sepehr
Members-
تعداد محتوا
29 -
عضوشده
-
آخرین بازدید
اعتبار در انجمن
2درباره sepehr
-
رتبه حساب کاربری
سرباز یکم
آخرین بازدید کنندگان پروفایل
بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.
-
خبرگزاري فارس: فرمانده جديد نيروي هوايي ارتش از خلبانان جوان و شجاع اين نيرو محسوب ميشود. به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، امير خلبان حسن شاه صفي كه امروز به عنوان فرمانده جديد نيروي هوايي ارتش منصوب شده در سال 1343 و در يك خانواده متدين در شهرستان دماوند متولد شد. وي در آبان سال 61 به نيروي هوايي ارتش پيوست و به عنوان يك خلبان جوان و تربيت شده در نظام جمهوري اسلامي به ايفاي نقش پرداخت. فرمانده جديد نيروي هوايي ارتش، در عملياتهاي مختلف دفاع مقدس شركت فعال و موثري داشته و سپس به سمتهايي چون جانشين مدير عمليات معاونت عمليات نيروي هوايي ارتش و سپس جانشين پايگاه چهارم شكاري دزفول منصوب شد. امير شاه صفي با توجه به لياقتهاي خود و خدمات قابل توجه سپس به فرماندهي پايگاه چهارم شكاري دزفول منصوب شد و پيش از انتصاب به عنوان فرمانده جديد نيروي هوايي ارتش به مدت 5/1 سال به عنوان جانشين اين نيرو مشغول فعاليت بوده است.
-
پرواز 655 ایران ایر پرواز 655 ایران ایر، جنایت عمدی ، اشتباه انسانی یا تلفات جانبی جنگ !!!!!
sepehr پاسخ داد به hosseingmn تاپیک در جنگ تحمیلی
دوست عزيز از قرار معلوم ايالات متحده 100 ميليون دلار غرامت به ايران پرداخت كرده. 60 ميليون دلار براي 290 نفر سرنشين و 40 ميليون دلار براي هواپيما -
شرایط ورود به دانشگاه شهید ستاری نیروی هوایی ارتش
sepehr پاسخ داد به mamad تاپیک در متفرقه در مورد نیروی هوایی
سلام اين معاينات پزشكي براي متقاضيان رشته هاي غير خلباني (مانند رشته مديريت) هم هست؟ يا معاينات اون ها فرق مي كنه؟ -
تاپیک جامع سرلشکرخلبان شهید عباس بابایی (عکس ، خاطره ، فیلم و ..)
sepehr پاسخ داد به hosseingmn تاپیک در جنگ آوران
زندگینامه در سال 1329 در شهرستان قزوین متولد شد. در سال 1348 در حالی که در رشته پزشکی پذیرفته شده بود، داوطلب تحصیل در دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد. پس از گذراندن دوره آموزشی مقدماتی خلبانی، جهت تکمیل دوره به کشور آمریکا اعزام شد. در این مدت، دوره آموزشی خلبانی هواپیمای شکاری را با موفقیت به پایان رساند و پس از بازگشت به ایران، در سال 1351 ، با درجه ستوان دومی در پایگاه هوایی دزفول مشغول به خدمت شد. همزمان با ورود هواپیماهای پیشرفته «F-14 » به نیروی هوایی، شهید بابایی در دهم آبان ماه 1355 برای پرواز با این هواپیما انتخاب شد و به پایگاه هوایی اصفهان انتقال یافت. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، وی گذشته از انجام وظایف روزانه، به عنوان سرپرست انجمن اسلامی پایگاه هوایی اصفهان به پاسداری از دستاوردهای انقلاب پرداخت. شهید بابایی در هفتم مرداد 1360 از درجه سروانی به سرهنگ دومی ارتقاء پیدا کرد و به فرماندهی پایگاه هشتم اصفهان برگزیده شد. وی در نهم آذر ماه 1362، ضمن ترفیع به درجه سرهنگ تمامی، به سِمت معاونت عملیات فرماندهی نیروی هوایی منصوب گردید و به ستاد فرماندهی در تهران عزیمت کرد. سر انجام در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه 1366 به درجه سرتیپی مفتخر شد و در پانزدهم مرداد ماه همان سال، در حالی که به درخواست ها و خواهش های پی در پی دوستان و نزدیکانش مبنی بر شرکت در مراسم حجّ آن سال پاسخ ردّ داده بود، برابر با روز عید قربان در حین عملیات به شهادت رسید. شهید سرلشگر خلبان عباس بابایی در هنگام شهادت 37 سال داشت. از او یک فرزند دختر به نام سلما و دو فرزند پسر به نام های حسین و محمد به یادگار مانده است. می دوید تا شیطان را از خود دور کند در دوران تحصیل در آمریکا، روزی در بولتن خبری پایگاه « ریس » که هر هفته منتشر می شد، مطلبی نوشته شده بود که توجه همه را به خود جلب کرد. مطلب این بود: « دانشجو بابایی ساعت 2 بعد از نیمه شب می دود تا شیطان را از خودش دور کند. » من و بابایی هم اتاق بودیم. ماجرای خبر بولتن را از او پرسیدم. او گفت: ـ چند شب پیش، بی خوابی به سرم زده بود. رفتم میدانِ چمن پایگاه و شروع کردم به دویدن. از قضا کلنل « باکستر » فرمانده پایگاه با همسرش از میهمانی شبانه برمی گشتند. آنها با دیدن من شگفت زده شدند. کلنل ماشین را نگه داشت و مرا صدا زد، و پرسید: « در این وقت شب برای چه می دوی ؟ » گفتم: «خوابم نمی آمد خواستم کمی ورزش کنم تا خسته شوم. » گویا توضیح من برای کلنل قانع کننده نبود. او اصرار کرد تا واقعیت را برایش بگویم. به او گفتم: « مسائلی در اطراف من می گذرد که گاهی موجب می شود شیطان با وسوسه هایش مرا به گناه بکشاند و در دین ما توصیه شده که در چنین مواقعی بِدَویم و یا دوش آب سرد بگیریم. » آن دو با شنیدن حرف من، تا دقایقی می خندیدند؛ زیرا با ذهنیتی که نسبت به مسایل جنسی داشتند نمی توانستند رفتار مرا درک کنند. او هیچ وقت پپسی نمی خورد در طول مدتی که با عباس در آمریکا هم اتاق بودم، او همیشه روزانه دو وعده غذا می خورد، صبحانه و شام. هیچ وقت ندیدم که ظهر ها ناهار بخورد. بعضی وقت ها همراه با شام نوشابه می خورد؛ اما نه نوشابه هایی مثل پپسی... که در آن زمان موجود بود. یک بار به او اعتراض کردم که چرا پپسی نمی خری؟ با اصرار من او آهسته گفت: ـ کارخانه پپسی متعلّق به اسرائیلی هاست. به او خیره شدم و دانستم تا چه حد از شعور سیاسی بالایی برخوردار است و در دل به عمق نگرش او به مسائل، آفرین گفتم. زیر هر تار مویت یک شیطان خوابیده است شهید بابایی بیشتر وقتها سرش را با نمره چهار، ماشین می کرد و لباس بسیجی می پوشید. این موضوع علاوه بر وضعیت ظاهری و نوع لباسی که به تن می کرد، باعث می شد که ما در راه بند های مناطق با مشکل مواجه شویم؛ زیرا معمولاً نام یک سرهنگ شکل و شمایل خاصی را در ذهن عامه مردم القا می کند. بالعکس من با لباس کار آمریکایی و عینک خلبانی برای اینکه در راه بند ها بدون معطلی عبور کنیم خودم را سرهنگ بابایی معرفی می کردم و شهید بابایی هم واکنشی نشان نمی داد. یک روز در طول مسیری که با هم می رفتیم، ایشان به طور خصوصی راجع به طرز لباس پوشیدن من صحبت کرد و گفت: « این لباس های آمریکایی که شما به تن می کنید، معنویت جبهه را به هم می زند. » من در پاسخ گفتم: « من به لباس شیک پوشیدن علاقه دارم. حالا می خواهم بپرسم که چرا شما سرتان را همیشه ماشین می کنید. آخر حیف نیست که این موهای مجعّد و زیبا را می تراشید. ناسلامتی شما جوان هستید. » ایشان سکوت کردند و چیزی نگفتند. آن روز گذشت. در یکی از روزها که در منطقه عملیاتی بودیم، من پس از خواندن نماز صبح به جلو آینه رفتم وشروع کردم به شانه زدن موهایم. با توجه به بلند بودن موهایم، این عمل مدتی طول کشید؛ تا اینکه صدای خنده آهسته ای مرا به خود آورد. دیدم شهید بابایی است که در کنار سوله دراز کشیده است. او از جایی که خوابیده بود نیم خیز شده و به من نگاه می کرد. بابایی گفت: « می خواهی من یکی از دلایل تراشیدن سرم را برایت بگویم؟ من الآن یک ربع تمام است که می بینم جلو آینه ایستاده ای و موهایت را چپ و راست می کنی. می دانی که زیر هر تار مویت یک شیطان خوابیده؟ غرور این موها، تو را در جلو آینه نگه داشته و فکر می کنی که اگر موهایت را به طرف چپ شانه کنی خوش تیپ تر می شوی و یا بالعکس؛ ولی من سرم را تراشیده ام و یک قیافه معمولی به خود گرفته ام. قیافه معمولی هم هیچ وقت انسان را مغرور نمی کند. » من دیگر حرفی برای گفتن نداشتم. از صحبت های او دریافتم که چقدر با نفسش مبارزه کرده و به همین خاطر انسان کاملی شده است. عباس خود را طعمه قرار مي دهد در يكي از مأموريت هاي جنگي به همراه عباس بر فراز خليج فارس در حال پرواز بوديم. آن روز قرار بود كه كاروان بزرگي از كشتي هاي نفتكش و تجاري را تا آب هاي بين المللي اسكورت كنيم. براساس اطلاعات رسيده دشمن تصميم داشت تا به كاروان حمله كند. به همين خاطر موقعيت بسيار حساس و خطرناك بود. با طرحي كه عباس ارائه كرده بود قرار شد تا ده فروند شكاري 14- F دو فروند، دو فروند، پوشش سنگين هوايي منطقه خليج فارس را تأمين كنند تا از اين طريق كشتي ها از حملات دشمن در امان بمانند. من و عباس كنار هم پرواز مي كرديم. پس از بررسي هاي لازم پوشش منطقه را آغاز كرديم. هواپيماهاي دشمن در كمين بودند تا در فرصتي مناسب تهاجم خود را آغاز كنند. عباس