امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

البته تاسیس ناوتیپ زیرسطحی در ناوگان شمال از برنامه های نیرو هست ، ولی تاریخ اعلام شده قطعا صحیح نیست

 

جینز و کارشناسانش در مورد ایران منبع خبری جز یک سری تصاویر ماهواره ای در اختیار ندارن ، خیلی از استراکچرهایی که به جنوب میرن توی تمجیدی و حسن رود ساخته میشن که ممکنه رویت یک سری چیزها توی انزلی ، براشون مسائلی رو تداعی کنه که صحت نداره ...

 

 

 

A submarine Iran is building at Bandar Anzali on the Caspian Sea will be operational in 2015, according to military sources cited by the Azerbaijan Press Agency (APA).

In November 2013, IHS Jane's published satellite imagery that revealed the submarine was being constructed at Bandar Anzali and that a second, similarly sized boat had already been launched at the Bostanu shipyard on the Strait of Hormuz.

Iranian officials have said a new class of 500-tonne submarines called the Fateh is under construction. Although the launch of the first-of-class has not been officially announced, in February Iranian television broadcast footage of it being launched at Bostanu.

The one at Bandar Anzali will represent a significant new threat as it will be the first naval submarine to ever operate in the Caspian.

The APA reported that it is 50 m long, was being built by a Chinese company, and would be operated by the Islamic Revolution Guards Corps (IRGC) rather than the Islamic Republic of Iran Navy (IRIN).

The boat cannot be seen in more recent satellite imagery taken on 9 May by Airbus Defence and Space, presumably because it has been moved into a construction shed

 

کلا در خواب و خیال به سر میبرن ! آذربایجان پرس شده منبع خبریشون

 

برای دوستانی که انگلیسیش رو متوجه نمیشن :

 

ادعا شده که این زیردریایی 50 متری رو چینی ها برای ما ساختن ! و در دریای خزر توسط نیروی دریایی سپاه عملیاتی میشه نه ارتش !

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

زیردریایی فاتح یکی از زیردریایی‌های نیمه سنگین خوب دنیاست

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه زیردریایی‌های نیروی دریایی مثل یونس و طارق به خلیج عدن، دریای سرخ، بمبئی و سریلانکا رفته‌اند، گفت: سوخت این زیردریایی‌ها هم‌اکنون دیزلی است.

سیاری افزود: زیردریایی فاتح نیز در هفت آذر رونمایی می‌شود. این زیردریایی برد عملیاتی و عمق قوس خوبی داشته و سلاح‌هایش هوشمند است. این زیردریایی امکانات بیشتری نسبت به سایر زیردریایی‌های نیروی دریایی داشته و در داخل کشور هم تولید شده و اگر عیبی داشته باشد آن را در آینده برطرف می‌کنیم. زیردریایی فاتح یکی از زیردریایی‌های نیمه سنگین خوب دنیا محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نیازمندی‌های نیروی دریایی توسط متخصصان داخلی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: ما نیازی به تامین تجهیزات خود از کشورهای خارجی نداریم زیرا خرید آنها بسیار گران‌تر از تولید داخلی می‌شود و کشورهای خارجی نیز تجهیزات خود را به ما نمی‌فروشند.

 

منبع

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

زیردریایی «فاتح» به زودی رونمایی می‌شود
رییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش از رونمایی زیردریایی نیمه سنگین کلاس فاتح در سال جاری خبر داد و گفت: این زیردریایی نیمه سنگین در حال تولید است و انشاء‌الله به زودی مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار دوم غلام‌زاده، امروز در دومین جلسه کارگروه تخصصی صنایع دریایی که در محل مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به سه سطح زیردریایی تصریح کرد: بر این اساس در سطح کلاس سبک به خودکفایی رسیده‌ایم و در سطح زیردریایی کلاس سنگین و نیمه سنگین در حال طراحی و ساخت هستیم که بر همین اساس زیردریایی نیمه سنگین کلاس فاتح امسال مورد رونمایی قرار می‌گیرد.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

