Electro_officer

بررسی پروژ‌ه‌ی KDX قسمت دوم

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/viewer_aspxsa.jpg[/img][/quote]

ما در کشور نیاز به این حوضچه ها داریم

من که در صدرا و شهید محلاتی چیزی ندیدم

امیدوارم توی بندعباس داشته باشیم ......... کسی خبر نداره ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ما در کشور نیاز به این حوضچه ها داریم[/quote]
قبل از حوضچه نیاز به تکنولوژی و بودجه داریم برادر! :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]قبل از حوضچه نیاز به تکنولوژی و بودجه داریم برادر[/quote]

اگه قراره روی شناورهای سنگین کار کنیم حتما باید قبلش دو عدد از این حوضچه های بزرگ را بسازیم

تکنولوژی ساخت این حوضچه ها از تکنولوژی شناورهایی که ساختیم بیشتر نیست

هزینه ی ساخت آنها هم کاملا توجیه پذیر است

اگر به این حوضچه ها دسترسی نداشته باشیم ، ساخت شناور سنگین بعدی ما این بار 20 سال طول خواهد کشید

چون مجبوریم هر قسمت از این شناور را در یک جا بسازیم و بعد اسمبل کنیم

این نوع ساخت دیگر منسوخ شده است و تنها در صورتی توجیه پذیر است که تکنولوژی یک قسمت در کشور موجود نباشد و مجبور باشیم آن را از کشور دیگر وارد کنیم

صنعت دریانوردی و نیروی دریایی کشور به چندین حوضچه از این قبیل حوضچه ها نیازمند است

البته فکر می کنم کسی که دستور کنترل دریای ایران و اقیانوس هند را صادر کرده ، دستور ساخت این نوع از حوضچه ها را قبل از آن صادر می کند :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ما در کشور نیاز به این حوضچه ها داریم

من که در صدرا و شهید محلاتی چیزی ندیدم

امیدوارم توی بندعباس داشته باشیم ......... کسی خبر نداره ؟ [/quote]
صدرا تناژ پايين كار ميكنه نه تناژ بالا .... ( ماهيگيري - يدك كش - بوم گذار و ... كه اكثرا" تناژهاي پايين هستند)
تناژ بالا ( با طول حدودا" 320 متر ) وظيفه صنايع فرا ساحله كه همين چند وقت پيش دو تا اقيانوس پيما رو به اب انداخت ! ( فكر كنم حوض خشك نداجا حودا" 130 - 140 متري باشه كه ... )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی از شناورهای پیشرفته دنیا رو در چند حوزچه می سازند و بعد در یه حوزچه دیگه مونتاژ می کنند. این روش هنوز هم خیلی منسوخ نشده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سئوالي داشتم اون ناوجه كره جنوبي كه توسط زير دريايي كره شمالي غرق شد از كدام كلاس بود ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سئوالي داشتم اون ناوجه كره جنوبي كه توسط زير دريايي كره شمالي غرق شد از كدام كلاس بود ؟[/quote]
ناوچه کلاس Pohang یعنی Cheonan (PCC-772)
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-PCC-783.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_800px-PCC-783.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/SHIP_FF961_ROKS_Chongju_Ulsan_Late_Class_lg.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_SHIP_FF961_ROKS_Chongju_Ulsan_Late_Class_lg.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اول ممنون از بابت مقاله بسیار زیبا و قویتون.

باید اعتراف کنم که واقعا یک قول بی شاخ و دم به تمام معناست این ناو اما چند مورد به نظرم رسید
یکی اینکه توپ پشتی شناور طوری قرار گرفته که در هنگام شلیک اون نباید از لانچرهای موشکی استفاده کرد وگرنه برخورد بین توپ و موشک شلیک شده محتمل هست و فکر می کنم اگر توپ رو به جلوی سکوهای موشک می بردنم بهتر بود مثل جلوی شناور که توپ رو جلوتر از محل استقرار موشکها قرار دادن.

دوم باید اعتراف کرد در تمام زمینه ها از جماران قویتر هست(فارغ از تمام رده بندیها) و جماران فقط در برد موشکهای دریایی یک سرو گردن بالاتر قرار میگیره.

