dayna 0 گزارش پست ارسال شده در مهر 91 [size=4]سلام بر شما دوستان عزیز[/size] [size=4]عکس فقط عکس جنگنده:[/size] [center][size=4][img]http://www.google.com/imgres?q=f+14+iran&hl=en&sa=X&biw=1440&bih=775&tbm=isch&tbnid=-tX9oXKjgKn0fM:&imgrefurl=http://www.kamov.net/general-aviation/irans-military-day-parade-2012/&docid=KCYNmCfLd5F05M&imgurl=http://www.kamov.net/wp-content/uploads/2012/06/F-14A-serial-3-6002.jpg&w=747&h=379&ei=Ex-BUIuCLPDQ4QTr-oDICA&zoom=1[/img][/size][/center] [right][color=#ff0000][size=4]************************[/size][/color][/right] [right][color=#ff0000][size=4]دقیقا منظورتون از این پست چی بوده اونوقت؟؟[/size][/color][/right] [right][color=#ff0000]پست رو مرتب کنید.[/color][/right] [right][color=#ff0000][size=4]OPS[/size][/color][/right] به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
iran_zamen58 73 گزارش پست ارسال شده در بهمن 91 جدا صاعقه يا همون f-5 شروع خوبي بود براي سازمان هواپيمايي ايران كه شفق و قادر 313 هم ادامه راهش بود به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
babak1985 4,171 گزارش پست ارسال شده در مرداد 92 [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10237/ggggggggggggggggggggggg.jpg[/img] 2 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
amina 78 گزارش پست ارسال شده در مرداد 92 (ویرایش شده) [quote name='babak1985' timestamp='1374868160' post='324264'] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10237/ggggggggggggggggggggggg.jpg[/img] [/quote] نامردا اف 5 رو رنگ میزنن دو تا بال آخرش میزارن میشه صاحقه ؟! ویرایش شده در مرداد 92 توسط amina 3 18 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
Skyhawk 16,545 گزارش پست ارسال شده در مرداد 92 [quote] نامردا اف 5 رو رنگ میزنن دو تا بال آخرش میزارن میشه صاحقه ؟![/quote] صاعقه زیر با ورودی هوای متفاوت خلاف گفته شما رو ثابت میکنه! البته در ساخت این مدل هم که اولین صاعقه ساخته شده محسوب میشه ممکنه که از قطعات اف 5 (موتور-صندلی خلبان و...) استفاده کرده باشن ولی کلیتش نشون میده که صاعقه صرفا رنگ کردن و اضافه کردن دم نبوده! [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/080807035810.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_080807035810.jpg[/IMG][/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1417885623_fedbb3be38.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1417885623_fedbb3be38.jpg[/IMG][/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/080807035852.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_080807035852.jpg[/IMG][/url] اما در رابطه با عکس مذکور چند تا احتمال میشه داد: 1- قسمت تحتانی صاعقه (محفظه نگهداری موتورها و سکان ها) رو تغییر(اصلاح) دادن! 2-فعلا قرار نیست صاعقه جدیدی ساخته بشه و صرفا اف 5 ها رو به سطح صاعقه ارتقاء میدن! بد نیست تاپیک زیر رو ببینی: پاسخ به ابهامات در مورد قاهر، مستند صاعقه به همراه مستند خلبانان میگ 29 http://www.military.ir/forums/topic/24132-پاسخ-به-ابهامات-در-مورد-قاهر،-مستند-صاعقه-به-همرا/page__hl__صاعقه به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
