nasirirani

مراسم رونمایی از نسل جديد هواپيماهاى جت 100 نفره " AN-158" در ايران

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام

فعلا بزار این ناوگان هواپیماهای مسافربریمون رو یه سر و سامونی بدیم .... بعد حرف های خطرناک بزن ...

پس فردا می گن دستمال توالت ایکس رو تو هواپیما و ارتشوشون استفاده می کنند پس کاربرد دوگانه داره ....

بعدش می گن شیر خشک رو می دن بچه هاشون و بچه هاشون هم که بزرگ شدن می رن نظامی می شن ، پس شیر خشک هم کاربرد دو گانه داره ....
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حقیقت داره قرار جای بویینگ 707 رو بگیره؟؟؟؟!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عكس از لاستيكها و توالت هواپيما انداخته ولي از كاكپيتش خبري نيست. icon_wink :thinking:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عكس از لاستيكها و توالت هواپيما انداخته ولي از كاكپيتش خبري نيست. icon_wink :thinking:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]عكس از لاستيكها و توالت هواپيما انداخته ولي از كاكپيتش خبري نيست[/quote]
با سلام خدمت شما دوست عزیز به احتمال زیاد کاکپیت این هواپیما رو دیدین اما برای دوستانی که ندیدن icon_wink

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1941505.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این مطلبو از سنترال (نوشته captain pilot) قرار میدم به نظرم جالب اومد

در خصوص مشکلات و معضلات هواپیمای اوکراینی An-148 (نمونه پایه An-158) پیشتر در تاپیک "ایران 78 هواپیما از اوکراین می خرد" اقدام به بررسی و طرح مسائل نمودیم, با اینحال متاسفانه هواپیمای An-158 نیز از این قاعده مستثنی نمیباشد و مشکلات مربوط به موتورهای D-436 ساخت Progress اوکراین همچنان ادامه دارند و این هواپیما تاکنون موفق به اخذ گواهینامه صلاحیت پرواز بر فراز اروپا و آمریکا نگردیده است و احتمالا" در آینده نیز نخواهد گردید! صرف نظر از برد کم و غیر اقتصادی بودن پرواز, متاسفانه صنایع هواپیماسازی روسیه و اوکراین دارای سابقه قابل اعتماد در اذهان عمومی نمیباشند و شرکت های هواپیمایی غربی نیز تا حد امکان تمایل به خرید آنها نشان نمیدهند و در چند مورد معدود که پیشتر بررسی نمودیم, مشخص گردید نمونه های نسبتا" پیشرفته نیز عموما" در نقش باربری هوایی و Cargo به خدمت گرفته میشوند.


[img]http://captain-pilot.com/images/25396551449274835594.jpg[/img]

هواپیمای An-158 در واقع نمونه تکامل یافته بر اساس An-148 میباشد و به همین دلیل گاهی آن را An-148-200 مینامند. این هواپیما دارای ظرفیت حمل 99 مسافر در یک چیدمان و در مسافت حقیقی 2000 کیلومتر (500 کیلومتر Back Up) میباشد. برخی تغییرات جزعی در ساختار بال و بدنه مشهود میباشند اما اساسا" این روش طراحی و استفاده از بال های دارای زاویه Dihedral شدیدا" منفی مخصوص هواپیماهای ترابری هستند و استفاده از آنها جهت انجام مقاصد مسافربری امری غیر متعارف و مخصوص صنایع هوایی شرق میباشد. با اینحال اصلی ترین رغیب این هواپیما, نمونه انگلیسی BAE-146 با ظرفیت حمل 112 مسافر در مسافت حقیقی 2400 کیلومتر (2900 کیلومتر بدون احتساب Back Up) به همراه موتورهای ALF-502R-5 ساخت Lycoming بریتانیا میباشد. هم اکنون شرکت هواپیمایی ماهان تعدادی هواپیمای BAE-146 در اختیار دارد و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی گزارش نگردیده است. از طرف دیگر موتورهای ساخت Lycoming سال ها در ناوگان آموزشی کشور حاضر بوده اند و از لحاظ کارایی و Performance کاملا" با اقلیم و جغرافیای کشور عزیزمان منطبق میباشند.

[img]http://captain-pilot.com/images/04259485513428195228.jpg[/img]

هرچند هواپیمای An-158 همچنان به مرحله تولید انبوه و خدمت وارد نگردیده است, اما پیش بینی میگردد شرکت های داخلی تمایلی به استفاده از این هواپیما نداشته باشند زیرا هم اکنون هواپیمای MD-83 و MD-88 ساخت McDonnell Douglas ایالات متحده با ظرفیت حمل 150 الی 172 مسافر در مسافت های 3800 الی 4600 کیلومتر به همراه موتورهای JT8D-200 ساخت Pratt & Whitney و صندلی های First Class (از نوع دهه 80!) علارقم قدیمی بودن و تبلیغات منفی که عموما" از سوی واسطه های بین المللی مطرح میگردند, بخوبی از عهده وظایف خود فارق آمده اند. با اینحال بنابر درخواست دوستان و مخصوصا" جناب gava گرامی, در آینده نزدیک اقدام به نگارش مقاله معرفی هواپیماهای An-148 و 158 خواهیم نمود.


[img]http://captain-pilot.com/images/83658708449916542906.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از هیچی که بهتره
راستی ما خودمون نمی تونیم ایرباس آ310 یا B747 رو مهندسی معکوس کنیم ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]از هیچی که بهتره
راستی ما خودمون نمی تونیم ایرباس آ310 یا B747 رو مهندسی معکوس کنیم ؟[/quote]
چرا بابا داریم می کنیم ولی نه که خیلی قطعه داره هنوز تموم نشده icon_wink

هواپیما ها و موتوراشون به غیر از مهندسی معکوس برای اجزای شون احتیاج به علم مواد هم دارند
جنس و آلیاژ بدنه ، جنس لاستیک و هزار تا چیز ریز و درشت دیگه

ولی احیانا بتونیم بسازیم فقط باید بیشتر تلاش کنیم و بودجه ی تحقیقاتمون و بیشتر کنیم ( دوستان و آقا زاده ها کمتر اختلاس کنند و برن تبعه ی اینور اونور نشن احتمالا بتونیم )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر میکنم عین ون های چینی مسافرکشا یا مینی بوسای بین شهریه که برای کسب درآمد بیشتر صندلی و 4پایه و قوطی روغن دیزل و ....بهش اضافه کردن و اسمش شده بهینه سازی!!!
icon_wink :thinking: :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فکر میکنم عین ون های چینی مسافرکشا یا مینی بوسای بین شهریه که برای کسب درآمد بیشتر صندلی و 4پایه و قوطی روغن دیزل و ....بهش اضافه کردن و اسمش شده بهینه سازی!!!
icon_wink :thinking: :mrgreen:[/quote]

خیر دوست عزیز

آن-140 / آن-158
طول: 22.6متر / 34.36
ارتفاع: 8.23 متر / 8.6
حداکثر وزن برای تیک آف: 19150 ک گ/ 43700 ک گ

نوع موتورهاشون هم فرق می کنه. فقط امیدوارم موتورهاش با شرایط ایران تطبیق داشته باشه.

[img]http://up6.iranblog.com/files2/fc1486671.jpg[/img] [img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/12/Antonov--148_2.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
الان که در این زمینه تحریم هستیم این هواپیما گزینه خوبی هست اما معلوم نیست کی در ایران وارد خدمت میشه این تازه یه نمایش اولیه بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.