سوم حوضچه بزرگ ساختن خیلی سخت و زمانبر نیست و توان علمی بالایی هم نمی خواد ولی باید از همین الان به فکر باشیم و دوستمون اقا احسان درت میگن.

در مورد چند حوض هم برای ساخت باید بگم یکی از کمترین تاثیراتی که میزاره زمانبر شدن پروژه هست و حالا بقیه موارد بماند مثل تلورانس قطعات مشکلات زمان نصب و.... در حالی که اگر تمام کارها در یک حوضچه انجام بشه هم زمان پایین می اد هم مشکلات ساخت و طراحی هم کمتر خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو ایران حوضچه بزرگ داریم ، پس می شه بگوئید کشتی هایی که شرکت کشتی سازی جنوب می سازه تو کدوم حوضچه می سازه ، البته تو آن حوضچه ها کشتی های سنگین باربری می سازند. مثلا ایران شهرکرد 185متر طول داره، ایران اراک هم همین مقدار طول داره و کانتینر حمل می کنند، خوب البته من نمی دونم برای صنایع نظامی در ایران یک همچین حوضچه هایی هست ، ولی بهتره دوستان قبل از اینکه بگویند تو ایران چی هست چی نیست بهتره تو گوگل یه جستجو بکنند الکی هم ایران رو ضعیف و بدون تکنولوژی و فقیر و ... نشون ندهند ، خیلی از کسایی که به این سایت سر می زنند می خواند این سایت رو بعنوان مرجع بپذیرند ، با این کار ممکنه اطلاعات غلط به خورد مردم بدهید.


كشتي ايران - اراك 29 مرداد سال 1388 به آب انداخته شد.

اين كشتي با 30 متر عرض، 185 متر طول و 18 متر ارتفاع، بیش از 7 هزار تن وزن داشته و توانایی حمل 30 هزار تن بار (2200 کانتینر) را دارا است.

موتور این کشتی با وزن 600 تن و قدرت 16 هزار و 700 کیلو وات قادر است سرعت 21.5 گره دریایی را برای این کشتی تامین کند. این کشتی همچنین قادر است 25 روز بدون توقف و به صورت مستمر در اقیانوس‌ها سفر کند. برای ساخت این کشتی نزدیک به 50 میلیارد تومان هزینه شده است.

کشتی ایران-اراک نخستین کشتی از پنج فروند کشتی کانتینربر اقیانوس پیمای سفارشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان بزرگترین سازمان توسعه‏ای کشور، ساخت آن را به اتمام رسانده است.

بر اساس اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، با حمایت و تاکید دولت هم اکنون ساخت چهار فروند کشتی اقیانوس پیمای دیگر با پیشرفت کار مناسب درحال تکمیل شدن است. این سازمان انتقال دانش فنی ساخت کشتی‏های اقیانوس پیما به واسطه ساخت این کشتی را نقطه عطفی در تاریخ صنایع دریایی کشور عنوان کرده است.

- وزن در هنگام به آب اندازی 7500 تن
- وزن موتور 600 تن
- وزن با نصب موتور و استراکچر 9000 تن
- طول 187 متر، عرض 29.8 متر، ارتفاع 18 متر،‌ آبخور کشتی 10 متر
- ظرفیت حمل TEU 2200 کانتینر در ابعاد 6 متر (830 کانتینر در انبار و 1300 کانتینر در عرشه)
- توانایی 2000 تن سوخت گیری و 400 تن آب آشامیدنی
- قدرت موتور کشتی 16700 کیلو وات
- سرعت دریانوردی کشتی 32 گره دریایی
- ساختمان کشتی در 9 طبقه
- مسافرت 25 روزه بدون توقف و مستمر در اقیانوس‌ها

نکته ::: توانایی حمل 30 هزار تن بار (2200 کانتینر) را داراست ، وزن با نصب موتور و استراکچر 9000 تن می باشد. دوستی که مطلب رو نوشته بود ، گفته بود وزن بین 7 تا 10 هزار تن ، حالا من واسه ایران اراک می گم وزن 9 تا 39 هزار تن . :evil:


لینک منبع : [url]http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=93901[/url]


شرکت سازنده ایران اراک شرکتی به نام شرکت ایزوایکو می باشد که تا چند وقت پیش تحت لیسانس آلمان تو ایران بود و در حال حاضر تقريبا ديگه صد در صد توليداتش وطني هست ، جزء شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هست. این شرکت در پروژه ایران اراک و ایران شهرکرد موفق به انتقال دانش تولید شناورهای سنگین و فوق سنگین به ایران شد. این شرکت 3 کشتی دیگه رو به صورت کاملا بومی می سازه ، از ریزترین پیچ تا موتور رو خودش می سازه ، خدا رو شکر !!!

