-
تعداد محتوا
96 -
عضوشده
-
آخرین بازدید
اعتبار در انجمن
23درباره ZAINI
-
رتبه حساب کاربری
سرجوخه
Profile Information
-
Gender
Not Telling
آخرین بازدید کنندگان پروفایل
بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.
-
با عرض تبریک و تشکر از کاربرانی که در تاپیک شرکت کردند. lمشخصات این زیر دریایی به شرح زیر است: وزن: 6000 تن طول: 112 متر [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Beam_(nautical)]بیشترین پهنا[/url]: 15 متر [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Draft_(hull)]Draft[/url]: 10 متر نیروی محرکه: [url=http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1_%D8%A2%D8%A8%DB%8C_%D9%81%D8%B4%D8%B1%D8%AF%D9%87]راکتور آبی فشرده[/url] ی 85 مگاواتی با سوخت اورانیوم 40 درصد، یک توربین، یک شافت، با قدرت 47000 اسب بخار(70 مگاوات). سرعت: 22-28 کیلومتر بر ساعات در سطح و 44 کیلومتر بر ساعت در زیر آب. برد: نامحدود (در صورت پشتیانی). سلاح: اژدر:[url=http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%DA%98%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2]اژدر انداز[/url]6 21" (533mm) کل ظرفیت(اژدر+موشک): 30 سلاح(4 لوله پرتاب هر یک با 2.4 متر قطر) که قابلیت پرتاب 12 تا موشک بالستیک K15 SLBM با برد 700 کیلومتر و سرجنگی 1 تن (در هر لوله پرتاب 3 موشک) و موشک آگنی 3 با برد 3500 km - 5500 km (که در حال توسعه است.) و سرجنگی هسته ای با قدرت 15 تا 250 کیلوتن – برخی اعتقاد دارند این موشک توانایی حمل کلاهک 1 مگاتنی را نیز دارد. و همچنین اژدر ها و مین ها جزئی از سلاح های این زیر دریایی هستند. از سیستم [url=http://www.drdo.gov.in/Naval%20Systems/ushus.htm]USHUS[/url] در این زیردریایی استفاده شده است. منبع: ویکی پدیا [align=center] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Arihant.png[/img] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Arihant_2.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800px-Arihant_2.jpg[/img][/url] [/align] [quote]تو یک خبر خوندم که هند موشک k-15 با دو برد 1000 و 1900 کیلومتری رو با موفقیت تست کرده[/quote] احتمالا بخاطر سرجنگی های مختلف برد متفاوته. وزن: 1000 کیلوگرم => برد 750 کیلومتر و وزن: 180 کیلوگرم => برد 1900 کیلومتر. [quote]
-
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/cubic_combatredi-narenji-ir.jpg[/img] نیروهای نظامی هزینه زیادی برای تمرین سربازان در شرایط طبیعی می کنند. اما شاید بهترین تمرین برای آشنایی و آماده سازی یک سرباز، استفاده از شبیه ساز محیط جنگی باشد. ارتش آمریکا برای بازسازی صحنه های نبرد از صفحه نمایشی ثابت که بر روی کلاه سربازان نصب می شود، استفاده کرده است. بر روی این صفحه، تصاویر شبیه سازی شده ای از میدان جنگ ایجاد می شود. این تصاویر با توجه به حرکات و اعمال انجام شده توسط سرباز تصاویر را برای وی ایجاد می کند تا احساس واقعی بودن محیط را برای سرباز به وجود بیاورد. این سیستم مجهز به یک نمایشگر High-Definition از نوع OLED و هدست 3D می باشد. این سیستم با ابزار شبیه سازی ای که با نام COMBATREDI شناخته می شود، برای تمرین گارد ملی ایالت فلوریدا ساخته شده است. از دسامبر گذشته که شرکت Cubic این سیستم را ارائه کرده، این نخستین فروش آنها به ارتش آمریکا است. و برای ۲۷ سیستم COMBATREDI مبلغی برابر با ۴٫۸ میلیون دلار هزینه کرده است. حالا با این ابزار گران قیمت، سربازها می توانند در یک محیط ۳۶۰ درجه و شبیه سازی شده به تمرین های نظامی بپردازند. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/cubic_combatredi-2-narenji-ir.jpg[/img] [b] این مطلب عینا از سایت [url=http://www.narenji.ir][color=orange][size=18]نارنجی[/size][/color][/url] نقل شده است.[/b]
-
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Wankel_Cycle_anim_en.gif[/img] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/wankel.gif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_wankel.gif[/img][/url] وتورهاي ونكل از نوع موتورهاي دوار(Rotary) هستند كه در دوره مورد توجه خودروسازان قرار گرفتند و انواعي از اين موتور توليد شد..اما نتونست جاي خودشو تو صنعت خودروسازي باز كنه و در حاشيه موند.مهمترين شركتي كه رو اين موتور كار كرده مزداست.. نمونه اون مدل معروف مزدا RX-8 هست. [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/renesisrotary-3.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_renesisrotary-3.jpg[/img][/url] اين موتور در سال 1964 توسط مخترع با ذوق فليكس وانكل اختراع ميشود و همانند موتور هاي قبلي تابع چرخه اتو ميباشد. اساس كار موتور هاي وانكل همانند ساير موتور هاي احتراق داخلي تبديل انرژي است يعني انرژي شميايي سوخت ابتدا به انرژي حرارتي و سپس به انرژي مكانيكي تبديل ميشود. در موتور هاي پيستوني سيكل كامل در چهار كورس يا در كورس انجام ميشود (چهار زمانه يا دو زمانه)و هر مرحله كار را كورس ضربه يا زمان ميگويند در موتور هاي وانكل نيمتوان اين اصطلاحات را به كار برد زيرا حركت مشخصي در يك سيكل آن قابل تفكيك نميباشد و لذا عمليات انجام شده را تحت عنوان سيكل اتو مشخص ميكنيم. 