زیردریایی «فاتح» به زودی رونمایی می‌شودرییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش از رونمایی زیردریایی نیمه سنگین کلاس فاتح در سال جاری خبر داد و گفت: این زیردریایی نیمه سنگین در حال تولید است و انشاء‌الله به زودی مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، امیر دریادار دوم غلام‌زاده، امروز در دومین جلسه کارگروه تخصصی صنایع دریایی که در محل مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به سه سطح زیردریایی تصریح کرد: بر این اساس در سطح کلاس سبک به خودکفایی رسیده‌ایم و در سطح زیردریایی کلاس سنگین و نیمه سنگین در حال طراحی و ساخت هستیم که بر همین اساس زیردریایی نیمه سنگین کلاس فاتح امسال مورد رونمایی قرار می‌گیرد.


احتمالا دوباره می خوان زمان رونمایی رو عقب بیاندازند !

سال پیش هم اول قرار بود تابستان رونمایی بشه... بعد شد دهه فجر... بعد گفتند خرداد سال بعد... بعد... !

 

ویرایش شده در توسط IRINavy
مودب باشید!
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حرفی که می خواستم در ادامه پست بیارم ، اما از نوشتنش منصرف شدم رو زدین ( البته مال من ملایم تر بود )!

 

قبلا گفته شده بود 7 آذر ، اما این خبر داره می گه سال جاری !

 

البته به نظر من به نیروی دریایی بود ، خیلی زود تر رونمایی رو انجام داده بود !

 

دیدیم در رابطه با سهند چه برنامه ای اجرا کردن !

ویرایش شده در توسط Sami1993

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

* ورود به عرصه طراحی و ساخت زیردریایی در کلاس سنگین و نیمه‌سنگین

رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی ارتش بیان کرد:‌ تا سال 1388 بیشترین فعالیت‌هایمان در ساخت ناوها و ناوشکن‌ها خلاصه می‌شد اما هم اکنون این دانش نهادینه شده است و در حال ساخت زیردریایی‌هایی با تناژهای مختلف هستیم.

وی با اشاره به توان داخل در تولید زیردریایی اظهار داشت: زیردریایی‌ها شامل کلاس سبک، نیمه سبک و سنگین هستند.

رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی ارتش ادامه داد:‌ در تولید زیردریایی‌های کلاس سبک به توانایی‌های لازم رسیده‌ایم ضمن آنکه در زیردریایی‌های فوق سنگین نیز تعمیرات اساسی، بازسازی و نگهداری را به صورت کامل انجام می‌دهیم.

غلام‌زاده با بیان اینکه وارد عرصه طراحی و ساخت کلاس سنگین و نیمه‌سنگین زیردریایی‌ها شده‌ایم، ‌افزود: زیردریایی فاتح به عنوان یک زیردریایی نیمه سنگین آذرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/352798/تولید-انبوه-ناوهای-موشک-انداز-در-نداجا

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

http://www.hisutton.com/Fateh-Class_Submarine.html
 

اگر نکته خاصی داشت ، دوستان زحمت ترجمش رو بکشن !

 

 

چیز خاصی نداره ولی این قسمتش جالبه:

 

Below the torpedo tubes is space for circular sonar arrays. Early publicity models show that she was once intended to also have a small sonar above the tubes but this appears to have been omitted in production. The sensor suite of a boat this size will be relatively limited but still much more powerful than on the smaller Ghadir. The sail is set quite far back along an unusually stepped forward casing which barely rises above the top of the hull at the bow, before rising up halfway along to allow the forward hydroplanes to be mounted. The sail has a blended leading edge similar to the latest American boats. Curiously there is an external ladder up the forward part of the sail rather than a hatch, suggesting a diver lock-out is built into it like on the Ghadir

.

Behind the sail the casing extends in a more conventional manner, with a hatch down to the engine room part way along it. This is a luxury not afforded to the crew of the Ghadir. The tail is conventional with a cruciform arrangement and a five-bladed screw-back propeller which could well be the same type as on the Ghadir. Unlike the Russian supplied KILO submarines operated by the Iranian Navy she appears to be a single-hull design. Having said that, there are a series of flood holes along her beam whose placement are hard to explain.


