ColonelShak

اول شرق یا اول غرب ؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دوستان چند تا عکس جالب پیدا کردم تو سایت Englishrussia . به نظر شما کدام اول تولید کرده اند ؟ اختراع بنام کدام کشور بوده است ؟ ( حجم تصاویر زیاد است و باید مقداری صبر کنید ) .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1_%281%29%7E3.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/2%7E149.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/4%7E120.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/3%7E128.jpg[/img]

از دوستانی که اینترنت کم سرعت دارند واسه قرار دادن عکسهای بزرگ پوزش می خواهم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب تاپيك نابي..دستت درد نكنه

يكسري هاش كه مشخصه..مثل قدمت بيشتر اف 14 در برابر ميگ 29

يا اف 22 در برابر تي 50

C-5 Galaxy هم اولين پروازش در سال 1968 انجام شده ولي Antonov An-124 در سال 1982 خب معلومه كدوم قديمي تره ديگه

ولي فكر كنم ميگ 15 از اف 86 قديمي تره

حالا تا نظر اساتيد چي باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه تاپیک خوبی زدی
در اکثر موارد غربی ها تکنولوژی رو زودتر وارد کردند (بنظر من بهتره اسم تاپیک به "اول شرق یا اول غرب تغییر "پیداکنه)
ولی فکرکنم فقط تو مورد انتوف 124 ومیگ 15 شرقی ها زودتر دست بکار شدند ودر بقیه موارد غزبی ها زودتر وارد عمل شدند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام کلنل جان دمت گرم طرح جالبیه.

در کل فقط فکر کنم میگ 15 رو روس ها زود تر ساخته اند.
بعضی هاش که خیلی تابلو هستند مثلا توپولف 144 که به کنکوردسکی معروفه یا بوران که به شاتل بوران معروفه و بقیه هم به همین صورت.

در کل با محمد جان موافقم هرکی زود تر از آلمان دزدید.

فقط کاش که تسلیحات زمینی علی الخصوص زرهی رو هم قرار بدی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]

کلنل جان چند وقتیه پرکار شدی خدا رو شکر

دستت درد نکنه خیلی جالب بود .

ولی تجهیزات روسها چیزه دیگه ای (البته به نظر بنده) 100 سال کار میکنه :mrgreen:


[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میگ 15 در سال1948 وارد خدمت شد در حالی که F86 سال 1950 وارد خدمت شد در واقع MIG15 همدوره F80 امریکایی و گلاستر مستر انگلیسی هست و باید با انها مقایسه شود و MIG17 با F86
اما اگر هدف از این تایپیک برتری طراحی باشه باید بصورت قاطع غرب رو برتر دونست شما یک نگاه به طرح های امریکا در ضمینه هواگردها اگر بندازید میبینید تنوع در شکل بدنه جنگنده های امریکایی از نواوری و تنوع برخوردار هست در حالی که روسها طرح های قبلی رو که خود اونها از روی نمونه های غربی طراحی شده اند رو دوباره با یک تغییرات بسیار جزئی میسازند نمونه بارزش سوخو 27 و 30 و 33 و 34 و 35 و 37 یا میگ 25 و 31 یا میگ 29 و 33و35 یا میگ23 و سوخو24 و میگ27 و...
در واقع در همه این مدلهای به ظاهر مختلف سه طرح اصلی وجود دارد و یک طرح کوچک شده(میگ29 از روی سوخو27)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصولا روسها توي طراحي خيلي خوش سليقه نيستد اما توي جاسوسي چرا
همه به خوبي ميدونيم كه خيلي از اين طرحها مال آلمانيها هستش و چند كشور كه تونستند به طرح هاي آلمانيها دست پيدا كنند پيشرفتهاي خوبي داشتند
براتون جالب نيست فرانسه ويرانه جنگ جهاني دوم الان يك ابرقدرته
انگليس درب و داغون الان براي خودش كسيه
و چرا روسها اينقدر توي صنايع موشكي قوي هستند در صورتيكه انگليس و فرانسه نه
البته روسها هميشه به دنبال ساده ترين راه حل هم هستند
به عنوان مثال زمانيكه آدم به فضا فرستاده شد مشكل نوشتن در فضا براشون پيش اومد
آمريكاييها با كلي تحقيق و هزينه تونستند خودكاري بسازن كه توي فضا بنويسه
روسها به سادگي از مداد استفاده كردن :mrgreen: اين يه نمونه هست و ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط کنکورد رو می دونم که کا گ ب اطلاعاتش رو از اروپاییها دزدید و اون رو از روی همون طرح ساختن به همین دلیل اگر توجه کنین خیلی هم به هم شبیه هستن البته شبیه که نه کپی برابر اصل.

