-
تعداد محتوا
420 -
عضوشده
-
آخرین بازدید
تمامی ارسال های insidman
-
معرفی و دانلود مستند های نظامی معرفی و دانلود مستند های نظامی
insidman افزود یک موضوع در گالري عكس و فيلم
[align=justify] [b] به نام خدا معرفی و دانلود مستند آپاچی یکی از هول انگیز ترین هلی کوپتر ها تهاجمی جهان. [align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/History-Channel-Battle-Stations-Apache-Attack-Helicopter-%282010%29.jpg[/img][/align] برای نفرات دشمن،اولین چیزی که مثل یک صدای رعد آسا از آسمان شنیده می شود،صدای این ابر غول هوایی است.مثل اینکه زمین می لرزد.ماسه و درختان شروع به حرکت کردن می نمایند. طوفانی در راه است. آن چیزی در بالا دیده می شود تیغه های روتور عظیم ،غلاف های موشکی و یک غول یک چشم پور نوراست.به مانند یک حشره عظیم الجثه است .برای بسیاری این آخرین چیزی است که می بینند. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/History-Channel-Battle-Stations-Apache-Attack-Helicopter-1.jpg[/img] این مستند را از شبکه History Channel وبا زحمت مدیریت وطن دانلود میتوانید از دو لینک زیر با حجم 348 مگابایت دانلود کنید. [url=http://dl2.vatandownload.com/software/user/hadi-arjmand/documentary/Battle.Stations.Apache.Attack.Helicopter.www.vatandownload.com/History.Chanel.Battle.Stations.Apache.Attack.Helicopter.www.vatandownload.com.part1.rar]دانلود بخش اول[/url] [url=http://dl2.vatandownload.com/software/user/hadi-arjmand/documentary/Battle.Stations.Apache.Attack.Helicopter.www.vatandownload.com/History.Chanel.Battle.Stations.Apache.Attack.Helicopter.www.vatandownload.com.part2.rar]دانلود بخش دوم[/url] از دست ندید که واقعا جالبه ! [url=http://vatandownload.com/2010/10/-history-channel-1.php#more]لینک ثابت[/url] [/b] [/align] [color=darkred] عکسها به گالری و تاپیک منتقل شد لطفا از گالری سایت استفاده کنید sina1215200[/color]- 99 پاسخ ها
-
- 1
-
- فیلم
- مستند نظامی
-
(و 1 بیشتر)
برچسب گذاشته شده توسط
-
اخبار مرتبط با تهدیدات امریکا و اسراییل اخبار مرتبط با تهدیدات امریکا و اسراییل
insidman پاسخ داد به sina12152000 تاپیک در اخبار عمومی
جنگ با ایران نقاب خوشرنگ آقای ترامپ از روی چهرش بر میداره و مالیات دهنده های آمریکایی که الان دارن برای کسری بودجه سرسام آور کشور هزینه پرداخت میکنن و با تصویب شدن لغو قرارداد های نظامی و فروش اسلحه به کشور های عربی نشون میده که فقط اقتصاد ایران ضربه نمیخوره ... کشور ما که آبدیده ضرر اقتصادی و مردمی با درصد تحمل بالا داره ولی آیا آمریکایی ها هم میتونن تحمل کنن اقتصادشون ضربه بخوره ؟ چه کشورهایی حامی ضربه زدن به اقتصاد آمریکا هستن ؟ کیا دوس دارن این بچه شرور که کلانتر دنیا شده یکم از قدرتش کم بشه ؟ شوک اقتصادی که قراره به آمریکا وارد بشه بیشتر میتونه باشه یا به ایران ؟ شروع کردن آتیشی که سالها میتونه به درازا بکشه توی این مقطع زمانی برای آقای ترامپ و کابینه و طرفدارانش امری دور از ذهن هست ، امروز دچار بلوف زدن سیاسی شدن . بهترین کار اینه که تا بعد انتخاباتش نیروهاشم به مرزهای آبی و خاکی ما نزدیک نکنه چون احتمال داره برای پس گرفتنشون به التماس کردن بیافتند .- 3,985 پاسخ ها
-
- 2
-
- تهدیدات
- جمهوری اسلامی ایران
-
(و 2 بیشتر)
برچسب گذاشته شده توسط
-
اخبار مرتبط با تهدیدات امریکا و اسراییل اخبار مرتبط با تهدیدات امریکا و اسراییل
insidman پاسخ داد به sina12152000 تاپیک در اخبار عمومی
ترامپ نشون داد آدم جو گیر و گزافه گوییه که خودش هیچ تصمیمی نمیتونه بگیره و هر حرف نا بخردانه ای که خودش شخصا میزنه طی چند ساعت مجبور میشه (مجبورش میکنن) موضعش عوض کنه . نه توان سیاسی و نه توان اقتصادی حمله به ایران داره فقط داره دست و پا میزنه برای 10 دقیقه هم شده بتونه با ایرانی ها سر یک میز بشینه تا توی کارزار انتخاباتی برگ برنده داشته باشه . با این رویه کم کردن اختیارات جنگش و نداشتن وزیر دفاع فعلا باید خدا خدا کنه سربازهاش به خطوط دریایی ما تجاوز نکنن که اون وقت باید بیاد گریه کنه برای پس گرفتنشون .- 3,985 پاسخ ها
-
- 2
-
- تهدیدات
- جمهوری اسلامی ایران
-
(و 2 بیشتر)
برچسب گذاشته شده توسط
-
[color=red]460[/color] [align=center] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Dubai-Air-Show-1.jpg[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Dubai-Air-Show-2.jpg[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air--%281%29.jpg[/img] . [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%281%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%281%29.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%280%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%280%29.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%282%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%282%29.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%284%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%284%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%283%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%283%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%286%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%286%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%287%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%287%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%288%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%288%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%289%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%289%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2810%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2810%29.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2811%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2811%29.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2812%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2812%29.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2813%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2813%29.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2814%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2814%29.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2815%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2815%29.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2816%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2816%29.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2817%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2817%29.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2819%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2819%29.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2820%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2820%29.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2821%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2821%29.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2822%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2822%29.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2823%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2823%29.JPG[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2824%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2824%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2825%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2825%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2826%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2826%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2827%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2827%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2828%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2828%29.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/khlhife-acrobat-air-_%2818%29.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_khlhife-acrobat-air-_%2818%29.JPG[/img][/url] [b] ادامه دارد ... [/b] [/align]
