RedArmy

تحلیل و پیگیری تحولات ایالات متحده

پیروز نهایی انتخابات سال 2020 ایالات متحده   

61 votes

این نظرسنجی برای رای جدید بسته است
  1. 1. پیروز نهایی انتخابات سال 2020 ایالات متحده به نظر شما کدامیک از دو گزینه ذیل خواهد بود ؟؟؟

    • جو بایدن (دموکرات)
    • دانالد ترامپ (جمهوری خواه )


Recommended Posts

 

 تقضای کمک هزینه بیکاری در آمریکا به به رقم بی سابقه 22 میلیون نفر رسید

 

 

براساس آمار و ارقام اعلام شده  وزارت کار ، در روز پنج شنبه ، همزمان با شیوع ویروس کرونا در  ایالات متحده آمریکا  5.2 میلیون درخواست جدید برای دریافت مزایای بیکاری را ثبت کرد.

آمارها از 11 آوریل نشان می دهد که اولین اقتصاد جهان از اواسط ماه مارس 22 میلیون شغل از دست داده است ، در حالی که اقدامات مقابله کرونا باعث شد بسیاری از مشاغل ، مغازه ها و رستوران ها را مجبور به تعطیلی نماید.

در حالی که تعداد درخواست های ارائه شده در هفته گذشته برای به دست آوردن مزایای بیکاری برای اولین بار ، نشان دهنده کاهش 1.4 میلیون در مقایسه با هفته گذشته است ، این امر تاریکی اوضاع را کاهش نمی دهد.   

 

 

براساس گزارش وزارت کار ، در مدت مشابه سال گذشته ، 203 هزار نفر درخواست بیکاری کردند. در این گزارش ، نرخ بیکاری بالا ناشی از شیوع  Covid-19 است ،اً به دلیل اخراج موقت از کار  خصوصا در هتل ها ، بخش مواد غذایی ، خرده فروشی ، ساخت و ساز و حتی در معدن می باشد.

اقتصاددانان این موضوع را نشانه ای  رسیدن به نقطه ی از اوج خود در  اخراج موقت کارگران دانسته اند ، اما بیکاری در ایالات متحده احتمالاً در ماه آوریل دو برابر خواهد شد.

گریگوری داکو ، اقتصاددان آکسفورد می گوید: "پس از ثبت یک افزایش بی سابقه ، به نظر می رسد که برای اولین بار درخواست های مربوط به مزایای بیکاری افزایش یافته است." با این حال ، وی معتقد است که با ورود اقتصاد به رکود اقتصادی ، میزان ارقام بیکاری "در هفته های آتی بالا " باقی خواهد ماند و بازار کار وارد "دوره دشوار" می شود.

این وضعیت بدان معنی است که تقریباً از هر هفت کارگر یک نفر شغل خود را از دست داده است و نشان می دهد  اقتصاد  در حال فروپاشی است و به رکود تبدیل می شود ،  که یکی از بدترین وضعیت ها  در  چند دهه گذشته می باشد.

به گفته رایان سویت ، اقتصاددان در مودی تحلیلی ، تولید کشور پیش از شروع دوباره بازیافت حدود 10.5 درصد کاهش خواهد یافت. این بیش از دو برابر انقباضی خواهد بود که در دوره رکود اقتصادی 2008-2009 رخ داد ، که بدترین سقوط از زمان رکود بزرگ دهه 1930 بود     

 

 

تقریباً تمام مشاغل غیر اصلی تقریباً در همه ایالت ها بسته شده اند و تقریباً در تمام صنایع متحمل خسارات شغلی قابل توجهی شده اند. برخی از اقتصاددانان می گویند که نرخ بیکاری ممکن است در ماه آوریل به 20٪ برسد ، بالاترین نرخ از زمان رکود دهه 1930 در مقایسه ، نرخ بیکاری در دوره رکود بزرگ از 10٪ تجاوز نمی کرد.

اخراج از کار محدود به صنایع خدماتی مانند هتل ها ، رستوران ها ، فروشگاه های خرده فروشی و سرگرمی نیست که بیشترین  بخش بیکاران  را متحمل شده است ، بلکه به مشاغل یقه سفید نیز اعم از برنامه نویسان ، وکلا ، کارمندان فروش و بخش بزرگی از کارگران بخش بهداشت و درمان  و همچنین  کارگران مشاغل دیگر مانند ساخت و ساز ازاین وضهیت رنج می برند.

