mahdi345n

بدون سرنشین البیت سیستمز هرمس-450 (Hermes 450 )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

هواپیمای بدون سرنشین هرمس-450

 

hermes450-5.gif



هرمس 450 یک پهپاد با اندازه میانه است که داده های نظامی و اکتشافی را به صورت واقعی بدون اینکه متاثر پردازش های خاصی شود، در اختیار پایگاه های زمینی قرار میدهد.تین پهپاد با طول 10/6 متر و وزن کیلوگرم دارای طول بال 5/10 متر می باشد و برای ماموریت های دیر پا طراحی شده است.
توانايي حمل تجهيزات به ميزان 150 كيلوگرم باعث شده تا اين پهباد جهت عملياتهاي ISTAR با قابليت رله كردن ارتباطات در انواع ماموريتها بسيار تاثير گذار باشد.

هرمس 450 دارای سامانه های الکترونیکی هوایی متعددی است که می تواند با برقراری ارتباط ماهواره ای و یا به طور مستقل خودپرداز ماموریت های محوله را تا مدت زمان بیست ساعت انجام دهد.سازه این پرنده از کامپوزیت پیشرفته تهیه شده است که برای جابه جایی و رزم متحرک قابلیت آن را افزایش می دهد.


hermes_450-6.jpg





مشخصات هرمس 450:


شعاع بیشینه عملیات : 200 کیلومتر
بیشینه زمان عملیاتی : 20 ساعت
ارتفاع عملیاتی : 5.5 کیلومتر
سرعت بیشینه : 95 کیلومتر در ثانیه
سرعت کروز : 70 کیلومتر در ثانیه
سرعت واماندگی : 42 کیلومتر در ثانیه
بیشینه نرخ اوج گیری 275: متر در دقیقه
طول بال 10.5 متر
طول بدنه : 6.10 متر
وزن خیز از زمین : 450 کیلوگرم
بیشینه پیشران مفید: 105 کیلوگرم
بیشینه وزن بار مفید : 150 کیلو گرم
حجم بار : 300 لیتر يا 150 كيلوگرم
توان کل موتور : 52 اسب بخار در 8000 دور در دقیقه.


hermes_450_1.jpg


توانايي هاي نظامي:

شناسايي و نظارت
قابليت هدايت آتش توپخانه.
نظارت دريايي
ارزيابي خسارات وارده در جنگ.


hermes_450_2.jpg



توانايي هاي غير نظامي.


جهت اهداف مبارزه با مواد مخدر.
گشت ساحلي
گشت محيط زيست و محيط باني و جنگلباني.
گشت مرزي.
ارزيابي خسارات و سوانح هسته اي.
هواشناسي و تحقيقات جوي.


ساير ويژگيها.

نصب بالها بر روي بدنه.
سازه كمپوزيتي
موتور UELAR-80-1010
كنترل كاملا مستقل با توانايي اصلاح مسير.

hermes_450_4.jpg

 

 

hermes_450_3.jpg



تاریخچه:

ارتتش هوایی شمالی:

اسکادران 200 ، در سال 1971 به عنوان سامانه بدون سرنشین شناسایی و اکتشاف رژیم اسرائیل بود.اولین گردان از این هواپیماها در رزم ٰ«یوم کیپور» در سال 1973 به پرواز در آمدند . اولین نسل از هواپیماهای این اسکادران ، یک نوع هواپیمای کنترل از راه دور بود که در سال 1981 با نسل پیشرفته آن که به صورت خودکار برنامه ریزی شده بود جایگزین شد.
«یوم کیپور» در سال 1973 رزمی پر هزینه و با تلفات زیاد برای دفاع هوایی اعراب و طیاره های رژیم اشغالگر قدس بود.
موشک های سطح به هوا ، این رژیم را مجبور کرده بود که هواپیماهای خود را در ارتفاع خیلی پایین به پرواز در آورد؛ در این سطح پروازی نیز توپ خانه ضد هوایی اعراب هواپیماهای اسرائیلی را تهدید می کرد. موشک هوا به زمین «شرایک» که از فانتوم های این رژیم شلیک می شد روی هم رفته در برخورد با نیرو های سوری ( سوریه ) در فاصله زمانی ( اکتبر 1973 تا آوریل 1974 ) موفق نبود. راه دیگر ، پرتاب موشک های شرایک با استفاده از بوسترهای پیش رفته از شاسی های بدون برجک «ام51 شرمان» بود. نقش «کیلشون¬¬¬-لغت عبری به معنای نیزه سه شاخه-» این بود که در نزدیکی میدان نبرد کمین کرده و پس از عملیات ایذایی هواپیماهای آن رژیم که نیروهای ضد هوایی اعراب را مشغول به خود می کردند شرایک را کند.در این شرایط برد این موشک ها از سطح به سطح 16 کیلومتر بود.
این سامانه در سال 1980 با «کرس» جایگزین گردید.اولین تجربه «کرس» در میدان نبرد ، سال 1982 در جنگ با لبنان اتفاق افتاد.
حدو بیست سال ، یعنی تا اواخر دهه ی 1990 ، این سامانه توسط گردان جنگی 153 مورد استفاده واقع شد. «هارپی (شیون)» یک پهپاد مخصوص بری در هم کوبیدن سامانه های راداری میباشد.در انتهای دهه 90 میلادی «هارپی» جانشین «کرس» در پایگاه «رمات دیوید» گردید.
نخستین پهپاد به نام «آي ای آي اسکات» یا «زاهاوان» بود که در جنگ سال 1982 لبنان به ماموریت پرداخت. اسکات به معنی پیش آهنگ یا دیده ور است. در سال 1992 ، اسکادران شروع به استفاده از «هاگلا» یا «آي ای آي ریسرچر» (جستجوگر) نمود.نوع پیش رفته این پهپاد در سال 1998 با نام « آي ای آي ریسرچر ام کا2 یا کوچاولاوان » به تولید رسید. در سال های 2005 و 2006 ، هرون «شوال» و هرون تی پی «ایتان» به اسکادران اضافه گردید.هرون در عبری به معنی ماهیخوار است.
شرکت سامانه های البیت ، در تاریخ 9 ژوئن 2003 پیشنهاد قرار دادی به مبلغ 43 میلیون دلار از سوی وزارت جنگ رژیم اشغال گر قدس برای ساخت هواپیماهای بدون سرنشین دریافت کرد.این قرار داد برای مدت سه شال نظیم شده بود.در همین سال (2003) یک اسکادران دیگر پهپاد تشکیل شد ؛ اسکادران 166. این اسکادران آغازی برای پایان زاهاوان و وداع آن با ارتش اسرائیل بود.اسکادران 166 گردانی از پهپاد های هرمس 450 میباشد.از این تاریخ تا به امروز ، پهپاد های هرمس 450 در خدمت ارتش اسرائیل بوده است.
حزب الله و هرمس 450 :
سید حسن نصرالله ، در کنفرانسی خبری اعلام کرد از سال 1997 توانسته اند با هک کردن سامانه های ارتباطی و پایش پهپادهای اسرائیل از تحرکات نیروهای این رژیم در کنار مرزهای خود و در داخل خاک لبنان آگاه شوند. وی با ارائه فیلم ها و عکس های ارسالی توسط این پهپاد ها از توان فنی-مهندسی نیرو های حزب الله در به عجز رساندن تونا جاسوسی پیش رفته اسرائیل پرده برداشت.
در این کنفرانس با استناد به مدارکی که در اختیار رسانه ها قرار داد ، اسرائیل را به دست داشتن در قتل رفیق حریری ، نخست وزیر لبنان در 14 فوریه 2005 متهم کرد.وی ازپیش کاروان موتوری حریری تا قبل از ترور آن توسط پهپاد اسرائیل خبر داد و نصاویر آن را به خبرگزاری ها ارائه داد.
در جنگ 33 روزه ، روزانه 20 هواپیمای بدون سرنشین هرمس 450 تمامی خاک لبنان را تحت پوشش قرار می دادند و اطلاعات مورد نیاز ارتش اسراییل را تهیه کرده و تحرکات نیروهای مقاومت حزب الله لبنان را مورد رصد قرار می دادند .


hermes_450_7.jpg hermes_450_8.jpg

.........................................

