sina12152000

خلبانان خائن ایرانی در زمان جنگ ایران و عراق !

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

جنگ تحمیلی ایران و عراق درس های بسیاری را به ما آموخت. جدای از انسان های شجاعی که به خاطر اعتقادات و وطن شان دلاورمردانه قدم به عرصه نبرد گذاشتند بودند افرادی که خیانت ورزیدند و اسم ننگین خود را در کتاب تاریخ نوشتند.
در آشفته بازار جنگ چهار هواپیمای F27 و F4 (دو فروند) و F14 به عراق پناهنده شدند که ماجرای پناهنده شدن تامکت ایرانی و سرنوشت آن به نقل از منابع ذیل تقدیم شما می گردد. لازم به ذکر است که تاپیک در صورت صلاحدید مدیریت محترم سایت منتقل می شود.
[url=http://oldpilot.blogfa.com/post-805.aspx]منبع 1[/url]
[url=http://aerospacetalk.ir/vb/archive/index.php/t-27336.html]منبع 2[/url]

[color=red]اما ماجرا چگونه بود ؟[/color]

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/2q9z475.jpg[/img][/align]
[align=center]سروان احمد مرادی (سال 1356 در پایگاه شکاری اصفهان)[/align]

در طول سالهای جنگ سازمان اطلاعات عراق تلاش زیادی نمود تا خلبانان ناراضی ایرانی را تشویق به پرواز به عراق و تقاضای پناهندگی از آنان کند.در تاریخ ۲ سپتامبر۱۹۸۶ رأس ساعت ۱۴ یک فروند تامکت ایرانی به خلبانی سروان احمد مرادی به همراه سروان نجفی (RIO) به سمت پایگاه البکر عراق پرواز نمودند. اف ـ ۱۴ که در ارتفاع بالا پرواز می کرد به سرعت توسط رادارهای عراقی شناسائی شده و متعاقب آن ۲ فروند MIG - 23 ML که سرگرد محمد ( فرمانده اسکادران ۶۳ ) فرمانده دسته آنان بود جهت مقابله به پرواز در آمدند . با توجه به این که رادارهای عراقی هیچ هواپیمای دیگری را بغیر از این تامکت شناسایی نکردند, فرماندهان عراقی به موضوع مشکوک شده و احتمال دادند که ایرانی ها تله ای گذاشته اند . سپس یک فروند MIG - 25 PDS از پایگاه تموز به پرواز در آمد . میگ ـ ۲۳ ها با کم کردن ارتفاع به تعقیب تامکت که هم چنان به سمت غرب می رفت ادامه دادند. در زمانی که به ۲۰ کیلومتری تامکت رسیدند دستور شلیک صادر شد . سرگرد محمد سعی در شلیک یک فروند موشک R-24R کرد اما موفق به اینکار نشد . رفته رفته فاصله آنان تا تامکت ایرانی کاهش می یافت . در فاصله ۸ کیلومتری ,هواپیمای همراه (Wingman) او یک موشک R - 24 T خود را شلیک کرد . به فاصله کوتاهی انفجاری روی داد و تامکت ایرانی با از دست دادن ارتفاع با سرعت هر چه تمامتر به سمت زمین نزدیک می شد . میگ های عراقی خود را به نزدیکی تامکت رساندند و با تعجب شاهد باز شدن ارابه فرود اف ـ ۱۴ شدند. تامکت قصد تسلیم شدن داشت . با دیدن این صحنه خلبانان عراقی با فرماندهان مافوق تماس گرفته و ضمن تشریح صحنه خواستار دستورات آنان شدند. به فاصله کوتاهی فرماندهان عراقی متوجه شدند که خلبانان ایرانی یک روز زودتر از موعد از قبل تعیین شده به عراق پرواز کرده اند . بلافاصله به میگ ها دستور داده شد تا تامکت ایرانی را تا پایگاه العبیده اسکورت نموده و مقدمات فرود آنان را فراهم آورند . اما برای این کار زمانی باقی نمانده بود . هدایت هواپیما از دستان سروان مرادی خارج شده بود و خدمه پروازی باید جان خود را نجات می دادند . اف ـ ۱۴ ایرانی در نزدیکی نومانیه سقوط کرد و چنان لاشه آن متلاشی شد که مقامات عراقی قادر به کسب هیچگونه اطلاعات مفیدی از آن نشدند.