 
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نسبت به ابعاد زیر دریایی ، ابعاد اژدر درسته ؟!؟!؟

 

اگه 533 میلیمتری باشه آره ، معمولا 3 تا 6.5 متر هستن این اژدرها

مثلا مارک 48 طولش 5.79 متر هست

 

-----------------------------------------------------------------------

 

بحث های سیاسی و خارج از محتوای تاپیک مخفی شدند

Commandant

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ظاهرا" به دلیل مخالفتی برخی از آقایان که خودتان بهتر می شناسید.... این زیر دریایی و ناو دماوند امروز تحویل نیرو نخواهد شد.

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ظاهرا" به دلیل مخالفتی برخی از آقایان که خودتان بهتر می شناسید.... این زیر دریایی و ناو دماوند امروز تحویل نیرو نخواهد شد.

میشه بیشتر توضیح بدین . سیاسی بوده یا دلیل فنی

ویرایش شده در توسط amina

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سیاسی بوده عزیز جان، همان سیاست بی پدر و مادری که 3 تا ماهواره مون رو حدود یه سال و خورده ای میشه زمین گیر کرده و ... امتیاز نقد داده ایم و وعده نسیه گرفته ایم، تا دلتان بخواهد . . .

 

(مابقی مطلب به دلیل آف تاپیک بودن با خط ریز ارائه می گردد، لطفا دوستانی که مایل نیستند نخوانند.)

 

 

 

طرف غربی ( 5+1) بلافاصله پس از خارج شدن از سالن جلسات ممشروح مذاکرات را به اطلاع اسراییل و اعراب می رسانند اما در ایران نمایندگان مجلس و حتی اهضا شورای عالی امنیت ملی(!) نا محرم هستند، مردم که بماند.

 

آقای روحانی اذعان دارند که در حال مذاکره با دشمن هستند، پس دیگر چه دلیلی دارد که از خودی ها مطلب را مخفی کنند؟! مگر اینکه در آن چیزی باشد که باعث ناراحتی خودی ها شود.

 

توجه شما را به لینکهای زیر جلب می کنم:

 

http://kayhan.ir/fa/news/29805

 

 

http://kayhan.ir/fa/news/30222

 

 

http://kayhan.ir/fa/news/30562

 

 

http://www.rasaee.ir/content/1841

 

 

قضاوت با عقل منصف خوانندگان.

  • Upvote 10
  • Downvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کجا هستید جناب elo !

وقتی گفتم اجازه نمی دن گفتید که از نظامی گری چیزی نمی دانم و ...

مملکت ما بی درو پیکر تر از این حرفاست که شما فکر می کنید!

حتی یه آبدارچی یا راننده (مثال: بابک زنجانی) می تواند اعمال نفوذ کند و ...
  • Upvote 7
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط jotter
      گاهی به پهپادهای پرتاب شونده از زیردریایی
      با توجه به توان و کارایی اثبات شده زیر دریایی های پنهان کار و بومی ایران، مجهز شدن این تجهیزات به پرنده های بدون سرنشین کابوسی برای نیروهای بیگانه حاضر در منطقه خواهد بود.
      به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، پرنده های بدون سرنشین در نقش های مختلف از جمله شناسایی، جاسوسی و اکتشاف، جنگ افزار های برگزیده ارتش های امروز دنیا هستند که دارای جایگاهی تسخیر ناشدنی در جنگ های مدرن می باشند.
      مزیت بدون سرنشین بودن، در کنار ویژگی های کوچکی، سبکی و ارزانی و همین طور قابلیت اطمینان پذیری بالا، به این وسایل امکان می دهد تا بیشتر از هر وسیله دیگری برای مقاصد گفته شده مناسبت داشته باشند. هر چند که پهپاد ها، در حین انجام ماموریت بسیار کارآمدند، ولی در برخی از اوقات، استفاده از آنها به دلیل بعد مسافت و همین طور بزرگی و گستردگی تاسیسات پرتاب و بازیافت و ایستگاه زمینی، مشکلاتی را پیش روی می آورد که از آن جمله می توان به آسیب پذیری تاسیسات در مقابل آتش احتمالی دشمن، ایجاد خطر برای گروه انجام عملیات و همین طور لو رفتن محل استقرار نیروهای خودی اشاره کرد. با توجه به این موضوع اگر بتوان پهپادها را به شکلی مخفیانه وکار آمد و در فاصله مناسب از دشمن دریافت و بازیافت کرد، بالا رفتن قابلیت اطمینان پذیری پیش و پس از انجام عملیات، کارایی وسیله را دو چندان خواهد ساخت و از این طرف دیگر نیروهای خودی نیز از ایمنی کافی برخوردار خوهند بود. گزینه ای که قادر است تمام این نیازمندیها را برآورده کند، واگذار کردن نقش پرتاب و بازیافت و همین طور ایستگاه کنترل زمینی به زیر دریایی هایی است که قادرند به شکلی رادار گریز وارد آب های دشمن شوند.
      در این مقاله به تلاش های صورت گرفته برای توسعه این دسته از پهپاد ها در نقاط مختلف جهان و معرفی نمونه های ساخته شده و طرح های در دست توسعه از آنها می پردازیم:

      *پهپاد تک ماو
      پژوهشگران در سال 2005موفق به تولید پهپادی شدند که با قرار گرفتن در یک لوله می تواند،از زیر دریایی های رها شده و با رسیدن به سطح آب، پرواز کند. این پروژه که با پشتیبانی نیروی دریایی ایالات متحده انجام کرفته است،توسط پژوهشگران شرکت سامانه های اسپاوار به اجرا در آمده است. این پهپاد با قرار گرفتن در یک لوله سر بسته، به کمک یک گوی شناور از عمق 40 پایی به سطح آب رسیده و شناور می شود. در داخل لوله ساز و کارری تعبیه شده است که برای پرتاب کردن پهپاد، سرعت اولیه لازم رابه آن می دهد. پرنده بدون سرنشینی که در این سامانه مورد استفاده قرار گرفته است، یک ریز پهپاد تک ماو است که بالهای آن برای امکان پذیری قرار گرفتن در داخل لوله تا می شوند. گوی شناور در سطح آب که به وسیلهی یک سیم با زیر دریایی ارتباط دارد، در نقش ایستگاه کنترل زمینی آن نیز ظاهر می شود. همین طور وظایف فرمان و کنترل را پیش از پرتاب می توان با خالی کردن هوای داخل این بویه، آن را به زیر آب کشیده و با زیر دیایی به خارج از منطقه عملیات جابه جا کرد. پرنده بدون سرنشین به کار رفته نیز پس از انجام عملیات در داخل دریا سقوط خواهد نمود.
      پهپاد تک ماو که توسط نیروهای اشغال گر امریکایی در عراق مورد استفاده قرار گرفته استف قاد به پرواز با سرعتی معادل 80 کیلونتر بر ساعت بوده و تا 30 دقیقه می تواند پرواز خودگردان انجام دهد . تک ماو توسط شرکت پژوهش های کاربردی واقع در آلبوکرک، نیومکزیکو طراحی و ساخته شده است. ویژگی های طراحی این وسیله به شکلی است که با پرتاب شدن از زیر دریایی های سرنشین دار و بدون سرنشین همخوانی خوبی دارد.

      *پهپاد اسکن ایگل
      پژوهشگران در سال 2006 نسخه ای از پهپاد اسن ایگل را طراحی کرده اند که قابلیت پرتاب شدن از هواپیما را دارد. این نسخه جدید به طوری تغییر یافته است تا بتواند از محفظه بمب هواپیماهای بمب افکن و یا زیر دریایی و همین طور از لوله اژدرمانندی زیر دریایی ها شلیک می شود، پرتابرگردد. برای بازیافت این وسیله می توان از شنورهای سطح آب و یا گارد ساحلی استفاده کرد.همین طور می توان لوله هایی که پهپاد از آن پرتاب می شوند را از راه دور غرق کرد.
      لوله اژدر مانند کوچک پس از پرتاب شدن از زیر دریایی به سطح آب آمده و پهپاد اسکن ایگل را پس از باز شدن بال های آن تا ارتفاعی پرتاب می کندکه پرنده بتواند به پرواز خود ادامه دهد. پهپاد اسکن ایگل که 40 پوند وزن دارد قادر است ماموریت هایی را تا 20 ساعت به انجام برسناد. شعاع عملیاتی این وسیله از زیر دریایی تقریبا برابر با شعاع عملیاتی آن در صورت هدایت از سطح زمین است.