1-مكش-با عبور رآس روتور از مقابل دريچه ورودي حجم محفظه افزايش يافته و سوخت و هوا آن را پر ميكنند. 2-تراكم-با ادامه چرخش روتور حجم محفظه كوچك شده و سوخت و هوا تحت فشار واقع ميشود. 3-توليد قدرت-در موقعي كه حجم به حداقل برسد شمع جرقه ميزند و گاز را ميسوزاند و لذا ملوكولهاي منبسط ميگردند و فشار افزايش مي يابد.روتور با نيروي فشار گاز به سرعت بدور دنده ثابت ميچرخد. 4-تخليه-با عبور رآس روتور از مقابل دريچه تخليه دود ها سيلندر را ترك ميكنند. اختلاف اساسي بين موتور هاي پيستوني و موتور هاي وانكل 1- اساسي ترين اختلاف بين موتور هاي پيستوني و نوع روتوري در حركت روتور است. 2-درموتور هاي وانكل پيستون به روتور تبديل گرديده كه جسمي است مثلثي شكل و با وجوه محدب در داخل محفظه مخصوصي حركت دوراني ميكند. 3- در موتور هاي وانكل شاتون وجود ندارد بنابراين قدرت اعمال شده بر روتور بلافاصله بر محور موتور كه هر دو حركت دوراني هم جهت دارند منتقل ميشود. 4-در موتور وانكل قطعات زيادي حذف شده است و حذف اين قطعات هم به جهت وزني و هم به جهت اتلاف نشدن انرژي جز مزاياي موتور وانكل محسوب ميشود. در حقيقت قطعات بكار رفته در موتور وانكل نصف موتور هاي رايج بودو بعلاوه حجم منتاژ شده موتور هاي وانكل خيلي كمتر از موتور هاي رايج بوده . 5-كيفيت كاري موتور وانكل به دليل هايي كه در بحث مي آيد بيشتر از موتور هاي رايج است. 6- در موتور وانكل ميلنگ به فرم رايج U نيست و در واقع به شكل بادامك در آمده است كه در محفظه خالي وسط رتور قرار گرفته و با هم حركت ميكنند و به عبارت ديگر قسمت تو خالي وسط روتور ياتاقان بادامك محور موتور ميباشد و از همين ياتاقان نيروي روتور به بادامك و محور انتقال پيدا ميكند . 7-در وتور هاي خودرو معمولآ يك يا دو روتور وجود دارد ينابراين محور موتور معمولآ يك يا دو بادمكي ميباشد بنابراين با مقايسه با چهار لنگ موجود در ميلنگ مكوتور هشت سيلندر V شكل(از لحاظ توان خروجي برابرند) فضلي بسيار كمي در موتور وانكل اشغال ميشود. منبع:[url=http://www.parsclubs.com/thread-4053.html]parsclubs.com[/url] [size=18]موتورهای ونکل در هواپیما[/size] اولین استفاده از موتورهای دوار ونکل در هواپیمای Lockheed Q-Star بود که ورژن غیرنظامی QT-2 که براساس هواپیمای بی موتور Schweizer در سال های 1968 یا 1969 ساخته شد. این هواپیما توسط موتور Curtiss-Wright RC2-60 که یک موتور دوار ونکل با قدرت 185 اسب بخار بود، نیرو می گرفت. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Q-Star.jpg[/img] این موتورها مزایایی دارند که آنها را به صنایع هوایی بازمی گرداند. موتورهای ونکل جمع و جور و کم صدا هستند بهمین دلیل مناسب برای پهپادها هستند. این موتور ها در اتومبیل پرنده ی " Moller Skycar M400 " به کار برده شده اند. این موتور ها در قدرت های 100 تا 300 اسب بخار مقرون به صرفه تر از موتورهای عادی هستند. قابل ذکر است که کارشناسان هوایی آینده ی خوبی را برای این موتورها در هواپیماهای دست ساز(home built) متصور هستند. این موتورها سرعت چرخشی زیاد ولی گشتاور کمی دارند. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/moller_m400_hover_test.png[/img] Sikorsky Cypher UAV از موتور ونکل استفاده می کند: [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Cypher-UAV.JPG[/img] منبع:[url=http://en.wikipedia.org/]WikiPedia [/url] گردآوری و ترجمه: ZAINI
- 9 پاسخ ها
-
- 20
-
بمب افکن پنهانکار توپولف پک-دا ( tupolev pak da ) بمب افکن پنهانکار توپولف پک-دا ( Tupolev PAK DA )
ZAINI پاسخ داد به ZAINI تاپیک در هجومی و بمب افکن
[align=center]http://parsaspace.com/files/7581228884/doc_photo.jpeg.htm[/align]l [align=center]پوتین در حال دیدار با ریاست توپلف[/align] PAK DA از نسل بعدی بمب افکن های استراتژیک است که توسط روسیه در حال توسعه است. PAK-Da یا Perspektivnyi Aviatsionnyi Kompleks Dalney Aviatsyi به معنایFuture Air Complex for Strategic Air Force است که انتظار می رود تا سال 2025-2030 وارد خدمت شود. نیروی هوایی روسیه الزامات تکنیکی و تاکتیکی برای این بمب افکن دارد. به گفته برخی از منابع PAK DA بر پایه ی Tu-160 خواهد بود.(1) گر چه از صحبت های آقای پوتین به نظر می رسد که بمب افکن طرحی نو داشته باشد. شواهد اندکی مبنی بر شباهت با بمب افکن B-2 وجود دارد.ژنرال Anatoly Zhikharev گفته است که این بمب افکن جایگزین Tu-95 و Tu-160 خواهد شد. انتظار می رود که اولین پروازش را در سال 2015 انجام دهد. پیمان کاران پروژه: Tupolev OKB,Sukhoi(UAC)United Aircraft Corp.OAKS in Russian تا کنون تصویری از این بمب افکن من پیدا نکردم ولی آنچه که در جستجوی گوگل بعنوام پاک دا پیدا کردم: Su T60: http://parsaspace.com/files/9581228884/t60.jpg.html Su T4ms: http://parsaspace.com/files/8581228884/sukhoit-4ms.jpg.html http://parsaspace.com/files/6581228884/sukhoit-4ms2.gif.html 1: http://www.lenta.ru/news/2007/12/12/strategic/ منبع: MilitaryPhotos بازنشر این مطلب با ذکر نام مترجم و سایت میلیتاری بلامانع است. لطفا عکس ها به گالری منتقل شود. -
