nasirirani

News
  • تعداد محتوا

    3,131
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    5

پست ها ارسال شده توسط nasirirani


  1. شاید بهتر باشه سیمرغ 3 مرحله ای بشه حداقل وقتی مرحله دوم برای چندمین بار در 30 یا 40 ثانیه پایانی فیل می کنه به جای رفتن روی عملیات انهدام خودکار با پرتاب ماهواره در اقیانوس هند می تونست با جدایش از مرحله دوم مرحله سوم روشن بشه و یک مدار جدید رو به عنوان پلان B تعریف کنه مثلا اگر با سه مرحله هدف 700 کیلومتری بود پلان B مدار 500 کیلومتری این مرحله سوم یک جور محکم کاری هم می بود!

    جالبه اونها سه هم سه مرحله ای بود با مرحله اول نزدیک به سیمرغ....

    https://en.wikipedia.org/wiki/Unha#cite_note-22

     

    • Like 3
    • Upvote 9

  2. با سلام خدمت دوستان و اساتید گرامی

    به نظر شما توافق فرضی  موشکی ایران با غرب بدون در نظر گرفتن بحث های حاشیه ای  چگونه خواهد بود!؟ اصولآ راهبرد طرف های مقابل در این موضوع چیست؟ پیش نیازهای طرفین بخصوص ایران برای ورود، ابعاد برجام موشکی  و افق  اهداف این توافق  چیست؟ آیا زیر ساخت های موشکی ایران باقی خواهد ماند؟ایران چگونه و با چه بهانه و توجیهی می تواند زیر ساختهای موشکی و حق تحقیق و توسعه را در صنعت موشکی حفظ کند؟

    یک توافق بد و یک توافق خوب چه ویژگی هایی داراست؟پیامدهای خطرناک یک توافق موشکی بد چیست؟ به عنوان مثال توافق زیر با هدف ممنوع کردن هر گونه تست بالستیک در ایران  خلع سلاح و  ایجاد یک رژیم کنترل نظارت، بازرسی  و راستی آزمایی بر برنامه موشکی ایران چه پیامدهایی برای کشور دارد؟چگونه می توان به توافقی بهتر رسید؟

    نقل قول

     

    1-ایران به مدت 25 سال حق هیچ گونه فعالیت در زمینه موشک های بالستیک از جمله طراحی ساخت انبار تحقیق و توسعه در زمینه موشک های بالستیک شامل عدم انجام  هر گونه تست موشک بالستیک با برد بیش از 300 کیلومتر با وزن کلاهک بیش از 500 کیلوگرم  را ندارد ایران همچنین می تواند با انتقال صنایع موشکی کوتاه برد خود به یک کشور ثالث(روسیه) در یک منطقه مشخص اقدام ساخت و در یک سایت مشخص در کشور ثالث(روسیه) اقدام به تست این گونه موشک ها کند

    2-همه  موشک های میانبرد  عملیاتی مجهز به سر جنگی ایران  با همکاری بازرسان بین المللی  خلع سلاح با با حذف سر جنگی به صورت کامل دمونتاژ شده و  تحت نظارت  دپو می شوند همچنین همه سیلوها و زرادخانه ها و میادین تست  استاتیک و پروازی موشکی  ایران زیر یک رژیم بازرسی 25 ساله نظارت بازرسی و راستی آزمایی کنترل تسلیحاتی  خواهند رفت

    3-صنایع موشکی میانبرد  ایران ظرف شش ماه پس از اجرای برجام موشکی به صورت کامل برچیده شده و تحت نظارت  به یک کشور ثالث(روسیه) منتقل می شوند

    4-ایران این حق را دارد 10 سال پس از اجرای برجام موشکی برای استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو با راه اندازی  یک مرکز ساخت مونتاژ  و تست راکت های غیر نظامی فضایی در چابهار  تحت فرآیند کنترل و  نظارت دائمی و راستی آزمایی های دوره ای برای ساخت  نهایتآ  دو فروند راکتهای  غیر نظامی فضایی با هدف پرتاب محموله های  فضایی غیر نظامی علمی-تحقیقاتی زیستی و تجاری در سال  اقدام  کند

     

    ............................

    لطفا برای جلوگیری از تبدیل شدن تاپیک به چند قطبی اصول گرا میانه رو اصلاح طلب یا لینکدونی سایت های خبری و عدم قفل شدن تاپیک ملاحضات مربوطه را رعایت بفرماید با تشکر و سپاسگزاری از حسن توجه شما


  3. سلام دوستان

     

    جناب منطقی در مصاحبه ای که با برنامه چرخ داشت درباره چگونگی پرتاب ماهواره بدون موشک در دنیا  از بکاربردن  هواپیما و شاتل برای قرار دادن ماهواره در مدار  سخن گفت!

     

    بدین گونه که به کمک هواپیما و شاتل با رسیدن به ارتفاع 10 و 80 کیلومتری به کمک رانشگر مداری ماهواره را به مدار 500 تا 700 کیلومتری انتقال می دهیم!....البته برای ماهواره های تا نهایتا صد کیلو!

     

     

    • Upvote 8
    • Downvote 1

  4. جنگ مختصات و نیازمندیهای خودش رو داره. تا زمانی که ما قدرت داریم و واکنش ما برای آنها غیر قابل پیش بینی است، جنگ منتفی است.

    در صورتی که خیلی کوتاه بیاییم و موشکی و ... را تسلیم واردات تنبان مارک دار کنیم، آمریکا قادر به محاسبه حداکثر توان ما و کم کردن آن خواهد بود (مثل عراق) بعد از آن حمله قطعی خواهد بود چه مثل احمدی نژاد فحش بدهید چه مثل روحانی دلبری کنید. سیاست بین الملل پخته تر از این حرف هاست که تابع ظواهر باشد

    برادر حسین  شرمنده  این حرف شما دیگه کمی بی انصافی هست اصولا در همین زمان روحانی ما پیشرفت خوبی در موشکی داشتیم  خیلی بیشتر چیزی که قبلا فقط  حرفش بود  نه به خاطر موشک  بلکه به خاطر اینکه برگشت پذیری ایران در همان هسته ای و در اصل خود  برجام وابسته به همین موشک هست!....


