ninos

ناگفته هايي از ورود نهاجا به جنگ از زبان امير نمكی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ازخوانی توطئه نافرجام طبس در گفتگوی مهر با سرتیپ عابدی:
بیابان طبس بهترین راوی معجزه‌ای است که دل تاریخ را به لرزه در آورد/ آمریکا از حادثه طبس درس عبرت بگیرد
امیر سرتیپ خلبان محمدکریم عابدی از جانیازان شمیایی 8 سال جنگ تحمیلی و از افرادی که به دستور امام خمینی(ره) به همراه رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر چمران و همچنین شهید سرتیپ خلبان خزایی مسئول پیگیری حادثه طبس در سال 1359 شد، آنچه در ذیل می‌خوانید گوشه‌ای از خاطرات اوست که در گفتگو با خبرنگار مهر بیان شده است.

امیر سرتیپ خلبان محمد کریم عابدی در این گفتگو پیروزی انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی یک سال پس از آن را زمینه ساز کینه توزی کاخ سفید علیه ایران و واقعه طبس خواند .

به گفته وی در شامگاه چهارم اردیبهشت 1359 هجری شمسی هفت فروند هواپیماى غول پیکر نظامى 130 - C و هشت فروند بالگرد نظامى مجهز آمریکایى مرزهاى هواى جنوبى ایران را بدون کوچکترین مقاومتى پشت سر گذاشته و وارد حریم هوایى جمهورى اسلامى ایران می شوند که در آن هنگام یکى از پاسگاه‏هاى مرزى عبور آنها را گزارش مى‏دهد، امّا به دلایلى نامعلوم به آن گزارش ترتیب اثر داده نمى‏شود.

امیر سرتیپ عابدی اظهار داشت: دولتمردان کاخ سفید برای آنکه بتوانند به اهدافی که در صحرای طبس در پی آن بودند دست بیابند نزدیک به شش ماه در صحرای آریزونا نیروهای کماندوی ویژه خود را آموزش دادند.آمریکا در آن دوران با در اختیار گرفتن برخی از نیروهای منافق ایرانی ، در صحرای آریزونا که شبیه کویر لوت ایران است با مدرن ترین هلی کوپترها و قوی ترین کماندوها تمرینی را انجام می دهند تا حمله موضعی به ایران را هرچه زودتر انجام دهند و گروگان های خود را آزاد کنند، این در حالی بود که آمریکا تجربه حمله به ویتنام را نیز در کارنامه خود داشت .

عضو هیات پیگیری حادثه طبس گفت : دولتمردان کاخ سفید با طراحی عملیات طبس برعلیه ایران به دنبال آن بودند تا مراکز مهمى چون منزل امام خمینى"ره"، مراکز سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، مدرسه فیضیه، مقرریاست جمهورى، نخست وزیرى، ستاد کمیته مرکزى، انبارهاى مهمات ارتش را بمباران کنند و همچنین شخصیت‏هاى مهم مملکتى را از بین برده ویک حکومت سوسیال دموکرات به سبک آمریکایى و به ریاست شاهپور بختیار را در ایران را به روى کار آورند.

وی افزود : آمریکا وقتی دید که نمی تواند جاسوسان خود را که توسط دانشجویان در لانه جاسوسی به اسارت درآمده بودند را از ایران خارج کند دست به ترفندهای مختلفی زد تا بتواند به اهداف خود دست پیدا کند، ایران نیز در آن دوران با دستگیری این جاسوسان به دنبال آن بود تا به دولتمردان کاخ سفید بفهماند که دیگر حق تجاوز به مرزهای آبی و خاکی ایران را ندارد و از اهداف شوم خود مبنی بر تجزیه کردن ایران در آن دوران دست بردارد زیرا دولتمردان کاخ سفید با تمام قوا و تجهیزات نظامی سعی بر آن داشتند تا دکترین خود را در قبال ایران به اجرا درآورند.

سرتیپ عابدی شکست عملیات در صحراى طبس براى دولتمردان آمریکایى به طور اخص و مردم جهان به طور اعم را بسیار شگفت‏ آور و غیر منتظره و برخلاف مسایل علمى و تکنیکى خواند و گفت: در پی این واقعه از آن جا که هدف آمریکا نابودى انقلاب اسلامی ایران بود، نیروهاى انقلاب به ویژه امت مسلمان که به پیروى از رهبر خویش معابر و خیابانها را از شعار و فریاد مرگ بر آمریکا پر کرده بودند، بغض خود را بر علیه آمریکا بعد از حادثه طبس افزودند.