http://parsaspace.com/files/7581228884/doc_photo.jpeg پوتین در حال دیدار با ریاست توپلف PAK DA از نسل بعدی بمب افکن های استراتژیک است که توسط روسیه در حال توسعه است. PAK-Da یا Perspektivnyi Aviatsionnyi Kompleks Dalney Aviatsyi به معنایFuture Air Complex for Strategic Air Force است که انتظار می رود تا سال 2025-2030 وارد خدمت شود. نیروی هوایی روسیه الزامات تکنیکی و تاکتیکی برای این بمب افکن دارد. به گفته برخی از منابع PAK DA بر پایه ی Tu-160 خواهد بود.گر چه از صحبت های آقای پوتین به نظر می رسد که بمب افکن طرحی نو داشته باشد. شواهد اندکی مبنی بر شباهت با بمب افکن B-2 وجود دارد. ژنرال Anatoly Zhikharev گفته است که این بمب افکن جایگزین Tu-95 و Tu-160 خواهد شد. انتظار می رود که اولین پروازش را در سال 2015 انجام دهد.پیمان کاران پروژه: Tupolev OKB,Sukhoi(UAC)United Aircraft Corp.OAKS in Russian تا کنون تصویری از این بمب افکن من پیدا نکردم ولی آنچه که در جستجوی گوگل بعنوام پاک دا پیدا کردم: Su T60: http://parsaspace.com/files/9581228884/t60.jpg.html Su T4ms: http://parsaspace.com/files/8581228884/sukhoit-4ms.jpg.html http://parsaspace.com/files/6581228884/sukhoit-4ms2.gif.html 1: http://www.lenta.ru/news/2007/12/12/strategic/ منبع: MilitaryPhotos بازنشر این مطلب با ذکر نام مترجم و سایت میلیتاری بلامانع است.
-
معرفی هواپیماهای دولتی کشورهای جهان(VIP) + عکس
ZAINI پاسخ داد به ZAINI تاپیک در متفرقه در مورد نیروی هوایی
[quote]زینی عزیز واقعا ابتکار جالبی بود ممنون. [/quote] [quote]عکس های جالبی بود دستت درد نکنه[/quote] خواهش می کنم http://gartal.persiangig.com/image/1001.jpg نام این بویینگ که توسط شاه خریداری شد قبل از انقلاب شاهین بود شاهين در زمان خود گران ترين هواپيماي جهان بود در آن زمان بر روی شاهین بيش از 300 ميليون تومان تجهيزات اضافي نصب شد و با 15 ميليون تومان اشياء طلايي زينت داده شد. اين هواپيما 6 توالت دارد که 5 توالت در قسمت عقب متعلق به همراهان و يکي که حتي سيفون آن نيز طلا است به شاه و همسرش تعلق داشت. در سالن ناهارخوري هواپيما يک ميز 40 تکه وجود دارد که 6هزار ساعت براي منبت کاري ، روي آن کار شده و ارزش آن ميليون ها تومان است. اتاق خواب آن رويايي و ديدني است و مي توان آن را يک موزه کوچک دانست. قصري که در داخل بويينگ بنا شده قيمت هواپيما را تا 800ميليون تومان بالا برده بود. در اين هواپيما تمام دستگيره هاي درهاي ورودي و داخلي و تمام وسائل روشويي و شيرهاي آب سرد و گرم حمام از طلا است. ساعتهاي تمام طلايي در اتاق کار شاه در هواپيما زمان را به وقت گرينويچ ، وقت مقصد و وقت محلي نشان مي داد. شاه با دستگاه هاي طلايي مقابل خود در اتاق کار مي توانست موقعيت ، سمت حرکت ، ارتفاع پرواز و سرعت هواپيما را کنترل کند. بار مشروب داخل اتاق ناهارخوري هواپيما نيز از جمله گران ترين بارهاي مشروب بود که با چوبهاي بسيار مرغوب و گران مشبک کاري شده و ظروف داخل آن از طلا و نقره بود. از اين قصر طلايي پرنده ، همواره 20 دژبان نگهداري مي کردند و ورود به آن مستلزم داشتن کارت مخصوص بود. معرف پروازي اين هواپيما BLUE FLIGHT 1 بوده است. این همان هواپیمایی است که شاه را در 26 دی 1357 از ایران خارج کرد و در اسفند ماه همان سال توسط خلبان مخصوص شاه ، سرهنگ خلبان بهزاد معزی به کشور بازگردانده شد. هواپيماي شاهين ، پس از انقلاب به 1001 تغيير نام داد و با معرف پروازي معراج ، پرواز می کند. هم اکنون از این هواپیما برای سفر های سران کشور مانند سفرهای استانی رئیس جمهور ، سفرهای رئیس مجلس ، رئیس تشخیص مصلحت نظام و ... استفاده میشود . تعمیر و نگهداری این هواپیما ی فرسوده و از رده خارج به عهده نیروی هوایی ارتش است. 2- 1002 (Boeing 707-370C) http://gartal.persiangig.com/image/1002.jpg این بویینگ 707 که در اصل یک هواپیمای عراقی است در جریان جنگ اول خلیج فارس ( حمله عراق به کویت ) به ایران پناهنده شد و از آن زمان تاکنون توسط مقامات کشور مورد استفاده قرار می گیرد. این هواپیما همانند 1001 برای سفر های سران کشور مانند سفرهای استانی رئیس جمهور ، سفرهای رئیس مجلس ، رئیس تشخیص مصلحت نظام و ... استفاده میشود. تعمیر و نگهداری این هواپیما هم به عهده نیروی هوایی ارتش است. 3- EP-AGA) Boeing 737-286C) http://gartal.persiangig.com/image/AGA.jpg این بویینگ که به هواپیمای آقا مشهور است ( به دلیل داشتن ریجستر EP-AGA ) پیش از انقلاب متعلق به هویدا بود و پس از انقلاب توسط مقامات و سران کشور مورد استفاده قرار می گیرد. از این هواپیما بیشتر در سفر های استانی رئیس جمهور و سفرهای داخلی و منطقه ای سران ارشد کشور استفاده میشود. این هواپیما ساخت 1977 میباشد اما باوجود سن زیاد ساعات پروازی کمی دارد. تعمیر و نگهداری این هواپیما به عهده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ( هما ) میباشد. 