اين موضوع را پيش بيني كرده بود؛ لذا به من گفت: -من مطمئنم كه به كاروان حمله خواهد شد. پس بايد آماده باشيم كه ان شاءالله با دست پر برگرديم. قرار شد كه از آن لحظه به بعد سكوت راديويي را رعايت كنيم تا پست هاي شنود دشمن نتوانند صداي ما را بشنوند. ما از بندر امام به طرف اسكله هاي البكر و الاميه تغيير مسير داديم و چون از رادار مادر فاصله زيادي داشتيم ارتفاع خود را به حداقل رسانديم. سكوت كرده بوديم و گوشمان به راديو بود تا بتوانيم موقعيت هاي منطقه را دريافت كنيم. لحظاتي بعد از طريق رادار اعلام شد كه دو فروند جنگنده عراقي در حال پرواز به سمت كويت هستند. من و عباس در فاصله اي نزديك به هم، به طور موازي پرواز مي كرديم و به راحتي همديگر را از داخل كابين مي ديديم. عباس اشاره كرد كه مطلب را دريافت كرده و بايد به طرف آنها برويم. آنگاه به سوي آنها پرواز كرد. حدود 50 مايل به كويت مانده بود. از روي صفحه رادار هواپيما ديدم كه آن دو جنگنده عراقي دور زدند. عباس هم موضوع را دريافت كرده بود. من و عباس هر دو از كابين يكديگر را مي ديديم. با دست به او اشاره كردم كه چه بايد كرد؟ عباس به من پيام داد: - من به عنوان طعمه جلو مي روم و هواپيماهاي دشمن را به دنبال خودم مي آورم. سپس بايك حركت سريع از من دور شد. او با مانورهايي كه انجام مي داد هواپيماهاي دشمن را متوجه خود مي كرد و آنها را به دنبال خود كشاند. لحظه اي فرا رسيد كه يكي از هواپيماها دقيقاً در برد موشك من قرار گرفته بود ولي من نگران عباس بودم و زيرلب دعا مي كردم تا به موقع اقدام كند تا من بتوانم هواپيماي مهاجم دشمن را هدف قرار بدهم. لحظات به كندي مي گذشت و نگراني وضع عباس مرا مضطرب كرده بود ولي كوشيدم تا بر خود مسلط باشم. روي صفحه رادار ديدم كه هواپيماي عباس در تيررس كامل دشمن قرار گرفته. در اين لحظه ناگاه هواپيماهاي دشمن مانوري انجام دادند و يكي از آنها به طرف عباس نزديك شد. پس از بررسي اوضاع با كابين عقب، بي درنگ موشك را به سوي هواپيماي دشمن رها كردم. پس از چند لحظه با چشم هواپيماي دشمن را ديدم. ناگهان عباس مانوري كرد و با يك چرخش بسيار خطرناك مسير خود را تغيير داد و ارتفاع را كم كرد در اين لحظه موشك من با هواپيماي دشمن برخورد كرد. آتش از بدنه هواپيما زبانه كشيد و پس از طي مسافتي در ميان دود غليظي از نظر ناپديد شد. در اين لحظه صداي عباس در راديو پيچيد. او فرياد زد: - الله اكبر! الله اكبر! - از شنيدن صداي او شاد شدم و گفتم: - عباس مي داني چه كار كردي؟ گفت: -و مارميت اذ رميت و لكن الله رمي، من كاري نكردم خدا كرد. آن روز با شهامت عباس مأموريت با موفقيت انجام شد و كشتي ها از تنگه عبور كردند و من پيروزي آن روز را نتيجه توكل عباس به خداوند مي دانم. او همواره و در بحراني ترين لحظات هرگز از ياد خدا غافل نبود و اين به او جرات مي داد تا با جسارت دست به چنين كارهاي خطرناكي بزند. خداحافظی همسر شهید بابایی می گوید: سال 1366 بنا بود همراه عباس به سفر حج مشرّف شویم. پس از تحویل ساک هایمان در چهره عباس نوعی پریشانی دیدم. او سخت در اندیشه بود. انگار که می خواست چیزی بگوید و نمی توانست. جهت سوار شدن هواپیما از سالن انتظار خارج شدیم و به پای پلکان هواپیما رسیدیم. ناگهان عباس مرا صدا زد و گفت: ـ خدا به همراهتان من و اطرافیان شگفت زده شدیم. به او نگاه کردم و گفتم: ـ مگر تو با ما نمی آیی؟ سرش را پایین انداخت و زیر لب آرام گفت: ـ الله اکبر من که از حرکت او گیج شده بودم گفتم: ـ چه می خواهی بگویی؟ چه شده عباس؟ ولی او بی اعتنا به گفته من گفت: ـ خیلی شلوغه... خیلی شلوغه. من که به خاطر آشنایی با اخلاق او تا حدی به منظور او پی برده بودم با ناراحتی گفتم: ـ عباس! نکند که تصمیم داری با ما نیایی؟ او گفت: ـ من نمی توانم با شما بیایم. کشتی ها باید سالم از تنگه بگذرند. شما بروید خانم. من سعی می کنم تا با آخرین پرواز خودم را به شما برسانم. من که می دانستم عباس از تصمیم خود منصرف نخواهد شد، به او گفتم: ـ قول می دهی؟ او دستی بر سرش کشید و در حالی که لبخندی بر لب داشت گفت: ـ می بینی که ساکم را هم پیش شما گرو گذاشته ام. قول می دهم که بیایم. حالا راضی شدی؟... آنگاه آقای صرّاف از او خواست تا همراه ما بیاید؛ ولی عباس که گویا می خواست حرف آخر را بزند تا دیگر کسی به او اصرار نکند، رو به همه کرد و گفت: ـ مکّه من این مرز و بوم است. مکّه من آبهای گرم خلیج فارس و کشتی هایی است که باید سالم از آن عبور کنند. تا امنیت برقرار نباشد، من مشکل می توانم خودم را راضی کنم بعد ها وقتی که از سفر حج بازگشتیم، شنیدم که عباس در طی آن مدّت طرحی را به اجرا در آورد که با طرح او چهل فروند کشتی غول پیکر تجارتی از تنگه خورموسی به سلامت عبور کردند. شهادت شهید عباس بابایی در تاریخ جمعه 15 مرداد سال 1366 ساعت هشت و سی دقیقه صبح روز عید قربان به شهادت رسید. دادپی ـ یکی از خلبانان و دوستان تیمسار بابایی ـ که همان سال به حج رفته است، می گوید: روز عید قربان، عاشقان کعبه در حال طواف بودند، صدای اذان در فضا پیچید. ناگهان بر جای خود میخکوب شدم و با چشمانی شگفت زده عباس را دیدم که احرام بسته. سراسیمه صف زائران را شکافتم تا خود را به او برسانم ولی هر چه گشتم او را نیافتم. در لحظه اذان ظهر عید قربان پیکر پاک شهید بابایی بر روی دستها تشییع شد. منبع:كتاب پرواز تا بينهايت (توصيه مي كنم حتما بخونيد) -
تاپیک جامع سرلشکر شهید منصورستاری تاپیک جامع سرلشکر شهید منصورستاری (عکس ، خاطره ، فیلم و ... )
sepehr افزود یک موضوع در جنگ آوران
از:سرهنگ حسين عباسي نوعی سیستم جدید برای نیروی هوایی از چین خریداری شده بود و برای راه اندازی و بهره برداری آن تعدادی پروفسور و متخصص زبده از آن کشور به ایران آمده بودند و با ما کار می کردند. روزی که قرار بود این سیستم عملیاتی شود از تیمسار ستاری دعوت کردیم در مراسم افتتاحیه شرکت نمایند.بسیاری از مسئولان نیروی هوایی و وزارت دفاع نیز برای شرکت در این مراسم دعوت شده بودند . آن روز بعد از این که متخصصان چینی را به تیمسار معرفی کردیم از ایشان خواستیم چند دقیقه برای ما سخنرانی کنند.تیمسار هنگامی که پشت تریبون قرار گرفتند آن قدر مسلط به زبان انگلیسی سخنرانی کردند که تعجب حاضرین را برانگیخت. تیمسار در قسمتی از سخنانشان خطاب به چینی ها گفتند: یادتان باشد که شما نیامده اید تا پرسنل ما را آموزش بدهید.شما آمده اید از این ها یاد بگیرید اگر کشور شما این سیستم را به ما داده است اولا به این علت است که هواپیمایی که بتواند این سیستم را حمل کند در چین وجود ندارد ثانیا خلبانانی مثل خلبانان ما جسور، با تجربه و شجاع نداشتید ثالثا پرسنل فنی شما مانند پرسنل ما با تجربه و کارکشته نیستند. سپس ادامه دادند: یادتان باشد آمریکا دشمن مشترک ایران و چین است. ما و شما یک طرف دیوار هستیم و آمریکا طرف دیگر آن . بنابر این بیایید اطلاعاتمان را درست مبادله کنیم تا دشمن سود نبرد. پس از آن که سخنرانی تیمسار پایان یافت مسئول گروه چینی به دفترم آمد و گفت:ایشان فرمانده بودند یا یک پروفسور! گفتم:چطور؟ گفت:من بیشتر کشورهای دنیا رفته ام اما این طور فرمانده نیرو ندیده ام که این قدر اطلاعات وسیع داشته باشد. چند روز بعد از این مراسم تیمسار ستاری به فیض شهادت نائل آمد و همین گروه چینی در مراسم تشییع پیکرش شرکت کردند. روحش شاد و یادش گرامی باد- 59 پاسخ ها
-
- 2
-
- نیروی هوایی
- دفاع مقدس
-
(و 3 بیشتر)
برچسب گذاشته شده توسط
-
جنگنده برتری هوایی میگ-31 فاکس هاوند جنگنده برتری هوایی میگ-31 فاکس هاوند (MIG-31 /Foxhound)
sepehr پاسخ داد به hosseingmn تاپیک در جنگنده و رهگیر
فکر می کنم این همون عکسی باشه که دوستان دنبالش هستن عکس حذف شد!- 547 پاسخ ها
-
- فاکس هاوند
- روسیه
-
(و 4 بیشتر)
برچسب گذاشته شده توسط
-
در زير عكس هايي از هاور كرافت هاي نيروي دريايي ارتش مي گذارم اميداوارم كه دوستان استفاده كنند
-