      *پهپاد وولانس
      در ماه گذشته، پژوهشگران آلمانی با استفاده از طرح موجود علاءالدین، پهپادی را طراحی کرده اند که به جای پرتاب به کمک دستف می تواند از ساز و کاری که در برجک دیده بانی زیر دریایی تعبیه شده، پرتبا گردد. دست کم می توان سه عدد از پرنده های بدون سرنشین وولانس رابا قرار دادن در محفظه های بسته در زیر دریایی، نگهداری کرد. این پرنده ا بوسیله ی پرتاب کننده هایی تا شونده پرتاب می شوند که در برجک دیده بانی زیر دریایی های پرسکوپ دار قرار گرفته اند. از طرف دیگر می توان به جای استفاده از پریسکوپ و یا پرتاب کننده های پهپاد وولانسف از مسلسل در این مکان استفاده کرد.
      برای پرتاب پهپاد وولانس، لازم است زیردریایی به عمق استفاده از پریسکوپ وارد شده و دریچه برجک خود را باز کند. در این صورت پرتاب کننده هواپیما که به شکلی جالب هواپیمای با بالهای تا شده را به همراه دارد، از هم باز شده و این وسیله ی کوچک را پرتاب می کند. پس از انجام این کار دریچه برجک بسته شده و خلبان پرنده با فرو رفتن زیر دریایی در زیر آب، ‌به کنترل آن می پردازد. برای برقراری ارتباط ، آنتنی بلند از بدنه زیر دریایی خارج شده و وظیفه ی ارسال فرامین و دریافت داده ها را انجام می دهد. در این روش نیازی به بازیافت کردن تجهیزات پرتاب کننده پرنده نیست و از طرف دیگر، سرعت عمل نیز بسیار بالاست. مشکل موجود در این طرح، ضرورت بالا آمدن زیر دریایی به عمق پیرسکوپ است.
      پهپاد وولانس به مانند علاء الدین قادر است تا پیش از خالی شدن باتری ها، تا یک ساعت عملیات انجام دهد. از جایی که تنها راه بازیافت پرنده بازگشت زیر دریایی به سطح اب است، این سامانه را می توان یک بار مصرف تلقی کرد. سرعت بیشینه وولانس90 کیلومتر در ساعت است که اغلب به دلیل خارج شدن از خط دید، در طول یک ساعت می تواند تا شعاع 30 کیلومتری از زیر دریایی مادر دور شود. این وسیله برای زیر دریایی هایی که در آنها مورد ساتفاده قرار می گیرد، یک برگ برنده به شمار می آید، چرا که زیر دریایی ها در هنگام فرو رفتن در زیر آب اطلاعی از دنیای اطراف خود ندارند. همینطور به دلیل سرعت کم، زیر دریایی های غیر اتمی در زیر اب قادر نیستند، دشمنان خود را در محیط اطراف شناسایی کرده و برای مقابله سریع و مؤثر با آنها درست به انجام کاری بزنند.با مجهز شدن زیر دریایی ها به این وسایل، امکان تبدیل شدن آنها به جنگ افزار هایی هراس انگیز وجود خواهد داشت.
      هر چند که پهپاد های وولانس تقریبا غیر قابل ردگیری هستند، ولی به دلیل فرو فرستاده شدن تصاویر ویدئویی در باند سی توسط این وسایل به زیردریایی ، امکان به خطر افتادن زیر دریایی مادر وجود خواهد داشت. بالگرد های ضد زیر دریایی مدرن امروزی با استفاده از سامانه های سونار خود قادر خواهند بود با استفاده از این امواج ، این زیر دریایی ها را به اسانی مورد هدف قرار دهند.