براساس اظهارات دولت روز چهارشنبه ، فروش در فروشگاه ها و رستوران ها در ماه مارس به بیشترین سطح کاهش یافته است. تولید صنعتی آمریکا بیشترین کاهش را از سال 1946 نشان داد ، در حالی که ساخت خانه در مارس نسبت به ماه قبل 22 درصد کاهش یافته است.

اقتصاددانان می گویند که حدود 50 میلیون شغل در معرض خطر هستند - حدود یک سوم از مشاغل در ایالات متحده. این تعداد مبتنی بر محاسبه مشاغلی است که دولتهای ایالتی و فدرال آن را غیر ضروری می دانند و امکان انجام آن از خانه وجود ندارد.
 

  درمجموع ، نزدیک به 12 میلیون نفر اکنون در حال دریافت کمکهای بیکاری هستند ، که این رقم با  وضعیت مربوط به  به ژانویه 2010 ، اندکی پس از پایان رسمی رکود اقتصادی است مطا بقت دارد. این تعداد تا حدودی از تعداد متقاضیان کمتر است زیرا  این مورد شامل مطالبات کسانی که برای اولین بار بیکار شدن نمی شود. همچنین بسیاری از افرادی که متقاضی کمک بیکاری هستند درخواست های انها رد می شود.

این احتمال وجود دارد که بسیاری از بیکارانی که تقاضای  دریافت کمک های بیکاری آنها مورد قبول واقع نشده  ،  از افراد خود اشتغال ویا کارفرمایان موقت هستند.

اگرچه بسته کمک های اقتصادی 2.2 تریلیون دلاری دولت برای اولین بار مزایای بیکاری را برای این گروه ها فراهم می کند. با این حال ، اکثر کشورها مجبورند سیستم های رایانه ای جدیدی را برای رسیدگی به این ادعاها ایجاد کنند - روندی که ممکن است در بعضی موارد هفته ها طول بکشد.
      

 

 

منبع:   

https://arabic.euronews.com/2020/04/16/record-22-million-jobless-claims-in-the-us-since-the-outbreak-of-the-coronavirus

 

 

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بدترین کار برای مقابله با یک تهدید و بحران احتمالی انتشار سیل تکذیب و ادعاهای صد من یه غازه و ترامپ نشون داد که چرا صفت احمق برازندشه. این فرد مدتها کرونا رو باور نکرد و از اون بدتر نگاهی سیاسی و دشمنانه به کشورهای درگیر با کرونا از جمله چین و ایران داشت. اگه ترامپ به چین و به ویژه ایران کمک می کرد این بلا بر سر خودش و کشورش نازل نمیشد. دید انسانی اینجا مزیت خودشو نشون میده و نژادپرستی که ترامپ پرچمشو برداشته ثابت شد چقدر احمقانه و مضره. کرونا بلایی است که اقتصاد ایالات متحده رو نابود کنه ولی همین قدر تاثیر منفی که بر سلامت کلی جامعه و اقتصاد ایالات متحده داره ناشی از دید غلط و رویه کج ترامپه. اگه این روند شیوع و میزان مرگ و میر 39 هزار نفری رشدشو ادامه بده و از 100 هزار بگذره اونوقت زنگ های خطر به صدا به خطر در میاد که اولین نتیجه اش میتونه برکناری ترامپ باشه  و  دوم تاثیر مخرب ترش بر اقتصاد ایالات متحده.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

برای اولین بار در تاریخ ... قیمت های نفت خام ایالات متحده به زیر صفر رسید
 

 

 

بهای نفت خام West Texas Intermediate در روز دوشنبه همچنان به کاهش  خود ادامه داد تا به کمتر از صفر دلار  ،  که یک قیمت  بی سابقه است برسد ، در حالی که پس از فروپاشی تقاضای جهانی به دلیل گسترش "کووید-19" ، مخازن ذخیره سازی  نفت به ظرفیت کامل خود نزدیک می شود.

ضررهای آتی نفت شتاب بیشتری گرفت ، زیرا نفت خام آمریکا روز دوشنبه بیش از 98٪  کاهش یافت  و به  قیمت بیست سنت در هر بشکه رسید و سپس برای اولین بار در تاریخ  به کمتر از صفر رسید.

