Ehsan_animator

فریگت های کلاس جماران ایران ، پروژه ی موج

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

تخصصی ندارم ولی نمیشد چند کشتی کوچک مثل یدک کدش ها اون رو به داخل اب میکشوندن؟ میشه دوستان درباره راه حل ها در این حوادث توضیح بدن؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درسته از دوستانی که تخصصی در موارد کشتی دارن خواهش می کنم کمی توضیح در خصوص مواجهه با همچین شرایطی را بدن

من با سرچ تو اینترنت ایده نگه داشتن ناو به بدنه موج شکن رو دادم در ضمن در مدت چند روز گذشته احتمالا هوای صاف هم داشتیم ولی متاسفانه اقدام به موقع انجام نشده است در سواحل شمال نمونه این احمال کاری را قبلا هم دیدم در ساحل میانکاله یک کشتی به گل نشسته که داخلش به وسیله آتش سوزی از بین رفته است در پیگیری موضوع این کشتی متوجه شدم این کشتی که نامش پژواک می باشد کشتی تحقیقاتی زمین شناسی در بستر دریا می باشد که در اکتشافات نفتی در بستر دریا مورد استفاده قرار می گرفته و قبلا در جنوب ایران فعال بوده و در اواخر دهه 70  از طریق دریای سیاه و کانال ولگا دن به دریای خزر منتقل شده که بتوانن به اکتشافات نفت بپردازن ( لازم به توضیح هست کلا ایران فقط همین یک کشتی را داشت ) بعد حدود چند ماه این کشتی به طرز مشکوکی آتیش میگیره و هیچ کسم برای نجات کشتی تلاشی نمی کنه تا کشتی کاملا از درون از بین می رود و تمام تجهیزات جزقاله می شود و در نهایت با امواج به ساحل می رسد و می شود آرامگاه ابدی آن ( البته چندی پیش خبری اومد که نیروی دریایی در راستای استقرار در بندر امیر آباد این کشتی رو ارزیابی کرده و داشتن طرحی برای بازسازی آن می کشیدن ) من نمی خوام نتیجه گیری کنم ولی چندتا سوال ذهنم رو مشغول کرده در خصوص دماوند عزیز که من خودم برای دیدنش یه روز رو رانندگی کردم تا فقط بتونم از نزدیک و با چشمهای خودم ببینمش و کلی فخر بفروشم به خانواده که این کشتی رو ایرانی ساخته و غرور ملی من ایرانی هست .

1- چرا دماوند اصلا در اون شرایط قرار بوده در نزدیکی موج شکن لنگر بندازه ؟

2- ظاهرا موتور از کار افتاده بوده با فرض از کار افتادن موتور که مجبور شده لنگر بندازه که خودش سواله ما از ساختار داخلی آن ونوع موتور آن اطلاع نداریم ولی احتمالا بر اساس اصول که معمولا در شناورهای نظامی رعایت میشه نباید ناو دارای یک موتور باشه و قاعدتا باید دوتا موتور داشته باشه ( تو برخی اسناد 4 موتور بنیان 5 ذکر شده )  که منطقی نیست بگیم هر دو موتور ( یا 4 موتور ) از کار افتاده کما اینکه با یک موتور هم احتمالا میتونسته فاصله مانده را طی کنه ؟

3-   به فرض که همه این احتمالات شده باشد و ناو به بدنه موج شکن خورده باشد یعنی در بندر انزلی اینقدر یدکش قدرتمند وجود ندارد تا ناو رو بکسل کنند حتی در همون ساعتهای اولیه سریع حتی با اینکه بازم به بدنه موج شکن کشیده بشه ( پاره شدن بدنه بهتر از شکستن اونه ) ؟

4- طی روزهای بعد هوای مناسب در دریا بوده و باید کار انتقال هرچه زودتر انجام میشد که نشد؟