-
[center] [size=4][b][color=white].[/color] [img]http://war-military.persiangig.com/image/Lobaev%20Svl/lobaev_svl_4.jpg[/img] در حالی که اکثر اسلحه های اسنایپر ( کمین گر ) توسط شرکت های معروف روسی در این کشور معرفی و تولید میگرددند یک شرکت کوچک توانست با معرفی این زیبای کوچک برای خود آبرو و اعتباری بسیار بدست آورد شرکت Tsar-Cannon Ltd یا ООО Царь-Пушка کار ساخت و طراحی این اسنایپر خوش دست را بر عهده داشته است. [img]http://war-military.persiangig.com/image/Lobaev%20Svl/lobaev_svl_3.jpg[/img] پایه اصلی نگهدارنده این سلاح که تاثیر بسیاری در عملکرد آن دارد با طراحی بسیار دقیق ساخته شده است . قنداق با طراحی اختصاصی از فیبر کربن و پلاستیک که قابلیت تنظیم برای تک تیر انداز را دارا میباشد . [img]http://war-military.persiangig.com/image/Lobaev%20Svl/lobaev_svl_1.jpg[/img] لوله این سلاح از فولاد زد زنگ در طولهای مختلف ساخته شده و تنها زمان لازم برای تعویض لوله این سلاح ۲ دقیقه عنوان شده است. برد موثر بیان شده از طرف کارخانه سازنده با بکارگیری مهمات مخصوص ۴۰۸ سی تی - ۲۲۰۰ متر با ظریب خطای 0.3 MOA تظمین شده است . این اسلحه در مسابقات اخیر اسنایپرها ( کمین گر ) توانست جوایز ارزنده و رتبه های بالائی را به خود اختصاص دهد. تعداد محدودی از این سلاح برای واحد های نخبه روسی ساخته و اکثرا برای گارد محافظین ریاست جمهوری و یا مقامات بالای روسی استفاده میشود. [img]http://war-military.persiangig.com/image/Lobaev%20Svl/lobaev_svl_2.jpg[/img] [color=blue]مشخصات :[/color] کالیبر : 408 Chey-tac وبرخی مهمات دیگر در صورت وجود طول : متناسب با سفارش خریدار وزن : متناسب با سفارش خریدار لوله : متناسب با سفارش خریدار مکانیزم : تک شات یا ۵ تیر با خشاب (متناسب با سفارش) [img]http://war-military.persiangig.com/image/Lobaev%20Svl/lobaev_svl_5.jpg[/img] [url="http://www.military-war.blogfa.com/post-48.aspx"]منبع وبلاگ Military-War[/url][/b][/size] [/center]
-
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/mean-machine.jpg[/img] RIPSAW سریعترین تانک جهان تانک بی سر نشینی که از هر مسیری با سرعت بیش از 60 مایل ( 100 کیلومتر ) در هر ساعت عبور میکند. شما میتوانید ببینید که این تانک بی سرنشین چگونه زمینهای گل آلود را با سرعت 60 مایل در هر ساعت میدرد . هنگامیکه Ripsaw ناگهان به یک سو می چرخد و دودهای سیاهی از خود بیرون میدهد به سان اینکه این درنده کوچک نوعی بیقراری برای شکار از خود نشان میدهد ! دوقلوهای همسان به نام Geoff و Mike Howe همانند ه اختراع شان دوست ندارند مدت زیادی راد ر یک محل بنشینند ! [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ripsaw_ms2%7E0.jpg[/img] در سال 2000 این دو برادر برای پروژه بعدی خود به توافق رسیدند به گفته این دو : Geoff موافق ساخت یک کامیون جت با موتور تور بینی بود در حالی که Mike تمایل به ساختن سریعترین یدک کش جهان را داشت. این دو به هر حال توافق به ساختن Ripsaw کردند. این دو برادر با هر مهندسی که در این زمینه مشورت میکردند میشنیدند که هیچگاه نمیتوانند از Abrams M1A1 قدرتمندتر ین تانک موجود در دنیا که بیشترین سرعت یعنی 42 مایل در هر ساعت دارد پیشی بگیرند. پس از بررسیهای لازم این دو برادر Ripsaw فقط برای ماموریت های سخت و ناهموار و بدون سرنشین طراحی شود. ( از این رو بایستی بیشترین سرعت ممکن را تجربه کرد پس مسئله وزن را با ابتکار خود حل کردند) ابتدا فریمی از تیوپهای جو شکاری شده ساختند این تیوپها باعث میشود تا 50% قدرت بیشتری نسبت به وزن آن را تامین کند. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ripsaw_ms2.jpg[/img] اگر خواهان اختراع مجدد این تانک باشید خواهید دید که ساختن بخشهای فوق العاده این تانک کاری بیار دشوار خواهد بود زیرا شنی های این تانک به حدی سبک است که با سرعت 60 مایل در ساعت میچرخد و آنقدر مستحکم است که حمل تمام تجهیزات تانک در آن سرعت به خوبی صورت میگیرد. این دو برادر برای اتصال قطعات Ripsaw گیره های استیلی را خود طراحی کردند تا بتوانند علاوه بر استحکام وزن تانک را تا حدی کاهش دهن در هر صورت موفق شدن تا این گیره ها را با 90% وزن کمتر از نمونه های مشابه خود آماده کنند ! Ripsaw با وزن کم دارای قدرت باور نکردنی 650 اسب بخار است که این توان از یک موتور V8 حاصل می گردد. در یک آزمایش مهیج Ripsaw بدون زحمت چندان قادر به خرد کردن تپه ای سنگی شد و توانست به راه خود ادامه دهد. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ripsaw3.jpg[/img] زمان نمایش فرا رسید دو برادر بایستی تانک خود را از Haine به سمت واشنگتن حمل کنند تا در حضور مقامات ارتش به معرفی آن به پردازند. ابتدا این تانک به رویت سناتور ماین - Main – و سوزان کولینس – Susan Collins – که از طرف ارتش کمکی بالغ بر 1.25 میلیون دلار کردند رسید. در سال 2006 برادران Howe کمپانی Howe& Howe را تاسیس کردند و به عنوان اولین اختراع سیستم ریل اتوماتیکی را طراحی کردند که قدرت لازم برای چرخش تانک در هر مسیر را به شنیها وارد میکند و همچنین مسلسل M240 با کنترل از راه دور را نیز عرضه کردند که این دو اختراع در طول ماهها آزمایشات بسیاری را پشت سر گذاشتند تا بتوانند جواز استقرار بر Ripsaw را بدست آورند. Bhavanjot Singh مدیر پروژه مرکز مهندسی و توسعه تحقیقات جنگ افزاری ارتش اظهار مکن مهمترین خصوصیت این تانک را چابکی بی حد و مثال زدنی آن میداند. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ripsaw_control.jpg[/img] در اطراف این سبک وزن فولادی 6 دوربین با دیدی 360 درجه برای دست یابی به بهترین دید نصب شده تا Ripsaw بتواند 1 تا 2 مایل از نیروهای زمینی جلوتر حرکت کند و ماموریت های اکتشافی و شناسائی پیشرفته را انجام دهد و نیروهای پیاده و زرهی پشت سر خود را از میدانهای مین و کمین و دامها مطلع سازد. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/mccm_on_ripsaw.jpg[/img] Ripsaw در تابستان امسال با مبلغی بالغ بر 760000 دلار آماده تولید انبوه میگردد برادران Howe معتقد هستند Ripsaw بهترین خودروی نظامی بدون سرنشین با قابلیت کشف میدانهای مین و تهاجم میباشد که میتواند در اختیار ارتش قرار گیرد. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ripsaw_team.jpg[/img] به نقل از ماهنامه جنگ افزار شماره 62 http://military-war.blogfa.com/post-24.aspx .
-
تاپیک جامع دستاوردهای پهپادی ایران (گزارش ، تحلیل ، خبر و ... )
insidman پاسخ داد به Ahmad6644 تاپیک در اخبار نظامی
انقدر خوش بینی توی این بچهای میلیتاری نمیدونم از کجا سرچشمه میگیره ؟! فارس فیلم پرواز کذاشت : http://media.farsnews.com/media/uploaded/files/video/1392/02/20/13920220000108.flv -------------------------------------- http://www.farsnews.com/media.php?nn=13920220000257 . -
جدا شکه شدم من هم منتظر یه اف 4 یا 5 با انواع رنگ بودم ولی .... یاد فیلم های علمی تخیلی افتادم (Battleship) !!!! چیزی نمیتونم بگم آورین .