وی گفت: ازجانب دیگر آمریکا با دست زدن به این توطئه نافرجام، خود را بیش از گذشته در ایران اسلامى به عنوان استعمارگرى خون خوار و کینه توز مطرح کرد. هم چنین گروهک‏ هاى مخالف جمهورى اسلامى که تا آن زمان خود را ضد امپریالیست مى‏خواندند و مقابله و مبارزه جمهورى اسلامى با آمریکا را یک حرکت ظاهرى مى دانستند، بر اثر یورش نافرجام مذکور، تمامى رشته‏ هاى خود را پنبه یافتند و تمامى تحلیل‏ها و تفسیرهاى خود را مبنى بر این که ضد آمریکایى بودن ایران یک نمایش است بر باد رفته دیدند.

[color=red]عضو هیات پیگیری حادثه طبس ادامه داد : پس از واقعه صحرای طبس ، رئیس جمهور وقت ، بنی صدر، دستور می دهد تا چند فروند هواپیمای جنگنده برای بمباران هلی کوپترها در صحرای طبس بمباران کنند اما امام خمینی (ره) پس از شنیدن این حادثه دستور تشکیل تیم ویژه ای برای بررسی این حادثه را می دهند و همان روز هم مرحوم آیت الله خلخالی در منطقه حضور پیدا کرده و تعدادی از کشته های آمریکایی را جمع آوری کرد، مدارکی هم جمع آوری کرده تا در دادگاه انقلاب به آنها رسیدگی شود و جالب اینجا بود که آمریکایی ها تمامی این صحنه ها را از طریق ماهواره رویت می کردند .

وی افزود : هیاتی متشکل از حضرت آیت الله خامنه ای نماینده امام در وزارت دفاع ، آقای هاشمی رفسنجانی عضو شورای انقلاب و شهید چمران و به اتفاق بنده و شهید خزائی که خلبان F4 بودند به عنوان کارشناس هواپیمایی در این تیم قرار گرفتیم . به علت اینکه هواپیما نمی توانست در آن منطقه فرود بیاید تصمیم گرفته شد به منطقه هشتم شکاری اصفهان رفته و از آنجا با هلی کوپتر عازم منطقه شویم . در منطقه با این صحنه روبرو شدیم: لاشه سوخته یک هواپیما ، چهار هلی کوپتر سوخته و دو هلی کوپتر خالی .[/color]

سرتیپ عابدی گفت : اولین کاری که صورت دادیم این بود که مراقب بودیم که تله نگذاشته باشند تا منفجر شویم ، پس از بازدید متوجه شدیم که دو تا از هلی کوپترها تقریباً سالم هستند . در هلی کوپترها به دنبال اسناد بودیم و متوجه نقشه ای داخل یکی از آنها شدیم که نقشه مسیر حرکت این هلی کوپترها از دریا تا تهران و از تهران تا مقصد بعدی را نشان می داد . همچنین به مدارک دیگری دست یافتیم که به زبان عربی ، فارسی و انگلیسی نوشته شده بود که اگر افراد گیر افتادند بتوانند با آن جملات خودشان را نجات دهند .

وی ادامه داد : بعد از اعلام بنده و شهید خزائی مبنی بر اینکه مدرک دیگری موجود نیست و مدارک به شهید چمران تحویل شد، کارمان پایان یافت و به سمت تهران حرکت کردیم.

پس از حدود بیست دقیقه پرواز با هلی کوپتر شنوک برای فرود اعلام وضع اضطراری کرد که پس از فرود، حضرت آیت الله خامنه ای دستور دادند تا به صورت دسته جمعی و در کنار یکدیگر ننشینیم بلکه به سه گروه تقسیم شویم و در اطراف هلی کوپتر در انتظار بمانیم ، زیرا ممکن بود جنگنده های ما هلی کوپتر را اشتباه گرفته و بمباران کنند. همه با فاصله پانصد متر از هلی‌کوپتر نشستند که آیت الله خامنه ای با تیم خود ، آقای هاشمی رفسنجانی با همراهانش و بنده به همراه شهید چمران و خزائی در کناری منتظر ماندیم . یکساعت انتظار ما به طول انجامید و در این زمان حضرت آیت الله خامنه ای به صحبت با همراهانشان از جمله سرهنگ دیزجی و سرهنگ سلیمی که بعدها به عنوان فرمانده کل ارتش انتخاب شد، مشغول بودند.

