Recommended Posts

تصویر

هواپیمای توربوفن An-74 که اولین پرواز خود را در سال 1977 انجام داد، یک هواپیمای سبک ترابری چند منظوره است که برای عمل در مناطق قطبی طراحی شده است. این هواپیما که برای جایگزینی An-26های قدیمی طراحی شده است، برای حمل بار، تجهیزات و مسافر در فواصل کوتاه و متوسط استفاده می‌شود و قابلیت پرواز در تمامی شرایط آب و هوایی از 60- تا 45+ درجه سانتیگراد و در هر ارتفاعی از قطب شمال تا مناطق کوهستانی را دارا می‌باشد. هواپیمای An-74 می‌تواند در تمامی اوقات سال در روز یا شب در مسیرهای محلی یا بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرد. این هواپیما قابلیت نشست و برخاست در باندهای کوتاه و از روی زمینهای پر از سنگریزه، یخی و یا پوشیده از برف را دارد.

An-74 می‌تواند 7.5 تن بار را در ارتفاع 10100 متری با سرعت کروز 550-700 km/h حمل کند. این هواپیما دارای قابلیتهای فوق‌العاده دیگری نیز می‌باشد از جمله هدایت کشتی‌ها در طی مسیر خود، سرویس‌دهی به ایستگاههای شناور، انجام عملیات تحقیقاتی در ارتفاع بالا یا مناطق قطبی، پیدا کردن گروه ماهی‌ها و گشت‌زنی در مناطق یخبندان.

در ضمن An-74 به آسانی می‌تواند به آمبولانس، هواپیمای آتش‌نشان، هواپیمای حامل چتربازان و ... تبدیل شود. نسبت لیفت به وزن بالای این هواپیما مدیون استفاده از مواد جدید و تکنولوژیهای نوین ساخت می‌باشد.

تولید این هواپیما در خارکف همچنان ادامه دارد و نمونه جدید آن نیز در حال ساخت است.

پيشرانه:

دو دستگاه موتور توربوفن D-36ZMKB ساخت پراگرس با نسبت كنار گذر زياد، هر يك به توان 74/63 كيلو نيوتن.

ابعاد

دهانه بال: 98/31 متر
نسبت منظري بال: 3/10
طول كلي: 07/28 متر
ارتفاع: 75/8 متر

اوزان

وزن با بيشترين سوخت (بدون بار): 13200 كيلوگرم
بيشترين وزن برخاست: 34800 كيلوگرم

سرعت و برد

بيشترين سرعت در ارتفاع 10100 متري: 700 كيلومتر در ساعت
برد با بيشترين سوخت و 800 كيلوگرم بار مفيد: 4400 كيلومتر

Avia.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لينك دسترسي به تصاوير منتسب به هواپيماي آنتونو an-74 :
http://cid-5256ca144b064d51.skydrive.live.com/self.aspx/.Public/an-74/1.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هواپیمای بسیار خوبی هست . هزینه های تولید و همچنین نگهداری کمی داره . به نظر من این هواپیما انتخاب مناسبتری برای خط تولید بود تا ایران 140 . اگرچه که به نظر می یاد که هدف اصلی از خط تولید ایران 140 در ایران ، آشنایی مهندسین و تکنیسین های هوا فضای کشور و کسب تجربه و دانش مناسب برای تولید هواپیما های بزرگ تر در داخل بوده و مسئولین ترجیح دادند با یک تیر دو نشان رو بزنند . یعنی در حقیقت هم هزینه ها رو پایین نگه دارند و هم دانش و تجربه مربوط رو وارد کنند که در این زمینه انتونوف 140 بهترین گزینه بود . چراکه در واقع این برای اولین بار بود که چنین نوع هواپیمایی در کشور تولید می شد و در حقیقت همیشه باید از basic شروع کرد .

ولی فکر نمی کنم ایران 140 انتخاب مناسبی برای آواکس و گشت های دریایی باشه . در حقیقت بیشتر به نظر می رسه که این هواپیما برای حمل و نقل استفاده شده .

به نظر من انتونف 74 می تونست و می تونه یکی از بهترین کاندید ها برای خط های تولید هواپیمای آینده باشه . در حقیقت تولید یک هواپیمایی که فقط در امور نظامی ازش استفاده بشه .

