nasirirani

دستگيرى دوايراني به اتهام بمب گذارى و ترور درسفارت اسراييل و عربستان در واشنگتن؛توطئه شوم!

Recommended Posts

[quote][size=20][color=blue]واکنش عربستان؛عربستان سعودی به شدت تلاش "خطاکارانه و زشت" برای ترور سفیر این کشور در واشنگتن را محکوم می‌کند.[/color][/size]

خبرگزاری فارس: خبرگزاری رسمی عربستان سعودی پس از گذشت یک روز از سناریوی جدید آمریکا علیه ایران، ضمن همراهی با این سناریو به اعلام موضع درباره آن پرداخت.

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از یک مقام این کشور که نام وی را ذکر نکرد اعلام کرد که عربستان سعودی به شدت تلاش "خطاکارانه و زشت" برای ترور سفیر این کشور در واشنگتن را محکوم می‌کند.

واکنش عربستان سعودی، یک روز پس از جوسازی جدید آمریکا علیه ایران صورت می‌گیرد.

خبرگزاری های غربی روز گذشته اعلام کردند که دو ایرانی به اتهام دست داشتن در توطئه بمب‌گذاری در آمریکا بازداشت شده اند.

بر اساس این گزارشها، وزیر دادگستری آمریکا و رئیس اف‌بی‌آی این کشور اعلام کرده اند که ‌این دو ایرانی دستگیر شده "غلام شکوری" و "منصور ارباب سیار" نام داشته و تلاش داشتند،‌ سفیر عربستان در آمریکا ترور کنند.

همچنین گفته می شود که این دو نفر قصد داشتند که پس از ترور سفیر عربستان دو سفارت اسرائیل و عربستان را با استفاده از ماشین‌های بمبگذاری شده منفجر کنند.

خبرگزاری عربستان سعودی در ادامه خبر خود به نقل از این مقام سعودی نوشت: دولت پادشاهی [عربستان] از تلاش‌هایی که مقامات آمریکا در فاش کردن این طرح انجام داده تقدیر می‌کند.

سناریوی جدید آمریکا علیه ایران در حالی صورت می‌گیرد که که شهرهای مختلف آمریکا این روزها در تب تظاهرات های مردمی علیه سیاستهای اقتصادی مسئولان این کشور به سر می برند و از طرفی دیگرنامزدهای دو حزب جمهوریخواه و دموکرات اسبهای خود را برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری زین کرده‌اند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900720001352[/quote]