      *پهپاد کورمورنت
      در سالهای گذشته، طراحی و ساخت پهپادی در دارپا مورد توجه قرار گرفته است که قادر است پس از پرتاب از زیر دریایی و انجام عملیات، بازیافت شده و دوباره مورد استفاده قرار گیرد. طرح اولیه این پهپاد دگردیسی پذیر که کورمورنت نام دارد، توسط مهندسان شرکت لاکهید مارتین داده شده است.
      نقاط حساس این پرنده از جمله ورودی های هوایی آن در هنگام پرتاب توسط روکشهایی انعطاف پذیر آب بندی می شوند. برای جلوگیری از پاره شدن این پوشش، درون بدنه پهپاد،با نیتروژن تحت فشار قرار می گیرد. این پرنده از لوله های پرتاب موشک های بالستیک قاره پیما نظیر ترایدنت قابل پرتاب بوده و از پس از پرتاب بر روی سطح آب شناور خواهد شد. با جدا شدن روکش های محافظ سوراخ های بدنه در سطح آب، موتور جت به کار خواهد افتاد و پرنده به تدریج از سطح آب جدا خوهد گشت. پس از انجام عملیات می توان پرنده را بوسیله شناور شدن در سطح آب و یا استفاده از چتر بازیافت کرد.
      این پرنده را می توان برای مقاصد شناسایی و یا تهاجمی به کار گرفت که با توجه به محموله ای که برای آن در نظر گرفته، مشخص می گردد. بدنه این وسیله از تیتانیوم ساخته می شود که علاوه بر مقاوم بودن در برابر خوردگی، می تواند در برابر شلیک شدن موشک از حفره داخل آن نیز از خود پایداری نشان دهد. بر خلاف موشکهای بالستیک که محل اختفای یزر دریایی مادر را بر ملا می کنند، این وسیله باعث لو رفتن ایستگاه زمینی خود نخواهد شد.
      نکته جالب درباره بازیافت این وسیله استفاده از یک ربات زیر دریایی است که بر زیبایی کار و در عین حال پیچیدگی آن می افزاید. انجام اولین آزمایش ها در مورد امکان پذیری ساخت چنین وسیله ای در اواخر سال 2008 آغاز خواهد گردید.