اگر ما خواهان نصب آواکس بر روی هواپیمای ساخت داخل باشیم و همچنین خواهان پایین نگه داشتن هزینه ها باشیم ، از نظر تاکتیکی آنتنوف 74 کیس بسیار مناسبی خواهد بود . علیرغم اینکه تا کنون خودش رو در نیروی هوایی سپاه واقعا نشون داده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام

اين هواپيما اصولا به دليل نوع طراحي بال بالا و همچنين فلپ شهپر و رادر هاي بزرگ قابليت نشست و برخاست از هر باندي رو داره همچنين دو موتور بزرگ و قدرتمند اون ر راحت از باند بلند ميكنه ضمن اينكه ارابه هاي فرود قدرتمندي هم بايد داشته !

البته بسيا مشابه انتونف 140 هم هست ولي با تواجه به اينكه اين كه طراحي اين هواپيماي روسي و براي حمل با به قطب يا مسير هاي سرد بوده به نظر مياد براي ايران بايد كلي فاكتور هاي اون تغيير كنند و شايد در مقايسه مناسب نبوده ! همين

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]
آنتونف -72 معروف به Coaler

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_800px-Antonov-An-74.jpg[/img][/align]

آنتونوف-۷۲ هواپیمایی است که نخستین بار در ۲۲ دسامبر ۱۹۷۷ (میلادی) پرواز کرد. دررقابت با طرح یاک 44 پیروز میدان شد.ودر 22 دسامبر 1985 (میلادی) به مرحله تولید رسید.
یکی از انواع آن، آنتونوف-۷۴، امکان پرواز در مناطق قطبی را نیز دارد.
ابن هواپیما یک هواپیما مسافربری است که انواع مختلفی دارد . برای ترابری وحمل سربازان نیز به طور گسترده توسط ارتش های جهان استفاده می شود.
گفتنی است هم اکنون هواپیماهای آنتونوف-۷۲ به صورتی گسترده در نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_0420223.jpg[/img][/align]

کابین این هواپیما:
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_0521127.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_an72.jpg[/img]

ظرفیت مسافران درنوع های مسافربری:
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_0487999.jpg[/img]
مشخصات

دارای دو موتور توربوفنLotarev D-30 با 62.8kN قدرت بر روی بالها و نزدیک به بدنه هواپیماست.
تعداد تولید:200فروند
قیمت:17-20میلیون دلار برای سال 2006
فاصله نوک دو بال: ۳۱٫۹ متر
طول: ۲۸٫۱ متر
ارتفاع: ۸٫۷ متر
ظرفیت مسافر: ۶۸ نفر
بیشینه سرعت: ۷۰۵ کیلومتر بر ساعت
محدوده پرواز: ۲۱۵۰ کیلومتر
سقف پرواز:11000 مایل
وزن خالی:19,050 kg
حداکثر وزن هنگام تیک آف:34,500 kg
تعداد خدمه:5نفر
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/an-72.gif[/img]



مدل ها
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_800px-Antonov_An-72_ES-NOG%7E0.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_800px-Antonov_An-74_2.jpg[/img][/align]
An-72-100 مدل دگرگون شده برای خدمات مسافربری عمومی
An-74 چندمنظوره
An-74T-100
An-74T-200 توانایی حمل بار بیشتر
An-74T-200A
An-74TK-100
An-74TK-200 قابلیت تبدیل از مسافربری به ترابری و بالعکس
An-74TK-200 Salon مدل اجرایی برای حمل ده تا شانزده مسافر
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_an-72-s.gif[/img]][/align]
کاربران نظامی این هواپیما:
Egypt

Egyptian Air Force - 1 + 2 (An-74T-200A) (6 more on order)

Georgia

Georgian Air Force

Iran

IRIAF - 4 (An-74TK-200) 7 (An-74T-200)

Moldova

Moldovan Air Force - 2

Russia

Russian Air Force

Ukraine

Ukrainian Air Force - 26
سوانح:
6 آذر ۱۳۸۵ (۲۷ نوامبر ۲۰۰۶): یک فروند هواپیمای آنتونوف ۷۴ متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرودگاه مهرآباد سقوط کرد. در این حادثه ۳۶ نفر کشته و ۲ نفر زخمی شدند.