- 2,810 پاسخ ها
-
- 2
-
- نیروی هوایی
- اف-313
-
(و 4 بیشتر)
برچسب گذاشته شده توسط
-
[center][size=4][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Shiavash-1.jpg[/img] این سلاح از بهترین فولادهای آلیاژی ساخته شده ، به گونه ای که در برابر اصطحکاک ، فشار ، ضربات شدید ، انقباض و انبساط و تغییرات شدید دمائی بسیار مقاوم میباشد. تراشیدن لوله با زوایا و و حالات خاص خارجی آن و شیارهای روی لوله کاملا ضد ارتعاش و با قابلیت خنک کنندگی می باشد که در بالا بردن دقت این سلاح نقش اساسی ایفا میکند . در زیر جان لوله یک پایه دیگر با پیچ 6 میلیمتری به قنداق وصل شده که در استحکام لوله و کنترل ارتعاش و همچنین عقب نشینی آن نقش مهمی ایفا میکند. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Shiavash-2.jpg[/img] ریل پایه دوربین با بدنه اصلی سلاح یک تکه بوده و با دقت فوق العاده زیاد – در حد میکرون – در راستای طول لوله تراشیده شده و دقیقا هم محور می باشند. رینگهای پایه دوربین به نحوی طراحی و تولید شده اند که با ریل اصلی در 4 سطح درگیر و با دو عدد پیچ 6 میلیمتری به هم ول شده اند. طراحی خاص پایه دوربین این امکان را بوجود آورده که کمترین زمان ممکن می توان دوربین را از روی سلاح باز و مجددا بست ، بی آنکه در دقت هدفگیری تاثیر داشته باشد ، لازم به ذکر است این پایه دوربین در نوع خود بی نظیر می باشد. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Shiavash-3.jpg[/img] گلنگدن سلاح از جنس - cvn 200 - بوده و در عین سادگی از 3 قفل بسیار محکم و شیارهای مارپیچ ضد گرد و غبار طراحی شده و استقامت بسیار بالائی در برابر قدرت و انفجار با حجم باروتی بسیار بالاتر از میزان فشنگ اصلی - فعلی – را دارد. ضامن تعبیه شده در انتهای گلنگدن از ضریب اطمینان بالائی برخوردار است. خشاب نیز از فولاد که با فند داخلی کاملا یک تکه و بدون جوشکاری ساخته شده است. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Shiavash-4.jpg[/img] [color=red]کالیبر 323 مگنوم و کالیبر 308 وینچستر[/color] قنداق این سلاح از بهترین چوب گردو ساخته شده و نحوه ساخت قسمت نگهدارنده لوله - مقر لوله – به گونه ایست که هیچ گاه دچار تاب و پیچیدگی در آینده نخواهد شد. در نتیجه چوب روی اسلحه اثر منفی نخواهد گذاشت . این حالت قنداق و وضعیت خاص پایه دوربین و اتصال آن به سلاح مزیتی را بوجود می آورد که اگر یکبار تفنگ برای دقت تیر تنظیم شود برای همیشه تنظیم خواهد ماند. نحوه قرارگرفتن دست در داخل قبضه قنداق به تیرانداز بالانس بودن سلاح ، راحتی در حالت به شانه کشیدن آن و احساس یک شلیک دقیق و خوشایند را القا میکند. تیر انداز در حین شلیک عقب نشینی ناراحت کننده ای را احساس نخواهد کرد ، صدای شلیک باعث آزار و از دقت دورزنی و قدرت آن احساس نشاط خواهد کرد. یک تیر انداز حرفه ای پس از شلیک به یقین خواهد رسید که این تفنگ در مقایسه با انواع سلاح های خارجی دور زن از دقت ، قدرت و کارائی بالاتری برخوردار است. از لحاظ وزن نیز نسبت به سلاح های دور زن خارجی بسیار سبکتر میباشد. که معضل سنگین وزن بودن سلاح های دور زن و حمل و نقل مشکل آنها را نخواهد داشت. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Shiavash-specs-2.jpg[/img] [color=red]طراح و سازنده : سیاوش خاکریزی ( کرمانشاه 1389 )[/color] [color=blue]منبع : ماهنامه جنگ افزار شماره 80[/color][/size][/center]
-
[center][size=4][color=#FF0000][b]معرفی[/b][/color][/size][/center] [center][size=4][color=#FF0000][b]تفنگ دفاع شخصی MP-341[/b][/color][/size][/center] [center][size=4][color=#FF0000][b]"Хауда"[/b][/color][/size][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10180/MP-341-01.jpg[/img][/center] [center][b][font=tahoma,geneva,sans-serif][size=4]یکی از طرح های غیر معمول یا یک طرح عجیب در نوع خود سلاح دفاع شخصی MP-341 می باشد این سلاح مناسب شهروندانیست که خواهان استفاده از سلاح های دفاعی غیر مرگ آور برای حفاظت از اموال خود و همچنین سلاح محبوب شکارچیان در مواقع خطر در قبال حیوانات بزرگ مانند ببر و خرس و امثالهم میباشد .[/size][/font][/b][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10180/MP-341-02.jpg[/img][/center] [center][b][font=tahoma,geneva,sans-serif][size=4]نام "Хауда" به انگلیسی "Haud" برگرفته از نام کامیون های سنگین میباشد که تدائی کننده قدرت و صلابت این سلاح میباشد.[/size][/font][/b][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10180/MP-341-03.jpg[/img][/center] [center][b][font=tahoma,geneva,sans-serif][size=4]این سلاح دارای دو لول با بارگذاری دستی در کالیبر 12х35 و همراه پوکه پران که سرعت عملکرد مدافع را تا حدودی بهبود می بخشد کالیبر 12х35 T یکی از هولناکترین کالیبر گلوله های لاستیکی است که تولید شده انرژی قابل انتقال این نوع گلوله در هنگام اثابت به ۱۲۰ ژول که ضربات خیره کننده ای در نوع خود است میباشد .[/size][/font][/b][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10180/MP-341-04.jpg[/img][/center] [center][b][font=tahoma,geneva,sans-serif][size=4]با نگاه کردن به این اسلحه اولین چیزی که به ذهن یک خریدار میرسد اندازه بزرگ این سلاح است که برای کاربرهای آماتور و محافظان شهری در مواقع پر استرس باعث نقص عملکرد فوری و موثر میشود و به همین دلیل در ابتدای مقاله هم ذکر کردیم طرح غیر معمول و عجیب ولی در عین حال برای شکارچیان سلاحی موثر نام برده میشود.[/size][/font][/b][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10180/MP-341-06.jpg[/img][/center] [center][b][font=tahoma,geneva,sans-serif][size=4]اسلحه MP-341 یک تفنگ دولول کوتاه کمرشکن با قابلیت پوکه پران (در مرحله باز کردن) و مسلح شدن دستی است که مرحله اتش با دو ماشه هرکدام برای یک لول و دارای ضامن کنترل آتش و مگسک برای نشانگیری دقیق در دونوع با قنداق و سهام چوبی و پلاستیکی (در دورنگ سیاه و سفید) تولید میگردد.[/size][/font][/b][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10180/MP-341-07.jpg[/img][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10180/MP-341-05.jpg[/img] [/center] [center][color=#ffffff][b][font=tahoma,geneva,sans-serif][size=4].[/size][/font][/b][/color][/center] [center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10180/MP-341-10.jpg[/img][/center] [center][img]http://war-military.persiangig.com/%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%D9%88%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF/copy%20rith%20new%20verzion.gif[/img][/center] [center][color=#ff0000][b]استفاده از این مطلب با ذکر نام منبع مجاز می باشد .[/b][/color][/center] [center][color=#ff0000][b]لطفا حقوق کپی رایت را رعایت فرمایید[/b][/color][/center] [center][url="http://www.irandefence.ir/post/97/%D8%AA%D9%81%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C-MP-341"][color=#ff0000][b]سایت یا وبلاگ منبع[/b][/color][/url][/center] [center][size=1].[/size][/center]
- 3 پاسخ ها
-
- 17
-
[quote]بسیار زیبا و جذاب بود جناب insidman و از خواندن اون لذت بردم. راستی ، مدتی است که کم پیدا هستید.[/quote] خواهش میکنم علی آقا به پای مقالات شماکه نمیرسه . یکمی کارهام زیاد شده نمی تونم بیشتر در خدمت دوستان باشم انشاالله که در آینده بیشتر در خدمت هستم [color=#ffffff].[/color]
-
فرمودن بیام اینجااا در خواااست بدم دکتر بشم نه مدیر بشم .... نیرو زمینی بهتره ولی میدونم که دوتا اسطوره اونجاااست داش علی و کلنل میگم همه میشناسنشون ... رخصت ...
