samedelavar

آشنايي بيشتر با سيستم هاي پرواز هلي كوپتر

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دوستان مي توانند در اين بخش سوالات خود در مورد چگونگي پرواز هلي كوپتر ها را مطرح كنند تا من يا اگر كسي بيشتر اطلاعات داشت پاسخ داده شود توجه كنيد كه بنده در زمينه قسمتهاي مكانيكي آن اطلا عات دارم :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ميشه لطف كنيد يه مقدار در خصوص نحوه حركت بالگرد به عقب جلو چپ راست توضيحبديد ممنون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ميشه لطف كنيد يه مقدار در خصوص نحوه حركت بالگرد به عقب جلو چپ راست توضيحبديد ممنون

اگه درست بدونم ملخ اصلي هليكوپتر قابليت منحرف شدن دارد و مي تواند به چپ راست جلو و عقب منحرف شود مثلا براي جلو رفتن هليكوپتر اين ملخ به جلو منحرف مي شود در نتيجه فشار هوايي كه بصورت عمود به زمين است به سمت عقب منحرف شده و هليكوپتر جلو مي رود و همين طور در مورد بقيه جهات براي افزاي ش ارتفاع با افزايش قدرت موتور كه شدت جريان هوا را بيشتر مي كند ارتفاع افزايش ميابد البته از اين ويژگي برا افزايش سرعت به ناگهاني نيز استفاده مي شود به اين صورت كه درحالي كه ملخ به جلو منحرف شده بطور همزمان قدرت موتور را زياد مي كنند. اون ملخ كوچك در عقب هليكوپتر نقش تعادلي در هليكوپتر دارد به اينصورت كه اگر وجود نداشته باشد هليكوپتر درو خودش مي چرخد. چون همانطور كه ميدانييد هرعملي عكس العملي مساوي با آن وخلاف جهت دارد. وقتي ملخ اصلي در جهت عقربه ساعت مي چرخد بدنه تمايل دارد در خلاف بچرخد. پس از اين ملخ كوچك استفاده مي كنند. همچنين با كم وزياد كردن دور اين ملخ مي توان هليكوپتر را در يك جهت ديگر قرار داد مثلا اگر روبه شمال است مي توان رو به شرق يا غرب و هر جهتي قرار داد. اين ويژگي در هليكوپتر هاي جنگي خيلي حائز اهميت است.
به نظر من كنترل هليكوپتر سخت تر از هواپيما است نظر شما چيه؟ icon_frown
دوستان اگه مطلب من نقص داره اصلاحش كنند با تشكر! :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من به نظرم این جور بود که کمی دماغه ی هلیگوپتر رو به سمت پایین می اوردند در ان صورت هلیکوپتر به جلو حرکت می کرد. نه اینکه ملخ زاویه اش عوض شه. :cry: luftwaffe icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طرز كارش همينطره كه عرض كردم وقتي ملخ جلو مي رود دماغه هليكوپترم به جلو منحرف مي شود.مطلب كامل تويه يه تايپك جديد دادم. icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باسلام
پویان جان این مطلبی روکه گفتی درمورد هلی کوپترهای مثل کبرا,بلاک هاوک ، میل و... کلا هلی کوپترهای کوچک میباشداما درموردهلی کوپتر شینوک که دوپروانه بزرگ داره وهردوپروانه دریک حالت قراردارد چه توضیحی داری؟؟
درضمن من خودم از نزدیک هلیکوپترهای شینوک،آپاچی وبلاک هاوک رودیدم وهلیکوپترهای بلاک هاوک وآپاچی به اضافه دوپروانه یک بال کوچک هم درقسمت عقب ودرزیر پروانه عقبی هست. سوال من اینه که این بال کوچک درپروازهلی کوپترچه نقشی داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]باسلام
پویان جان این مطلبی روکه گفتی درمورد هلی کوپترهای مثل کبرا,بلاک هاوک ، میل و... کلا هلی کوپترهای کوچک میباشداما درموردهلی کوپتر شینوک که دوپروانه بزرگ داره وهردوپروانه دریک حالت قراردارد چه توضیحی داری؟؟
درضمن من خودم از نزدیک هلیکوپترهای شینوک،آپاچی وبلاک هاوک رودیدم وهلیکوپترهای بلاک هاوک وآپاچی به اضافه دوپروانه یک بال کوچک هم درقسمت عقب ودرزیر پروانه عقبی هست. سوال من اینه که این بال کوچک درپروازهلی کوپترچه نقشی داره[/quote]

شما بالگردهای آپاچی و بلک هاوک رو کجا از نزدیک دیدی؟

با حرکت چرخشی پروانه حول محور افقی باعث القای نیروی چرخشی حول محور عمود بر مرکز پروانه میشود که در نتیجه تعادل بالگرد از بین رفته و غیر قابل کنترل خواهد بود.

برای رفع این مشکل یک پروانه کوچک بصورت عمودی در محور عقب بالگرد نصب میکنند که نیروی چرخشی حاصل از آن نیروی چرخشی پروانه اصلی را خنثی کند و برایند بردارهای حرکتی این دو به سمت جلو بوده و بالگرد میتوان رو به جلو پرواز کند.