احمد بدر الکوح ، کارشناس نفت کویت اظهار داشت: سقوط نفت خام آمریکا یک مورد خاص در بازار آمریکا است ، در حالی که نفت خام برنت همچنان می تواند ارزش خود را حفظ نماید.


بازار نفت به دلیل بروز همه گیر ی ویروس کرونا  با کاهش قابل توجه تقاضا ، تحت فشار شدید قرار گرفت. تأسیسات ذخیره سازی ایالات متحده اکنون در تلاش هستند تا با فراوانی نفت مقابله کنند و این مسئله  قیمت ها را نیز تضعیف می کند.

همچنین داده های رسمی امروز نشان می دهد که صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه فوریه به حدود 7278 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است ، در حالی که در ژانویه گذشته 7.294 میلیون بشکه در روزبود.   

 

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری اینترفکس ، "وحید علی کبیروف" مدیرعامل "لوکوویل" - دومین تولید کننده بزرگ نفت روسیه - که این شرکت تولید خود را  چهل هزار بشکه در روز کاهش می دهد. علی کبیروف گفت که "لوکوویل" انتظار دارد قیمت نفت تا پایان امسال به سی دلار بشکه برسد.
 
گروه "اوپك پلاس" موافقت كرد كه تولید خود را در ماه می و ژوئن بعدی 9.7 میلیون بشكه در روز كاهش دهد ، این امر به دلیل كاهش تقاضا به دلیل شیوع ویروس كرونا و رقابت شدید برای افزایش تولید بین روسیه و عربستان سعودی است.
 
 
توضیح :  تا  این لحظه قیمت نفت خام آمریکا به رقم بی سابقه منفی 37 دلار رسید
 
 
منبع
 
ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترامپ  واردات محموله های نفتی  از عربستان سعودی را متوقف می کند

 

واشنگتن (رویترز) - رئیس جمهور آمریكا ، دونالد ترامپ سقوط تاریخی قیمت نفت در روز دوشنبه را كوتاه مدت و ناشی از "فشار مالی" توصیف كرد و افزود كه دولت وی در نظر دارد  برای واردات  نفت از عربستان سعودی مدودیت در نظر بگیرد.

ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی روزانه اظهار داشت که دولت وی همچنین قصد دارد با افت قیمت ، سطح ذخایر نفت خام را برای شرایط اضطراری کشور افزایش دهد.

وزارت انرژی در حال  تلاش  برای  ایجادفضای کافی  برای  ذخیره نفت در حدود 77 میلیون بشکه برای حمایت از  شرکت های  نفتی آمریکایی است تا به این شرکت ها درحل کردن  بحران ذخیره سازی   همزمان با فروپاشی تقاضای  داخلی به دلیل شیوع ویروس کرونا کمک کند.

روز دوشنبه ، قیمت معاملات آتی نفت خام ایالات متحده برای اولین بار در تاریخ منفی شد و این جلسه را با منفی  37.63 دلار در هر بشکه به پایان رساند  که این مسئله بدلیل هجوم  معامله گران برای فروش  نفت  بود.    

 

 

منبع

 

https://ara.reuters.com/article/businessNews/idARAKBN222354

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کرونا بلایی بود که بر سر جهان نازل شد ولی از جهاتی در بلند مدت به نفع ما داره تمام میشه. کشور ما نفتی است. قدرت و اقتصاد ما وابسته به نفت است تا زمانیکه بتوانیم از تک محصولی بودن خارج شویم. بسیاری می گویند نفت اهمیت سابق را ندارد. درسته ولی هنوز مهم است. شاید بسیاری از برنامه هایی که در خاورمیانه اجرا شد مثل تحریم ما و جنگ لیبی به منظور حذف این دو کشور از بازار نفت و جایگزینی نفت شیل امریکا بود. این نفت سالانه  بیش از صدمیلیارد دلار برای امریکا درامد داشته که عدد کوچکی حتی برای امریکا نیست.  با توسعه صنایع وابسته تلاش میتوانست منجر به ایجاد ده ملیون شغل در امریکا گردد. فعلا درامد ما از نفت ناچیز است و با استفاده از ذخایر میتوانیم حذف این مقدار کم از درامد را تحمل کنیم. ولی ادامه این  وضع تا یک مدت 6 تا 12 ماهه منجر به نابودی صنایع کوچک و متوسط نفت شیل امریکا میشود و در ادامه تومار صنایع بزرگ شیل را هم  در هم خواهد پیچید. قیمت تمام شده نفت شیل حدود 35 دلار است. من فکر نمی کنم حتی در 2021 هم شاهد نفت 40 دلار به بالا در دنیا باشیم. بنابراین نابودی این صنایع بسیار محتمل است. بعد از این فاصله و حذف 6 ملیون بشکه در روز تولید نفت امریکا دنیا مجبور است ما را به بازار نفت برگرداند. 