-
[color=#ffffff][b][size=4][font=arial,helvetica,sans-serif].[/font][/size][/b][/color] [b][color=#0000ff][size=4][font=arial,helvetica,sans-serif]جالب بود عزیز دستت درد نکنه .[/font][/size][/color][/b] [color=#ffffff].[/color]
-
[quote name='hamedof' timestamp='1346325854' post='268003'] نه مصطفی ! مهمترین سود این اجلاس برای ایران قضیه اقتصادیشه ! شاید این وسط 4 تا قرارداد اقتصادی جوش دادن یه سودی کردیم ! مخصوصا در بعد گردشگری! البته از لحاظ سیاسی هم حل قضیه سوریه مد نظره ! وگرنه کدوم این کشورها جرات دارند که جلو استکبار جهانی قد علم کنند! مثلا امیر قطر بیاد بگه من از فردا محصول آمریکایی استفاده نمی کنم خوب بدبخت ها میشند همون شترسوارهای بادیه نشین! [/quote] امیدوارم یه چند تا قرارداد نصفه نیمه البته با باج و راند ببندند تا این خرج و مخارج هنگفتی که از کیسه بیت المال و همچنین این تبری که به اقتصاد کشور با این تعطیلی زده شده جبران بشه .... هرچند این قراردادها نرسیده به کشورشون روی آسمون کشورشون یکطرفه لغو میشه و با یه سخنرانی کوبنده بر علیه ایران و در راستای قدردانی از آمریکا و سازمان ملل جواب این میزبانی میلیاردی داده میشه .... اون حل بحران سوریه هم جالب بود !! حتما اتفاق میفته . انسانم آرزوست .
-
آورین آورین چشم نواز شد
-
طراحی مفهومی یک موشک هوا به هوای جدید +قسمت سوم وآخر - طرحی استثنائی از غرب JDRADM
insidman پاسخ داد به TAHA-SH تاپیک در فناوری هوایی
[b] مقاله بسیار خوبی بود البته اونجاهائی که تونستم خوب درک کنم و خیلی هم زیاد ! خسته نباشی .[/b] [quote]ضمنا باید به اطلاع دوستان برسانم که این مقاله سال گذشته مهرماه آماده شده بود و تاحالا منتظر شماره سوم ماهنامه توسط عرفان عزیز بودیم که خوب چون مشکلات متعددی پیش اومد ایشون اجازه دادند بنده مقاله رو اینجا تقدیم کنم[/quote] خدا خیرش بده با این تصمیمات یکهویی که میگیره ... -
. LR-300 سلاح متوسطی است که مابین سالهای 2000 تا 2007 توسط شرکت Z-M Weapons ایالت متحده طراحی وساخته شده است. . . طراح اصلی LR-300 آلن زیتا طراح معروف و محبوب تفنگهائی همچون M16 / AR-15 rifle . LR-300 در ابتدا برای کاربردهای نظامی (نیروهای ویژه) طراحی و تولید شد ولی با طراحی مدل LR-300-ML با لوله کوتاهتر (نیمه اتوماتیک) تمامی مردم نیز حق استفاده از این سلاح را پیدا کردند اما باقیمتی بسیار با لاتر از AR-15 rifle . . عمده تفاوت این دو سلاح در طراحی خارجی آنها می باشد . هر دو سلاح توسط گاز باروت مسلح میگردند ودارای سیستم ( Gas operated, rotating bolt, direct impingement ) میباشند. . . همچنین این سلاح توانايي اضافه كردن نارنجك انداز زير لوله از نوع بهبود يافته M203 را نيز دارا می باشد. . . تصاویر این سلاح زیبا : . . . همچنین اگر تمایل به خرید این اسلحه زیبا دارید باید این نکته را متذکر شوم که قیمتی مابین 2/163.99 دلار $ تا 2/299.99 دلار $ دارد! . ZM Weapons LR300 SPF . لینک اصلی مطلب
-
سامانه دفاع هوایی کوتاهبرد ام-6 لاینبیکر سامانه دفاع هوایی کوتاهبرد ام-6 لاینبیکر ( M6 Linebacker)
insidman پاسخ داد به ALI تاپیک در پدافند هوایی
[b] خیلی عالی علی آقا . علی آقا اونجر هم دیگه تولید نمیشه ؟! ویه چیز دیگه این خودرو رزمی رادار هم نداره؟ [/b] -
شکار جانور قندهار شکارجانور قندهار/ به دام افتادن پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا RQ170
insidman پاسخ داد به aminmessi تاپیک در بی سرنشین ها
روز یکشنبه (۴ دسامبر/۱۳ آذر) برخی از خبرگزاریهای ایرانی، بهویژه خبرگزاری فارساز «سرنگونی» یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی خبر دادند که در حال گشتزنی با هدف جاسوسی و شناسایی٬ حریم هوایی ایران در نزدیکی مرزهای شرقی را نقض کرده و هدف حمله[color=red] «واحدهای جنگ الکترونیکی و پدافند هوایی»[/color] جمهوری اسلامی قرار گرفته است. برخی از مقامات آمریکایی ناپدید شدن این هواپیما در مجاورت مرزهای ایران را تایید کردهاند٬ اما یکی از مقامات ارشد پنتاگون به خبرگزاری رویترز گفته که «هیچ نشانهای از سقوط یا سرنگونی چنین هوایپمایی (بهدست عوامل جمهوری اسلامی) وجود ندارد». پیشتر٬ نیروهای ناتو در افغانستان ناپدید شدن این هواپیمای بدون سرنشین را که به گفته خبرگزاری فارس از نوع RQ-170 بوده٬ تایید کرده بودند. رسانههای دولتی در ایران٬ هنوز عکسی از این هواپیما منتشر نکردهاند. روزنامه واشنگتنپست در گزارشی پیرامون این ماجرا نوشته است که این هواپیمای جاسوسی که از هفته پیش در افغانستان ناپدید شده٬ به نظر میرسد در ایران سقوط کرده و در این صورت[color=red]٬ اولین هواپیما از این مدل است که در اختیار یک کشور متخاصم با ایالات متحده[/color] قرار میگیرد. اپراتورهای هواپیما هفته گذشته کنترل آن را از دست داده و از آن زمان در پی یافتن ردی از آن بودند. [color=red]به گزارش واشنگتنپست٬ تکنولوژی جاسوسی بهکار رفته در هواپیماهای RQ-170 همانی است که در بمبافکنهای یو.اس.بی۲ و نیز جت جنگنده F-35 به کار رفته است[/color]. طراحی و پیادهسازی این تکنولوژی٬ یکی از گرانبهاترین پروژههای تسلیحاتی در تاریخ پنتاگون بود. این هواپیماها از ابزارهای کلیدی جاسوسی آمریکا در خاورمیانه و آسیای مرکزیاند. [color=red]یکی دیگر از مقامات پنتاگون نیز در گفتوگو با واشنگتنپست گفت «اگر هم چنین اتفاقی رخ داده باشد٬ به احتمال ۹۵ درصد نتیجه اختلالات فنی یا مشکلات مکانیکی بوده است.» [/color] [color=red]این مقام وزارت دفاعآمریکا همچنین اظهارات برخی از مقامات نظامی ایران درباره تاثیر حملات سایبری بر سقوط این هواپیما را «مهمل» خواند و گفت این هواپیماها از تکنولوژی ماهوارهای رمزگذاریشده بهره میگیرند و همین مساله نفوذ به آن را غیرممکن میسازد.[/color] یک مقام آگاه نظامی ایران که بدون افشای هویت واقعی خود با خبرگزاری فارس گفتوگو کرده٬ عصر دیروز یکشنبه (۴ دسامبر) هشدار داد که «اقدامات عملیاتی و الکترونیکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه پرندههای متجاوز٬ به مرزهای کشور محدود نخواهد ماند.» هواپیماهای تجسسی و رادارگریز RQ-170 برای نفوذ به سیستم دفاع هوایی نیروهای دشمن طراحی شدهاند. یکی از آنها در شناسایی مکان دقیق اختفای اسامه بنلادن در پاکستان٬ نقشی کلیدی ایفا کرده بود. یک منبع نظامی در آمریکا نیز بدون افشای هویت واقعی٬ در گفتوگو با واشنگتنپست گفت «در اختیار گرفتن این هواپیما٬ بهطور بالقوه اطلاعات نظامی و امنیتی ارزشمندی را درباره شیوههای جاسوسی آمریکا در اختیار نیروهای ایرانی قرار میدهد» اما همچنان درباره صحت و سقم خبرهایی که منبع اصلی آن رسانههای وابسته به نظامیان و دولت ایراناند٬ تردیدهای جدی وجود دارد. ----------------------------------------------------------- خیلی خوشحالم که ان بی سرنشین سقوط کرده و الان دست متخصصان داخلی افتاده امیدوارم ازش استفاده بشه ! ---------------------------------------------------------- نکته جالب شروع جنگ لفظی بین نظامیان ایرانی و آمریکائی و تقریبا الان ایالات متحده توی مرز تحقیر نظامی و اطلاعاتی قرار گرفته هرچند این بی سرنشین با اختلالات خودش سقوط کرده باشه. . -