ببين اسوه ى ديكتاتوري و حامي تروريستهاي عالم هم آدم شد.......لعنت بر آل سعود broken_heart icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنظرم این ادعای بچه گانه چند دلیل اساسی داره
اولا سر قضیه بهار عربی((بیداری اسلامی icon_wink )) اونا در مصر و بحرین و چند کشور عربی دیگه ضربات اساسی خوردند در بهترین حالت ممکن روابط این کشورها با امریکا دیگه مثل رابطه ارباب رعیتی سابق نخواهد بود البته ماجرای بحرین هنوز تمام نشده و در مصر هم چند وقتی تا انتخابات مونده بقول یکی از کارشناها دولت فرعونی سابق مصر راه تنفس اسراییل بود و با انقلابات اخیر همین راه تنفس کوچک هم مسدود شده یعنی عملا غده اسراییلی دچار نوعی خفگی و انزوای سیاسی خواهد شد تسخیر و اتش سوزی سفارتش در مصر هم در راستای همین موضوع قابل تحلیله از اون طرف البرادعی هم نامزد انتخاباتی شده گرچه گرایش سکولاریستی شدید داره ولی جالبه بدونید بنا به برخی توصیه ها از خارج (( :blushing: ))شیعیان مصر ((که جمعیت مورد احترامی در مصر برخلاف سایر کشورهای عربی هستند)) با البرادعی هماهنگ شدند یعنی بنوعی ایتلاف انتخاباتی کردند چون بنظرم عمرموسی گرچه منتقد مبارک بود ولی ملت مصر هنوز اونو جز دم و دستگاه سابق میدونند از طرفی بخاطر روحیات پان عربیستی مورد حمایت برخی اعراب تابلودار هم هست که بنظرم بهترین گزینه اعراب و شاید هم امریکا برا انتخابات باشه که همه اینا از چشم مردم متدین و انقلابی مصر پنهان نمیمونه بطورکلی البرادعی نه اینکه بهترین گزینه مصر باشه ولی مطلوبترین هستش بدون شک چون چند مرتبه از شیوه و نوع حکومت جمهوری اسلامی ایران تمجید کرده عمرا اعراب مرتجع منطقه ازش حمایت نمیکنند ولی امریکا چندان مشکلی باهاش نداره
دوم بحث اشوبهای سوریه است که خب غربیا و اعراب به رهبری عربستان و کاسه های داغتر از اشی مثل ترکیه نتونستن اون طور که باید و شاید نتیجه بگیرند بنا به ادله مختلف اولا در سوریه اپوزسیون متحد و صد البت دموکراتیکی مثل مصر و وجود نداره که مسلما در نبود اونا با توجه به جو نسبتا قبیله ای سوریه((البته نه در حد لیبی)) سلفی ها مذهبی قدرت رو قبضه میکنند یعنی طالبان دوم اونم در سوریه همسایگی ترکیه و عربستان دو متحد غرب دوما بشار اسد برخلاف مبارک و بن علی تونسی حداقل 35 درصد طیفهای گوناگون سوری رو در قاطبه طرفدارانش میبینه یعنی بنا بر نظر خود معارضین سوری اگه یه انتخابات ازاد در سوریه برگزار بشه خود اسد شاید یک سوم ارا رو بدست بیاره این یعنی اینکه سرنگونی نظام علوی سوریه در کوتاه مدت تقریبا محاله icon_wink ((محض اطلاع عربستان))
یعنی بقول دکتر ولایتی اینا در مصر و بحرین ضربات سنگینی از ملت خوردند حالا باید اینو در جایی مثل سوریه طرفدار مقاومت جبران کنند که خب طبیعی هم هستش البته روند حوادث سوریه با وجود گروهکهای مسلح تروریستی مورد حمایت عربستان و مانورهای نظامی ترکیه در شمال و لب مرز سوریه برا تحت فشار قراردادن اسد همه و همه به شکست کشیده شده یعنی داره کم کم باورشون میشه که سوریه مصر و لیبی نیست البته غربیا با حمایت ترکیه میخواستند برنامه ای رو که در لیبی پیاده کردند در سوریه هم جا بندازند که باز هم بنا به دلایل مختلف موفق نشدند سوما اشوبها سوریه اکثرا در شهرهای مرزی و کوچک اتفاق افتاده که خب اینم مزید بر علت دلایل فوق هست
سوما قیام یا همون ناارامی شهرهای مختلف امریکا هستش که به جنبش وال ستریت شهره شده و میره تا کم کم تمام شهرهای امریکا رو در این وضعیت بحران اقتصادی ناارام کنه یعنی یه مشکل بر مشکلات اساسی دولت اوباما افزوده شده که مطمینا به این زودیها فروکش نمیکنه icon_wink
بطور کلی مجموع جوانب و ادله فوق دولت یانکی ها رو بر اون داشته که لااقل برا انحراف افکار عمومی امریکا و ملتهای مسلمان منطقه حداقل برا چند روز هم شده دست به کار بشه شاید بزرگترین بحران اقتصادی تاریخ 300 ساله امریکا یادشون بره شاید کارتن خوابی و بیکاری 20 درصدی جوانهای امریکا رو فراموش کنند و شایدم بتونن موج حق طلبی ملتهای منطقه رو هرچند 32 سال دیرتر بخوابونند بالاخره جلوه ضرره هر موقع بگیرن منفعته broken_heart

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسمه تعالی

با سلام

[b]جالبه..... با اینکه از این تاپیک "6" صفحه گذشته!!! برخی از دوستان از سایتهای ف....تر شده و خارجی سند آوردند ولی حتی یه زحمت نکشیدند و اخبار مربوط به این سناریوی مضحک غرب از سایتهای داخلی خودمون که مستند هم ارائه شده رو درج نکرده و بهشون توجهی نشون ندادند!!!!!!! و فقط به حاشیه پردازی و بحث و جدل بی ثمر پرداخته شده!!!!

[color=indigo]لذا یه نگاه به برخی اخبار مندرج در سایتهای خودمون میتونه به روشنتر شدن ابعاد مضحک بودن این سناریو کمک بیشتری بکنه....یا علی مدد:[/color][/b]

[b][size=18][color=red]پروژه ضدایرانی کاخ سفید رسانه های آمریکایی را هم سردرگم کرد[/color][/size][/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900720041458_PhotoA.jpg[/img]

[b][i][color=darkblue]ای.بی.سی:ارباب سیار سارق بوده/سی.ان.ان:گواهینامه جعل کرده![/color][/i][/b]

[b][color=blue]در حالی که مقامات کاخ سفید با جنجال فراوان مدعی بازداشت یک ایرانی مقیم تگزاس به اتهام طراحی ترور سفیر عربستان شده اند، تناقضات جالب رسانه های آمریکا درباره سوابق این فرد ، گمانه ساختگی بودن این سناریو را قوت بخشیده است.[/color][/b]

تناقض گویی رسانه های آمریکایی درباره منصور ارباب سیار که از او بعنوان طراح عملیات برای ترور سفیر سعودی در واشنگتن نام برده می شود بر مخدوش بودن اصل خبر صحه می گذارد.

شبکه آمریکایی «سی.ان.ان» درباره سوابق ارباب سیار عنوان کرد که این فرد دارای سابقه آشکاری نیست و تنها دو بار بدلیل رانندگی با گواهینامه غیر معتبر بازداشت شده که مورد اول آن منجر به زندانی شدن 90 روزه وی شده است.