علاوه بر این دموکرات ها با تمام تلاش این شکست را متوجه ترامپ خواهند دانست و ترامپ نیز با وجود زرنگی و تلاش برای شانه خالی کردن به هر حال در انتخابات از این بابت نیز تحت فشار قرار خواهد گرفت. و شکستی به شکست هایش اضافه میشود. انچه این شکست را منوجه او می کند ناکامی در کنترل کرونا و ناکامی در مجبور کردن تولید کنندگان نفت بزرگ مثل عربستان برای کنترل بازار نفت است که با وجود قول های داده شده هنوز اقدام عملی نکرده اند و این شکست دیپلماسی باعث از دست رفتن صدها هزار شغل در امریکا میتواند بشود

ویرایش شده در توسط sasasasa

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
33 minutes قبل , sasasasa گفت:

کرونا بلایی بود که بر سر جهان نازل شد ولی از جهاتی در بلند مدت به نفع ما داره تمام میشه. کشور ما نفتی است. قدرت و اقتصاد ما وابسته به نفت است تا زمانیکه بتوانیم از تک محصولی بودن خارج شویم. بسیاری می گویند نفت اهمیت سابق را ندارد. درسته ولی هنوز مهم است. شاید بسیاری از برنامه هایی که در خاورمیانه اجرا شد مثل تحریم ما و جنگ لیبی به منظور حذف این دو کشور از بازار نفت و جایگزینی نفت شیل امریکا بود. این نفت سالانه  بیش از صدمیلیارد دلار برای امریکا درامد داشته که عدد کوچکی حتی برای امریکا نیست.  با توسعه صنایع وابسته تلاش میتوانست منجر به ایجاد ده ملیون شغل در امریکا گردد. فعلا درامد ما از نفت ناچیز است و با استفاده از ذخایر میتوانیم حذف این مقدار کم از درامد را تحمل کنیم. ولی ادامه این  وضع تا یک مدت 6 تا 12 ماهه منجر به نابودی صنایع کوچک و متوسط نفت شیل امریکا میشود و در ادامه تومار صنایع بزرگ شیل را هم  در هم خواهد پیچید. قیمت تمام شده نفت شیل حدود 35 دلار است. من فکر نمی کنم حتی در 2021 هم شاهد نفت 40 دلار به بالا در دنیا باشیم. بنابراین نابودی این صنایع بسیار محتمل است. بعد از این فاصله و حذف 6 ملیون بشکه در روز تولید نفت امریکا دنیا مجبور است ما را به بازار نفت برگرداند. 

علاوه بر این دموکرات ها با تمام تلاش این شکست را متوجه ترامپ خواهند دانست و ترامپ نیز با وجود زرنگی و تلاش برای شانه خالی کردن به هر حال در انتخابات از این بابت نیز تحت فشار قرار خواهد گرفت. و شکستی به شکست هایش اضافه میشود. انچه این شکست را منوجه او می کند ناکامی در کنترل کرونا و ناکامی در مجبور کردن تولید کنندگان نفت بزرگ مثل عربستان برای کنترل بازار نفت است که با وجود قول های داده شده هنوز اقدام عملی نکرده اند و این شکست دیپلماسی باعث از دست رفتن صدها هزار شغل در امریکا میتواند بشود

 

عزیز دلم ، آدم عاقل وقتی بهش بگند اگه از 3 متری بپری روی زمین احتمالا پات می شکنه ، این غلط رو نمی کنه ... نه اینکه بپره و پاش بشکنه و بگه  « حالا که پام شکسته ، دیگه می تونم درمانش کنم ! »

 

اگه مدیریت دولتی ج.ا کاری بلد بود ، تا حالا انجامش می داد .

