hamed_713

عوامل مهم در ایجاد واماندگی (Stall)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

 

فکر کنم برای همینه که سوخو و میگ هواپیماهاشون رو با گرانیگاه عقبتر از معمول و با یک ناپایداری ذاتی می سازن. البته این ناپایداری ذاتی در مانور پذیری هواپیما به اون کمک خواهد کرد.





محمد جان و يا ساير عزيزان يه خورده بيشتر در مورد گرانيگاه و ناپايداري ذاتي بفرمائيد سپاسگزار خواهم بود

 

 

مالک عزیز این گرانیگاه من نمیداتنم چیست

یعنی خیلی از این اسمها و لغات فارسی جدید تازه اختراع شده

مثلا همین شه پر من تا چند وقت پیش نمیدانستم چیست!!!

 

اما اگر منظورتان سنتر آف گراویتی "
است سوالتان را بفرمایید شاید حقیر توانستم جواب بدهم اگر هم بلد نبودم میروم تحقیق میکنم"

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

تقریبا راه فرار از آن بسیار ساده است.بایست به محض شنیدن آلارم استال،تراست را تا انتها افزایش دهید وفلپ ها را نیز به وضیعت عادی برگردانید،ترجیحا اگر ارتفاع مناسب دارید شیرجه بزنید،شاید احمقانه باشد ولی فراموش نکنید باید سریعا افزایش سرعت بدهید و با یک عکس العمل مناسب از مهلکه فرار کنید...

 

دوست عزیز این راه شما برای ارتفاعات بالاست. در ارتفاع پایین چه کنیم؟ افزایش حداکثری تراست هم کمکی نمیکنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا جواب بنده رو يكي فارسي سليس بده

اگه زاويه حمله و اوجگيري از زاويه خاصي بالا تر بره منجر به استال ميشه چه جوري اينجنگنده ها عمود به زمين با زاويه 90 درجه اوجه ميگيرن
 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا جواب بنده رو يكي فارسي سليس بده

اگه زاويه حمله و اوجگيري از زاويه خاصي بالا تر بره منجر به استال ميشه چه جوري اينجنگنده ها عمود به زمين با زاويه 90 درجه اوجه ميگيرن
 

 

سلام

وقتی با زوایای نزدیک به عمود یا حتی عمود اوج گیری صورت می پذیره راستای حرکت با راستای کانال ورودی هوا یکسان هست و مسیر ورودی هوا به موتور از دهانه با خللی مواجه نیست . مشکل وقتی ایجاد می شود که  بر اثر مانور دادن  بین راستای حرکت با راستای ورودی هوا زاویه ایجاد شود . به عنوان مثالی ساده هنگامی را در نظر بگیرید که پرنده در حال فرود است در چنین مواقعی معمولا دماغه ی هواپیما به سمت بالا قرار می گیرید در حالی که دم و قسمت عقبی ان پایین تر است در این حال راستای حرکت به سمت جلو در حالی که راستای طولی بدنه و ورودی های هوا دارای زاویه نسبت به  ان است 

 

thumb_war-airplane-landing-wallpapar-air

 

در این وضعیت جریان هوا به سمت ورودی موتور از حالت مستقیم که بیشترین مکش را دارد خارج می شود . حالا هر پرنده ای بسته به نوع طراحی ایرودینامیکی و طراحی ورودی ها همچنین موتور و یه سری مسائل دیگه مثل سرعت و الات متحرک اصلاح کننده ی مسیر هوا و ... تا یه حد خاصی این زاویه رو دوام میاره و مشکلی ایجاد نمیشه براش حالا اگر از اون زاویه بیشتر بشه میزان حجم هوای ورودی به موتور دچار اخلال جدی میشه و وضعیت استال پیش میاد . (اصطلاحا موتور خفه میشه)

بیان حدودی و سادش رو شکل میشه همچین چیزی :

 

Airshowfan-dot-com--by-Bernardo-Malfitan

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سپاس

پس اين علاوه بر مسير و نحوه حركت باد از رو وزير بالها مي باشد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.