      تحلیل
      جایگاه پهپاد های پرتاب شونده از زیر دریایی در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی
      با توجه به تهدیدات روز افزون دشمنان خارجی و از طرف دیگر فزونی گرفتن توان علمی و فنی کشور مان در زمینه نظامی و غیر نظامی، استفاده از جنگ افزار های پیشرفته و غافل گیر کننده مسلما قنشی کلیدی در به هم زدن محاسبات دشمنان از منظر پیش گیری و همین طور زمین گیر کردن آنها در صورت حمله احتمالی خواهد داشت. خمان گونه که گفته شد، ویژگی پنهان کاری زیر دریایی ها در ترکیب با مزیت های فوق العاده پرنده های بدون سرنشین، کلید حل بسیاری از مشکلات موجود در عملیات های شناسایی و جاسوسی است. با توجه به توان و کارایی اثبات شده زیر دریایی های پنهان کار و بومی ایران، مجهز شدن این تجهیزات به پرنده های بدون سرنشین می تواند کابوسی برای نیروهای بیگانه حاضر در منطقه تبدیل گردد و کار را برای حضور آنان در این مناطق به مراتب مشکل تر کند.
      با توجه به این موضوع دامنه شناسایی و جاسوسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به یک باره گسترش چشم گیری خواهد بافت، به طوری که بنا به تحلیل کارشناسان امنیتی غوغاسالار رژیم صهیونیستی «حتی استفاده از گزینه دریایی مدیترانه نیر در اقدام تلافی جویانه ایران در برابر تهاجم احتمالی، وجود خواهد داشت.»
      از طرف دیگر با توجه به توسعه فناوری یاد شده، استفاده از آن در آب های سرزمینی ایران زنگ خطری برای مسئولان امر خواهد بود،‌ چرا که در صورت پیش بینی نکردن این امکان و مقابله پیشاپیش با آن،‌ امکان هر گونه درز اطلاعاتی از تاسیسات ساحلی و فرا ساحلی وجود خواهد داشت.
      شایان ذکر است که جاسوسی به کمک پرنده های بدون سرنشین کوچک بسیار موثرتر از تصویر برداری هایی که از منابع ماهواره ای انجام می گیرد خواهد بود. هر چند که دشمن در موقعیتی نیست که توانایی حمله از پهپادهایی با این ویژگی را داشته باشد، ولی در راهبرد دفاعی آینده جمهوری اسلامی باید، حضور احتمالی این وسایل را هم پایه جنگ افزارهایی چون موشک های کروز دور برد، جدی گرفت.
      منبع:
      www.globalsecurity.com
      www.theregister.co.uk
      www.strategypage.com
      http://mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=14040
    • توسط babak1985
      گزارشی از نسل جدید زیرسطحی های نداجا بعثت؛ مدرنترین زیردریایی ایرانی با قابلیت شلیک موشک +عکس زیردریایی «بعثت» با وزن بیش از 1300 تُن، پُر کننده فاصله میان زیرسطحی‌های نیمه سنگین ایرانی (کلاس فاتح) با زیردریایی‌های سنگین 2300 تُنی (کلاس طارق) خواهد بود.  اهمیت استفاده از زیرسطحی‌ها در حفاظت از آبهای سرزمینی و منافع کشور در آبهای آزاد به گونه‌ای است که متخصصان کشورمان پس از خودکفایی در تولید زیردریایی‌های سبک غدیر، به سمت ساخت زیردریایی‌های کلاس نیمه سنگین بروند که نتیجه آن «فاتح» ایرانی بود.

        http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/11/29/911271_560.jpg زیردریایی سبک کلاس غدیر
        http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/11/29/911269_166.jpg زیردریایی نیمه سنگین کلاس فاتح
      اما در حوزه زیردریایی‌های سنگین یا کیلوکلاس، متخصصان دریایی ابتدا اقدام به تعمیرات اساسی زیردریایی‌های طارق و یونس کردند که توان نیروی دریایی را در این حوزه نشان داد، این اقدام درحالی صورت گرفت که ایران هیچ پلان و دفترچه راهنمایی درخصوص این زیرسطحی‌ها در اختیار نداشت.

      در دهه 70 بود که جمهوری اسلامی ایران 3 فروند زیردریایی سنگین طارق، یونس و نوح را خریداری کرد.

      با عملیاتی شدن چندین فروند زیردریایی سبک کلاس غدیر در آب‌های خلیج فارس -که توانایی اجرای عملیات در آب‌های کم عمق و امکان پایین شناسایی شدن را دارند- امکان اعزام واحدهای زیرسطحی کیلو به عملیات فرامنطقه‌ای، بدون به خطر افتادن توان زیرسطحی کشور در منطقه فراهم شد و در سال 90 برای اولین بار یکی از زیرسطحی‌های سنگین ارتش با نام «یونس»، به منظور نشان دادن اقتدار دریایی ایران با گذر از آبراه‌های بین المللی، وارد دریای سرخ شد که نشان دهنده عملیاتی بودن این زیردریایی و مثبت بودن تعمیرات صورت گرفته بر روی آن توسط متخصصان داخلی بود.

        http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/11/29/911268_224.jpg زیردریایی سنگین کلاس طارق در حال تعمیرات
      در حقیقت باید گفت «غدیر» دروازه ورود ایران به حوزه طراحی و ساخت زیردریایی‌های سبک و «فاتح» نیز اولین قدم برای ساخت زیردریایی‌های نیمه سنگین با تُناژ 600 بود.

