bahman4477

Members
  • تعداد محتوا

    10
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

51

1 دنبال کننده

درباره bahman4477

  • رتبه حساب کاربری
    سرباز دوم

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bandar-E-Abbas

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

1,321 نمایش های پروفایل
  1. دوستان ، کسی تصویر ماهواره ای عین الاسد پس از حملات رو در دسترس نداره؟
  2. دیده نشده اما بصورت تک فروندی نصب شده (بر روی تایگر ها نیز در حال نصب است) . بیشترین تغییرات را نمونه ی دوم داشت ، نمونه های بعدی چندان با تایگر متفاوت نبودند. این نکته را هم اضافه کنم که در آذرخش ، حذف یک توپ M-39 در دماغه به علت نصب رادار جدید نبوده ( رادار همان است ، بهبود یافته) بلکه تجهیزات ECM اضافه شده
  3. با سلام خدمت عزیزان ، عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه پروژه ی صاعقه در واقع مهندسی معکوس بر روی اف-5 تایگر بوده که با بیش از 30 درصد تغییر به اسم صاعقه نامگذاری شده. همونطور که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید نمونه ی 001 رادوم متفاوتی با دو نمونه ی دیگر دارد که در واقع بیانگر وجود یک رادار جدید است. این رادار جدید یک کار مشترک بود که بنا به دلایلی(که اینجا لازم به ذکر نمی بینم) ادامه داده نشد. صندلی خلبان یا همان Ejection Seat جدید هم فقط بر روی اولین نمونه نصب شده که همان هم پس از مدتی برداشته شد. از دیگر تغییرات که رسانه ای هم نشد (نمیدانم چرا)؛ افزودن RWR است. در داخل کشور 6 مدل RWR تولید می شود. مدلی که بر روی آذرخش و نمونه هایی از تایگر و صاعقه نصب شده از مدل AN/ALR-87 است و به 4 گیرنده متکی است ( دو عدد در کنار رادوم و دو عدد هم در کنار خروجی موتور) ، دو گیرنده ی طرفین رادوم ، جلو ، کنار و بخشی از پشت هواپیما را پوشش می دهند. گیرنده های طرفین خروجی موتور ، طرفین و پشت هواپیما تا زاویه 117 درجه را پوشش می دهند. (سیستم مذکور ترکیبی از تولید داخلی و وارداتی است) از دیگر تغییرات می توان به افزودن سیستم ILS /TACAN و رادیوی U/VHF اشاره نمود. این مشخصاتی که ذکر شد در هر کدام از نمونه ها متفاوت است (درست مانند بالگرد طوفان که هر فروند از لحاظ تجهیزات با دیگری متفاوت است). در واقع می توان نتیجه گرفت که هدف نهاجا از چنین پروژه ای صرفا ساخت یک هواپیمای جنگنده بوده . متاسفانه طرح آذرخش که به مراتب از صاعقه کاملتر بود به ثمر نرسید(به علت شکایت و دادخواهی شرکت نورثروپ ). اگر تکنولوژی ها به کار رفته در طرح آذرخش با صاعقه ادغام می شد شاید شاهد تولد اولین نسل چهارم ایرانی بودیم.
  4. سلام برادر ؛ با توجه به اینکه بنده خودم هم مدتی روی ترجمه کار می کردم ، ترجمه ی شما مشکلی نداره و عالیه . منظور ضد و نقیض های تام کوپره که واقعا هم جای تاسف داره و البته تامل موفق باشید
  5. فقط یک ماکته ؛ نسخه ی نهایی بسیار تفاوت داره با این ماکتی که رونمایی شده و فقط ممکنه که Shape اصلی شبیه به این ماکته باشه
  6. اصلا معلوم نبود سر و ته مقاله کجاست . کمی ضعیف نگاشته شده بود. از طرفی تام کوپر هم یک ژورنالیسته . متاسفانه خلاف واقع نگاشتن یکی از ویژگی های برخی ژورنالیست های امروزه شده. از طرف دیگر هم تام کوپر به هیچ گونه اطلاعات و مشخصات دقیق تجهیزات پدافند تولید داخل دسترسی نداره ؛ همونطور که اکثر ما نداریم. مثلا سامانه ای مثل پاتریوت یا s300 رو میشه بهتر قضاوت کرد ؛ چون به اطلاعات ، فیلم و عکس های فراوانی دسترسی داریم ، فیلم عملکرد سامانه هست ؛ ولی سامانه ای مثل باور-373 ، سوم خرداد یا مرصاد رو عملا به طور دقیق نمیشه قضاوت کرد. نهایت عکس ها و فیلم هایی که از این سامانه ها منتشر شده به 100 مگ نمیرسه (شایدم کمتر) ؛ خب با این اوصاف این مقاله ی آقای کوپر نباید زیاد دقیق باشه ، حالا کوچک نمایی یا بزرگ نمایی رسانه های خارج از کشور هم هست (وقتی شبگه ی ضد انقلاب بی -بی -C کسی مثل آقای *** مقوا رو کارشناس نظامی میدونه ، نباید از تحلیل هاشون انتظار زیادی داشت.) ؛ البته برخی مسائل مثل ضعف مدیریتی رو کاملا قبول دارم و معتقدم باید درست بشه. . . . "یا علی"
