copout

آزمایش فیلادلفیا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

در اواسط اکتبر 1943 نیروی دریایی آمریکا در فیلادلفیا دست به آزمایش حیرت انگیزی زد.روزنامه ها ومجلات گوناگون شرح این آزمایش را که به آزمایش فیلادلفیا موسوم گشت با آب و تاب فراوان درج کردندولی حقیقت هیچگاه چهره خودرا نشان ندادو همه چیز در پرده ابهام باقی ماند.هیچ کس از ترس جان خود حاضر به بازگو کردن حقیقت نشد.دراین آزمایش به طور مصنوعی یک میدان مغناطیسی ایجاد کرده بودند تا به طور موقت یک ناو شکن و سرنشینان آن را ناپدید سازند.دکتر جساپ که یکی از دانشمندان مشهور است میگفت که هدف از این آزمایش تاثیر یک میدان مغناطیسی بر روی یک کشتی سرنشین دار بود.اینکار بوسیله مولدهای مغناطیسی انجام میشد واین مولدها ، در اطراف کشتی مورد نظر میدان مغناطیسی بسیار عظیمی ایجاد میکردنداگرچه ممکن بود این آزمایش بر روی سرنشینان کشتی اثر میان بعدی بگذارد ونتایج آن بسیار مهم و حیرت انگیز بود.هنگامیکه نخستین بار این آزمایش به مرحله اجرا درآمد یک نور مات سبز رنگ پدیدار شد.بزودی این مه سراسر کشتی را فرا گرفت و کشتی از نظر کسانی که در اسکله بودند ناپدید شدآنگاه دوباره این کشتی را ناپدید کردند و عمل ناپدید شدن و پدیدار شدن چندین بار تکرار شد.
این آزمایش موفقیت آمیز بود ولی بطوریکه شایع بود عداه ای به بیمارستان منتقل شدند وبرخی جان خود را از دست دادند و عده ای دچار بیماری روانی شدند.دکتر جساب در سال 1955 کتابی درباره اشیاء پرنده ناشناخته منتشر کرد با انتشار این کتاب نامه های بسیاری برای او ارسال شد که یکی از این نامه ها از طرف شخصی به نام کارل م الن بود.او در این نامه به شرح برخی از اتفاقات افتاده در آزمایش فیلادلفیا پرداخت برخی از این موارد :
نتیجه این آزمایش ناپدید شدن یک کشتی از نوع ناوشکن به نام الدریج د 173 بود .نیمی از سرنشینان این کشتی در حال حاضر دچار جنون شده اند و عده ای نیز بستری شده اند.
کسانی که بیش از حد در میدان مغناطیسی قرار گرفته اند در یک حالت بهت زده مانده اند و آن را جهنم مجسم مینامند.افرادی که دچار چنین حالتی شده اند نمی توتنند به میل و اراده خود حرکت کنند . از گذشت زمان آگاه نیستند و نسبت به اطراف خود بی تفاوت هستند.این آزمایش کاملا موفقیت آمیز بود ولی آدم ها توانایی و قدرت تحمل آن را نداشتند و با شکست روبرو شدند.نیروی دریایی آمریکا تلاش بسیاری برای پیدا کردن آلن کرد ولی اورا هیچگاه نیافت. نیروی دریایی آمریکا همچنین از دکتر جساپ درخواست کرد که در یک آزمایش دیگر سمت مشاور را به عهده بگیرد ولی دکتر جساپ قبول نکرداو بر این عقیده بود که نیروی دریایی آمریکا ضمن جستجوی خود برای ایجاد یک ابر مغناطیسی به منظور پنهان کردن وسایل جنگی موفق به کشف نیرویی شده بود که به طور موقت و در صورت شدت کافی ،شاید به طور دائم زمینه ای فراهم خواد ساخت تا آدم ها و اجسام به بعد دیگری منتقل شوند.در اواسط آوریل 1959 دکتر جساپ به دوست صمیمی خود دکتر والنتین گفت که مطالب جدید در مورد آزمایش فیلادلفیا بدست آورده و با قرار گذاشت که شام را با همدیگر صرف کنند وبعد از آن اطلاعات خویش را به دوست خود بدهد ولی این امر هیچگاه اتفاق نیافتاد.زیرا طبق اظهار نظر پلیس اندکی پیش از ساعت 6/30دقیقه بعد از ظهر دکترجساپ اتومبیل خود را به داخل یک پارک واقع در میامی برده و با وصل کردن یک لوله لاستیکی به اگزوز خودرو و اتصال سمت دیگر آن به داخل خودرو ، بوسیله گاز منو اکسید کربن خودکشی میکند.حقیقت این واقعه هرچه میخواهد باشد مهم آنستکه ناوشکن الدریج د-173در این آزمایش شرکت کرد این ناوشکن در تاریخ 7 اوت 1943برای انجام ماموریتی رهسپار اقیانوس اطلس شد وتا اوایل سال 1944در اطراف برمودا ودریاهای اطراف آن به گشت و مراقبت مشغول بود . ماموریت این کشتی در سال 1946 به پایان رسید و این کشتی تحت برنامه همکاری دفاعی مشترک به یونان منتقل شد.در عین حال باید گفت که تحقق کامل هر آزمایشی تا سالها پس از انجام آزمایشهای مقدماتی معلوم و مشخص نخواهد شد.وچه بسا که این آزمایش هنوز ادامه داشته باشد.همچنین احتمال دارد پرسنلی که در خلال جنگ دوم جهانی ، درگیر ماجراها و وقایع محرمانه دیگری بودند، به یک رشته شایعاتی در ارتباط با افسانه فیلادلفیا دامن زده باشند.