در بالگردی مثل شینوک از روش چرخش معکوس استفاده میشه یعنی اگر یکی ساعت گرد باشه دیگری پاد ساعت گرد هست و اثر هم رو خنثی میکنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد هليكوپترهايي مثل كاموف-50 و كاموف-52 سيستم ملخ انها كسي اطلاعاتي داره ؟ ايا اين نوع ملخ مزيت داره به نوع متداول ؟ از لحاظ قدرت مانور و نرخ اوج گيري .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]ميشه لطف كنيد يه مقدار در خصوص نحوه حركت بالگرد به عقب جلو چپ راست توضيحبديد ممنون[/quote]
اگه درست بدونم ملخ اصلي هليكوپتر قابليت منحرف شدن دارد و مي تواند به چپ راست جلو و عقب منحرف شود مثلا براي جلو رفتن هليكوپتر اين ملخ به جلو منحرف مي شود در نتيجه فشار هوايي كه بصورت عمود به زمين است به سمت عقب منحرف شده و هليكوپتر جلو مي رود و همين طور در مورد بقيه جهات براي افزاي ش ارتفاع با افزايش قدرت موتور كه شدت جريان هوا را بيشتر مي كند ارتفاع افزايش ميابد البته از اين ويژگي برا افزايش سرعت به ناگهاني نيز استفاده مي شود به اين صورت كه درحالي كه ملخ به جلو منحرف شده بطور همزمان قدرت موتور را زياد مي كنند. اون ملخ كوچك در عقب هليكوپتر نقش تعادلي در هليكوپتر دارد به اينصورت كه اگر وجود نداشته باشد هليكوپتر درو خودش مي چرخد. چون همانطور كه ميدانييد هرعملي عكس العملي مساوي با آن وخلاف جهت دارد. وقتي ملخ اصلي در جهت عقربه ساعت مي چرخد بدنه تمايل دارد در خلاف بچرخد. پس از اين ملخ كوچك استفاده مي كنند. همچنين با كم وزياد كردن دور اين ملخ مي توان هليكوپتر را در يك جهت ديگر قرار داد مثلا اگر روبه شمال است مي توان رو به شرق يا غرب و هر جهتي قرار داد. اين ويژگي در هليكوپتر هاي جنگي خيلي حائز اهميت است.
به نظر من كنترل هليكوپتر سخت تر از هواپيما است نظر شما چيه؟ icon_razz
دوستان اگه مطلب من نقص داره اصلاحش كنند با تشكر! :?[/quote]
مطلبي كه جناب پويان گفتند كاملا صحيح است .
تمامي حركات و گردشهاي اصلي هليكوپتر چه از نوع بي بال عقب و معمولي جايرو بر اساس حركت بالهاي بزرگ(پره هاي اصلي) اين نوع از هواگرد صورت ميگيرد .
پره هاي اصلي را مثل يك بشقاب در نظر بگيريد كه به مركز آن يك لولا متصل است و قابليت چرخش ديسك به تمامي زوايا را تا محدوده خاصي ميدهد ! البته مكانيزمهاي خاص و روشهاي متفاوتي براي اينكار وجود دارد همچنان كه ملخ دو پره با چند پره در انجام اين كار متفاوت هستند ....اگر فرصت شد در همين پايين تمام الگوريتمهاي پروازي بالگر ها رو توضيح ميدم با تصوير تا كاملا قضيه روشن بشه... :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]شما بالگردهای آپاچی و بلک هاوک رو کجا از نزدیک دیدی؟

با حرکت چرخشی پروانه حول محور افقی باعث القای نیروی چرخشی حول محور عمود بر مرکز پروانه میشود که در نتیجه تعادل بالگرد از بین رفته و غیر قابل کنترل خواهد بود.

برای رفع این مشکل یک پروانه کوچک بصورت عمودی در محور عقب بالگرد نصب میکنند که نیروی چرخشی حاصل از آن نیروی چرخشی پروانه اصلی را خنثی کند و برایند بردارهای حرکتی این دو به سمت جلو بوده و بالگرد میتوان رو به جلو پرواز کند.

در بالگردی مثل شینوک از روش چرخش معکوس استفاده میشه یعنی اگر یکی ساعت گرد باشه دیگری پاد ساعت گرد هست و اثر هم رو خنثی میکنند.[/quote]
سلام دوباره
پويان جون تو پايگاه نظامي آمريكادرفرودگاه بگرام-افغانستان بيش از صدهافروند هليكوپترهاي شينوك.بلاك هاوك و.... موجود هست ودرضمن ما دروظايف مهم هميشه از هليكوپترهاي شينوك وبلاك هاوك آمريكايي استفاده مي كنيم واين چيز عجيبي نيست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بازهم سلام
من يه سوال ديگه درذهن من به وجود آمده اينكه چرا بدنه هليكوپتر وهواپيماهاي نظامي همش پيچكاري شده است يعني منظورم اينه كه چرا ازقطعات بزرگ كارنميگيرند
بدنه تمامي هليكوپتر هاي رو كه من ديدم پيچكاري شده است يعني شايدحدود 10000هزار پيچ دربدنه هليكوپتر بلاك هاوك بكاربرده شده
اگه توضيح بدين ممنون ميشم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قطعات بزرگ به نظر خم کردن و ایجاد سطح مناسب بر روی انها کار سختیست و هچنین برای تعویض در مواقع ضروری کار دشوارسیت .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در خصوص هواپيماهاي مدل كه با باتري و كنترل از راه دور كار ميكنند كجا بايد سوال كنم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در خصوص هواپيماهاي مدل كه با باتري و كنترل از راه دور كار ميكنند كجا بايد سوال كنم؟[/quote]

از گوگل

كاش قبل از اينكه نظر ثبت ميكرديد سرچ كوتاهي در گوگل ميكرديد. فرومهاي زيادي هستند كه در مورد اسباب بازي و هواپيماهاي مدل و ..... توضيحات فراووني ميدن.
موفق باشي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من منظورم توي همين سايت بود گفتم شايد يه قسمت مربوط به اين موضوع داشته باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.