  7. بسم الله الرحمن الرحیم    رزمایش فدائیان حریم ولایت 6        یکی از 3 فروند بمب افکن SU-24MK (شماره سریال 3-6805 ) اسکادران تاکتیکی هفتاد و دوم {که در رزمایش شرکت داشتند} ، مسلح به 4 تیر موشک Kh-25ML در حال بازگشت به رمپ پایگاه هشتم شکاری پس از یک ماموریت در 18 اکتبر (27 مهر ماه) -------------------------------   برای دومین سال متوالی ، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام به برگزاری یک رزمایش بزرگ در اصفهان نمود. با شرکت بیش از 60 هواگرد به علاوه ی پرسنل از هشت پایگاه شکاری تاکتیکی و دو پایگاه ترابری تاکتیکی. رزمایش " فدائیان حریم ولایت 6 " از 17 تا 19 اکتبر (26 تا 28 مهر ماه) برگزار گردید. در این رزمایش تاکتیک های زیادی انجام شد که  به علت کمبود بودجه و اثر تحریم ها ، در سال های گذشته امکان اجرای آنها وجود نداشت. 40 جت جنگی متشکل از 12 فروند F-4E ، یک فروند RF-4E ، 3 فروند F-5E  ، 2 فروند F-5E صاعقه  ، 5 فروند F-5F ، 4 فروند FT-7N ، 6 فروند F-14A  (یک فروند  F-14AM ) ، 2 فروند MiG-29A ، دو فروند MiG-29UB و 3 فروند SU-24MK در رزمایش شرکت داشتند. به علاوه 2 فروند C-130E/H ، دو فروند هواپیمای جنگ الکترونیک Dassault Falcon-50  ،یک فروند KC-707 ، یک فروند KC747 ،یک فروند هواپیمای شنود الکترونیکی 707-3J9C  ، یک فروند هواپیمای شنود سیگنال RC-130H ، دو پهپاد مهاجر 4 و دو پهپاد ابابیل 3 .     رزمایش با عملیات شناسایی RF-4E  ، یک پهپاد مهاجر 4 و یک پهپاد ابابیل 3 از پایگاه هشتم شکاری اصفهان در جایی که 30 فروند جت از تیم آبی مستقر بودند ، شروع گردید. (انگاری دو تا تیم بودند ، یکی قرمز و یکی هم آبی) جنگنده های F-4E تیم آبی به وسیله ی شکاری های مسلح F-14A اسکورت شدند و پس از شناسایی مواضع دشمن توسط پرنده های جاسوسی ، بمباران شبانه را انجام دادند. عملیات بار ریزی (Air Drop ) نیز با  یک فروند C-130E توسط نیروی هوایی تمرین شد. در روز 18 اکتبر (27 مهر ماه ) جنگنده های F-4E ، F-5E/F ، F-5E SAEGHEH  ، FT-7N  و  هSU-24 MK  تمرین تیراندازی ، شلیک راکت  و بمباران (با استفاده از بمب های مشقی یا آموزشی) را انجام دادند.     تاکتیک های مانور در نبرد هوایی نیز  در طول جنگ تن به تن (داگ فایت) بین MiG-29  های تیم قرمز و F-14A های تیم آبی و همچنین F-5F های تیم قرمز و F4-E های تیم آبی تمرین شد . تمامی عملیات ها در یک محیط الوده به جنگ الکترونیک که توسط جت فالکن 50EX (سایه)  شبیه سازی شده بود ، انجام گردید. در روز سوم رزمایش 4 فروند F-4E از تیم قرمز بمب های {سقوط آزاد} MK-82 ، هدایت لیزری ستار و هدایت تلویزیونی قاصد را بر فراز میدان تیر انارک رها کردند . 3 نفر از خلبانان MiG-29 موشک های هوا به هوای R-73E و R-27R  را بر علیه اهداف مادون قرمز (!) TDU-11/B و پهپاد های کرار شلیک کردند.       در حالی که چند خلبان دیگر دو تیر موشک هوا به زمین AGM-65A ، دو تیر Kh-25ML و دو تیر Kh-29L را از F-4E و SU-24MK  شلیک کردند. برای اولین بار پس از تقریبا یک دهه ، خلبانان تامکت شانس شلیک موشک های Aim-7E Sparrow  و Aim-9J Sidewinder  را بر  علیه پهپاد ها و راکت ها داشتند.   متن اصلی گزارش:         منبع : ماهنامه ی Combat  Aircraft      ژانویه 2017 میلادی  صفحات 20 و 21   نویسنده :بابک تقوایی ، مترجم: محمد جواد بهمنی ،  بهمن ماه 1395  انجمن میلیتاری،Military.ir/forums   (گزارش توسط خودم ترجمه شده ، هرگونه کمی و کاستی یا غلط دیدن به بزرگی خودتون ببخشید.)   فایل PDF ترجمه