marshal1987

هواگرد پیش اخطارهوابرد ساب-340 آرگوس ( Saab 340/Argus )

Recommended Posts

هواپيماي پيش اخطار و کنترل هوابرد S100B در سال 1997 وارد خدمت نيروي هوايي سوئد شد. S100B در واقع يک Saab 340B است که توسط شرکت Saab Aircraft توليد مي شود و به رادار Erieye ساخت اريکسون ميکروويو مجهز شده است.
شش فروند S100B براي نيروي هوايي سوئد ساخته شد که چهار فروند به رادار پيش اخطار و دو فروند به وسايل لازم براي نقل و انتقالات در زمان صلح مجهز شده اند. دو فروند از اين پيش اخطار ها نيز پيش از تحويل EMB-145 ها به يونان قرض داده شدند که در سال 2003 بازپس گرفته شدند. در ژولاي 2006 شرکت ساب برنده مناقصه اي شد که طبق آن دو فروند از S100B ها بمنظور ماموريت هاي گشتي و عمليات هاي چند مليتي بهسازي خواهند شد، هواپيماهاي بهسازي شده که Saab 340 AEW ناميده مي شوند در سال 2009 وارد خدمت خواهند شد.
S100B در ماموريت هاي گشتي بطور عادي با سرعتي حدود 3000 کيلومتر بر ساعت و ارتفاعي بين دو تا شش هزار متر پرواز مي کند.
طراحي:
S100B در واقع يک Saab 340B مي باشد که در اصل يک هواپيماي غير نظامي است و بمنظور حمل رادار ويژه دستخوش تغييرات بويژه در قسمت موتور شده و به موتورهاي GE CT-9B مجهز است. قسمت هاي مختلفي از بدنه نيز بمنظور خنثي سازي تاثيرات آيروديناميکي منفي حاصل از نصب رادار در بالاي بدنه تغيير يافته اند.
تجهيزات عملياتي:
مجموعه راداري نصب شده روي S100B که در نيروي هوايي سوئد با کد FSR 800 شناخته مي شود بر اساس رادار جانب نگر Erieye بوجود آمده، اين رادار يک رادار پالس داپلر دوربرد است که 9 متر طول و 900 کيلوگرم وزن دارد و در بالاي بدنه نصب شده و در فرکانس هاي 2 تا 4 گيکاهرتز و در باند E و F ناتو (باند S ايالات متحده) کار مي کند. رادار Erieye پوشش 360 درجه داشته و يک محدوده بصورت 150 درجه در افق تا برد 350 کيلومتر را پوشش مي دهد و همچنين داراي يک حالت گشت دريايي نيز مي باشد.
مجموعه راداري S100B بطور کامل با سيستم هاي فرماندهي دفاعي ناتو هماهنگي دارد، اين مجموعه شامل يک سيستم شناسايي دوست و دشمن و رادار گشتي ثانويه و مجموعه پشتيباني الکترونيک هماهنگ با سيستم هاي ناتو است.
کابين اصلي هواپيما به يک مجموعه از استيشن هاي چند منظوره براي حد اکثر سه اپراتور براي رادار، کنترل جنگنده ها و مديريت عمليات مجهز است. هواپيما همچنين به يک مجموعه ارتباطات امن شامل ارتباطات HF, VHF و UHF مي باشد.
کاکپيت:
کاکپيت هواپيما براي يک خلبان، کمک خلبان و فرمانده عمليات طراحي شده که شامل سيستم کنترل پرواز خودکار مدل APS-85 ساخت راکول، سيستم ثبت داده هاي پروازي ساخت لاکهيد و سيستم اخطار تقرب به زمين ساخت ساندرستند مي باشد. مجموعه ناوبري نيز شامل يک مجموعه ناوبري اينرسي و GPS است.
پيشران:
موتور ها از نوع GE-CT7-9B مجهز به سيستم کنترل قدرت خودکار، سيستم کشف حريق و سيستم ضد يخ زدگي الکترونيکي است که در ورودي هواي موتورها نصب شده است، اين موتورها به ملخ هاي چهار تيغه اي ساخت دوتي مجهز اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
به نظر من تلاش برای ساختن یک رادار پرنده از این نوع که سبکتره ، برای ما خیلی بهتر از فکر کردن به رادار پرنده ای با آنتن چرخان است.
فکر می کنم با توجه به بررسی ها و نوسازی هایی که روی اون رادار پرنده عراقی ( همونی که سقوط کرد ) انجام داده بودیم و بازنگری در کار خفاشها ، بتونیم مشابه اینو بسازیم و خفاش ها رو بازنشسته بکنیم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا بزارید اول نمونه ی آزمایشی ایران 140 آواکس ساخته بشه، بعد به این جور کارا فکر کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] در ماموريت هاي گشتي بطور عادي با سرعتي [color=red]حدود 3000 کيلومتر بر ساعت [/color]و ارتفاعي بين دو تا شش هزار متر پرواز مي کند. [/quote]
آقا اين سرعتي كه زده درسته ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote] در ماموريت هاي گشتي بطور عادي با سرعتي [color=red]حدود 3000 کيلومتر بر ساعت [/color]و ارتفاعي بين دو تا شش هزار متر پرواز مي کند. [/quote]
آقا اين سرعتي كه زده درسته ؟[/quote]

برادر من کجای دنیا دیدی موتور ملخی اونهم ۲ تا سرعت این فسقلی رو برسونه به ۳ هزار کیلومتر بر ساعت.اینکه در حد اس-ار-۷۱ شد :oops: icon_rolleyes icon_cheesygrin icon_cheesygrin icon_rolleyes icon_cheesygrin
اشتباه کردن اساسی icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قابل توجه برو بج سپاه!
یکی از اینا رو بزنین ببینیم چی جوریه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]با تشکر از جناب مارشال .