گفت وگو با نفر اول پژوهش هاي كاربردي جشنواره بين المللي خوارزمي يونس ۲۲، بالاتر از همه «هواناو» شناور دوزيستي است كه قادر به حركت بر روي خشكي، دريا، باتلاق و مرداب است و محدوديت هاي فراواني را كه شناورهاي ديگر با آن مواجه هستند، به حداقل مي رساند و به همين خاطر كاربردهاي فراواني در فعاليت هاي عملياتي، گشت زني، نجات و مسافربري دارد. دستيابي به دانش فني طراحي و ساخت هواناوها در كلاس متوسط بويژه «يونس ۲۲» حاصل طرحي است كه رتبه اول پژوهش هاي كاربردي جشنواره خوارزمي را به خود اختصاص داد. آنچه در پي مي آيد حاصل گفت وگويي است كه با مهندس حميد جوادي نماينده مجتمع علوم و فناوري دريايي دانشگاه صنعتي مالك اشتر شيراز انجام داده ايم. * هواناوها اساساً چه نوع شناورهايي هستند؟ - هواناوها شناورهاي دوزيستي هستند كه هنگام پرواز، بر روي لايه اي از هوا معلق بوده و بر سطوح مختلف مانند خشكي، دريا، باتلاق، مرداب و برف حركت مي كنند و توسط سامانه هاي جلو برنده در نزديكي سطح پرواز كرده و در فعاليتهاي عملياتي، گشت زني، نجات، مسافربري و لجستيك مي توان از آنها استفاده كرد و به همين دليل در جاهايي كه خيلي از شناورهاي دريايي نمي توانند در آن حضور داشته باشند، هواناو به راحتي از آب، داخل خشكي شده و از خشكي بر روي دريا و يا مرداب بدون نياز به اسكله حركت مي كنند. مشخصه ديگر اين شناورها راحتي در طول پرواز است كه مسافران در هنگام پرواز با اين شناور از آن بهره مند مي شوند. چرا كه مانند ديگر شناورهاي دريايي دچار ضربات قوي امواج نشده و مشكلات اين چنيني (دريازدگي) را براي مسافران ايجاد نمي كند و نكته ديگر اين كه با وجود آن كه سواحل كشور ما اغلب داراي جزر و مدهاي بسيار شديدي است، هواناوها تنها شناورهايي هستند كه مي توانند در محيط ماندابي پس از كشند (جزر و مد) حركت كنند، به همين خاطر ارتش جمهوري اسلامي ايران با وجود هزينه بالايي كه نگهداري اين شناورها دارد، اقدام به نگهداري و استفاده از آنها مي كند. * هواناو «يونس ۲۲» كه داراي چه ويژگي هايي است؟ - هواناو «يونس ۲۲» به سفارش نيروي دريايي سپاه طراحي شد و كل سامانه ها و زيرسامانه هاي آن در درون كشور از سوي پژوهشكده هوا و دريا در شيراز ساخته شد، به جز بخش موتور آن كه معمولاً در دو كشور آلمان و انگلستان ساخته مي شود. شايان ذكر است، در هر زمينه چه در بخش تسليح كردن (نصب كردن جنگ افزار) اين شناور و چه در بخش انجام اقدامات براي افزايش سرعت و يا افزايش ميزان باربري اين شناور هيچ مشكلي در داخل كشور نداريم. سعي شده كه با كمترين هزينه تكنولوژي بخشهاي مختلف آن در كشور ساخته شود و با توجه به دانشي كه در اين زمينه كسب شده، بويژه در بخش سازه هاي سبك آن، قادريم كه از اين دانش در صنعت بالگردسازي و هواپيماسازي استفاده كنيم. اين هواناو به صورت واقعي بومي شده و با تلفيق استانداردهاي دريايي و هوايي موجود در كشور، طراحي و ساخته شده است. از مقايسه «يونس ۲۲» با هواناوهاي موجود در ارتش كه داراي موتور جت بوده و از سوخت گران GP4 استفاده مي كنند، مشخص مي شود كه در اين نوع شناورها (موجود در ارتش) تا به حال از آلياژهاي هوايي ۲۰۲۴ استفاده شده كه در مدت بسيار كوتاهي فرسوده شده و بازسازي آنها نيز هزينه گزافي را شامل مي شود، در صورتي كه در ساخت «يونس ۲۲» از موتور ديزل خاصي به نام دوتيس هوا خنك استفاده شده و همچنين آلياژ به كار رفته در آن، از نوع ۵۰۸۳ است كه نوعي آلياژ دريايي است كه هم قابليت جوشكاري داشته و هم نسبت به آلياژ قبلي (۲۰۲۴) بسيار ارزان تر است، سوخت اين موتور گازوئيل است كه قيمت بسيار پاييني نسبت به GP4 دارد. در ساخت بسياري از قطعات سعي شده كه از كامپوزيت استفاده شود، چرا كه طول عمر اين قطعات كامپوزيتي بسيار بالاست و با وجود استحكام بسيار بالايي كه دارند داراي وزن خيلي كم و سبك هستند.خصوصيت ديگر اين هواناو بهاي بسيار مناسب آن است، چنانچه با استعلامي كه از كشور انگلستان انجام شد، شناوري با همين ويژگيها و تناژ ولي كار كرده، دويست و پنجاه هزار پوند قيمت گذاري شد. حال آنكه اينهواناو در داخل كشور با نصف اين بها و با فناوري يكسان، طراحي و ساخته مي شود. * ارتفاع پرواز اين شناور از سطح چقدر است؟ و گنجايش چه ميزان بار و نفرات را دارد؟ - نام ديگر اين هواناو «اندك پرواز» است. (فني) كه روي اين وسيله نصب مي شود، هوا را از اطراف گرفته و زير بدنه هدايت مي كند و در سازه اي كه بالشتك نام دارد، اين هوا جمع شده و موجب افزايش فشار مي شود و بعد از اين مرحله سازه سخت شناور كه بدنه اصلي است و طراحي آن به روش شيت متال انجام شده از سطح جدا مي شود و حدود هفتاد سانت از سطح فاصله پيدا كرده و پرواز مي كند و بدين ترتيب وسيله اي كه شايد حدود هفت تن وزن دارد روي لايه اي از هوا معلق مي ماند. * بودجه اين طرح توسط چه نهاد و يا سازماني تأمين شده است؟ و ساخت اين هواناو چه مدت طول كشيد؟ - بودجه اين طرح توسط وزارت دفاع تأمين شده و ستاد كل نيروهاي مسلح نيز در تأمين بودجه اين طرح با ما همكاري داشته است. ساخت اين شناور مدت كوتاهي نزديك به يك سال به طول انجاميد و تست هاي موفقيت آميز آن با حضور وزير دفاع در خليج فارس انجام شد. * آيا در زمينه فروش اين شناور به كشورهاي خارجي، اقداماتي صورت گرفته است؟ - اين شناور (يونس ۲۲) نمونه دوم ساخته شده و اميد است با راه اندازي خط توليد آن و همكاري مناسب با صنايع مربوط، گامي در جهت توليد انبوه و فروش اين محصول به ديگر كشورها برداريم، چنانچه تا به حال درخواستهايي نيز از كشورهاي عربستان، كويت و پاكستان جهت خريد اين محصول مطرح شده است. * سرعت اين شناور و ميزان حمل بار و نفرات آن چقدر است؟ - سرعت اين شناور در شرايط مساعد جوي حدود هشتاد كيلومتر در ساعت است، ولي در تمرينات انجام شده سرعت آن به حدود نود كيلومتر در ساعت هم رسيده است و قدرت حمل دو تن بار و بيست نفر سرنشين را دارد. * به عنوان آخرين سؤال، سطح علمي جشنواره خوارزمي را چگونه ارزيابي مي كنيد؟ - با برگزاري جلسات متعدد و محكهاي سختي كه به طرح ها زده شد و ارزيابي هاي بسيار دقيقي كه بر پروژه هايي كه بعضاً از كيفيت خوبي هم برخوردار بودند، مي توان گفت، اين جشنواره از سطح علمي بسيار خوبي برخوردار بوده است؛ چنانچه حضور و شركت كشورهاي برونمرزي در اين جشنواره خود بيانگر اين مهم است. منبع : http://www.aerospacetalk.ir/forum/post132.html
-
[/quote]بايد يه نگاه به تاريخ شروع فعاليت صتايع بزرگ ايران بياندازيد صنايع اتومبيل سازي ذوب اهن صنايع فولاد صنايع الومينيوم صنايع مس ماشين سازي تبريز صنايع روي پالايشگاهها صنايع نفت صنايع بزرگ نساجي......... اينها همه صنايع مادري هستند كه تو اون 25 سال استارت خوردن [/quote] در بخش صنعت، كشوري كه قبل از انقلاب تقريبا تمام كالاهاي صنعتي خود را از خارج وارد ميكرده و معدود كالاهاي ساخت داخلش نيز عموما از كيفيت و مرغوبيت پاييني برخوردار بوده، هم اكنون در بسياري از زمينه ها به توليدكننده تبديل شده و توليداتش نيز در بسياري از موارد، از جهت كيفيت و استاندارد، قابل رقابت با مشابه خارجي ميباشد و در برخي از صنايع- همچون صنايع ساختماني- سالهاست كه به مرز خودكفايي رسيده است. جمهوري اسلامي وارث صنعتي است كه ميزان وابستگي آن به خارج بسيار زياد بوده به همين سبب، صنايع كشور پس از انقلاب، به دليل محاصره اقتصادي و تامين نشدن مواد اوليه و واسطه اي، دچار ركود شديد شد. از سوي ديگر، صاحبان و مالكان اين صنايع كه آنها را با استفاده از اعتبارات بانكي تاسيس كرده بودند، از كشور گريختند. دولت توانست پس از انقلاب در زمينه كاهش وابستگي شديد به مواد اوليه وارداتي، كالاهاي سرمايهاي خارجي، تخصصهاي فني و اطلاعات و دانش فني خارجي- كه تهديدي براي صنعت به شمار ميرود- اقدامات در خور توجهي انجام دهد. به همين علت پس از انقلاب اسلامي، ظرفيتهاي وسيعي در كشور پديد آمد و توليد مواد اوليه، ايجاد صنايع تبديلي، صنايع تكميلي و پر كردن حلقههاي مفقوده صنعت جدي گرفته و گامهاي بلندي در اين راه برداشته شد. تقويت و گسترش صنايع پتروشيمي را ميتوان در همين ارتباط ارزيابي كرد. ميزان توليدات پتروشيمي كشور كه در سال 1357 حداكثر 7/4 ميليون تن بوده در سال 1381 به 5/12 ميليون تن افزايش يافته است. امروزه ايران در عرصه صنايع موشكي و مخابراتي به درجهاي از پيشرفت رسيده كه به توان ساخت ماهواره دست يافته و وارد باشگاه چند كشور محدود پرتاب كننده ماهواره گرديده است. اين موفقيت در حالي به دست آمده كه ما در زمينه محصولاتي كه قابليت استفاده در صنايع موشكي و الكترونيك نظامي دارند، در تحريم به سر مي بريم تا جايي كه حتي در برخي مواقع از يا چيپ ساده الكترونيكي به ما ممانعت به عمل ميآيد. در زمينه سدسازي امروزه در بين 3 كشور برتر دنيا قرار داريم؛ به طوري كه پس از پيروزي انقلاب حدود 130 سد ساخته شده و يا در حال ساخت است. در صنايع كشاورزي، هماكنون، تراكتورهاي ساخت ايران به بيش از 30 كشور جهان صادر ميشود. در صنايع نفت و گاز، پروژه صددرصد ايراني فاز يك منطقه عسلويه به عنوان بزرگترين پروژه نفت و گاز كشور در آبان 83 به بهره برداري رسيد كه با بهره برداري فازهاي ديگر آن سالانه حدود يك ميليارد دلار درآمد نصيب كشور خواهد كرد. دوستان گرامي اي كه ديد مثبتي نسبت به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ندارند به تاژيك زير مراجعه كنند شايد كه در تصورشان نسبت به انقلاب تغييري به وجود آيد دستاوردهاي انقلاب اسلامي(مقايسه قبل و بعد از انقلاب) Web Page Name