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_2hf5tet.jpg[/img][/align]
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_2dlokjs.jpg[/img][/align]
[align=center] مجسمه ي خلبان عراقي رو هم بر فراز لاشه ي هواپيما[/align]

سروان مرادی اطلاعات زیادی در اختیار عراقیها قرار داد اما مقدار زیادی اطلاعات غلط هم لابلای آنان بود . بعنوان مثال او اعلام کرد که ایرانی ها دیگر قادر نیستند موشکهای AIM - 7 را از اف ـ ۱۴ های خود شلیک کنند . بعد از بازجوئی های مفصل این خلبان ایرانی به سوئیس فرستاده شد تا در آن جا زندگی راحتی بدور از جنگ را آغاز کند . اما تنها ۳ ماه پس از اقامت او در سوئیس , توسط عواملی ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و كشته شد. RIO این تامکت ایرانی ( سروان نجفی ) از دادن هرگونه اطلاعات به استخبارات عراق خودداری کردودر پی آن به بازداشتگاه اسرا منتقل شد . در سال های ابتدای دهه ۹۰ میلادی او به همراه هزاران اسیر دیگر به وطن خود مراجعت نمود .
این اف ـ ۱۴ اولین وتنها تامکت ایرانی بود که بدست نیروهای عراقی افتاد .

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/00i0u4t98skxelu39zrh.jpg[/img][/align]
[align=center]هواپیمای اف 27 یا فرند شیپ متعلق به شرکت نفت که به بغداد پناهنده شد. این هواپیما در همان روزهای نخست جنگ توسط خلبانان غیور ایرانی در خاک عراق نابود شد.[/align]