لینک اطلاعات شرکت در کتاب اول : http://www.ketabeavval.ir/Profile/?id=114013


دوستان بدونید تو کشوری دارین زندگی می کنید که هر چیزی رو خواستیم ، توانستیم ، ان شا الله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا رضا زیاد اتیشی نشو برادر منظور ما هم این نبود و بقیه دوستان به همین شناور هم اشاره کردن منظور ما یا حداقل من ساخت حوضچه های اختصاصی در نیروی های دریاییمون هست(مراکزی که اقدام به ساخت ناو جنگی میکنن).
به هر حال باید اختصاصی این کار دنبال بشه و اون حوضچه هایی هم که برای ساخت ایران اراک و ایران شهرکرد اصتفاده شده الانبرای اون سه تای باقی مانده داره استفاده میشه و تا مدتی توان به کار گیری اونها رو نداریم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از برادر محمد مهدی عزیز.

ناوشکن قابلی هست و خصوصا در زمینه دفاع هوایی سنگ تمام گذاشتن و به خوبی به این نکته رسیدن که: [b]ناوی که نتونه از خودش دفاع کنه، دیگه وجود خارجی نخواهد داشت تا از چیزی دفاع کنه![/b] البته این موشکهای استاندارد یک نقطه ضعف بزرگ دارند و اون اینکه در برابر اهدافی که مانورهای سنگین انجام بدهند ضعیف هستن و هدف رو از دست میدن.

[quote] شناورهای این کلاس در واقع سنگین‌ترین شناورهای مجهز به AEGIS محسوب می‌گردند.[/quote]

البته یحتمل این ایجس با اون ایجس تومنی هفت صنار توفیر داره و داون گرید شده هست.



[quote]موشک به برد بیشینه 170 کیلومتر [/quote]

به نظرم برد بیشینه اشتباه درج شده.

[quote] نواخت این توپ 20 گلوله بر دقیقه و برد مفید آن 24 کیلومتر است. [/quote]

البته آمریکا برای این توپ نوعی گلوله راکتی ساخته که به برد باورنکردنی 120 کیلومتر می رسد.

با این هیکل بزرگ و وزن سنگین به علت برخورداری از موتور توربین گازی سرعت خیلی مناسبی داره، بردش هم بدک نیست. . .

به نظرم یکی از دلایلی که به موشکهای ضد کشتی با برد بیشتر مجهز نشده، معاهدات نظامی کره ای ها با آمریکا بوده و همچنین برخی فوانین بین المللی در خصوص صادرات موشکهای ضد کشتی. در هر حال برد بیشتر موشکها امنیت بیشتری برای خود کشتی و منطقه تحت حفاظتش ایجاد می کنه.

----------------------------

البته همونطور که توی یکی دوتا تاپیک دیگه هم گفتم، هنوز هیچ فکر اساسی برای قایقهای سریع السیر موشک انداز نشده، برخی از این قایقها توان حمل موشکهایی در کلاس نور( سی 802) و تعداد عمده تری توان حمل موشکهایی در کلاس کوثر و نصر( سی 704) رو دارن، حمله 5 فروند قایق موشک انداز کره شمالی مجهز به موشک سی 704 ّ( هر کدام 4 موشک) از فاصله 30 تا 35 کیلومتری می تونه به افسانه این ناوشکن عظیم همانند افسانه جومونگ خاتمه بده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله محمد خان که این سناریو در خلیج همیشه فارس برای غربیها محتملتر و خطرناکتر هم هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سوم حوضچه بزرگ ساختن خیلی سخت و زمانبر نیست و توان علمی بالایی هم نمی خواد ولی باید از همین الان به فکر باشیم و دوستمون اقا احسان درت میگن. [/quote]
مثل اینکه اشتباهی رخ داده! :evil: منظور من از توان تکنولوژیک داشتن توان طراحی و ساخت سامانه‌های تسلیحاتی جدید برای ناو بود مثلا برای دفاع ضدهوایی به نظر من در جماران تلاش چندانی صورت نگرفته و از این لحاظ ضعیف هست و سامانه دفاع نزدیکش هم قابل مقایسه با انواع خارجی نیست. تازه بدنه هم که همان واسپر است! البته من قصد کوچک نمایی کار عزیزان رو ندارم و به عنوان نخستین شناور داخلی عالیه و مهم شروع کار هست ولی توقف در این کلاس در وضعیت فعلی اصلا توجیه پذیر نیست....