سرتیپ عابدی ادامه داد: پس از حدود یکساعت که هلی کوپتر تعمیر شد به اصفهان برگشتیم و از آنجا نیز به تهران عزیمت کردیم . من مامور پیگیری پرونده شدم و مسیر معکوس نقشه آنها (‌ آمریکایی ها) را با هلی کوپتر هوانیروز پرواز کردیم و به جنوب غربی گرمسار رسیدیم . آنجا استیشنی بود و در نقشه ده نقطه را علامت گذاری کرده بودند که با بررسی های بیشتر متوجه شدیم اشخاصی از طریق زمین به این منطقه آمده و محل اختفای هلی کوپترهای آمریکایی را آماده کرده بودند .

از منطقه طبس هم که نقشه را مطالعه کردیم یک منطقه به نام دربند بود که بین جاده کرمان به دیروک قرار داشت که آنجا سایت راداری داریم و آنها از آنجا حرکت کرده بودند و کمی جلوتر به دریاچه هامون می رسیدیم و در نقشه تعیین شده بود که یکی از هلی کوپترها در این منطقه زمینگیر شده بود و در منطقه دربند هم یکی دیگر از هلی کوپترها دچار مشکل شده بود و آنها با معضلی به طبس رسیده بودند . در نهایت ما به این نتیجه رسیدیم که آمریکایی ها با فرماندهی مستقیم کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا اخذ تصمیم می کنند تا بیایند و گروگان های خود را از ایران خارج کنند .

در آن دوران می دانستیم که آمریکا به دنبال آن است تا زهر خود را به ایران بریزد. آمریکا پس از اینکه دید نمی تواند از طریق نظامی با ایران مقابله کند شروع به ایجاد اختلال و جنگ روانی در ایران کرد که برخی از این جنگ های روانی موضوع ناوهای هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس در دولت موقت بود که متاسغانه شیوع پیدا کرد .

سرتیپ عابدی در پایان خاطر نشان کرد: با تمام این اوصاف جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) تمام تلاش خود را کرد تا نگذارد کردستان اولین نقطه ای که دشمنان نظام به دنبال تجزیه آن بودند، تجزیه شود .آمریکا در حمله به ایران در اردیبهشت ماه 1359 با تمام تجهیزات و نظامی پا به خاک ایران گذاشت که در نهایت تمامی نقشه های آمریکا تا کنون نافرجام مانده است.

منبع:http://www.air-mag.blogsky.com/1386/02/05/post-463/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند تا عکس از اجسادشون دارم فکر کنم بهتر بود بهشون دست نمیزدن واقعا داغون بودند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به گفته وی در شامگاه چهارم اردیبهشت 1359 هجری شمسی هفت فروند هواپیماى غول پیکر نظامى 130 - C و هشت فروند بالگرد نظامى مجهز آمریکایى مرزهاى هواى جنوبى ایران را بدون کوچکترین مقاومتى پشت سر گذاشته و وارد حریم هوایى جمهورى اسلامى ایران می شوند که در آن هنگام یکى از پاسگاه‏هاى مرزى عبور آنها را گزارش مى‏دهد، امّا به دلایلى نامعلوم به آن گزارش ترتیب اثر داده نمى‏شود.[/quote]

سوالی که پیش میاد این هست :


چطور تونستند بدون ترس این همه تجهیزات رو وارد کنند ! و قطعا بعد از انجام عملیات (و تقریبا خارج شدن قطعی این حمله از حالت غافلگیرانه و احتمال برخورد سخت حتی اگر موفق میشدند) هیچ به این فکر کرده بودند که اگر نیروی هوایی فقط یک فروند اف 5 رو بلند کنه !! چطور میخوان با اون هلیکوپتر ها و هواپیما ها باهاش مقابله کنند ؟!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]به گفته وی در شامگاه چهارم اردیبهشت 1359 هجری شمسی هفت فروند هواپیماى غول پیکر نظامى 130 - C و هشت فروند بالگرد نظامى مجهز آمریکایى مرزهاى هواى جنوبى ایران را بدون کوچکترین مقاومتى پشت سر گذاشته و وارد حریم هوایى جمهورى اسلامى ایران می شوند که در آن هنگام یکى از پاسگاه‏هاى مرزى عبور آنها را گزارش مى‏دهد، امّا به دلایلى نامعلوم به آن گزارش ترتیب اثر داده نمى‏شود.[/quote]