4-EP-AGB) Airbus A321-231) این ایرباس که جوان ترین هواپیمای تشریفاتی موجود در ایران است در زمان ریاست آقای خاتمی سفارش داده شد اما به دلیل کارشکنی طرف فرانسوی با شکایت ایران و پیگیری حقوقی انجام شده این هواپیما در زمان آقای احمدی نژاد وارد کشور شد. به غیر از آقای احمدی نژاد سران و مقامات کشور ( از جمله رهبر انقلاب ، رئیس مجلس ، رئیس قوه قضاییه ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ... )از این هواپیما در سفرهای داخلی و خارجی خود استفاده می کنند. برای دكوراسيون داخل این هواپیما 20 میلیون دلار هزینه شده و دارای امکانات زیادی مانند سالن کنفرانس ، ارتباط اینترنتی و ماهواره ایست. تعمیر و نگهداری این هواپیما هم به عهده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران میباشد. این 4 هواپیما که در بالا مشخصات آنها نوشته شده اصلی ترین هواپیماها برای حمل سران ارشد و مقامات کشور میباشند .به غیر از این 4 فروند هواپیما دو فروند هواپیمای تشریفاتی دیگر نیز قبلا استفاده میشد که هم اکنون از رده خارج و با رجیستر های EP-PLN ( متعلق به اشرف خواهر شاه ) و EP-GDS ( متعلق به خود شاه ) در نمایشگاه هوایی تهران برای نمایش عمومی به عنوان موزه نمایش داده میشود. برای حمل افراد و هیئت های مهم سیاسی و نظامی از هواپیمای فالکون استفاده میشود که در زیر بطور خلاصه به آنها اشاره می کنیم. http://gartal.persiangig.com/image/TFA.jpg 9001 : Falcon 20F 9002 : Falcon 20F 9003 : Falcon 20F 9016 : Falcon 20F 9011 : Falcon 50EX(EP-TFA) 9012 : Falcon 50EX(EP-TFI) فالکون 50 های مورد استفاده در جریان جنگ اول خلیج فارس به ایران پناهنده شده اند تعمیر و نگهداری تمامی این فالکون ها به عهده نیروی هوایی ارتش است. در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی یک فروند ایرباس 340 تشریفاتی که متعلق به سلطان برونئی بود خریداری شد و طبق شنیده ها 200 میلیون دلار بابت این هواپیما پرداخت شد ولی هیچ گاه به ایران تحویل داده نشد وسرنوشت این هواپیما در هاله ای از ابهام قرار دارد. در سفرهای خاص مانند سفر رئیس جمهور به آمریکا از هواپیماهای بویینگ 747 ایران ایر استفاده میشود زیرا به غیر از بویینگ 707 برد هیچ کدام از هواپیماها به آمریکا نمیرسد و بویینگ 707 ها به دلیل آلودگی صوتی و فرسودگی در سفر به آمریکا استفاده نمی شود. منبع: gartal.com این هواپیمای شاه که بعد از انقلاب به قدس تغییر نام داد و الآن بازنشسته شده: http://www.iraviation.ir/Picture/pictures/103391.jpg نمای داخل: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/3/2/6/1639623.jpg http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/9/0/2/1558209.jpg http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/0/2/1558208.jpg http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/1/3/3/1532331.jpg http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/8/7/7/1187778.jpg و عکس Boeing 727 که به نام فلسطین نام گذاری شده: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/8/5/8/1581858.jpg http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/5/2/1/1566125.jpg http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/4/5/1/1589154.jpg -
معرفی هواپیماهای دولتی کشورهای جهان(VIP) + عکس
ZAINI پاسخ داد به ZAINI تاپیک در متفرقه در مورد نیروی هوایی
[quote]موضوع خیلی جالبی هست فقط کاش عکسها رو در گالری بزارید که فکر کنم بابک جان زحمتشو بکشه منتظر بقیه هستیم[/quote] [quote]ابتکار جالبی بود. ممنون. [/quote] [quote]ممنون اگه عکس هواپیما VIPامریکا رو. هم بزاری ممنون میشم[/quote] خواهش میکنم، راستی این عکس پاکستانی جابجا شده موقع انتقال به گالری: http://www.plane-mad.com/photos/1/1336.jpg توی پست اول به کشورهای منطقه پرداختم و الآن به کشورهایی که حضور معنوی دارند، می پردازم. [align=center]ایالات متحده: Boeing 737 BBJ (C-40B) [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1%7E145.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1%7E145.jpg[/img][/url] پرزیدنت بوش داخل هواپیما: [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/2%7E130.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_2%7E130.jpg[/img][/url] روسیه: Iljushin Il-96-300 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/3%7E117.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_3%7E117.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/4%7E8.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_4%7E8.JPG[/img][/url] بورکینافاسو: Boeing 727 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/5%7E98.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_5%7E98.jpg[/img][/url] ماداگاسکار:Boeing 737 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/6%7E87.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_6%7E87.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/7%7E75.