Sami1993 11,574 گزارش پست ارسال شده در مرداد 92 این اولین صاعقه هست که برای یکسان کردن قسمت دمش با بقیه صاعقه ها ( قسمت دم و شیوه اتصال سکان های عمودی اولین صاعقه متفاوت با بقیه بوده است ) به صنایع اوج برگشته است . این صاعقه هم در قسمت 30 و 31 برنامه ثریا ( ویژه نیروی هوایی ) حضور داشته ( البته به صورت ناشناس ) و هم در گزارش ویژه مجله خبری که در همین گزارش همراه با نمایش رجیستر و اینکه اعلام می شود این اولین صاعقه هست ، گفته می شود که برای بهینه سازی هایی که در دیگر صاعقه ها انجام گرفته ( مثل تغییر اتصال دو سکان عمودی ) به اوج برگشت است . به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
hosm 5,923 گزارش پست ارسال شده در مرداد 92 [quote name='amina' timestamp='1374911569' post='324336'] [quote name='babak1985' timestamp='1374868160' post='324264'] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10237/ggggggggggggggggggggggg.jpg[/img] [/quote] نامردا اف 5 رو رنگ میزنن دو تا بال آخرش میزارن میشه صاحقه ؟! [/quote]شما مگر تولید n تاش رو توی برنامه ثریا ندیدید؟ بدبینی رو بگذارید کنار برادرم 1 1 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
M-ATF 4,314 گزارش پست ارسال شده در مرداد 92 (ویرایش شده) [quote name='Goebbels' timestamp='1324761455' post='221149'] [color=blue]بنده هم با جناب reza2740 موافقم بد نیست مقایسه ای بین دو پیشرانه اشاره شده داشته باشیم[/color] [color=blue]General Electric J85[/color] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_J85-5_US_Airforce.JPG[/img] [color=blue]پيشرانه J-85 ساخت جنرال الکتريک يک موتور کوچک تک شفتي توربوجت ميباشد،مدل هاي نظامي آن داراي قدرت رانشي برابر 13 کيلونيوتن در حالت خشک و 22 کيلونيوتن در حالت پس سوز است.اين پيشرانه بسته به مدل و تجهيزات اضافي بين 396 تا 421 پوند(181 تا 191 کیلوگرم) وزن دارد[/color] [color=blue]نوع: توربوجت طول: 130 سانتی متر (بسته به مدل) قطر:45 سانتی متر [/color] [color=blue]و حالا پیشرانه کلیموف RD33 [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Klimov_RD-33_turbofan_engine.jpg[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/rd33_03.jpg[/img] موتورهای توربوفن RD-33 در سال 1985 برای جنگنده میگ 29 طراحی شد.این موتور توربوفن دو محوره، رانش خشک حدود 50 کیلونیوتن دارد و توسط شرکت کلیموف روسیه عرضه شده و دارای مدلهای مختلفی میباشد. نوع: موتور توربوفن طول: 4.2 متر قطر دهانه: 1 متر وزن خشک: 1.05 تن با توجه به اطلاعات فوق این پیشرانه ها در ابعاد و وزن با هم تفاوت بسیاری دارند[/color] [color=blue]و با توجه با این عکس [/color] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/i70909_qgbiyp9frbh9qialiu3j-0%7E0.jpg[/img] [color=blue]حداکثر وزن برخاست صاعقه 20000 پوند عنوان شده این در حالی است که جنگنده اف 5 با پیشرانه j85 هم همین میزان وزن برخاست را دارد! سوال : چگونه ممکن است جنگنده ای که از پیشرانه ای به مراتب قویتر RD33 استفاده میکند از وزن برخاست برابری با اف 5 برخوردار باشه!!!؟؟ نکته بعدی اینه که پیشرانه ار دی 33 همانطور که گفته شد 1 تن وزن دارد و بر روی میگ 29 نصب میشود که 11 تن وزن دارد سوال : چگونه دو پیشرانه که مجموع وزنی در حدود 2 تن دارند بر روی یک جنگنده 4.3 تنی صاعقه ( البته در منابعی وزن صاعقه تا 8 تن!!!! هم عنوان شده که به نظر نمیاد درست باشه) با ابعاد نامناسب بدنه نصب میشود!!!؟؟