سوالی که پیش میاد این هست :


چطور تونستند بدون ترس این همه تجهیزات رو وارد کنند ! و قطعا بعد از انجام عملیات (و تقریبا خارج شدن قطعی این حمله از حالت غافلگیرانه و احتمال برخورد سخت حتی اگر موفق میشدند) هیچ به این فکر کرده بودند که اگر نیروی هوایی فقط یک فروند اف 5 رو بلند کنه !! چطور میخوان با اون هلیکوپتر ها و هواپیما ها باهاش مقابله کنند ؟!![/quote]
من فقط طبق اطالاعاتی که از تلویزیون شنیدم بگم که تو تلوزیون منشی میگفت رادارهای ایران خاموش بودن یا از بس که ضعیف بودن اصلا متوجه امدن امریایها نشدن تو شبکه خبر شنیدم.من که افغانی هستم زیاد از این حمله ودچار عذاب الاهی شدن این خوکها نمیدونم.گفتم همونقدر که اطلاع دارم بیام بیان کنم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب وقتیکه بنی صدر فرمانده ارتش بشه همین طوره دیگه من فقط میدونم که توی یکی از پاسگاه ها دیده بودنشون ولی ارتش اصلا به گزارش پاسگاه توجهی نکرده بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادرجان وقتي فرمانده كل دستور داده كل رادارا خاموش و كل تير بارهاي ضد هوايي جمع بشه، شما انتظار چي داري؟
طرف كه همين جوري سرشو ننداخته پايين بياد،‌كلي برنامه ريختن، نقشه كشيدن،‌دو دو تا چهارتا كردن! فقط ميون اين نقشه ها قدرت خداوند و هشدار حضرت امام( آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.) رو ناديده گرفته بودن!