      اما با توجه به اینکه اصول و تاکتیک‌های ساخت شناورهای زیرسطحی عمدتاً مشابه و یکسان است، جا داشت تا با طراحی و ساخت زیرسطحی‌های سنگین، توان حفاظت از آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران هرچه بیشتر افزایش یابد، که در این راستا طراحی و ساخت زیردریایی «بعثت» در دستور کار قرار گرفت تا دروازه‌ای باشد برای ورود ایران به عرصه طراحی و ساخت زیردریایی‌های سنگین.

        http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/11/29/911272_827.jpg زیردریایی سنگین کلاس طارق
      با توجه به اینکه این زیردریایی به گفته امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، مراحل مطالعاتی را پشت سر گذاشته، به بررسی برخی مشخصات و ویژگی‌های این غول زیرسطحی خواهیم پرداخت؛ زیردریایی که قرار است وزنی بیش از 1300 تُن داشته و پُر کننده فاصله میان زیرسطحی‌های نیمه سنگین ایرانی (فاتح) با زیردریایی‌های سنگین 2300 تُنی (کلاس طارق) باشد.

      امیر دریادار دوم فرهاد امیری معاون جهاد خودکفایی کل ارتش نیز در همین رابطه گفت: همیشه در ساخت نمونه‌های اول، بحث طراحی مفهومی، مقدماتی و مهندسی و همچنین خریداری نمونه اجزا باید صورت بگیرد و منابع شناخته شوند. لذا ساخت نمونه‌های اولیه زمان طولانی‌تری را می‌طلبد.

      امیری تأکید کرد: به عنوان مثال ساخت ناوشکن جماران 12سال طول کشید اما ناوشکن دوم که دماوند است، امسال رونمایی خواهد شد، به همین جهت باید اجازه دهیم زمان جلوتر رفته و طراحی‌ها کامل شود و اجزای کار و منابع کامل به دست بیاید زیرا نمونه‌های اول، مبنایی است تا ساخت نمونه‌های بعدی صورت بگیرد.

      معاون جهاد خودکفایی ارتش گفت: هرچقدر در ساخت نمونه‌های اولیه دقت کنیم طبیعتاً نمونه‌های بعدی کامل‌تر و مطمئن‌تر خواهد بود. به همین دلیل زمان خاصی برای اعلام پایان ساخت زیردریایی بعثت مد نظر نیست و باید اجازه دهیم تحقیقات، روند طبیعی و معمول خودش را انجام دهد که نمونه‌های بعدی آن را هم بسازیم.

        http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/11/29/911270_363.jpg تصویری از طراحی اولیه زیردریایی بعثت
      در طراحی اولیه، زیردریایی «بعثت» با طولی در حدود 60 متر و توان عملیات در عمق 300 متری، دارای 6 لانچر پرتاب اژدر و قابلیت مین‌ریزی خواهد بود که علاوه بر شلیک اژدر، پرتاب کننده موشک‌های کروز دریایی نیز هست؛ موشک‌هایی که جمهوری اسلامی ایران با طراحی و ساخت چندین مدل -از جمله «نور» با برد 120 کیلومتر و قادر با بُرد 200 کیلومتر- تعداد بسیار زیادی از آنها را در اختیار دارد.

      زیردریایی بعثت که به نظر می‌رسد سرعتی در حدود 12نات در سطح و 20 نات در زیر سطح خواهد داشت، در آینده، تکمیل‌کننده زنجیره توان زیرسطحی جمهوری اسلامی ایران در آبهای  سرزمینی و بین‌المللی خواهد بود.  
    • توسط arminheidari
      با سلام 
       
      این تاپیک تصاویری از زیردریایی های جنگ جهانی است
      سلاح هایی که امروز هم پرکاربرد اند و می توانند همچون کوسه هایی به شکار هر کشتی یا شناوری بپردازند 
       
       
       
      ~ U-Boat های آلمان ~
       

       

       
       

       
       
            
       
       
       
               
       
             
       
             
       
       
       
      و پیوستن به تاریخ...

            ---------------------------------- ضمن تشکر از دوستمون، پیشنهاد میکنم با به کارگیری یک نثر و بیان بهتر، به جذابیت تاپیکتون بیافزایید. عنوان اصلاح و تصاویر و تاپیک منتقل شدند PersianKing
    • توسط Skyhawk
      اژدر والفجر:
       


  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.