[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_1_8509060284_L600.jpg[/img][/align]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_2_8509060284_L600.jpg[/img]
[/color]
[color=darkred]لازم به ذکر میباشد درمورد این هواپیما حتی درسایت های خارجی هم بیش از این توضیح داده نشده است .[/color]
[color=brown]
نویسنده : شفق
در صورت استفاده از این مطلب درج نام نویسنده و لینک سایت میلیتاری الزامی میباشد.

[/color]
منبع:
wikipedia

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه شفق جون!!
اما خب یه خورده رحم کن!! تاپیکا رو کم کم بفرست تا بشه روشون بحث بشه!!
البته ما که فقط از اطلاعات دوستان فیض می بریم خودمون چیزی بارمون نیست! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]خیلی هواپیمای مزخرفی هست،
دستتون درد نکنه شفق جان،همین که یه مطلب حتی کوتاه هم ترجمه کنیم و در سایت قرار بدیم خیلی بهتر از صد تا مقاله کپی پست هست که مربوط به سایت های دیگست...اینطور باعث افزایش کیفیت و ابهت سایت میشه...خسته نباشید منتقل شد...
راستی به نظرم یه بخشی هم ایجاد کنیم برای هواپیماهای غیر نظامی،هر چند با موضوعات سایت ربطی نداره icon_cheesygrin
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه شفق جان . مطلب بسیار خوبی بود . خسته نباشید . icon_cheesygrin

هواپیمای بسیار خوب و به صرفه ای هست . از لحاظ کیفی هم در رده ی مناسبی قرار داره . اگر ایران می تونست خط تولید این هواپیما رو هم بگیره خیلی خوب می شد و به نظر من این بهترین گزینه برای یک آواکس هست . استفاده های فراوانی می شه از این هواپیما کرد و برای تمام شرایط آب و هوایی ساخته شده . در حقیقت اگر بخوان این هواپیما رو با تکنولوژی امروزی و کاکپیت شیشه ای طراحی و تولید کنند , یک شاهکار هوانوردی هست .

از پتانسیل بالایی برای چند منظورگی درش استفاده شده . هم در نیروی هوایی و هم نیروی دریایی . در نیروی هوایی می شه به عنوان یک هواپیمای پیش اخطار , در نیروی دریایی می شه با نصب سنسور ها و سیستم های هدفیاب دریایی مثل IQE به زیر این هواپیما به جستجوی زیر دریایی ها و شناور های پنهانکار از راه هوا , در نیروی زمینی هم که می تونه وظیفه ی حمل بار و تسلیحات و همچنین سرباز ها رو داشته باشه . اگر به این هواپیما خوب رسیدگی بشه و سیستم های پیش اخطار بر روش نصب بشه , واقعا یک شاهکار از توش در می یاد .

اینطور که من از سایت های خارجی خوندم دلیل سقوط این آنتونوف 74 در تهران به دلیل آتش گرفتن یکی از موتور ها پس از تیک آف و از دست دادن قدرت تراست بوده . به هر حال سانحه جانگدازی بوده icon_question

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين هواپيما براي نشستن در مناطق مرتفع و يا سطوح ناهموار خيلي عاليه ! بعلاوه كه با توجه به مسدود شدن سريع خروجي و معكوس شدن خروجي موتور ميتونه در صورت فرود با سرعت بالا خودش رو به سرعت متوقف كنه !