اين ارتش خصم خيلي نفوذي داشته و روي خيلي از اين داخلي ها و كمك ساير كشورهاي همسايه ما حساب كرده بوده!
شما يه مطالعه مختصري راجع به كودتاي نوژه بكنيد،‌اين كودتا تقريبا يكسال قبل از طبس رخ داده! اما واقعا بسيج نيروها و امكاناتي كه صورت گرفته آدم رو به شگفت مي اندازه!
وقتي فرماندهان كل و رييس جمهور يك كشور اينقدر ساده و راحت كشور رو عظمتش رو آبرو و استقلال و حريم هوايي و زمينشو به بيگانه مي فروشه، ميخواي اون خجالت بكشه و نياد؟ در ديزي و حياي گربه؟
شما در تك تك خاطرات و كتابهاي منتشره داخلي و خارجي ( علي الخصوص خاطرات برژينسكي طراح اين حمله، كتاب توطئه در ايران، و خاطرات هميلتون جوردن كتابي به نام بحران، سايروس ونس وزير وقت امور خارجه آمريكا و آقاي كارتر شخص رييس جمهور آمريكا كه دستور اين حمله رو صادر كرده بود) البته بجز مصاحبه امير نمكي، جستجو كني به همين نتيجه ميرسي!
حالا اگه اينقدر عدالت و انصاف دارين كه به خاطر از خود بيگانگي همه هم وطناتون و همه درد كشيده هاي اين انقلاب رو دروغگو بدونين و دلتون پيش خارجي ها باشه، براتون منابع اصيل طراحان حمله رو هم آوردم !‌ماشاالله كمر همت!!! بريد بخونيد!
========================================
ولي خيلي به اظهارات امير نمكي فكر كردم!
1- شايد واقعا به خلبانان اون هواپيماهايي كه براي انهدام اومده بودن دستور فريب و اشتباه دادن كه اونا در تخريب اسناد لحظه اي درنگ نكنن!( مثلا گفتن، زود بريد اين آمريكايي ها نشستن تو خاك ايران، تا نپريدن بزنينشون!!!!!)
2- يا واقعا خلبانا بي تقصير دستور فرمانده ارشدشونو اطاعت امر كردن! و تلاش امير اينه كه به اونا انگ خيانت نخوره!
نميدونم icon_cheesygrin
ولي بازم داستان زنده بيرون اومدن شنگول و منگول از دل آقا گرگه باور پذيرتره تا فرضيه هاي من!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه پیشنهاد:ایران یه رئاکتور توی طبس بسازه فکر نکنم آمریکایی ها بخوان برن اونجا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بچه ها اینقدر بزرگش نکنین
ما سمت جنوب شرق نقاط کور راداری داشتیم. در ضمن یادتون نره اجرای رادارا با آمریکا بوده و قطعا نقاط کور اونو می دونستن و پرسیدین چجوری از نیروهاشون پشتیبانی می کردن خیلی راحت
با هواپیماهای مستقر تو ناو هاشون فکر کردین از لحظه ورود به ایران تا رسیدن به طبس در حالت پس سوز چقدر براشون زمان می برده اونم با عبور از نقاط کور راداری.در ظمن ما اون موقع f14 هامون تو پایگاه اصفهان بودن نه شرق.تازه قطعات حساسشون توسط تکنسین های آمریکایی برداشته شده بود. در ضمن یادتون نره امتیاز سیاسی آزادسازی گروگان هاشون می دونید په ابهتی براشون میاورد. پس انجام عملیات براشون حتی با تلفات ضروری بوده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اون موقع نقطه ی کور راداری ما همه جا داشتیم فقط شرق نبود ای کاش بازم چند تا سفیر رو دستگیر کنیم(که نمیشه)بعد چند تا هواپیما غنیمتی گیرمون بیاد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از اول انقلاب که این اتفاق افتاد تا به امروز هر کسی که درباره زدن این هلیکوپترها بحث می کنه همش "اسناد اسناد" می کنه. من دوست دارم یه آدم خوش فکر توی شما پیدابشه و بدون غرض و مرض بگه واقعا اگه آمریکایی بود و می خواست در عمق خاک دشمن عملیات کنه به غیر از چند تا نقشه و کاغذهایی از قبیل ترجمه انگلیسی به فارسی "جلو نیا" و "دستا بالا" چه اسنادی رو با خودش می تونست به عملیات ببره؟
بابا عقلم خوب چیزی! خوب خودتون همگی اینکاره اید. برای یه مأموریت گشتی خیلی کوچیکتر از اینها طرف تمام اسنادش رو نابود می کنه. بعد این عقل کلای آمریکایی تمام اسناد نظامی شون رو برداشتند گذاشتن توی هلیکوپترهاشون که بیان اینجا تحویل شما و سپاه پاسداران بدن؟ حتما فرکانسهای و کدهای رمز ارتباطات ناتو توشون بوده؟ بعدشم که گندش در آمده و فهمیدن که چه گافی دادن به نیروی هوایی ارتش دستور دادن ( به کدوم وسیله اش بماند حتما با فرماندهان وقت نیروی هوایی ارتباط ماهواره ای داشتند) که هواپیما ها رو بمبارن کنند. اون بنده خدایی که گفته فانتوم ایرانی با مسلسل هواپیما رو زده بد نیست یه بار پشت یه سیملاتور پرواز بشینه ببینه که می تونه یه کارخانه ذوب آهن رو از اون ارتفاع به صورت دقیق با مسلسل زد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]اووووووووووووووهه

خيلي خب بابا ، من ميشم عقل كل icon_arrowd

[quote]من دوست دارم یه آدم خوش فکر توی شما پیدابشه و بدون غرض و مرض بگه واقعا اگه آمریکایی بود و می خواست در عمق خاک دشمن عملیات کنه به غیر از [b]چند تا نقشه [/b]و کاغذهایی از قبیل ترجمه انگلیسی به فارسی "جلو نیا" و "دستا بالا" چه اسنادی رو با خودش می تونست به عملیات ببره؟ [/quote]

اگه آمريكائي بود ! icon_wink خوبه كه خودشون گفتن ما اومديم و نتونستيم وگرنه حالا نسل سوم و چهارم مي گفتن افغاني بودن :mrgreen: ( منظوري ندارم اميدوارم سمندون ناراحت نشه )