در کل تمام این فناوریها از المان به قرض گرفته شد ولی من همیشه در عجبم این المانیها و نازیها با چه سیستمی در عرض چند سال و یا شاید کلا یکی دو دهه اینقدر در علم پیشرفت کردن که هنوزم که هنوزه علم دنیا ریزه خوار اینهاست.

البته این رو بگم که همیشه فناوری غرب از شرق جلو بوده و دلیل اون هم به این خاطر هست که در اقتصاد بر پایه دولتی خیلی از طرح ها و نواوریها می میره و از بالقوگی به به بالفعلی نمی رسن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به نظر شما کدام اول تولید کرده اند ؟ اختراع بنام کدام کشور بوده است ؟ [/quote]

به نظر من که هصلا تفاوت ندارد که کدام زودتر ساخته اند

سوال این است که چرا اینقدر شبیه هستند

اینجاست که می شه گفت تئوری توطئه رنگ می بازد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
توپولف 144 زودتر از كنكورد ساخته شد ! ولي دير تر از اون شروع شد ! ... (به همين خاطر بهش ميگن كنكوردسكي ! اما چيز جالبي از آب در نيومد و بعدها از كاربري افتاد ! همزمان با فرانسوي ها آمريكايي ها هم طرح مسافربري مافوق صوتشون رو داشتن اجرا ميكردن ! كه برخلاف كنكورد و 144 بالهاي متغييري هم داشت اما هيچ وقت به سرانجام نرسيد و ساخته نشد واقعا مسافربري مافوق صوت بال متغيير طرح جاه طلبانه اي بود و تمام جنگ اون دوران كه سرد ناميده ميشه برروي همين برخ كشيدن تكنولوژي بود ! ونه چيز ديگري آمريكا شكست خورد فرانسوي ها خيلي دير به نتيجه رسيدن و روسها كار رو تموم كردن ! اما در نهايت هيچ كدوم نتيجه نداد ) ...

--

توپولف 4 به اذعان روسها كپي كاملي از ب 29 اي هست كه در زمان جنگ در شوروي سقوط كرده بود ! ..

--

ميگ 15 و اف 86 هر دو تلاشي بود براي داشتن يك جنگنده جت يك موتوره ارزان ! به ظاهر شبيه هم هستند اما كاملا متفاوتند ..
اف86 پيشرفته تر از ميگ 15 هست اما به نظر ميگ 15 چند ماهي زودتر رونمايي شد ! اولين بار سطوح كنترل لبه حمله در اف 86 بطور رسمي بوجود اومد ..
اون اوايل همكاري هاي مشترك زيادي بين صنايع هوايي اين كشور ها صورت ميگرفت !!‌...
و روش به اين صورت بود كه روسيه با فرانسه همكاري ميكرد (ولي برنامه هاي مستقلي داشت) انگليس با آمريكا ! و در نهايت انگليس و فرانسه !!! ..
پس علت وجه اشتراك شباهتي اين طرح ها مشترك بودن تحقيقات هست ! ..

مثلا زماني كه فهميدن بال هاي عقب كشيده به سرعت كمك ميكنه همه در طراحي هاي بعديشون از اين روش استفاده كردن (كه در اصل تجربه و تحقيقات آلمان نازي بوده )


---
بی 1 لنسر صددرصد جلوتر از توپولف 160 بوده ! این پروژه برمیگرده به عصر نیاز به بمب افکن های مافوق صوت برای انهدام سریع دشمن در دوردست ترین نقاط ! ..
تقریبا تمام کشورهای پیروز جنگ به انواع بمب افکن ها مجهز بودن × اما اینکه کدوم بتونه سریعتر دشمن رو بزنه همزمان شد با تکنولوژی جت در جنگنده ها ! طرح های ناموفق زیادی این وسط اجر شد ! تب داشتن بمب افکن مافوق صوت باعث شد تا کشورهای اروپایی فرانسه و انگلیس طرحه های خودشون رو داشته باشند !

اول اف 105 تاندر چیفت بعد اف 111 بمب افکن سنگین مافوق صوت و بعد هم توپولف 22 که مافوق صوت بود و سنگین تر پا به میدون گذاشت ! توپولف 28 و بعد از اون آمریکا جواب همه اینها رو در بی 1 لنسر داد !! چند سال بعد روسها توپولف 160 رو ساختن که به گفته خودشون بر اساس لنسر اما متفاوت از اون طراحی شده ! ...