5 - ما در انزلی داکت شناور داریم که میتونستن به محل بیارن وفقط ناو رو داخل اون می بردند ؟

ویرایش شده در توسط tomcatflight
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در اطراف میانکاله تا اونجایی که میدونم یک کشتی به گل نشسته بود و همیشه برای ما سوال بود چون واقعا(حداقل اونچه که از بیرون دیده میشه) سالم بود. بیشتر از هفت و هشت سال میشد که اونجا بود. اخرش هم یک سال پیش اومدن با گاز بریدنش و بار کامیون کردند و بعنوان ضایعاتی فروختند. ما هم جز عکس یادگاری کاری از دستمون بر نمیومد

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کشتی سانچی بعد از 8 روز از وقوق حادثه  سرانجام غرق شد

فاصله با خاک ایران 7 هزار کیلومتر

 

 

ناوشکن دماوند بعد از 18 روز از وقوق حادثه سرانجام غرق شد

فاصله با خاک ایران 7 سانتی متر

ویرایش شده در توسط OMID313

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

توضيحات سخنگوي ارتش در خصوص وضعيت ناو دماوند:
با توجه به عمق کم آب در محل سانحه که حدود 4 الی 5 متر است، امکان غرق شدن ناوشکن دماوند وجود ندارد و برای جابجایی بلوک های بدنه لازم است قسمت های به هم متصل شده، جدا و برای تعمیر و بازسازی اساسی به کارخانه کشتی سازی منتقل شود. طی 24 ساعت گذشته به علت طوفان شدید و بالا آمدن سطح آب دریا، قسمت روسازه آلومینیومی ناو که به طور کامل تخلیه و برای جابجایی آماده شده بود، به آب افتاده و باقی مانده بدنه شناور، به پهلوی راست قرار گرفته است. پس از بهبود شرایط جوی، در اولین فرصت این بخش از بدنه شناور و سایر قسمت های باقی مانده جدا و به کارخانه منتقل می شود. صرفا بدنه ناوشکن آسیب جدی دیده و هیچ محدودیتی برای احیای مجدد ناوشکن دماوند وجود ندارد و به دلیل بومی بودن تمام بخش های آن با انتقال قطعات جداشده به زودی عملیات احیاء ناوشکن دماوند و بازگشت آن به چرخه عملیات آغاز می شود.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام علیکم 

امروز با یکی از دوستان بودیم ، بحث دماوند شد . جدای مسائلی که مطرح گردید و نمیشود انها را علنی و صریح بازگو کرد ، این دو تا عکس را از یکی از کانالهای تلگرام  به بنده نشان داد و  برای بنده ایمیل کرد . بیشتر توضیحی  نمی دهم ، صرفاً کلاه خودتان را قاضی کنید که اگر این اتفاق بطور مثال برای یک ناوشکن بریتانیایی ، استرالیایی ، ژاپنی ، آمریکایی ،و...و... رُخ داده بود ، بعضی از دوستان با چه آب و تابی آن را تشریح  و برای آن در فضای مجازی هشتگ ایجاد می کردند . 

 

photo_2018-01-28_15-01-01.jpg

 

photo_2018-01-28_15-42-42.jpg

 

الحق و الانصاف ، داشتن نقد به وضعیت فعلی نیروهای مسلح ( هوایی ، دریایی و زمینی )  ، آیا عقده گشایی هست ؟؟؟ آیا نقد کننده ها ، ضد انقلاب هستند ؟؟؟ آیا ما قصد تضعیف نیروهای مسلح را داریم ؟؟ آیا قصد داریم  جاده را برای دشمن صاف کنیم ؟؟ 

جواب همه این سئوالات منفی است . 