نمي دونم ترجمه كتاب فرمانده آمريكائي اين عمليات را خوانده اي يا نه ! عقل كل هاي آمريكائي ، پيش بيني همه چيز را كرده بودند! به جز اراده ذات اقدس الهي . حتي در اجراي مانورهاي پيش از عمليات خود ، از ساختمانهايي نظير لانه جاسوسي استفاده كرده بودند . به ياد دارم در پيش بيني هاي خود ، وضعيتي را در نظر گرفته بودند كه مجبور شوند براي مدتي در ايران بمانند .آمريكائيها بسيار نگران توپهاي ضدهوايي خودكششي مستقر در تهران بودند. اين فرمانده در بيان قدرت اين توپها اينگونه مي گويد:[i] اگر به يك ديوار شليك مي كردند از آن ديوار چيزي باقي نمي ماند.[/i] اين فرمانده آمريكايي به اين مسئله اشاره مي كند كه هر دو نفر از كوماندوهاي خود را مسئول يكي از گروگانها (بخوانيد جاسوس ) مي كرد تا در صورتي كه هلي كوپترها نتوانستند از لانه جاسوسي برخيزند آنها را به نقطه امني برسانند.
[quote]بابا عقلم خوب چیزی! [/quote]

راست ميگه بابا !
خب ، محل استقرار آمريكائيها در روز دوم عملياتشان جايي نزديك تهران يا گرمسار بود . بدون شك اين نقطه بر روي نقشه مشخص بوده اما سؤال اينست كه چه كساني آن جا را براي آنها آماده كرده بودند.

در صورتيكه هلي كوپترها از لانه جاسوسي بلند نمي شدند ، چند تا آمريكائي مسلح ، غير از لانه جاسوسي ، بدون نقشه كجا مي خواستن برن! روي نقشه ها چه علائمي وجود داشته و چه ساختمانهايي مد نظر بوده ! كدام اشخاص اين ساختمان ها را پيش از عمليات براي آنها آماده كرده بودند؟

بفرما ! بخوان icon_rolleyes [/align]

