-
تعداد محتوا
17 -
عضوشده
-
آخرین بازدید
تمامی ارسال های tomcatflight
-
ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران خارک ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران خارک
tomcatflight پاسخ داد به jarmenkill تاپیک در شناورهای پشتیبانی
خبر جدید در خصوص خارک http://aja.ir/Portal/home/?news/73099/67557/1506562/ناوبالگردبر-خارگ-به-ماموریت-دریانوردی-اعزام-شد- 93 پاسخ ها
-
- 1
-
- نیروی دریایی
- پشتیبانی
-
(و 3 بیشتر)
برچسب گذاشته شده توسط
-
فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج
tomcatflight پاسخ داد به Ehsan_animator تاپیک در ناوهای محافظ
منظورتون دماونده دیگه ؟ -
فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج
tomcatflight پاسخ داد به Ehsan_animator تاپیک در ناوهای محافظ
بله دوست عزیز منم این فیلم رو دیدم در فیلم به واضحی دیده میشده توپ روی یک سکوی ثابت حدود 3 گلوله شلیک می کنه و تصویر ناو هم یه ناوچه کلاس سینا یا به احتمال زیاد لاکامبات می باشد که خودش این توپ رو داره و بارها در طول سالهای خدمتش استفاده کرده احتمالا نوع اصلی ایتالیایی در تصویر موقع شلیک دیده می شه سوال من اینه که چرا روی جماران دماوند یا بایندر یا همین ناوچه های سینا که طی چند سال اخیر به نیروی دریایی ملحق شدن یا به روز رسانی شدن هیچ تصویری نیست ( البته یه تصویر دیگه هم در آپارات هست که نوشته شده ناو جماران و حدود 5یا 6 گلوله شلیک می کنه ) که اونم واضح نیست در همه مانورهای دریایی کشورهای دیگه الکی توپ شلیک می کنند بگن شلیک کردیم مانور دادیم کمتر موشک شلیک می کنند ما اینقدر تصویر از شلیک موشک ضد کشتی داریم آمریکایی ها ندارن ( انگار از گلوله توپ برامون ارزون تره ) ولی تصویری در مانورها از شلیک توپ 76 نداریم تو تصاویر قدیمی تر شلیک توپ114 م م ناوهای کلاس الوند رو داریم البته در فیلم زیر یه صحنه کوتاه از شلیک توپ جماران هست https://www.aparat.com/v/SwIW0 -
فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج
tomcatflight پاسخ داد به Ehsan_animator تاپیک در ناوهای محافظ
یک سوال ناوهای دماوند جماران و کلاس بایندر که از توپ فجر 27 استفاده می کنند هیچ تصویری از استفاده از این توپ توی مانورها دیده نمیشه. برای فیلم برداری هم شده حداقل چنتا گلوله شلیک می کردند از تست موشک هست ولی از توپ خبری نیست وحتی در هیچ فیلمی ( حداقل من ندیدم ) که لوله به سمتی حرکت کنه در فیلمهای ناوهای الوند سبلان البرز حرکت توپ هست ولی در خصوص فجر 27 هیچ حرکت هم نمی کنه یعنی شکلیک یه گلوله توپ از موشک گرون تره ؟ -
ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران خارک ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران خارک
tomcatflight پاسخ داد به jarmenkill تاپیک در شناورهای پشتیبانی
دوستان از حال روز خارک کسی بعد از تعمیرات خبر داره در چنیدین ماموریت جدید خلیج عدن ناوغایبه در یم برنامه تلوزیونی نشون دادن تعمیر اساسی شده وبه رزمایش سال 95 هم رفته ولی بعدش دیگه خبری ازش نیست 2سال تعمییراتش طول کشید ظاهرا موتور تعویض شده- 93 پاسخ ها
-
- نیروی دریایی
- پشتیبانی
-
(و 3 بیشتر)
برچسب گذاشته شده توسط
-
فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج
tomcatflight پاسخ داد به Ehsan_animator تاپیک در ناوهای محافظ
