ColonelShak

خودروهای سبک برای عملیات صحرایی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دوستان کسی در مورد اون رنجر نظری نداره ؟
نمونه خارجی ای چیزی دیده شده ! کلا میشناسید ؟

به نظر من بیشتر بدرد جنگ شهری و حفاضت پادگانی میخوره تا نبرد صحرایی ...

مثلا یه نارنجک انداز متحرک که در صورت نیاز بار ه حمل میکنه و میتونه از سنگربیاد بیرون یه پشتیبانی ای هم از نیروی های خودی داشته باشه ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمونه رنجر برای خیابون اسفالته است نه تپه ماهورها
شاید هم برای تعویض نگهبانها برای پستهای دور :(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این نمونه رنچر به نظر من لاستیک های دیگه ای باید روش سوار بشه ! اگر از نمای پشت به رنجر نگاه کنید زیر دیفرانسیل عقب خودرو برای هر چرخ 2 دسته کمکی مشاهده می کنید که فاصله کمی با زمین دارند و در بیابان و مناطق دارای زمین ناصاف مطمئنا به زمین گیر خواهند کرد !!! شاید این خودرو قابلیت تنظیم ارتفاع دارد !!!

این شکل خودروها رو به نظر من باید از خانواده UTV ها بشمار اورد البته این نمونه بسیار قوی تر و سریع تر به نظر می اید .

برای مناطق شهری - جنگهای نامنظم - حمل مهمات و تجهیزات - کشیدن سکوهای پرتاب مینی کاتیوشا - موشک های ضد هوایی - مسلسل های سنگین و ضد هوایی - پرتاب از هواپیما و یا حمل با هلیکوپتر - بازرسی و کنترل مناطق و پادگانها و مرزها- حمل نیرو ویزه و استفاده در کمین ها و . . . مناسب می باشند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مرسی از پست مفیدتون
ولی اینا جون میدن واسه بیرون شهر :confused:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام خدمت تمامی دوستان و کاربران گرامی
کلنل عزیز از شما ممنونم بابت این تاپیک مفید.
اگر به سمندر نگاه بیاندازیم مشاهده می شود که چرخ عقب یزرگتر از چرخ جلو است. علت این می باشد که نیروی جلوبرنده توسط 2 چرخ عقب است و چرخهای جلوی خودرو تنها نقش فرمان را دارند. هر چه قدر شعاع چرخهای عقب بزرگتر باشد کمتر در گل و لای و شنزار فرو می رود و بیرون امدن ان نیز راحت تر می باشد . و همین طور چرخهای جلو کوچکتر است به علت این که اگر بزرگ باشد جلوی خودرو سنگین تر است و فرمان و پیچیدن سخت تر، در نتیجه چرخهای جلو کوچکتر است تا سبک تر باشد و فرمان دهی اسان تر و راحت تر باشد.
در مورد تایرهای استفاده شده نیز کمی عجیب می نماید. این تایرها به درد جاده های معمولی و در نهایت جاده های خاکی صاف ،مثل بعضی از روستاها می خورد. برای خارج از جاده و ناهمواری باید از تایرهای اج دار و بزرگ مثل تایرهایی که در خودروهای شاسی بلند و جیپ ها است استفاده شود.
همین طور در این تصاویر یکی از انها دارای اج است که به علت استفاده ی زیاد از بین رفته است.

در مورد وظایف نیز همان طور که دوستان ذکر کرده اند، این خودروها بیشتر برای نیروهای ویژه ارتش و کماندوها استفاده می شود که نیاز به جابه جایی تند دارند و قابلیت هلی برد وجود ندارد. همین طور برای پستهای دور نیز استفاده می شود.
یکی دیگر از خوبی های این خودرو به نظر بنده این می باشد که با این خودرو به را حتی می توان ارایش نیروها را در زمان بسیار کمی تغییر داد. همین طور برای کمین و ایجاد پست سریع در مناطق به کار گرفته شود.

خودروی رنجر نیز مصارف گوناگونی دارد که کلنل عزیز به ان اشاره کرده اند . همچنین برای نیروهای امدادی نیز مناسب است به طوری که می توان برانکارد را بر روی خودرو گذاشت.
این هم 2 نمونه از این خودرو:
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_UTV-Military-Afganistan-4.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_moab_utv_rally_rch_0857_300.jpg[/img]

این تصویر را بنده نتوانستم در گالری اپلود نمایم.
http://www.sidexsideaction.com/wp-content/uploads/2009/03/buggy_xt_lowangle.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون هانس عزیز دست شما درد نکنه . اون عکس هم حجمش بسیار بالاست ! 6 مگابایت ! به همین دلیل در گالری قرار گرفته نمی شود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من حر اسلحه ي قابل حمل با دست رو ميشه رو اين ماشين سوار كرد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.