اون موتور ها هم براحتي دچار واماندگي نميشن مگر خطاي خلبان !
دوستان اگر ياسوج رفته باشيد ! و بدونيد موقعيت اين شهر چگونه است ! متوجه ميشيد كه تنها هواپيماهاي مناسب براي فرود در مناطق كوهستاني همين مدلها انتونف 140 و 72 هستند !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آذرخش خان قابل شما رو نداره درضمن مااستفاده میکنیم شما شکسته نفسی می فرمائیدودرمورد ایجاد تاپیک ها هم برای هرتاپیک یک روز وقت هست دیگه . icon_cheesygrin icon_question

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1532079.jpg[/img]
[color=blue]هواپیمای آنتونوف 72 هواپیمای ترابری است که در زمان شوروی سابق طراحی و تولید گردیده است.این هواپیما قابلیت نشست و برخاست کوتاه دارد و برای جایگزینی با آنتونوف 26 ساخته شده بود اما در بازار غیر نظامی نیز به موفقیت های خوبی دست یافته است.به دلیل شباهت ورودی های موتور و معکوس کننده های این هواپیما به گوشهای غیر معمول شخصیت کارتونی معروف شوروی,این هواپیما نام مستعار Cheburashka را گرفته است.[/color]
icon_rolleyes [color=green]Cheburashka[/color] :mrgreen:
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Cheburashka-Orange.jpg[/img]
[size=18][color=green]طراحی و توسعه[/color][/size]
[color=blue]اولین آنتونوف به تاریخ 22 دسامبر 1977 پرواز کرد.همزمان با تولید An-72,نمونه ای دیگر ازین هواپیما,An-74,نیز تولید می شد که قابلیت انجام عملیات در شرایط جوی بسیار بد در مناطق قطبی و یخبندان را داشت.زیرا ارابه فرود این هواپیما میتوانست به اسکی زیر چرخ مجهز شود.همچنین میتواند به تجهیزات ضد یخ مخصوص نیز مجهز شود.انواع دیگر An-72 شامل مدل VIP و گشت دریایی است.طراحی غیر معمول آنتونوف 74 به دلیل استفاده از اثر Coanda و قابلیت نشست و برخاست کوتاه قابل بررسی است;گازهای خارج شده از موتور به سطح بالایی بالهای این هواپیما دمیده می شود تا نیروی Lift افزایش پیدا کند.اولین پرواز در 31 آگوست 1977 انجام گرفت اما تولید صنعتی تا 1980 انجام نشد.An-74 از موتورهای لوتارف D-36 نیرو می گیرد.این هواپیما شباهت بسیار زیادی به هواپیمای آمریکایی YC-14 دارد که در آغاز دهه ی 70 طراحی شد و از اثر Coanda نیز استفاده میکرد.[/color]
[color=green]Boeing YC-14[/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/yc-14-1_072.jpg[/img]
[color=blue]قسمت عقب این هواپیما نیز در رمپی در خود جای داده که به سمت عقب باز میشود.این هواپیما میتواند تا 7/5 تن بار را به همراه 52 مسافر که در صندلی های روبرو نشسته اند حمل کند.همچنین قابلیت های بسیار عالی در زمینه قابلیت های نشست و برخاست کوتاه دارد.همانند تمامی هواپیماهای ساخته شوروی این هواپیما به منظور عملیات در زمین های نا آماده و ناهموار طراحی گردیده است.قسمت زیرین قدرتمند این هواپیما قابلیت تحمل شن و ماسه,چمن و باندهای نا آماده را دارد.در ژانویه 1997 و 1998 در جریان مسابقات رالی پاریس-داکار دو فروند هواپیمای آنتونوف 74 نیز شرکت داشتند.در سال 1999 نیز مجموعا 4 فروند حضور داشتند.قیمت هواپیمای آنتونوف 74 بین 17 تا 20 میلیون دلار تخمین زده می شود.نمونه ی هشدار زودهنگام هوابرد این هواپیما که An-71AEW نام گرفته بود نیز به دلیل وجود طرح Yak-44 شرکت یاکولف لغو شد.آنتونوف 71 یک رادار چرخان داشت که به سمت جلو مایل بود و میتوانست 6 اپراتور را در خود جا دهد.امکانات در قسمت بار هواپیما گنجانده شده بود.شایعاتی مبنی بر استفاده این طرح از موتورهای لیفت فن RD-38 نیز شنیده شده بود.[/color]
[color=green]کابین[/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/0521127%7E0.jpg[/img]
[size=18][color=green]انواع گوناگون[/color][/size]
[color=blue]An-72 'Coaler-A'-پیش نمونه.2 فروند هواپیمای آزمایشی-1 فروند تست استاتیک شامل آن بود.
An-72A 'Coaler-C تولید اولیه که بدنه ی کشیده تر و فاصله ی دو سر بال بیشتر داشت.