باتشکر مجدد بابت توضیحاتتون این مورد که گذشت انشالله نداجا و وزارت دفاع کار ساخت ناو دوم را سرعت ببخش الان چین شناوی در کلاس ناو دماوند رو 6 ماهه می سازه البته اونا دیگه خیلی سریع هستن من نمی گفم مثل اونا ولی تلاش کنیم به اونا برسیم خودش کلیه در جنوب هم ما مدتهاست منتظر سهند هستیم و دیگر شناورها هستیم -
فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج
tomcatflight پاسخ داد به Ehsan_animator تاپیک در ناوهای محافظ
ممنون از توضیحات شما ولی به نظر شما ( البته من کارشناس کشتی نیستم ) از کار افتادن همه موتورها امکان پذیره من در سطی دیگر دلیلم رو عنوان کردم -
فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج
tomcatflight پاسخ داد به Ehsan_animator تاپیک در ناوهای محافظ
-
فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج
tomcatflight پاسخ داد به Ehsan_animator تاپیک در ناوهای محافظ
من نمی خوام بد بین باشم البته من تخصص ندارم ولی من تا حالا هیچ جا ندیدم کشتی را برای تعمیرات قطعه قطعه کنند در تاریخ 12 October 2000 یه قایق پر از مواد منفجره به بدنه ناو uss cole کوبید و حفره بزرگی در بدنه آن به وجود آورد ناو رو سوار یه کشتی دیگه کردن و به آمریکا بردن تعمیرش کردن تیکه تیکه اش نکردن کامل گذاشتن روش بردن https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Cole_bombing https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/USS_Cole_(DDG-67)_Departs.jpg -
فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج
tomcatflight پاسخ داد به Ehsan_animator تاپیک در ناوهای محافظ
درسته از دوستانی که تخصصی در موارد کشتی دارن خواهش می کنم کمی توضیح در خصوص مواجهه با همچین شرایطی را بدن من با سرچ تو اینترنت ایده نگه داشتن ناو به بدنه موج شکن رو دادم در ضمن در مدت چند روز گذشته احتمالا هوای صاف هم داشتیم ولی متاسفانه اقدام به موقع انجام نشده است در سواحل شمال نمونه این احمال کاری را قبلا هم دیدم در ساحل میانکاله یک کشتی به گل نشسته که داخلش به وسیله آتش سوزی از بین رفته است در پیگیری موضوع این کشتی متوجه شدم این کشتی که نامش پژواک می باشد کشتی تحقیقاتی زمین شناسی در بستر دریا می باشد که در اکتشافات نفتی در بستر دریا مورد استفاده قرار می گرفته و قبلا در جنوب ایران فعال بوده و در اواخر دهه 70 از طریق دریای سیاه و کانال ولگا دن به دریای خزر منتقل شده که بتوانن به اکتشافات نفت بپردازن ( لازم به توضیح هست کلا ایران فقط همین یک کشتی را داشت ) بعد حدود چند ماه این کشتی به طرز مشکوکی آتیش میگیره و هیچ کسم برای نجات کشتی تلاشی نمی کنه تا کشتی کاملا از درون از بین می رود و تمام تجهیزات جزقاله می شود و در نهایت با امواج به ساحل می رسد و می شود آرامگاه ابدی آن ( البته چندی پیش خبری اومد که نیروی دریایی در راستای استقرار در بندر امیر آباد این کشتی رو ارزیابی کرده و داشتن طرحی برای بازسازی آن می کشیدن ) من نمی خوام نتیجه گیری کنم ولی چندتا سوال ذهنم رو مشغول کرده در خصوص دماوند عزیز که من خودم برای دیدنش یه روز رو رانندگی کردم تا فقط بتونم از نزدیک و با چشمهای خودم ببینمش و کلی فخر بفروشم به خانواده که این کشتی رو ایرانی ساخته و غرور ملی من ایرانی هست . 1- چرا دماوند اصلا در اون شرایط قرار بوده در نزدیکی موج شکن لنگر بندازه ؟ 