به نظر من هم این گونه هواپیما های توربو پراپ برای ایران مناسب ترند تا هواپیما هایی مثل E3 و جوبینت استار .

حتی می توان با نصب رادار های دریایی ، این هواپیما را تبدیل به یک هواپیمای گشت دریایی و ضد زیردریایی کرد .

البته ایران 140 برای مقاصد هوایی برای استفاده در ایران نسبتا مناسبتر است . اما برای استفاده به منظور هواپیمای

گشت دریایی به هیچ وجه مناسب نیست . به نظر من ما باید به فکر گزینه هایی اینچنین برای نیروی دریایی خود

به منظور استفاده به عنوان هواپیمای گشت دریایی و ضد زیر دریایی باشیم ، به خصوص اینکه اوریون های ایران

از قرار معلوم خیلی سر پا نیستند . [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=darkblue]با تشکر از جناب مارشال .

به نظر من هم این گونه هواپیما های توربو پراپ برای ایران مناسب ترند تا هواپیما هایی مثل E3 و جوبینت استار .

حتی می توان با نصب رادار های دریایی ، این هواپیما را تبدیل به یک هواپیمای گشت دریایی و ضد زیردریایی کرد .

البته ایران 140 برای مقاصد هوایی برای استفاده در ایران نسبتا مناسبتر است . اما برای استفاده به منظور هواپیمای

گشت دریایی به هیچ وجه مناسب نیست . به نظر من ما باید به فکر گزینه هایی اینچنین برای نیروی دریایی خود

به منظور استفاده به عنوان هواپیمای گشت دریایی و ضد زیر دریایی باشیم ، به خصوص اینکه اوریون های ایران

از قرار معلوم خیلی سر پا نیستند . [/color][/quote]


داش علی دارند روی ایران 140 یه کارهایی می کنند، باید منتظر بود و ببینیم که چه چیزی از آب در می یاد

ان شا الله که بازم افتخاری جدید برای ایران داشته باشیم

یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هواپيماي خوبيه.فقط فكر ميكنم سرعتش 300 باشه.اونم براي گشته دريايي.حداقل اينجوري قابله تصوره icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

با تشكر از مطلب خوبتان ! icon_rolleyes
=================================
به استناد اين منبع سرعت 300 كيلومتر بر ساعته :oops:

[url]http://www.airforce-technology.com/projects/s100b_argus/[/url]
========================================

در همين منبع بالا ، عنوان شده كه سرعت خط ارتباطي امن اين پرنده براي ارتباط صدا و داده 4,800bps هست .

حالا اساتيد مي نتونن نظر بدن بگن اين سرعت براي چنين ارتباطاتي كافيه !

ببنيند براي تلفن زدن كافيه . ( بطور مثال گفتم تلفن icon_eek منظور همون ارتباط صوتيه ) اما براي ارتباط با ساير مراكز و انتقال داده به مراكز فرماندهي كم نيست ! بابا ارتباط با مودم Dail up كه خيلي سرعت بهتري داره !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از ابراز لطف همه دوستان.

[quote] به نظر من هم این گونه هواپیما های توربو پراپ برای ایران مناسب ترند تا هواپیما هایی مثل E3 و جوبینت استار .
حتی می توان با نصب رادار های دریایی ، این هواپیما را تبدیل به یک هواپیمای گشت دریایی و ضد زیردریایی کرد .
البته ایران 140 برای مقاصد هوایی برای استفاده در ایران نسبتا مناسبتر است . اما برای استفاده به منظور هواپیمای گشت دریایی به هیچ وجه مناسب نیست . به نظر من ما باید به فکر گزینه هایی اینچنین برای نیروی دریایی خود
به منظور استفاده به عنوان هواپیمای گشت دریایی و ضد زیر دریایی باشیم ، به خصوص اینکه اوریون های ایران از قرار معلوم خیلی سر پا نیستند . [/quote]

یکی از امتیازهای این هواپیما توانایی پرواز در ارتفاع پایین با سرعت کم هست که با توجه به رادار قدرتمند و نصب تجهیزات شناسایی زیردریایی می تونه منطقه ای به وسعت تمام خلیج فارس رو از نظر رصد شناور و زیر دریایی پوشش بده !
فقط در مورد ایران 140 بیشتر بابد به فکر تجهیزات راداری و سیستمهای کامپیوتری بود چون بهر حال توپولوف بیکار الان تو ایران زیاده! مشکل گویا همین تبدیل به آواکسه بیشتر!!
[quote]
در همين منبع بالا ، عنوان شده كه سرعت خط ارتباطي امن اين پرنده براي ارتباط صدا و داده 4,800bps هست .

حالا اساتيد مي نتونن نظر بدن بگن اين سرعت براي چنين ارتباطاتي كافيه ! [/quote]


در این مورد باید دید چه ماموریتی برای آواکس تعریف شده وگرنه بالا بردن فرکانس ارتباطی به منظور افزایش پهنای باند، کار غیر ممکنی نیست و خیلی هم هزینه بر نیست!

[quote]عكساش كه فيلتره!!!!!!!
ممنون[/quote]
برای عکس ها مشکلی نمیبینم!
اگه دوستان دیگه هم مشکل دارن با عکسها اطلاع بدید تا یکی از مدیران محترم منتقل کنند عکس ها رو به گالری سایت. icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.