TANK

هواگرد گشت دریایی و ضد زیردریایی نیمراد ام.آر.ای-4 ( BAE Systems Nimrod MRA4)

Recommended Posts

در دسامبر 1996، BAe Systems برنده مناقصه ای به ارزش دو میلیارد پوند برای بازتولید 21 فروند هواپیمای Nimrod RMk.2 شد که طبق آن هواپیماهای جدید Nimrod MRA.4 یا Nimrod 2000 نامیده می شوند و به سیستم های عملیاتی، سنسور ها و تجهیزات الکترونیک جدید مجهز خواهند شد، در فوریه 2002 وزارت دفاع انگلستان به دلیل کاهش تهدید زیردریایی ها این تعداد را به 18 فروند کاهش داد و بار دیگر در جولای 2004 این تعداد را به 12 فروند کاهش داد.
اولین پیش نمونه Nimrod MRA.4 در آگوست 2002 از خط تولید خارج شد و قرار شد پس از انجام آزمایشات و تکمیل سه نمونه اولیه از Nimrod MRA.4 بازتولید دیگر هواپیما شروع شود. اولین پرواز پیش نمونه شماره 1 بدون هیچگونه سیستم های عملیاتی در آگوست 2004 انجام شد و پرواز نمونه شماره 2 نیز در حالی که به مجموعه کامل عملیاتی مجهز بود در ژانویه 2005 انجام شد، پروازهای آزمایشی سومین پیش نمونه نیز از آگوست 2005 شروع شد.
در جولای 2006 نهایتا اجازه بازتولید 12 فروند هواپیما از سوی وزارت دفاع به BAe Systems داده شد و طبق قرارداد اولین هواپیما باید در سال 2009 تحویل داده شده و از سال 2010 نیز وارد خدمت شود، تحویل آخرین هواپیما نیز برای سال 2012 برنامه ریزی شده است.
ماموریت های اصلی Nimrod MRA.4، شناسایی دریایی، ضد کشتی و ضد زیردریایی و جستجو و نجات است، پیمانکار اصلی پروژه BAe از انگلستان بوده و طراحی و ساخت سیستم فرماندهی تاکتیکی بر عهده بویینگ و سرویس و نگهداری هواپیما نیز به FR Aviation واگذار شده است.

طراحی:
بازتولید Nimrod MRA.4 شامل تغییرات سنگین از جمله نصب بالهای جدید، تغییر مکان های حمل تسلیحات و سیستم هیدرولیک جدید می باشد.


کابین:
کابین جدید هواپیما برای دو خدمه (خلبان و کمک خلبان) طراحی شده و مجهز به هفت نمایشگر کریستال مایع تمام رنگی ساخت کنسرسیوم ایرباس می باشد، در کابین جدید اغلب نمایشگر ها و سیستم های قدیمی حذف شده و کابین جدید بگونه ای طراحی شده که بار کاری خدمه را به حد اقل برساند.

تسلیحات:
BAe Systems بهمراه بویینگ در حال توسعه نوعی سیستم عملیاتی جدید بر پایه سیستم TMS-2000 ساخت بویینگ هستند که بمنزله قلب سیستم عملیاتی Nimrod MRA.4 خواهد بود، در کابین اصلی هواپیما هفت استیشن برای هفت خدمه وجود دارد که هر کدام به یک نمایشگر تمام رنگی بزرگ با وضوح بالا مجهز است، هواپیمای جدید به یک سیستم مدیریت تسلیحات ساحت Smiths نیز مجهز است که علاوه بر کنترل تسلیحات هوا به سطح و هوا به زمین در حال حمل، عیب یابی خودکار را نیز انجام می دهد.
محفظه حمل تسلیحات هواپیما در دو طرف زیر بدنه قرار دارند و درب های آن از دو سو باز می شوند، این محفظه می تواند مخازن سوخت، اژدر ها (از جمله اژدر Tigershark) و بویه های صوتی مکان یاب غیر فعال جدید مجهز به سیستم پردازش سیگنال دیجیتال که هم اکنون در حال توسعه هستند را حمل کند.
بالهای جدید دو جایگاه حمل سلاح اضافه دارند که مجموع جایگاه های زیر بال ها را به چهار جایگاه می رسانند، این جایگاه ها می توانند موشک هوا به هوای AIM-9 Sidewinder و ضد کشتی AGM-84 Harpoon را حمل نمایند.

سنسورها:
هواپیما به رادار پالس داپلر Serachwater 2000MR ساخت تالس و سیستم جستجو و کشف الکترو اپتیک ساخت نورثروپ گرومن که در زیر دماغه نصب شده مجهز است. بعلاوه هواپیما به یک گیرنده اخطار راداری و یک سیستم اقدامات الکترونیک ساخت التای اسرائیل و یک کشف کننده اختلالات مغناطیسی مجهز است.