به احتمال 99 درصد ، واکشن مدیران ج.ا به این چالش ها می شود این ها :

1- قرض گرفتن از صندوق ارزی ( اجام شده )

2- فروش شرکت های دولتی ( دارند شستا رو غارت می کنند )

3- چاپ پول بدون پشتوانه ( انجام می دهند )

4- فشار آوردن بیشتر به مردم ایران . ( کلا در این کار استادند )

5- فروش منابع ایران به چین و روسیه و هند و سایر کشورها با قراردادهایی در حد « دارسی » ( که انجام می دهند ، نمونه اش غارت منابع جانداران دریایی سواحل ما توسط چینی ها )

 

 

البته به جزء گرفتن مالیات های سنگین از اون بدبختهایی که می تونند و و زدن جیب کل ملت به عنوان طرح هایی همچون « بیمه ی راننده به ازای هر راننده » یا « کارت ملی » یا « ثبت نام غربالگری » .

 

هر بحرانی برای ملت ایران یک فاجعه ی مرکب هست ... خود بحران  ( بحران ) -> راه حل های مسئولین برای حل بحران ( بحران مرکب )  --> یعنی بحران در بحران می شه ...

 

داشتم یک مطالبی می خوندم ، طرف می گفت از وقتی دولت گفته « هزینه ی درمان بیماران کرونایی فقط 10 درصد هزینه ی کل درمان هست » خیلی از بیمارستان ها حاضر نمی شند تست بگیرند و پرونده رو با عنوان « سندروم حاد تنفسی » باز می کنند تا اگه طرف زنده موند ، آزاد باهاش حساب کنند .

ویرایش شده در توسط Ghalam
  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

چگونه دلالان قیمت نفت آمریکا را  به زیر صفر رساندن؟

 

22.png

 

 

 

 تاریخ 20 آوریل سال 2020 ، اولین باری است که از زمان  ظهور  قراداد های  خرید آتی در سال 1983 ، قیمت نفت آمریکای شمالی ، معروف به وست تگزاس اینترمدیت  ، به  قیمت منفی رسیده است.

قیمت بشکه نفت خام West Texas Intermediate به منفی 37.63 دلار  رسید که  درمعاملات روز دوشنبه بسته شد.

دلالان بین  ریسک و حرص و آز

 
 
به دو صورت می توان تحولات بازار نفت آمریکا که ارزش نفت را برای تحویل ماه مه (که قرار بود در ماه آینده تحویل داده شود) را  به منفی 37 دلار در هر بشکه برساند ،  توضیح داد  و این بدان معنی است که فروشنده نفت حاضر است مبلغی را به خریداران بپردازد تا بتواند از شر نفتی که در اختیار دارند خلاص شوند .

دلیل  اول کلی است و مربوط به کاهش بی سابقه و غیر منتظره به ناشی از شیوع  ویروس  کورونا است که چندین میلیارد نفر را مجبور به ماندن در خانه های خود کرد ، استفاده از  اتومبیل و پرواز هواپیما ها را متوقف کرده  و  از واردات مصرف کنندگان بزرگی مانند چین ، ژاپن ، هند و کره جنوبی کاسته است .

از طرف دیگر ، جنگ قیمت بین روسیه و عربستان سعودی و تولید عظیم آمریکا منجر به کاهش قیمت منابع انرژی در سراسر جهان در طی سه ماه گذشته شده است.

اشباع  بودن محل های ذخیره سازی نفت در  ایالات متحده باعث افزایش نگرانی ها شده و تسریع درفروش  قراردادهای خرید آتی  ماه مه  کرده است که باید تا  قبل از ظهر امروز ، سه شنبه ، 21 آوریل حل و فصل شوند.       
 
دلیل دوم   که منجر به فروپاشی بازار  نفت آمریکا شد ، مرتبط با سیاست و حسابهای ترس و حرص و طمع دلالان اصلی بازار همچون Bank of America ، Tes Manhattan ، Morgan Stanley ، Citibank و سایر موسسات مهم مالی آمریکایی است ، همانطور که شریف عثمان ، اقتصاددان  شرکت واشنگتن آنالیتیکا در واشنگتن دی سی ، در مصاحبه ای با الجزیره نت
می گوید: "دلالان با افت شدید در ماه ها و هفته های اخیر وسوسه شده اند تا قراردادهای بزرگی زمانی  که قیمت نفت خام غرب تگزاس سقوط  و به حداقل سطح قیمت خود  ، كه به  کمتر از بیست دلار پایین آمد و تا ده دلار رسید  آنها به امید گرانی ،  و فروش مجدد و سود کلان  ، مقادیر زیادی  نفت را خریداری كردند."