اما یک سئوال 

#چرا ساختار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، نسبت به نقدهای موجود بی تفاوت هست ؟؟؟ 

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, MR9 گفت:

سلام علیکم 

امروز با یکی از دوستان بودیم ، بحث دماوند شد . جدای مسائلی که مطرح گردید و نمیشود انها را علنی و صریح بازگو کرد ، این دو تا عکس را از یکی از کانالهای تلگرام  به بنده نشان داد و  برای بنده ایمیل کرد . بیشتر توضیحی  نمی دهم ، صرفاً کلاه خودتان را قاضی کنید که اگر این اتفاق بطور مثال برای یک ناوشکن بریتانیایی ، استرالیایی ، ژاپنی ، آمریکایی ،و...و... رُخ داده بود ، بعضی از دوستان با چه آب و تابی آن را تشریح  و برای آن در فضای مجازی هشتگ ایجاد می کردند . 

 

الحق و الانصاف ، داشتن نقد به وضعیت فعلی نیروهای مسلح ( هوایی ، دریایی و زمینی )  ، آیا عقده گشایی هست ؟؟؟ آیا نقد کننده ها ، ضد انقلاب هستند ؟؟؟ آیا ما قصد تضعیف نیروهای مسلح را داریم ؟؟ آیا قصد داریم  جاده را برای دشمن صاف کنیم ؟؟ 

جواب همه این سئوالات منفی است . 

اما یک سئوال 

#چرا ساختار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، نسبت به نقدهای موجود بی تفاوت هست ؟؟؟ 

زمانی تن به تغییر میدیدم که دیگه کار از کار گذشته و تغییر دادن هیچ اثری ندارد

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این ناو به طور کامل از بین رفته.و دیگه بین زودی انتظار ناو از شمال نداشته باشین.تجیهزات رو ورداشتن. اما داکتهای تجهیزات. کابلها موتور. و غییر .همه رفت

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , 123456 گفت:

توضيحات سخنگوي ارتش در خصوص وضعيت ناو دماوند:
با توجه به عمق کم آب در محل سانحه که حدود 4 الی 5 متر است، امکان غرق شدن ناوشکن دماوند وجود ندارد و برای جابجایی بلوک های بدنه لازم است قسمت های به هم متصل شده، جدا و برای تعمیر و بازسازی اساسی به کارخانه کشتی سازی منتقل شود. طی 24 ساعت گذشته به علت طوفان شدید و بالا آمدن سطح آب دریا، قسمت روسازه آلومینیومی ناو که به طور کامل تخلیه و برای جابجایی آماده شده بود، به آب افتاده و باقی مانده بدنه شناور، به پهلوی راست قرار گرفته است. پس از بهبود شرایط جوی، در اولین فرصت این بخش از بدنه شناور و سایر قسمت های باقی مانده جدا و به کارخانه منتقل می شود. صرفا بدنه ناوشکن آسیب جدی دیده و هیچ محدودیتی برای احیای مجدد ناوشکن دماوند وجود ندارد و به دلیل بومی بودن تمام بخش های آن با انتقال قطعات جداشده به زودی عملیات احیاء ناوشکن دماوند و بازگشت آن به چرخه عملیات آغاز می شود.

من نمی خوام بد بین باشم البته من تخصص ندارم ولی من تا حالا هیچ جا ندیدم کشتی را برای تعمیرات قطعه قطعه کنند در تاریخ 12 October 2000 یه قایق پر از مواد منفجره به بدنه ناو uss cole کوبید و حفره بزرگی در بدنه آن به وجود آورد ناو رو سوار یه کشتی دیگه کردن و به آمریکا بردن تعمیرش کردن تیکه تیکه اش نکردن

کامل گذاشتن روش بردن

https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Cole_bombing

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/USS_Cole_(DDG-67)_Departs.jpg

 