[quote]به نظرم برد بیشینه اشتباه درج شده. [/quote]
در مورد برد منبع ویکیپدیا هست تو دو سایت گلوبال سکیوریتی و فاس هم تقریبا همین آمار درج شده:
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/missile/sm-2.htm
http://www.globalsecurity.org/military/systems/munitions/sm-specs.htm

[quote]البته همونطور که توی یکی دوتا تاپیک دیگه هم گفتم، هنوز هیچ فکر اساسی برای قایقهای سریع السیر موشک انداز نشده، برخی از این قایقها توان حمل موشکهایی در کلاس نور( سی 802) و تعداد عمده تری توان حمل موشکهایی در کلاس کوثر و نصر( سی 704) رو دارن، حمله 5 فروند قایق موشک انداز کره شمالی مجهز به موشک سی 704 ّ( هر کدام 4 موشک) از فاصله 30 تا 35 کیلومتری می تونه به افسانه این ناوشکن عظیم همانند افسانه جومونگ خاتمه بده.[/quote]
در مورد قایق‌ها من فکر نمیکنم دست روی دست گذاشته باشند تا این غول‌های گرانقیمت و به این راحتی از دست بدن. :evil: احتمالا نقطه اتکاشون در برابر شناورهای سبک نیروی هواییشون خواهد بود وگرنه رو این ناو که غیر از این تسلیحات چیز دیگه‌ای وجود نداره...

اما یه نکته جالب اینه که من هر چی گشتم پرتابگرهای اژدر رو ندیدم احتمالا تو پاشنه و دارای دریچه هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اتفاقا نبود جای اژدر رو من هم متوجه نشدم منتظر بودم شاید دوستان عکسی چیزی قرار بدن.

اما سرتیپ ما در بخش دریایی و تسلیحات اون و همچنین در خود تکنولوژی ساخت ناوهای سنگین و بهتر و همچنین ساخت اژدرمشکلی نداریم مشکل ما در بخش پدافند هوایی هست که هنوز دارای سیستم قوی نیستیم هر چند کسی اطلاعاتی در مورد این سیستم استاندارد استفاده شده در جماران هم نداره اخه این مهندسین ایرانی ید طولایی در دو برابر کردن برد و ارتفاع موشکها دارن و سنگین کردن کلاهک و یا حتی تعویض و بهینه و ارتقا الکترونیک ولی باز میگم ما فعلا نمی دونیم چه کار کردن.

من توی تاپیکی دیگه گفتم اگر ما روی تغییر شکل بدنه کلاس جماران برای رادار گریزی و دو برابر کردن تعداد موشکهای ضد سطحی به ۸ تا ؛ قرار دادن دو پک سیستم موشک حرارتی در دو طرف ناو جایی کنار توپهای ۲۰ م م و نزدیک به بدنه قرار دادن سیتمی کوتاه برد مثل تور و استفاده از موشکهای استاندارای که برای شلیک عمودی در تعداد حداقل ۱۶ تا اماده شده و تعداد اژدرهای قابل شلیک از ۶ به ۱۰ می تونیم این شناورها رو خیلی قویتر از این کنیم.
توپهای ۲۰ م م رو هم اگر اتوماتیک کنیم و یا به جاشون از مصباح و یا سماوات استفاده کنیم که نور علی نور خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اما سرتیپ ما در بخش دریایی و تسلیحات اون و همچنین در خود تکنولوژی ساخت ناوهای سنگین و بهتر و همچنین ساخت اژدرمشکلی نداریم مشکل ما در بخش پدافند هوایی هست[/quote]
خلط مبحث شد! منظور من اژدر ناو کره‌ای بود نه جماران.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.