انهدام هرمس 450 متعلق به گرجستان توسط ميگ 29 روسيه

hermes_450_gorg_1.jpg


hermes_450_g_2.jpg


hermes_450_g_3.jpg


hermes_450_g_4.jpg


hermes_450_g_5.jpg


hermes_450_g_6.jpg


hermes_450_g_7.jpg



.................................................

هرمس 450 متعلق به سنگاپور
hermes_450_sing_1.jpg



............................................................


هرمس 450 در ايالات متحده.

hermes_450_us_1.jpg


hermes_450_us_2.jpg


hermes_450_us_3.jpg



............................

كليپ هرمس 450 به حجم 13.50 مگابايت

http://parsaspace.com/files/5745614884/?c=744

...................

كليپ عبور هرمس 450 از نزديك شينوك به حجم 3.06 مگابايت

http://parsaspace.com/files/7845614884/?c=744



.......................................................................................................................

منبع:
http://www.aerospacetalk.ir/vb/showthread.php?t=41450

به همراه اضافه كردن مقداري ترجمه در متن . عكسها و كليپها توسط mahdi345n

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه این رژیم مجعول خیلی در بی سرنشین سازی نیرومنده

آمریکا هم مشتریشونه مخصوصا مشتری آیتان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مثل هميشه عالي بود .
با ديدن عكسهاي اول فكر كردم كوچيكه اما عكسهاي بعدي رو كه ديدم نظرم عوض شد .
راستي اينكه بيست ساعت مداومت پروازي داره پس چرا فقط 200 كيلومتر برد بيشتر نداره ؟
اگه بخاطر دور شدن از مركز كنترل زمينيشه . مگه تو متن گفته نشد توسط ماهواره قابل هدايته ؟
يا من اشتباه متوجه شدم ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

راستي اينكه بيست ساعت مداومت پروازي داره پس چرا فقط 200 كيلومتر برد بيشتر نداره



اين شعاع عملياتيش هست..
يعني ميتونه توي دايره اي به شعاع 200 كيلومتر بچرخه..

بردش رو نميدونم مثلا اگه 1000 كيلومتر باشه چقدر از يك دايره با شعاع 200 كيلومتر رو ميتونه دور بزنه..رياضيت خوبه؟

مثلا فاصله خونه شما تا اولين سوپري محلتون 1000 متره ولي شما ميتوني توي اين مسير 1 كيلومتري 20 كيلومتر بري..يعني 20 بار اين مسير رو طي كني.

يه چيزي تو همين مايه ها...

واحد كنترلش عين همون هرمس 180 هست..

فقط اون ماهواره رو نميدونم چي بايد جواب بدم..
اساتيد سايت هم كه كلا پر پر...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی ممنون واقعا جالب بود من یکی رو میشناسم که به الکترونیک خیلی علاقه داره یه روز بهم گفت که رو یه سیستم کار میکنه که شبیه جی پی اس ولی بدونه ماهواره از طریق انتن های موبایل
البته نمیدونم که این هست یا اون دوستم داشت اختراع میکرد ولی چنین چیزی باشه به درد پهباد های وطنی میخوره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیلی ممنون واقعا جالب بود من یکی رو میشناسم که به الکترونیک خیلی علاقه داره یه روز بهم گفت که رو یه سیستم کار میکنه که شبیه جی پی اس ولی بدونه ماهواره از طریق انتن های موبایل



رزمنده محترم..پهباد مورد نظر در دسترس نميباشد... :?
رزمنده محترم ..پهباد مورد نظر در شبكه موجود نميباشد.. icon_biggrin

اين كنترل توسط انتن ماهواره جالبه اما براي خارج از مرزها بايد يه چيزي مثل رومينگ بين المللي باشه...

خب نميشه ازش كمي بيشتر سوال بپرسي...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیلی ممنون واقعا جالب بود من یکی رو میشناسم که به الکترونیک خیلی علاقه داره یه روز بهم گفت که رو یه سیستم کار میکنه که شبیه جی پی اس ولی بدونه ماهواره از طریق انتن های موبایل



رزمنده محترم..پهباد مورد نظر در دسترس نميباشد... :cry:
رزمنده محترم ..پهباد مورد نظر در شبكه موجود نميباشد.. :cry:

اين كنترل توسط انتن ماهواره جالبه اما براي خارج از مرزها بايد يه چيزي مثل رومينگ بين المللي باشه...

خب نميشه ازش كمي بيشتر سوال بپرسي...


اره راست میگی مشکل خط دهی داشته باشه اپراتور این خواهد گفت :? icon_biggrin :mrgreen:
اگه خارج نرفته باشه حتما سوال میکنم چون انروز میگفت تو امریکا یا کانادا تو یکی از دانشگاها قبول کرده بره ولی من توصیه کردم طرحش رو بده وزارت دفاع حالا خیلی وقت خبر ندارم اگه پیدا کنم میگم عضو سایت بشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

12 سپتامبر - ارمنستان مدعی شد یک پهباد آذربایجان را هدف قرار داده است . این پهباد که گمان می شود مشغول جمع اوری اطلاعات بوده باشد ، در ساعت 7:30 به وقت محلی نزدیک محلی به نام Vazgenashen توسط پدافند این کشور مورد اصابت قرار گرفته است . محل سقوط این پهباد بیش از 10 کیلومتر با مرز فاصله دارد .

http://www.eurasianet.org/sites/eurasianet.org/files/imagecache/gallery/UAV-1.jpg

به نظر می رسد این پهباد از نوع هرمس 450 ساخت رپیم اشغالگر قدس باشد .

منبع :
http://www.eurasianet.org/node/64172

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

يك نكته جالب در مورد هدف قرار گرفتن اين پهباد آذربايجاني

در قطعات باقيمانده از اين پهباد ، يك GPS Splitter ساخت ايلات متحده امريكا وجود دارد . GPS Splitter به چند گيرنده GPS اجازه مي ده كه از يك آنتن استفاده بكنند .

لابي ارمنستان در آمريكا تلاش مي كند تا تحقيقاتي را براي بررسي نقض قوانين صادرات سلاح براه بياندازد .

http://www.uasvision.com/2011/09/16/downed-azeri-uas-had-us-parts/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

Elbit Hermes 450

هواپیمای بدون سرنشین (UAV) (2003)

 

1615px-Hermes_450.jpg

 

Hermes 450 اسرائیلی، بخشی از خانواده رو به افزایش سامانه های هوایی Hermes شامل Hermes 90 تا Hermes 1500 است. هرمس تحت برند Elbit Systems تولید می شود و برای پرواز های تاکتیکی بلند مدت طراحی شده است. نیروی هوایی اسرائیل (IAF) از هرمس 450 برای نقش های شناسایی، ارتباطی و نظارتی استفاده می کند، البته نسخه مسلح این پهپاد هم وجود دارد. از کاربران این پهپاد می توان به ایالات متحده، سنگاپور و برزیل اشاره کرد.

 

1920px-Hermes_450_operators.png

 

Hermes 450 توسط سامانه کنترل زمینی عمومی هرمس کنترل می شود که به خدمه پرواز امکان کنترل کامل سامانه Hermes 450 را می دهد. به همین دلیل، خدمه (اغلب در پیوستگی با عناصر زمینی دیگر) می توانند تمام تصاویر و داده های مخابره شده را در لحظه تفسیر کنند و به طور مناسب واکنش نشان دهند. هرمس مجموعه ای ثابت شده و همه‌کاره است که می توان آن را نسبت به نیاز های ماموریتی تغییر داد. این پهپاد به یک محموله الکترواپتیکی گیمبال مجهز است که می توان تجهیزات شناسایی و نظارتی هم روی آن نصب کرد. به گفته Elbit، پهپاد Hermes 450 بیش از 300 هزار ساعت پروازی دارد.

 

snapshot4~1.jpg

 

Hermes 450 از نظر سازه ای مشابه دیگر پهپاد های امروزی است (و شباهت ظاهری بسیاری به سری پهپاد پریدیتور آمریکایی دارد). بدنه بلند و تیوب مانند آن، سامانه های هدایتی مورد نیاز، محموله ها و سامانه های کنترل هدایت داخلی را در خود جای داده است. بخش زیرین از پایه های کمانی شکل در میانه بدنه که هرکدام یک چرخ اصلی دارند و چرخ دماغه قابل کنترل در جلوی آن تشکیل شده و دقیقا پشت مخروط دماغه قرار دارد. چرخ ها کاملا ثابت اند و در هنگام پرواز جمع نمی شوند. سامانه های اپتیکی در یک برجستگی در وسط بدنه و جلوی بال ها دیده می شوند. بال های اصلی مستقیم اند و روی یک پشتیبان کوتاه قرار گرفته اند. نوک بال ها، شکسته است. بال ها دقیقا عقب میانه بدنه قرار دارند. بخش دم از بال های شیب دار V شکل تشکیل می شود. این بالچه ها هردو نقش سکان و پایدار کننده را دارند. طول بال های Hermes 450 حدود 11 متر و طول آن 6 متر است. وزن ناخالص آن نزدیک 450 کیلوگرم است.

 

snapshot2~3.jpg   snapshot0.jpg   snapshot1~3.jpg

 

نیروی هرمس از طریق یک موتور rotary چهار زمانه UEL R802/902(W) با قدرت 52 اسب بخار تامین می شود که یک ملخ 2 پره را می چرخاند.  موتور های Wankel در پهپاد ها، خودرو ها (تجاری و مسابقه ای)، جت اسکی ها و حتی ابزار آلات دستی استفاده می شود. برد آن 200 کیلومتر و مداومت پروازی آن حدود 20 ساعت است. حداکثر سرعت 176 و سرعت کروز 130 کیلومتر بر ساعت برای آن گزارش شده است.

 

snapshot3~3.jpg

 

اسرائیل اصلی ترین و بزرگ‌ترین استفاده کننده پهپاد Hermes 450 است. یک اسکادران کامل از این پهپاد تشکیل شده و نیروی هوایی این UAV ها را مسلح نیز کرده است (البته این مورد به طور رسمی تائید نشده). پهپاد های اسرائیلی، همانند موراد آمریکایی، در صورت مسلح شدن، از موشک های ضد تانک هلفایر استفاده می کنند (مشابه بالگرد آپاچی که اسرائیل تعدادی از آن را در اختیار دارد). Hermes 450 در فعالیت هایی در نوار غزه و در جنگ 2006 لبنان شرکت داشته و هم اکنون در خدمت IAF است. گفته می شود در سال 2009، پهپاد های هرمس 450 در 2 حمله هوایی علیه سودان برای جلوگیری از ورود سلاح های ایرانی به نوار غزه شرکت داشته اند.

 

snapshot5~1.jpg

 

برزیل 12 فروند Hermes 450 را برای جنگ مواد مخدر سفارش داد. این کشور در حال ارزیابی هرمس برای اضافه شدن به ارتش و نیروی دریایی خود است. در سال 2007، کرواسی حداقل 2 سامانه Hermes 450 را دریافت کرد. همچنین دولت مکزیک در سال 2009 تعداد نامعلومی از نمونه های Hermes 450 را دریافت کرد. سنگاپور نیز این پهپاد را خریداری کرده است. آذربایجان 10 فروند هرمس 450 را در سال 2008 سفارش داد و در سال 2020 از این پهپاد در نقش ISR در جنگ خود با ارمنستان استفاده کرد. در سال 2012، شرکت Elbit موفق به دریافتی قراردادی مولتی میلیون دلاری برای ارائه ناوگانی از Hermes 900  و 450 به کلمبیا شد. گرجستان از هرمس 450 برای شناسایی منطقه مورد اختلاف Abkhazia استفاده کرده که 3 فروند از آن ها سقوط کردند. نیروی هوایی اسرائیل که اسکادرانی از Hermes 450 را در پایگاه هوایی Palmachim در شمال تل آویو در اختیار دارد، از این پهپاد در نقش پهپاد رزمی (طبق گزارش ها 2 موشک هلفایر، به گفته بعضی منابع 2 موشک ساخت Rafael) استفاده می کند.

 

snapshot6~1.jpg

 

ارتش فیلیپین قراردادی 153 میلیون دلاری را با Elbit Systems منعقد کرد. این خرید شامل پهپاد کوچک عمود پرواز Thor، پهپاد کوچک Skylark 1-LEX، پهپاد کوچک تاکتیکی Skylark 3 و پهپاد تاکتیکی Hermes 450 می شد. نیروی هوایی فیلیپین 3 سامانه پهپادی Hermes 900 و 1 سامانه پهپادی Hermes 450 را در قراردادی به ارزش 175 میلیون دلار دریافت کرد. هر سامانه از پهپاد، یک ایستگاه کنترل زمینی و تجهیزات پشتیبانی می شود. Elbit Systems یک فروند پهپاد Hermes 450 استفاده شده را نیز اضافه کرد. در مجموع 9 پهپاد Hermes 900 و 4 پهپاد Hermes 450 خریداری شد. این واحد ها در شاخه 300 ام جاسوسی و امنیت هوایی خدمت می کنند.

 

1620px-Hermes_450_take_off.jpg

 

ارتش سلطنتی تایلند 4 فروند پهپاد هرمس 450 را دریافت کرده است. این پهپاد ها در گردان بیست و یکم هوانوردی از مرکز هوانوردی ارتش به کار گرفته می شوند. Hermes 450 توسط وزارت دفاع ایالات متحده در برنامه آزمایش و ارزیابی مشترک پهپاد ها استفاده شد، 2 فروند از آن در سال 2004 توسط گشت مرزی ایالات متحده آزمایش شد. حداقل 1 فروند Hermes 450 در سال 2018 در نیروی هوایی زامبیا مشاهده شد.

H450 توسط هنگ سی و دوم توپخانه سلطنتی ارتش بریتانیا در افغانستان استفاده شد. این پهپاد ها طی قراردادی لیزینگی از جولای 2007 به انگلیس واگذار شد. از 52 فروندی که توسط انگلیس در افغانستان استفاده شد، 8 فروند آن سقوط کردند. نسخه انگلیسی تنها مدلی از هرمس بود که از ژیروسکوپ های لیزری در سامانه مسیریابی داخلی خود استفاده می کرد. وزارت دفاع انگلیس از گزینه مهمات روی بال ها استفاده نکرد. Hermes 450 پایه پهپاد Watchkeeper WK450 ارتش انگلیس شد که توسعه آن در سال 2005 و با همکاری Thales شروع شد. در سپتامبر سال 2013، در 8 سال پرواز بی وقفه، Hermes 450 به 70000 ساعت پرواز در پشتیبانی از نیرو های انگلیس در افغانستان رسید. انگلیس بیش از هر کشوری از Hermes 450 در افغانستان استفاده کرد. وقتی پهپاد Watchkeeper WK450 در سال 2014 به سرویس در افغانستان رسید، رادار های زمینی در Bastion خاموش شدند و ارتش انگلیس استفاده از Hermes 450 را متوقف کرد.

 

مشخصات

- سال ورود به خدمت: 2003

- وضعیت: در حال خدمت

- تعداد فروند ساخته شده: 100

- سازنده: Elbit Systems (اسرائیل)

- کشورهای مصرف کننده: آذربایجان، بوتسوانا (کشوری در آفریقای جنوبی)، برزیل، کلمبیا، گرجستان، اسرائیل، مغدونیه شمالی، مکزیک، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، ایالات متحده، زامبیا، انگلیس

- نقش: حملات زمینی (هدایت بمب های هواپایه برای نابودی اهداف زمینی توسط تیر بمب موشک و راکت)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد)

- طول: 6.1 متر

- طول بال ها: 10.5 متر

- حداکثر وزن برخاست: 550 کیلوگرم

– قوای محرکه: 1 موتور دوار UEL R802/902(W) با قدرت 52 اسب بخار

- حداکثر سرعت: 176 کیلومتر بر ساعت

- ارتفاع پروازی: 5486 متر

- برد: 200 کیلومتر

- سرعت افزایش ارتفاع: 274 متر بر دقیقه

- تسلیحات: معمولا ندارد. در صورت مسلح بودن، 2 موشک ضد تانک هلفایر یا موارد مشابه

- نسخه ها: Hermes 450 (سری پایه، نسخه شناسایی، نظارتی تاکتیکی با مداومت بالا)،  Hermes 450 B (مدل پایه پهپاد Watchkeeper انگلیسی)، Hermes 900 (نسخه ارتفاع متوسط مداومت بالا، توانایی هجومی)

 

 

منبع

  • Like 2
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.