Aspahbod

نگاهی بر برنامه ی موشکی سوخت جامد ایران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با تشکر از وریور عزیز.
وریور جان دو تا سوال داشتم.
این جمله زیر قسمتی از خبر یکی از خبرگذاری ها هست در مورد این رادار .بنظرت میتونه درست باشه یا باز خبرنگارها اشتباه فهمیدن.

[b]همچنین نمونه عملیاتی رادار ردگیر ماهواره با قابلیت شناسایی و ردگیری ماهواره‌هایی با ارتفاع 350 كیلومتر مورد بازدید قرار گرفت كه قرار است توانمندی این رادار در سال آینده به پنج هزار كیلومتر ارتقا یابد. [/b]

این قسمت زیر هم مربوط به سخنان مدیر عامل صاایران .

[b]وی ادامه داد: امروز رادارهای برد بلند در اختیار نیروهای مسلح است که البته ما برای طراحی و ساخت راداری با بردهای به مراتب طولانی تر برنامه هایی در دست داریم.
مدیرعامل صاایران اظهار داشت: در حوزه فضایی نیز راداری با برد چندهزار کیلومتر دردست طراحی است که نمونه اولیه آن تست شده و امیدواریم این رادار در سالهای آتی عملیاتی شود.[/b]

با توجه به خبر بالا به نظرت احتمال داره این رادار چند هزار کیلومتری که فرمودن قراره چند سال اینده عملیاتی بشه از همین نوع از راداری باشه که عکسشو قرار دادی؟( مطمعنا رادار ماورای افق نیست چون اون قراره امسال عملیاتی بشه.)


اگه این رادار چند هزار کیلومتری از همین نوع باشه , میشه ازش در سامانه های ضد موشک استفاده کرد؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

با توجه به خبر بالا به نظرت احتمال داره این رادار چند هزار کیلومتری که فرمودن قراره چند سال اینده عملیاتی بشه از همین نوع از راداری باشه که عکسشو قرار دادی؟( مطمعنا رادار ماورای افق نیست چون اون قراره امسال عملیاتی بشه.)


اگه این رادار چند هزار کیلومتری از همین نوع باشه , میشه ازش در سامانه های ضد موشک استفاده کرد؟[/quote] به این سوالا نمیشه جواب درستی داد .

اما واضحه که یک رادار کوتاه برد معمولی نیست و علی الظاهر که نود های ویوگاید رادار ناتو با نمونه ایرانی یکی هست و چون این رادار ها حکما پیش اخطار هستند میتونند در مدیریت پدافند هوایی ایفای نقش کنند حالا میخواد ضد موشکی باشه یا معمولی .

[quote]آيا اطلاعات بيشتري از اين رادار خاص ناتو وجود دارد؟ خودم هم مي گردم شايد اطلاعات بيشتري پيدا بشود[/quote]در موردش تا الان تحقیقی نکردم یعنی فرصتی نمیشه.. (کار خودته !)
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
اينم عكس از راداري كه قراره تركيه بذاره:
http://medya.todayszaman.com/todayszaman/2011/09/05/nato-warning-radar.jpg
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/nato-warning-radar.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_nato-warning-radar.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/nato-warning-radar.jpg]لينك عكس[/url]
[/quote]
جناب ILLUMINATOR شما عكس سومي را از منبع زير گذاشته ايد.
http://www.todayszaman.com/news-255793-turkeys-role-in-nato-missile-defense-annoys-iran.html