[align=left]In the ensuing explosion and fire, eight US servicemen died: five USAF aircrew in the C-130, and three USMC aircrew on the RH-53, with only the helicopter pilot and co-pilot (both badly burned) surviving. During the following frantic evacuation of the scene by the C-130s, the helicopter crews attempted to retrieve their [b]classified mission documents [/b]and destroy the helicopters, but Col. Beckwith ordered the helicopter crews to get on the C-130s or be left behind. The helicopter crews climbed into the C-130s for departure, five RH-53 helicopters were left behind mostly intact, some damaged by shrapnel. Iranian gains from the failed operation total between four and five RH-53 helicopters.
[/align]
منبع :
[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Eagle_Claw]http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Eagle_Claw[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]از اول انقلاب که این اتفاق افتاد تا به امروز هر کسی که درباره زدن این هلیکوپترها بحث می کنه همش "اسناد اسناد" می کنه. من دوست دارم یه آدم خوش فکر توی شما پیدابشه و بدون غرض و مرض بگه واقعا اگه آمریکایی بود و می خواست در عمق خاک دشمن عملیات کنه به غیر از چند تا نقشه و کاغذهایی از قبیل ترجمه انگلیسی به فارسی "جلو نیا" و "دستا بالا" چه اسنادی رو با خودش می تونست به عملیات ببره؟
بابا عقلم خوب چیزی! خوب خودتون همگی اینکاره اید. برای یه مأموریت گشتی خیلی کوچیکتر از اینها طرف تمام اسنادش رو نابود می کنه. بعد این عقل کلای آمریکایی تمام اسناد نظامی شون رو برداشتند گذاشتن توی هلیکوپترهاشون که بیان اینجا تحویل شما و سپاه پاسداران بدن؟ حتما فرکانسهای و کدهای رمز ارتباطات ناتو توشون بوده؟ بعدشم که گندش در آمده و فهمیدن که چه گافی دادن به نیروی هوایی ارتش دستور دادن ( به کدوم وسیله اش بماند حتما با فرماندهان وقت نیروی هوایی ارتباط ماهواره ای داشتند) که هواپیما ها رو بمبارن کنند. اون بنده خدایی که گفته فانتوم ایرانی با مسلسل هواپیما رو زده بد نیست یه بار پشت یه سیملاتور پرواز بشینه ببینه که می تونه یه کارخانه ذوب آهن رو از اون ارتفاع به صورت دقیق با مسلسل زد؟[/quote]
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
[align=justify]با كليت صحبت شما موافقم كه انسان هرچيزي را كه شنيد دربست نبايد قبول كند . به هر حال خداوند عقل را براي همين مواقع به انسان داده است . ولي چند نكته :
1 - آمريكايي ها با هواپيماها و بالگردهايشان تا حوالي طبس در ايران آمدند و سيستم راداري ايران به دليل خاموش بودن يا نقطه كور يا خيانت عناصري آنها را كشف نكرد . دليل آن هم باقي ماندن لاشه هواپيما و بالگردو وجود بالگردهاي سالم خالي در منطقه است
2 - آمريكايي ها يك اتوبوس چهل نفره آدم را كه از جاده نزديك نقطه فرود به سمت مشهد در حركت بوده اسير كردند و كل ماجراي انفجار و چيزهاي ديگر از زبان آنها بيان شده احتمالا هنوز هم بعضي از آنها زنده اند . به گفته آنها نيروهاي آمريكايي چنان از اين واقعه شوكه شدند كه همه داخل هواپيماهاي باقيمانده ريخته و فرار كرده اند و بالگردها را جا گذاشتند . در چنين حالتي فرقي بين حرفه اي و آماتور نيست . كسي كه اينقدر عجله دارد كه هليكوپتر سالم را جا مي گذارد حتما اسناد داخل آن را هم سالم جامي گذارد
3 - خبر حمله نافرجام توسط همين افراد به نيروهاي نظامي و انتظامي داده مي شود آن هم ساعتها بعد كه هوا روشن شده و توانسته اند خود را به جايي برسانند و ساعتها هم طول كشيده تا نيروهاي زميني سپاه و ارتش و ژاندارمري به محل بيايند
4 - بالگردها توسط نيروي هوايي هدف قرار گرفته اند علت آن هم شهادت شهيد منظر قاپم و جراحت همراهان ايشان در منطقه است . لازم به ذكر است چنين موردي توسط شاهدان عيني بيان شده و تمام گزارشات هم مستند به حرفهاي ايشان است و وجود اسناد داخل بالگردهاي منهدم شده نيز بر اساس مشاهدات آنها ذكر شده است . چون كس ديگري در منطقه نبوده كه روايت ديگري از ماجرا را بيان كند
5 - وجود عناصر خاپن در نيروهاي نظامي و در سطوح مختلف آنها چيز عجيبي نيست و دستگاههاي اطلاعات و ضد اطلاعات نيز براي همين در ساختار هاي امنيتي حكومتها قرار مي گيرند . به هر حال شواهدي وجود دارد كه اين فرض را تاييد مي كند . آن هم در دوران اواپل انقلاب كه شاهد كودتاي نوژه توسط عناصر نظامي كشور هستيم يا حضور انواع و اقسام گروهها و افرادي كه ماهيت آنها بعدها روشن مي شود . به نظر شما روشن بودن نورافكنهاي ورزشگاه شهيد شيرودي امجديه سابق كه نزديك سفارت است از شب تا صبح در حالي كه هيچ تمرين و بازي در آن مكان انجام نمي شده چه معني دارد ؟ جمع آوري و انتقال ضدهوايي هاي يك فرودگاه خاص در حوالي تهران چه معني مي تواند داشته باشد ؟ ترتيب اثر ندادن به گزارش ترددها و پروازهاي مشكوك از طرف برخي رده هاي مياني و عالي نيروهاي نظامي چه دليلي دارد ؟ و چرا همه اين وقايع باهم در يك شب بايد اتفاق بيافتد ؟

به نظر من دربست قبول نكردن وقايع و تحليل و فكر در مورد آنها بسيار پسنديده و خوب است به شرطي كه اين امر باعث افراط و شك در وقايع مسلم نشود . به قول معروف نه از اين سمت بام بيافتيم نه از آن سمت بام [/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم بایستی این تاپیک رو قفل کرد
شده صحنه جنگ داخلی!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه برادر سعید بود که الان تاپیک رو کلا پلمپ کرده بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.