این در حالی است که شبکه «ای.بی.سی» در خبری عنوان کرده که ارباب سیار ر سال 2001 به دلیل سرقت در نیویورک توسط پلیس بازداشت شده است.
این تناقض گویی و از سوی دیگر سخنان مضحک مقامات آمریکایی درباره قول مقامات ایرانی برای دادن «هزاران کیلو تریاک» در ازای ترور سفیر عربستان در آمریکا ، بی اعتبار بودن این سناریوی ساختگی را بیش از پیش آشکار می سازد.

منبع:[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900720000029]خبرگزاری فارس[/url]

====================================================================================================================

[b][i][color=darkblue]
توصیف مقام ارشد امنیتی آمریکا از اتهام جدید علیه ایران[/color][/i][/b]

[b][size=22][color=red]رئیس اف.بی.آی:این پرونده مثل فیلمنامه های هالیوودی است[/color][/size][/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900720055049_PhotoA.jpg[/img]

[b][color=blue]رئیس سازمان اف بی آی آمریکا با اذعان به اینکه پرونده ایرانی متهم به طراحی ترور سفیر عربستان مانند یک فیلم هالیوودی است گفت: گرچه این اتفاق مانند فیلمنامه های هالیوودی است ولی تاثیر آن می توانست خیلی واقعی باشد.[/color][/b]

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری ای بی سی نیوز، رابرت مولر رییس اف بی آی که به همراه دادستان عالی آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی حضور داشت با اشاره به دستگیری منصور ارباب سیار اعلام کرد: این پرونده نشان می دهد که جهانی که ما در آن زندگی می کنیم مرزهای شکننده ای دارد.

وی افزود: در صورتی که عاملان این نقشه، موفق می شدند، تلفات زیادی بوجود می آمد.

وی با اذعان اینکه این پرونده مانند یک فیلم هالیوودی است افزود: گرچه این اتفاق مانند فیلمنامه های هالیوودی است ولی تاثیر آن می توانست خیلی واقعی باشد و افراد زیادی در آن کشته شوند.

دیشب در خبری اعلام شد که آمریکا دو ایرانی را به اتهام دست داشتن در توطئه بمب‌گذاری در آمریکا برای ترور سفیر عربستان در این کشور بازداشت کرده ا‌ست.

مقامات آمریکایی مدعی شدند یک ایرانی به مامور مخفی نیروی مبارزه با مواد مخدر گفته است که مقامات ایرانی حاضرند «هزاران کیلو تریاک» در اختیار کارتل های مواد مخدر مکزیک برای ترور سفیر عربستان در آمریکا قرار دهند!

منبع: [url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900720000039]خبرگزاری فارس[/url]

==================================================================================================================



[b][i][color=darkblue]فردی که آمریکایی ها وی را طراح ترور سفیر سعودی می نامند، کیست؟[/color][/i][/b]

[b][size=22][color=red]رسوایی در سناریوی ضدایرانی کاخ سفید/ متهم 10 سال پیش دزد بوده! +عکس[/color][/size]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900720020902_PhotoA.jpg[/img]

[color=blue]فردی که آمریکایی ها وی را متهم به عضویت در سپاه قدس و طراحی ترور سفیر سعودی کرده اند 10 سال پیش به جرم دزدی در نیویورک بازداشت شده است![/color][/b]

به گزارش خبرگزاری فارس ، فردی به نام «منصور ارباب سیار» ایرانی مقیم تگزاس که روز گذشته مقامات آمریکایی وی را مرتبط با سپاه قدس و متهم به طراحی ترور سفیر سعودی در واشنگتن کرده اند ، سال 2001 یعنی 10 سال قبل در نیویورک به جرم سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده است.
رسانه های آمریکایی روز گذشته به طور تفصیلی اظهارات دادستان فدرال آمریکا و رئیس اف بی آی را منعکس کردند که در این اظهارات ، آنها دو ایرانی به نام های امیرمنصور ارباب سیاری و غلام شکوری را متهم به طراحی ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن و نیز انفجار سفارتخانه های اسرائیل و عربستان کردند.
افشای ماهیت «منصور ارباب سیار» و بازداشت وی در 10 سال پیش به جرم سرقت در نیویورک که «ای بی سی نیوز» خبر آن را منتشر کرده است، این گمانه را نزد تحلیل گران قوت بخشیده که دستگاه امنیتی آمریکا برای کاستن از بار روانی ناشی از «قیام وال استریت» سناریوی دستپاچه ای را طراحی کرده که بازیگر نقش اول آن یک ایرانی مقیم آمریکاست. ایرانی 56 ساله ای که سال ها قبل به علت ارتکاب جرم توسط پلیس آمریکا بازداشت شده و به همین دلیل برای باج دهی به دستگاه امنیتی آمریکا آمادگی دارد.
جالب این که مقامات ارشد امنیتی و قضایی آمریکا ، دزد 10 ساله را عضو سپاه قدس قلمداد کرده اند تا ضمن پیشبرد سناریوی کلی علیه ایران ، عقده گشایی سیاسی خود علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز - که در مسائل دیگری مانند تحریم ها هم مشهود است - به نمایش بگذارند.
با این وجود نکته رسوای سناریوی دستگاه امنیتی آمریکا در نظر نگرفتن شعور افکار عمومی چه در آمریکا چه در ایران و چه در سراسر دنیاست که به هیچ وجه نمی پذیرد دولتی برای انجام عملیات تروریستی ادعایی در قلب آمریکا به سراغ کسی برود که تبعه خود آن کشور بوده و واسطه ارتکاب جرم تحت نظر دستگاه قضایی و امنیتی آمریکاست.
[b]
[size=16][color=green]عکسهای مرتبط:[/color][/size][/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900720020756_PhotoL.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900720063627_PhotoL.jpg[/img]