2- ظاهرا موتور از کار افتاده بوده با فرض از کار افتادن موتور که مجبور شده لنگر بندازه که خودش سواله ما از ساختار داخلی آن ونوع موتور آن اطلاع نداریم ولی احتمالا بر اساس اصول که معمولا در شناورهای نظامی رعایت میشه نباید ناو دارای یک موتور باشه و قاعدتا باید دوتا موتور داشته باشه ( تو برخی اسناد 4 موتور بنیان 5 ذکر شده ) که منطقی نیست بگیم هر دو موتور ( یا 4 موتور ) از کار افتاده کما اینکه با یک موتور هم احتمالا میتونسته فاصله مانده را طی کنه ؟ 3- به فرض که همه این احتمالات شده باشد و ناو به بدنه موج شکن خورده باشد یعنی در بندر انزلی اینقدر یدکش قدرتمند وجود ندارد تا ناو رو بکسل کنند حتی در همون ساعتهای اولیه سریع حتی با اینکه بازم به بدنه موج شکن کشیده بشه ( پاره شدن بدنه بهتر از شکستن اونه ) ؟ 4- طی روزهای بعد هوای مناسب در دریا بوده و باید کار انتقال هرچه زودتر انجام میشد که نشد؟ 5 - ما در انزلی داکت شناور داریم که میتونستن به محل بیارن وفقط ناو رو داخل اون می بردند ؟ -
فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج
tomcatflight پاسخ داد به Ehsan_animator تاپیک در ناوهای محافظ
دماوند شد سبلان -
فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج
tomcatflight پاسخ داد به Ehsan_animator تاپیک در ناوهای محافظ
هیچ خبر جدید از ناو دماوند نیست ؟ -
فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج
tomcatflight پاسخ داد به Ehsan_animator تاپیک در ناوهای محافظ
اوضاع خیلی بدیه چرا اطلاعات بیشتری درج نمیشه متاسفانه جو امنیتی بسیار بدی هست این اتفاق ممکنه برای هر کشتی پیش بیاد و یه امر طبیعی هست اگر دریا راحت بود که نمی گفتن مرد دریا اطلاع رسانی بسیار ضعیفه خدا کمکشون کنه خدمه روی ناو رو انشالله به نظر خدمه به سرعت تمام قسمتهای مختلف ناو و درها رو ایزوله کردن والا تا الان آب به سرعت ناو رو غرق می کرد نمیشه با گذاشتن قطعات لاستیکی بزرگ و بادی بین ناو و موج شکن و بستن ناو به موج شکن جلوی ضریه های بیشتر رو گرفت در واقعه ناو رو به موج شکن قفل کنن تا دریا آروم بشه و بعد بتونن حرکتش بدن اینجوری خدمه رو هم میتونن تخلیه کنن همچنین با جرثقیلی که تو تصاویر پشت موج شکن هست می تونن سلاحها رو باز کنن تا خدای ناکرده تو این وضعیت سلاحها عمل نکنن و حادثه بدتری پیش بیاد انشالله کسی از نیروی دریایی اینا رو بخونه -
فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج
tomcatflight پاسخ داد به Ehsan_animator تاپیک در ناوهای محافظ
با تشکر از شما و خسته نباشید به شما و خدا قوت بله درست می فرمایید من مطلب رو در خصوص زوم والت اشتباه خونده بودم الان دوباره چک کردم دیدم سرعت 30 گره حدود 56 کیلومتر البته وزن بسیار زیاد این شناور هم سرعت بالایی هست ( 14000 تن ) تشکر بابت پاسخ گویی شما و تکرار این سوال ایا شما از نوع موتورهای دماوند و شیراز و سهند اطلاع دارین -
فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج
tomcatflight پاسخ داد به Ehsan_animator تاپیک در ناوهای محافظ
با تشکر از جواب شما من کاملا به اینکه دیگه در جنگهای امروز سرعت شاید درمقابله با تهدیدات سطحی و زیر سطحی قدرت و سرعت کمتر اهمیت یافته موافقم ولی باید دید الان توربین برای سرعت هست نه برای فراز بلکه برای سریعتر رسیدن به منطقه نبرد سریعتر جابجایی نه برای فرار در حال حاظر نسل جدید ناوشکنهای آمریکا که هنوز تو مرحله انتخاب هست می بینید که حداکثر سرعت اونها به 60 تا 70 میرسه دلیل اون سرعت در حظور در منطه نبرده نه جا خالی دادن از موشک یا اژدر اونها رو با تسلیحات دفع می کنه البته من در ادامه راهنمایی در خصوص ساخت و شرایط ساخت گفتم مپنا که شما در این خصوص چیزی نفرمودین و حی افسوس ندادن کردین و سوالم اگه البته اطلاع داریم ممنون میشم توضیح بدین -
فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج
tomcatflight پاسخ داد به Ehsan_animator تاپیک در ناوهای محافظ
با سلام به دوستان خوب و تشکر از جوابهای فنی شما در خصوص توضیحات جناب elo با توجه تخصص فنی ایشون در خصوص موتور شناور و در جریان بودن از نزدیک ایشون نمی شود ایراد گرفت البته در خصوص توضیح درباره پر مشغله بودن ناو جماران منطقی به نظر می رسه ولی باز در بعد فنی و تست های دریایی آزاد جای ایراد به نیروی دریایی است ولی با توجه به تحقیقات اینجانب در مورد موتورهای دریایی در حال حاظر نیروی دریایی آمریکا پیشرفته ترین نیروی دریایی جهان رو داره این نیروی دریایی نیروی اصلی محرکه تمامی ناوهاش ( به غیر ناوهای اتمی ) توبینهای گازیه و تمام این ناوها دارای مداومت دریانوری بالایی هستن ( حتی نیروی دریایی انگستان هم در نسل جدید ناوهای خودش از موتورهای توربین گازی استفاده می کنه ) ( ناوهای نیروی دریایی چین هم همین طور ) البته بنده به توانایی و پیشرفتهای آمریکا در زمینه توربینهای گازی واقف هستم احتمالا در خصوص ضعفی که درباره توربینهای ناوهای کلاس الوند میفرمایید بیشتربه خاطر قدیمی بودن اونها که تکنولوژی حدود 50 سال گذشته است ظرورت داشتن موتورهای توربینی برای این نسل ناوها اجتناب ناپذیره جناب elo شما که با بچه های نیروی دریایی نزدیک هستین یا احتمالا جز اونا و برای تجربه دریانوردی در ناوگان تجاری مشغول به خدمت میتونین این پیشنهاد رو بفرمایید که در حال حاظر صنایع مپنا توانایی ساخت توربینهای گازی برای نیروگاهای حرارتی تولید می کنه فناوری عملکرد این توربین ها شباهتهای زیادی به توربینهای گازی نصب شده بروی شناورها رو داره ( من قبلا در فرومهای دیگه هم نوشتم در کشور توانایی های زیادی هست اگر بشوداز اونها استفاده بشه سرعت پیشرفت نظامی ایران بسیار بیشتر خواهد بود) و اگر مشکلی تکنولوژیکی خاصی در تبدیل این توربینها نباشه نیروی دریایی می تونه به یه منبع عالی در تامین نیروی محرکه برای شناورهای خودش برسه و در آخر یه سوال دیگه اگه ما در تامین موتور جماران اینهمه مشکل داشتیم موتور دماوند تو شمال از کجا اومد موتور سهند یا شیراز چطور ؟ -
فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج
tomcatflight پاسخ داد به Ehsan_animator تاپیک در ناوهای محافظ
با سلام خدمت دوستان من البته تو انجمن شما تازه واردم ولی تو انجمنهای دیگه یه سابقهه کوچیکی دارم منتها دیدم تو انجمن شما تخصصی تر بحث میشه یه سوال ذهن منو بد به خودش مشغول کرده ناو جماران پیشرفته ترین ناو نیروی دریایی تو جنوب هست و از مدت عملیاتی شدن اون حدود 6 سال میگزره ولی متاسفانه تابحال به ماموریت های پر خطر و طولانی اعزام نشده حتی به ماموریت خلیج عدن هم فکر کنم دو بار اعزام شده که اونم در شرایط آب و هوائی مناسب بوده و در مورد آخر ماموریت مخاطره آمیز آخری ناوگروه 34 که داشت به درگیری با ناوگانهای عربی منجر میشد ما ناو البرز رو اعزام کردیم در ماموریت تنگه مالاگا و چین هم الوند حتی ماموریت دریای سرخ هم الوند که در هوای طوفانی بوده چرا نیروی دریایی ترجیح می ده به جای ارسال ناو سرحال و قبراق جماران به ماموریتها بیشتر جهت تست های بیشتر و اطمینان از عملکرد تجهیزات اون هنوز به ناوهای قدیمی تر اعتماد می کنه حتی ناوهای قدیمی تر بایندر و نقدی . ممنون میشم اگه دوستان در این خصوص اطلاع دارن بنویسن