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/iriaf_f-4e_found_at_tallil.jpg[/img][/align]
[align=center]لاشه یکی از دو فانتوم پناهنده ایرانی به عراق[/align]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] اما تنها ۳ ماه پس از اقامت او در سوئیس , توسط عواملی ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و كشته شد. [/quote] حقه شه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مرگ بر منافق. چقدر ضایع شد نه اف-۱۴ رو تونست تحویل عراق بده نه خودش زنده موند.خید شد :( :( :( :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خائنین به وطن در هر لباس و موقعیت و زمان و مکانی و با هر توجیهی جزئ منفورترین افراد هستند،حتی اگر در چنین موقعیتهایی خانواده کسی به گروگان گرفته بشه باید به اینفکر کنه که با اطلاعات او به دشمن ممکنه جان هزاران هموطنش به خطر بیفته و چه تفاوتی است در میان جان انسانها؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] RIO این تامکت ایرانی ( سروان نجفی ) از دادن هرگونه اطلاعات به استخبارات عراق خودداری کردودر پی آن به بازداشتگاه اسرا منتقل شد . در سال های ابتدای دهه ۹۰ میلادی او به همراه هزاران اسیر دیگر به وطن خود مراجعت نمود . [/quote]
باز این یکی لیاقت زنده موندنو داشته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سگی که پاچه صاحبش هم بگیره هارشده و باید کشته بشه .
این خلبان خاین هم اول چکمه لیسی کرد و بعد کشته شد.
ان الله مع المجاهدین.....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
در طول سالهای جنگ سازمان اطلاعات عراق تلاش زیادی نمود تا خلبانان ناراضی ایرانی را تشویق به پرواز به عراق و تقاضای پناهندگی از آنان کند.در تاریخ ۲ سپتامبر۱۹۸۶ رأس ساعت ۱۴ یک فروند تامکت ایرانی به خلبانی سروان احمد مرادی به همراه سروان نجفی (RIO) به سمت پایگاه البکر عراق پرواز نمودند. اف ـ ۱۴ که در ارتفاع بالا پرواز می کرد به سرعت توسط رادارهای عراقی شناسائی شده و متعاقب آن ۲ فروند MIG - 23 ML که سرگرد محمد ( فرمانده اسکادران ۶۳ ) فرمانده دسته آنان بود جهت مقابله به پرواز در آمدند . با توجه به این که رادارهای عراقی هیچ هواپیمای دیگری را بغیر از این تامکت شناسایی نکردند, فرماندهان عراقی به موضوع مشکوک شده و احتمال دادند که ایرانی ها تله ای گذاشته اند . سپس یک فروند MIG - 25 PDS از پایگاه تموز به پرواز در آمد . میگ ـ ۲۳ ها با کم کردن ارتفاع به تعقیب تامکت که هم چنان به سمت غرب می رفت ادامه دادند. در زمانی که به ۲۰ کیلومتری تامکت رسیدند دستور شلیک صادر شد . سرگرد محمد سعی در شلیک یک فروند موشک R-24R کرد اما موفق به اینکار نشد . رفته رفته فاصله آنان تا تامکت ایرانی کاهش می یافت . در فاصله ۸ کیلومتری ,هواپیمای همراه (Wingman) او یک موشک R - 24 T خود را شلیک کرد . به فاصله کوتاهی انفجاری روی داد و تامکت ایرانی با از دست دادن ارتفاع با سرعت هر چه تمامتر به سمت زمین نزدیک می شد . میگ های عراقی خود را به نزدیکی تامکت رساندند و با تعجب شاهد باز شدن ارابه فرود اف ـ ۱۴ شدند. تامکت قصد تسلیم شدن داشت . با دیدن این صحنه خلبانان عراقی با فرماندهان مافوق تماس گرفته و ضمن تشریح صحنه خواستار دستورات آنان شدند. به فاصله کوتاهی فرماندهان عراقی متوجه شدند که خلبانان ایرانی یک روز زودتر از موعد از قبل تعیین شده به عراق پرواز کرده اند . بلافاصله به میگ ها دستور داده شد تا تامکت ایرانی را تا پایگاه العبیده اسکورت نموده و مقدمات فرود آنان را فراهم آورند . اما برای این کار زمانی باقی نمانده بود . هدایت هواپیما از دستان سروان مرادی خارج شده بود و خدمه پروازی باید جان خود را نجات می دادند . اف ـ ۱۴ ایرانی در نزدیکی نومانیه سقوط کرد و چنان لاشه آن متلاشی شد که مقامات عراقی قادر به کسب هیچگونه اطلاعات مفیدی از آن نشدند.
[/align][/quote]

خائن-پست-رذل-

از این آدمها همیشه هستن

چشمامونو باز کنیم میبینیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درباره سروان نجفی اینطور شنیدم که ایشون از ماجرا بی خبر بوده و هنگامی که با خروج از منطقه پروازی توسط سروان مرادی (هواپیما در حال پرواز رزمی بود و شاید عجله خلبان که فرصت را مناسب دید دلیل یک روز زودتر اقدام به خیانت باشد.) و پرواز به سوی عراق روبرو شد اقدام به مخالفت کرد و حاضر به پذیرش پناهندگی نشد و به اردوگاه اسرا منتقل گردید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ادم مي خواد اينا را ....
مي گم دست اين عوامل ناشناس درد نكنه :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسیار مطلب جالبی بود . از پناهنده شدن خلبانان ایرانی شنیده بودم ولی مطلب به این خوبی رو ندیده بودم . واقعا دستت درد نکنه . راستی اگر می شه در مورد اون فرندشیپ و همچنین اون دو فانتومی که عکسشون رو هم گذاشتی هم بنویس که قضیشون چی بوده .