منبع:[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900720000026]فارس نیوز[/url]


==================================================================================================================


[b][i][color=darkblue]دادستان امریکا این سناریو را جالبتر میکند![/color][/i][/b]

[b][size=22][color=red]ایران برای ترور سفیر عربستان وعده «هزاران کیلو تریاک» داده بود!!! +عکس سفیر[/color][/size][/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900720011758_PhotoA.jpg[/img]

[b][color=blue]خبرگزاری فارس: مقامات آمریکایی مدعی شدند یک ایرانی به مامور مخفی نیروی مبارزه با مواد مخدر گفته است که مقامات ایرانی حاضرند «هزاران کیلو تریاک» در اختیار کارتل های مواد مخدر مکزیک برای ترور سفیر عربستان در آمریکا قرار دهند![/color][/b]

به گزارش خبرگزاری فارس،خبرگزاری رویترز در خبری اعلام کرده که پلیس فدرال آمریکا و نیروی مبارزه با مواد مخدر (دی ایی ای) توانسته است در یک عملیاتی به نام «ائتلاف سرخ » طرح ترور و انفجار در سفارت عربستان در آمریکا را متوقف کنند.

رسانه های آمریکایی هم نوشته اند که بر اساس دادخواست دادستانی فدرال، منصور ارباب سیار در ماه اوت در معامله ای با یک مامور مخفی نیروی مبارزه با مواد مخدر آمریکا حاضر شده بود که مبلغ یک و نیم میلیون دلار برای ترور سفیر عربستان بپردازد. بنا بر این ادعا ، وی به عنوان پیش پرداخت، مبلغ یک صدهزار دلار را در دو نوبت به وی پرداخت کرده است.

این خبر می افزاید: به گفته مقامات رسمی آمریکا، منصور ارباب سیار در ۲۹ سپتامبر از ایران به فرانکفورت سفر کرده است و ازآنجا قصد داشت برای نهایی کردن طرح ترور به مکزیکوسیتی برود که در آنجا از ورود وی به مکزیک ممانعت به عمل آمده و او را از طریق یک پرواز به نیویورک فرستادند و در آنجا دستگیر شده است.

نکته مضحک تر داستان آمریکایی ها در ادامه چنین است: بر اساس این دادخواست، منصور ارباب سیار به مامور مخفی نیروی مبارزه با مواد مخدر گفته است که مقامات ایرانی حاضرند «هزاران کیلو تریاک» در اختیار کارتل های مواد مخدر مکزیک (برای ترور سفیر عربستان)قرار دهند!

[b][size=16][color=green]عکس مرتبط:[/color][/size][/b]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/13900720013826_PhotoL.jpg[/img]

منبع:[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900720000015]فارس نیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24]رياض:فراخوان سفير از تهران کمترين اقدام ماست [/size]

رياض:فراخوان سفير از تهران کمترين اقدام ماست
يک مقام سعودي با اشاره به سناريوي هاليوودي آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران، اعلام کرد، فراخواندن سفير عربستان در تهران، کمترين اقدام ما خواهد بود.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، "عبدالله الشمري" از مسؤولان حکومت سعودي امروز در سخناني اعلام کرد: پس از اطلاع رساني دولت آمريکا در خصوص توطئه دو عنصر ايراني براي ترور سفير عربستان در واشنگتن، ملت سعودي از حکومت خود انتظار دارد، تدابيري را به مورد اجرا بگذارد.
وي افزود: بسياري از مقامات عربستان انتظار دارند پس از اين حادثه، تدابيري اتخاذ شود که کمترين آن، فراخواندن سفير عربستان از تهران خواهد بود.
الشمري با اشاره به اينکه سياستگذاران سعودي از اين موضوع بسادگي نخواهند گذشت، گفت: همواره مشکلاتي بين ايران و عربستان وجود داشته است اما آنچه جديد است ورود آمريکاست و حقيقت اين است که از آنجا که سفير سعودي در آمريکا هدف قرار گرفته است دو کشور بايد تصميم مشترکي در قبال اين مسأله اتخاذ کنند.
وي افزود: "عادل الجبير" سفيري رده بالاست که مشاور پادشاه سعودي است و اين موضوع، براي ما بسيار تنش زاست و انتظار مي رود حکومت، اقداماتي را در اين خصوص، به مورد اجرا بگذارد.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/72085/رياضفراخوان-سفير-از-تهران-کمترين-اقدام-ماست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=24]آغاز موج حملات سنگین آمریکا و عربستان: تهران باید حساب پس بدهد/ پرونده را به شورای امنیت می فرستیم [/size]


معاون اوباما: در حال یکپارچه سازی موضع جهانی در خصوص واکنش احتمالی واشنگتن هستیم./شاهزاده ترکی فیصل: حتما می بایست کسی در ایران، هزینه این اقدام را بپردازد.