-
تاپیک جامع اصول ، مبانی و مفاهیم پدافند غیر عامل تاپیک جامع اصول ، مبانی و مفاهیم پدافند غیر عامل
sepehr پاسخ داد به TANK تاپیک در مباحث جامع نظامی
هر اقدام غیر مسلحانهای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد، پدافند غیرعامل خوانده می شود. به بیان سادهتر پدافند غیرعامل، مجموعه اقداماتی است که انجام می شود تا در صورت بروز جنگ، خسارات احتمالی به حداقل میزان خود برسد. هدف از اجرای طرحهای پدافند غیرعامل كاستن از آسیبپذیری نیروی انسانی و مستحدثات و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم كشور علیرغم حملات خصمانه و مخرب دشمن و استمرار فعالیتها و خدمات زیر بنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره كشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ است. به عنوان مثالی ساده، از پدافند غیرعامل می توان به استتار، اختفا و ایجاد سرپناه برای تاسیسات مهم و استراتژیک اشاره کرد. در پدافند عامل مثل سیستم های ضد هوایی و هواپیماهای رهگیر، فقط نیروهای مسلح مسئولیت دارند. در حالی که در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش مؤثری بر عهده گیرند. تصاویر زیر نشان می دهد که چگونه یکی از کارخانجات مهم هواپیماسازی در امریکا (متعلق به شرکت لاکهید) در جریان جنگ جهانی دوم برای در امان ماندن از تیررس هواپیماهای ژاپنی مورد اختفا قرار گرفته به طوری که از بالا شبیه یک دهکده متروک به نظر می رسد: کارخانه هواپیماسازی قبل از استتار: همان کارخانه پس از استتار: با توجه به حجم تهدیداتی که ایران در عرصه بین الملل با آن مواجه است، در زمینه پدافند غیرعامل هنوز در ابتدای راه هستیم و باور هر چه بیشتر مدیران و کارشناسان به این مقوله مهم میتواند ضریب ایمنی کشور را در برابر تهاجمهای احتمالی بیگانگان افزایش دهد. آنچنانکه جلالی رئیس پیشین كمیته دائمی پدافند غیر عامل كشور اذعان داشته، پس از انقلاب به دلیل عدم دركی واحد از تهدیدات و تردید در اولویت تهدیدات، حجمی از سازندگی در مناطق مورد تهدید صورت گرفت و در اجرای پروژههای مختلف اقتصادی و عمرانی به موضوع پدافند غیرعامل توجه نشده است و به عنوان مثالی از این دست جایی مثل منطقه عسلویه در تیررس آمریكا است و موارد پدافندی در آن رعایت نشده است. با توجه به وجود تهدیدات بالقوه و خطراتی که امنیت ملی، استقلال، و تمامیت ارضی کشور را نشانه گرفته، بحث پدافند غیرعامل در طول سالهای اخیر از سوی مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری، مورد توجه فراوان قرار گرفته است. دستگاههای میکروفیلم دستگاه های میکرو فیلم می توانند عنوان یک ابزار مهم در طرح های پدافند غیرعامل پیشنهاد شوند. میکرو فیلم در مقایسه با سایر روشهای ضبط و نگهداری اطلاعات (مکتوب یا دیجیتالی) آسیب پذیری کمتری در مقابل حملات نظامی احتمالی داشته و پس از تهاجم نظامی راحت تر قابل بازیابی است. در ادامه به تشریح این موضوع خواهیم پرداخت: در هنگام وقوع سوانح غیر طبیعی نظیرجنگ، نگهداری از اطلاعات یکی از از ارکان اصلی مدیریت بحران و پیروزی به شمار میرود. این اطلاعات می تواند شامل اطلاعات فرماندهی، پرسنلی، مواضع نیروهای داخلی، لجستیک و ... بوده و حتی اطلاعات صنعتی را نیز شامل شود. این مورد اخیر در مورد ایران اهمیت فوق العادهای دارد. توضیح آنکه در سالهای اخیر با تلاش و همت متخصصین و کارشناسان صنایع دفاعی، دستاوردهای قابل توجهی در زمینه تکنولوژی دفاعی حاصل شده است. به همین جهت مدارک و مستندات مربوط به این تسلیحات دفاعی از اهمیت والایی برخوردارند. چرا که در صورت بروز هر نوع تهاجم، اولا ایران مشمول تحریم بوده و به ناچار لازم است