این در حالی است که با ادامه تعطیلی عمومی اقتصاد ، ممنوعیت مسافرت و رانندگی با خودرو ، تقاضا به شکلی کاهش یافت که کسی انتظار آن را نداشت و عرضه تا جایی افزایش یافت که باعث  تلاش برای رهایی از نفت خریده شده  به هر قیمتی  شد  ، خصوصاً بدلیل هزینه بالای ذخیره سازی  و حمل و نقل .

این اقتصاددان ادامه می دهد: "آنها باید قبل از سه شنبه 21 آوریل ، تاریخ تسویه قراردادهای تحویل مه ، از شر این قراردادها خلاص شوند."

وی می افزاید: حساب های "ترس و حرص و طمع  دلالان در این دور ه باعث شد  حساب  حرص وطمع  برحساب ترس غلبه نماید  ، بنابراین سقوط اتفاق افتاد ، اما من تصور می کنم که معادله تغییر خواهد کرد  و ترس بر طمع در دهه های آینده غلبه خواهد کرد ، و از اینجا انتظار سقوط مشابه آنچه که در بیستم آوریل رخ داد را ندارم". .


 
2.jpg
 
 
سقوط نفت و کارزار انتخاب ریاست جمهوری
 
رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ درباره سقوط بازار نفت اظهار نظر كرد و گفت كه دولت برای پر كردن مخازن ذخیره سازی نفت و استفاده  از افت قیمت ها تلاش می کند.

ترامپ در جریان کنفرانس مطبوعاتی روزانه گفت: "قیمت ها به یک سطح بی سابقه رسیده است ، ما به دنبال این هستیم که از ذخایر استراتژیک نفت استفاده کنیم و ما به دنبال این هستیم که 75 میلیون بشکه در آن قرار دهیم و بدین ترتیب ما آن را با قیمت های عالی مخازن رو پر خواهیم کرد."

عواقب این وضعیت  علاوه بر  ، تأثیرات جدی بر بسیاری از شرکتهای نفتی شیل آمریکایی بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز تاثیر گذار خواهدبود  ، زیرا این صنعت در ایالت های  مهم متمرکز شده است ، مانند پنسیلوانیا و اوهایو که در انتخابات 2016 به ترامپ برای  پیروز شدن کمک کردند.

پنسیلوانیا بیست رای الکترال  دارد ، ترامپ 48.1 درصد از رای دهندگان خود را به دست آورد ، در حالی که هیلاری کلینتون 47.6 درصد آرا را به دست آورد و ترامپ تنها چهل هزار نفر را ی بیشتر به دست آورد.در مورد ایالت اوهایو ، 18  رای الکترال دارند و ترامپ نیز با 51.7 درصد پیروز شد.
 
مطالعه ای که موسسه تحقیقات انرژی  انجام داده و  توسط سی ان ان  ارائه شد نشان داد كه حتی با رسیدن بهای نفت آمریكا به بیست دلار ، 533 شركت نفت شیل آمریكایی تا پایان سال آینده ورشكستگی  خود را اعلام می كنند. .
 
 
منبع :
 
https://www.aljazeera.net/news/ebusiness/2020/4/21/كيف-أوصل-المضاربون-أسعار-نفط-أميركا-الشمالية-لأقل-من-الصفر
 
ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , Ghalam گفت:

 

عزیز دلم ، آدم عاقل وقتی بهش بگند اگه از 3 متری بپری روی زمین احتمالا پات می شکنه ، این غلط رو نمی کنه ... نه اینکه بپره و پاش بشکنه و بگه  « حالا که پام شکسته ، دیگه می تونم درمانش کنم ! »

 

اگه مدیریت دولتی ج.ا کاری بلد بود ، تا حالا انجامش می داد .

به احتمال 99 درصد ، واکشن مدیران ج.ا به این چالش ها می شود این ها :

1- قرض گرفتن از صندوق ارزی ( اجام شده )

2- فروش شرکت های دولتی ( دارند شستا رو غارت می کنند )

3- چاپ پول بدون پشتوانه ( انجام می دهند )

4- فشار آوردن بیشتر به مردم ایران . ( کلا در این کار استادند )

5- فروش منابع ایران به چین و روسیه و هند و سایر کشورها با قراردادهایی در حد « دارسی » ( که انجام می دهند ، نمونه اش غارت منابع جانداران دریایی سواحل ما توسط چینی ها )

 

 

البته به جزء گرفتن مالیات های سنگین از اون بدبختهایی که می تونند و و زدن جیب کل ملت به عنوان طرح هایی همچون « بیمه ی راننده به ازای هر راننده » یا « کارت ملی » یا « ثبت نام غربالگری » .