در مورد اين كه آيا اين عكس متعلق به همان راداري باشد كه قرار است در تركيه نصب بشود، شايد اينطور نباشد. ممكن است اين منبع (todayszaman.com) عكس را صرفا به صورت تزئيني آنجا گذاشته باشد. خود عكس هم هيچگونه توضيحاتي ندارد.
بنده هر چه اينترنت را زيرو رو كردم نتوانستم اطلاعاتي راجع به اين رادار پيدا كنم.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر از جناب mahdavi3d و mohammad كه لطف كردن و به عكس ها نظم و ترتيب دادن آخه خودم بلد نيستم جاشونو تغيير بدم :mrgreen:
در مورد عكس رادار هم حرف شما درسته منم تو هيچ سايتي نديدم كه دقيقا گفته باشه اون راداره همينه ولي به احتمال خيلي زياد ازهمين نوعه شايد فقط در ابعاد كوچك تر.
چون تو خود سايت لاكهيد مارتين هم همينو زده .
عكس اولي هم يه رادار AN/TPY-2 هست كه احتمالا در كنار همين رادار EWR نصب و به كار گرفته بشه.اينم لينكش:
http://www.globalsecurity.org/space/systems/an-tpy-2.htm
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
چون تو خود سايت لاكهيد مارتين هم همينو زده .[/quote]
آيا لينكش را داريد؟ چون مي خواهيم مشخصات آن رادار را بدانيم.
آيا خود شما اطلاعات بيشتري در مورد آن رادار داريد؟ (منظورم رادار EWR است)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]کاش راجب موشکهای کروز دریایی مثل رعد و نور نیز بحث میکردین اونا هم سوختشان جامدهست با تشکر[/quote]

اتفاقا هر دو موشک (به غیر از بوسترشون و دو سه نوع از موشک های نور) از موتور جت (که مشخصه سوخت مایعه) استفاده میکنن. در هر حال من می خواستم در مورد یه سری موشک های زمین به زمین مطلب بنویسم. وگرنه خلیج فارس، تعداد زیادی از موشک های ضد کشتی، ضد هوایی و حتی راکت های توپخانه ای ما هم از نوع سوخت جامدن. اطلاعاتم در مورد موشک های ضد کشتی فعلا یه مقدار کمه. بنابر این فعلا نمیتونم در این مورد مقاله بنویسم.[/quote]

اسپهبد جان جناب AMINKHANSARABI به موضوع خوبی اشاره کردن موشک رعد که یه موشک ضد کشتیه از موتور مینی جت استفاده میکنه در حالی که نمونه جدید این موشک که در سال گذشته :mrgreen: نمایش داده شد از موتور راکتی استفاده میکنه (مایع یا جامدشو نمی دونم) و اینو میشه از حذف ورودی هوا در موشک صاعقه فهمید!و همچنین موشک های نصر و کوثر هم موتور راکتی استفاده میکنن!




موشک ضد کشتی رعد
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/IMG_0476%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_IMG_0476%7E0.jpg[/img][/url]

موشک ضد کشتی صاعقه
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/14%7E44.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_14%7E44.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/18%7E24.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_18%7E24.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/19%7E25.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_19%7E25.jpg[/img][/url]


[color=red]موشک تاکتیکی ضد کشتی رعد [/color]
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=253&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Silkworm (کرم ابریشم) که چندین مدل داره و موتورهای سوخت جامد و رم جت و توربوجت در مدل های مختلف بهره میبره!
http://en.wikipedia.org/wiki/Silkworm_(missile)

موشک HY-3 یا C-301 که نمونه رم جت کرم ابریشمه که دوتا موتور رمجت داره و سرعتش 2.5 ماخه و بردش 180 کیلومتر و در ارتفاع 50 متری پرواز میکنه!
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/c-301_HY3.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_c-301_HY3.jpg[/img][/url][/quote]

از اطلاعاتتون ممنونم آقا رضا. دیدین گفتم در مورد موشک های ضد کشتی اطلاعات زیادی ندارم؟ :mrgreen:

در مورد رادار هم باید بگم این رادار توانایی قفل موشکی نداره و به عنوان پیش اخطار عمل میکنه. اگه رادار قفل موشکی نتونه موکو ببینه دیگه موشک رادار گریز معنا پیدا میکنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بنده هر چه اينترنت را زيرو رو كردم نتوانستم اطلاعاتي راجع به اين رادار پيدا كنم.[/quote]

اون تصویر باید متعلق به این رادار باشه :

رادار پیش اخطار موشک های بالستیک به اختصار BMEWS که تحت عنوان RAF Fylingdales در یورکشایر انگلستان قرار داره و توسط ریتئون آمریکا ساخته شده .