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

با توجه به تصاویر مربوط به همون سه روز اول که به نظر کنده شدن رادار و چند قطعه ی دیگه دیده میشد و در شاید جدا کردن رادار و اون قطعات به طور هدفدار بوده گویا؛ به نظر میرسه از همون ابتدا برنامه ریزی برای جدا کردن قطعات و دی اسمبل کردن ناو بوده با شرایط خاصی و حالا باید دید برخورد ناوشکن با موج شکن چطور بوده که از همون ابتدا ایده ی جدایی ناو از موج شکن و انتقالش را منتفی کرده و یا اینکه بحث امکانات بوده برای چنین عملیاتی که در دریای شمال و قبل از به کارگیری ناوی جنگی به جثه ی! دماوند فکرش را نکرده بودیم و یا بحث هزینه فایده بوده و یا میزان آسیب های وارده به بدنه بوده یا مثلا اتفاقی زیر آب و گیر کردن بدنه و موج شکن بوده یا شرایط دریایی و کف اون منطقه بوده یا چیز دیگه ای که باعث شده با وجود اینکه در برخی روزها امواج و وضعیت دریا هم به نظر مناسب بود ( که حتی روی ناو کار کردند و تجهیزات را جدا کردند و عملیات غواصی در اطراف ناو برقرار بوده و پیکرها جستجو شدند و ... ) باز هیچ تحرکی برای جداسازی و انتقال کلیت ناو ندیدیم.

 

به هر حال هر چند حادثه برای همه ی کشورها رخ میده و خب قطعا کشورهایی با صنعت دریانوردی جنگی مدرن چند صد ساله و صنایع کشتی سازی انبوه و بومی توقع بیشتری ازشون میره ( و ما ابتدای راهیم  هنوز )  ولی این حادثه برای ما بسیار خسارت بار شد بنا به دلایلی که باید کند و کاو بشه و اون هم بیشتر به نظر به خاطر اقدامات بعد از حادثه و زمان بحران بوده که میبینیم چه در بعد محلی و چه ملی و چه هر نوع بحرانی ( همین برف حتی ) گویا برامون مدیریتش بدون توجه به دولت ها تعریف نشده هست. به نظر صنایع نظامی مثل خیلی بخش های دیگه نه تنها نباید این ضعف را داشته باشند که حتی باید برای سایر بخش ها یک الگو باشند.

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قضیه کمی مشکوکه حالا بعدا معلوم میشه چه اتفاقی افتاده از زمان رونمایی از این ناوشکن رسانه های رسمی و غیر رسمی جمهوری آذربایجان همش در نگرانی، عقده گشایی و تهدید بودند حالا خدا میدونه چه اتفاقی افتاده، از عوامل جاسوسی جمهوری آذربایجان نباید غافل شد

  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
9 hours قبل , iran_400 گفت:

قضیه کمی مشکوکه حالا بعدا معلوم میشه چه اتفاقی افتاده از زمان رونمایی از این ناوشکن رسانه های رسمی و غیر رسمی جمهوری آذربایجان همش در نگرانی، عقده گشایی و تهدید بودند حالا خدا میدونه چه اتفاقی افتاده، از عوامل جاسوسی جمهوری آذربایجان نباید غافل شد

وقتی سایتی مانند آمدنیوز اطلاعات حساس کشور را در اختیار داره و اون رو پخش میکنه تنها جریانی که قدرت چنین خیانت و جاسوسی  را داره جریان خائن پانترک می باشد  حتی تا رده های بالای مسئولین حکومت نفوذ کرده نمونش حضور این جریان تجزیه طلب در بازی فوتبال  در ورزشگاه آزادی بود که با شعارهای تجزیه طلبانه و خائنانه همراه بود ولی مسئولین حکومت در قبال این حادثه خطرناک هیچ واکنشی نشان ندادند احتمالا امدنیوز یه رابطه ای با دولت ترکیه داره چون توی اخبارش همانند رسانه های دولت ترکیه در قبال گروههای کردی موضع گیری کرده وقتی چنین جریانی به راحتی جاسوسی می کنه پس دور از انتظار نیست که دست به خرابکاری هم بزنه

  • Upvote 7
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.