  5. سلام دوستان
    دیروز  رئیس مرکز  فضایی کشور  دکتر منطقی مصاحبه ای داشت در شبکه خبر  در بین صحبت ها ایشون اشاره  ای داشت  به   پروژه پرتاب های ارزان قیمت که طبق ادعای ایشون در صورت موفق شدن تحولی از نظر هزینه و  زمان پرتاب  برای پرتاب ماهواره در   کشور  ایجاد خواهد کرد  و امکان پرتاب ماهواره  بدون نیاز  ایستگاه های پرتاب متداول کشور در سمنان و مدت زمان طولانی تجهیز و آماده سازی آنها  از هر نقطه در ایران و در هر زمان  امکان پرتاب ماهواره فرآهم خواهد شد!  و هدف از  این پروژه   شبکه کردن یا همان منظومه ای از  تعدادی از   ماهواره های کوچک است  با هدف انجام  ماموریت یک ماهواره بزرگ
     

    [aparat]g1cB8[/aparat]

    • Upvote 10

  6. با سلام و عرض ادب و احترام خدمت همه  دوستان و  اساتید سایت

     

    همانطور که می دونید بحثی در کشور در گرفته  که اگر کشور نیروی نظامی نداشت یا نداشته باشد ایران  به یک کشور بزرگ صنعتی و اقتصادی در دنیا تبدیل می شود

     

    استدلال این افراد   با همان نگاه هزینه فایده دلاری و اقتصادی مشابه داستان هسته ای این هست که هزینه ای که ما در بخش نظامی می کنیم  با  هدفی صورت می گیره و آن تضمین امنیت کشور بخصوص در برابر حجوم خارجیست و از نظر آنها این هزینه   به اندازه سود  آن با هدف تامین آن هدف نیست و در نهایت نتیجه ای که به دنبال آن هستیم یعنی داشتن امنیت واقعی  که سرمایه گذاران بدون نگرانی از حمله یک ابرقدرت یا ائتلاف بزرگ  در  ایران سرمایه گزاری سنگین کنن نرسیده ایم  و با اولین حمله یک ابرقدرت خارجی شرقی یا غربی و حتی یک ائتلاف از قدرت ها و کشورهای منطقه ای امنیت کشور نابود و کشور اشغال می شود و ما می توانیم با انحلال نیروهای نظامی و در اختیار گذاشتن پایگاه ها  و پادگان ها  و نقاط استراتژیک کشور به  یک ابرقدرت بزرگ خارجی  نه تنها نگرانی اشغال کشور توسط دیگر ابرقدرت های فرا منطقه ای یا ائنلاف های منطقه را  برطرف  کرده  بلکه خیلی از اصطکاک ها تنش ها تحریم ها و باج های که در موضوعات غیر نظامی را از بین برده و همینطور با  میلیارد ها دلار صرفه جویی  آن را در  کسب و کارهای کوچک و متوسط  مثل شرکت های دانش بنیان و...هزینه و  هزاران فرصت شغلی در کشور ایجاد کرد  و حتی  بخشی از بازار آن ابرقدرت متحد را اشغال کرد و خلاصه   با سرمایه گذاری در ایران افق جدیدی در منطق هزینه فایده بخصوص در بخش اقتصادی  پیش روی ایران باز می شود... 

     

    فارغ از جنگ قدرت موجود بین جناح های سیاسی در داخل و  خارج از کشور بر سر منافع باندی قومی قبلیله ای حزبی   دولتی یا نقد ها و اختلافات  سپاهی ارتشی  و...برای چشم نبستن روی واقعیت حضور چنین   بحثی  در داخل  کشور  و بی  پاسخ  نگذاشتن آن و پاسخی  روشن  آیا واقعا  انحلال نیروی نظامی  و کلا کنار گذاشتن  آن  یا  فقط ایجاد یک نیروی مرزبانی و انتظامی   ایران را از وضع فعلی به وضعی بهتر سوق خواهد داد!؟

     

    با تشکر

    • Upvote 3
    • Downvote 2

  7.  
    مسکو: مدل قدیمی اس-300 را به ایران خواهیم داد/ایرانی‌ها باید ابتدا پول لازم برا این خرید را تأمین کنند.
     
    مدیر کارخانه اسلحه‌سازی دولتی روسیه می‌گوید ایران پیش از خرید تسلیحاتی عمده باید منابع مالی آن را فراهم آورد و در صورت تأمین ماین منابع مالی، مدل قدیمی اس-300 تا پایان 2016 به ایران خواهد رسید.
    به گزارش مشرق، «سرگئی چمزوف» مدیر اجرایی کارخانه اسلحه‌سازی «روستک» پس از تأخیرهای مکرر در ارسال سامانه پدافند موشکی اس-300، این بار گفت که سامانه مزبور تا انتهای سال جاری میلادی یعنی حداکثر تا 10 دی ماه 1395، برای خریدار ایرانی ارسال خواهد شد.

    بر اساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، چمزوف البته در خصوص شرایط فنی سامانه‌ای که قرار است تحویل ایران شود، خبری متفاوت داشت.

    روسیه در حال حاضر مدل‌های پیشرفته‌تری از سامانه پدافند موشکی اس-300 را طراحی و بکارگیری کرده ولی آنطور که چمزوف می‌گوید، ایران تا پایان سال جاری میلادی همان مدلی را که ابتدا سفارش داده بود یعنی مدل PMU-1 را تحویل خواهد گرفت.

    اوایل اسفند ماه بود که «ولادیمیر کوژین» مشاور دفاعی پوتین گفت ایران درخواست نمونه جدید اس-300 را مطرح کرده ولی این مسئله باید مورد بررسی قررا بگیرد.

    سرگئی چمزوف در خصوص سفر اخیر وزیر دفاع ایران به روسیه و انتشار خبر خرید تسلیحاتی 8 میلیارد دلاری ایران در این سفر هم صحبت کرد و گفت: «ایرانی‌ها تمایل دارند که سلاح بخرند ولی هنوز چنین موافقتنامه‌ای امضا نشده است.» وی افزود ژک «مذاکرات در زمینه‌های مختلف در جریان است ولی هنوز چیزی قطعی نشده است.»

    چمزوف ملزومات مالی قراردادهای تسلیحاتی را یادآور شده و گفت که روسیه برای پروژه‌های غیرنظامی مانند ساخت نیروگاه‌های حرارتی در ایران، سرمایه‌گذاری کرد ولی سرمایه‌ای برای مسائل نظامی تخصیص نداده است. ایرانی‌ها باید ابتدا پول لازم برا این خرید را تأمین کنند.
    • Upvote 3

  8. دوستان منظور سردار حاجی زاده از استفاده از ال پی اس  در جواب به سوال مجری که شما فاقد هدایت ماهواره ای هستید و ادعای نقطه زنی زیر سوال هست چی بود!؟ ما که ماهواره مخابراتی نداریم یعنی منظور ایشون این هست که در شرایط بحرانی ناگهان چند ماهواره مخابراتی با هدف ایجاد یه منظومه لوکال  منطقه ای ناوبری فضایی  پرتاب می  کنن!!؟ :mrgreen: icon_eek


  9. برنامه پرتاب ماهواره ایرانی با  موشک سایوز روسیه در سال 2018

     
    ایرنا  خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: ممکن است روسیه در اواخر سال 2018 یک ماهواره ایرانی شناسایی زمین را با موشک ماهواره بر سایوز به فضا پرتاب کند.