البته این رادارها از لحاظ ظاهری به PAVE PAWS هم شبیه هستند و اگر دنبال مشخصات هستید نگردید ! چون راحت و با صحت پیدا نمیشه ...


http://94.236.30.48/raffylingdales/aboutus/

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/EB2B5405_0CA0_265E_E919A4E6D71EA223.jpg[/img]


http://en.wikipedia.org/wiki/RAF_Fylingdales
http://en.wikipedia.org/wiki/Phased_array
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
worior گرامي ممنون. تصوير زير رادار پايگاه هوايي Beale ايالت كاليفرنيا آمريكا را نشان مي دهد. اگر اين عكس را بزرگنمايي كنيد به نظر مي رسد المان هاي رادار از همان نوعي است كه انتظار داريم، البته حدس بنده چنين است. (توصيه مي كنم عكس را دانلود كنيد، چون حجمش زياد است: 2 مگابايت)

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/BealeRADAR4.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_BealeRADAR4.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/BealeRADAR4.jpg]لينك عكس[/url]

در مورد سامانه رادار RAF Fylingdales ، بر مبناي آنچه كه بنده از لينك ويكي و آنچه كه گلوبال سكيوريتي در لينك زير نوشته است، فهميدم: برد رهگيري 4800 كيلومتر و يا 5500 كيلومتر؟ (ويكي 3000 مايل نوشته. در حالي كه گلوبال 3000 ناتيكامايل)/ مجهز به 2560 المان در هر وجه/ قابليت پردازش 55000 رهگيري در روز
http://www.globalsecurity.org/space/facility/fylingdales.htm

با توجه به عكس رونمايي المان هاي مشابه رادار مربوطه، در نمايشگاه دستاوردهاي فضايي، به نظرم اگر رادار مشابهي در كشور ساخته بشود گام بزرگي در راستاي تامين امنيت كشور خواهد بود.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/fylingdales_1.jpg[/img]
raf_fylingdales

فيلم زير مربوط به همين رادار raf fylingdales است كه متاسفانه هر چه گشتم با كيفيت بيشتر پيدا نشد. با دقت به ثانيه هاي اول فيلم كه خود رادار را نشان مي دهد، مي توان تشخيص داد كه المان ها همان هايي هستند كه صحبتش شد.
بنابراين با اطمينان، راداري كه در حضور رئيس جمهور رونمايي شد، المان هايش دقيقا از نوع المان هايي هستند كه براي رادار هاي اخطار زود هنگام موشك هاي بالستيك و ردگيري ماهواره ها استفاده مي شوند.

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/news_2007_12_raf_fylingdales_tracking_santa_youtube.wmv][img]http://gallery.military.ir/images/thumb_wmv.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/news_2007_12_raf_fylingdales_tracking_santa_youtube.wmv]لينك مستقيم[/url]
حجم: 3.91 مگابايت


[i][color=violet][size=9]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. تاپيك بالا بيايد[/size][/color][/i]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر واقعا دقت موشک های ما اینقدر کمه این موشک ها به چه درد می خورند؟ ما نیاز به موشک های نقطه زن داریم تا بتونیم ساختمان های نظامی و باند فرودگاه ها و رادار ها رو بزنیم. با این موشک های فعلی واقعا میشه چنین کاری رو کرد؟

ما که نه نیروی هوایی درست و حسابی داریم و نه موشک بدرد بخوری. وای به حال ما اگر یه روز امارات و عربستان بخوان جزایر سه گانه رو از ایران بگیرن.
  • Upvote 1
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اگر واقعا دقت موشک های ما اینقدر کمه این موشک ها به چه درد می خورند؟ ما نیاز به موشک های نقطه زن داریم تا بتونیم ساختمان های نظامی و باند فرودگاه ها و رادار ها رو بزنیم.[b] با این موشک های فعلی واقعا میشه چنین کاری رو کرد؟
[/b][/quote]البته كه مي شود.
دقت بالاي موشك هاي بالستيك ايراني (چه سوخت مايع و چه سوخت جامد) بارها در رزمايش ها به اثبات رسيده و اعلام شده است.

