mahdavi3d

خدمات مستقيم اينترنتي پنتاگون براي تحريك اغتشاشگران

Recommended Posts

[align=justify]

[color=blue]ارتش آمريكا قصد دارد براي حمايت از مخالفان در كشورهاي هدف از توان سايبري خود براي ارائه خدمات اينترنتي و شبكه‌اي به اغتشاشگران در اين كشورها استفاده كند.[/color]

به گزارش خبرنگار ديپلماسي عمومي و جنگ نرم خبرگزاري فارس، ارتش آمريكا در راستاي به كارگيري قدرت هوشمند قصد دارد در حوزه كمك و حمايت از مخالفان در كشورهاي هدف حضور جدي‌تري داشته باشد كه لازمه عمليات‌هاي سايبري ارتش آمريكا وجود زيرساخت‌هاي اينترنتي در اين كشورها است.
هيلاري كلينتون چندي پيش در سخنراني خود بر لغو تحريم‌هاي اينترنتي آمريكا تاكيد كرد تا از اين طريق مانعي براي ايجاد اين زيرساخت‌ها در كشورهايي مانند ايران از بين برود.
مقاله‌اي كه متن آن ارائه مي‌شود ادعاهايي است كه از سوي ارتش آمريكا در خصوص توانايي‌هاي سايبري آن براي ارائه خدمات به اغتشاشگران در كشورهاي هدف مطرح شده است:

[b]*امكانات ارتش آمريكا براي برقراري ارتباطات مردمي[/b]

"جان آركوئيلا "، يكي از كارشناسان برجسته نظامي آمريكا در اين‌باره مي‌گويد: "تنها مشكل ما اين است كه چنين اقدامي مي‌تواند به منزله اعلان جنگ تلقي شود. "
ارتش آمريكا امكاناتي را در اختيار دارد كه مي‌توانند ارتباط مردمي را كه توسط حاكمانشان از دنياي خارج قطع شده‌اند، مجدداً برقرار سازند. چنين توانمندي مي‌تواند گزينه جديدي را پيش روي سياست گذاران قرار دهد و آنها را از متوسل شدن به اقدام نظامي باز دارد.

آركوئيلا، پروفسور دانشكده تحصيلات تكميلي نيروي دريايي آمريكا، سال‌هاي متمادي تلاش كرده است كه ارتش را به استفاده از ظرفيت اينترنت ترغيب كند و از اين طريق حضور آنلاين دشمنان را مختل ساخته و حتي ارتباطات گروه‌هاي معاند را پيش از آنكه به توانمندي هسته‌اي دست يابند، قطع كند. او معتقد است آن چيزي كه ارتش قادر به خاموش كردن آن است، قادر به روشن كردنش نيز هست، يا حداقل مي‌تواند فضاي مرده و بلااستفاده را پر كند.

[b]*هواپيماهاي سري آمريكايي مي‌توانند ارتباطات مختل شده اينترنتي را برقرار سازند[/b]

مركز پخش برنامه نيروي هوايي را در نظر بگيريد. اين مركز با به كارگيري هواپيما‌ها، عمليات‌هاي رواني خود را از طريق امواج AM و FM براي راديو و UHF و VHF براي تلويزيون، اجرا مي‌كند. آركوئيلا تشريح نكرد كه چگونه هواپيماهاي سري اين مركز مي‌توانند در منطقه‌اي كه اينترنت مختل شده، مجدداً آن را برقرار سازند؛ اما گفت كه اين هواپيما‌ها با پرواز بر فراز اين چنين مناطق سبب مي‌شوند كه اتصال شما به اينترنت ميسر گردد.
آركوئيلا اضافه كرد كه ما با در اختيار داشتن ادوات ماهواره‌اي و غيرماهواره‌اي، درگاه‌هاي ورود به اينترنت لازم را براي مردم فراهم مي‌آوريم. برخي از اين اقدامات از روي كشتي‌ها صورت مي‌پذيرد. از اين طريق به نوعي شما نسخه سايبري يك راديو مخفي را فراهم آورده‌ايد.

[b]* مختل ساختن امواج راديويي در انقلاب‌هاي اجتماعي[/b]

طريقه ديگر استفاده از ادوات هوايي است. ارتش قبلا از هواپيماهاي خود به منظور تقويت امواج ارتباطاتي در كشور‌هايي همچون افغانستان استفاده كرده است. برخي از شركت‌ها در همين راستا ادوات پيشرفته‌تري را توليد كرده‌اند: فست‌كام، عنوان برنامه‌اي است كه شركت نظامي تكسترون آغاز كرده است. در اين پروژه دستگاه‌هاي پيشرفته‌اي روي هواپيما‌هاي بدون سرنشين كار گذاشته مي‌شود تا از طريق آنها ارتباط اطلاعاتي بهتر برقرار گردد بدون اينكه نياز به خلبان باشد. در نتيجه تا شعاع چند كيلومتر زير اين هواپيما پوشش داده مي‌شود و ارتباط اينترنتي برقرار مي‌گردد. البته اين هواپيماهاي بدون سرنشين نقطه ضعف بسيار جدي دارند و آن اينكه در مقابل دفاع هوايي نيمه پيشرفته نيز آسيب پذيرند.

در صورت عدم امكان استفاده از چنين ادواتي، همواره روش‌هاي قديمي مختل ساختن فركانس‌هاي ارتباطاتي حكومت مورد نظر و ارسال و پخش پيام‌هاي مطلوب وجود دارد. اين روش‌ها از جمله تخصص‌هاي هواپيماهاي مركز پخش برنامه نيروي هوايي است. آركوئيلا در اين‌باره اظهار داشت كه مختل ساختن امواج راديويي، معمولاً در جنگ‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اما در انقلاب‌هاي اجتماعي نيز مي‌تواند به كار گرفته شود.

منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8911231182
[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.