    این خبرگزاری به نقل از 'لئونید ما کریدنکو' مدیرکل شرکت ماهواره سازی روسی VNIIEM Corporationنوشت که امیدواریم قرارداد ارسال ماهواره ایرانی تا اواسط آوریل امسال امضا شود.


    ساخت و پرتاب ماهواره به عنوان یک صنعت بومی ایرانی از دستاوردهای دانشمندان ایرانی است که براساس برنامه های پیش بینی شده اجرایی شده است

     

    http://khabaronline.ir/(X(1)S(vojzeeobttqh4mh10oktiqly))/detail/513489/root/ict

    • Upvote 1

  10. جذب دانشمندان فضایی ایران توسط امارات
     
    به گزارش تابناک، معاون پژوهشی پژوهشگاه فضایی ایران گفت: در این دو سال 40 نفر از متخصصان صنعت فضایی به آمریکا و اروپا رفته‌اند، حتی امارات متخصصان ما را جذب می‌کند و در حال راه اندازی صنعت فضایی است و می‌خواهد تا چند سال آینده گردشگر به فضا پرتاب کند. 
     
    محسن شاطرزاده طی گفت‌وگویی در حاشیه همایش 600 نفری بسیج دانشجویی در ساری گفته: متاسفانه 3 سال است که سند فضایی ما خوابیده است و نگذاشتند که در حوزه فضایی کاری انجام شود. 
    وی با اشاره به اینکه ما 6 ماهواره آماده پرتاب داریم و دولت اجازه نداده است که آنها پرتاب شوند، تاکید کرد: صنعت فضایی ما که قرار بود در سال 2015 انسان به فضا پرتاب کند، عملا از بین رفته است. 
     
    به گزارش بلاغ، معاون پژوهشی پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه دولت نه‌تنها صنعت فضایی کشور را تعطیل کرد، بلکه دانشمندان این صنعت را هم به حال خود رها کرده است، گفت: در این دو سال 40 نفر از متخصصان صنعت فضایی به آمریکا و اروپا رفته اند و جذب کار شده اند، حتی امارات متخصصان ما را جذب می کند و در حال راه اندازی صنعت فضایی است و می خواهد تا چند سال آینده گردشگر به فضا پرتاب کند.

     

     

    گردشگری فضایی  توسط امارات!!؟ icon_eek

    • Upvote 4
    • Downvote 1

  11.  
    معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه در روز ۱۴ بهمن ماه مصادف با روز ملی فضایی خبرهای خوشی در این حوزه به مردم اعلام می‌شود، گفت: روز ملی فضایی از ماهواره‌بر جدید رونمایی می‌شود.

    به گزارش مشرق، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی با بیان اینکه در روز 14 بهمن ماه مصادف با روز ملی فضایی خبرهای خوشی در رابطه با وضعیت علم فضایی کشور اعلام می‌شود، گفت: قرار است در روز ملی فضایی دستاوردهای یک سال گذشته حوزه فضایی و برنامه‌های‌ آینده اعلام شود.

    وی در رابطه با چگونگی عملکرد شورایعالی فضایی، افزود: شورای عالی فضایی در این حوزه به سیاست‌های کلان می‌پردازد و تاکنون تعداد کمی جلسه تشکیل داده است زیرا اجرای برنامه‌ها بر عهده حوزه‌های دیگر است.

    ستاری ادامه داد: سال‌ آینده حتما پرتاب ماهواره داریم و به زودی از یک ماهواره‌بر جدید نیز رونمایی می‌شود که اطلاعات مربوط به این ماهواره‌بر نیز در زمان رونمایی اعلام می‌کنیم.
     

     

     
     

    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/525291/%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D8%A8%D8%B1-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87%D9%85%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

    • Upvote 3

  12. سپاه پاسداران ١٠ نظامی متجاوز آمریکایی را که با دو فروند قایق به صورت غیر مجاز وارد آب‌های ایران در خلیج فارس شده بودند بازداشت کرد.

    بنا بر اطلاعات رسیده، هرکدام از قایق‌های آمریکایی مجهز به 3 مسلسل کالیبر 50 (یکی در جلوی شناور و دو تا در طرفین) است.

    این دو شناور که به صورت غیرقانونی وارد آب‌های ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، حدود ٢ کیلومتر در آب‌های کشورمان گشت زنی کردند که این اطلاعات برروی دستگاه جی پی اس آنها نیز ثبت بوده و هم اکنون در اختیار سپاه پاسداران است.

    از 10 نظامی دستگیرشده، 9 نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند. آن‌ها در شناورهای خود سلاح‌های نیمه سنگین همراه داشتند. 

    تماس‌های مکرر مقامات آمریکایی با تهران برای آزادی زندانیان ادامه دارد. 

    در پی انتشار این خبر، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای، از توقیف دو فروند شناوری رزمی آمریکایی و دستگیری سرنشینان آن توسط واحدهای شناوری رزمی این نیرو در خلیج فارس خبر داد.

     

    فرمانده نيروي دريايي سپاه:
    ناو آمريکايي پس از توقيف قايق ده تفنگدار این کشور در آبهاي سرزميني ايران در جزیره فارسی به مدت 40 دقیقه رفتار احساسی و غير حرفه ای نشان داد.
     
    سردار فدوي در گفتگو با خبر بامدادي سيما گفت: پس از اينکه قايق ده تننگدار امريکايي در سه مايلي جزيره فارسي در ابهاي سرزميني ايران توقيف شد ما شاهد رفتار غير حرفه اي ناو امريکايي به مدت چهل دقيقه بوديم .
     
    هنگام توقيف اين شناورها ، ناوگروه هواپيما بر "ترومن" امريکا در جنوب شرقي جزيره فارسي و در آب هاي بين المللي نزديک محل توقيف شناور حضور داشته است.
     

    بیانیه نیروی دریایی سپاه پاسداران

    روابط عمومی نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: در ساعت 16:30 دو شنبه مورخ 22/7/94 دو فروند شناور رزمی امریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند .
     