تاپیک جامع دستاوردهای پهپادی ایران (گزارش ، تحلیل ، خبر و ... )
insidman پاسخ داد به Ahmad6644 تاپیک در اخبار نظامی
[quote]متن رو هم اضافه نمیکرد ، حدود یک ماه پیش شاید بیشتر یا کمتر ، همین سایت وابسته به .... !!! فیلم کنونی رو دوباره زنده کرد و لینک دانلود و امثالهم گذاشت واسش که بنده همون رو دوباره دانلود کردم و به ذخایر مهم و استراتژیک کلیپ هام افزودم ! فیلمهایی که اون سال پخش شد به دلایلی قطعه قطعه بود .... ولی این فیلم کامل بود به همین خاطر هم : هرکسی تو دنیا میلیتاری کمی گشته باشه به خصوص ایرانی اسلامی ش ... قطعا با دیدن لحظات اول فیلم هم میفهمه همون فیلم قدیمی ست ! نفهمید ؟ میره به سمت دقایق پایانی که تک تک اف 18 بلند میشن برا شکار پهپاد ضمنا ، لحن من منظور دوستمون بود ؟ من لحنم همینطوره به خصوص برای اعضای سایت میلیتاری که 98.2 پستهای ساهای 2009 تاکنون شون رو خوندم و اغلب اوقات از خودم منزجر شدم که چرا وقتمو با بحث کردن با بعضی افراد هدر دادم .... و البته مدتهاست ترجیحا با پیام خصوصی بحث با برخی افراد مطلع و پخته نه خام و خشکه مغز رو انجام میدم الانم چون نیاز دیدم زحمت پست دادن بخودم دادم وگرنه سعی میکنم وقتمو تو wc و امثالهم هدر بدم تا اینجاها یا حق[/quote] آورین !! منم موافقم حالا مشرق بی شعور ماکه داریم هی از این تاپیکهای بیخود نزنیم آقااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا. حالا هی بیاید پست بزنید کیف کنید ، هورا بگید خسته نباشید بگید ..... یه عده آدم اصلا نمیخوان درست بشوند. [color=green]یاعلی[/color] -
اسلحه Solothurn Waffenfabrik AG در اواخر دهه 1920 در شرکت کوچک اتریشی طراحی و ساخته شد و بلافاصله مورد توجه پیمانکار قدرتمند آلمانی Rheinmetall Borsig AG قرار گرفت و امتیاز این طرح خریداری شد. کارخانه اتریشی طبق معاهده Versaiiles فعالیت های نظامی محدودی به آن تحمیل شده بود با فشردن دستان آلمانها شروع به پیشرفت و توسعه روز افزونی کرد و با عث شکوفائی استعداد و همچنین مطرح شدن انواع طرح های ابتکاری اعم از سلاح های کوچک (مسلسل) و همچنین ضد تانک شد. Solothurn S18 – 100 برای اولین بار در سال 1930 به عنوان اسلحه ضد تانک معرفی شد این اسلحه سنگین برای حمل و شلیک تنها به یک سرباز احتیاج داشت تا ادوات زرهی دشمن را زمین گیر کند. این سلاح مخوف برای ارتش المان تولید میگردید البته تعداد بسیار محدودی به کشورهای اروپائی همچون مجارستان ، فنلاند فروخته شد با شعله ورشدن رقابت های تسلیحاتی آن زمان مهندسان آلمانی برای بهبود کارائی دست یه طراحی جدید این سلاح زدند تا با بکارگیری مهمات 20x138b قدرت آنرا افزایش داده و همچنین با تولید دو نمونه با نامهای Solothurn S18 – 1000 که سلاح ضد تانک نیمه اوماتیک و Universalwaffe Solothurn S18 – 1100 در این نسخه که به خریداران جهانی عرضه میشد دارای دوپایه و شلیک نیمه خودکار و همچنین قابلیتاستفاده به عنوان سلاح ضد هوائی را داشت که عمده خریداران این نسخه کشور های ایتالیا ، هلند و سویس بودند. ارتش المان از این سلاح بانام PzB – 41 به عنوان سلاح ضد زره استفاده میکرد که با ورود نسل جدید تانکهای شوروی سابق کارائی خودرا از دست دادند و با احتساب معایبی همچون سنگین بودن و هزینه زیاد تولید از چرخه سلاح های پرکاربرد خارج گردید. خوراک بیست میلیمتری این سلاح از سمت چپ توسط یک خشاب 10 تائی تامین میگردد وبرای کم کردن عقب نشینی این شلاح نیز از یک سیستم ترمز در قنداق استفاده شده تا تاثیر کمتری روی کاربر داشته باشد همچنین دارای خط نشانه قابل تنظیم با فواصل بین 100 تا 1500 متر برای نشانه گیری و ریل نصب دوربین برای نشانه گیریهای دقیق نیز میباشد. Solothurn S18 – 1000 دارای ابعاد بزرگتری نصبت به Solothurn S18 – 100 بود و آنهم دلیلی جز کالیبر بزرگتر این سلاح نداشت که باعث شده بود شعله پوش بزرگتری برای خنثی کردن عقب نشینی این غول کوچک بر دهانه خود ببیند. مشخصات مترجم : فرشاد.ح منبع
-
[align=center] [b]موتور پيشران مايع[/b] موتور پيشران مايع، موتوري است كه عمل احتراق شيميايي در آن با استفاده از يك يا چند ماده اكسيدكننده و احياشونده مايع، انجام ميپذيرد. مجموعه اين احياشونده (سوخت) و اكسيدكننده، در اصطلاح پيشران ناميده ميشوند. اين پيشران به صورت تفكيكشده، در مخازني در موشك پرتابگر ذخيره و نگهداري ميشود و هنگام روشن شدن راكت، به محفظه احتراق تزريق شده و باعث ايجاد احتراق و توليد نيروي رانش ميشود. كنستانتين تسيلكوفسكي روسي، پدر علوم راكتي، اولين كسي بود كه اصول راكتهاي پيشران مايع را در كتاب خود تحت عنوان تحقيق و بررسي پيرامون فضاي بينسيارهاي با استفاده از وسايل عكسالعملي، در سال 1896، مطرح كرد. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%D8%A7%D9%88%D9%84%D9%8A%D9%86_%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1_%D8%B1%D8%A7%D9%83%D8%AA%D9%8A_%D9%BE%D9%8A%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B9_%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86_%D9%83%D9%87_%D8%AF%D8%B1_%D8%B3%D8%A7%D9%84_1926_%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7_%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AA_%DA%AF%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF_%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87_%D8%B4%D8%AF.jpg[/img] اولين موتور راكتي پيشران مايع جهان كه در سال 1926 توسط رابرت گودارد ساخته شد. سالها بعد و بر پايه همين تئوريها براي اولين بار رابرت گودارد آمريكايي در 16 مارس 1926، يك راكت سوخت مايع را آزمايش كرد كه توانست طي 5/2 ثانيه پرواز، حدود 40 پا از زمين بلند شود. موشك وي2 ارتش آلمان در جنگ جهاني دوم اولين نمونه عملياتي و كاربردي يك راكت پيشران مايع به عنوان موتور يك موشك بود. سوخت اين راكت ساده، الكل و ماده اكسيدكننده آن، اكسيژن مايع بود. آغاز عصر فضا را ميتوان ثمره پيشرفت بشر در طراحي و ساخت راكتهاي سوخت مايع دانست. اولين پرتابگرهاي قدرتمند تاريخ مانند ساترن-5 آمريكايي و انرگياي روسي با سامانه راكتي پيشران مايع كار ميكردند. در اين سامانهها معمولاً از كروسين يا هيدروژن به عنوان سوخت و از اكسيژن مايع به عنوان اكسيدكننده استفاده ميشد. موتورهاي سوخت مايع در دهههاي 60، 70 و 80 پيشرفت بسيار زيادي كردند و نوع پيشران آنها دچار تغيير و تحولات عمدهاي شد. اما امروزه با پيشرفت فناوري، موتورهاي پيشران جامد توانستهاند به دليل مزاياي نسبتاً زيادي كه دارند، تا حد زيادي جاي موتورهاي پيشران مايع را در صنايع فضايي بگيرند. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%D8%A8%D8%B1%D8%B4%D9%8A-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%AF%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B4%D9%83-%D9%88%D9%8A2-%D9%83%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%83%D8%AA%D9%8A-%D9%BE%D9%8A%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B9-%D8%A2%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%8A%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D8%AF.jpg[/img] برشي از بدنه موشك وي2 كه موتور راكتي پيشران مايع آن را نشان ميدهد. موتورهاي پيشران مايع از 5 بخش اصلي تشكيل شدهاند كه عبارتند از: مخازن سوخت و اكسيدكننده مخازني هستند تعبيه شده در خارج از موتور كه پيشرانهاي مايع در داخل آنها نگهداري ميشوند. در واقع اين مخازن را بيشتر ميتوان جزئي از موشك پرتابگر به حساب آورد تا خود موتور پيشران مايع. از آنجايي كه معمولاً پيشرانها فشار بسيار بالا و دماي خيلي پاييني دارند، و از طرفي وزن اين مخازن لازم است تا حتيالامكان كمتر باشد، طراحي آنها بسيار مشكل و با ملاحظات فراواني همراه است. معمولاً يك نوع گاز كه با مايع سوخت يا اكسيدكننده به هيچوجه واكنش نميدهد، با فشار بالا به داخل اين مخازن تزريق ميشود تا نوعي فشار پشتدستي را براي هدايت هرچه بيشتر پيشرانها پديد آورد. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D8%AA%D8%B2%D8%B1%D9%8A%D9%82%DA%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%83%D8%AA-%D8%A2%D8%AC%D9%86%D8%A7.jpg[/img] صفحه تزريقگر راكت آجنا توربوپمپ اين زيرسامانه پيشرانهاي مايع را از مخازن مكيده و با فشار و دبي مناسب به سمت محفظه احتراق هدايت ميكند. به تعبيري ميتوان توربوپمپ را قلب يك موتور پيشران مايع دانست. براي هر يك از اكسيدكننده و سوخت، توربوپمپهاي جداگانهاي به كار ميرود. انرژي توربوپمپها معمولاً از يك مولد گاز و توربين تامين ميشود. بخشي از سوخت و اكسيدكننده درمسير محفظه احتراق وارد اين مولد گاز ميشوند و با پس از واكنش گازهايي را حاصل ميكنند كه باعث كار توربين و به تبع آن توربوپمپها ميشود. البته لازم به ذكر است در برخي از موتورهاي پيشران مايع كوچكتر (كه البته در صنعت فضايي كاربرد ندارند)، پيشرانها با همان فشار پشتدستي مخازن به داخل محفظه احتراق تزريق ميشوند و نيازي به توربوپمپ نيست. در موتورهاي پيشران مايع كه در مراحل بالايي پرتابگرها استفاده ميشوند و همچنين در موتورهاي پيشران مايع فضايي، كه در ماهوارهها و فضاپيماها براي كنترل و تغيير مسير استفاده ميشوند، نيز به دليل فشار كمتر محفظه احتراق، در بسياري موارد توربوپمپ وجود نداشته و سامانه با فشار پشتدستي محفظههاي پيشران كار ميكند. به لحاظ مهندسي اگر فشار محفظه احتراق كمتر از 30 بار باشد، استفاده از توربوپمپ توجيهي ندارد. تزريقگر تزريقگرها در ورودي محفظه احتراق قرار ميگيرند و وظيفه دارند تا پيشرانهاي مايع (سوخت و اكسيدكننده) را به صورت ذراتي بسيار كوچك با زاويه، سرعت و قطر كاملاً معين به داخل محفظه احتراق بپاشند. تزريقگرها انواع مختلفي دارند و يكي از پيچيدهترين و حساسترين قسمتهاي يك موتور پيشران مايع هستند. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B7-%D8%B3%D8%A8%D8%B2-%D9%88-%D9%82%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A%D9%8A-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%B2%D8%B1%D9%8A%D9%82%DA%AF%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B4-%D9%85%D9%8A%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF.jpg[/img] نقاط سبز و قرمز نمايي از تزريقگرها را نمايش ميدهند. محفظه احتراق محفظه احتراق محلي است كه در آن سوخت و اكسيدكننده پس از عبور از تزريقگر با يكديگر مخلوط شده و طي يك واكنش شيميايي مشتعل ميشوند. محفظههاي احتراق موتورهاي پيشران مايع دما و فشارهاي بسيار بالايي را تحمل ميكنند. محفظههاي احتراق پيشرفته امروزي تا فشار 400 بار را هم تحمل ميكنند. در حالي كه در دهه 50 و 60 حداكثر اين مقدار حدود 110 بار بود. فشار محفظه احتراق، پايهايترين عامل در طراحي و تعيين ويژگيهاي ساير قسمتهاي يك موتور پيشران مايع است. نازل بخش انتهايي موتور پيشران مايع است كه گازهاي بسيار داغ و پر سرعتي كه از محفظه احتراق خارج ميشوند را به فضاي بيرون هدايت ميكند. انتقال مومنتوم اين گازهاي داغ خروجي بخشي از نيروي رانش راكت را ايجاد ميكند. نازل نيز به لحاظ طراحي و فناوري ساخت يكي از قسمتهاي بسيار پيچيده موتور پيشران مايع محسوب ميشود. تصوير شماره 6، نمايي از نحوه ارتباط اين پنج بخش را نشان ميدهد. بايد توجه داشت كه دهها زيرسامانه ديگر در كنار اين پنج بخش وجود دارند كه ارتباط بين بخشها و همچنين كنترل كل سامانه را بر عهده دارند. برخي از اين زيرسامانهها عبارتند از: لولهكشيها، تامينكننده فشار پشتدستي مخازن، تخليهكننده پسماند پيشران، آتشزنه، روغنكاريكننده (براي توربو پمپ)، تامينكننده توان براي توربوپمپ، خنككنندهها، پايداركنندهها، تثبيتگرها، كنترلكننده سرعت و جهت بردار رانش، كنترل سامانه و غيره ... [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%D9%85%D8%AD%D9%81%D8%B8%D9%87-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%82-%28%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%83%D8%B1%D9%88%D9%8A%E2%80%8C%29-%D9%88-%D9%86%D8%A7%D8%B2%D9%84-%28%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%83%D8%B4%D9%8A%D8%AF%D9%87%29-%D9%8A%D9%83-%D8%B1%D8%A7%D9%83%D8%AA-%D9%BE%D9%8A%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B9.jpg[/img] محفظه احتراق (بخش كروي) و نازل (بخش كشيده) يك راكت پيشران مايع عملكرد هر يك از اجزاي يك موتور پيشران مايع، تاثيرات بسيار زياد و پيشبينينشدهاي بر ساير قسمتها دارد و همچنين عملكرد كلي سامانه، تاثيرات ويژهاي را بر هر يك زيرسامانهها دارد. لذا طراحي و ساخت يك راكت سوخت مايع جديد نيازمند تعداد بسيار زيادي آزمايش و دادهبرداري است كه موتور پيشران مايع را به يكي از پيچيدهترين مصنوعات ساخت بشر تبديل كرده است. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%A8%D8%AE%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D9%8A%D9%83-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%83%D8%AA%D9%8A-%D9%BE%D9%8A%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B9.jpg[/img] نحوه ارتباط بخشهاي يك موتور راكتي پيشران مايع انواع موتورهاي پيشران مايع موتورهاي پيشران مايع را مانند هر سامانه مهندسي ديگر، ميتوان بر اساس معيارهاي مختلفي دستهبندي كرد. معيارهاي از قبيل: نوع پيشران، نسل، مرحله مورد استفاده در پرتابگر، مقدار نيروي رانش و غيره. اما پايهايترين و دقيقترين دستهبندي به لحاظ طراحي- مهندسي، تقسيم اين موتورها به دو دسته سيكل باز و سيكل بسته است. همانگونه كه پيشتر ذكر شد، توربوپمپها انرژي خود را از يك مجموعه مولد گاز و توربين دريافت ميكنند. اساس اين نوع تقسيمبندي، نحوه استقرار اين مولد گاز و توربين در سامانه است: • موتورهاي پيشران مايع سيكل باز در اين نوع موتورها مولد گاز بخش كوچكي از سوخت و اكسيدكننده را دريافت كرده، توربين را به گردش واداشته و در نهايت محصولات احتراق آن از يك نازل كوچك فرعي خارج ميشوند. • موتورهاي پيشران مايع سيكل بسته در اين نوع موتور، بخش بزرگي از سوخت يا اكسيدكننده وارد مولد گاز شده و توربين را به حركت در ميآورند. سپس گازهاي خروجي از توربين كه هنوز داراي مقدار زيادي سوخت يا اكسيدكننده هستند، از يك مسير خاص وارد محفظه احتراق اصلي راكت ميشوند. اصولاً سامانههاي سيكل بسته بازده بيشتري دارند و موتورهاي پيشران مايع پيشرفتهتر از اين نوع استفاده ميكنند. مزايا و معايب موتورهاي پيشران مايع در مقايسه با موتورهاي پيشران جامد پايهايترين تفاوت به لحاظ طراحي- مهندسي بين موتورهاي پيشران مايع و جامد در اين است كه در موتورهاي پيشران مايع، نيروي رانش كمتر اما در مدت زمان بيشتر توليد ميشود. اما در موتورهاي پيشران جامد، نيروي پيشران بيشتري در مدت زمان كمتري توليد ميشود. به همين دليل است كه در بسياري از پرتابگرهاي معروف (بهويژه در غرب)، معمولاً موتورهاي پيشران جامد به صورت بوسترهايي هستند كه در مرحله اول پرتاب به كمك پرواز پرتابگر ميآيند. در اين پرتابگرها موتور اصلي در واقع موتور پيشران مايعي است كه بعد از بوسترها به صورت كامل و با تمام توان روشن ميشود و پرتابگر را در طول مسير خود ميراند. سامانه پرتاب شاتل فضائی نمونهاي از اين مورد است يكي از مزاياي اصلي موتورهاي پيشران مايع نسبت به پيشران جامد، قابليت كنترل به نسبت راحت نيروي رانش در آنهاست. به بيان ديگر، در موتورهاي پيشران مايع، نيروي رانش را ميتوان با تغيير نسبت اختلاط اجزاي پيشران، تقريباً مشابه تغيير سرعت با استفاده از پدال گاز در اتومبيل، كنترل كرد؛ امري كه در موتورهاي اوليه پيشران جامد امكانپذير نبود. البته در سالهاي اخير با پيشرفت فناوري كنترل نيروي رانش در موتورهاي پيشران جامد، اين ويژگي موتورهاي پيشران مايع قدري كمرنگ شده است. يكي ديگر از مزاياي موتورهاي پيشران مايع، فناوري به نسبت قابل اعتماد آنهاست. اين بدين معنا نيست كه سامانه آنها از پيچيدگي و حساسيت كمتري نسبت به موتورهاي پيشران جامد برخوردار است. اين مزيت را فقط به دليل قديميتر بودن و آزمايش پسدادهتر بودن انواع شناختهشده آنها ميتوان به موتورهاي پيشران مايع نسبت داد. همانگونه كه اشاره شد، موتورهاي پيشران مايع با آغاز عصر فضا به كار گرفته شدند و تا سالهاي متمادي، بيشتر پرتابگرها از اين نوع پيشران استفاده ميكردند. امروزه، اين ويژگي موتورهاي پيشران مايع نيز ديگر منحصر بهفرد محسوب نميشود. عيب بزرگ موتورهاي پيشران مايع، بازرسي، نگهداري و عمليات آمادهسازي بسيار مشكل آنهاست كه هزينههاي آنها را بالا ميبرد. همچنين پيچيدهتر بودن زيرسامانههاي اين نوع موتور باعث افزايش هزينه و قيمت آنها ميشود. از اين رو، دنياي صنعت فضايي در طي چند دهه اخير بيشتر به سمت موتورهاي پيشران جامد روي آورده است كه عموماً كمهزينهتر و داراي عملياتي بسيار سادهتر هستند. مثالي از نحوه عملكرد يك موتور پيشران مايع موتور سوخت مايع آردي- 107، يكي از اولين موتورهاي موشكي اتحاد جماهير شوروي است كه كار طراحي آن از سالهاي اوليه دهه 50 ميلادي شروع شد و در سال 1957، به صورت كاملاً عملياتي درآمد. اين شاهكار مهندسان صنعت هوافضاي شوروي از نوع سيكل باز و داراي قابليت اطمينان و كارآيي بسيار بالايي بود، به طوري كه انواعي از آن تا اوايل دهه 90 نيز در پرتابگرهاي مختلف مورد استفاده قرار ميگرفت. اين موتور پيشران مايع، داراي چهار مجموعه مستقل محفظه احتراق و نازل اصلي و همچنين دو مجموعه محفظه و نازل فرعي (جهت كنترل وضعيت موشك) بود كه هر شش مورد از يك توربوپمپ تغذيه ميشدند. نوع بهينهسازي شده اين موتور، آردي- 108 نام داشت. اين موتور دو مجموعه نازل و محفظه احتراق فرعي از نوع اوليه خود بيشتر داشت كه البته آنها هم از يك توربوپمپ واحد تغذيه ميشدند. اين نوع بهينهسازي شده معمولاً در مرحله دوم پرتابگرها استفاده ميشد، لذا نازلهاي آن به لحاظ ابعاد و اندازه قدري از آردي- 107 بزرگتر بود. به واقع ميتوان گفت عصر فضا با ساخت اين خانواده موتور آغاز شد . [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%BE%D9%8A%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B9-%D9%88-%D8%B3%D9%8A%D9%83%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%B1%D8%AF%D9%8A--107.jpg[/img] نماي موتور پيشران مايع و سيكل باز آردي- 107 [/align] مراحل و نحوه كار موتور : 1- با صدور سيگنال روشن شدن، شير شماره 1 باز ميشود و گاز هليوم تحت فشار پس از عبور از رگلاتورهايR2 و R3 به مخازن سوخت و اكسيدكننده وارد ميشود و با ايجاد فشار پشتدستي بالا، مايعات پيشران را به سمت توربوپمپها روانه ميكند. 2- شيرهاي ديافراگمي 3 و 4 باز شده و سوخت و اكسيدكننده به پمپها وارد ميشوند. 3- مولد گاز پيشران جامد، توربين را راه مياندازد و بدينوسيله پمپها شروع به كار ميكنند. 4- شيرهاي 5، 6، 7 و 8 باز ميشوند. 5- قسمتي از سوخت و اكسيدكننده به طرف محفظه احتراق رفته و آتشزنه محفظه احتراق عمل ميكند. همزمان قسمتي از آن پس از عبور از شيرهاي 7 و 8 و تثبيتكنندهRf و پايداركننده Sgg وارد مولد گاز ميشود. 6- پس از مدت بسيار اندكي و با تمام شدن خرج جامد مولد گاز سوخت جامد، محصولات احتراق مولد گاز كه حالا فعاليت خود را آغاز كرده است، توربين را به حركت در ميآورند. در اين مرحله مولد گاز سوخت جامد از دور خارج شده است. 7- به طور همزمان، شيرهاي 13 و 14 باز شده و مولد گاز كوچكي (غير از مولد گاز اصلي كه توربين را پشتيباني ميكند)، محصولات احتراق غني از سوخت پرفشار خود را جهت تامين فشار پشتدستي و همچنين حرارت دادن به سوخت، به مخزن سوخت ميفرستد. در محصولات احتراقي كه به پشتدست مخزن اكسيدكننده وارد ميشوند، بايد مقادير بسيار بسيار اندك و بياثري از اكسيدكننده وجود داشته باشد. از اين رو، در اصطلاح طراحي به آن غني از سوخت گفته ميشود. 