عربستان سعودی و آمریکا، ادعای دخالت ایران در طرح ترور سفیر عربستان سعودی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه می کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، یک دیپلمات غربی امروز چهارشنبه گفت که آمریکا درحال رایزنی با عربستان سعودی و دیگر هم پیمانان خود درباره احتمال ارائه طرحی به شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع ادعای اخیر دخالت ایران در برنامه ترور سفیر عربستان در واشنگتن است.

مقامات آمریکایی سه شنبه شب گذشته مدعی شدند افرادی از دولت ایران در برنامه ترور سفیر عربستان در واشنگتن و انفجار سفارتخانه های عربستان و اسرائیل در آمریکا دخالت داشتند. ایران این موضوع را به شدت رد کرده است.

[size=24]اظهارات شاهزاده ترکی فیصل[/size]

در همین حال شاهزاده ترکی فیصل سفیر پیشین عربستان سعودی در واشنگتن مدعی شد: دلایل جدی درباره دخالت ایران در طرح ترور سفیر عربستان سعودی وجود دارد.

وی افزود: دلایل موجود به طور شفاف نشان دهنده مسئولیت رسمی ایران در این موضوع است و حتما می بایست کسی در ایران، هزینه این اقدام را بپردازد.

ترکی فیصل در کارنامه خود تصدی مسئولیت سفارت عربستان سعودی در واشنگتن و لندن و ریاست دستگاه جاسوسی این کشور را نیز دارد.

او هم اکنون مسئولیت رسمی ندارد ولی از نگاه تحلیلگران، به عنوان سخنگوی غیررسمی دولت عربستان سعودی شناخته می شود.

[size=24]معاون اوباما: ایرانی ها باید حساب پس بدهند[/size]

معاون رئیس جمهور آمریکا هم گفت: ایران درباره طرح ترور سفیر عربستان، حساب پس خواهد داد. دولت آمریکا در حال یکپارچه سازی موضع جهانی در خصوص واکنش احتمالی واشنگتن است.

جو بایدن که دربرنامه "صبح بخیر آمریکا" در شبکه ای بی سی آمریکا صحبت می کرد گفت: این اقدام ننگینی است. باید ایرانی ها حساب پس بدهند.

http://www.asriran.com/fa/news/184976

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام

همانطور که قبلا عرض کرده بودم تو منطقه خبرهایی هست
استقرار سیستم دفاع ضد موشکی همزمان این اتهامات چندان اتفاقی نیست
بخصوص که برای اولین بار وززیر خارجه دکتر صالحی لحن نظامی را استفاده کرد و گفت اگر مقابله کنند ما هم قدرت مقابله نظامی داریم
این پیام کاملا واضحی دارد که ایران خوشبختانه متوجه وخامت اوضاع شده و مساله و جدی گرفته

از خدا رفتار عاقلانه تر برای دولتمردانمان آرزو می کنم که بهانه دست این مرتجعین ندهند
خدا مکر جاهلان را بخودشان بر گرداند


یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ماجرای سناریوی تحریم ماهان/ 141 پرواز حج تمتع ماهان چه می‌شود؟

ماجرای سناریوی ساختگی ترور سفیر عربستان در آمریکا و تحریم شرکت هواپیمایی ماهان به دلیل اتهامات واهی، چگونه کلید خورد؟

به گزارش خبرنگار مهر، سناریوی ساختگی ترور سفیر عربستان در آمریکا و تحریم شرکت هواپیمایی ماهان به دلیل اتهامات واهی در حالی که عملیات موسم حج تمتع 90 در حال انجام است، از سناریوی ساختگی اتاق فکر واشنگتن با مقامات برخی کشورها حکایت دارد.

این جنجال رسانه‌ای آمریکایی‌ها درحالی از دیروز سه شنبه کلید خورده است که از 274 پرواز مربوط به عملیات انتقال زائران ایرانی به سرزمین وحی، 141 پرواز توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام خواهد شد.

بنابر این سناریو، اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا مدعی شده است که واشنگتن تدابیری را برای بازخواست ایران به سبب برنامه ریزی برای ترور سفیر عربستان اتخاذ خواهد کرد.

در همین حال، العربیه لحظاتی قبل در گزارشی مدعی شد: دولت آمریکا به بهانه نقش داشتن شرکت هواپیمایی ماهان در انتقال فرد متهم به آنچه دست داشتن در عملیات ترور سفیر عربستان به این کشور ادعا شده، این شرکت را تحریم کرد.

برهمین اساس، رونمایی از سناریوی اتاق فکر واشنگتن در این زمان، از وحشت کشورهای غربی و آمریکا از بیداری اسلامی در منطقه حکایت دارد و آنها را به جنب و جوش برای منحرف کردن افکار عمومی جهان اسلام در گردهمایی بزرگ اسلامی و بین المللی حج تمتع وادار کرده است.

