میشه و بهره وری بالاتر میره؛ اگر قرار به صرف زمان، هزینه و نیرو برای طراحی یک کوروت جدید در ندسا هست باید نیازهای روز (واقعگرایانه) و آینده به درستی برآورد بشه و پلتفرمی متناسب، با امکان حداکثر توان تهاجمی و دفاعی مدرن نه صرفا برای موشک اندازی بیشتر و برای تمامی پهنه های ساحلی کشور شکل بگیره صاحب سبک شدن نخست نیاز به داشتن انعطاف لازم و بهره بردن از تجربیات موجود بدون تعصب داره
  7. احتمالا بخاطر اینکه زمینه پشت امیر فرماندهی که در کادر دوربین قرار داره مزیّن بشه ماکت ها از قفسه ها به انتهای کنار پرچم منتقل شده
  8. تصویری از یک آتشبار کامل از سامانه پدافند هوایی سوم‌خرداد ‌ تلار (پرتابگر دارای رادار) نزدیک به دوربین، مجهز به نسخه ۱۰۵ کیلومتری موشک طائر-۲ است.
  9. سَردار شَهید سپَهبُد حٰاج قاسِم سُلیمانی: «هر كس به مدار مغناطيسی علی‌بن‌ابی‌طالب علیهم السلام نزدیکتر شد اين مدار بر او اثر میگذارد؛ او کمیل‌بن‌زیاد می‌شود او ابوذر غفاری می‌شود، او سلمان پاک می‌شود.» ۹۵/۲/۱۴
  10. https://www.thedrive.com/the-war-zone/32352/photos-surface-of-the-armys-crazy-1000-mile-range-supergun-concept-heres-what-we-know
  11. مثل اینکه شلتر مذکور با همان موشک آسیب دیده چون در بازه زمانی میان حمله موشکی و تصویر ماهواره‌ای تاریخ سوم دسامبر تصویر دیگری هست که شلتر را بدون نقص نشان میده، احتمالا در تاریخ سوم دسامبر شئی و یا طبق بعضی نظرات سنگردر همان ناحیه قرار داشته تصویر ۳ دسامبر ۲۰۱۹ تصویر ۲۸ دسامبر ۲۰۱۹ تصویر احتمالی شلتر مورد نظر محل اصابتی دیگر در میان خزشگاه شلترها شمای کلی از تمامی نقاط
  12. دست مریزاد، الحق و الانصاف که یک کار همه چیز تمام است و چه به جا شمایل نورانی سردار دل‌ها برای روی جلد انتخاب شده است عرض درود، سپاس و خداقوت به دست اندرکاران
  13. تحلیل فوربس از علت سقوط هواپیمای اوکراینی نشریه انگلیسی زبان فوربس پس از گفت‌وگو با چند کارشناس مسایل نظامی، از امکان پیشگیری از وقوع اصابت موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین گزارش داده است.کارلو کوپ، یکی از بنیانگذاران اندیشکده قدرت هوایی استرالیا به فوربس گفته: "حداکثر برد موشک‌های این سیستم پدافندی ۷ و نیم مایل است و اگر هواپیما در رادار آن دیده شده باشد، اپراتورها یک دقیقه و ۵۳ ثانیه فرصت تصمیم‌گیری داشته‌اند. در صورتی که از روی سامانه پدافندی عبور کرده باشد، سربازان باید ۳ دقیقه و ۳۹ ثانیه فرصت می‌داشتند". کارلو کوپ توضیح داده که "اگر آنان عجله‌ای نداشتند باید برای تصمیمی با تامل برای منحرف کردنش (بواسطه به پرواز درآوردن یک رهگیر) زمان کافی می‌داشتند". مشخص نیست که ایران سیستم پدافندهوایی اس‌ای-۱۵ خود را به شبکه رادار دفاع هوایی مجهز کرده باشد. اگر یگان پدافندی اس‌ای-۱۵ به طور مستقل عمل می‌کرده، میدان دید اپراتورها متمرکز بر رادار کوتاه برد ۱۱ تا ۱۳ و نیم مایلی بوده است.وی می‌گوید "با توجه به وجود ابزار متعدد شناسایی مشخصات پرواز هیچ عذری برای خطایی مرگ‌بار وجود ندارد. تنها توضیح معتبر، بی‌کفایتی است".