پیکربندی : 4×4
سرنشین: 6 نفر
موتور: Diesel electric hybrid
سرعت: بیش از 125 کیلومتر در ساعت
برد: بیش از 640 کیلومتر
شیب :60
شیب جانبی : 40

سایر اطلاعات منتشر نشده است.

ارتش ایالات متحده امریکا در راستای برنامه ارتقای خودروهای تاکتیکی خود پروزه JLTV را برای جایگزینی با خودروی تاکتیکی HMMWV که در حال حاضر در حال خدمت می باشد ،درنظر گرفته است. در ابتدای برنامه چندین شرکت برای ساخت اعلام آمدگی کردند مانند شرکتهای: Boeing, Textron , Force Protection Inc و.... اما در سال 2008 پنتاگون نهایتاً سه شرکت Lockheed Martinو General Dynamics و BAE Systems را برای رقابت نهایی انتخاب کرد.هرکدام از این سه شرکت قراردادهایی به ارزش 35.9 میلیون دلار تا 45 میلیون دلار را برای آغاز فاز دوم برنامه، با پنتاگون بستند. در این بین کشورهای استرالیا و هند نیز برای همکاری و سرمایه گزاری در این پروزه اظهار علاقه کرده اند.

یکی از دلایلی که پنتاگون به فکر پیدا کردن جایگرین برای HMMWV که 25 سال سابقه خدمت در ارتش امریکا را دارد ، افتاد این بود که این خودرو اساساً به عنوان یک گشتی طراحی شده بود و نه یک خودرو زرهی جنگی ولی ارتش مجبور بود آنرا به عنوان خودرو زرهی نیز استفاده کند.بنابر این پنتاگون در قرار داد خود برای ساخت این خودرو تاکتیکی مشخصاتی را تعیین کرده که هم یک خودرو گشتی باشد و هم خودرویی که توانایی اعزام به ماموریتهای جنگی را داشته باشد یعنی مقاومت بیشتری در برابر حملات از خود نشان دهد و همزمان تحرک پذیری و قابلیتهای HMMWV را نیز داشته باشد.

این خودرو از طریق هوایی ، ریلی و دریایی قابل حمل است و می توان برای حمل آن از همه کلاسهای کشتی های اقیانوس پیما استفاده کرد در حالی که کمترین نیاز به تفکیک قطعات را برای حمل توسط این کشتی ها خواهد داشت.و از طریق هوایی نیز می توان آنرا توسط C-130 ، CH-47 ،CH-53و MH-47 جابه جا کرد.
این خودرو همچنین نسبت به همتای خود از ظرفیت حمل بار بیشتری برخوردار خواهد بود به طوری که در سه طرح پیش بینی شده ظرفیت 1.6 تن و 1.8 تن تا 2.3 تن درنظر گرفته شده و ظرفیت سرنشن آن نیز در حالت متوسط 4 نفر و در حالت بزرگتر 6 نفر در نظر گرفته شده است.

منبع: میلیتاری تودی
ترجمه: خودم!