[/color][/align] [/quote] این تاپیک اومده بود بالا یه مروری کردم، یه بحثی بود راجع به امکان نصب RD-33 روی صاعقه نظر من اینه که امکان نصب RD-33 روی صاعقه وجود داره (البته حدود 6- 7 سال شاید کمتر بیشتر که صحبت آذرخش و صاعقه و آر دی 33 میشد من هم تو ایرواسپیس تاک مقایسه ای مشابه ارزیابی گوبلز انجام دادم و به این نتیجه رسیدم نخیر امکان نصب آر دی 33 وجود نداره) ولی الان معتقدم که امکان نصب وجود داره ، ولی نه 2 تا، بلکه یکی، یه چیزی شبیه F-20. اتفاقا وزن و ابعاد و نیروی تولیدی RD-33 مشابه موتور مورد استفاده در F-20 هم هست. استفاده از یک موتور آر دی 33 در اف -5 یا صاعقه اصلاح شده، نسبت نیروی تولیدی موتور به وزن کل هواپیما رو به میزان زیادی چه در حالت خشک و چه در حالت استفاده از پس سوز بهبود میده . خودتون محاسبات رو انجام بدید با وزن خالی اف-5 برابر 4350 کیلوگرم و وزن موتور جی 85 برابر 190 کیلوگرم و وزن موتور 1055 کیلوگرم برای آر دی 33 و تراست خشک و پس سوز 50 و 80 کیلونیوتن. اتفاقا جایگزینی دو تا جی 85 با یک آر دی 33 با فرض عدم تیغییر آنچنان وزن سازه ، وزن خالی اون رو به وزن مشابه وزن خالی F-20 میرسونه . ----- حیف همچین موتوری در اختیار نداریم برای اجرای همچین پروژه ای و گرنه نتیجه نسبتا قابل قبولی برای کشوری با شرایط مثل ما میداشت. ویرایش شده در مرداد 92 توسط M-ATF 1 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
maysam2007 863 گزارش پست ارسال شده در مرداد 92 [quote name='M-ATF' timestamp='1374934018' post='324449'] این تاپیک اومده بود بالا یه مروری کردم، یه بحثی بود راجع به امکان نصب RD-33 روی صاعقه نظر من اینه که امکان نصب RD-33 روی صاعقه وجود داره (البته حدود 6- 7 سال شاید کمتر بیشتر که صحبت آذرخش و صاعقه و آر دی 33 میشد من هم تو ایرواسپیس تاک مقایسه ای مشابه ارزیابی گوبلز انجام دادم و به این نتیجه رسیدم نخیر امکان نصب آر دی 33 وجود نداره) ولی الان معتقدم که امکان نصب وجود داره ، ولی نه 2 تا، بلکه یکی، یه چیزی شبیه F-20. اتفاقا وزن و ابعاد و نیروی تولیدی RD-33 مشابه موتور مورد استفاده در F-20 هم هست. استفاده از یک موتور آر دی 33 در اف -5 یا صاعقه اصلاح شده، نسبت نیروی تولیدی موتور به وزن کل هواپیما رو به میزان زیادی چه در حالت خشک و چه در حالت استفاده از پس سوز بهبود میده . خودتون محاسبات رو انجام بدید با وزن خالی اف-5 برابر 4350 کیلوگرم و وزن موتور جی 85 برابر 190 کیلوگرم و وزن موتور 1055 کیلوگرم برای آر دی 33 و تراست خشک و پس سوز 50 و 80 کیلونیوتن. اتفاقا جایگزینی دو تا جی 85 با یک آر دی 33 با فرض عدم تیغییر آنچنان وزن سازه ، وزن خالی اون رو به وزن مشابه وزن خالی F-20 میرسونه . ----- حیف همچین موتوری در اختیار نداریم برای اجرای همچین پروژه ای و گرنه نتیجه نسبتا قابل قبولی برای کشوری با شرایط مثل ما میداشت. [/quote] البته شاید بشه از نظر ابعاد و ... طبق فرمایش شما این موتور رو جایگزین کرد، اما یادمون باشه بدنه ای که برای حمل موتور 200 کیلویی ساخته شده (مجموع دو موتور کمتر از نیم تن) مطمئنا توان حمل موتوری 1 تنی رو نداره و بنابراین تغییر اساسی در سازه پرنده هم لازمه که با این حجم تغییرات، دیگه خیلی نمیشه اسم اون رو جایگزینی موتور گذاشت. درواقع با این کار، یه هواپیمای کاملا جدید برپایه F5 می سازیم! یا حق 2 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