8- به منظور بالا بردن دماي اكسيدكننده، قبل از رسيدن به محفظه احتراق، اكسيدكننده از طريق شير 11 وارد يك مبدل حرارتي كه در مسير گازهاي خروجي توربين قرار دارد ميشود، حرارت گرفته و مجدداً به مخزن باز ميگردد. گازهاي خروجي توربين از طريق اگزوز خارج ميشوند. 9- پايداركنندههايScc وSgg براي پايدارسازي جريانهاي سوخت و اكسيدكننده قبل از ورود به محفظه احتراق و مولد گاز به كار ميروند. پايداركنندهها معمولاً فقط در مسيرهايي تعبيه ميشوند كه دبي جرمي كمتري از آنها عبور ميكند. 10- تثبيتكننده جريان Rf كه قبل از مولد گاز توربين قرار دارد، با تنظيم مقدار سوخت وارد شده به مولد و به تبع آن، تنظيم توان توربوپمپ، عملاً نقش تنظيمكننده نيروي پيشرانش (يا در اصطلاح عاميانه، دسته گاز) را در كل موتور ايفا ميكند. 11- سوخت قبل از ورود به تزريقگر، با عبور از جداره نازل، حرارت گرفته و به خنككاري نازل نيز كمك ميكند. 12- پس از اتمام كار موتور و افت مشخص فشار محفظه احتراق، شير شماره 2 باز ميشود و نيتروژن مايع به داخل لولههاي سوخت و اكسيدكننده جاري ميشود و باقيمانده آنها را از طريق شير شماره 12 خالي ميكند. خاموش شدن موتور، عملياتي كاملاً كنترل شده است و تصور اينكه موتور با تمام شدن سوخت و اكسيدكننده به طور خودبهخود خاموش شود، كاملاً اشتباه است. هر قدر خاموش شدن موتور (بهويژه در موتورهاي چندمرحلهاي) كنترلشدهتر باشد، كنترل و دقت مراحل بعدي موشك پرتابگر بهتر صورت خواهد گرفت. 13- برخي مشخصات اين موتور عبارتند از: فشار كاري محفظه احتراق: 5/58 اتمسفر زمان كاركرد: 140 ثانيه ايمپالس ويژه در سطح دريا/خلاء: 255 ثانيه/310 ثانيه ايمپالس ويژه نازل خروجي مولد گاز: 45 ثانيه دبي جرمي مولد گاز: 8/8 كيلوگرم بر ثانيه نيروي پيشرانش در سطح دريا/خلاء: 1/82 تن/100 تن سوخت: كروسين، اكسيدكننده: اكسيژن مايع jترجمه و تالیف : دانشنامه فضائی [code] منابع : Sutton G.P., "Rocket Propulsion Elements", John Wiley & Sons Inc., Sixth Edition, 1992. inventors.about.com/SolidPropellant_2.htm www.wikipedia.org/Liquid_rocket_propellants Baker D., "The Rocket", New Cavendish Books, London, First Edition, 1978. Rycroft M., "The Cambridge Encyclopedia of Space", Cambridge University Press, First Edition,1990. [/code]
-
Dubai Air Show 2011 / نمایشگاه هوائی دبی 2011
insidman پاسخ داد به insidman تاپیک در گالري نيروي هوايي
[align=center] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/schiebel-1.jpg[/img] یکی از زیبا ترین UAV و همچنین کاربردی ترین در نوع خود هلیکوپتر Schiebel Camcopter S - 100 ساخت کارخانه اتریشی Schiebel است . [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/schiebel-2.jpg[/img] از مشخصات این پرنده میتوان به : حداکثر وزن برخاست 200 کیلوگرم ، استقامت پروازی 6 ساعت و حداکثر سرعت 220 کیلومنر تا سقف 18000 پا را نام برد. نیروی محرکه این پهپاد از یک موتور 55 اسب بخاری که کارخانه Diamond engine کار ساخت و طراحی آن را به عهده داشته تامین شده. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/schiebel-3.jpg[/img] این پهپاد قادر به حمل انواع سنسورهای الکترو اپتیکی و همچنین مادون قرمز و حرارتی و همچنین قادر به حمل لانچرهای پرتاب سبک چند منظوره (LMM) میباشد. از سفارش دهندگان عمده این پهپاد ارتش امارات متحده عربی با تعداد 40 فروند میباشد. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/schiebel-5.jpg[/img] همچنین : این بی سرنشین کوچک قادر است عملیاتهائی مانند : کنتر مرزها ، فیلم برداری و عکسبرداری از آتش سوزی جنگلها و نظارت ترافیک روز یا شب همچنین عملیات جستجو نظارت بر محیطهای آلوده ( مناطق عملیاتی ، مناطق آلوده شیمیائی ، مناطق آلوده بیولوژیکی ) و خصمانه را به خوبی انجام دهد . [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/schiebel-4.jpg[/img] [b] ادامه دارد ... [/b] [/align] -
Dubai Air Show 2011 / نمایشگاه هوائی دبی 2011
insidman پاسخ داد به insidman تاپیک در گالري نيروي هوايي
[align=center] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Apid-55-3.jpg[/img] هلی کوپتر بدون سنشین APID 55 قادر به فرود و صعود از روی باند با مساحتی کم که از مزایای بسیاری برخوردار خواهد بود. این بی سرنشین کوچک قادر است عملیاتهائی مانند : کنتر مرزها ، فیلم برداری و عکسبرداری از آتش سوزی جنگلها و نظارت ترافیک روز یا شب همچنین عملیات جستجو نظارت بر محیطهای آلوده ( مناطق عملیاتی ، مناطق آلوده شیمیائی ، مناطق آلوده بیولوژیکی ) و خصمانه را به خوبی انجام دهد . [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Apid-55-2.jpg[/img] این بی سرنشین را از یک خودرو که ایستگاه زمینی کنترل محسوب میشود میتوان هدایت کرد این ایستگاه میتواند از انواع تکنولوژیهای هدایتی مانند GCS و نوع خودکار یا نیمه فعال و همچنین مدل هدایت از پیش تایین شده برخوردار باشد. این پهپاد قادر به حمل طیف گسترده ای از تجهیزات ناوبری مانند دوربینهای 360 درجه با دقت بالا ، اسکنرهای لیزری و سنسورهای IR,Eo و انواع تجهیزات متناسب با ماموریت میباشد. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Apid-55-1.jpg[/img] حداکثرارتفاع 3000 متری و شعاع پوشش 50 کیلوتر وسرعت 90 کیلومتر در نسخه بهبود ( APID 60 ) یافته رسیدن به سرعت 110 کیلومتر و مداومت پروازی 3 تا 6 ساعت از ویژگیهای این پرنده بدون سرنشین میباشد. توسعه این هلیکوپتر از دهه 1990 شروع و در ژانویه 2008 اولین پرواز آزمایشی خود را در شهر استکهلم برگذار کرد APID 55 دارای یک موتور دوزمانه دوسیلندر با نام Hirith E18H که توان 41 کیلو وات را توسط سوخت بنزین تولید میکند [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Apid-55-4.jpg[/img] [b] APID 60[/b] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Apid-60-4.jpg[/img] ادامه دارد ... [/align] -
Dubai Air Show 2011 / نمایشگاه هوائی دبی 2011
insidman پاسخ داد به insidman تاپیک در گالري نيروي هوايي
[align=center] [quote]سلام اقا جالب شد میشه بگید این کفتر خوشگل ساخت کجاست؟[/quote] The new UAV follows ADCOM traditions in using an exceptionally clean and unusual aerodynamic design said Ali Al Dhaheri ADCOM’s charismatic CEO (pictured below) [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Adcom-52.jpg[/img] .[/align]