این کارشناس مسایل نظامی همچنین گفته: "ایران در سال ۲۰۰۷ میلادی ۲۹ سیستم پدافند هوایی اس‌ای-۱۵ از روسیه خرید. روس‌ها مربی‌های ایران را آموزش داد و آنان هم نیروهای اپراتور را آموزش دادند". فوربس بر اساس یک گزارش‌ محرمانه وزارت دفاع آمریکا که به دست نیویورک‌تایمز رسیده، همچنین گفته است که یگان‌های دفاع هوایی ایران در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ میلادی به اشتباه به سوی دو هواپیما شلیک کردند. ایران گمان کرده بود که اسرائیل به تاسیسات اتمی حمله کرده است. دفاع هوایی ایران باور داشته که هواپیمای دشمن احتمالا از مشخصات یک هواپیمای مسافربری استفاده کرده است. سرعت، ارتفاع و مسیر پرواز در نظر گرفته نشد. دیوید دیپتولا، ژانرال بازنشسته نیروی هوایی ارتش آمریکا و رئیس موسسه مطالعات هوا فضای میچل به فوربس گفته که این سیستم پدافندی که با نام اس‌ای-۱۵ هم شناخته می‌شود ابزارهای متفاوتی برای شناسایی هواپیمای خطوط بین المللی اوکراینی داشته است؛ "رادار باید بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ را در مسیر پروازی معمول، از فرودگاه به سوی شمال غرب نشان می‌داده است. در صورتی که این هواپیما به کشور وارد شده بود، توضیح اشتباه گرفته شدن آن، آسان‌تر بود". دستگاه‌های امنیتی - اطلاعاتی غربی باور دارند که این هواپیما به دلیل شلیک دو موشک از سوی پدافند تور ام-۱ سرنگون شده است. این سیستم پدافندی قابل جا‌به‌جایی، کوتاه‌برد و ساخت روسیه است.موشک‌های این سیستم مجهز به کلاهک‌های کوچکی با بیش از ۱۴ کیلوگرم (معادل ۳۲ پوند) مواد منفجره است که قادر است تا هدف را متلاشی و به قطعات کوچک فلزی بدل کند.بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ یک کد شناسایی ویژه انتقال داده است و اگر سیستم پدافند هوایی که آن را در‌یافت می‌کرده، با اختلال "بازرسی IFF" مواجه بوده بایست قاعدتا به برنامه ترافیک خطوط هوایی در آن منطقه مراجعه می‌کرده است. پرواز پی‌اس ۷۵۲ تقریبا یک‌ساعت تاخیر داشته و در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه بامداد فرودگاه را ترک کرده است.همچنین اپراتور اس‌ای-۱۵ باید مسیر و سرعت هواپیما را روی رادار در نظر می‌گرفت. باید در نظر گرفته می‌شد که آیا این هواپیما در ارتفاعی کم، با سرعتی بالا و به سوی منطقه‌ای حساس در حرکت بوده است؟ بر اساس گزارش فوربس، پرواز پی‌اس ۷۵۲ در حال اوج گرفتن به ارتفاع ۸ هزار پا و با سرعتی نسبتا کم ۲۷۵ گره بوده است. این هواپیما در حال ترک منطقه و صعود به ارتفاع متوسط بوده و تلاش نمی کرده که ردی از خود گم کند و این درست مطابق یک عملیات معمول است. تصمیم‌گیری پیچیده برای سربازانی که اپراتوری ضدهوایی را برعهده داشتند احتمالا در پی اعلام آماده باش فوق العاده بوده است. چرا که ایران ساعاتی پیش از آن دو پایگاه آمریکا را در عین الاسد و اربیل عراق هدف حملات موشک‌های بالیستیک قرار داده بود. فشار روانی و خستگی ناشی از آماده باش به مدت ۵ روز پس از کشته‌شدن (شهادت) ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه احتمالا می‌تواند اثرگذار بوده باشد. https://www.forbes.com/sites/jeremybogaisky/2020/01/09/how-iranian-air-defense-forces-could-have-mistaken-a-737-for-a-military-threat/#171fdb7f22e3 منبع برگردان به فارسی نامشخص
  14. درود، سپاس و خداقوت بر شما ان‌شاءاللّه با توان و شوق مضاعف شماره‌های آتی پی در پی انتشار بیابند.