 

هر بحرانی برای ملت ایران یک فاجعه ی مرکب هست ... خود بحران  ( بحران ) -> راه حل های مسئولین برای حل بحران ( بحران مرکب )  --> یعنی بحران در بحران می شه ...

 

داشتم یک مطالبی می خوندم ، طرف می گفت از وقتی دولت گفته « هزینه ی درمان بیماران کرونایی فقط 10 درصد هزینه ی کل درمان هست » خیلی از بیمارستان ها حاضر نمی شند تست بگیرند و پرونده رو با عنوان « سندروم حاد تنفسی » باز می کنند تا اگه طرف زنده موند ، آزاد باهاش حساب کنند .

من دوست عزیز تمام حرف های شما رو تایید میکنم ولی درست نفهمیدم جه ربطی به حرف های من داشت. دولت ما در این 6 سال بلکه 40 سال ناکارامد بوده. عده ای فکر میکنند قدرت فقط به ساخت موشک است. باید اقتصاد تقویت شود و با جهان تعامل کرد. ولی تمام این حرف ها درست ولی جه ربطی به حرف های من داشت

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کاری به ناکارمدی مطلق دولتمردانمون ندارم ولی شوخی روزگاره شاید که ایالات متحده داره این روزا چیزی رو می چشه که چهل و چند سال به خورد ما داده بود. کرونا و حالا نفت منفی 39 دلار پدیده هایی نبودند که کسی بتونه پیش بینی کنه. اگر وضع در این حول و حوش باقی بمونه و بایدن هم ریزک باشه، پایان سال میلادی برای ترامپ میتونه کابوس وار باشه.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خوبی این قضیه کاهش قیمت نفت در آمریکا و به دنبال آن در سایر نقاط جهان این است که دولت‌های با اقتصاد فاسد مثل ایران دیگر بهانه ای برای منت گذاشتن بر سر مردمان خود به بهانه قیمت پایین بنزین نیستند! بنابراین حوادثی مانند کشتار آبانماه هم پیش نخواهد آمد. شاید این تحریم‌های ترامپ و داستان کرونا عاملی شود تا به اصطلاح مسؤولان کشور ما به خودشان بیایند.

  • Upvote 7
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

2158771.jpg

یک صد دلاری نفت خریدم دارند میارم برام :)

 

پ ن:

 خلاصه ها که سعی کنید این لحظات رو بخاطر بسپارید شاید دیگه تکرار نشه. البته نفت همیشه فساد زا و فلج کننده اقتصاد بوده تا اینکه یک شتاب دهنده برای پیشرفت کشور باشه. پس شاید در دراز مدت نبود نفت باعث تغییر در بعضی فرایند های حکومتی در ممالک اسلامی بشه. اما یادمون نره بعد کشف نفت یک اسرائیلی در منطقه ساختن که منطقه رو درگیر جنگ های پی در پی کنند. خود استعمار گر ها هم در آتش جنگ و اختلافات دمیدند. تا اینکه ملت ها و دولت های منطقه بجای اینکه پول باد اورده نفت را صرف پیشرفت و کم کردن فاصله خود با غرب کنند. صرف جنگ و ایدئولوژی کنند.و هر روز یک قائله ساختن و میسازند. در حالی که همه ی این ها بی ارزش و انحرافی هستند. هدف اصلی کشور های خاورمیانه باید کم کردن فاصله چند قرنی با کشور های غربی باشد که با پول نفت می تواند بسیار سریع صورت گیرد. امیدوارم روزی ملت ها و دولت های منطقه توان درک این مطلب را داشته باشند.