ناوبری:
Nimrod MRA.4 به یک مجموعه ناوبری و مدیریت پرواز ساخت اسمیتس شامل کامپیوتر ناوبری و کامپیوتر مدیریت پرواز مجهز است که با دیتاباس طبق MIL-STD-1553B هواپیما در ارتباط است.
سنسورهای ناوبری شامل سیستم ناوبری لیزری اینرسیایی و دو سیستم GPS از نوع LN-100G ساخت نورثروپ گرومن است که اطلاعات دقیق مکان و موقعیت پرواز را در اختیار سیستم مدیریت پرواز قرار می دهند، هواپیما دارای یک سیستم ناوبری رادیویی، سیستم فرود میکروویو و سیستم اخطار ترافیک و پیش گیری از برخورد TCAS2 نیز می باشد که فرود دقیق و امن را برای هواپیما تضمین می کنند.

سیستم مدیریت ایزارها:
سیستم مدیریت ابزارها (USMS) ساخت اسمیتس کنترل و تست خودکار سیستم تسلیحات، سیستم های هیدرولیکی، کنترل محیطی، سوخت، سیستم های الکترونیکی، کنترل پرواز و موتورها را بر عهده دارد. این سیستم از چهار کامپیوتر تشکیل شده که داده ها را از 800 سنسور هواپیما دریافت کرده و پردازش می کنند.

پیشران:
هواپیما دارای چهار موتور BR710 ساخت رولزرویز است که بوسیله سوخت اضافه مداومت بیشتری به هواپیما اعطا کرده و سرعت 77/0 ماخ را به هواپیما می بخشند.

منبع:انجمن هوافضا

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در دسامبر 1996، BAe Systems برنده مناقصه اي به ارزش دو ميليارد پوند براي بازتوليد 21 فروند هواپيماي Nimrod RMk.2 شد که طبق آن هواپيماهاي جديد Nimrod MRA.4 يا Nimrod 2000 ناميده مي شوند و به سيستم هاي عملياتي، سنسور ها و تجهيزات الکترونيک جديد مجهز خواهند شد، در فوريه 2002 وزارت دفاع انگلستان به دليل کاهش تهديد زيردريايي ها اين تعداد را به 18 فروند کاهش داد و بار ديگر در جولاي 2004 اين تعداد را به 12 فروند کاهش داد.


Nimrod_12.jpg


اولين پيش نمونه Nimrod MRA.4 در آگوست 2002 از خط توليد خارج شد و قرار شد پس از انجام آزمايشات و تکميل سه نمونه اوليه از Nimrod MRA.4 بازتوليد ديگر هواپيما شروع شود. اولين پرواز پيش نمونه شماره 1 بدون هيچگونه سيستم هاي عملياتي در آگوست 2004 انجام شد و پرواز نمونه شماره 2 نيز در حالي که به مجموعه کامل عملياتي مجهز بود در ژانويه 2005 انجام شد، پروازهاي آزمايشي سومين پيش نمونه نيز از آگوست 2005 شروع شد.
در جولاي 2006 نهايتا اجازه بازتوليد 12 فروند هواپيما از سوي وزارت دفاع به BAe Systems داده شد و طبق قرارداد اولين هواپيما بايد در سال 2009 تحويل داده شده و از سال 2010 نيز وارد خدمت شود، تحويل آخرين هواپيما نيز براي سال 2012 برنامه ريزي شده است.
ماموريت هاي اصلي Nimrod MRA.4، شناسايي دريايي، ضد کشتي و ضد زيردريايي و جستجو و نجات است، پيمانکار اصلي پروژه BAe از انگلستان بوده و طراحي و ساخت سيستم فرماندهي تاکتيکي بر عهده بويينگ و سرويس و نگهداري هواپيما نيز به FR Aviation واگذار شده است.

طراحي:
بازتوليد Nimrod MRA.4 شامل تغييرات سنگين از جمله نصب بالهاي جديد، تغيير مکان هاي حمل تسليحات و سيستم هيدروليک جديد مي باشد.
کابين:
کابين جديد هواپيما براي دو خدمه (خلبان و کمک خلبان) طراحي شده و مجهز به هفت نمايشگر کريستال مايع تمام رنگي ساخت کنسرسيوم ايرباس مي باشد، در کابين جديد اغلب نمايشگر ها و سيستم هاي قديمي حذف شده و کابين جديد بگونه اي طراحي شده که بار کاري خدمه را به حد اقل برساند.

تسليحات:
BAe Systems بهمراه بويينگ در حال توسعه نوعي سيستم عملياتي جديد بر پايه سيستم TMS-2000 ساخت بويينگ هستند که بمنزله قلب سيستم عملياتي Nimrod MRA.4 خواهد بود، در کابين اصلي هواپيما هفت استيشن براي هفت خدمه وجود دارد که هر کدام به يک نمايشگر تمام رنگي بزرگ با وضوح بالا مجهز است، هواپيماي جديد به يک سيستم مديريت تسليحات ساحت Smiths نيز مجهز است که علاوه بر کنترل تسليحات هوا به سطح و هوا به زمين در حال حمل، عيب يابي خودکار را نيز انجام مي دهد.
محفظه حمل تسليحات هواپيما در دو طرف زير بدنه قرار دارند و درب هاي آن از دو سو باز مي شوند، اين محفظه مي تواند مخازن سوخت، اژدر ها (از جمله اژدر Tigershark) و بويه هاي صوتي مکان ياب غير فعال جديد مجهز به سيستم پردازش سيگنال ديجيتال که هم اکنون در حال توسعه هستند را حمل کند.
بالهاي جديد دو جايگاه حمل سلاح اضافه دارند که مجموع جايگاه هاي زير بال ها را به چهار جايگاه مي رسانند، اين جايگاه ها مي توانند موشک هوا به هواي AIM-9 Sidewinder و ضد کشتي AGM-84 Harpoon را حمل نمايند.