واقعا حیرت آوره . در نیروی هوایی یکی مثل عباس دوران رو داریم که بخاطر دفاع از وطن جونش رو فدا کرد و کسی مثل همین مرادی که از کشور برای خوش خدمتی به دشمن هواپیمایی که با پول این ملت خریداری شده و باید برای خدمت به همین ملت مورد استفاده قرار بگیره رو چهار دستی تقدیم می کنه . واقعا باریکالله به این غیرت و مردونگی . :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همیشه هستند خائنینی که به کشورشون پشت کنند ..... همیشه هم وطن فروشی در کار نیست .... بعضی مواقع یه دختر یا یه زن می تونه با آدم کاری کنه که تمام دودمان و آبروی نظامی یک کشور رو بر باد بدی ...... آدم های از این دست زیادن ...... آدم می تونه مثل شهید عباس دوران ، یک قهرمان ملی و دینی برای ملتش باشه یا می تونه با یک کج روی همی چی رو بر باد بده ..... چقدر جای شهیدان ما خالیه .... همیشه باید مراقب نفس بود ...

آدم وقتی مسئولیت داره ، باید مراقب خودش باشه ...... توی اون دنیا هم بخاطر خودت باید جواب بدی هم بخاطر هم قطار هات ..... به امید اینکه دیگه هیچ وقت از این اتفاقات نیفته

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من اصولا از آدم خيانتکار حالا در هر زمينه اي متنفرم ! :( خيانت به کشور ,خيانت به رفاقت ,خيانت به خانواده.............
برام هم فرقي نميکنه طرف به من خيانت کرده يا بر ضرر يکي ديگه ولي براي من و به نفع من !
روشم هم در اين ضمينه مثل اسکندر و چنگيز هست که بعد از اشغال شهرهاي ايران خيانتکاراني که باهاشون همکاري کرده بودند رو ميکشتن ! مثل خيانتکاراني که راه ميانبر رو به اسکندر نشون دادن تا آريوبرزن رو از پشت غافلگيرکنه يا اون هايي که داريوش سوم رو کشتن. اسکندر همشون رو کشت .چنگيز هم همين طور ......
[b][color=red]چون يک خيانتکار هميشه خيانتکار هستش .کسي که به کشور و يا مردم يا ولي نعمت خودش خيانت ميکنه ,هيچ تضميني وجود نداره که نسبت
به ارباب جديد هم وفادار باشه ![/color][/b]
پس سربازان امريکايي يا اسراييلي عزيز : اگه اين متن رو ميخونيد پس بدونيد که در صورت جنگ يه دفعه خيانت نکنيد ! که جناب ما ! بهتون رحم نميکنم .به نساخ چي باشي دستور ميدم تا شکمتون رو پر کاه کنه ! :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند سال پيش..حدودا سه چهار سال پيش.......

تو خبري خوندم خلبان اهل سوريه كه چند سال قبل از اين ماجرا با هواپيما به اسراييل پناهنده ميشه بعد از پناهندگي به چنان فلاكتي دچار ميشه كه دزدي ميكنه
و اونو تو اسراييل به جرم دزدي دستگير ميكنن

خلبان بودن تو كشور خودش كجا و دزدي و ولگردي تو كشور دشمن كجا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote] اما تنها ۳ ماه پس از اقامت او در سوئیس , توسط عواملی ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و كشته شد. [/quote] حقه شه[/quote]

از قدیم گفتن چوب خدا صدا نداره،وقتی هم که زد دوا نداره.سزای کسی که به کشور و مردمش خیانت کنه همینه.یادمه تو یکی از شماره های مجله جنگ افزار نوشته بود یک فروند بالگرد شینوک هم به عراق فرار کرده بوده.مثل اینکه خلبانش تمام اعضای خانوادشو سوار کرده بوده و زده بوده به چاک.کسی از سرنوشت بقیه ی خلبانهای فراری خبر نداره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.