  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متاسفانه عده ای پیروزی غرب رو پذیرفتند و نوچه  و مقهور غرب شدند. ای کاش ایدئولوژی ارجینالی داشتند حتی ایدئولوژی ساختگی دارند. بهرحال بین مذاهب و روش های تمامیت خواهی در حکومت در خاورمیانه اختلاف هست ولی بروز این اختلاف در حدی که تمام بودجه خیلی کشورهای خاورمیانه صرف مسائل نظامی شه و در مقابل در فرانسه و برتانیا و ایالات متحده ارتش رو کوچک سازی کرده و با همون پول های نفتی خاورمیانه دم ساحل برای خودشون شلنگ تخته بندازن، احمقانه است. ای کاش نفت منفی 39 دلاری و کرونایی که حتی ایالات متحده و سی دی سی رو مقهور خودش کرد بعضی ها رو سر عقل بیاره تا کشمکش رو پایان بدن و تازه اونوقت به دنبال گفتمانی جدیدی برای تعامل باشند.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
بعد از انتقادها  در مورد  تزریق مواد ضد عفونی کننده به  بیماران کرونا ... ترامپ :  شوخی می کردم
 
images~1.jpg
 
رئیس جمهور آمریكا ، دونالد ترامپ اظهارات خود را در مورد تزریق ضد عفونی كننده را به عنوان یك درمان احتمالی پس گرفت ، و گفت كه او در آن زمان به شوخی صحبت می كرد ، و این  پاسخ ترامپ پس از اظهارات وی كه باعث تعجب  و متحیر شدن  کارشناسان  شده بود صورت گرفته است.

ترامپ در جلسه توجیهی روزانه خود در روز پنجشنبه بیان  داشت: دانشمندان باید بررسی کنند که آیا امکان بکارگیری  پرتوهای فرابنفش روی بدن افراد آلوده به ویروس  و یا با تزریق مواد ضد عفونی کننده  به مبتلایان می شود بیماری ناشی از ویروس کرونا را درمان کرد.

ترامپ روز جمعه در کاخ سفید سعی کرد تاثیرات این اظهارات را خنثی کند و همچنین قصد داشت به پیشبرد نظریه خود ادامه دهد که ضد عفونی کننده ها و نور خورشید ممکن است به بیماران پس از ورود ویروس به بدن آنها کمک کند.

وی به خبرنگاران گفت: "من در آن لحظه  فقط از خبرنگارن میخواستم  یک سؤال طنز بپرسم و ببینم چه اتفاقی  رخ میدهد."

اظهارات ترامپ ،  که ظاهراً  پزشکان ، رو مورد خطاب قرار داده بود  برای شوخی نبوده. وی پس ازتحمل فشارهای زیاد  بخاطر  این موضوع ،  روز جمعه ، گفت که  او به مردم  مصرف ضدعفونی کننده را برای درمان  توصیه  نمیکند.

ترامپ گفت: "من فکر می کنم استفاده از ضدعفونی کننده برای دستها می تواند تأثیر بسیار خوبی داشته باشد."
 

 

سازنده مواد ضد عفونی کننده ، "Lesol" و "Dettol" که مورد استفاده ده ها میلیون آمریکایی قرار میگیرد  ، "به دلیل گمانه زنی های  رسانه های اجتماعی" مجبور شد بیانیه ای صادر کند  ، که در آن به مردم نسبت به خوردن  و یا تزریق کردن  محصولات ضد عفونی کننده هشدار میداد .

 

 منبع

 

https://www.aljazeera.net/news/politics/2020/4/24/بعد-إثارته-لغطا-بشأن-حقن-مرضى-كورونا-بالمعقمات-ترامب-كنت-أتحدث-بسخرية

 

 

ویرایش شده در توسط HAMAD2012
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

نسخه درمانی ترامپ ده‌ها نفر را روانه بیمارستان کرد!

 اورژانس یکی از ایالت‌های آمریکایی از ثبت رکورد بیش از ۱۰۰ نفر به دلیل مسمومیت با مواد شوینده و سفیدکننده برای درمان کرونا که یکی از راهکارهای پیشنهادی رئیس‌جمهوری این کشور بوده، خبر داده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, mehdipersian گفت:

 

نسخه درمانی ترامپ ده‌ها نفر را روانه بیمارستان کرد!

 اورژانس یکی از ایالت‌های آمریکایی از ثبت رکورد بیش از ۱۰۰ نفر به دلیل مسمومیت با مواد شوینده و سفیدکننده برای درمان کرونا که یکی از راهکارهای پیشنهادی رئیس‌جمهوری این کشور بوده، خبر داده است.

اون وقت عده ای از دوستان به « افکار عمومی » آمریکا برای جلوگیری از حمله و جنگ با ایران ، دلبسته اند .

 

 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.