خود نیازمندیهای دفاعی خود را برطرف سازد. ثانیا دشمن با وقوف به این مسئله انهدام صنایع دفاعی را در صدر لیست اهداف مورد تهاجم خود قرار خواهد داد. بنابراین باید به گونه ای از اطلاعات محافظت نمود که حتی در صورت از دست دادن نیروی انسانی متخصص و نیز تاسیسات و تجهیزات، بتوان آنها را مجددا بنا نهاد و اقدام به تولید تجهیزات دفاعی لازم نمود. تصور سنتی بر آن است که باید برای حفاظت از اطلاعات، بانک های اطلاعاتی را پشت دیوارهای سخت بتونی با حفاظت های شدید نگهداری کرد. در حالی که امروزه روش های حفاظت اطلاعات به طور عمده دچار تغییرات ماهیتی شده است. و همگام با تغییر روش های تهاجم، روش های حفاظت نیز تغییر یافته اند. یکی از روشهای نوین تهاجم به اطلاعات استفاده از بمب های الکترومغناطیس است که در نبردهای یوگسلاوی و نیز عراق به دفعات مورد استفاده قرار گرفت. نور شدیدی ساطع می شود، در یک لحظه همه چیز در خاموشی فرو می رود. بوی سوختن وسایل الکتریکی در فضا می پیچد. پوشش سیم ها سوخته و خطوط نازک تلفن قطع می شوند ومهم تر از همه، درون هیچ کدام از رایانهها، حتی یک بیت اطلاعات باقی نمانده، در حالی که هیچ کس کوچیکترین آسیبی ندیده است. این به معنای از بین رفتن تمام اطلاعات فرماندهی، نقشه ها و اطلاعات فنی و ... است که به صورت دیجیتالی نگهداری می شده است. دستگاه های میکرو فیلم قادرند حجم عظیمی از اطلاعات را به دور از چنین تهدید هایی در خود جای داده و در مواقع ضروری جهت بازخوانی و بازیابی در اختیار مسئولین امر قرار دهند. سخن آخر: با توجه به وجود زمینه تهدیدات بالقوه و خطراتی که امنیت ملی ، استقلال و تمامیت ارضی کشور را نشانه گرفته ضرورت عقلی دفاع کاملا مشهود می باشد .آمار و سوابق جنگهای گذشته نشان می دهد پدافند عامل در حال حاضر به تنهایی قادر به مقابله با سلاح های مدرن و مخرب آفندی جهت جلوگیری از اثرات ویرانگر آنها بر مراکز حیاتی و حساس و نیروی انسانی نیستند و لذا به کار گیری اصول و معیارهای پدافند غیرعامل می تواند به تکمیل زنجیره دفاعی کمکی موثر و قابل توجه نماید که این امر به طور شایسته ای از جانب مقام معظم رهبری نیز مورد تاکیر قرار گرفته است. به جاست این موضوع به ویژه از سوی وزارتخانه ها و سازمان های عمرانی مورد اهتمام جدی تری قرار گیرد. منبع:www.avia.com -
تاپیک جامع بررسی بالستیک خانواده شهاب تاپیک جامع بررسی بالستیک خانواده "شهاب"
sepehr پاسخ داد به EBRAHIM تاپیک در موشک های بالستیک
شهب 3 داراي يك سر جنگی (مواد منفجره به علاوه خود کلاهک و سر جنگی) 1200 کیلوگرمي یا یک سر جنگی مجزا که در دو راهرو و مدخل مخصوص روی وسیله نقلیه حمل موشک قرار داده شده و پوشانده شده است، میباشد. -
اخبار مرتبط با تهدیدات امریکا و اسراییل اخبار مرتبط با تهدیدات امریکا و اسراییل
sepehr پاسخ داد به sina12152000 تاپیک در اخبار عمومی
اسراییل هیچ غلطی نمی تواند بکند- 3,985 پاسخ ها
-
- تهدیدات
- جمهوری اسلامی ایران
-
(و 2 بیشتر)
برچسب گذاشته شده توسط
-
دوست عزيز مطلب بسيار خوبي بود. دستت درد نكند :lol:
-
هواگرد پیش اخطار هوابرد عدنان/ سیمرغ هواگرد پیش اخطار هوابرد عدنان/ سیمرغ
sepehr افزود یک موضوع در شناسایی و جاسوسی
دوستان عزیز شاید این عکسی که در زیر مشاهده می کنید اولین عکس واضح از ایلیوشین آواکس عراقی است که در ابتدای دهه نود به ایران گریخت.برای مدتی به دلیل کمبود قطعات این هواپیما در شیراز زمینگیر بود ولیکن اکنون و با وجود این عکس می توان گفت این هواپیما به روز های اوج خود نزدیک است و این امر خوشحالی دوستداران نیروی هوایی کشورمان را در بر خواهد داشت. منبع:http://aerospacetalk.ir/forum/viewtopic.php?p=68645#68645 -
دوست عزیز ، درست است که تسلیحات در جنگ ها نقش مهمی ایفا می کند اما مهم تر از آن انگیزه و هدف است.وقتی نیروهای نظامی یک کشور به کشور دیگری حمله می کنند انگیزه چندانی برای این حمله و تجاوز ندارند اما نیروهای کشور مدافع دارای هدف هستند و آن هم دفاع از میهن ، مذهب و اعتقادات می باشد. در ضمن اگر هم به فرض IRIAF توسط نیروی هوایی عربستان طی دو روز نابود شود ، ما به اندازه کافی موشک برای از بین بردن پایگاه های هوایی عربستان داریم.