هم اکنون اینکه پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به سرزمین وحی با این تحریم ساختگی انجام می شود یا نه، در وضعیت بلاتکلیفی بسر می‌برد.

البته پیش از این، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران و کارگزاران حج تمتع 90 به توطئه دشمنان برای اختلاف افکنی میان مسلمین اشاره و خاطر نشان کرده بودند: دشمنان اسلام و مسلمین امسال تلاش بیشتری خواهند کرد تا اختلافات مذهبی و قومی میان مسلمانان را بیشتر کنند چرا که بیداری اسلامی آن نقطه برّنده و تیز حرکت خود را علیه استکبار و صهیونیزم قرار داده است.

وی یکی از ویژگیهای بارز حج امسال را بیداری اسلامی در منطقه بویژه مصر، تونس، یمن و بحرین دانسته و تأکید کرده بودند: با توجه به این رویداد مهم، امسال توطئه ایجاد اختلاف و بدبینی و تحریک احساسات میان امت اسلامی، برجسته تر خواهد بود و تنها راه غلبه بر این توطئه نزدیکتر شدن دلها و تقویت همدلی است.

به گزارش مهر، تعداد حجاجی که امسال توسط شرکت ایران ایر جابه‌جا خواهند شد، 51 هزار و 196 نفر و نیز تعداد حجاجی که توسط شرکت هواپیمایی ماهان جابه‌جا می‌شوند، 48 هزار و 415 نفر است. 274 پرواز حج تمتع از 17 فرودگاه ایران به سرزمین وحی انجام خواهد شد.

‌امسال روزانه 12 پرواز حج از شهر‌های مختلف کشور انجام می‌شود که ‌از این تعداد هشت پرواز به مقصد جده و چهار پرواز به مقصد مدینه خواهد بود.

منبع:
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1431650

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس بگو چرا این ماجرا کلید خورد برای سفر حج هست
خوب حالا تکلیف این بنده خدا ها که عمری منتظر بودن چیه broken_heart

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]پس بگو چرا این ماجرا کلید خورد برای سفر حج هست
خوب حالا تکلیف این بنده خدا ها که عمری منتظر بودن چیه broken_heart[/quote]

خبري كه در بالا گذاشتم گمانه زني خبرگذاري مهر هست و يكي از نتايج اقدامات آمريكا و عربستان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سناریوی آمریکایی ترور سفیر سعودی ؛ چرا و با چه هدفی؟
رسانه های آمریکایی از شب گذشته در اقدامی هماهنگ با کاخ سفید خبری را منتشر کردند که اتهامی سنگین را متوجه ایران می کرد، دروغی که می تواند تاثیر زیادی بر تحولات منطقه داشته باشد، اما بدون شک ایالات متحده اهدافی را از طرح این ادعای بی اساس در شرایط فعلی دنبال می کند.
شب گذشته "اریک هولدر" وزیر دادگستری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی که شبکه‌ های الجزیره و العربیه در اقدامی هماهنگ به پخش مستقیم ادعاهای بی اساس وی علیه ایران پرداختند، مدعی شد واشنگتن تدابیری را برای بازخواست ایران به سبب برنامه ریزی برای ترور سفیر عربستان اتخاذ خواهد کرد . وی مدعی شد ما دولت ایران را مسئول برنامه ‌ریزی برای ترور سفیر عربستان در آمریکا می‌ دانیم.
این ادعا در حالی مطرح می شود که آمریکا خود درگیر یک مشکل بزرگ داخلی با نام "جنبش تسخیر وال استریت" است و اندکی دقت درباره تحولات داخلی ایالات متحده و رویکرد بین المللی ایران نشان می دهد که این ادعا با پرسشهایی بیشماری روبرو است که پاسخگویی به آنها اهداف پشت پرده طرح این ادعا را مشخص می کند.
اگر ما به فرض محال تصور کنیم که این ادعا درست است و ایران قصد داشته سفیر عربستان در آمریکا را ترور کند چند پرسش در ذهن شکل می گیرد که مهمترین آنها عبارتند از :

اهداف و دستاوردهای ایران از این ترور ادعایی چیست؟
ایران و عربستان از دیرباز به عنوان مهمترین کشورهای خاورمیانه محسوب می شوند و نزدیک شدن آنها به یکدیگر دستاوردهای مهم زیادی را برای منطقه به ارمغان آورده از همین رو غرب و در راس آن آمریکا که هرگز خواهان برقراری ثبات در خاورمیانه نیستند این نزدیکی را تحمل نمی کنند و درصدد هستند تا با استفاده از هر فرصتی ایران و عربستان را رو در روی هم قرار دهند.
این تلاشها گاه در قالب پروژه ایران هراسی و فروش سلاح به کشورهای عربی خود را نشان می دهد و گاه در قالب تلاش برای راضی کردن این کشورها برای استقرار سپر موشکی برای مقابله احتمالی با ایران! نمایان می شود.
همین مقدمه نشان می دهد که طرح ادعای شب گذشته نیز از چارچوب این تلاشها خارج نیست. ترور سفیر عربستان در آمریکا چه سودی برای ایران خواهد داشت؟ این پرسشی است که باید مقامات آمریکایی به آن پاسخ بگویند.
ایران که خود یکی از قربانیان اصلی تروریسم است همواره تاکید کرده که باید با تروریسم به ویژه تروریسم دولتی مقابله کرد، بنابراین اقدام به ترور اشخاص با توجه به راهبرد اسلامی ایران که بر پایه دوستی با افراد بشر است مغایرت دارد.