---

آنتونف 124 و سی 5 گالاکسی در ظاهر شبیه به هم هستند اما در باطن و دم ها باهم کاملا فرق دارند ! آنتونف 124 جدید تر از سی 5 هست ! و از اون جدید تر و از همه ترابری ها برتر انتونف 225 هست که آمریکایی ها هنوز روی دستش نزدن !


---

وظعیت تی 50 و رپتور هم که کاملا مشخص هست !! ...

---

شاتل از بوران قدیمی تر هست ! ...

---


اینکه در برخی موارد روسها عقب باشند و آمریکایی ها جلوتر امری طبیعی هست ! روسها بعدها خیلی عقب موندن و بعد از فروپاشی شوروی از کل دنیا عقب موندن ! ...

روسها آمریکایی ها مقلد اروپایی ها بودن و اروپایی ها هم سرور فناوری و تکنولوژییشون آلمان نازی بود ! تا همین الان هیچ خلاقیت جدید دیگری دیده نمیشه ! و همش دارن طرحهای مربوط به آلمان نازی رو بهینه تر میکنند ....

[quote]سوال این است که چرا اینقدر شبیه هستند
[/quote]طبیعیه ! جواب های مربوط به حل معادلات مشابه معمولا یکی هستند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]و همش دارن طرحهای مربوط به آلمان نازی رو بهینه تر میکنند ....[/quote]

آقا این دقیقا حرف من هم هست.
[b]
از دوستان مدیران یه درخواست دارم.

یه تایپیک جداگانه ایجاد کنن تا همه بیان ببین، از لحاظ سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و علمی و عقیدتی و اجتماعی، چه اتفاقاتی باعث اون پیشرفت های عجیب آلمان نازی شد؟؟؟ پیشرفت هایی که گاهی هنوز هم جاه طلبانه می نماید.

این تایپیک واقعا نیازه. و مطمئنم دوستانی هستند که میتونن، اطلاعات ذی قیمتی در این مورد ارائه کنند.[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ز اون جدید تر و از همه ترابری ها برتر انتونف 225 هست که آمریکایی ها هنوز روی دستش نزدن [/quote]

آنتونف 225 كه 17 خدمه پروازي دارد داراي 6 موتور قدرتمند ساخت شركت آنتونف اوكراين است اين موتورها مي توانند معادل 5/1 ميليون تن نيروي رانش ايجاد كنند آنتونف 225 قابليت حمل 1500 نفر نيرو را دارا مي باشد كه اين در نوع خود بي نظير مي باشد . مخازن سوخت اين هواپيما قابليت سوختگيري به ميزان 280 تن را دارا مي باشد و در حالت عادي در هر ساعت 18 تن سوخت مصرف مي كند و با بار قابليت پرواز به ميزان 12 ساعت را دارا مي باشد يكي از معايب اين هواپيما ارتفاع خلبان با زمين در هنگام فرود يا پرواز است كه تقريبا 10 متر مي باشد در خصوص وزن آن همين نكته كافيست كه آنتونف 225 وزني معادل 8 فروند بوينگ 737 دارد . طول اين هواپيماي غول پيكر 43 متر مي باشد كه با اين طول مي تواند بدنه يك بوينگ 737 را در خود جاي دهد .


قابليت ديگر اين هواپيما حمل بار بصورت خارجي مي باشد يعني مي توان با قراردادن قسمتي در روي بدنه هواپيما بارهاي حجيم را نيز حمل نمود همانطور كه در سال 1989 شاتل را حمل نمود . از بارگيري هاي مهم اين هواپيما بعد از بازسازي مي توان به بارگيري يك واگن قطار همراه با ريل به وزن 109 تن ، بارگيري ژنراتور و مولدهاي برق و حمل ماشينها و وسايل و خدمه يك شركت اتوميبل راني را براي شركت در مسابقات نام برد . در پايان قابل ذكر است اين هواپيما قابليت حمل بار تا 250 تن را دارا مي باشد .

[b]مشخصات هواپیما[/b]

بیشنه وزن هنگام برخاست: ششصد هزار کیلو گرم

بشینه وزن بار: دویست و پنجاه هزار کیلو گرم

طول: ۸۴ متر

دهانه بال: ۸۸٫۴۰ متر

ارتفاع: ۱۸٫۱۰ متر

خدمه: ۲ خلبان و ۴ خدمه پرواز

پیشرانه: شش موتور توربوفن Lotarev D-۱۸T

سرعت کروز: ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت

برد: ۱۵۴۰۰ کیلومتر

ويكي پديا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.