REZAT1980

خارق العاده ترین مانور خلبانی جهان + عکس

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

شاید باورتان نشود اما این تصویر واقعی است که بعنوان خارق العاده ترین عکس صنایع هوانوردی دنیا در زمینه مانور هوایی مشهور شده است.

در این تصویر خلبانان ژاپنی را در مانور می بینید که بطرز ماهرانه ای دو جت جنگنده کاوازاکی تی چهار را از شکم به هم چسبانده اند. سرعت این دو هواپیما متعلق به اسکادران فرشتگان آبی و پرندگان تندر هنگام اجرای مانور بیش از 1000 کیلومتر است.


[img]http://khabaronline.ir/images/2010/7/13d629b64242228_jpg.jpg[/img]

لطفا یکی منتقل کنه به گالری.

به نظرتون واقعیه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عکس شاید حقیقت باشه ولی نوشته دروغه!

فرشتگان آبی (Blue angles) تیم آکروجت نیروی دریایی و پرندگان تندر (Thunder birds) تیم آکروجت نیروی هوایی ارتش آمریکاست!

در مورد سرعتشون هم به نظر من اغراق شده!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این دو تا رو با بالایی مقایسه کنید

Thunder birds

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Image00003%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Image00003%7E0.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Thunderbirds_VII_%28253800283%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Thunderbirds_VII_%28253800283%29.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]تشکر رضا جان. به بخش گالری نیروی هوایی انتقال یافت.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]این دو تا رو با بالایی مقایسه کنید

Thunder birds

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Image00003%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Image00003%7E0.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Thunderbirds_VII_%28253800283%29.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Thunderbirds_VII_%28253800283%29.jpg[/img][/url][/quote]


واقعا تصویرش مشکوکه ، تا آنجایی که می دونم هواپیماها برای اینکه بتونند بر جاذبه زمین غلبه بکنند یه تغییراتی در فشار باد و ایجاد آشفتگی در بالای سر هواپیما و ... بوجود می یارند و تا آنجایی که من سوادم قد می ده این دوتا اگر با این سرعت در کنار هم بخواند حرکت بکنند ( بیشتر از چیزی حدود 7 ثانیه ) دوام نمی یارند و مثل دو قطب مخالف آهن ربا همدیگه رو می کشند و به هم برخورد می کنند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام نمیدونم این عکس رو دیدین یا نه ولی دیدنش خالی از لطف نیست
[img]http://www.aerocenter.ir/upload/images/96854093657614666384.jpg
فکر کنم این از همش خطر ناکتر باشه نیست؟[/img]

آخ ببخشید پست تکراری شد من نتونستم پاکش کنم یکی زحمتش بکشه به منم بگه چطوری پاکش کنم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://www.aerocenter.ir/upload/images/96854093657614666384.jpg

icon_cheesygrin


:lol:

همين عكس پست اقاي سعيد تامكت

حالا اساتيد بهتر ميدونن ولي من تصور ميكنم كه جنگند ه ها هنگام پرواز يه حالت مثل شكل موج سينوسي دارن يعني با يه دامنه اي در حال پرواز به بالا و پايين غوطه ميخورن و خط سير كاملا مستقيم بدون انحراف ندارن كه بتونن اينطوري لب به لب هم حركت كنن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولاً كه تصوير از سايت ديگر است٬ اين مال گالرى خودمونه:
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_13d629b64242228_jpg.jpg[/img]
[align=justify]دوماً توى همين تصوير دقّت كنيد: شوفر هواپيماى بالايى كو؟! نكنه ترسيده از مانور٬ اصلاً سوار نشده؟ :lol:

در مورد فاصله ى عمودى هواپيماها بايد اين نكته رو متذكر بشوم كه چنان چه دو جسم شناور در يك سيال(كشتى ها يا هواپيماها) به هم زيادى نزديك بشوند٬ سرعت حركت سيال در دالان بين آن ها افزايش مى يابد و اين به معنى كاهش فشار سيال در اين منطقه هست. بنابراين محيط اصلى سيال كه در دو طرف اين دو جسم شناور هست كه داراى فشار بالاترى هست٬ طبق اصلى كاملاً ساده سعى در جبران اين كاهش فشار مى كنه و سيال به اين فضاى دالان مانند فشار وارد مى كند(در واقع به آن هجوم مى آورد) كه منجر به نزديك شدن همان دو جسم شناور مى شه. اين يعنى با اندكى حركت با همين وضعيت به هم مى رسند و برخورد مى كنند.
كشف اين موضوع به صورت ثبت شده هم برمى گرده به يك حادثه در يكى از بنادر(اگر اشتباه نكنم) ايالات متحده. يك كشتى ماهيگيرى كوچك در كنار يك اقيانوس پيماى غول پيكر اندكى حركت كرد و سپس با برخورد به بدنه ى آن٬ غرق شد. مقامات قضايى بعد از جدال فراوان كشتى بزرگ رو مقصر داستند كه به كشتى ديگر راه نداده است و راه آن را مسدود كرده است. امّا كنجكاوى و پافشارى عده اى منجر به كشف اين پديده شد. كشتى اقيانوس پيما به علّت جرم و اندازه بسيار بزرگ تر٬ عملاً در مسير خود مانده بود و نيرويى كه بايد به طور مساوى به هر دو شناور وارد مى شد٬ همه اش به شناورماهى گيرى منتقل شده بود كه آن را با شدّت به بدنه اقيانوس پيما كوبيده يود!

حالا اين جا هم قضيه اش همين طوريه. ولى به مدّت كوتاهى و يك فاصله ى عرضى معقول ٬ مى توان اين مانور رو انجام داد؛ نشدنى نيست(مى خواهيد خودم برايتان انجام بدهم؟! ابراهيم جان اون رپتورت رو نيم ساعت به من قرض بده! icon_cheesygrin البتّه بايد خودت هم دلش رو داشته باشى و بيايى٬ مانور يك نفره كه نمى شه؟ ).[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1. توضيح عكس كه كاملا معلومه ايراد داره
اين تصوير هواپيماي تي-4 كاوازاكي هست . رنگ آميزي مطالق رنگ اصلي تيم هست. اين هواپيما متعلق به تيم بلو ايمپالس ژاپن هست.
2. ماكسيمم سرعت اين هواپيما 1038 كيلومتر بر ساعته . سرعت 1000 كيلومتر گفته شده صرفا يك تخيل محضه! چون همين 1000 كيلومتر چيزي حدود 0.8 ماخ ميشه!‌و كنترل هواپيما توي اين وضعيت آيا ممكنه؟!!!!!پس سرعت حرفي الكيه
3. تيم فرشتگاه ابي در حال حضر اي-4 اسكاي هاوك و پرندگان تندر هم تي-38 تالون استفاده ميكنند.
4. و مساله اي كه دوستمون گفت جالب بود هواپيماي شماره 6 كمك خلبان نداره! اما شماره 5 داره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.