[img]http://up.vatandownload.com/images/5es2om93s4u1kkoi892a.jpg[/img]

نام یک ناو شکن نیروی دریای آمریکا موسوم به (ELDRIDGE DE-173) که گفته میشد در اواسط اکتبر 1943 در آزمایش فیلادلفیا شرکت کرده است ، بر سر زبانها افتاد .


منبع :

گمشدگان مثلث برمودا نوشته چارلزبرلیتز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز اگر قسمتی از کتاب را خودتان ترجمه کرده اید ان را در پایان بنویسید. اگر این متن ترجمه یک کتاب یا مقاله است. نام مترجم و انتشارات ان را نیز در پایان بنویسید تا منتقل شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوست عزیز اگر قسمتی از کتاب را خودتان ترجمه کرده اید ان را در پایان بنویسید. اگر این متن ترجمه یک کتاب یا مقاله است. نام مترجم و انتشارات ان را نیز در پایان بنویسید تا منتقل شود.[/quote]

مترجم:سیروس گنجوی -انتشارات پارسا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از شما دوست عزیز،مطلب جالبی بود، منتقل کردم.
این هم می تواند یکی از دلایل اثبات نشده وجود مثلث برمودا باشد.البته دلایل اخیر بیشتر با عقل سازگاری دارند همچون دلایل طبیعی و جوی که گفته می شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هدف از اين آزمايش انتقال بود ...... يعني انتقال سريع يك ناو هواپيما بر از سواحل آمريكا به مثلا خليج فارس در كسري از ثانيه.....

اين كار از نظر تعوري و عملي قابل انجام است ولي تبعات طبيعي آن باعث شد آزمايشات متوقف شود....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كمي تخيلي به نظر ميرسه نميدونم شايد هم واقعا چنين آزمايش هايي از طرف آمريكا در اون زمان انجام شده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تکرر داستان های متفاوت از ازمایش فیلادلفیا شاعبه دروغ بودنش رو بیشتر تایید می کنه!
یه جایی این داستان رو به این شکل نوشته بود که کشتی پس از غیب شدن در بندری در سال 1973 یا 1978 ظاهر میشه و 3 نفر موفق میشن که از کشتی بیرون بپرن و در سال 1973 باقی بمونند و سالها بعد با همین جناب دکتر مسئول این پروژه ملاقات می کنند در حالی که برای این 3 نفر چند لحظه بیشتر زمان نگذشته ولی جناب دکتر بهشون میگه که شما 30 سال در سفر بودید!!!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.