سنسورها:
هواپيما به رادار پالس داپلر Serachwater 2000MR ساخت تالس و سيستم جستجو و کشف الکترو اپتيک ساخت نورثروپ گرومن که در زير دماغه نصب شده مجهز است. بعلاوه هواپيما به يک گيرنده اخطار راداري و يک سيستم اقدامات الکترونيک ساخت التاي اسرائيل و يک کشف کننده اختلالات مغناطيسي مجهز است.

Nimrod_13.jpg

ناوبري:
Nimrod MRA.4 به يک مجموعه ناوبري و مديريت پرواز ساخت اسميتس شامل کامپيوتر ناوبري و کامپيوتر مديريت پرواز مجهز است که با ديتاباس طبق MIL-STD-1553B هواپيما در ارتباط است.
سنسورهاي ناوبري شامل سيستم ناوبري ليزري اينرسيايي و دو سيستم GPS از نوع LN-100G ساخت نورثروپ گرومن است که اطلاعات دقيق مکان و موقعيت پرواز را در اختيار سيستم مديريت پرواز قرار مي دهند، هواپيما داراي يک سيستم ناوبري راديويي، سيستم فرود ميکروويو و سيستم اخطار ترافيک و پيش گيري از برخورد TCAS2 نيز مي باشد که فرود دقيق و امن را براي هواپيما تضمين مي کنند.

سيستم مديريت ايزارها:
سيستم مديريت ابزارها (USMS) ساخت اسميتس کنترل و تست خودکار سيستم تسليحات، سيستم هاي هيدروليکي، کنترل محيطي، سوخت، سيستم هاي الکترونيکي، کنترل پرواز و موتورها را بر عهده دارد. اين سيستم از چهار کامپيوتر تشکيل شده که داده ها را از 800 سنسور هواپيما دريافت کرده و پردازش مي کنند.

پيشران:
هواپيما داراي چهار موتور BR710 ساخت رولزرويز است که بوسيله سوخت اضافه مداومت بيشتري به هواپيما اعطا کرده و سرعت 77/0 ماخ را به هواپيما مي بخشند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بعد از رزرو هر موضوع چه مدت وقت برای ارائه تاپیکش رو داریم ؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام. موضوع MANTIS UAV، پهپاد خودمختار و پیشرفته ی مانتیس محصول BAE Systems را بنده بر عهده می گیرم. ولی چون یک یا دو تاپیک در حال ارسال دارم احتمالاً برای دو هفته بعد ارسال می شود. ولی کار ترجمه و تدوین را از همین امروز آغاز می کنم. :rose:

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام و خسته نباشید

 

 synthetic aperture radar یا به اختصار SAR  : رادار روزنه مصنوعی

 maritime patrol، : گشت دریایی

all-modular :  تمام ساخت یافته ( همون کاملا ماجولار  بنویسید بهتر منظور رو منتقل میکنه )

با تشکر فراوان از راهنمایی شما. :rose: :rose: :rose:

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام. با توجه به این که برای امروز دو تاپیک ارسال شده است و فردا هم ظاهراً تاپیک ارسالی جدید در تقویم نداریم، تاپیک روستوم، جنگاور اشکانی از هندوستان  فردا ارسال می شود. با تشکر از همه عزیزان :rose: :rose: :rose:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

خیلی خوب بود . دقیق و جامع .

 

خیلی ممنون از زحماتی همه ی عزیزان تحریریه تا اینجا کشیده اند  :rose:

با سلام. خیلی ممنون از شما و سایر عزیزان. :rose: :rose: :rose:

معادل فارسی hard point را چه می گویند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت دوستان هیئت تحریریه انجمن میلیتاری / اولا از اعتماد دوستان مدیر تشکر می کنم و ثانیا قدردان زحمات عیسی رضای عزیز هستم . اولین پست خودم رو به لینک زیراختصاص میدم و انشالله تا تاریخ 5 فروردین سال جدید با ترجمه و تصحیح نوشتارو در صورت امکان تکمیل این مطلب، تاپیک رو منتشرمی کنم . دوستان اگر پیشنهاد و یا نکته ای رو لازم می بینند خوشحال میشم به بنده اعلام کنند . با تشکر// یا علی مدد 

 

 

https://medium.com/war-is-boring/syrian-helicopters-spotted-with-iranian-upgrades-e68cc3adc997

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.