[quote]ما که نه نیروی هوایی درست و حسابی داریم و نه موشک بدرد بخوری. وای به حال ما اگر یه روز امارات و عربستان بخوان جزایر سه گانه رو از ایران بگیرن.[/quote]لطفا مطالب انحرافي مطرح نكنيد و مطالب در راستاي بحث مطرح بفرماييد/ متشكرم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رادار ناتو كه قراره در تركيه نصب بشه همه جا گفته شده AN/TPY2 حالا اين بحث رادار جديد بر اساس مطلب روزنامه todayzaman مطرحه ؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اسپهبد عزیز بسیار ممنون از مقاله خوبتون، زودتر از این می بایست بیام و نظر بدم ولی چون نمی خواستم سر سری بخونم و ازش رد بشم گذاشتم در فراغ بال!

به هر حال عذر خواهی من را از بابت تأخیر بپذیرید.

[quote]هیچ منبعی در مورد تاریخ ساخت نازعات وجود ندارد و گلوبال سکیوریتی تاریخ ساخت زلزال 1 را سال 1990 میلادی (سال 68) می داند یعنی دوسال بعد از پایان جنگ. ولی به چند دلیل احتمال این که نازعات زود تر ساخته شده باشد بیشتر است.[/quote]

بنظر جایی خوندم که گویا نازعات در سالهای اواخر جنگ هم استفاده شده، کسی نظری در این مورد داره؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اسپهبد عزیز بسیار ممنون از مقاله خوبتون، زودتر از این می بایست بیام و نظر بدم ولی چون نمی خواستم سر سری بخونم و ازش رد بشم گذاشتم در فراغ بال!

به هر حال عذر خواهی من را از بابت تأخیر بپذیرید.

[quote]هیچ منبعی در مورد تاریخ ساخت نازعات وجود ندارد و گلوبال سکیوریتی تاریخ ساخت زلزال 1 را سال 1990 میلادی (سال 68) می داند یعنی دوسال بعد از پایان جنگ. ولی به چند دلیل احتمال این که نازعات زود تر ساخته شده باشد بیشتر است.[/quote]

بنظر جایی خوندم که گویا نازعات در سالهای اواخر جنگ هم استفاده شده، کسی نظری در این مورد داره؟[/quote]

منم چند جا خونده بودم که نازعات توی جنگ استفاده شده. ولی نتونستم این منابعو دوباره پیدا کنم. هر چی باشه هیچ آدم (و کشور) عاقلی نمیاد اول موشکی مثل زلزال رو بسازه بعد نمونه ی کوچیکترشو با برد 100 کیلومتر تولید کنه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]اسپهبد عزیز بسیار ممنون از مقاله خوبتون، زودتر از این می بایست بیام و نظر بدم ولی چون نمی خواستم سر سری بخونم و ازش رد بشم گذاشتم در فراغ بال!

به هر حال عذر خواهی من را از بابت تأخیر بپذیرید.

[quote]هیچ منبعی در مورد تاریخ ساخت نازعات وجود ندارد و گلوبال سکیوریتی تاریخ ساخت زلزال 1 را سال 1990 میلادی (سال 68) می داند یعنی دوسال بعد از پایان جنگ. ولی به چند دلیل احتمال این که نازعات زود تر ساخته شده باشد بیشتر است.[/quote]

بنظر جایی خوندم که گویا نازعات در سالهای اواخر جنگ هم استفاده شده، کسی نظری در این مورد داره؟[/quote]

منم چند جا خونده بودم که نازعات توی جنگ استفاده شده. ولی نتونستم این منابعو دوباره پیدا کنم. هر چی باشه هیچ آدم (و کشور) عاقلی نمیاد اول موشکی مثل زلزال رو بسازه بعد نمونه ی کوچیکترشو با برد 100 کیلومتر تولید کنه.[/quote]
البته تاپيك اين خبر موجود بود كه در مثلث برموداي ميليتاري ناپديد شد :mrgreen:
http://www.khabaronline.ir/news-174183.aspx
[i]
پروژه نازعات، زلزال، سجیل و موشک مجتمع که در واقع مخفف (موشک جواب تهاجمات موشکی عراق) بود. موشک مجتمع در صنایع خودکفایی جهاد سازندگی، زلزال در مرکز تحقیقات صنایع دفاع، نازعات در مرکز تولید موشک کاتیوشا در پارچین و سجیل در صنایع خودکفایی نیروی زمینی سپاه در قرار گاهی شبیه قرارگاه خاتم الانبیا تهیه می شد. [/i]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.