مرور خبرهای مربوط به ایران در رسانه های غربی حاوی نکته ای است که پرداختن به آن می تواند، زوایای پنهان این ادعا را بیشتر نشان دهد. در روزهای گذشته برخی رسانه های غربی تلاش کرده بودند تا از وجود اختلاف میان ایران و عربستان در سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) و اینکه سیاستهای تهران و ریاض در مورد تولید نفت با یکدیگر تفاوت دارند سخن بگویند تا به نوعی ایران و عربستان را رو در روی هم قرار دهند.
ایران که خود یکی از قربانیان اصلی تروریسم است همواره تاکید کرده که باید با تروریسم به ویژه تروریسم دولتی مقابله کرد بنابراین اقدام به ترور اشخاص با توجه به راهبرد اسلامی ایران که بر پایه دوستی با افراد بشر است مغایرت دارد.
حذف سفیر عربستان در آمریکا که هیچ ارتباطی با ایران ندارد و تا کنون نیز خبر و یا گزارشی درباره تلاش ضد ایرانی توسط او در رسانه های منتشر نشده چه دستاوردی را برای ایران خواهد داشت؟ به عبارت دیگر باید از طراحان جوسازی علیه ایران پرسید سفیر عربستان چه مشکلی را برای تهران به وجود آورده بود که ایران قصد حذف او را داشت؟
متهم شدن ایران به دست داشتن در ترور سفیر عربستان بدون شک تاثیرات منفی زیادی بر خاورمیانه خواهد داشت و اوضاع منطقه را پیش از گذشته امنیتی می کند و بخش زیادی از انرژی ایران و عربستان را صرف پاسخگویی به این موضوع می کند.
بنابراین می توان اینگونه استدلال کرد که حذف سفیر عربستان در واشنگتن سودی برای ایران ندارد تا تهران با صرف هزینه بخواهد وی را از بین ببرد.
اهداف آمریکا از متهم کردن ایران
اهداف آمریکا از طرح این ادعا را می توان در دو بعد داخلی و خارجی تحلیل کرد.

بعد داخلی
آمریکا به مدت یک ماه است که با خیزش مردم خود در اعتراض به فساد موجود در دستگاه های دولتی، نابرابریهای اجتماعی و وضعیت بد اقتصادی، روبرو است. این اعتراضات که با تشکیل جنبش تسخیر وال استریت در نیویورک آغاز شد اکنون به تمام شهرهای ایالات متحده کشیده شده و مقامات آمریکایی نیز تا کنون در آرام کردن اوضاع و متقاعد کردن ناراضیان برای دست کشیدن از تظاهرات راه به جایی نبرده اند از همین رو طرح این ادعا می تواند سبب تشدید فضای امنیتی در ایالات متحده شده و به نوعی با بهانه کردن وجود تهدید امنیتی از برگزاری تظاهرات خیابانی جلوگیری کنند.

بعد خارجی
شکی در این مطلب نمی توان کرد که ایران تمام سیاستهای آمریکا در خاورمیانه را به چالش کشیده و اکنون ایالات متحده در کشورهایی چون عراق، افغانستان و حتی موضوع اعراب -رژیم صهیونیستی با ایدئولوژی ایرانی که مبارزه با ظلم سرلوحه آن است دست به گریبان است.
متهم شدن ایران از سوی آمریکا موضع تازه ای نیست و در سالهای گذشته بارها واشنگتن تهران را متهم به اموری کرده که هیچگاه اثبات نشده اند اما اتهام تلاش برای ترور سفیر عربستان در آمریکا، موضوعی است که کاخ سفید با توجه به وضعیت بغرنج خود در داخل و خارج به آن پرداخته است.