M-ATF 4,314 گزارش پست ارسال شده در مرداد 92 (ویرایش شده) [quote name='maysam2007' timestamp='1374935172' post='324451'] [quote name='M-ATF' timestamp='1374934018' post='324449'] این تاپیک اومده بود بالا یه مروری کردم، یه بحثی بود راجع به امکان نصب RD-33 روی صاعقه نظر من اینه که امکان نصب RD-33 روی صاعقه وجود داره (البته حدود 6- 7 سال شاید کمتر بیشتر که صحبت آذرخش و صاعقه و آر دی 33 میشد من هم تو ایرواسپیس تاک مقایسه ای مشابه ارزیابی گوبلز انجام دادم و به این نتیجه رسیدم نخیر امکان نصب آر دی 33 وجود نداره) ولی الان معتقدم که امکان نصب وجود داره ، ولی نه 2 تا، بلکه یکی، یه چیزی شبیه F-20. اتفاقا وزن و ابعاد و نیروی تولیدی RD-33 مشابه موتور مورد استفاده در F-20 هم هست. استفاده از یک موتور آر دی 33 در اف -5 یا صاعقه اصلاح شده، نسبت نیروی تولیدی موتور به وزن کل هواپیما رو به میزان زیادی چه در حالت خشک و چه در حالت استفاده از پس سوز بهبود میده . خودتون محاسبات رو انجام بدید با وزن خالی اف-5 برابر 4350 کیلوگرم و وزن موتور جی 85 برابر 190 کیلوگرم و وزن موتور 1055 کیلوگرم برای آر دی 33 و تراست خشک و پس سوز 50 و 80 کیلونیوتن. اتفاقا جایگزینی دو تا جی 85 با یک آر دی 33 با فرض عدم تیغییر آنچنان وزن سازه ، وزن خالی اون رو به وزن مشابه وزن خالی F-20 میرسونه . ----- حیف همچین موتوری در اختیار نداریم برای اجرای همچین پروژه ای و گرنه نتیجه نسبتا قابل قبولی برای کشوری با شرایط مثل ما میداشت. [/quote] البته شاید بشه از نظر ابعاد و ... طبق فرمایش شما این موتور رو جایگزین کرد، اما یادمون باشه بدنه ای که برای حمل موتور 200 کیلویی ساخته شده (مجموع دو موتور کمتر از نیم تن) مطمئنا توان حمل موتوری 1 تنی رو نداره و بنابراین تغییر اساسی در سازه پرنده هم لازمه که با این حجم تغییرات، دیگه خیلی نمیشه اسم اون رو جایگزینی موتور گذاشت. درواقع با این کار، یه هواپیمای کاملا جدید برپایه F5 می سازیم! یا حق [/quote] حق با شماست، شکی نیست که برای همچین جایگزینی نیاز به تغییراتی در بدنه هست. [size=4]عبارت [color=#ff0000]اصلاح شده[/color] رو در جمله زیر در پست قبلیم، تعمدا ذکر کردم چون می دونستم دوستان در میلیتاری خیلی ریزبین و دقیق هستند و احتمالا همچین مواردی رو اشاره می کنند:[/size] [quote] ... [right][background=rgb(248, 248, 255)]استفاده از یک موتور آر دی 33 در اف -5 یا صاعقه [/background][color=#FF0000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4][background=rgb(248, 248, 255)]اصلاح شده[/background][/size][/font][/color][/right] [right][color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][size=4][background=rgb(248, 248, 255)]...[/background][/size][/font][/color][/right] [size=4][/quote][/size] [size=4]منظور من بحث کلیت ایده هست.[/size] [size=4]به هر حال در صورت هر گونه تغییر موتور احتمالا نیاز به تغییراتی در سازه هم هست، حتی در صورت نمونه تغییر یافته و یا شاید گونه توربوفن خود جی 85 هم باز مجبورید تغییراتی رو در سازه ایجاد کنید چرا که هم ابعاد و وزن تغییر می کنه و هم شاید نیاز به تغییر ورودی هوا هم داشته باشید و هم بحث تغییر تراست و نیروهای وارد به بدنه در پرواز. [/size] ویرایش شده در مرداد 92 توسط M-ATF 2 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