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_7%7E75.jpg[/img][/url] پادشاهی متحد بریتانیای کبیر: British Aerospace BAe-146 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/8%7E58.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_8%7E58.jpg[/img][/url] برزیل: EMB-190 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/9%7E58.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_9%7E58.jpg[/img][/url] فرانسه: Airbus A340-200 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10%7E50.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_10%7E50.jpg[/img][/url] آلمان: A310-304 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/11%7E44.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_11%7E44.jpg[/img][/url] هند: AI-001 Boeing 747-437Bبا سیستم جامینگ و ضدموشکی و سوخت گیری هوا به هوا! [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/12%7E39.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_12%7E39.jpg[/img][/url] ژاپن: Boeing 747-400 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13%7E28.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13%7E28.jpg[/img][/url] ایتالیا: Airbus A319 CJ [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/14%7E30.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_14%7E30.jpg[/img][/url] حسن ختام این پست، هواپیمای اختصاصی واتیکان: Shepherd 1 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Shepherd_One_at_Andrews_Air_Force_Base_2008.jpg [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/15%7E27.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_15%7E27.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/16%7E24.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_16%7E24.jpg[/img][/url][/align] [color=brown] عکسها به گالری انتقال یافت. یکی از عکسها رزلوشن بالایی داره که امکان انتقالش نیست. Babakim1[/color] -
سلام یه مقدار از پرنده های بدون دم اومدم بیرون محض تفریح... تصاویری که می بینید از هواپیماهای رئیس دولت کشورهای مختلف جهانه، ابتدا از ایران و کشورهای منطقه شروع کردم و در ادامه به کشورهای دیگری نیز خواهم پرداخت. [align=center]ایران: Airbus A321 [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1%7E142.jpg[/img] [/align] [align=center]سوریه: Falcon 900 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/2%7E129.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_2%7E129.jpg[/img][/url][/align] [align=center] عراق: Airbus A300 B4 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/3%7E116.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_3%7E116.jpg[/img][/url][/align] [align=center] ونزوئلا:Boeing 737 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/4%7E109.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_4%7E109.jpg[/img][/url] [/align] [align=center]مصر: Airbus A340-200 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/5%7E97.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_5%7E97.jpg[/img][/url][/align] [align=center]ترکیه: Airbus A319 CJ [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/6%7E86.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_6%7E86.jpg[/img][/url][/align] [align=center] عمان: Boeing 747 SP [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/7%7E74.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_7%7E74.jpg[/img][/url][/align] [align=center]امارات متحده عربی: Boeing 777 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/8%7E57.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_8%7E57.jpg[/img][/url] و Boeing 747-400 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/9%7E57.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_9%7E57.jpg[/img][/url][/align] [align=center]اردن: Airbus A318 CJ [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10%7E49.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_10%7E49.jpg[/img][/url][/align] [align=center] آذربایجان: Airbus A319 CJ [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/11%7E43.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_11%7E43.jpg[/img][/url][/align] [align=center]عربستان سعودی: Boeing 747-300 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/12%7E38.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_12%7E38.jpg[/img][/url][/align] [align=center]بحرین: Boeing 747 SP-Z5 A9C-HAK [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/13%7E27.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_13%7E27.jpg[/img][/url] [/align] [align=center]وBoeing 727-2M7/Adv(RE) Super 27 A9C-BA [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/14%7E29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_14%7E29.jpg[/img][/url][/align] [align=center]ترکمنستان: Boeing 767-300ER [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/15%7E26.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_15%7E26.jpg[/img][/url][/align] [align=center] پاکستان: Airbus A310-300 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/16%7E23.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_16%7E23.jpg[/img][/url][/align] منابع: ArLiners.net MilitaryPhotos.net WikiPedia [color=brown]عکسها به گالری انتقال یافت. Babakim1[/color]