    1426860_981.jpg

    بنابراعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در هنگام توقیف این شناورها ، ناوگروه هواپیما بر "ترومن" امریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب های بین المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است .

    همچنین نیروی دریایی سپاه اعلام کرده است در زمان توقیف شناورهای رزمی امریکایی ، ناوگروه هواپیمابر "شارل دوگل "فرانسه نیز در شمال شرقی جزیره فارسی در آب های بین المللی در حال گشت زنی بوده است .

    روابط عمومی نیروی دریایی سپاه یادآور شده است : سرنشینان شناورهای امریکایی شامل 9 مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند.  


    پنتاگون بازداشت 10 نظامی آمریکا در خلیج فارس را تأیید کرد

    پنتاگون می‌گوید ایران دو قایق نیروی دریایی آمریکا را توقیف کرده است. 

    «پیتر کوک»، سخنگوی پنتاگون بامداد چهارشنبه در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس، خبر پیشین در این باره را تأیید کرد و گفت این قایق‌ها در مسیر بین کویت و بحرین در حال حرکت بوده‌اند که تماس با آنها قطع شده است. 

    سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه مقامات آمریکایی با طرف ایرانی برای حل و فصل این موضوع در تلاش هستند تصریح کرد ایران گفته به زودی نظامیان بازداشت‌شده را آزاد خواهد کرد. 

    «کوک»  اضافه کرد این اتفاق در نزدیکی «جزیره فارسی» در خلیج فارس رخ داده است و گفت که قایق‌های آمریکایی سهواً وارد آبهای ایران شده‌اند. 

    یک مقام امریکایی در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز گفته که ده ملوان نیروی دریایی آمریکا در یکی از پایگاه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس، بازداشت شده‌اند. 

    تماس تلفنی جان کری با ظریف درباره قایق‌های توقیف‌شده آمریکایی


    جان کری، وزیر خارجه آمریکا، با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران برای تسریع آزادی سرنشینان قایق‌های آمریکایی توقیف‌شده در خلیج فارس، تماس گرفته است. 

    یک مقام آمریکایی به رویترز گفت ظریف در این تماس تلفنی به همتای آمریکایی خود گفته سرنشینان این دو قایق به زودی آزاد خواهند شد.


    کاخ سفید، بازداشت 10 نظامی آمریکایی در خلیج فارس را «تحریک‌آمیز» خواند


    جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، بازداشت ده نظامی آمریکایی در خلیج فارس، را اقدامی «تحریک‌آمیز» خواند. 

    وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد گفت به دلیل همین اقدامات «تحریک‌آمیز» است که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را در اولویت خود قرار داده است. 

    ارنست گفت کاخ سفید اطمینان حاصل کرده که به زودی به قایق‌های آمریکایی اجازه داده خواهد شد سفرشان را ادامه بدهند.


    دیلی بیست: ایران تا سخنرانی سالانه اوباما نظامیان آمریکایی را آزاد نمی‌کند

    روزنامه دیلی بیست به نقل از منابع نظامی آمریکایی ادعا کرده است که ایران تا روز چهارشنبه و برگزاری سخنرانی سالانه رییس‌جمهور آمریکا، نظامیان دستگیر شده آمریکایی را در بازداشت نگاه خواهد داشت.


    واکنش قانونگذاران آمریکایی به بازداشت نظامیان این کشور در خلیج فارس

    نمایندگان کنگره آمریکا به خبر بازداشت نظامیان این کشور در خلیج فارس واکنش نشان دادند. 

    سناتور تام کاتن، بازداشت 10 نظامی آمریکا در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران ایران را برای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، «ذلت‌بار» خواند.

    سناتور، «کوری گاردنر»، عضو کمیته روابط خارجی سنا، خواستار تعویق سخنرانی سالانه اوباما، تا زمان مشخص شدن موضوع توقیف قایق‌های امریکایی شد.

    سناتور، «الیوت انگل»، دموکرات ارشد سنا گفت که این اقدام ایران، همه چیز را در معرض خطر قرار می‌دهد.

    سناتور مارکو روبیو که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم هست تأکید کرد که ایران بایستی نظامی‌های بازداشت‌شده را آزاد کند. 

    واکنش «کری» به توقیف دو قایق آمریکایی در آبهای خلیج فارس

    جان کری، وزیر خارجه آمریکا هنگام ورود به کنگره در پاسخ به سوالی درباره بازداشت 10 نظامی آمریکایی که به صورت غیرمجاز وارد آب‌های ایران شده بودند گفت: «آنها خیلی زود آزاد خواهند شد.»

    جو بایدن: موضوع نظامیان بازداشت‌شده در ایران به خوبی تمام می‌شود

    جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا هنگام ورود به سالن محل سخنرانی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اطمینان دارد موضوع نظامی‌های بازداشت‌شده آمریکایی، پایانی خوش خواهد داشت. 
     

    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/521720/%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-10-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D9%84%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3-%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%B4%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AD%D9%84-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8%DB%8C-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF

     

    http://www.iribnews.ir/fa/news/991583/%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%BA%D9%8A%D8%B1-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%88-%D8%A2%D9%85%D8%B1%D9%8A%DA%A9%D8%A7%D9%8A%DB%8C-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%88%D9%82%D9%8A%D9%81-%D9%82%D8%A7%D9%8A%D9%82-%D9%85%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%B2

    • Upvote 6

  13. وزیر ارتباطات: با ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان بودجه در سال  نمی توان کار اساسی در حوزه فضا انجام داد/برای سال ۹۵ پیشنهاد ۵ برابر شدن بودجه این بخش را ارائه دادیم و دولت و سازمان مدیریت را در این زمینه متقاعد کرده ایم امیدواریم مجلس نیز موافقت کند!

     

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مذاکره با کمپانی‌های خارجی برای طراحی و ساخت ماهواره ملی مخابراتی و ماهواره سنجش از دور تا سال آینده خبر داد و گفت: ماهواره مصباح را پس می‌گیریم.

     

    محمود واعظی امروز چهارشنبه در مراسم معارفه رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به برنامه های مدنظر دولت برای بخش فضایی کشور گفت: ما دو برنامه در حوزه فضا را به صورت موازی برای سال های آینده مدنظر قرار داده‌ایم که یکی از این برنامه ها داشتن ماهواره ملی مخابراتی و نیز ماهواره سنجش از دور است که در حال مذاکره با چندین  کشور برای طراحی و ساخت آن هستیم و پیش بینی می کنیم سال آینده قرارداد آن را نهایی کنیم.

    وی ادامه داد: اما از سوی دیگر برای آنکه خودمان بتوانیم ماهواره ملی و سنجش از دور را طراحی کنیم و بسازیم برنامه هایی در دست انجام داریم. بر این اساس پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۴ ماهواره ملی مخابراتی ساخت داخل را در مدار قرار دهیم و همچنین تا پایان برنامه ششم توسعه ماهواره بومی سنجش از دور را طراحی و تولید کنیم.

    واعظی با تاکید بر اینکه در حوزه پخش تصویر، صدا، مخابرات، اینترنت و رصد کردن زمین از فضا نیازمند ماهواره هستیم، اضافه کرد: تا زمانی که طراحی و ساخت ماهواره ملی را به نتیجه برسانیم، باید این ماهواره را با همکاری کمپانی های مطرح جهانی به اجرا برسانیم.

    وزیر ارتباطات در پاسخ به مهر از ادامه مذاکرات برای بازپس‌گیری ماهواره بلوکه شده مصباح خبر داد و گفت: بعد از رفع تحریم ها مذاکرات خود را با کشور ایتالیا برای بازپس گیری مصباح آغاز خواهیم کرد.

    وی همچنین از مذاکره برای ثبت نقاط مداری مختص ایران خبر داد و اظهار کرد: برای اداره نقاط مداری مراحل طولانی را طی کرده‌ایم و هم اکنون نیز بعضی از این نقاط مداری متعلق به ایران در فضا به ثبت رسیده است.

    واعظی با اشاره به دو نقطه ۱۹ و ۲۴ مداری که هم اکنون به نام ایران به ثبت رسیده است، عنوان کرد: علاوه بر این دو نقطه مداری دیگر نیز در فضا متعلق به ایران است. همچنین در حال ثبت ۱۳ نقطه مداری در مدار زمین به نام ایران هستیم.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۵ برابر شدن بودجه بخش فضایی کشور برای سال ۹۵ خبر داد و خاطرنشان کرد: معتقدیم که با ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان بودجه نمی توان کار اساسی در حوزه فضا انجام داد. بر این اساس برای سال ۹۵ پیشنهاد ۵ برابر شدن بودجه این بخش را ارائه دادیم و دولت و سازمان مدیریت را در این زمینه متقاعد کرده ایم. همچنین امیدواریم مجلس نیز با این موضوع موافقت کند تا اقدامات فضایی در سال آینده با توسعه بهتری مواجه شود.

    وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اواخر سال ۹۳ تصمیم بر انتقال سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی به وزارت ارتباطات اتخاذ شد، بودجه ۹۴ بدون تعریف ردیف اعتبار بودجه مشخص برای این سازمان بسته شد و بر این اساس ما تلاش کردیم نیازمندی‌های این بخش را با کمک اعتبارات سایر بخش ها جبران کنیم، اما امسال با پیشنهاد بودجه ای امیدواریم پیشرفت های قابل توجهی را در این بخش ببینیم.

    واعظی با اشاره به انتقال دبیرخانه شورای عالی فضایی به سازمان فضایی ایران تاکید کرد: پیش از این بر خلاف قانون دبیرخانه شورای عالی فضایی و دبیر آن با تصمیماتی به معاونت علمی سپرده شده بود که سعی کردیم این مساله را حل کنیم و خوشحالیم که دبیرخانه شورای عالی فضایی و دبیر این شورا به مجموعه سازمان فضایی ایران بازگشته اند. هم اکنون کمیته های ده گانه در ذیل این دبیرخانه طراحی شده و امیدواریم برنامه های کلان در این بخش با پشتوانه های ایجاد شده محقق شود.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سیاست های کلان برنامه ششم در حوزه فضا و اختصاص بندی مجزا به این حوزه اظهار کرد: بعد از رفع تحریم ها پیش بینی می شود فضای خوبی در کشور حاکم شود و ما بتوانیم از توانایی های ایرانی های خارج از کشور و همکاری با آنها برای حوزه فضایی کشور و تحقیق و توسعه استفاده کنیم.

    http://www.mehrnews.com/news/3013248/%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A8%D8%A7%D8%AD-%D8%B1%D8%A7-%D9%BE%D8%B3-%D9%85%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%DB%B1%DB%B3-%D9%86%D9%82%D8%B7%D9%87-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

    • Upvote 3

  14. رئیس مرکز ملی فضایی:
    پرتاب انسان به فضا  از سال 1404 به بعد اتفاق خواهد افتاد/تفاهم با روسیه برای پرتاب ماهواره های موجود
     
    خبرگزاری میزان-منطقی گفت:فرستادن انسان به فضا در ایران، در برنامه ده ساله سوم و بعد از سال 1404 اتفاق خواهد افتاد.
    به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان،منصور منطقی در گفت و گوی زنده در برنامه "پیشخوان خبر" شبکه خبر، با اعلام این مطلب که فرستادن انسان به فضا در برنامه ده ساله سوم و بعد از سال 1404 اتفاق خواهد افتاد، افزود:برای گام آخر نیاز به کارهای مقدماتی داریم، بنابراین با مشورت هایی که انجام دادیم به این جمع بندی رسیدیم که در برنامه ده ساله دوم، از زیرساخت‌های موجود استفاده اقتصادی در زمینه فضا کنیم.

    وی در زمینه آخرین ماهواره در دست ساخت در داخل کشور گفت:قرار است این ماهواره خرداد ماه سال آینده آماده شود. این ماهواره با دقت 10 تا 25 متر تصاویر را گرفته و برای مصرف کننده های مختلف ارسال خواهد کرد، در زمینه پرتاب کننده این ماهواره هم قراردادهایی بسته شده است که این پرتاب کننده، بهمن ماه سال آینده آماده خواهد شد.

    منطقی با اشاره به این مطلب که با کشورهای دوست در زمینه ظرفیت‌های  آنها در مساله پرتاب کننده ماهواره صحبت کرده ایم ، اظهار کرد:در سال آینده برخی از ماهواره هایی که فرصت نکردیم پرتاب کنیم با پرتاب کننده های دیگر کشورها به فضا ارسال خواهیم کرد.

    وی در زمینه حضور هیئت‌های مختلف کشورهای دیگر در ایران و قراردادهایی فی مابین صنعت هوانوردی ایران با آنها افزود: در بخش هوایی و فضایی در 3 قسمت با هیئت‌های دیگر کشور ها صحبت شد.در زمینه طراحی و ساخت بالگرد با دو کشور روسیه و ایتالیا به تفاهم رسیدیم.
    در زمینه هواپیمایی، با 2-3 کشور هنوز صحبت‌هایمان قطعی نشده است، در حوزه فضا نیز در زمینه پرتاب کننده با کشور روسیه به تفاهم رسیدیم.
     

    http://www.mizanonline.ir/fa/news/100762/%D9%81%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B6%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%D9%84-1404-%D8%A7%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%82-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-2%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%87%D9%85-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%85

     

    رئیس مرکز ملی فضایی: دو نقطه از سه نقطه مداری ایران در ژئو از دست رفت

     

    به گزارش ایرنا، مدار زمین آهنگ (ژئو) محل قرارگیری ماهواره های تلویزیونی و مخابراتی، در ارتفاع 36 هزار کیلومتری از سطح زمین قرار دارد. با توجه به کاربرد این مدار، نقاط موجود روی آن از اهمیت ویژه ای برای کشورها برخوردارند، به طوری که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته توسط اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) هر کشور به فراخور توان تکنولوژیکی، سیاسی و بین المللی، اقدام به ثبت نقاطی در این مدار کرده است تا ماهواره خود را برای استفاده روی آن قرار دهد.
    رییس مرکز ملی فضایی با اشاره به از دست رفتن دو نقطه از سه نقطه ثبت شده به نام ایران در مدار 36 هزار کیلومتری زمین که سال های قبل رخ داد و در حالی که سازمان فضایی اقدام به درخواست ثبت فایل برای 13 موقعیت مداری به نام 'ایران ست' کرده است، گفت که در مرحله تصمیم گیری با چند مرکز برای پر کردن نقطه مداری زهره 2 هستیم.
    به واقع، ایران سال 1356 سه نقطه مداری راهبردی زهره 1 (34 درجه شرقی)، زهره 2(26 درجه شرقی) و زهره 3 (47 درجه شرقی) را در مدار یاد شده که شلوغ ترین مدار زمین است، به خود اختصاص داد. 
    در آن زمان، ایران به طور قانونی 9 سال مهلت داشت تا با قرار دادن ماهواره، نقاط مذکور را عملیاتی کند. با پیروزی انقلاب اسلامی و مواجهه کشور با شرایط ویژه همچون آغاز جنگ تحمیلی، تا سال 1365 که مهلت 9 ساله ایران به پایان رسید، موفقیتی در زمینه عملیاتی کردن نقاط مذکور حاصل نشد.
    در چنین شرایطی به دلیل متوقف ماندن مناقصه ماهواره زهره و پرتاب نشدن این ماهواره ملی، برای جلوگیری از از دست رفتن این نقاط استراتژیک، شورای عالی امنیت ملی وقت تصویب کرد که سه ماهواره مستعمل از طرف ایران برای قرارگیری در نقاط مداری اجاره شوند و بدین ترتیب برای مدت حدود دو سال، نقاط مداری ایران با قرار گرفتن سه ماهواره استیجاری، عملیاتی شد و در سال های بعد همین روند ادامه پیدا کرد.
    در زمستان 1387، نقطه زهره 3 و در سال 1391 نقطه زهره 1 به دلایلی از دست رفت و اکنون نقطه زهره 2 که تنها نقطه مداری به نام ایران است، با مشارکت عرب ست (کنسرسیومی با حضور 21 کشور)، قطر و فرانسه در حال بهره برداری است.
    با از دست دادن دو نقطه مداری، اکنون ایران در کنار سایر کشورها، درخواست رزرو 13 نقطه فضایی را به اتحادیه بین المللی مخابرات از راه دور (آی.تی.یو) داده است.
    در صورت موافقت این اتحادیه و انجام هماهنگی های لازم از سوی ایران برای اخذ رضایت از برخی شبکه های ماهواره ای مجاور، این نقاط فضایی به صورت موقت در اختیار ایران قرار خواهد گرفت و اگر ایران در مهلت تعیین شده، در این موقعیت ها ماهواره عملیاتی مستقر کند، نقاط فضایی به نام ایران ثبت خواهد شد.
    حال با توجه به وجود چندین متولی در امر فضایی کشور اعم از پژوهشگاه هوا فضا وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان فضایی ایران وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه فضایی ایران وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز مرکز ملی فضایی وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین نظر به فعالیت کشورهای منطقه برای دستیابی و استفاده از این ثروت در فضا، نیاز است که تصمیم گیری ها در این حوزه و به ویژه در زمینه رزرو 13 نقطه فضایی جدید به نام ایران و استقرار ماهواره عملیاتی ملی در زهره 2 ، با شتاب بیشتری انجام شود.
    'منوچهر منطقی' رییس مرکز ملی فضایی در رابطه با فعالیت های ایران در حوزه فضایی و به ویژه در خصوص رزرو نقاط فضایی جدید به خبرنگار علمی ایرنا گفت: بضاعت ایران در زمینه طراحی و ساخت ماهواره خوب است، اما ما به حوزه فضایی و حضور ماهواره های ایرانی در فضا توجه اندک کرده ایم، به ویژه با توجه به این که فناوری پایه ما در این حوزه، نسبت به کشورهای منطقه بسیار جلو است.
    وی بیان کرد: در اطراف ما، از 12 کشور منطقه، هشت کشور ماهواره در فضا دارند و دو کشور دیگر نیز در حال گرفتن نقاط فضایی هستند، اما ما هنوز در گرفتن نقاط فضایی پیش نرفته ایم. 
    منطقی اظهارکرد: کشور امارات متحده عربی 12 ماهواره دارد و برای آینده نیز 120 نقطه جا برای جانمایی 120 ماهواره رزرو کرده است و این نشان می دهد که در فضا، یک ثروت لایزال وجود دارد که ما خیلی به آن توجه نکرده ایم، با توجه به این که فناوری پایه مان در این حوزه نسبت به امارات قابل مقایسه نیست.
    وی افزود: در حال حاضر، ایران نیز در این حوزه اقدام کرده است. پیش از پیروزی انقلاب، سه نقطه فضایی به نام ایران بود که متاسفانه در چند سال گذشته دو نقطه از این نقاط از دست رفت و اکنون به دنبال پر کردن یک نقطه مداری باقی مانده به نام ایران هستیم.
    منطقی اظهار کرد: ما در کنار سایر کشورهای منطقه به دنبال گرفتن13 نقطه جدید در فضا هستیم و در حال حاضر، برخی از نقاط در حال عملیاتی شدن است.
    وی در خصوص پر کردن نقطه مداری زهره 2 گفت: این برنامه باید تاکنون انجام و محقق می شد، اما فکر کنم تا دو سه سال آینده انجام شود، انجام چنین کارهایی از زمان شروع معمولا دو تا سه سال زمان می برد و اگر امسال استارت زده شود، در سال 96-97 ، ایران ماهواره ای در مدار زمین خواهد داشت که در اختیار خودمان است. 
    منطقی یادآورشد: درحال حاضر درمرحله تصمیم گیری با چند مرکز از جمله سازمان صدا و سیما و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای انجام این کار هستیم.
    وی گفت: سازمان صداو سیما و وزارت ارتباطات با توجه به اینکه ذی نفعان اصلی این فناوری هستند، باید هرچه زودتر، چه به صورت منفرد یا متحد، در این خصوص تصمیم گیری کنند.
    منطقی با اشاره به این که اکنون مشکل عمده در زمینه طراحی و ساخت ماهواره ملی زهره 2، عدم تصمیم گیری متولیان است افزود: اگر سازمان صدا و سیما و وزارت ارتباطات با هم در زمینه طراحی و ساخت ماهواره ملی که نیاز هر دو طرف را رفع کند، تصمیم بگیرند، کار سریعتر انجام می شود.
    وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص مرکز ملی فضایی گفت: مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای هماهنگی و یکپارچگی مراکز فعال کشور در حوزه فضایی تشکیل شده است.
    وی گفت: در حال حاضر دو پژوهشگاه در حوزه هوایی و فضایی، یک مرکز ملی فضایی، یک سازمان هوا فضایی، یک مجموعه دانشگاهی که ماهواره می سازد و نیز صنایع الکترونیک که ماهواره سنجش از راه دور می سازد، در حوزه فضایی در کشور فعال هستند. خوشبختانه با توجه به فعالیت این مراکز، بضاعت ایران در زمینه ماهواره خوب است اما باید مرکزی تشکیل می شد که میان این مراکز یکپارچگی ایجاد می کرد.
    منطقی افزود: بنابراین اولین کار مرکز ملی فضایی، هماهنگی بین تمام مراکز فعال در زمینه فضا و ماهواره کشور تعریف شده است.
    وی در خصوص نحوه هماهنگ کردن این مراکز گفت: این هماهنگی به این صورت انجام می شود که کارها تا حد امکان موازی انجام نشود و کارها در کنار هم قرار گیرند و برای کشور ارزش افزوده ایجاد کنند. 
    منطقی بیان کرد: مرکز ملی فضایی کاری که می تواند انجام دهد، این است که مبنا ایجاد کند و دیگران براساس آن مبنا، بتوانند خوب تصمیم گیری کنند.
    وی اظهار کرد: بزرگترین رسالتی که این مجموعه برای خود قایل است، این است که اگر از لحاظ فناوری در وضعیت خوبی قرار داریم، این فناوری باید در خدمت اقتصاد کشور قرار گیرد و همه جای دنیا نیز از فعالیت های فضایی در جهت اقتصاد، حوزه های نفت و گاز، محیط زیست، منابع طبیعی، یا رصد فعالیت ها استفاده می کنند.
    وی افزود: می توان از فناوری ماهواره ها در جهت آمارگیری دقیق از مزارع کشاورزی به لحاظ این که در کجای کشور کشت می شود و وسعت سطح زیر کشت چه مقدار است، استفاده کرد و حتی می توان نوع برنج کشت شده را تشخیص داد، بنابراین با یک مانیتورینگ، می توان تمام اطلاعات لازم را در تمام حوزه ها در یک مدت کوتاه و با درصد خطای کم دریافت کرد، حتی این امر قابل تکرار است. 
    منطقی پیش از این نیز در ابتدای تشکیل مرکز ملی فضایی به خبرنگار ایرنا گفته بود که این مرکز براساس دستور رییس جمهوری و تحت نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یک واحد مستقل عمل می کند و برای یکپارچه سازی، سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت در حوزه فضایی و با استفاده از ظرفیت های قانونی مراکز عالی تحقیقاتی و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه ایجاد شده است.
    امید است با هماهنگی های این مرکز در حوزه فضایی، روند اجرای تصمیمات اتخاذ شده و پروژه ها برای رشد صنعت فضایی کشور تسریع شود.

     

    http://www.irna.ir/fa/News/81854052/

    • Upvote 2

  15. وزیر ارتباطات:از بین شریف ست یا مصباح   یکی را برای پرتاب انتخاب می کنیم/پرتاب ماهواره، هزینه زیادی را بر کشور متحمل می کند؛ به صرفه بودن پرتاب ماهواره   باید از نظر اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد

     

     محمود واعظی در مورد آخرین وضعیت ماهواره ایرانی «مصباح» که به علت تحریم ها، از ۳ سال گذشته تاکنون در مصادره ایتالیا قرار دارد اظهار داشت: پیش بینی می کنیم بعد از برجام، محدودیت های گذشته حل شود و بتوانیم ماهواره مصباح را از ایتالیا پس بگیریم.
    وی با اشاره به اظهار آمادگی کشور ایتالیا برای مذاکره در جهت باز پس گیری ماهواره ایرانی مصباح، ادامه داد: اما موضوع این است که باید بررسی کنیم و ببینیم در حال حاضر نیازی به ماهواره مصباح خواهد بود یا خیر.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه صرفه اقتصادی پرتاب این ماهواره و تامین اهداف مورد نظر ما از جمله موضوعاتی است که باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد ادامه داد: پرتاب ماهواره، هزینه زیادی را بر کشور متحمل می کند و باید براساس نیازمندیهایمان نسبت به پرتاب ماهواره اقدام کنیم.
    واعظی گفت: در این باره کمیته ای فنی در وزارت ارتباطات تشکیل شده است تا بر روی نیازمندی و یا عدم نیاز به ماهواره مصباح، کار کارشناسی و تبادل نظر صورت گیرد.
    وی با تاکید براینکه به طور قطع پس از تحریم ها، ماهواره مصباح را به کشور بازمی گردانیم، افزود: این موضوع هزینه بر نیست اما پرتاب ماهواره هزینه بر است. براین اساس در حال بررسی و کار کارشناسی هستیم تا مشخص شود ماهواره مصباح در اولویت پرتاب قرار گیرد و یا ماهواره «شریف ست» را به فضا بفرستیم.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم اکنون ماهواره «شریف ست» دانشگاه شریف، بیش از ۹۰ درصد آمادگی پرتاب دارد و در این زمینه در حال بررسی هستیم که این ماهواره را به جای مصباح پرتاب کنیم.
    واعظی خاطرنشان کرد: اینکه ماهواره شریف ست، با چه پرتابگری پرتاب شود هنوز معلوم نیست اما توانایی آن را خواهیم داشت که با پرتابگر داخلی و یا خارجی این مهم، اتفاق بیافتد اما ترجیح ما استفاده از پرتابگرهای داخلی است.
    وی گفت: چنانچه شریف ست آماده پرتاب شود و پرتابگر هم در این مدت زمان آماده باشد امید می رود در دهه فجر امسال، پرتاب این ماهواره به فضا را داشته باشیم.

    وزیر ارتباطات با تاکید بر توجه ویژه این وزارتخانه به بخش فضایی کشور از جمله سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران افزود: متاسفانه سال گذشته محدودیت بسیار زیاد ی در بودجه بخش فضایی کشور وجود داشت و ما تلاش داریم به عنوان یکی از سیاست های کلی وزارت ارتباطات، بودجه بخش فضایی کشور را از سایر بخش ها تامین کنیم.

     

    http://www.mehrnews.com/news/2961955/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D9%84%D9%88%DA%A9%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A8%D8%A7%D8%AD-%D9%BE%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%87%D9%87

     
    با حکم وزیر ارتباطات

    حدادپور، سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران شد

    thumb_1447142214851_26096_orig.jpg
     

    با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر حسن حدادپور به سمت «سرپرست پ‍‍‍‍ژ‍وهشگاه فضایی ایران» منصوب شد.

     

    به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، در حکم دکتر واعظی خطاب به حسن حدادپور آمده است: «با عنایت به بند "4" مصوبه شماره 14619/93/206 مورخ 93/11/8 شورای عالی اداری و نظر به تجارب و سوابق ارزشمندتان در امور مدیریتی، جنابعالی را به موجب این حکم به عنوان "سرپرست پ‍‍‍‍ژ‍وهشگاه فضایی ایران" منصوب می‌کنم».

     

    «انجام پژوهش‌های مورد نیاز برای طراحی، مهندسی، ساخت و تولید قطعات و سامانه‌های فضایی در راستای اهداف راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باهدف خودکفایی»، «نوآوری در فناوری‌های صلح آمیز فضایی»، «مشارکت با دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فضایی برای انجام پژوهش‌های مورد نیاز»، «مشارکت در انجام پژوهش‌های مرتبط با ماهواره‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی حسب مورد»، «استفاده موثر و بهینه از تحقیقات، امکانات و آزمایشگاه‌های موجود در کشور و پرهیز از موازی‌کاری»، «هماهنگی با سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) در انجام وظایف محوله»، «تدوین و اعمال برنامه‌ها و سیاست‌ها در پژوهشکده‌های وابسته در راستای اهداف و برنامه‌های وزارت» و «چابک سازی پژوهشگاه فضایی ایران به عنوان کانون انجام پژوهش‌های فضایی کشور» از اهم انتظارات اعلام شده در حکم سرپرست جدید پ‍‍‍‍ژ‍وهشگاه فضایی ایران است.

     

    بر اساس این گزارش، دکتر حسن حدادپور استاد و محقق نمونه دانشگاه صنعتی شریف در حوزه هوا فضا و عضو برجسته انجمن علمی سازمان هوا فضا است. وی دارای دکتری مهندسی مکانیک - طراحی کاربردی از دانشگاه تهران است.

     

    http://isna.ir/fa/news/94081911341/%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%BE%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%AF

    • Upvote 2

  16. بچه ها شنیدم روسیه قرارداد تحویل اس 400 با عربستان امضا میخواد بکنه؟ حقیقت داره

    آره چون مثل اینکه سعودی ها مذاکرات مقدماتی رو هم شروع کردن!..

     

     

    سرگئی چمزوف همچنین از تمایل دولت سعودی برای خرید سامانه اس 400 از روسیه خبر داد، اما گفت که تاکنون فقط با چین برای تحویل این سامانه قرارداد امضا شده است و با دولت ریاض مذاکرات مقدماتی انجام شده است.

    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940818000445


  17. توافق ایران با روسیه برای ساخت و پرتاب ماهواره تا دو سال آینده

    وزیر ارتباطات همچنین از همکاری با روسیه در زمینه ساخت و پرتاب ماهواره در دو سال آینده خبر داد و افزود : در حال رایزنی با شرکت های روسی سازنده ماهواره هستیم تا ماهواره ای سازگار با مشخصات کشورمان تولید و به فضا پرتاب شود. 

    http://www.radiopayam.ir/news/detail/30788/

    • Upvote 2

  18.  
    نشست خبری وزرای خارجه آلمان و رژیم سعودی؛
    الجبیر مدعی شد: ایران باید شیوه گذشته خود را تغییر دهد!
    1851666.jpg?ts=1445064985401
     
    «فرانک والتر اشتاین‌مایر» و «عادل الجبیر» وزرای خارجه آلمان و رژیم سعودی دقایقی پیش نشست خبری مشترک برگزار کردند.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط، «فرانک والتر اشتاین مایر» و «عادل الجبیر» وزرای خارجه آلمان و سعودی امروز دوشنبه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

    بر اساس این گزارش، پس از این دیدار، عادل الجبیر در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی اش، ضمن نادیده گرفتن سیاست های رژیم سعودی در منطقه مدعی شد: ایران باید شیوه گذشته تعامل خود با کشورهای منطقه را تغییر داده و روشی جدید اتخاذ کند.

    وی با بیان اینکه عربستان خواهان برقراری بهترین روابط با ایران است، تأکید کرد: در شرایط کنونی که منازعات گسترده ای میان دو طرف در جریان است، برقراری این ارتباط سخت به نظر می رسد.

    وزیر خارجه عربستان در سخنانی تهدیدآمیز تأکید کرد: ما خود را ملزم می دانیم تا با بکارگیری تمامی امکانات سیاسی، امنیتی و نظامی خود در مقابل هرگونه تحرکات ایران بایستیم و با آن مقابله کنیم.

    وی در سخنانی مداخله جویانه در خصوص مسأله هسته ای که هیچ ارتباطی به رژیم آل سعود ندارد، گفت: ما از نزدیک بر نحوه اجرای توافق هسته ای توسط ایران، نحوه مصرف اموالی که به دست خواهد آورد و همچنین نحوه تعامل آن با کشورهای همسایه نظارت می کنیم تا ببینیم چگونه می توان روابط دو کشور را بهبود بخشید.http://www.mehrnews.com/news/2944921/%D8%A7%D9%84%D8%AC%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%AF%D8%B9%DB%8C-%D8%B4%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%DB%8C%D9%88%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D9%87%D8%AF

     

     

    • Upvote 1