آمریکا در طول 10 سال گذشته یعنی پس از حوادث 11 سپتامبر و حمله به افغانستان و عراق هرگاه در این دو کشور با مشکل روبرو شده، تهران را متهم به دست داشتن در ناآرامیها و کمک به شورشیان عراقی و افغانی کرده تا به نوعی ناتوانی خود در برقراری امنیت در این دو کشور را کتمان کند. بر همین اساس متهم کردن ایران به تلاش برای ترور سفیر عربستان می تواند آمریکا را در تشکیل یک ائتلاف ضد ایرانی در منطقه یاری دهد تا بدین ترتیب واشنگتن که در حال تغییر راهبرد خود در عراق و افغانستان است با آسودگی بیشتری سیاستهای توسعه طلبانه خود را در این دو کشور پیاده کند.
در مورد موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی نیز، برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و بیانات ارزشمند حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب، در مورد موضوع فلسطین به خوبی خط مقاومت و توطئه های غرب علیه ملت فلسطین را ترسیم کرد بنابراین ایران در مورد موضوع فلسطینیان و رژیم صهیونیستی نیز از دید واشنگتن و تل آویو مانعی در راه دستیابی به اهداف آمریکایی-اسرائیلی به شمار می رود . بنابراین مشغول کردن تهران با یکی از مهمترین کشورهای خاورمیانه می تواند واشنگتن و تل آویو را در چپاول حقوق فلسطینیان یاری دهد.


به گزارش مهر،مشغول کردن ایران با عربستان و رو در رو قرار گرفتن این دو کشور بدون شک هیچ نفعی برای تهران و ریاض و خاورمیانه در برندارد، بلکه بر عکس برای آمریکا که منافع زیادی در منطقه دارد بسیار مفید خواهد بود. متهم شدن ایران از سوی آمریکا موضوع تازه ای نیست و در سالهای گذشته بارها واشنگتن، تهران را متهم به اموری کرده که هیچگاه اثبات نشده اند، اما اتهام تلاش برای ترور سفیر عربستان در آمریکا، موضوعی است که کاخ سفید با توجه به وضعیت بغرنج خود در داخل و خارج به آن پرداخته است.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/72054/سناریوی-آمریکایی-ترور-سفیر-سعودی-چرا-و-با-چه-هدفی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ای کاش برای حج بود این سناریو
تفسیر ِ مشغول کردن ایران و عربستان به هم،از نظر من بازم خوشبینانس
بوی جنگ میاد بدجور،یا حداقل مسائلی مهمتر از حج و این گمانه زنیهای خوشبینانه

امیدوارم اگه پیروزی رو بدست نمیاریم شهادت رو از دست ندیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داستان تکراری اتهام‌زنی آمریکا به ایران+جدول
روزگذشته اریک هولدر، وزیر دادگستری ایالات متحده، اعلام کرد که یک ایرانی با تابعیت آمریکا به اتهام تلاش برای ترور عادل الجبیر، سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، دستگیر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرآنلاین، پس از سخنان وی، وزارت خارجه این کشور با صدور یک هشدار امنیتی در مورد سفر آمریکاییان به خارج، اعلام کرد که طرحی که خنثی شده "ممکن است نشانه تمرکز تهاجمی‌تر برنامه های حکومت ایران بر عملیات تروریستی، به خصوص علیه دیپلمات های کشورهای منتقد ایران باشد."
این سخنان با پوشش رسانه‌ای وسیعی در داخل و خارج آمریکا همراه بود و رسانه‌هایی خارجی موجی از اخبار و تحلیل‌ها را درباره این موضوع مخابره کردند. این خبر همچنین با استقبال عجیب رسانه ‌های فارسی زبان خارج از کشور مواجه شد. تلویزیون فارسی بی بی سی در بخش‌های مختلف خبری اقدام به انتشار فزاینده‌ این خبر کرد و صدای آمریکا هم در بخش‌های مختلف خبری خود تحلیل‌های متعددی را پیرامون این خبر به نمایش گذاشت. گزیده تیترهای رسانه های خارجی درباره این خبر را در جدول زیر می خوانید:


البته مسئولان ایرانی این هجمه هماهنگ رسانه‌ای دیپلماتیک را پاسخ دادند. رییس مجلس، سخنگوی وزارت خارجه و نمایندگان مجلس در اینباره اظهار نظر کردند. نماینده ایران در سازمان ملل هم نامه‌ای به به بان کی مون نوشت و مراتب اعتراض ایران به این اتهامات را اعلام کرد.
البته ابن تنها اقدام ایران نبود. در پی طرح ادعای بی اساس مقامات آمریکایی منبی بر مداخله دو شهروند ایرانی در توطئه موهوم ترور سفیرعربستان در واشنگتن، کاردار سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این ادعا به وی ابلاغ شد. گزیده ای از واکنش های مقامات ایران به سناریوی موهوم آمریکا را در جدول زیر ببینید:



البته این نخستین بار نیست که مسئولان آمریکایی، اتهاماتی از این دست را به ایران وارد می‌کنند. پیش از این بارها و به بهانه‌های مختلف مسئولان آمریکایی اتهاماتی را به ایران وارد کرده‌اند و از آن خوراک تبلیغاتی ساخته‌اند. جدول حاضر نمونه‌ای از سناریوهای مشابه در دوسال اخیر است:




http://www.mashreghnews.ir/fa/news/72195/داستان-تکراری-اتهام‌زنی-آمریکا-به-ایرانجدول

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این سناریو با همشون فرق داره،خیلی خیلی جدیه،
اعصابم خورد میشه از این خوشبینیهای مفرط
خدا کنه خدا از رفتار ما غضبش نگیره و نصرشو از ما نگیره،که اگه بگیره بدبخت میشیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.