-
بدون سرنشین میکویان میگ-اسکت بدون سرنشین میکویان میگ-اسکت ( Mig SKAT /Mikoyan )
ZAINI پاسخ داد به TANK تاپیک در بی سرنشین ها
از استقبال دوستان بسی خرسندم! یک عدد فیلم از مصاحبه یکی از مسئولان روسی پیدا کردم ولی ترجمه انگلیسیشو ندارم، اگه کسی روسی بلده دست به کار شه ببینیم این بنده خدا چی میگه! hXXp://www.youtube.com/watch?v=Jt0V4Ag7ufs در هر صورت، داخل فیلم پرواز [url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=929]X-47[/url]هم بود به نظر می رسه روس ها این رو با X-47 مقایسه می کنند تا B2. باضافه اینکه یک سیستم موشکی نیز داخل فیلم بود که حدس می زنم پاتریوت باشه، حالا چه ربطی به پهپاد داره والله اعلم! این هم چند تا عکس از فیلم: http://tinyurl.com/mig-skat نکته ی دیگه اینه که قرار بود ایشون اولین پروازشون رو در سال 2009 انجام بده! [quote] روسیه که خودش توانایی تولید چنین پهبادهای استراتژیکی رو داره چرا دست به دامن اسرائیل شده؟ دوستان لطفا فقط نگید بخاطر اینکه به صرفه تره! همه دنیا می دونن روسها در توانایی نظامیشون بیش از حد قلو می کنند![/quote] [quote]بی-2 و اف-22 بطور اختصاصی برای خودشون در مدار زمین چندین ماهواره دارن ! در حالی که روسیه به دلیل ضعف مالی هنوز نتونسته ماهواره های سیستم موقعیت یابی جهانی خودشو (گلوناس) تکمیل کنه چه برسه بخواد ماهواره های اختصاصی برای هواپیماهاش به مدار بفرسته ! [/quote] من هنوز مطلبی مبنی بر رادارگریز بود این پرنده پیدا نکردم همچنین چیزی مربوط به هدایت این پرنده منتشر نشده! بعید بدونم روسیه بتونه این رو به حد داسو نرون برسونه. از سرنشین دار بودن طرح اولیه پیداست که فکر چندانی برای هوش مصنوعی و ... نشده. تازه روسیه که اطلاعات چندانی رو منتشر نکرده که بگیم غلو کرده یا نه؟ البته به نظر من باید مقایسه ای بین این پهپاد و پهپادهای هم رده مثل [url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10559]nEOROn[/url] ، Barracuda ،Boeing Bird of Prey و [url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=929]X-47[/url]و X-45[url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6599]وTaranis[/url]. مخصوصا باید دید آیا در حد نرون و تارانیس هست که ارزش تولید انبوه داشته باشه یا نه؟ این هم چند تا عکس از فیلم: http://tinyurl.com/mig-skat این هم محض عدم تنوع: http://zonkan.ir/images/06083471248780391990.jpg برای فهمیدن ابعادش، چند تا موجود 2پای کنارش رو ببینید[size=9](هایلایت شده)[/size] http://zonkan.ir/images/19643156289770733851.png -
بدون سرنشین میکویان میگ-اسکت بدون سرنشین میکویان میگ-اسکت ( Mig SKAT /Mikoyan )
ZAINI افزود یک موضوع در بی سرنشین ها
میگ اسکات (به روسی:Скат) یکی از دو پروژه در حال توسعه پهپاد جنگی وزارت دفاع روسیه می باشد. این پهپاد جنگی دارای دو محفظه داخلی حمل سلاح می باشد که می تواند موشک به بزرگی KH-31 را حمل کند. SKAT توسط یک موتور توربوفن Klimov RD-5000B که تغییر یافته ی RD-93 است، نیرو می گیرد. وظیفه SKAT سرکوب و حمله به دفاع هوایی دشمن می باشد. تعدادی از تنظیمات پیکربندی آیرودینامیکی این پهپاد در تونل باد تست شده اند که شامل دو بالچه کوچک نیز هست. میگ بر پیکربندی بدون دم کار می کند. فاصله دو سر بال آناست 11.5 متر است و درازای آن 10.25 متر. بیشینه وزن برخاست آن 10 تن و بیشترین سرعتش 800 کیلومتر بر ساعت است. قالبیت حمل 2تن سلاح و دارای برد جنگی 2000 کیلومتر است. مشخصات عمومی: خدمه: 0 طول: 33.6 ft فاصله دو سر بال: 37.7 ft in نیرو: 1 × Klimov RD-5000B, ? kN (? lbf) thrust ماکزیمم سرعت: 222متر بر ثانیه برد: مایل1242 قرار بود که نخستین نمونه سرنشین دار باشد. تست تونل باد در طراحی و ابعاد SKAT از29 Mig الهام گرفته شده است. میگ این پهپاد را در نمایشگاه هوایی مسکو 2007 در حضور خبرنگاران کمی پرده برداری کرد. اطلاعات بیشتری از این پهپاد منتشر نشده است. منبع: Aviation Week مترجم: ZAINI استفاده از این مطلب منوط به اجازه از مترجم و مسئولان سایت است. عکسها به گالری انتقال یافت. Babakim1 -
موشک کروز هاتف-8 / رعد ( hatf-viii / raad) موشک کروز هاتف-8 / رعد ( Hatf-VIII / Ra'ad)
ZAINI پاسخ داد به Blaze تاپیک در موشکهای هوا به سطح
با تشکر از Blaze گرامی [quote]به نظر من براى بررسى بهتر دعواى هند و پاكستان بايد يكى از دوستان لطف كنه و ماجراى استقلال پاكستان رو از هند٬ به طور خلاصه برامون نقل كنه. [/quote] مختصر میگم 14 و 15 آگست 1947 به ترتیب تاریخ قیام پاکستان و هند می گند که هر دو کشور از بریتانا مستقل شدند، یعنی به «حکومت پاکستان» و «اتحاد هند» تقسیم شدند. ـطبق این تقسیم بنگال شرقی به پاکستان و بنگال غربی به هند واگذار شدند ایضا پنجاب نیز بهمین صورت تقسیم شد. قلمروهای مسلمان نشین به پاکستان غربی و شرقی تقسیم شدند. پس از اون هم جنگ 1971 و تصرف پاکستان شرقی توسط هند و استقلال آن و تاسیس بنگلادش.... لازم به ذکره که میلیون ها تن هنگام مسافرت از هند به پاکستان و بالعکس کشته شدند. این هم به نقل از ویکی پدیا: [quote]دولت بریتانیا بر اثر شورشهای سال ۱۸۵۷ میلادی در هند، کمپانی هند شرقی بریتانیا را که گردانندهٔ هند بود منحل کرد و به این سرزمین خودمختاری داده شد. و در سالهای ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۵، دولت بریتانیا ناچار شد که ادارهٔ بعضی از امور کشور را به مردم هند واگذار نماید. در این هنگام رهبر بزرگ جنبش استقلال هند، ماهاتما گاندی قیام کرد و علیه استبداد بریتانیا به مبارزه پرداخت. سپس اختلاف شدیدی در بین سران هند و سران مسلمانان هند که رهبر آنها محمدعلی جناح بود بوجود آمد. قصد مسلمانان این بود که کشوری مرکب از مناطق مسلمان هند تشکیل دهند. در آن هنگام بریتانیا قوانینی وضع نمود که بهموجب آن به هند و سیلان و پاکستان استقلال داده شد. در ماه اوت ۱۹۴۷ م. آخرین سرباز بریتانیایی خاک هند را ترک گفت، و در تاریخ ژانویهٔ ۱۹۵۰ هند حکومت جمهوری مستقل خود را اعلام نمود و به عضویت اتحادیه کشورهای مشترک المنافع بریتانیا درآمد. اختلافات مرزی دولت هند با پاکستان در منطقهٔ کشمیر هنوز برطرف نشدهاست. [/quote] پ ن: یه چیزی که الان یادم اومد اینه پاکستان شرقی خواهان استقلال بود ولی توسط حکومت مرکزی سرکوب شد اینا هم به هند پناهنده شدند و پاکستان ها به تعقیب اون ها و بعد اعلان جنگ هند و تصرف پاکستان شرقی، پاکستان غربی که می دید نمیتونه شرق رو نگهداره و فکر می گرد در مرز با هند در وضعیت بهتری قرار داره وارده جنگ به هند شد. -
تاپیک جامع هواگردهای بدون سرنشین تاپیک جامع هواگردهای بدون سرنشین (U.A.V/ Unmanned aerial vehicle)
ZAINI پاسخ داد به Davood تاپیک در بی سرنشین ها
[quote]سلام و خسته نباشی جناب زاینی! اینطور که صنعت پهپاد به سرعت پیشرفت میکنه احتمالا عمر جنگنده هایی چون اف22 به پایان نرسیده باید بازنشست شوند![/quote] [quote]جناب زاینی خسته نباشید. دست شما درد نکند.مقاله ی پربار و مفیدی می باشد. [/quote] خواهش می کنم... البته تلفظ درست زِینی است (مثل زین العابدین). [quote]دوستان بنده مفهوم این جمله را متوجه نشده ام. اگر کسی می داند ممنون می شوم توضیحی ارائه دهد. [/quote] یحتمل منظور این بود که هدایتش مستقل از هدایت تسلیحات خواهد بود همون طور که میدونید این پهپاد از STANAG 7085 datalink بهمراه یه datalink کم سرعت استفاده می کنه که فرکانس های مختلفی دارند... مورد بعد اینکه از اهداف پروژه پنهان کاری هم از لحاظ رادار و هم فروسرخ بود که نمی دونم چه شکلی می خواهند این کارو بکنند. نکته جالب اینه که ایشون اولین هواپیمایی بود که تمامی مراحل طراحی و توسعه آن بصورت مجازی انجام شده . http://www.dassault-aviation.com/uploads/RTEmagicC_VRC_240_02.jpg.jpg http://www.dassault-aviation.com/uploads/RTEmagicC_Interview-J.-Louis_240.jpg.jpg در اوایل 2009 ساخت اولین فروند آغاز شده و اولین پرواز اوایل 2012 انجام خواهد شد.(چند مرتبه اولین پرواز دچار تاخیر شد) نازل های ساخت یونان http://www.dassault-aviation.com/uploads/tx_templavoila/DM142_DSCN0012.jpg_4DImageD_04.jpg آزمایش تونل باد http://www.dassault-aviation.com/uploads/tx_templavoila/nEUROn_162.jpg http://www.dassault-aviation.com/uploads/tx_templavoila/Neuron2_200.jpg نمای بالا http://www.dassault-aviation.com/uploads/tx_templavoila/neuron_dessus11-08_bleu_02.jpg یک تصویر دیگه http://corporate.ddo.net/upload/gallery/7/z_08_NEURON-006H-002_600.jpg عکس یادگاری سران اروپا http://corporate.ddo.net/upload/gallery/7/z_04_DSCN5490_600.jpg http://corporate.ddo.net/upload/gallery/7/z_03_IMG_4576_600.jpg یک فیلم هم از معرفی اش: http://tv.dassault-aviation.com/web/c-2/v-506/neuron---2009-paris-air-show.html -
بدون سرنشین لاکهید کورمورانت بدون سرنشین لاکهید کورمورانت ( Cormorant)
ZAINI پاسخ داد به Phantom3 تاپیک در بی سرنشین ها
سلام تشکر از عزیزان فانتوم و Blaze نکته ای که هست اینه که یه هواپیمای معمولی به سختی می تونه فشار 150 فوتی رو تحمل کنه برای همین این رو از تیتانیوم و از فوم های پلاستیکی ساختند و داخلش هم از گاز بی اثر متراکم استفاده شده. تصویری از بروشور این پروژه [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/cormorantextra.jpg[/img] [color=brown]عکس به گالری انتقال یافت. Babakim1[/color] -
[quote][color=brown]صبر کنیم ببینیم کسی میتونه دانلود کنه. من با اکسپلورر و دانلود منیجر هم نتونستم.[/color][/quote] من بخش امام و ولایت فقیه رو بدون هیچ مشکلی دانلود کردم. از alexandre هم تشکر میکنم بابت لینکها.
-
تاپیک جامع هواگردهای بدون سرنشین تاپیک جامع هواگردهای بدون سرنشین (U.A.V/ Unmanned aerial vehicle)
ZAINI پاسخ داد به Davood تاپیک در بی سرنشین ها
متن مطالب زیر عینا از [b]فصلنامه پيك هوافضا[/b] (سال پانزدهم، شماره 56-57، پاييز و زمستان 1387) آورده شده است. اولين استفاده سمبوليک از وسايل پرنده بدون سرنشين به زمان حضرت نوح برمي گردد که در قصص قرآني نيز بدان اشاره شده است. حضرت نوح پس از پايان طوفان، يک کلاغ و يک کبوتر را مامور کرد که به سمت خشکي پرواز کرده و از پايين رفتن آب از سطح خشکي خبر بياورند. اين ماموريت با موفقيت انجام شد و پرندگان با به همراه آوردن يک برگ درخت زيتون، نويد خارج شدن خشکي از زير آب را به ارمغان آوردند. در سال 1883 يک دانشمند انگليسي به نام داگلاس آرشيبالد با نصب یک سرعت سنج بر روی کایت (Anemometer) سرعت باد را تا ارتفاع 1200 پا اندازه گيري کرد. همين شخص در سال 1887 يک دوربين بر روي کايت نصب نمود و اين کايت اولين ماموريت شناسايي انجام شده توسط يک وسيله پرنده بدون سرنشين را برعهده گرفت. [align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/image-7CBC_4B7069E9.jpg[/img][/align] در سال 1898 ويليام ادي در جنگ آمريکا و اسپانيا به کمک کايت، صدها عکس تهيه نمود و اولين استفاده نظامي از پهپادها صورت گرفت. در دهه 1910 در آغاز جنگ جهاني اول، ايالات متحده و ساير کشورها تحقيق بر روي پهپادهاي شناسايي را آغاز نمودند. اولين تلاشها توسط چارلز کترينگ از جنرال موتورز به ثمر نشست. وي يک هواپيماي بدون سرنشين موسوم به Kettering Aerial Torpedo یا Bug يا Kettering Bug براي ارتش ساخت. طراحي و ساخت اين وسيله پرنده 3 سال بطول انجاميد که توانايي پرواز به مسافت 40 مايل با سرعت 55 مايل در ساعت را داشت و 180 پوند مواد منفجره حمل مي کرد. اين وسيله پرنده با کنترل از پيش تنظيم شده به سمت هدف هدايت مي شد و بالهاي آن قبل از برخورد به هدف جدا مي شد. [align=center] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-KetteringAerialTorpedo.jpg[/img] یک عدد Kettering Aerial Torpedo در موزه[/align] و همانند يک بمب به هدف مي خورد. اين وسيله پرنده تا حدي شبيه موشکهاي کروز امروزي بود. با توجه به سابقه طولاني بهره برداري از پرنده هاي بدون سرنشين بدليل ضعف فنآوري خصوصا در زمينه سامانه هاي هدايتي و حسگرهاي عملياتي در نيمه اول قرن گذشته اين وسايل مورد استقبال واقع نشد و تنها در چند دهه گذشته مورد توجه خاص قرار گرفته اند. با اينكه در طول 35 سال اخير انواع عملياتي هواپيماي بدون سرنشين، به عنوان وسايل شناسايي و مراقبت توسط نيروهاي نظامي بكار گرفته شده اند، تا امروز فعالي تهاي كمي در مورد توسعه كاربرد اين وسايل صورت گرفته است. اين در حالي است كه در همين دوره زماني، پشتيباني و موفقيت وسايل پرنده بدون سرنشين در مقايسه با هواپيماهاي سرنشين دار بسيار چشمگير بوده است. بنا به دلايلي، سازندگان وسايل پرنده بدون سرنشين در مسير پيشرفت اين وسايل به صورتي محتاطانه گام برداشته اند. در نتيجه اين وسايل كه امروزه UAV خوانده مي شوند، در مقايسه با نياز موجود به وسايل پيچيد ه تر براي كاربردهاي تهاجمي، تا به حال بسيار ساده و ابتدايي باقي مانده اند. به استثناي چند مورد خاص، بيشتر هواپيماهاي ساخته شده تا سال 1993 برد محدودي داشته اند، عموماً غير مسلح بوده اند، سيستم حفاظت شخصي ضعيفي داشته اند واساساً تحت پشتيباني مستقيم نيروهاي مستقر برروي زمين بكار گرفته شده اند. پيشرفتهاي تكنولوژيك اخير در سيستم پيشرانش، موادمركب، طيف وسيع سيست مهاي مخفي از ديد رادار، سيستمهاي هدايتي و ريزسازي حسگرها و سلا حها، اكنون اين امكان را فراهم ساخته است كه از یک UAV نسبتاً ارزان قيمت در طيف وسيعي از ماموريتها كه شامل ماموريتهاي تهاجمي نيز مي گردد، بهره گيري نمود. اما تا به امروز بيشتر نيروهاي نظامي توجه بسيار كمي در تعقيب اين اهداف نشان داده اند. اين قضيه به خصوص در مورد نيروي هوايي صدق مي کند... ادامه دارد [color=brown] عکسها به گالری انتقال یافت. Babakim1[/color]