An-72AT - 'Coaler-C' با قابلیت حمل کانتینرهای استاندارد.
An-72S - 'Coaler-C' مخصوص VIP,دارای آشپزخانه در کابین جلو,استراحت گاه خدمه در وسط و 24 صندلی راحتی در عقب که در صورت لزوم میتوانست به نمونه باری یا با 38 صندلی نیز تبدیل شود.همچنین قابلیت تبدیل به آمبولانس هوایی با 8 برانکار را دارد.
An-74-مدلی مطابق با شرایط قطبی با اتاقی برای استراحت 5 نفر از خدمه,قابلیت حمل سوخت بیشتر,رادار بزرگتر در قسمت رادوم دماغه,تجهزات ناوبری ارتقا یافته,تجهیزات ضد یخ بهتر و قابلیت تجهیز اسکی زیر چرخ.
An-74A مدل باری یا مسافری
An-74MP مدل گشت دریایی با قابلیت جابجایی 44 سرباز,22چتر باز,16برانکار با تجهیزات پزشکی یا 10تن بار.
An-72P هواپیمای گشت.مجهز به یک قبضه توپ 23میلمتری Gsh-23L و جایگاههای بمب و راکت.
An-74T مدل باری که به یک جرثقال کوچک و غلطک مجهز است.
An-74T-100 با جایگاه ناوبر
An-74D
An-74-100
An-74-200[/color]
[color=green]قسمت حمل بار[/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1586910.jpg[/img]
[color=blue]An-74TK مدل با قابلیت تغییر سریع به مدل مسافربری/باری که گنجایش 52 سرباز را دارد.
An-74TK-100 با جایگاه ناوبر
An-74TK-200
An-74TK-200C
An-74TK-300 نمونه مسافربری با موتورهای جدید با مصرف سوخت بهتر که در زیر بال ها نصب شده اند(طرح معمول).قابلیت نشست و برخاست کوتاه ندارد اما در عوض مصرف و هزینه ی عملیاتی آن از انواع دیگر پایین تر است.
An-74T-200وAn-74T-200A حمل و نقل نظامی
An-74TK-300
An-74TK-300D با موتورهای زیر بال
An-74-400 مشتق شده از An-74TK-300.بدنه ی آن 8 متر کشیده شده است.[/color]
[color=green]آنتونوف An-74 سپاه پاسداران[/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/0958761.jpg[/img]
[size=18][color=green]مشخصات کلی :[/color][/size]
[color=blue]کشور سازنده : اتحاد جماهیر شوروی
شرکت سازنده : آنتونوف
خدمه : 5 نفر
تعداد مسافر : حداکثر 52 نفر
طول : 28 متر
فاصله دو نوک بال : 31.89 متر
ارتفاع: 8.65
وزن : 19000 کیلوگرم
وزن (باحداکثر بارگذاری) : 34000 کیلوگرم
پیشرانه : دو عدد موتور جت مدل Lotarev D-36 هرکدام با حداکثر توان 63.9 کیلونیوتون
حداکثر سرعت : 700 کیلومتر در ساعت
برد : 4325 کیلومتر[/color][/align]
[align=center][url=http://www.aerospacetalk.ir/vb/showthread.php?t=33501]منبع[/url][/align]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Goebbels ممنون

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/4mcme2muh_izh.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_4mcme2muh_izh.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/010884.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_010884.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/18472_1220119026.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_18472_1220119026.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/012345.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_012345.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/59504_1225700186.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_59504_1225700186.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/57284_1260210544.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_57284_1260210544.jpg[/img][/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
اقا سينا ضمن تشكر مجدد از شما يه سوالي داشتم
اونم اينكه اين انتونف دوزيست نيست؟اخه اين طراحي(موتور و بال)بيشتر براي مدل دوزيستي كاربرد داره٠
  icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کابین آنالوگ که حال به هم زن!!

موتورش هم مثل فولوکس ناجوره.فکر کنم قاتل شهید کاظمی هم این باشه.

ولی مطلب خوب بود مرسی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.