amina 78 گزارش پست ارسال شده در مرداد 92 من منفی فکر نمیکنم ولی به این فکر میکنم که ما صاحقه جدیدی از صفر نمیسازیم بلکه اونا رو دمونتاژ و بعد با عمال تغییرات مونتاژ میکنیم وگرنه بجز چند تغییر که از تعداد انگشتهای شما در بدنه جنگنده چیز جدیدی دیده نمیشه .مثلا اکاکپیت این با اف پنچ هیچ تغییر چشمگیر نکرده و همون انلوگ قدیمه که بعضی از دوستان میگن این برا رونمایی بوده که جای خنده داره واقعا چون مگه میشه برا یه پروژه صفر دوبار هزینه کرد مگر تو ایران . نکته بعدی نبود موتور ملی است مگه سندی دال بر تولید موتور اف پنچ در ایران هست ? من حرفامو از چندین سال مطاله در سایت میلیتاری از بعد تولد این سایت که قبلا یک وبلاگ بود نتیجه میگیرم .مثلا سامانه اس دویست که با تغییراتی در سامانه اونو بروز کرون میخان متحرکش کنن و حالا اس جدید براش بگزارند صاحقه بنظر من فقط یک تمرین بود نه یک ستون هوایی. من بشخصه اونو یک هواپیمایی جنگی امروزه نمیدونم چون اصلا قابلیت استفاده از موشک هوشمند رو نداره یا بهتر بگم فقط بمبهای سقوط آزاد رو میتونه حمل کنه و سند این حرف پوستر نصب شده در معرفی این هواپیما در نمایشگاه هوایی. زحمت پرسنل طراحی این هواپیما رو منکر نمیشم ولی ب. رزمی بودن اون شک دارم چوم حتی از یک استتار روزمی استفاده نمیکنه و تغلدی از هواپیمایی نمایشی اف هیجده میباشد که واقعا با این استتار نوعی توهین به همین دستاورد بود چه برسه به مقایسه رزمی اون با اف هیچده . بنظر بنده این هواپیما اصلا نبایید روش سرمایه گذاری بشه و به امور هواپیمایی چون قاهر رسیدگی شه که واقعا باعث افتخار تمام ایرانیان است .چون ا نظر رده بندی در یک کلاس میباشند و موازی کاری و اتلاف سرمایه در دو پروژه هم وزن مقرون به صرفه نمیباشد . امیدوارم صاحقه پله ای باشه برایی شفق و قاهر که اسبات کننده قدرت طراحی ایران اسلامی می باشند 2 1 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
reza4087 2,036 گزارش پست ارسال شده در مرداد 92 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/03.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10134/thumb_03.jpg[/IMG][/url] 1 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
Mohebbi 840 گزارش پست ارسال شده در مرداد 92 [size=5][color=#0000ff]من تا حالا هرچی عکس از مهمات صاعقه دیدم, بمب دیدم. آیا اطلاعی هست که میتونه موشک هم شلیک کنه؟[/color][/size] به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
M-ATF 4,314 گزارش پست ارسال شده در مرداد 92 (ویرایش شده) [quote name='babak1985' timestamp='1374868160' post='324264'] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10237/ggggggggggggggggggggggg.jpg[/img] [/quote] عکس از دوره و با قطعیت نمیشه نظر داد، ولی دوستان دقت کردین تو این عکس به نظر میرسه که [b][color=#ff0000]ابعاد استبلایزر ها بزرگتر شده (بیشتر افقی)[/color][/b]، شکلشون به نظر اندکی تغییر کرده و[b][color=#ff0000] محل اتصال استبلایز افقی به بدنه به نظر اومده بالاتر جایی نزدیک به استبلایزر عمودی[/color][/b]. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10187/Saegheh-28129.jpg[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10187/saeqeh-2.jpg[/img] ویرایش شده در مرداد 92 توسط M-ATF 8 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
Brave_Heart 1,963 گزارش پست ارسال شده در مرداد 92 شما به دليل همرنگ بودن "دم" هواپيما با بخش انتهايی بدنه، دچار خطای ديد شده ايد. در اين صاعقه اصلاً استابلايزر افقی نصب نشده است. 1 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر