amir

زیرسطحی کلاس کیلو ( Kilo-class /Project 877 Paltus)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام ویژه خدمت محمد جان دوست بسیار گلم

تقدیم به شما :rose: :rose: :rose: :rose:

تشکر از وقتی که برای ما میگذارید.

محمد جان چند تا سوال داشتم ازت خواهش دارم اگه سوالام جوری بود که به مصلحت کشور نبود جواب ندید!

1- محمد جان بلوک های آکوستیکی سطح کیلوها رو خودمون تولید کردیم یا از روسیه اومدن؟

2- چرا این بلوک نسبت به نمونه ی اصلی دارای ظرافت کاری کمتری هست؟ من احساس میکنم چون نو هستند اینجوریه واگه سطح بقیه کیلوها صاف تره یجورایی این بلوک ها در اثر گذشت زمان دچار فرسایش و سایش شدن درسته؟

3-کیفیت این بلوک ها در نمونه جدیدا اورهال شده رضایت بخش هست؟

4- اینکه ما چندین ساله باطری کیلو کلاس تولید میکنیم درسته؟ راستش یکی از فرماندهان نیرو در رسانه ملی عنوان نمود هندیها از این توانایی ما تعجب کردن!

5-این عبارت درسته که روسیه در کیلوها دستگاهی به اندازه یک کاسه!!! جایگذاری نموده بوده که کیلوهای مارو ردیابی میکرده؟

6-موتورهای دیزل کیلوها و باطریهاش چقدر تعویض شدن و چقدر بهینه سازی؟

7-ورق های بدنه رو چه مقدار تعویض نمودیم و چه مقدار از همون ورقه های قبلی استفاده نمودیم و جنس این ورقه ها چیست؟

8- الان طارق 901 رو میتوان یک کیلوی صفر به حساب آورد و اینکه چقدر از بقیه هم رده هاش سرتر شده؟

ببخش یخورده زیادن :winking:

دوست دارم تا ابد محمد جان :kiss:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='TALASH' timestamp='1359189994' post='295836']
با سلام ویژه خدمت محمد جان دوست بسیار گلم

تقدیم به شما :rose: :rose: :rose: :rose:

تشکر از وقتی که برای ما میگذارید.

محمد جان چند تا سوال داشتم ازت خواهش دارم اگه سوالام جوری بود که به مصلحت کشور نبود جواب ندید!

1- محمد جان بلوک های آکوستیکی سطح کیلوها رو خودمون تولید کردیم یا از روسیه اومدن؟

2- چرا این بلوک نسبت به نمونه ی اصلی دارای ظرافت کاری کمتری هست؟ من احساس میکنم چون نو هستند اینجوریه واگه سطح بقیه کیلوها صاف تره یجورایی این بلوک ها در اثر گذشت زمان دچار فرسایش و سایش شدن درسته؟

3-کیفیت این بلوک ها در نمونه جدیدا اورهال شده رضایت بخش هست؟

4- اینکه ما چندین ساله باطری کیلو کلاس تولید میکنیم درسته؟ راستش یکی از فرماندهان نیرو در رسانه ملی عنوان نمود هندیها از این توانایی ما تعجب کردن!

5-این عبارت درسته که روسیه در کیلوها دستگاهی به اندازه یک کاسه!!! جایگذاری نموده بوده که کیلوهای مارو ردیابی میکرده؟

6-موتورهای دیزل کیلوها و باطریهاش چقدر تعویض شدن و چقدر بهینه سازی؟

7-ورق های بدنه رو چه مقدار تعویض نمودیم و چه مقدار از همون ورقه های قبلی استفاده نمودیم و جنس این ورقه ها چیست؟

8- الان طارق 901 رو میتوان یک کیلوی صفر به حساب آورد و اینکه چقدر از بقیه هم رده هاش سرتر شده؟

ببخش یخورده زیادن :winking:

دوست دارم تا ابد محمد جان :kiss:
[/quote]
ممنونم دوست بسیا گرامیم
و پوزش منو چیشاپیش بابت جواب ندادن به بیشتر سوالاتت بپذیر
باتوجه به اینکه جنس و نوع آکوستیکها و ورقه بدنه تاثیر مستقیم در قدرت پنهان کاری و سونارگریزی زیر دریای داره باید خدمتتون عرض کنم از هرگونه اظهار نظر در این زمینه معذورم، برخی سوالاتتون رو ابدا اطلاع ندارم برخی های دیگه رو هم نمیتونم چاسخ بگم
درباره ردیابی که روسها کار گذاشته بودن بسیار بسیار بسیار ناخرسندم که بگم صحت داشت متاسفانه و اونا همه حرکات و تاکتیکها و مکالمات و تمرینهای ما رو رصد کردن (امیدوارم دسته کم به دشمنانمون نفروخته باشن که از این روسها هرچی بگی برمیاد) علت کمتر پرداختن به این موضوع ردیاب و گاها زیر سبیلی در کردنش هم بر میگرده به شعارها و ژستهای سیاسی که برخی سران ما درباره روسیه گرفته و میگیرن، به جرات میتونم بگم در این مقوله فرمانده کل قوا بهترین و معقولانه ترین برداشتها و دیدگاه ها رو داشتن و براردان عزیز ..... که از روسها و چینی ها و ایضا کره شمالی بتهایی شکست ناپذیر ساختن که برای خورد کردنشون یات یک ابراهیم بت شکن دیگه باید بیاد یا فتح دوباره مکه باید رقم بخوره!!!!
باطریها هم خیلی وقت پیشتر خبر ساخت و بهره برداریشون به بیرون درز کرد و خبر تازه ای نیست ، در این زمینه خبرهای بهتری هم رسیده و در حال رسیدنه
درباره موتور خیر ارتقاهایی داشته(اندک) اما همون موتوره
درباره صفر شدن طارق، نونوار و سرزنده شده اما صفر نه چون در مبحث استراکچر و فریم بندی ما با پدیده ای بنام فتیک و خستگی مواجهه میشیم
البته یه چیز هم بگم وقتی میگیم موتور زیردریایی های کلاس کیلو و موتور دیزل منظورمون کاملا دو چیز متفاوته که..... ببخشید زیاد اطلاعاتی نیست و فکر کنم با کمی سرچ هم میتونین پیداش کنین اما نمیخوام من اولین کسی باشم که این موضوع رو میگم
یا مثلا وقتی میگیم سونار کلاس کیلو
مبحث خیلی پیچیده تره درسته که سونار معروف به ام جی کا 400 رو همه بعنوان سونار کیلوها ی کلاس 877 میشناسن اما بحث خیلی وسعتره و کار تا اونجایت که فقط با ارتقای تغییر مانند این سونار د رمدل 636 کلاس کیلوی ورشن نیوی روسیه تعداد زیادی از خدمه مورد نیازکیلوها کم میشن میشن که هم به بازتر شدن فضا و هم به توانایی دریانوردی و برد عملیاتی بیشتر و با کارکرد روانتر و دقیقتر و قدرت رزمی بیشتری منجر میشه
یا برای نمونه کمتر جایی دیدم که به سونار ام جی 519 آرفای اونا و یا ..... و یا ...... و...... اشاره ای بشه
جالب اینجاست در بازدیدی که سال 2000 از نیروی دریایی پاکستان و زیر دریایی های فرانسوی اونا داشتیم (بعنوان دانشجوی دانشگاه دریایی امام خمینی(ره) ، که همون دانشگاه افسری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانه) وقتی افسر نیروی دریایی اونا شروع به توضیحات در باره توانایی زیردریای های خودشون و زیردریای های ما کرد دیدیم که اطلاعات بسیار زیادی از زیر دریایی های ما و کلا کلاس کیلو دارن، به احتمال بسیار زیاد این اطلاعات رو از چین گرفته بودن (برای مقابله با کیلو کلاسهای هندکه پاکستانیها ازشون آشکارا وحشت داشتن!!!) البته صحبتهایی هم مبنی بر بازدیدشون از زیردریایی های کیلو کلاس ما به بیرون درز کرده بود که همین امر رو خیلی ها موجب عدم موافقت روسیه با سه فروند مورد تقاضا و درخواستی ایران از کلاس 636 دونستن، اون هم در اثر اعتراض هند به دادن اجازه ایران برای بازرسی افسران نیروی دریایی پاکستان از زیر دریایی های ما و حتی فراتر از اون دادن اطلاعات اونا به پاکستانیها در قبال همکاریهای هسته ای با ما (البته این ادعای هندیهاست و هرگز ثابت نشد).
اما اون روز اون افسر نیروی دریایی پاکستان چنان اطلاعاتی از زیر دریایی های ما و بالاخص یک نکته بسیار بسیار ریز و مهم رو داد که بیشتر افسرهای خودمون مبهوت موندن حالا این اطلاعات رو از کجا آورده بودن خدا عالمه بالاخص اون نکته ریز و پرمعنی رو که فقط و فقط یا باید با زیر دریایی به اون شماره سیل کرده باشن و یا اینکه یکنفر از خدمه اون زیر دریای ایرانی اون اطلاعات رو بهشون داده باشه که در هردوصورت موجب شرم وخجالت ما شد.
اما نکته برجسته حرفهای اون افسر پاکستانی بعد از کلی کری خوندن در باره سرعت و تعداد لوله پرتاب اژدر وتوان رزمی و نوع موشک و ... زیردریایی هاشون بالاخص ورشن بی90، خودش در پایان گفت اما با همه این تفاصیل از لحاظ پنهان کاری به هیج وجه قابل مقایسه با نمونه های کلاس کیلوی شما نیستند و اینیعنی زیر دریایی های شما بسیار خطرناکن!!!
( اون موقع اونا 4 تا کلاس آگوستا (فرانسوی) داشتن که اگر اشتباه نکنم سه تاش ورشن 70 بی و یکیش ورشن 90 بی بود و تازهیه سالی میشد که تحویلش گرفته بودن و قرار بود دوتای دیگر هم از گونه 90 بی تحویل بگیرن ، ما روبه ورشن بی 90 راه ندادن و فقط اجازه داشتیم ورشن بی 70 ها رو ببینیم!!!!)
چند سال قبل در یک سفر دریای غیرنظامی و کاری که به کراچی داشتم با چند تا از افسراشون صحبت میکردم واونا دم از یک پروژه مشترک با چین برای تولید زیر دریای با رانش اتمی میزدن برای سالهای 2020 اگر اشتباه نکنم)
فرق عمده زیر دریای ها اونا با ما جدای از عدم پوشش ضد کشف سوناری و توانایی عملیاتی پرتاب موشک اگزوست ( کیلوها هم توان پرتاب موشک توانمند کروز دریایی کلاب اس رو دارن اما من ندیدم که ما تستی در این زمینه انجام داده باشیم همچنین دو گونه سا - ان-8 و سا-ان- 10 هم بعنوان داشته های پدافند هوایی کیلوها البته بیشتر بر روی گونه های روسیشون و کمتر بر روی نمونه های صادراتی از توانایی ها بیشتر کیلوها خبر میده ) نوع پیشران مستقل از هواشونه که با سیتم پیشران الکتریکی- دیزلی کیلوها متفاوته و جای یک بحث جداگانه رو داره که اینجا جاش نیست
نکته جالب اینه که روسیه یکی از زیر دریای های کلاس کیلو رو به سامانه رانش پمپ جت مجهز کرد که من چند تایی عکس هم ازش دارم اما متاسفانه الان همراهم نیستن
اگر عمری بود در برگشتن به خونه اون تصاویر رو برای عزیزان آپلود میکنم
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان یکی دوتا خاطره کوچیک هم از غدیرها دارم همینجا و در ادامه همین مطالب بنویسم یا توی تاپیک دیگه ای مطرح کنم
من قصد داشتم همه رو تحت عنوان تاپیک خاطراتم بیارم که متاسفانه قفل شد اونم هیچی هنوز ننوشته بودم بگذریم
چون عنوان تاپیک کیلوها هستن منطقا نباید اینجا بنویسم اما چون خاطرات زیر سطحیمو اینجا نوشتم بی ربط نیست که ادامه اشو همینجا بنویسم تا دوستان وعزیزان بالا سری چی مد نظرشون باشه
بگم هم مسایلی که میخوام بعنوان خاطره تعریف کنم ابدا مساله حفاظتی ندارن
لطفا یکی از بزرگای سایت بگن مجا بنویسمشون
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام خدمت شما
از آنجایی که دوستان خاطراتتون رو در اینجا دنبال می‌کنند، اینجا قرار دهید. اگر خاطره‌های مد نظرتون موضوع مهمی رو در بر می‌گیرند یا مطلب طولانی هستند به نظرم تاپیک جدا شود، بهتر است. باز نظر خودتان شرط است.
با تشکر از زحماتتان
منتظریم...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب دوستان اگه خدا بخواد ما هم کم کم داریم برمیگردیم خونه
بعد از حدود 11 ماه قراره برگردم خونه
چند روزی بندعباس و تهرون خواهم بود تا برسم خونه
ادامه خاطراتم را اگر عمری بود بعد از رسیدن به خونه ادامه میدم اونارو هم اگر عمری بود همینجا مینویسمشون البته اگه مشکلی نداشته باشه برای نوشتنشون اینجا
خوب تا حدود یک هفته دیگه که اگه عمری بود بازم بیام خدمتتون همتونو به خدای بزرگ میسپارم
تا دیداری دیگ بدرود
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقای الو واقعا ممنون.البته یه سوال یادمه اخبار خودمون یه بار نشون داد انگار کیلو ها موشک شلیک شد.یا من اشتباه میکنم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسيار لذت بردم هم نكارش خوبي داريد و هم چينش زيبايي از كلمات داريد

منتظر ادامه خاطراتتون هستم مطالبي درش هست بسيار جالب

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='IRIAF' timestamp='1361650459' post='301729']
اقای الو واقعا ممنون.البته یه سوال یادمه اخبار خودمون یه بار نشون داد انگار کیلو ها موشک شلیک شد.یا من اشتباه میکنم؟
[/quote]
دوست خوبم درود بر شما
زمانی که اون تصاویر نشون داده میشد و شبکه های بیگانه بالخص عرب زبانها هم پوشش زیادی رو یاون داشتن من مصر بودم و بحث مبسوطی هم در باره اون با برادران مصری داشتیم
بالاخص با یکی از افسران نیروی دریایی مصر که درباره همه جنبه های نظامیمون بود
بعد از اون من چیزی در اینباره نشنیدم
اگر هم هست دیگه نیروی دریایی تستش نکرد
اینکه حربه تبلیغاتی بود یا بخاطر محدودیت تهعدادی شلیک نشد رو خدا عالمه
یک نکته ای در تستهای نیروی دریایی ارتش هستش و اونم اینه که جنگ افزارهایی رو که خودمون میسازیم رو به کرات تست میکنن (ولی باز هم به تعداد کمتر از سپاه) اما خریداری شده ها رو معمولا کمتر و درصورت امکان دور از چشم دیگرون
یاده یکبار در یک رزمایش بزرگ دریایی بخاطر یک اشتباه کوچیک در نامه نگاری و رمزیابی و بازیابی رمز، چیزی که نباید از انبارها بیرون میومد اومد بیرون!!! هرچند ابدا کسی متوجه نشد و دوباره برگشت داده شد به انبارها منتها همین یک اشتباه کافی بود که فرمانده تیپ..... موشکی.... برکنار بشه
اینو گفتم تا بدونین که ما چیزهایی در چنته داریم که رو نمیکنیمو هرآنچه در مانورها میبینین تمام توانمون نیست
و یا برای نمونه دیگه هم بگم که اژدر تاکتیکی پی تی 40 زیردریایی ها غدیر که در مانور ولایت 90 تست و معرفی شد خیلی پیشتر جزو سازمان رزم شده بود و چندین تست رو هم پشت سر گذاشته بود ولی بنا به صلاحدید اونو در مانور سال 90 معرفی کردن
حالا اینکه کلاب در سیتم رزم ما هستش یا نه رو خدا عالمه بالاخص با اون تاکتیک تهاجمی که مخصوص کلابه اگر باشه که خیلی عالی میشه

[quote name='sargnt' timestamp='1361654553' post='301741']
بسيار لذت بردم هم نكارش خوبي داريد و هم چينش زيبايي از كلمات داريد

منتظر ادامه خاطراتتون هستم مطالبي درش هست بسيار جالب
[/quote]
ممنون از لطفتون
همه دوستان به من حقیر لطف بسیار دارن
اگر در مطالب زیبایی مشاهده میشه نه بخاطر من که بنا به دو اصله
یکی دید زیبای دوستان که گفتار ناقص و پر از ایراد و غلط من رو زیبا میبیننن
و دیگری روح زیباییاست که برایند تلاش خستگی ناپذیر فرزندان این مرز و بوم در لابلای سطور این نوشته ها رخنه کرده
وقتی این عزیزان اینگونه برای پاسداشت میهن سختی ها رو بجان میخرن خود بخود هر واژه ای که برای بیان کارهاشون بکار برده بشه روحی زیبا و دوست داشتنی خواهد یافت
من از بودن در چنین کشوری و با چنین مردمی بخودم میبالم
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/322643"][size=6][b]جدیدترین حفره سیاه ارتش روسیه[/b][/size][/url][/center]
[center][b]یک فروند زیردریایی کلاس کیلو از نوع پروژه 636 با نام Rostov-on-Don در دریای سیاه به آب انداخته شد. این زیردریایی به ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی ارتش روسیه تحویل داده می شود. این زیردریایی از قابلیت پنهان کاری بالایی برخوردار بوده و به "حفره سیاه" معروف است.[/b][/center]

[center][b][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/633170_662.jpg[/img][/b][/center]

[center][b][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/633169_387.jpg[/img][/b][/center]
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آیا پاکسازی.تمیزکاری بدنه زیردریایی ها مانند ناوها و به صورت دوره ای هست ؟!؟!؟

 

n2542166-3617565.jpg

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آیا پاکسازی.تمیزکاری بدنه زیردریایی ها مانند ناوها و به صورت دوره ای هست ؟!؟!؟

 

n2542166-3617565.jpg

 

 

من فکر میکنم این زیردریایی موقعی که جلب ها روی سطح اب بودن بالا اومده به نحوه ی پوشش جلبکها روی زیردریایی دقت کنید, در اطراف دماغه  جلبک به چشم میخوره و هرچی به طرف کمر پیش میریم کمتر میشه زیردریایی با نوک یا دماغه به سطح اب میاد

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

6-رومانی:یک فروند877 به نام دلفینول(در زبان رومانیایی یعنی دلفین)
 

fi_lone_ranger

درود به شما و سپاس بابت مقاله بسیار زیباتون .

 

یادی از فقیر فقرا کردید ...

 

NMS Delfinul Under command of Cpt. Constantin Costachescu

 

1936-1952 

 

و

 

NMS Delfinul II Under comand of Cpt. Adrian Barbascu

 

1985-1997 (Active)

 

1997-2012 (reserve)

 

2012-... (Training)

 

اینم عکس ها :

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e1/NicolaeUrsuDelfinul.jpg/300px-NicolaeUrsuDelfinul.jpg

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/99/DelfinulSubmarine.jpg/300px-DelfinulSubmarine.jpg

 

در ضمن ، کلاسهای روسی رو هم دیدم .

 

اسم شهر هارو روشون گزاشته بودن .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آیا پاکسازی.تمیزکاری بدنه زیردریایی ها مانند ناوها و به صورت دوره ای هست ؟!؟!؟

 

n2542166-3617565.jpg

 

بله

 

پاک سازی بدنه از جلبک ها و علف های دریایی به صورت دوره ای انجام میشه و مهم ترین بخشش هم تمیز کردن پروانه ها هست ، چرا که توی سرعت یگان ها به شدت تاثیر داره ، به طوری که توی پیکان کلاس ها به طور مثال ممکنه بعد از تمیزکاری تا 30 درصد سرعت بیشتر بشه که زمان کثیف بودن از دست رفته بود

 

تمیز کاری معمولا زمان بندی مشخصی داره و البته بنا به احساس نیاز خدمه و به درخواست فرمانده یگان هم در صورت صلاح دید انجام میشه 

تمیزکاری پروانه ها نهایتا یک روز و کل بدنه هم بسته به سایز شناور از 1 تا چند روز طول می کشه

 

جالب هست که شاید فکر کنین این جلبک ها نرم هستن و به راحتی کنده میشن ! در صورتی که برای کندنشون از دستگاه هایی شبیه به دستگاه تراشکاری استفاده میشه.

 

رنگ آمیزی هم تقریبا پروتوکلی مشابه داره و اون هم با توجه وضعیت یگان انجام میشه ، 2 لایه ضد زنگ و 4 لایه رنگ امیزی اعمال میشه که باید ضخامت خاصی داشته باشه و با دستگاهی که اسمش رو فراموش کردم ، هر دوره ضخامت رنگ رو بررسی می کنن و لایه بعدی رو میزنن

 

روش کار هم در هر دو مشابه هست ، یگان میره روی داک و الباقی ...

 

عکس فوق هم احتمالا در زمان بازگشت از دریانوردی گرفته شده

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.